• peter934

    Neviem si vybrat, tak mi mozno vase nazory resp.anketa pomoze pri rozhodovani.

    Grail CF SLX – shimano GRX di2 2×11s + dt swiss GRC1400

    https://www.canyon.com/…i2/3579.html?…

    Grail CF SLX – sram Force AXS 1×12s + zipp 303 firecrest

    https://www.canyon.com/…xs/3580.html?…

    poznamka:

    AXS je o cca 300eur drahsi.

    Mam okolo samu rovinu, tzn kopce skoro vobec. Jazdit bude vacsinou asfalt, zbytok polnacky a pod. Ziadne blato a pod.

    Anketa: Ktory vybrat, prip mozte odovodnit vas vyber :)

    0 0
    • Hnoj  

      A nelíbilo by se ti Sabro? :)

      S karbon kolama a force sadou to bude furt 1000 euro lacinější :)

      A kdyby ne, hlasuju pro axs!

      0 5
    • MTBIKER doporučuje
      GT Grade Elite 28 kolo, bordó Skladem 2 ks

      Výprodej -22% GT Grade Elite 28 kolo, bordó

      19 899 Kč -22% MOC 32 899 Kč

      GT Grade Carbon Pro 28 kolo, černé Skladem 1 kus

      Akce -12% GT Grade Carbon Pro 28 kolo, černé

      od 82 799 Kč -12% MOC 104 999 Kč

      Cannondale Topstone Carbon Lefty 3 dámské kolo, alpine Skladem 1 kus

      savings Cannondale Topstone Carbon Lefty 3 dámské kolo, alpine

      76 499 Kč savings MOC 119 999 Kč

    • Scicon  

      Di2 ????

      0 0
    • ZdeNECK1  

      pokud gravel kolem 100K, kupoval bych uz ram s UDH, jestli to ma, tak sorry

      1 0
    • ZdeNECK1  

      myslim, ze sram vypusti 1×13 transmission i do nizsich sad nez je RED, otazkou, kdy

      1 0
      • peter934  

        To ano, len uz to bude o 1000 eur viac ako je tento :)

        0 0
      • File12  

        mám ten na Force a bo se mi mění, co s kým jezdím, tak řešení je buď překopat dvouplacku, nebo 1×13 RED. Ale ta cena je šílená. A nevím, jestli chci čekat, kdy to dají do force. Ví někdo historicky, jestli to dělají další sezonu nebo déle?

        0 0
    • KRoser  

      Podle mě rozhodně ten AXS za ten příplatek nestojí. GRX funguje fakt bezproblémově dobře a bude tak fungovat dlouhé roky, že je GRX 11tka bych neviděl jako nevýhodu (roky osvědčený a spolehlivý), navíc ty páky na GRX Di2 jsou fakt super a pohodlné. To stejné ty DTswiss kola, díky nábojům budou perfektně fungovat skoro bez údržby dlouho.

      Když píšeš, že většinu budeš na silnici, tak bych osobně raději za těch 300eur pořídil třeba radar nebo tak něco, radar myslím udělá daleko větší službu jak jiné řazení a kola.

      3 3
      • peter934  

        Vsetky argumenty beriem. S cim tak najviac bojujem:

        Ani mi tak nevadi 11s, skor ze to je este kablikove, tzn uz v podstate zastaralejsie a za par rokov uz to bude asi uplne out.

        Pri kolesach su otazkou vnutorne niple. Mozno na ne ani nesiahnem ale keby je treba predsa len centrovat, tak treba vsetko davat dole, aj nalepenu pasku.

        Pri tom srame axs, ktory vyzerabyt celkom moderny, hlavne 1× setup, sa mi paci ze sa daju rozne ich komponenty kombinovat a cez bezdrotovo prepajat, ladit cez aplikaciu a pod.

        Aj si ru ludia pochvaluju odstupnovanie xplr kazety, kedy je polka pekne na cestu a rovinu a polka na kopce.

        Este som takyto “moderny bike” nemal, tak preto taketo otazky a rozhodovanie :)

        2 0
        • KRoser  

          I ten GRX 11 se dá „ladit“ přes apku jako ten AXS (pokud tam bude bezdrátový modul tak stačí mobil a appka, pokud nebude tak stačí PC s windows a usb kabel a můžeš ladit jak potřebuješ). Každý to asi vidí jinak, ale rozhodně bych plný bezdrát jako „modernější“ neoznačil i nejnovější Shimano 12tky Di2 mají centrální baterku, je to prostě jiný způsob. Ten 11tkový GRX vydrží na baterku neuvěřitelně dlouho 2000–3000km na jedno nabití úplně v klidu, to ti sram nevydrží ani třetinu.

          To odstupňování kazety na AXS je sice hezké, ale ať se na to díváš jak chceš tak prostě 11–34 s 2× bude mít příjemnější odstupňování než jakýkoliv 1× systém.

          K tomu bodu o vnitřních niplech mohu dodat jen to, že používám vnitřní niple na silnici delší dobu a zatím ani jeden problém, pokud to kolo bude kvalitně a dobře vypleteno tak na niple nebudeš muset šáhnout, ale třeba na gravelu to bude jiné, to nevím (zase máš výhodu, že se ti tak lehko nedostane voda a bordel k závitu niplu tak to má menší šanci zoxidovat)

          Jinak se ti nesnažím taky shimano prodat :), když se ti to řešení od sramu 1× líbí a stojí ti to za ty prachy, tak je s klidný svědomím vem. Myslím, že ani jeden model nebude nějaké ořezávátko.

          1 2
      • peter934  

        Vsetky argumenty beriem. S cim tak najviac bojujem:

        Ani mi tak nevadi 11s, skor ze to je este kablikove, tzn uz v podstate zastaralejsie a za par rokov uz to bude asi uplne out.

        Pri kolesach su otazkou vnutorne niple. Mozno na ne ani nesiahnem ale keby je treba predsa len centrovat, tak treba vsetko davat dole, aj nalepenu pasku.

        Pri tom srame axs, ktory vyzerabyt celkom moderny, hlavne 1× setup, sa mi paci ze sa daju rozne ich komponenty kombinovat a cez bezdrotovo prepajat, ladit cez aplikaciu a pod.

        Aj si ru ludia pochvaluju odstupnovanie xplr kazety, kedy je polka pekne na cestu a rovinu a polka na kopce.

        Este som takyto “moderny bike” nemal, tak preto taketo otazky a rozhodovanie :)

        0 0
      • Singlespeed  

        Mám Grizla s Di2 třetí rok a už vážně uvažuju o upgrade na bezdrát. Kabelové GRX je dnes už opravdu hodně zastaralé i když funkce je výborná, pokud tedy není zapnutá brzda šaltru. Kupovat nový stroj s kabelovým GRX je nesmysl.

        4 2
        • peter934  

          Pouzivas graili aj ako cestak. Ako vnimas odstupnovanie kazety 10–44 na cestne pouzitie?

          0 0
          • Singlespeed  

            Na 10–44 jsem si chvíli zvykal, největší dva pastorky na silnici vůbec neřadím ani v horách. 10–36 by bylo vhodnější.

            0 0
          • jIrI___  

            Pokud přecházíš z MTB, pak pravděpodobně budeš spokojený. Pokud přecházíš ze silnice, budou tě štvát skoky na spodku kazety (zejména 11–13–15–17). A to stojím na opačné straně než Singlespeed a dva nejmenší pastorky takřka nevyužívám ani při jízdě z kopce (bo z kopce se nešlape) :). Na cestné použití je z mého pohledu jednoplacka vhodná jen a pouze pro ty nejextrémnější odsuzovače přesmykače.

            1 4
            • peter934  

              Vtipne je,ze kazeta grx 11–34 co je na tom graile ma odstupnovanie: 11–13–15–17–19–21–23–25–27–30–34

              Tzn take iste skoky ako sram :)

              Ako pise singlespeed, na srame 1× keby dam kazetu 10–36, tak ziskam odstupnovanie jemne na spodku a 42–36 by mi tu pravdepodobne stacilo na kopce. Pred tym som jazdil shomano 50–34 s kazetou 11–25 :) a vysiel som tu v okoli vsetko, kedze ako pisem kopce tu nemame.

              5 0
              • VojtaXY  

                Dulezity je i prevodnik. Cim vetsi prevodnik, tim se vic pouzivaji vetsi pastorky, kde jsou mensi skoky.

                0 0
                • jIrI___  

                  U větších pastorků bývají obvykle skoky větší.

                  0 1
                  • Hrabex1  

                    nepochopils ho.....a vesti skoky jsou jen na 2 nejvetsich pastorcich

                    1 0
                  • VojtaXY  

                    Porad lepsi skok 15–17 s vetsim prevodnikem, nez 13–15 s mensim.

                    1 0
    • TJK  

      Osobne mysli ze bez kopcu je mnohem vetsi sance ze ti bude sedet 1× setup… razeni jen vzadu je dost navykove… pokud potrebujes pravit rozsah ve finale staci jen premontovat prevodnik.. k funkci razeni se nevyjadrim, nemam porovnani se shimanem ale osobne bych uz nechtel tahat zadny kabilky ani batery a konektorky… cistota a bezdrat je z meho pohledu uzivatelsky a servisne lepsi…

      Ja bych osobne bral 1× verzi na Sramu…

      2 0
    • Aduldinho  

      Dal jsem Di2, protože je tam dvouplacka a protože bych to chtěl vyzkoušet, s AXS nemám žádný problém, mám ho na silnici a seje to a je to návykové! ;-)

      0 0
    • rafi  

      Řešil jsem přesně to samé v lednu, když nový Grail uvolnili a nakonec vybral AXS (jednoduchost jednoplacky pro gravel vyhrála). Po víc než půlroce ježdění bych vybral stejně – za mě velká spokojenost s Grailem, AXS i ZIPP 303 Firecrest koly. Ale mám trochu jiné použití (gravel je u mě doplněk k silničce a biku).

      1 0
    • Raada  

      Ja mam zkusenosti s Di2 (Ultegra 2×11) na silnicce (od roku 2019), pak jsem si poridil Grail s 2×11 Di2 GRX (3 roky) a posledni 2 roky mam Ultegru Di2 2×12. Vsechny Di2 funguji skvele, mechaniku uz na kole nechci. Nova Di2 12s je jeste hladsi a rychlejsi nez starsi Di2 11s. Ale pises, ze budes jezdit prevazne v rovinatem terenu a silnice = jednoznacne doporucuji dvouplacku. Na dvouplacce bude urcite jemnejsi odstupnovani (mam srovnani s 1×12 Sram na MTB a jsou tam uz velke skoky). Na silnici potrebujes drzet idealne porad stejnou kadenci a to prave umozni mensi skoky mezi prevody.

      Doporucuju koupit i bezdratovy modul a pak se objevi na Garminu dalsi udaje, lze to ladit pres apku v telefonu. Sram AXS je mi velmi sympaticke, ale proti hovori vyrazne mensi vydrz baterky a vetsi skoky v prevodech. Na silnicce vozim DT Swiss ARC 1400 a po cca 7 tis. km nemam zadny problem, na Grailu vozim alu DT Swiss a taky super. Kazdopadne ani jedno z kol nebude prusvih a myslim, ze s obema budes velmi spokojenej.

      2 0
      • peter934  

        Ved toto, obidve su dobre a mozno trosku vhodnejsie na nieco ine. Preto je vyber taky tazky ????

        0 0
    • DaD  

      Když ta Sram jebka nemá přesmyk, tak se dá. Každopádně Di2 funguje luxusně i s přesmykem a ten rozsah převodů je o parník lepší. Za mě rozhodně Di2.

      1 1
      • peter934  

        Aj ked sa teda jedna o starsiu kablovu di2 grx 11s?

        0 0
      • Singlespeed  

        Zapneš brzdu šaltru a hned je to v porovnání se Sramem jalové jak vzadu tak vepředu a navíc to solidně cucá baterku :-) .

        0 0
        • Jáchym 1  

          A tu brzdu jsi někdy servisoval?

          Já rozdíl zapnutá-vypnutá při řazení nepozoruju,za to mlácení řetězu ano.

          0 0
          • Singlespeed  

            Já pozoroval rozdíl už od novoty. Potřebu vrtat se v šaltru řadím mezi další nevýhody Shimana.

            0 0
          • Singlespeed  

            Ještě jedna věc mi n a Di2 vadí a to je „lovení tlačítek“. Tlačítka jsou opravdu hodně blízko sebe a když jede člověk v drncavém terénu nebo v rukavicích musí se zbytečně soustředit na to, aby trefil to správné. Systém levá-pravá u Sramu je v tomto o parník jinde.

            4 0
            • Jáchym 1  

              Souhlasím,že pozice tlačítek u Sh.je diskutabilní.Nic­méně,já mám na gravelu 1×11 Di2 aktivní obě páky,tak že si můžu řadit levou nebo pravou rukou.

              Ohledně té,,brzdy,,I novej šaltr nemusí být stopro.

              Vyčištěnej ,namazanej a nastavenej na předepsanej Nm je fakt OK.

              0 0
            • Hrabex1  

              jediny tlacitla, ktery musim na di2 lovit jsou ty pro Garmin, zatimco Sram je vubec nema…nebo uz ano?

              0 0
              • Aduldinho  

                Na Redu už jsou, stačí si jen krapet připlatit! :-)

                0 0
                • Hrabex1  

                  krapet :-)

                  Vzdycky jsem si rikal, jak je di2 drahy, ale beru zpet. Doufam, ze aspon na ty silnici se jeste nejaky cas 2 prevodniky udrzi, protoze tihle silenci z ameriky budou delat vsechno proto, aby tuhle vymozenost uplne vymytili.

                  1 1
                  • Singlespeed  

                    Sram jen plní přání zákazníků. Však si dobře pamatujeme to šílenství, když přšly první jednoplacky. Kdo si to nekoupil, tak alespoň bastlil doma, aby to měl taky :-) .

                    2 0
                    • Hrabex1  

                      asi nejsem standardni zakaznik

                      1 0
                    • peter934  

                      pocuj Singlespeed. citam „ody“ na paky grx di2, ktore sa perfektne drzia. ty mozes porovnat paky di2 a axs, ako to vidis? este je tu ta odstavajuca guma na axs oproti krasne priliehajucej pri Di2 :) to nejako vnimas?

                      0 0
                      • Singlespeed  

                        Ody na páky Di2 pěju taky, parádně navazují na anatomická řídítka Vision, výborně se drží a při stisknutí brzdy je chod naprosto sametový, což se o Sramu úplně říct nedá (lepší je prý až nový Red). Sram se sice drží poměrně dobře, ale chod brzdové páky je v porovnání s GRX Di2 nepříjemný.

                        0 0
      • peter934  

        Aj ked sa jedna o starsiu kablovu 11s di2 a nie 12s?

        Nie je rozsah sram 1× vs shimano 2× rovnaky? Iba skoky by mali byt mensie, dobre to chapem?

        0 0
        • DaD  

          Stále beru Shimano jako 2× něco. Nikdy jsem nejezdil Shimano 1× něco. Nebylo to zapotřebí, když 2×11 i 2×12 funguje s dvouplackou naprosto bezchybně:)

          1 0
    • Jeza  

      Jezdím 2 roky gravel a z toho poslední rok sram rival axs 1×12, kterej funguje skvěle. (Převodník 42z kazeta 10–44). Jsem tak na 95% spokojený. Jen mě malinko štvou skoky 13–15–17 které jezdím nejvíc. Trávím 80 – 85% na silnici a mimo jen polní cesty atd. Terén mám kolem sebe taky hodně rovinatý a osobně bych teď koupil asi endurance nebo all-road silničku s místem pro pláště min. 36mm a k tomu 2 páry kol.

      Ale to je můj případ, na to jsi se neptal.

      Grx di2 má lepší převody: 2×11 je prostě víc jak 1×12

      SRAM axs je uživatelsky přívětivější: lepší logika řazení, lepší appka a nabíjení – nemusím kolo tahat ze sklepa domů kvůli nabíjení (nemám ve sklepě zásuvku).

      Záleží co je pro tebe důležitější.

      2 0
      • Aduldinho  

        S tím nabíjením naprostý souhlas, navíc lze dokoupit náhradní baterii, která váží nula nula prd a člověk už nikdy neskončí bez šťávy! ;-)

        Já tedy u silničky mám možnost baterie prohazovat mezi smykem a hazkou! ;-)

        1 0
      • peter934  

        No ja to budem velmi podobne tebe, co sa vyuzitia tyka. Chcel som len pre istotu vacsiu priestupnost plastou, preto grail namiesto endurance silnicky. Pises hlavne o skokoch o dva zuby. No ono aj ta kazeta co je na tom di2 gx graili ich ma v podstate vsade: 11–13–15–17–19–21–23–25–27–30–34.

        Tzn skoky budu rovnako „velke“ ako mas ty, len budu po celom rozsahu kazety, nie len dole. (akurat to bude s 48/31 prevodnikom vpredu.)

        Jedine ze by sa vymenila kazeta, kde budu skoky dole po jednom zube.

        Prip dat na sram 1× kazetu 10–36, kde je prva polka po jednom zube. 42 vpredu a 36 vzadu by mi mohlo na tieto roviny okolo stacit.

        0 0
        • mrozu  

          Muzu te uklidnit, taky jsem se nechal nakazit obavou ze skoku mezi malymi pastorky na 1×12 a kdyz ted koukam na moji soucasnou 11s kazetu 11–34, kterou jezdim s dvojprevodnikem 50/34, tak ty skoky jsou uplne stejne po dvou zubech jako na 10–44. Jezdim prevazne po silnici a nikdy jsem nemel pocit, ze by tam byly velke skoky. Navic tezke prevody se jezdi vzdy na velkou 50z pilu, takze v realu je 2z skok jeste vetsi nez na 42 jednopile :D Kdybych na 1×12 nahodil 44 pilu, tak mam rozsah prevodu naprosto stejny jako na 2×11, takze hlavni vyhoda dvojprevodniku spociva v tom, ze nepotrebuju voditko retezu :P

          1 0
          • peter934  

            dakujem :) drzaniie pak axs je v pohode? tie GRX paky su ospevovane kvoli tvaru a podz. Porovnat to neviem.

            0 0
            • jIrI___  

              Pro mě jsou elektrické páky GRX pohodlnější než Rival AXS. Taky je tu jeden důležitý bod pro estéty – Rivaly mají ošklivě odstávající gumy o omotávky, GRX výrazně lépe lícují v napojení na řidítka. Ale všechny tyto nevýhody válcuje bezdrátové provedení u Sramu :)

              1 0
              • Aduldinho  

                Ale u Force to zase tak hrozně odstávající není, ne? A nebo už sem si na to prostě zvykl! ;-)

                0 0
                • mrozu  

                  bohuzel je, ale ono ani na shimanu to neni uplne hladke, ale asi zalezi, jak se to pod tim namota

                  0 0
                  • Hrabex1  

                    tady je podle me problem ve vyklonene pace.

                    0 0
                    • mrozu  

                      To je zkresleny tim vetsim flarem, ale trosicku dovnitr by pootocit sly.

                      0 0
                      • peter934  

                        uz si na tom isiel? drzi sa to v pohode?

                        0 0
                        • mrozu  

                          Jj, pred chvili jsem to projel a uplne v pohode. Nemam srovnani primo s GRX, ale oproti RS685 a Ultegre 6600 zatim nepozoruju zadne nepohodli. Hlavne to AXS razeni je neuveritelne navykove.

                          0 0
                  • DaD  

                    Za mě jsou opravdu trochu ven z oblouku. Jinak tam na ten přechod dávám omotávku. Třeba ji jen nastříhat a vložit za páku. Dá se to udělat..

                    1 0
                    • peter934  

                      Inak novy mechanicky sram apex ma nove paky, ktore su na nerozoznanie s axs force/rival/apex pakami. Pozeral som na to v obchode a hovorim si ze konecne vychytali to odstavanie gum, lebo ta guma krasne licovala omotavku, bola na konci jemnejsia a priliehala, podobne ako na shimana h. Az potom som zistil ze to je mechanicke radenie :)

                      Prva polka paky s packou bola na nerozoznanie s axs. Ktovie ci by toe gumy nepasovali na axs paky.

                      Akoze nechapem, ked niekto vyvija roky radenie a necha tie gumy takto nevzhladne odstavajuce. Pride mi to primitivne to vymysliet normalne.

                      0 0
                • Singlespeed  

                  Máš ještě starý tvar pák, ty neodstávaly. Novější odstávají, ale je to jen estetická záležitost, úchop je docela příjemný a nemá to na něj žádný vliv.

                  1 0
                  • peter934  

                    novy mechanicky sram apex ma tie gumy krasne priliehajuce a naopak tvar pak je skoro taky isty ako AXS paky. Ktovie ci by to nesedelo, hodit gumy z mechanickeho apexu na force axs. naozaj je ta prva cast pak uplne podobna. prikladam foto mechanikych pak apex a force axs pak (posledna foto):

                    1 0
              • dtham  

                A ještě kompatibilita se vším od Sramu. To je za mě největší výhoda s tím spojená.

                Chci na bikepacking a potřebuju výrazně lehčí převody? Je možnost koupit např. do GX AXS a libovolné 12s MTB kazety. Budu chtít, až budou dostupné levnější sady nového 13rychlostního XPLR, upgrade? Koupím hazku a kazetu a zbytek nechám ze současného. Prostě to bude fungovat.

                S GRX je člověk fixován na tom, co má. Resp. řešení jsou, ale náročnější (byť ne vždy dražší :D).

                2 0
              • Hrabex1  

                valcuje? Pocit, ze tam vedou draty (nevidis je, neprekazi, jen vis, ze tam jsou) je horsi nez to ze sram se hur drzi?

                Nechapu.

                0 0
                • Singlespeed  

                  To, že se drží trošku hůře než Di2 přece neznamená, že se drží špatně. Na nejnovějších sadách Sram zjevně zamakal a jedna z posledních výhod Shimana už definitivně padne taky. Teď je řada na Japoncích, aby se ukázali. Zatím chrní na vavřínech :-) .

                  4 0
                • krabica  

                  Mě se třeba aktuální Ultegry drží blbě, tak Sram snad nebude ještě horší, zatím jsem nezkoušel. Ultegry mají ten vršek moc do hranata a jsou zbytečně drobné.

                  0 0
      • mikub  

        Dobíjení v garáži řeším powerbankou, i přes to, že tam zásuvky mám ;)

        3 0
    • Kamikaze 591  

      Tak přeju vhodný výběr :) přidám ještě svůj pohled. Málo kdo zmínil, jen TJK, že řazení jen vzadu je návykové – nemusíš myslet na to co máš vpředu. To je velká výhoda. To je podle mě ten největší benefit.

      Dále vzhled.

      Nevýhody – mi přijde, že ty sram páky jsou takové lehce, ale fakt lehce gumové, nevadil by mi kratší chod(možná jde seštelovat, ještě nevím). Srovnávám se starším mechanickým grx810.

      S odstupňováním jsem v pohodě. Bydlím na placce. Mohlo by to být lepší. Ale pokud bych měl volit lepší odstupňování vs pouze jednoplacka, tak volba je zcela jasná a to jednoplacka.

      Co se týče kol tak jak jsem psal nevím. Co ale vím po pár jízdách, tak ty karbon zippy, jedou. Asi pojedou všechny karbon kola, ale oproti starým g810 nebo co to bylo, to je nebe a dudy. Kolo na polňačkách letí neskutečně ve srovnání se starším. Do kopců to jede mnohem lépe ve srovnání se starším. Nejvíc opravdu přikládám kolům. Pokud někdo psal, že jsou ty zippy značně lehčí, asi bych je volil primárně.

      Pláště vozím téměř stejné (teď 44 mm oproti 40 mm)…

      1 0
    • DaD  

      Mimo nového Redu, který už umí krokování přesmyku, jako už deset let staré Shimano Di2, jsou ty jejich přesmyky úplně na hov.no a dokáží krásně zmršit hezký švih. Takže pokud 1×12 tak i Sram. Ergonomie za mě není nejlepší, ale dá se. Pokud chce uživatel 2×12, nebo 2×11 tak jedině Di2. Ta sada maká neskutečně spolehlivě a to, že má jednu centrální baterii, je pro mě spíše přínos. Ty nádory na šaltru a přesmyku moc nedávám:( Nabíjení za mě nemá cenu řešit. Parkuju to doma.

      Na jednici mám Duru 2×12 a na dvojce Rival 2×12. Na dvojce to prostě spadne na kliku zcela náhodně a nejde s tím vůbec nic dělat. Trochu pomáhá řadit pod plným tahem, což je slušná prasárna:( A nebo nechat prodlevu, než se přesmyk vrátí o krok zpět při přehazování na velkou. To je neskutečná demence, kterou vůbec nechápu. Shimano to má naopak. Zařadí na velkou a pak si cukne podle kazety nahoru. Nový Red už to umí také. Ostatní sady stojí s přesmykem za vyliž pr.del:(

      Na Duře Di2 mi za dvacet tisíc km ani jednou nespadl řetěz. Na novém Rivalu a klikách Force je to pudové. Buď to půjde a nebo nepůjde. Hrozné jebky. Ale dobrá zpráva. Nový Red přesmyk se dá spárovat i s těmi předchozími jebkami a funguje krokově, jen stojí skoro desítku a ned se zatím samostatně sehnat:( Demence Sramu tedy bohužel pokračuje. Kdyby alespoň update firmware toto vyřešil, ale vyzkoušeno a je to mrtvé. Kup si tedy novou Sadu Red, aby jsi se na kolo mohl spolehnout. Ať jdou do řitě:(

      Kua, to jsem se zase rozvášnil:)

      ps. jo a podud vlstně řešit 1×12 a nebo 2×12 tak tam u mě není vůbec diskuze. Přesmyk a malá placka váží minimum, ale rozsah převodů je o parník jinde. 1×12 na bika, jinak za mě nesmysl. Jednoduchost řazení? Pokud si člověk dokáže sám zavázat tkaničky, tak dá i 2×12.

      9 0
      • Aduldinho  

        Věřím, že Dura fachá jak hodinky, ale ta je pro vyvolené! ;-) Já u starého Force vyřešil padání řetězu novými Force klikami a antipadačem řetězu, už se mi dlouho nestalo, že by mi vyjel někam, kam by neměl, silně ťuk, ťuk! ;-)

        A samozřejmě to rozladění chápu a to mé řešení by jinak nebylo vůbec potřeba, kdyby to vše fungovalo na první dobrou!

        Jo a taky by byl můj rám ušetřen pár šrámů od věhlasného Srámu! :-(

        0 0
        • DaD  

          105-tka a Ultegra 2×12 maká stejně dobře jako Dura. Je o fous těžší, ale ve slepém testu to nepoznáš. 2×12 tedy jedině Shimano. Navíc teď už umí řazení na přesmyku jen jednou páčkou a druhou si člověk, ne levé páce, přiřadí na funkci, kterou chce. Velmi dobrá fičura:)

          1 0
          • Aduldinho  

            Ano, nyní by moje volba byla 105ka, ale už mám Šráma, tak to s ním nějak halt přežiju, zase taková trága to není, když už jsem to tak nějak poladil, ano boule v podobě baterií jsou krapet nevzhledné, ale to extérní dobíjení je též pro mě plus! Navíc, kdybych neměl teď jiné finanční priority a koupil si baterku do foroty, tak mě nikdy už nemůže překvapit vybitý přesmyk! ;-)

            0 0
            • DaD  

              Baterii ti nechám i s nabíječkou, či bez. Písni mi do zpráv, pokud máš zájem:)

              0 0
      • Greyhound  

        Mám druhe kolo s Force AXS a přesně jak píšeš, nahodile to pada a s**e mě to neskutečně, nechápu že nejsou schopni to vyřešit.

        1 0
      • JerryRed  

        Souhlas, mám Ultegru 2×11 cca 5 let a maká neskutečně (za mě nej páky, mám malý ruce + čudlíky na Edge) nájezd 6–7tis/rok a nabíjím rituálně 1.ledna a pak někdy v půlce roku když tradičně přehazuju gumy z předku na zadek a opačně. O výdrži SRAMu vím prdlajs, kamarád to na kole má a furt sleduje baterku v šaltru že už párkrát dojel jen tak tak, na OH i Tour bylo vidět jak jim to mění během etapy, to mi přišlo hodně divný jako že to mechanik zapomněl dát nabít ? Na 1×12 jsou pro mě blbý ty skoky na kazetě, síla zvyku sem už holt starej a asociovanej na 2× něco :)

        1 0
        • Singlespeed  

          Baterku u Sramu na rozdíl od Shimana právě nemusíš sledovat vůbec, neboť máš v kapse náhradní. To je obrovská výhoda systému s vyjímatelnou baterií.

          0 0
          • JerryRed  

            U Shimana nemám nic v kapse protože to nepotřebuju, a sledovat už vůbec ne

            3 0
            • milan.v  

              Tak já to mám na Garminu na jedné z nějakých x obrazovek, takže jednou za čas se podívám, ale není to nic k pravidelnému řešení, to tě neomezuje, natož při výběru sady…

              1 0
              • Kouba_2005  

                Není třeba mít ani datové pole na Garminu, při slabé baterii to samo pošle notifikaci na displej, jak od šaltru, řazení nebo sedlovky. Baterii v případě potřeby kuchnu ze sedlovky :-)

                0 0
                • jIrI___  

                  Člověk prostě musí být extrémní ignorant, aby baterii Sramu nenabil – její stav jde vidět na displeji Garminu a když dochází, tak to křičí na Garminu i na telefonu, navíc se po prvním ohlášení dá najet dalších pár stovek km. Kdo z vybití baterie během švihu má strach, ten tento systém řazení nikdy nepoužíval.

                  1 0
            • Singlespeed  

              Shimano mě nechalo ve štychu už 2×, takže ho na rozdíl od Sramu raději pečlivě sleduju :-).

              0 0
              • Hrabex1  

                v tom pripade je jen otazkou casu, kdy se ti na ceste vybije sram a ty zjistis, ze jsi zapomnel nabit i tu baterii, co mas v kapse :-)

                0 0
    • jIrI___  

      Jak často se musí nabíjet baterka u di2? U Rivalu AXS mi výdrž všech baterií připadá famózní. Baterie v pákách mám dva roky pořád původní (najeto asi 10000 km) a ještě jsem je neměnil, v aplikaci se pořád ukazují jako plné. A baterku přehazky jsem loni nabíjel tuším třikrát, výdrž kolem 1700 km na jedno nabití. Je aspoň v tomto ohledu na tom di2 o něco lépe?

      1 0
      • DaD  

        Jezdím celkem dost a Di2 na jednici dá, plus-minus, 1500km. Starši, kabelová dala kolem 3000km. Bezdrát žere víc:(

        1 0
      • Hrabex1  

        Myslim, ze zalesi, jestli mas nebo nemas presmykac, proteze ten zere o dost vic. Ja jsem di2 nemeril, ale odhaduju, ze bych 2000 dal. I s tim presmykacem.

        1 0
      • Singlespeed  

        Pokud zapneš brzdu, řazení žere jako otesánek, výdrž na staším Di2 2×11 tak 1500 km pokud moc nepřesmykuješ. Další vychytávka s brzdou je, že se to tváří, že to ještě vydrží (25–50% baterie) a najednou bác a přesmyk je mrtvý ani se nehne a na půlce převodů dře klec o řetěz.

        0 0
        • DaD  

          Kurvy jedny šikmooké:)

          0 0
        • Jáchym 1  

          A když zkusíš vodítko při zapnuté brzdě pootočit rukou,jde hladce?

          0 0
          • Singlespeed  

            Je zabrzděné, takže jde ztuha, jak to má být.

            0 0
            • Jáchym 1  

              A plynule?Jsou tam předepsané 4 Nm

              Na mechanickým šaltru je ta,,přidrháva­jící,,brzda dost cítit na řadící páce.

              0 0
              • Singlespeed  

                Neměřil jsem to. Je to pocitově stejné jako na bajkových mechanických šaltrech, kde taky jde zapnutá brzda cítit na páce. Já to už neřeším, neboť vozím brzdu vypnutou a mám klid :-) .

                0 1
                • DaD  

                  Tam je to od odtrhu šaltru. Pokud je to zbytečně moc, tak to mrví komplet řazení a je to naprosto zbytečné. I u nových kol se to musí řešit. Dělají to tam fakt nějaké opice, nebo už opravdu nevím:(

                  0 0
                • Jáchym 1  

                  OK,nebudu Tě už zpovídat.

                  Jen na závěr,ta brzda by měla být pro jízdu zapnutá(to určitě víš)

                  Odjištěná (servisní)jen pro vyjmutí zad.kola.

                  0 0
                  • peter934  

                    Prosim vas a na co tam je ta brzda? Sram to ma riesene inak?

                    0 0
                    • Jáchym 1  

                      Sram má nastavený konstantní odpor prużiny vodítka.Pro servis tam mají takový výsuvný kolíček pro blokaci,který prakticky eliminuje tah pružiny vodítka.

                      Sh.tam má takovou válečkovou záběrovou hlavu+ třecí spojku,která se páčkou aktivuje nebo deaktivuje

                      0 0
                    • Jáchym 1  

                      Doplnění odpovědi-brzda eliminuje mlácení řetězu do rámu(vzpěry)

                      0 0
    • File12  

      Mám ten na Force. Ale pokud jezdíš víc asfalt, tak douplacku. Já teda GRX nemusím a nakonec z toho dvouplacku dělat budu taky.Doteď jsem jezdil 5let gravely s 1×. Ale poslední dobou se mi z 85%gravel15% silnice to mění cca k 60/40 a jezdím s partou, kde se to trochu hrotí a všichni maj 2×. Dost mi do toho hodilo vidle 1×13 axs, ale tam bych musel počkat, až bude za normálnější cenu za Force a ne Red. Cena šílená

      0 0
      • peter934  

        Tzn ked clovek jazdi sam, trebars aj viac asfalt, nemusi drzat tempo skupiny a hladat speavny prevod kvoli kadenciu, staci sram 1×.

        Pokial uz sa slape v skupine, vyssie tempo a clovek sa chce udrzat, je horsie hladat spravny prevod, ked mam vacsie skoky pri 1×.

        Chapem to takto spravne? :)

        0 0
        • Elektronik743  

          Na asfaltu je jedno, zda jedeš sám, nebo s někým. Pokud jsi zvyklý na nějakou svou kadenci/sílu a dostaneš se na rozhraní dvou pastorků, tak se ti stane, že ti na pohodlné šlapání nebude sedět ani jeden. Me třeba takto vysírá skok 18–21, nebo pak 10–12.

          Rekreační hobbíci s tím obvykle nemají problém, hodí tam ten těžší a jedou nižší kadenci, protože celkově jsou zvyklí „podtáčet“ :-)

          1 0
          • peter934  

            Inak, riesim tu skoky a odtupnovanie. Po 5 rocnej “materskej” s mojou vykonnostou a casom budem este dalsich 5 rokov taky hobbik, ze mi asi skoky o dva-tri zuby budu asi u…. :) a vedel by som zit asi aj s 1×

            0 0
          • File12  

            No jedno to není. protože si tu rychlost upravím podle toho jak mi to sedí na určitý pastorek a vlastně mi to nevadí. v tý skupině to vysírá víc.

            Ono to krásně řeší ta 1×13 kde při vhodně zvoleném převodníku je ten konec kazety odstupňovaný, jak silniční kazeta. Ta cena za RED je ale pro mě moc a jedinný, proč radši přejdu na jistotu 2×12.

            A to mi ta jednoplacka doteď několik let fakt nevadila.

            0 0
            • peter934  

              No uz som spocital toto prerobenie na 2×12 sram. Cca 400 eur, keby predam kluky a kazetu. Stale dobra cena za gral 2×12 :)

              To v pripade keby chcem predsa len ten sram a po case zistim ze to 1× mi vobec nevyhovuje.

              0 0
              • hrota  

                Zkus a uvidíš.

                Bál jsem se 1× silnice, ale vzhledem k osazení kola co jsem koupil, jsem jezdil rok 1×11 GRX 46×10–42.

                Teď jsem si udělal radost a sehnal si Force 46×10–44.

                Jak většina říká – spodek je jako 11–34 shimano, no a ty skoky nahoře… Nevím, nejsem na to citlivý, komfortní kadenci mám cca 75–105 a na moje hobby ježdění s tím zvládnu Beskydy, sem tam i s partou.

                Přecházel jsem ze Shimano105 (50–34×11–28).

                0 0
      • Vrci  

        AXS není jediná sada s 1×13 s normálním odstupňováním ve spodní části kazety.

        0 0
        • File12  

          předpokládám, že myslíš Campu. Ale tu kvůli mechanice, pákám a divnýmu pocitu z řazení nechci. A to jsem jí zkoušel. Po AXS ale už na mechaniku prostě zpět nepůjdu.

          0 0
    • peter934  

      Tak canyon asi rozhodol za mna, ked zdrazel naspat o 1000 eur AXS model. :) a to som zacal rozmyslat, ze idem asi s “modou” a idem do asx :D

      0 0
      • kadlec  

        Hele, ono to je fuk. Na gravelu mam Di2 a max spokojenost, jezdim na tom dost silnici, takze 2×11 se hodi a baterka vydrzi mega dlouho. A na mtb mam AXS a taky spokojenost, jen musim casteji hlidat baterku, nemam ji za co vymenit, nemam presmyk ani sedlovku.

        Pokud bych to mel na kolo instalovat, tak radsi AXS, ten bezdrat je namontovanej hnedle, Di2 me zabralo vic casu.

        1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.