• Oggy22

    Ahojte Bikeři. Chtěl jsem použít již založené vlákna, ale bohužel nešla vložit anketa. Jelikož mám rád statistiku, tak jsem byl nucen založit nové.

    Aktuálně uvažuji o koupi gravel kola (kolem 80K max) a jako žhaví kandidáti se mi jeví modely od Canyonu. Grail + Grizl.

    Spíše se přikláním ke Grailu, vzhledem k mému plánovanému použití, ale myslím, že i s Grizlem bych to zvládl v pohodě. Nicméně, co mě od grailu odrazuje je cena, která mi přijde (AKTUÁLNĚ) celkem vysoká, právě oproti Grizlu.

    Krátce jsem si vyzkoušel graila s elektronickým řazením a musím uznat, že to bylo příjemné. Bohužel grail s elektronickým řazením začíná na 81000Kč (k 26.8.) – Grail CF SL 7 AXS

    … a tak úplně nevím, kde je rozdíl 20000 oproti Grizlu (60000 – i když na nižší sadě) – Grizl CF SL 6 AXS

    Co myslíte? Stojí grail za cenu o 20k více?

    Příjde mi, že kdybych rozdíl 20000 vložit například do karbonových kol, tak je najednou z Grizla mnohem zajímavější povoz, než z graila na „základních“ kolech.

    Mechanické řazení také nezavrhuji (elektroniku bych ale preferoval :-) ), nicméně tam je aktuálně mezi grailem (78k) a grizlem (68k) také rozdíl cca 10000. Kdyby byl Grail za cenu Grizla, tak o něm silně uvažuji s tím, že bych časem přihodil také něco na karbonová kola. :-)

    Grail CF SL 8

    Grizl CF SL 8 1by

    Co vám přijde nejzajímavější?

    Děkuji za názory. :-)

    0 0
    • DePaX  

      Mi přijde, jak kdyby zas existovala jen jedna značka napříč segmenty, a to i na zahrádkách.

      2 5
    • kopeczech  

      Koukni na Propain Terrel

      https://www.propain-bikes.com/…l/terrel-cf/

      1 0
    • pheno  

      Ahoj, cca mesic a pul zpet jsem uvazoval presne jako ty. Koupil jsem Grizla s AXS a v planu je v budoucnu koupit karbonova kola. Mezitim jsem uz poridil Canyon listovou sedlovku misto te defaultni. Nedavalo mi smysl kupovat Grail hlavne kvuli tomu integrovanemu kokpitu. Budu nejspis kupovat trochu kratsi predstavec a navic si jej muzes i otocit obracene. U Grailu je to problem… S kolem jsem spokojeny, vse co jsem ocekaval naprosto splnuje :).

      PS: snad jen kdybys planoval jezdit silnici v baliku tak rychlosti nad 45 s jednoplackou moc neuslapes. To je dobre si rozmyslet dopredu.

      1 0
      • Oggy22  

        Ahoj. Děkuji za názor. ;-) Po silnici budu jezdit celkem dost, ale víceméně sám. Proto absenci 2 placky neberu jako úplně zásadní. (Na naprosto ideálním kole by ale byla. :-D)

        0 0
        • pheno  

          Ze vsech typu kol mi ta elektrika dava nejvetsi smysl na gravelu. Vetsinou se potrebujes drzet poradne riditek a zaroven chces preradit. Mechanicky musis precijen vyvinout trochu vetsi silu a na delsi dobu, s elektrikou jen prstem tuknes do packy a neresis. A elektrika na dvouplacku uz vychazela pomerne draho. Navic pro me nedaval dvouprevodnik zadny smysl, ale to si musis urcit sam podle vyuziti kola. Jinak mi ve vsem vychazel Grizl jako racionalni volba (pokud nejezdis zavody na profi urovni tak imho Grail nema smysl).

          1 0
    • Kos_CZ  

      Mám GRaila (s GRX-em dvouplackou) a potvrzuji to s integrovaným kokpitem – jak ti přesně nesedne, je to voser celé měnit a pochopitelně to leze do peněz. Já si ho pořídil k přestavbě (veděl jsem od začátku že to budu přehazovat a komponenty jsem už měl) a tak mi to nevadilo. Grail je oproti GRizlu víc na rychlost, ale v reálu je stejně největší brzda schopnost jezdce té rychlosti dosáhnout…

      1 0
      • melda  

        Nechápu, jak by takovej patvar moh někomu sednout. Na tom si člověk zláme ruce jen na to sedne.

        0 2
        • Kos_CZ  

          Mohl bys to nějak rozvést? Asi jsem pomalejší v chápání, ale tohle jsem nějak nepochopil… Jako že se na Grail s kokpitem tak, jak vyleze z brán továrny, nikdo neposkládá?

          0 0
          • melda  

            Jakože ty řídítka mají dost specifické tvarování, které nemusí sednout každému. Narozdíl od kokpitu 030 který se podle mě vyloženě povedl je gravel kokpit povedený méně. Ale ber to jako názor silničáře, možná mají gravelisté specifické požadavky. Zrovna u komponentů jako kokpit, kterej nestojí zrovna málo peněz by Canyon mohl mít nějakou možnost výměny nebo vrácení.

            0 0
            • rafi  

              Jestli myslíš kokpit CP0039, tak ten zrovna jezdím a vlastně jediné, co bych mu vytkl, je moc velký flare – 16° je na mě dost. Ale to je zpíš nezvyk ze silnice a není to nic, kvůli čemu bych ten kokpit měnil. Ale zrovna kokpit je hodně subjektivní.

              0 0
              • mrozu  

                Mně třeba tvar i flare přijdou úplně ideální. Už před koupí kola jsem počítal s tím, že ho vyměním, protože je to děsný ingot a bál jsem se i krátkého posedu, ale nakonec jsem spokojen.

                0 0
            • Kos_CZ  

              Tak to souhlasím – kokpit z Graila se mi válí na ponku v garáži…

              0 0
              • melda  

                Já to zatím zkouším „rozjezdit“, škoda devíti tisíc. Ale trochu pokukuju kdy naskladní cx030 410 /70

                1 0
    • melda  

      Koupil jsem letos Graila 7.0. Grizla jsem zkoušel, ale na můj vkus moc „expediční“ kolo, chtěl jsem něco, co trochu víc pojede. Jako zklamání beru tvar kokpitu (ten je hodně futuristickej), 1 1/8 vršek sloupku vidlice, montáž blatníků a pro mě zbytečný závity na bagáž. Jinak dobrý, rám je komfortní, GRX bez problémů (brzdy by mohly brzdit o chlup líp), ostatní komponenty na slušné úrovni, supr je taky, že je to dvoupřevodník. Celkově až na drobné mouchy spokojenost.

      1 0
    • Oggy22  

      Ahojte, prosím vás o radu. Nevíte jestli je na trhu nějaká kazeta s rozsahem 10–44 (nebo i 10–45), která by šla jednoduše vyměnit za standardně dodávanou kazetu SRAM XPLR 11–44 12s pro Grizl apex axs a přehazovačka by s tím byla v pohodě? Děkuji za případnou radu.

      0 0
      • squalo  

        Budeš muset vyměnit ořech, na ten stávající kazetu s 10t pastorkem nedostaneš.

        0 0
      • jIrI___  

        Vyměň ořech za XDR a dej XDR kazetu 10–44 z XPLR řady (Rival a výše). Pokud chceš 10z pastorek, tak se jinému typu ořechu nevyhneš. Přehazovačka si s tím poradí, je to rozdíl jen 1 zub.

        1 0
        • pheno  

          Je to ve finale vubec poznat pri jizde jestli 11 nebo 10 zubu? :)

          0 0
          • Singlespeed  

            Je to docela rozdíl. Ale pokud člověk jezdí 10 nebo 11 zubů vzadu často, tak malé pastorky poměrně brzy opotřebí i když je kvalita materiálu kazety Sram o řád vyšší než třeba Shimano, tak je lepší dát větší převodník.

            2 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse