Gravel MERIDA SILEX 700 - velikost a jednopřevodník?

19 nepřečtených
  • martin-8989

Ahoj, prosím o radu s velikostí kola – chci koupit gravel MERIDA SILEX 700. Dle tabulky jsem s výškou 188 cm těsně mezi velikostmi L (180–190 cm) a XL (188–200 cm).

Jsem úplný začátečník, na kole jsem dřív aktivně nejezdil. Předpokládám, že mi tedy bude více vyhovovat více komfortní a vzpřímenější posed. Kolo bych chtěl využít na kondiční ježdění i delší několikadenní výlety. Šli byste tedy raději do větší velikosti XL, kde by měl být vzpřímenější posed?

Jinak kolo má jednopřevodník, a to 1×12 (konkrétně 42 zubů x 11–51 zubů). Levnější verze MERIDA SILEX 400, kterou jsem taky zvažoval, má dvojpřevodník 2×10. Jednopřevodník mi přijde pro začátečníka vhodnější (netřeba tolik přemýšlet nad řazením) a co jsem se díval na videa, nezdálo se mi, že by někdo měl problém s malým počtem převodů (i když nějaké výjezdy do kopců jsem neviděl). Máte stejný názor?

Děkuji za radu.

Odkaz na MERIDA SILEX 700:

https://www.merida-bikes.com/…12/silex-700

Odkaz na MERIDA SILEX 400:

https://www.merida-bikes.com/…13/silex-400

0 0
    • Tomcat  

To kolo není náhrada trekoveho kola

• to kolo opravdu není na delší několikadenní výlety
      • větší je delší, tedy těžko víc vzpřimeny
      • jedno převodnik není jen pro začátečníky
      • nepleťte počet převodů a převodový poměr

Dobře by bylo se odpíchnout od kola co máte teď.

Co něco jako Canyon https://www.canyon.com/…la/pathlite/

0 0
        MTBIKER doporučuje
        GT Grade Elite 28 kolo, bordó Skladem 2 ks

Výprodej -22% GT Grade Elite 28 kolo, bordó

19 899 Kč -22% MOC 32 899 Kč

GT Grade Carbon Pro 28 kolo, černé Skladem 1 kus

Akce -12% GT Grade Carbon Pro 28 kolo, černé

od 82 799 Kč -12% MOC 104 999 Kč

Cannondale Topstone Carbon Lefty 3 dámské kolo, alpine Skladem 1 kus

savings Cannondale Topstone Carbon Lefty 3 dámské kolo, alpine

76 499 Kč savings MOC 119 999 Kč

• Jan D.  

Proč není na delší několikadenní výlety?

1 0