• zuzanaleng

    Ahoj, před nedávnem jsem pořídila první gravel. Váhám ale jestli koupit mtb nebo silniční pedály. Už jsem četla pár diskuzí a vídím, že většina lidil má na gravel mtb. Z nějakého důvodu mě to ale tupě táhne k silničním, tak si je buď potřebuju nechat někým zkušeným rozmluvit nebo potvrdit. Nejsem závodník, věnuji se jinému sportu a kolo je pro mě dobrý tréninkový prostředek pro nahnání objemu tréninku v lehké vytrvalosti. Jezdím 95% silnice a maximálně 5% lesní cesty, terén, …(moc to prostě nemusím). Z kola prakticky za celou jízdu neslezu. Moc se v tomhle ale nevyzmám, tak se raději ptám a nechám si ráda poradit a dovysvětlit od těch co se vyznají. Budu moc ráda za všechny rady. Díky

    0 1
    • Fazzy  

      Jedinej smysl bych viděl v tom, že bys byla pravděpodobně jediná na světě kdo by to tak měl. Jinak to vůbec žádnej smysl nedává, není-li pro tebe z nějakýho důvodu zásadní, aby ani zrnko tvých wattů nepřišlo nazmar :) Pokud bys ke gravelu měla i ryzí silničku a obhájila to nechutí kupovat kvůli druhýmu kolu nový tretry, tak bych to pochopil.

      Předpokládám teda, že je v obou případech řeč o nášlapných pedálech.

      3 0
    • novas752  

      V silničních tretrách se téměř nedá chodit a chůzí mimo pevný povrch se velmi snadno poničí. Do silničních pedálů se obtížněji zacvakává resp. trefuje než do mtb pedálů (např. na křižovatce). Silniční plastový kufry vydrží daleko méně než kovový mtb kufry.

      5 0
      • nooski  

        Souhlas, ale já osobně snadněji zacvaknu do silničních pedálů, MTB občas lovím. Ale já na silničních začínal, takže je to o zvyku :-)

        1 1
      • Vrci  

        Do silničních se trefíme s mnohem větší jistotou než do mtb. Vše je o zvyku. Silniční pedál má vždy tu samou polohu.

        0 0
    • Vilém  

      Zkus se projit v silnicnich tretrach.

      1 0
    • MirosPikos  

      Až si tak říkám, jestli vůbec byla gravel správná volba. Pokud chceš ale sem tam z kola slézt a ujít pár set metrů, volil bych adekvátní obutí a pedály.

      1 0
      • zuzanaleng  

        Jojo, šla bych do silničky, kdybych někdy nejela na soustředění u kterého destinaci nevybírám + kvůli svým bídným navigačním schopnostem někdy najedu někam, kam jsem vůbec neplánovala. Když to blbě řeknu, byla to taková jednodušší volba. Na soustředění se sice většinou stejně držíme na silnicích, ale sem tam něco střihneme lesem nebo cestama, který ačkoliv nejsou dlouhý ani extremní, silnička by je spíš nedala a já nechci řešit kudy projet nemůžu. Myslím, že silnička by mě v tomhle omezovala. Všichni tam mají buď horáky nebo gravely. Kdyby můj horák za něco stál tak bych koupila silnici a prostě to střídala, ale bohužel je už jen na přesun z bodu A do bodu B a do novýho investovat nechci, nebere mě to, jsem z těch terénu posraná a ještě je težkej haha.

        Ale jinak ano, máš naprostou pravdu, nebýt tohohle, do gravelu asi nejdu.

        0 0
    • Kouba_2005  

      Bajkový pedály nabízejí jen samá pozitiva, teda krom toho, že jsou většinou asi těžší. Můžeš nacvakávat zpravidla z obou stran, třeba Shimano pedály jsou takřka nesmrtelný, v bajkovejch tretrách se dá i chodit, kufry oproti silničním vydrží nesmysl.

      1 0
    • scalar  

      Za mne pedály silniční, ale SPD, např.: SHIMANO PD-ES600

      1 3
    • Singlespeed  

      Pokud se nevyznáš, tak jsou oboustranné nášlapné mtb pedály Shimano jasná volba. O ničem jiném ani nepřemýšlej.

      4 0
    • cyklista86  

      Tady je zasadni faktor to, ze v silnicnich tretrach se silnicnima kuframa se opravdu spatne chodi a dokonce je to dost nebezpecne treba na mokre hladke dlazbe ktera je klasicky treba na benzine. Nekolikrat se mi stalo, ze jsem v silnicnich tretrach uklouzl jako na ledu a kupodivu jsem si nic neudelal. MTB tretry maji tu kontaktni plochu z gumy a jsou delane i na pohyb v nich. Neni problem v nich ujit nejakou vzdalenost v jakemkoliv terenu. V silnicnich tretrach kdyby jsi sla po nejake sotolinove ceste, tak si totalne ponicis podrazku a taky ty kufry. Proste to na to neni delane.. Pocit pri jizde mam lepsi v silnicnich tretrach(i naprosta vetsina gravel zavodniku pouziva na zavodech kde nemusi moc slezat z kola silnicni tretry), ale kvuli tomu co jsem psal bych je nedoporucil nikomu, kdo zacina a jeste netusi co presne chce.. MTB tretry jsou proste univerzalni a proto lepsi pro zacatecnika. Az pak zjistis, ze te laka opravdu jen silnice, chces jezdit na te silnici rychleji a poridis silnicku, tak muzes poridit silnicni tretry a pedaly. Nebo se taky muze stat, ze ikdyz te ted nelaka teren, tak si nekde vyzkousis kvalitni kolo do terenu a zacne te to bavit na MTB a muzes pokracovat s MTB tretrama.. :)

      0 0
      • nooski  

        Nejlepší kombinace byla super tuhá podrážka a staré Speedplay kufry, kde se chodilo po kovu, to krásně klouzalo. SPD-SL je proti tomu pohádka.

        1 0
    • zuzanaleng  

      Tak díky moc všem za vyvrácení mého nesmyslného zájmu o silniční pedály. Kdybyste měli nějaké doporučení na cenově dostupný kvalitní mtb pedály a tretry (zapínání na kolečka) tak budu moc ráda. Děkuju

      0 0
      • Fazzy  

        https://www.kupkolo.cz/…pd-m520_z95/?…

        Levný, spolehlivý, nezničitelný.

        Pokud řešíš hmotnost, překvapivě dobře mi fungujou mtb pedály od Force, který sou lehčí.

        Tretry takový, který ti budou sedět.

        4 0
        • xtonda  

          Jak už tu padlo, Shimano má jednostranné lehké pedály pro silniční použití PD-ES600

          https://ride.shimano.com/…cts/pd-es600

          Které jsou na SPD, tedy horské boty a kufry.

          1 2
          • cyklista86  

            A jsi si jisty, ze ten ram co je kolem toho pedalu nebude zavazet zadnemu typu MTB treter? Protoze kazda ma gumovou podrazku uplne jinou= kufr je zapusteny v te podrazce vic nebo min podle vysky te podrazky a taky ma ruzny tvar. Takze se klidne muze stat, ze tento typ pedalu pujde zacvaknout spatne a nebo skoro vubec a nebo tam bude divny vakl.. Kdyz uz MTB tretry, tak radsi klasicke oboustrane pedaly, kde je aspon ta vyhoda nacvaknuti nekde v terenu… Tohle ma jakou vyhodu? Nikdy to nebude pocitove jako silnicni pedaly, kde ten kufr muze krasne v tom pedalu klouzat(vule vytoceni chodidel) a zaroven tam neni zadny vakl nebo treni tak jako bude u techo pri kontaktu kovu a gumove podrazky.. Tuplem kdyz ma dotycny nejake specificke vytoceni kufru na te tretre..

            0 1
            • Jáchym 1  

              Já Ti je klidně půjčím,ať můžeš psát relevantní informace.

              0 0
            • xtonda  

              Nevím, ale předpokládám, že na to je nějaká specifikace jak moc to má být zapuštěné. Samozřejmě se vždycky může najít někdo, kdo udělá blbý boty. Podle specifikace se k tomu dodává 1mm podložka. Výhoda je jediná – hmotnost, ta je nižší i než XTR a vzhled, na silničce to vypadá méně nepatřičně.

              Já bych jednostranné pedály nechtěl. Mám tohle

              https://www.kupkolo.cz/…t400_z94903/

              a s botama Shimano SH-MT5 a později Rockrider XC500 není problém podrážka dosedá kam má.

              0 0
          • Singlespeed  

            Neskutečný voser tyto pedály. Vydržel jsem je vozit rok (líbily se mi, nižší hmotnost než u klasiky), ale nakonec pohár trpělivosti přetekl a letěly do koše.

            0 1
            • cyklista86  

              Presne to jsem si myslel. V porovnani se silnicnima me serou i klasicke MTB pedaly. Ne tak tento bazmek.

              0 0
          • TomasTTT  

            Jezdil jsem je taky na silničce (30kkm), jsou úplně v pohodě, ale boty dosluhují, tak jsem přešel na silniční.

            Jediná nevýhoda pedálů je, že se černá barva rychle okope.

            Pedály máme doma svoje a jezdili se na Sidi Eagle 7 a 10 a i na nějakých scottech. Žádný problém s podrážkou nacvakavanim, vycvakavanim nebo vytrháváním.

            0 0
          • Fazzy  

            Sem si toho vědom, mam je na kole. Na silnici je to za mě fajn lehká i estetická alternativa. Na gravel ale nedávají smysl.

            0 0
        • QuintalDad  

          Přesně, tohle vyzkouším taky. Mnoho let jsem jezdil delší štreky na silničce a raději jsem si sebou vozil lehké sandály. V silničních SIDI se dalo ujít max 100 m, po dlažbě či schodech skoro vůbec. Dnes bych to bral jen pro závody.

          Na MTB jsem měl platformy – super na přebíhání velkých kořenů, strmých úseků, ale ty dodřené nohy se pak neustále hojí.

          Už nejsem extrémní honič výkonu, ale mám rád efektivitu, poměr výkon/cena. Takže tyto pedály PD-M520 super. Na delší vyjížďky do neznámého terénu bych volil tretry pohodlné, např. https://www.kupkolo.cz/…avy_z112725/?…, ale určitě vyzkoušet.

          1 0
      • gerrard  

        Tak jestli je pro tebe argument pro boty na jezdeni na kole to v kterych se lip chodi, tak mas asi vybrano. Pokud resis v kterych se lip jezdi, tak zas silnicni vrat do hry nebo zvaz jednostranne spd co ti psal Scalar.

        1 1
        • novas752  

          Proč? Přínos za jízdy je pro drtivou většinu jezdců spíš akorát pocitový než měřitelný a ve všem ostatním jsou horší. Mraky lidí jezdí i na silničních kolech v mtb tretrách, natož na gravelu, kde ať už chce nebo nechce prostě jednou za čas někde půjde – byť už jen oblízt spadlej strom apod.

          A to říkám jako majitel jak spd-sl tak mnoha spd pedálů a bot.

          4 0
          • gerrard  

            Si přečti první příspěvek. Píše, že má sice gravel, ale používá ho jako silničku a že za celý trénink z něho prakticky nesleze. A jo naprostý souhlas. Ten pocit na pedálu je přesně to, proč se jezdí na silnici silniční pedály. Jestli chce zkusit silniční pedály, tak na tom finančně nevykrvácí. Výhody a nevýhody se tu jasně dočetla a je to na ní, jak se rozhodne.

            0 0
            • novas752  

              Si přečti druhý příspěvek. Jezdí i na soustředění jehož trasy nevybírá a kde se dostanou i mimo silnice = nedá se vyloučit, že to někde kus nebude muset tlačit/nést a to je za mě pro silniční tretry prostě no-go. Obejít spadlý strom, překonat kus cesty rozrytej lesní technikou, vytlačit nějakej nečekaně prudkej kousek, který v mapě moc nebyl vidět apod…

              1 0
              • gerrard  

                No to už si tam zas domýšlíš. Ona má jen pocit, že silnička neprojede ani metr terénem a proto brala gravel. Zas nedělej ze silničních treter něco v čem neuděláš krok. Teda pokud tam nemáš speedlay kufry. :)

                1 0
                • cyklista86  

                  U těch silničních je blbý, že chůze i kousek treba po sotoline s kamenim znamena, že si tu podrazku dojedeš fakt solidne.

                  0 0
                  • gerrard  

                    Nechtels napsat kufr? :)

                    0 0
                    • Vrci  

                      Pokud s podrážkou jako je třeba tohke, půjdeš po šutrech pár km, minimálně vizuálně bude hotová. Podpatek, špička a kufr podrážku neochrání.

                      3 0
                      • gerrard  

                        :) vizualne hotova. Tvl vy ste ale banda komiku. Koupite si boty na kolo a pak v tom chodite pesky na snezku. Jestli v tom planujes chodit takove tury, tak si kup nejake turisticke a neres, ze v tom terenu okopes silnicni tretry. :)

                        0 0
                        • Singlespeed  

                          Je to tak. Vyjel jsem na Iseran, nechal kolo u restaurace a pokračoval v tretrách na nejbližší třítisícovku. Podobně jsem to udělal na Agnelu, Tourmaletu, Malém sv. Bernardu atd.. :-)

                          1 0
                        • cyklista86  

                          Tady nejde o to, ze by si je znicil tak, ze budou nepouzitelne. Tady jde o to, ze kdyz mas treba tretry za 10 tisic a za nejakou dobu by jsi je treba chtel poslat dal, tak budes mit problem je prodat, kdyz bude ta podrazka komplet poskrabana a vykousana oproti tomu, kdyby vypadala jako nova a jak jsem psal. Staci aby jsi potreboval prejit nejaky xxx metrovy usek sotoliny s kamenim a tu podrazku proste behem par minut znicis jako kdyby jsi je ppouzival 10 let. Cekam, kdy nekoho napadne udelat tretry s podrazkou podobnou MTB tretre, ale na silnicni pedaly.. Proste pridat na tu podrazku vic gumy po ktere se da chodit nemuze byt problem. Myslim, ze by si pak vetsina lidi kupovala to a ne klasicke s obnazenym karbonem na podrazce.. Krome cistokrevnych silnicnich zavodaku a gramaru…

                          0 0
                          • jIrI___  

                            Boty je problém prodat tak i tak, v tomto ohledu nemá „poškrábanost“ podrážky vůbec smysl řešit.

                            5 0
                            • vrazdit  

                              Přesně, jen blázen si koupí vyšmatlané boty co už někdo roky jezdil/chodil… :)

                              0 0
                              • cyklista86  

                                Tak jak jsou na bazarech totalne vysmatlane a prodrene tretry co maji za sebou klidne i statisice kilometru se tam najdou tretry jako nove za ani ne pulku ceny. Sam jsem takove prodaval a dotycny musel byt moc spokojeny… Ja bych to bral taky hned. Jen kdyz neco potrebuju, tak to zrovna v dobre kvalite na bazaru proste nenajdu..

                                0 0
                                • Aduldinho  

                                  Zrovna tretry bych z principu neprodával, maximálně daroval a za 10tisic si boty fakt nekupuju, myslím, že trojka je tak optimum a vydrží několik sezón! ;-)

                                  0 0
                                  • cyklista86  

                                    Njn to je tak, kdyz ti nesedi bezne tvary treter a vydrzis jen v tretrach typu Lake, Bont a pod.. To pak za trojku nic noveho neporidis.. :) Mit uzke a spicate chodidlo, tak taky vemu to na co bude zrovna nejlepsi sleva na netu..

                                    2 0
                                    • Aduldinho  

                                      Ten Lake bývá i levnější, ne? To zase není taková prémiovka, ne? Nejvíc jsem dal asi za zimní NW, kolem pěti, který mi slouží už asi 11tou sezónu! ;-)

                                      Jinak vyzkoušenou všechno možný, nejhorší byly asi zrovna Lake, který měly karbonovou podrážku a boa na patě, jak jsem s nima někam vlezl, bylo to jak na bruslích, jednou jsem bavil takhle hospodu, kde byla super klouzavá dlažba! :-)

                                      Jinak jsem měl Axony, Diadory, Lake, NW, Giro, Ekoi a teď Van Rysel,…nejradši mám kombinaci dole suchý zip a nahoře jedno utahovací kolečko…

                                      0 0
                                      • cyklista86  

                                        Jak uz se tu psalo u MTB treter chces tuhou karbon podrazku a Lake s karbon podrazkou za trojku fakt nesezenes.. Nebo sezenes, ale to jsou casto vyprodeje nejake hodne male nebo hodne velke velikosti co se malo prodavaji.. Ja mam 45 coz je bych rekl hodne bezna velikost..

                                        1 0
                                        • Aduldinho  

                                          Mám též 45! Ale karbon už nechcu ani vidět viz zkušenost s Lake, ale to je už též třeba 17let zpátky, už to asi vytunili! ;-)

                                          0 1
                • PLATYPUS3  

                  Jenže na silnici můžeš max píchnout, v terénu urveš přehazku ani nevíš jak a co potom se silničním kuframa.

                  0 0
                  • cyklista86  

                    Bosky no. :D V lese to jeste jde, ale v lete po rospalenem asfaltu uz ne.. Jinak i na silnici muzes riznout plast tak, ze to bude nepojizdny. Me se to nastesti nikdy nestalo. Parkrat jsem sel x km pesky, ale to jsem mel nastesti normalni boty..

                    0 0
                    • Vrci  

                      Jenže má silnici si zavoláš odvoz, uprostřed lesa to buď zprovozníš nebo jdeš pěšky.

                      0 0
                      • Singlespeed  

                        Zdaleka ne každý má možnost zavolat si odvoz.

                        2 0
                        • Vrci  

                          Ano jsou lidé, kteří zanechali tak intenzivní dojem, že jim nepomůže žádný z příbuzných, kolegů, bývalých spolužáků sousedů ani profesionálních taxikářů. Ostatní si nějaký odvoz zavolají.

                          0 0
                      • Aduldinho  

                        No já sice neřízl, ale i náhradní duše byla z kapsičky prodřená a lepidlo vyschlé, odvoz jsem si sice zavolal, ale nějak se mu nechtělo, takže 20km pěcho na vlak, šel jsem i polem, lesem, ale tam to bylo určitě lepší než po asfaltu, přežít se to však dá ;-)

                        https://www.rajce.idnes.cz/…ovany-pochod

                        0 0
                  • gerrard  

                    Tak nesmis si to montovat na sjezdaka. To da rozum. :)

                    0 0
                • xtonda  

                  Pokud jezdí na soustředěni, kde nevybírá trasy ani ubytko, tak nikdy neví kde se může stát, že v tom bude muset chodit, zvlášť v situaci kdy všichni ostatní mají kola do terénu. Já bych silniční boty a pedály v takové situaci nechtěl.

                  3 0
    • Fran-tic  

      Silniční Shimano pedály s bajkovym kufrem jsou shit. Mnohem větší zábavu udělá tretra s opravdu tuhou podrážkou, klidně bajkova a Shimano 520 nebo 540 pedály. Něco ve stylu Recon 3.0, s-works od spešlu a alternativy od jiných značek.

      Ve výsledku je to pohodlnější na pohyb a stále efektivní na šlapačku. :)

      0 0
    • Vrci  

      Silniční pedály a tretry jsou to nejlepší pro jízdu na kole. Ale jen pro jízdu. Chodit se v nich absolutně nedá. Bláto a písek se v nich drží, po kamenech nebo kořenech kloužou jako brusle. Pokud na prahu nasedneš na kolo a vycvakneš jen na křižovatce s čistým asfaltemí a terénem projedeš jako MvP nebo Mohoric, ber silniční. Pokud budeš muset přenášet, tlačit nebo se odrážet v bordelu, tak na ně zapomeň.

      6 0
      • mr.antik  

        mě teda silničí pedály zas tak super nepřišly, pro strojové šlapání možná ano, přenos síly asi taky – ale zároveň i opačně to víc přenáší vibrace a zhrošuje ovládání kola v gravel pasážich, které sice jsou 5% ale to je furt dost na to aby se člověk zbytečně v pomalé rychlosti někde vyválel.

        0 0
        • cyklista86  

          Profici podrizuji uplne vsechno prenosu energie a efektivite no. Ti budou s radosti trpet o trochu vic kdyz jim to prida watty. :D Pro beznyho cyklistu MTB pedaly uplne v pohode i na silnicku. Tuplem pokud ma ta MTB tretra karbon podrazku max tuhosti.. Plastova podrazka s MTB pedalama nic moc pokud mas treba 90–100kg a dokazes fakt hodne tlacit do pedalu pri jizde ze sedla treba..

          2 0
          • Singlespeed  

            Supertvrdá mtb karbonová podrážka, třeba S-works Recon je už zase za hranou, všeho moc škodí. Sejít s tím schody je o hubu a celkové pohodlí při šlapání čistá nula. Nebyla to dobrá koupě :-) .

            1 0
            • J1RKA  

              Souhlas

              0 0
            • novas752  

              Ale i v těch se chodí daleko líp než v silničních.

              Sám mám ta podobný aktivity Recony 3.0 – taky dost tvrdý, ale pod prstama ohebnější a s parádní podrážkou. S těma na gravelu jen tak něco nepřekvapí.

              3 0
              • mrozu  

                Však Recony 3.0 jsou oproti Reconům S-Works nebe a dudy. V 3.0 není problém hodinový horský trek s kolem na zádech, ale v S-Worksech je noha zmasakrovaná po 500 m chůze po polňačce.

                0 0
            • cyklista86  

              Jasny to neni o pohodli, ale o tom pocitu, ze vsechna energie se prenese na pedal. :))

              0 0
          • Aduldinho  

            V tom případě jsem profík, já tedy preferuji silniční pedály, na kole jsou pro mě určitě pohodlnější, o chůzi v silničních tretrách tu bylo napsáno hodně, opravdu to není nic pohodlného, ale něco málo se s nimi též ujít dá, proto když mám chuť na nějaký pseudogravel (v mém podání se nejedná o žádný extrém) tak volím starší již jeté silniční tretry, božohodové si samozřejmě šetřím čistě na silnici, i když i na tej občas nějakou tu šotolinku střihnu.

            Ale začínal jsem též s SPDčky, jen mě u nich tedy dosti po delších (100km plus) švihách dosti pálila z těch želez chodidla, možná též záleží na tretře, každopádně ta opora nohy je u silničních pedálů úplně jinde, pro výše zmíněné využití bych tedy volil silniční systém upnutí tretry! ;-)

            3 3
            • nomecz  

              Pokud te „pali“ chodidla tak to chce tvrdsi tretry

              1 0
            • novas752  

              Za to ale nemůžou mtb pedály ale měkký tretry. V dobrých tuhých xc tretrách při silničním/gravel využití v tomhle problém fakt nebude.

              1 0
              • Aduldinho  

                Jak píšu, bylo to možná i tretrama, měl jsem tehdá nějaký Axony, ale i tak mi vyhovuje u silničních Looků ta větší kontaktní plocha, ale je fakt, že levej kufr pravidelně zničím za sezónu (ten plast se obrousí), jelikož při zastavování vždy sesedám na levou stranu, na pravou to snad ani neumím! :-)

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.