Sledujete? Koukám na přímý přenos ženských a trať je tedy pro mě zklamání. Je to jak časovka po krásných polňačkách. Čekal jsem trochu pestřejší a zajímavější trať. Co vy ostatní?
Sledujete? Koukám na přímý přenos ženských a trať je tedy pro mě zklamání. Je to jak časovka po krásných polňačkách. Čekal jsem trochu pestřejší a zajímavější trať. Co vy ostatní?
aspoň před koncem více zajímavá trať
Tak s převýšením 700 m na 140 km…to je fakt časovka po rovině. Však proto zitra Sagy jede na Roubaix a ne na Divergi. Ta kriteria kola by mě třeba zajímala.
Tak to má Pavlina.....no, čekal bych to těžší,tu trať, přeci jen je to MS.
Ona ani Dirty Kanza nebyla nijak zábavná :-D Grinduro…to je druh závodu, který mě baví, nejlepší bejvá ve Walesu
Jo a ještě Dirty Reiver, to taky jde
Pavlína 4 výhry na MS v jednom roce…. tvl
Povede se to někdy někomu ještě (Pidcock, MVDP) ?
Sledování
Women Elite – 2022 UCI Gravel World Championships Highlights – Veneto, Italy
Štybar hezky
To jsou screeny z 3310? Z té staré.. :))
Nevím, co to udělalo při vložení…
Styby velmi pekne!
Živej přenos mi nikde pořádně nefungoval, tak aspoň nahodím odkaz na výsledky, když to sem ještě nikdo nedal…
https://firstcycling.com/race.php?…
Štyby osmej, vyhrál Gianni Vermeersch před Ossem a MVDP…
Edit: Tak jo, Milan mě o fous předběhl…
Přenos šel normálně. Jinak tím, že se v úniku ocitli Oss s Vermeerschem skončilo závodění. Italové, Belgáni nejeli, MVDP taky určitě nechtěl sjíždět parťáka a ostatní tam spíš byli sami za sebe. Jinak dojíždění skupinek lidí okolo zpět byl trochu fail, ale to věřím příště pořeší. Jinak jako takové se mi to líbí, jen bych zvolil asi trochu jinou trať.
Matesovo Strava.....ty výškové metry jsou fakt bída, zklamalo mě celé MS…
To mohli jet u nás v Polabí.
S gravelbikingem to nemělo nic moc společného. De facto všichni jeli na běžných silničních kolech se silničními převody. Souběžně se konala tradiční silniční klasika Paris-Tours, kterou pořadatelé natahali po štěrkových cestách s mnohem více gravelspecific povrchem než MS v gravelech :-) .
prostě další disciplína která se veze jen na módní vlně,
Za mě to dává větší smysl, než třeba E-bike šampionát, ale ještě na tom bude třeba pracovat. Hlavně na tom jak by měla vypadat trať. Být to u nás tak si dovedu představit i nějaké pěšinky v lese, sem tam kopec, víc šotolin nebo polňaček.
a rozdíl proti MTB maratonu?
Tak na MTB maratonu už máš víc techniky. Respektive, kolik maratonu u nás bys objel vepředu na gravelu? Prostě se musí najít nějaký sweet spot mezi silnicí a MTB. S tím, že je jasné, že jeden rok to bude více kopcovité, jiný rok méně jako na silnici. Dovedu si představit třeba v Belgii nějaké jednodušší písečné pasáže atd. Prostě co nabídne daná země.
pár na CX jel, ale už je to dávno :D
pokud vynecháš kamenité úseky tak na gravelu není moc problém
Vepředu, nebo jen objel? To je celkem rozdíl. Jeden z mála co jezdili někteří eliťáci na gravelu byl ČT Author cup, co mě tak napadá.
Honza Fojtík letos Obr Drásal, někde kolem 5 fleku. To jsem nechápal.
Kromě pár úseků je trasa Drásala po opravě cest rozježděných lesní technikou gravel friendly, rád tam na gravelu jezdím.
s pořádným obutím ( ne jak na MS) si to dokážu přestavit, ale raději bika kvůli pohodlí
ty závody na CX byly spíš o objetí než o závodu, to máš pravdu
Jo to sem si taky říkal, že to je nudné jak přímý přenos z Cape epic. Tam je taky lepsi sestřih.:)
Byla to bohapusta nuda. To Ganova hodinovka, byla 1000× zajímavější a to jezdil dokola jak křeček. Silničáři si z toho udělali závod pro sebe. Jestli to byl průzkum bojem, tak to moc nedopadlo. Ale jako pokarierni závodění pro vyslouzile silničáři by to mohlo fungovat.
A další věc, jak to udělat atraktivní v TV. Nemám pocit, že by to šlo.
Atraktivitu by zvýšilo jiný výběr trati a pak by pomohlo vyrovnanější pole, což asi jen tak nepůjde. Ono stačil jen ten krátký brdek po startu a pro 2/3 účastníků závod skončil.
kratší okruh, techničtější, ale to si u CX :D
Tak to by potom nemuselo existovat souběžně XCO a XCM.
jo ten přesah typů kol je velký takže souhlas
Tak ono je celkem jasné, že mediální pokrytí xcm je oproti xco zanedbatelné. Taková vysluhova kategorie pro ty co nestihaji. :)
Atraktivitu dnes dělá tv přenos. A tak je otázka, jak by ta trať měla vypadat, aby šla dobře pokrýt. Je to bublina co splaskne, protože ji nikdo spesl jezdit nebude. Je to neco mezi silnici a cyklokrosem. Tezko se to bude uplatnovat. Přesně jak píšeš, první kopec a silničáři to ocesaly. :)
Nesmyslná disciplína, souhlasím s tebou až na to Y na konci:-)))
Co měl vítěz za kolo od Canyonu? D. Oss na druhém místě měl Specialied Roubaix.
Předpokládám, že Canyon Ultimate. Co jiného.
Ultimate.
Nebyl to Endurace?
Měl brzdové hadice komplet ukryté v řídítkách a představci, tedy nový model Ultimate CFR.
Nojo, ctu ze mel novyho Ultimata.
takový příjemný gravel kolo ;-)
V sobotu na Tour de Brdy se mi velmi osvědčilo- i když gravel sekce byla jen 1 pořádná a pak hodně kostek.
Mělj sem jen 30 pláště, stačilo
…
:D
.
No takže uci opět září fakt že jo
Jestliže je grevl kolo který je mezi cx a mtb, což je vzhledem k tomu že narozdíl od cx ma objemnější pneumatiky a geo víc posunutou směr mtb, jako volnější úhel hlavy, delší reach atd Potom je tohle jejich pojetí směšný.Zavody jak se jezdí třeba v UK v místech kde se jezdilo mtb v devadesátých letech, tam tyto kola patří.Tenhle UCI závod pro vyholený nohy, na který jezdcům vyhovuje silnička spešl Roubaix? Potřebujou dedci poznávací zájezd na nějaký pořádný grevl závody
Zase na druhou stranu..: i na rubecku obcas nejakej ten les taky projedu:)
Proc by gravel melo byt to co se jezdi v uk a ne to co se jezdi v usa, kde to vzniklo?
UK jsem uvedl jen jako příklad, protože jejich příroda je podobná té naší, toho se nemusíš vůbec chytat, každá země má svoje odlišnosti dané přírodou… Ale to že současný grevl kola nejsou o tom šudlat někde šotolinku a silnici, to neví leda uci
I v USA je rozdíl stát od státu, jsou tam grevl závody různé obtížnosti a charakteru…a jezdí se to na grevlu, protože je na to nejlepší a ne na silničce
Myslim, ze UCI to vi a nechce z toho delat dalsi mtb marathon, jen s kolama co se mezi sebou lisi jen riditky. Jen se v plne nahote ukazala nesmyslnost gravelu pro zavodni pouziti a toho, ze to kolo vlastne neni v nicem dobre.
No třeba závod Dirty Reiver se jezdil ze začátku na cyklokroskach a různých mtb kolech s pevnou atd
Postupně většina jezdců presla na grevl, který se ukázalo jako nejlepší nástroj pro trať …200km lokalita les Kielder, dřív se tam jezdilo mtb .
Takže nesouhlasím že nejsou v ničem dobré…ale tohle MS,kde jezdec vyhodnotí jako nejlepší nástroj silničku s tím nemá moc společného
Jde o to, ze gravel je kategorie vklinena mezi dve kategorie a na jednu a druhou stranu je to blizko. Trefit trat presne pro gravel bude hodne tezke. Bud uhnes na jednu stranu a bude lepsi silnicni kolo nebo na druhou a bude lepsi mtb kolo. Bud to uci zarizne pravidlama nebo to v zavodnim pojeti zanikne.
Dojezdy/spurty by měly bejt na plochý dráze pro motorky ;-).
Ale to ze to UCI ovlivni pravidly je uplne normalni, ne? Deje se to masivne treba v cyklokrosu. Ale i na draze a silnici to, jak vypada kolo – zavodni nacini, masivne narizuje UCI. Treba casovky se rozhodne nejezdi na optimalnim, ale na silne zregulovanem kole…
Máš technické směrnice a pravidla. To pokrývá, jak mají kola, trať, oblečení a závody vypadat.
Jenže UCI nemá/nemůže mít monopol na závody jako takové. Není problém aby udělali svou vlastní ligu , nebo svůj vlastní pohár , dle svých vlastních pravidel.
Ano, ale pak tam nebude nikdo z ProTour a myslím, že ani ProContinental.
Ale i opačně závodníkům nebo stajím nelze zakazovat jezdit nějaké jiné závody. Samozřejmě spíš problém by bylo že některé poháry, závody, série budou kolidovat s jinými. A manažer stáje samozřejmě rozhodne co je pro ně atraktivnější výhodnější.
:) Ty se v tom moc nepohybujes co? :)
Uci vyslovene zakazuje aby se zavodnici s licenci mohli zucastnit zavodu, ktere nejsou poradany uci nebo organizacema pod ni spadajici a to pod hrozbou trestu.
není pravda, že musí být pořádané uvedenými institucemi, ale musí být v jejich kalendáři tzn nějakým způsobem schválené a registrované. Jinak by se nejela ani Tour, že jo.
Nechtel jsem to komplikovat. Myslim, ze pointa byla zrejma.
:) Koho to bude zajímat? Nějaké plácání bezejmenných. Beztak na to teď všichni čučeli jenom proto, jak pojedou eliťáci. A ti by na takovém závodě nebyli, protože mají licenci pro UCI co jim neumožňuje startovat jinde. A podporovali by takové závody bez UCI třeba výrobci kol? Asi taky ne.
Udělat ze závodu gravelu dobrý produkt dá fušku (já teda myslím, že to ani nejde), teda pokud v tom někdo bude pokračovat.
Promin, asi nechapu co jsi chtel rict (tajne doufam ze ne slovickareni pravidla vs. smernice:)). A co to meni na tom, ze UCI uz dneska bezne rozhoduje na jakem kole a jake trati se jede.
Ne tak daleko sem se dnes ještě nepromyslel. :) Jen, že úplně každá kategorie má své předpisy a tam je všechno přesně popsané. Není některá míň a jiná víc Já bych to ale ani neviděl jako regulaci, ale jako standartizaci.
No jasne, vzdyt v podstate to same pisu uz na zacatku:) Proste mraky zavodu se jezdi na ne optimalnim, ale UCI danem kole uz ted.
Myslím, že nikde (kromě MS v itálii) se gravel závody nejezdí na kolech typu Canyon Ultimate :-) .
Tak dalo se čekat, že to nepojedou ve flanelkách, s 50 mm pláští a 600 beranama. On Paprstka taky jezdí Blinduro na cyklokrosce jestli se nepletu. Že by bylo potřeba těžší trať to každopádně, ale nevěřím, že by se to až tak moc změnilo. Štybar, MVDP, Vermeersch jsou zvyklí jezdit pekla na cyklokrosce, takže nevěřím, že by někdo takový jel na ryzím gravelu.
Jezdil ..jakmile dostal grevl Rocky Mountain Solo a objemny Tufa tak jezdí na něm
Vojta Bláha ted na Blinduro měl Bombtrack a 700×50
To není o tom, že borec nemusí mít pořádnej grevl protože je borec…na pořádný trati pro grevl by se mu silnicka rozsypala během deseti minut (v nadsázce:-)
Zdes
PS a na Dirty Kanzu si běžně jezdci berou 45–52 mm pneumatiky, protože je to tam nejvíc efektivní
Pochopitelně každý jezdec má svoje chutě a rozmanitost vládne
Dirty Kanza se už nejmenuje Dirty Kanza, ale Unbound Gravel. Docela jsem jí sledoval a na youtube jsou moc hezká videa …
Já koukal na dědka Heineho, který jel tu delší trať XL 530 km na tom svém kole a 26"x2,3" slickách
Umístění do první třicítky je slušný výkon :-D
Boží no, asi dobrej oddíl : )
Holt na tom se nikdy neshodneme. :-) Můj pohled na gravel je úplně jiný než tvůj. Já beru gravel, jako „silniční“ kolo se kterým se dá jet i mimo silnice. Takový gravel co si postoval nemá pro mě smysl, protože už to nebude o moc rychlejší než bike, který naopak v terénu bude úplně jinde. A navíc řazení na rámu. To už bych nechtěl ani na zimáku. Jinak i výrobci si to už uvědomují a nabízejí různě laděné gravely např. dole zmiňovaný BMC.
Specialized Diverge a jeho určení od výrobce:
Nový Diverge má nejprogresivnější geometrii, jakou jsme kdy vytvořili pro kolo s berany, což dává jezdcům schopné a stabilní kolo v terénu, které se na silnici stále cítí pohotově
A o tom to je…být to silnička s kterou můžeš někde přejet, tak není důvod přidávat schopnosti pomocí mtb geofint ani navrhovat kola s průchodnosti pro xc pneumatiky :-D
Ale je to dobrý, moderních silniček co zvládnou někde přejet je dnes hafo
Konecne jsi trefil hrebicek na hlavicku. Neni duvod takova kola delat :).
Když jsem jezdil na skejtu, tak v U-rampě to bylo fajn, ale stejně tak si to tam užíval kámoš na bruslích a jeho kámoš na bmx :-)
Jenže, když se podíváš, na čem jezdí ty kostky na Paříž-Roubaix, tak se nedivím, že jim stačí komfortnější silnička i do většího bordelu…
Podle mně zbytečná disciplína.
.
Každý, kdo má lepší výkonnost jezdí silnici nebo XC, protože je tam víc peněz.Takže cyklokrosoví nebo gravel jezdci nikdy nebudou v top umístění.
Dal bych do pravidel povinný dress code – plnovous a flanelku a bylo by vyřešeno :-) .
No, ještě, že nejezdím závody… :-D
A k tomu časovkářské nástavce ????
Proto byli cykrokrosaři na 1 a 3 fleku? :) Cyklista je cyklista, je jedno na čem jezdí. Jde o výkon a dovednost v daném závodě. Vůbec nerozumím tomu, proč si někdo stěžuje na to, že to „silničáři“ někomu vyfoukli nebo to „očesali“. Tohle škatulkování je úplně absurdní. Když jsem viděl mladýho Pogočara co skáče na MTB, tak bych o něm rozhodně nehlásil, že je „silničář“ :) i když tam zrovna teď vyhrává. O dalších nemá smysl psát, že ano.
Jenže ti „cyklokrosaři“ už přestoupili na silnici a CX budou omezovat, tak jako v minulosti všichni, kdo měli na to na silnici jezdit.
A ja si to odpustim jakože v tom sou závody? Vždyť to je zevlení ala backpacker s kolem , jako na pohodu, easy. Jak tvrdil někdo ve vláknu 100+1 důvodů proč gravel..... :-D
Cyklokrosaři v top 10 opravdu nečekaně. :)
UCI dělá „závody“ i v e-XC:)
vím :( když my chodí reklama od Mavic tak bych blil…
Tady bych jen upřesnil jaká kola mohla být použita pro toto MS, vytaženo z pravidel:
*BIKES
Any style of bike shall be permitted. E-bikes are not allowed.
Handlebars can be of any shape but must be of a one-piece construction with no bar ends or clip-on
extensions allowed (triathlon handlebars and any other handlebars extension system are forbidden).*
To je vše. To znamená, že šlo jet jak na skládačce, fullu, silničce tak třeba 36er. Uvidí se, kam pravidla UCI do budoucna posune.
Výrobci do závodních gravel kol hodně investují, viz. třeba nový BMC Kaius, tak má možná UCI nějakou neveřejnou road map, jak to chtějí dál rozvíjet. Místa pro UCI Gravel World Championships do roku 2027 už jsou známá.
Za sebe, gravel bajk mám 5 let, závodím na něm, stejně tak na bajku i silničce. Přestože na něm rád jezdím tak mě jeho módnost a dělání z něho něco extra v posledních letech leze krkem. Prostě je to normální kolo a nic víc.
Na druhou stranu to dává do hry element, kdy bude na závodníkovi jaký zvolí materiál, podle okruhu co se pojede. To by mohlo tak být součástí strategie, jako je třeba volba plášťů (galusek) v cyklokrose.
Gravel silniční kolo pro zábavu, turistiku, víceúčelové…Ty rádoby retro závody jsou vábnička pro sledovanost, ale silnice je, nebo byla už dávno jinde . Zkurví („pokřiví“) i klasické závody, třeba Paříž-Tours byl cestou po zámcích a nyní po polích a vinicích, minimálně 100let se už po prašné silnici nejel, GT už také, ještě zbývá MSR. Kdo nejede přes šutry a sračky, není prostě IN. Ještě že už nejsou v každé vesnici kováři.
Pár postřehů z balíku od Roche, Haase,…
A road bike wins the gravel worlds | Gianni Vermeersch’s gravel-tuned Canyon Ultimate CFR
https://www.bikeradar.com/…ampionships/
4 more pro bikes from the 2022 Gravel World Championships | Cannondale, Wilier and Specialized
Zrovna hned u toho prvního nechápu, proč by měly jet ženy sejnou vzdálenost jak muži. Snad ve všech disciplínách jezdí kratší, tak proč zrovna u gravelu by tomu mělo být jinak. Pak co se samostatnosti týká, tak jezdci nemohli měnit celé kola. Jinak, že by trať měla být jiná je asi hlavní bod, na tom co by se mělo změnit.
Docela marketingovej fail pro specialized/canyon a pod. co.. Kdyz jim jejich borci jezdi na gravel mistraku na silnickach. :D Ono stejne i ti co jezdi na gravelech v te americe, tak pouzivaji casto 32–35mm gumy a kdyz i takove plaste se dnes vlezou do modernich silnicek tak asi nemaji duvod si brat nejake heavy duty gravaly no.. Bo jim je jedno jestli neco prdne a nebo doskrabou ram a vidlu kolem plaste. Oni si to z vyplaty neplati.. :D
Alespoň holky jely ve většině případů na předpisových gravelech. Vítězka Ferrand-Prevot měla nový gravel BMC i se sériovým malinkým 40 z převodníkem, na předních pozicích se hemžily vedle silniček Rubaix i Graily a Grizly.
Jestli jela na tom co GVA, tak to je „závodní“ gravel od BMC a to je defakto silnička s větším průchodem pláštů.
Silnička s větším průchodem plášťů je přece až na výjimky většina gravelů.
No právě, že poslední gravely mají průchodnost zadní stavby jak bike, široké řidítka, držáky na nosiče, odpružené vidlice atd. Tohle BMC je defakto silnice, kde se počítá s max 42 mm plášti, má úzké aero řidítka, nízkou váhu. Jinak oproti silnici to má trochu odolnější rám.
No neni prece zadna newska ze mas ruzne druhy gravelu od aero gravelu do rychla po ty ruzne obludy na bikepacking a pod..
U Speslu to nebylo tak jasne, vepredu byl krome Roubaix i Diverge a Crux.
Canyon ma podle me uz zastaraly Grail, ktery mozna jezdi dobre, ale ty riditka jsou treba pro me duvod proc to urcite nechtit. Taky to vylucuje jednoduche zmeny posedu. A Grizl je uz moc terenni a spis na pohodovou jizdu, nez do rychlosti.
Cannondale ma SuperSix SE, nikdo tam nejel Topstone.
Me z toho jen vychazi, ze podobne jako na MTB XCO, potreby zavodniku a beznych jezdcu jsou velmi odlisne.
Na Grailu jsem viděl na MS i jednoplošná řídítka namontovaná místo dvojplošníků, zřejmě kvůli „závodnějšímu“ posedu.
Na tu trať to byla nejlepší volba. Nic jinýho v tom hledat nejde.
A kdo rika ze v tom nekdo neco hleda? Jen pisu ze to asi nebylo uplne podle predstav sponzoru.
Naopak…silnice má své fandy, grevl je ale v současné době hodně oblíben, takže není nic jednoduššího než si jako UCI vzít grevl pod křídla a používat název grevl na normální trochu drsnější silniční závody … A tak to bude, uci jakože grevl, jen podle názvu
Ty opravdu grevl závody budou dál jako doteď v režii soukromých nadšenců :-D
Zkus vyjmenovat 5 opravdu grevl závodů. Opravdu gravel a opravdu závodů.
Unbound, Gritfest, Dirty Reiver, Rebecca's Private Idaho, Grinduro, The Wild Chicken 100, Oregon Trail Gravel Grinder, LA Tourist Race atd atd
A jestli ti akce typu Grinduro nepřijde jako dost závod (stejně jako Gravel Blinduro) tak já naopak mám názor, že přesně tenhle model kdy je to závod i zábava je to co je na grevlu pěkný…ne ta atmosféra těchto profi UCI silničních závodů
„ne ta atmosféra těchto profi UCI silničních závodů“
Jako myslis to chlastani, noseni volnych nepraktickych hader misto klasickych cyklo hader a pod.? :)
To jsou jen tvoje mylné představy…jak kdy, jak kde a jak kdo
To na MS prostě chybělo… byla to nastrojená bída… začlenil bych těžší useky , výjezdy , sjezdy…tohle byla jen časovka s převýšením 600 m…tvl na 190 km…
Podle mě ta délka, která určila, že to vyhraje silničář, určila charakter závodu. Ty těžší úseky tam byly, ale v té délke jich nebylo tolik vidět. Moc převýšení právě na gravel vůbec být nemusí podle mě, jinak z toho bude MTB.
Přesně tak, nic víc bych v tom nehledal.
Dlouhý silniční štěrkový závod bez převýšení s malým podílem hrubších úseků.
UCI se rozhodla, že závodní gravel bude vypadat takto. A ono to některým jen neladí.
Těžko říci, jestli je to dobře nebo špatně, to ukáže čas.
Nastoupila do dávno rozjetého vlaku… takže neladí je ještě slabé slovo :-D
Jestli chtějí aby jejich titul měl nějakou váhu, tak pochybuju že to půjde tímhle způsobem.Jako základ dobrej, teď ještě k tomu přidat tu šťavnatější (a divácky přitažlivou)) část a pořádnej grevlmix je na světě
Tak ono i kdyby byl cíl dřív tak to vyhraje silničář. Vem si MVDP jezdí cyklokros, který má kolik 20–25 km? Podle mě i kdyby byla trať jakákoliv, tak to nevyhraje ryzí „gravelář“, jen by to odradilo některé silničáře.
"Podle mě i kdyby byla trať jakákoliv, tak to nevyhraje ryzí „gravelář“
a to je jako kdo napriklad? Vzdyt gravel zavody se poradaji jen par let. Zacalo to v USA a i tam logicky ti nejlepsi byli ex silnicari. Zase z toho nedelej uplne jinej sport. Furt je to hlavne o vykonnosti. Jinak opravdu nechapu proc by mely gravel trate vypadat jako trate pro MTB. To je to same jako kdyby se jezdil mistrak v MTB na tratich, na kterych by byl gravel rychlejsi…
A napadá vás , že taky na charakteru tratí může mít vliv to jaký je tam přístup na pozemky? Tedy nejenom že může mít vliv , ale má docela dost zásadní vliv.
Jako soukromý pozemky? Já bych třeba chtěl, aby mi pozemkem prosvištěli takovej MvdP, Sagan, Štybar :-).
bych zapomněl Gran Fonduro a Rule of Three taky
https://www.strava.com/…s/7956066097
MVDP se už rozjíždí před dalším gravel závodem. Vermeersch tentokrát nasadil celkem balóny. Jsem zvědav co nakonec poveze v sobotu, bo trať je zase placka, i když slibují jen 20% asfaltu.
A co to má za kolo? Hadice od brzd venku , položená vidle . To není ultimátem CFR.
To vypadá na Grizl.
Pár dalších kol, něco hodně zajímavé…