Gravelpláště s co největší odolností proti propíchnutí

33 nepřečtených
  • klasik

    Hledám pláště s co největší odolností proti propíchnutí. Jezdím často ne šterkových cestách, kde jsou miniaturní kamínky, ostré jak nůž. Díky tomu občas píchnu i moje bezdušáky Schwalbe G-One allround. Teď naposled byla díra asi 3mm široká a tmel ji neutěsnil. Než jsem se odhodlal zastavit a aplikovat knot, plášť úplně ušel a spadl z patek. Na dvě bombičky jsem dojel domů, ale bylo to na hraně.

    Chtěl bych pořídit plášť, který má co největší ochranu proti takovému defektu.

    Měl by to být bezdušák šířky do 36mm a měl by jet dobře po asfaltu. Grip v terénu není pro mne prioritou.

    Proč jsou vlastně pláště na gravel tak choulostivé oproti trekovým pláštům. Třeba Schwalbe maratony se prakticky nedaly zničit – moje zkušenosti z koloběžky.

    Díky za konkrétní doporučení.

    0 0
    • Tomcat  
      • akže štěrk nedělá díru vpichem ale proříznutím a díra o délce 3mm je spolehlivě neopravitelná bez podlepení záplatou To by knot fakt nezvládl.
      • mohou za to příliš nízké tlaky
      • třeba MAXXIS Receotor , kevlar, 120TPI , EXO…

      A proč stim choulostivým? Jo kdo chce opici musi mit na banány gravel je o kompromisech mezi silnickou a XC horákem.

      0 0
    • Slavik  

      Grip v terénu není pro mne prioritou.

      Ale na štěrkových cestách by Tě měl asi docela zajímat… :-)

      0 0
      • klasik  

        Asi nejezdím takovou hranu.

        Po přechodu z MTB na gravel jsem sebou párkrát šlehnul, protože to fakt nezatáčí. řekl bych, že už na to mám teď cit.

        1 0
    • TK75  

      Pirelli cinturato gravel H… různé rozměry

      PS mám názor že přidání objemu a snížení tlaku se projeví i na menší míře defektů, líp se přes ostré šutry převalí aniž by se poškodila

      Úzká pneumatika na vysokym tlaku se naopak propíchne líp, nikam totiž „neuhne“

      Jestli ti to dělá hlavu, tak bych aspoň přešel z těch 36 na minimálně 40+…

      1 0
      • jonti  

        Opačná zkušenost, takový drobný ostrý štěrk nebo štěrk po zimním posypu při vysokém tlaku odskočí, při nízkém to neuklouzne ale se opře o plášť a je tam větší riziko rozříznutí.

        4 0
        • zirecek  

          Souhlas. Nízký tlak umožňuje více situací, kdy se kamínek zapíchne.

          0 0
    • jIrI___  

      Tohle pravidelně řeším na jaře, kdy jsou okresky plné ostré posypové drti. A nejvíc se mi osvědčila duše a k tomu nějaký neprůstřelný trekkingový plášť (třeba Schwalbe Marathon Plus), je to naprosto nejjednodušší a blbuvzdorné řešení. Když jsi zvyklý na ty beton tlaky 3–4 bar, tak to přidání duše ani nijak negativně nepocítíš. Nevýhoda je jediná – hmotnost.

      2 0
      • TK75  

        Beton to je…bych se bál zatočit na sypkym povrchu, to musí jezdit jak na ledu, navíc když tam jsou sutriky, tak je ta beton guma odstřeluje a nebo se prorve

        0 0
        • klasik  

          Tady možná dělám chybu – s těma tlakama.

          U starého kola s dušema jsem párkrát cvaknul, tak jsem začal přidávat na tlaku.

          Zvykl jsem si na to a tak betonuju i ty bezdušáky v domnění, že je to lepší proti defektu.

          Zkusím tedy ubrat, ale pod 2 bary bych asi nešel.

          0 0
          • TK75  

            To ne…lehce pod 2 mám já na 47 mm pneumatice

            U 40 jsem myslím měl normálně 2,6 už nevím, ale přes tři určitě ne

            Záleží taky kolik vážíš, já měl vždy kolem 90 kg

            Ale co jsem začal používat 47 pneu, tak jsem neměl za čtyři roky defekt (akorát dvakrát jsem hnul ventilkem) …dírek menších vždy dost, ale tlak drží

            Za barákem mám tenhle sjezd, kde jedu plnej plyn a defekt nula…takže u mě to funguje, ať už objem nebo tlak :⁠-⁠)

            0 0
      • zirecek  

        Mám stejný názor a zkušenost, že Schwalbe Marathon Plus s duší je blbuvzdorné řešení. Ale když on každý chce lehké bezduše, tak se pak nemůže divit…

        0 0
    • scota  

      Pirelli šířka 35 případně 40 mm:

      https://www.pirelli.com/…ato-gravel-m

      https://www.pirelli.com/…ato-gravel-h

      0 0
    • orm  

      Pannaracer dela odolnejsi verze svych plastu. Maji oznaceni plus, napr. Gravelking sk plus. Vozim verzi bez plus, s plus zkusenosti nemam. Pres zimu vozim na kaminky trekove plaste s dusi, napr. Conti travel contact nebo schwalbe gt 365. Nejsou tak neprustrelne jako marathony, ale ochranu maji porad solidni a prijatelnou hmotnost.

      0 0
      • JachymP  

        Souhlas GravelKing SK jsou hodně odolné a varianta Plus musí být neprůstřelná. Na moje ježdění stačí SK, defekt žádný. U varianty Slick používám Plus, najeto na zadním přes 6000 km a defekt žádný.

        0 0
        • klasik  

          Dobrá zpráva pro mne :-).

          Mohl by jsi napsat jakou šířku a jaký tlak vozíš? pokud to není tajemství i tvou váhu?

          Pomohlo by mi to, asi to foukám moc.

          0 0
        • orm  

          Souhlasim, take jsem nemel defekt tohohle typu. Mel jsem na gravelking sk dva defekty, jednou projel hrebik srkz a po druhe jsem tooooooo prorazil o ostry kamen, kdy se mne predtim ufoukl plast. Od kaminku nebo skla nikdy.

          0 1
    • Sulka  

      Gravel plast s vyztuhou alespon jako je exo. Tot muj sen.

      0 0
    • Nějakej Vena  

      Jsem hodně spokojen se Specialized Saw Tooth 38mm. Za cca 5000km bez defektu a to foukám tlaky, ze se to tu i bojím napsat :))

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.