Hardtail Trek Procaliber 9.8SL 2018

64 nepřečtených
  • Samsanek

    Zdar bikeři,

    uvažuju nad pořízením Trek Procaliber 9.8 SL 2018 a zajímalo by mě zda ho již někdo neviděl na předváděčce treku v srpnu a jaký na něho udělal dojem.Mám Celopéro od Treku a hardtail mě moc láká.Jsem amatérský závodník.

    0 0
    • lunochod  

      Mě by zajímalo o kolik jsou na tom horší kola oproti 2017, resp. náboje........ řeším to sice u Topfuela, kola jsou na tom ale stejný jak na Procalibrovi, tak se sem vecpu :-) Jde mi to jestli vzít slevněnou 2017 a předělat na 1×12, nebo 2018ku :-)

      0 0
    • brundibar  

      jezdim Procaliber 9.8 2017 a jediny co mi vadi, tak ze orech ma praporky a ne rohatku. Jinak paradni kolo, bez pripomnek

      0 0
      • jonti  

        Taky ti obcas pri prislaputi vyda strasny zvuk a preskoci? Jsem driv myslel, ze mi preskoci retez na kazete, ale ted spis podeziram orech.

        0 0
        • satch  

          Tohle mi dělaly i fulcrumy. Stejnej pocit a nakonec myslim, že to dělá ořech, pokud jsem vic maznul praporky…

          0 0
        • brundibar  

          Pri silovem prislapnuti to sedi, ale problem je spis kdyz jedes po lehce rozbity polni ceste, tak se cas od casu stava, ze se ozve tupa rana, jak si naboj trosku cukne do zadu. Neni to nic na skodu, jen sem posledni 4 roky jezdil naboje s rohatkama a tohle jsem uz zapomnel. Preci jen na rohatce mas tech poloh vic nez s praporkama, nehlede na to, ze to taky vic vydrzi.

          0 0
          • DaD  

            Tohle se opravdu běžně děje na rozbitých úsecích. Typicky polní cesta s drny. Je to o tom, že není možné šlapat neustále v tahu a nohy občas ořechu povolí. Ta rána je když opět zapadne praporek pod tahem do západky. Také mě to docela prudí a rohatka 36 by to určitě pořešila. Ty náby jsou ale jinak velmi povedené a dávat nemalé peníze za náboj s ratchetem je podle mého zbytečné. Těch úseků, kde se to projevuje,není mnoho a tak to neřeším.

            0 0
    • DaD  

      Ohledně kol na Procalibru 9.8 2018. Kola váží 1690gr a mají zcela přepracovaný ořech s výbornými 54 body záběru. Odpadne tedy výše zmíněné občasné bouchání od ořechu a odezva na záběr bude mnohem rychlejší. Navíc bude zřejmě možnost dát do ořechu další tři praporky (vyšší modely už jich mají plný počet šesti) a záběrových bodů bude hned 108! Všech šest totiž nezabírá hned ale jsou od sebe pootočeny tři a tři o pár stupňů a v reálu to pak udělá těch 108 bodů záběru. Chytře udělané…

      0 0
      • jonti  

        Jaka kola jsou na fotce? to je primo z toho procalibru 2018? Jsem myslel, ze 2018 nema mit prime draty.

        0 0
        • DaD  

          To jsou fotky z kol Pro Line 30. Ty mají tyhle krásné náboje:) Princip ořechu je ovšem totožný a tak jsem to sem dal jako ilustrační foto.

          Ty náboje se mi hrozně líbí…

          0 0
      • lunochod  

        2018ky budou dostupný kdy na trhu?

        0 0
        • DaD  

          Zkusím ti to zjistit zítra ale nic neslibuji.

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • DaD  

          Shodou náhod jsem teď mluvil s klukem, co má Trek u nás na starosti a kolo může být hned. Breton (zastoupení Trek v ČR) na zimu nekupuje kola na sklad, ale je možné ho přímo objednat z Holandska.

          0 0
      • saxanajam  

        Hm, tady chalpík navážil 1794gr ale vážil to s páskou, ventilky a dokonce s tím papírovým štítkem s údaji. Tipuji, že Trek udává hmotnost kol bez pásky a ventilku, tak by to těch cca 50gr na kolo mohlo dát.

        Jinak 1690gr na 29in kola s karbonovými ráfky o vnitřní šířce necelých 23 mm sice není při současných trendech žádný šlágr, ale i tak je to pořád za tu cenu ($700), za kterou se prodávají samostatně dost slušný. Osobně bych si totiž tipnul, že ten nárůst hmotnosti, oproti „konkurenci“ vážící okolo 1500gr na pár, bude soustředěn hlavně do nábojů a ráfky, jejichž hmotnost a potažmo tedy obvodová hmotnost kola, která má na akceleraci mnohem větší vliv, budou něco kolem „standardních“ 400gr. Zváženo to ale samozřejmě nemám, jen odhaduji nebo se tím spíše utěšuji :-).

        Co se nábojů týká, tak kromě hmotnosti a systému záběru u zadní náby, je dalším zásadním faktorem a podle mě ještě důležitějším než hmotnost to, jak ta nába prostě „valí“ a hlavně jak valí pod zátěží. A tak si říkám, že by snad hoši od Treku na takové kolo nedali nějakou maděru, co vás na jedno šlápnutí doveze o jen tři metry dál, než se zadrhne :-). Že to prostě z tohoto pohledu budou kvalitní náboje.

        Efekt (pro hobíka jako jsem já spíše psychologický) toho, že ta kola nemají přímé paprsky, bych asi oželel.

        Mimochodem, kola Kovee Pro z modelu SL 9.8 2017 mají, co jsem dohledal, udávanou hmotnost 1678gr s Shimano ořechem, s XD ořechem to bude asi ještě o pár gramů méně.

        DaDe, nemáš ta kola náhodou zvážená, docela by mne zajímala skutečnost?

        0 0
        • DaD  

          Já to vidím stejně. Ta kola jsou za tu cenu parádní a jedou velmi dobře. Páska s ventilky dá těch 50gr s přehledem. Je to spíše taková plastová vložka a je super, že má náběhy pro plášť u ventilku.

          Ty nová kola budou mít určitě velkou výhodu v tom ořechu. U těch starším mi ten pomalý záběr občas dost vadil.

          Kola zvážená nemám a ani už nemám možnost. Prodal jsem je a objednal Pro Line 30 s novým ořechem. XD u straších verzí nebude o nic lehčí než Shimano. Je totiž ocelový a je to parádní těžítko.

          0 0
          • DaD  

            edit: teď jsem zvážil samotný ocelový ořech XD 2017, který tu mám na montáž a má „krásných“ 125gr :(

            0 0
          • saxanajam  

            Hm, ty Line Pro 30 vypadají hustě, koukám že si Trekouše tuníš téměř k dokonalosti :-), paráda!

            0 0
            • DaD  

              Jj, ale už mám zase roupy, že to prodám:)

              0 0
              • saxanajam  

                Fakt jo? V tom případě škoda, že 17.5 by mi byla malá.

                Vybírám nové kolo a tohle je horký kandidát, proto jsem se taky zapojil do diskuze. Po fullu zvažuji zase HT a IsoSpeed mě hodně zaujal, alespoň co jsem o tom četl a slyšel, v praxi jsem zatím neměl možnost vyzkoušet.

                0 0
                • DaD  

                  Isospeed je super, jen je potřeba hlídat si ty ložiska v něm. Mají minimální pohyb a tak, pokud se za nova nenacpou vazelínou, zatuhnou a pak se přidřou. Už jsem toto řešil na dvou kolech a o dalších dvou vím.

                  0 0
                  • saxanajam  

                    OK, dobré vědět. díky.

                    0 0
                  • jecnak  

                    Koukal jsem nedavno na sveho Boona a po dvou sezonach vcetne cx zavodu vse ciste. Chce to nestrikat wapkou primo do lozisek.

                    0 0
                    • DaD  

                      Já to vapkou nikdy nemyl. Kámoš, co ho má také, to radši nemyje vůbec, je to staré prase. I přesto mu to zatuhlo tak, že to nešlo rozhýbat ani když jsem to měl venku z rámu. Bude to spíše kus od kusu jako každý moderní výrobek.

                      0 0
                  • Maadaf  

                    Po jaký době je dobrý to promáznout?

                    0 0
                    • DaD  

                      Mrkni na ně hned za nova. Občas jsou suchý jak troud a je tam jen takový náznak maziva. Nemusíš je vyndavat ven. Vyndej imbusy a vyloupni prachovku ložiska. Případně je domaž. Pokud bys je někdy vyndaval, tak opatrně vyndavat i nandavat. Je tak okolo je málo materiálu, tak aby jsi to nepoškodil.

                      0 0
        • tomxxx  

          Na netu sem jednou nasel, ze kovee XXX maj rafek 435g. Pochybuju, ze tyhle budou mit mene.

          0 0
          • saxanajam  

            Ty Xka jsou ale širší, konkrétně 29 mm/34 mm (vnější/širší), tak i když budou zřejmě z lehčího karbonu, tak to bude podle mě ve výsledku tak nějak šul nul.

            Jen tak mimochodem, tabulkově mají mít kompletní XXX 640gr přední, 750gr zadní. Kola jsou zapletena na DT 240 nábách s Aerolite dráty, no a když to pak sečtu z tabulkových hodnot např. pro přední kolo – ráfek 435gr + nába 107gr + 28× drát a niple 126gr (počítejme 4,5 gr/ks) = 668gr.

            0 0
    • Motyll  

      V bazaru je teď jeden. Zarazila mne řetězová linka. Je to tak OK?

      http://www.bike-forum.cz/…-sl-vel-18-5

      0 0
    • kizak  

      No já chtěl kupovat model 2018, dokonce jsem měl možnost ho zkouknout v reálu v Mikulově na akci TREKu (mám fotky), jinak po zvážení jsem nakonec koupil model 2017. Model 2018 je poměrně ošizenej a pokud někdo netouží po úplně základním orlu 1×12, tak rozdíl je jak v horší výbavě a vyšší váze pro rok 2018. Výbava je cca o 23000,– nižší s tím, že je nižší pořizovací cena o 10000,–. Osobně se mi ani ten šedý odstín moc nezamlouval, ale to je věc názorů. Jinak kolo je užasné a po fullu je to super volba......

      0 0
    • kizak  

      Tady je máš.

      0 0
    • Kvetacek  

      Trochu zneužiju toto téma k technickýmu dotazu. Zkoušeli jste někdo na Procaliber 9.8 2018 nasadit klasickej převodník 38T nebo ovál 36T? Budu teď měnit originální převodník a niko známýho kdo má převodníky 36 a 38 nemám abych to mohl zkusit, tak děkuju za odpovědi.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.