Zdravím, zvážil sem si kolo a zjistil váhu 16,6 Kg. Je to Haro X6 z roku 2006 v original stavu, žádné měněné díly. Chtěl bych vás požádat o nějaký rady jak snížit váhu případně ho nějak vylepšit.
Popis kola je zde:
Zdravím, zvážil sem si kolo a zjistil váhu 16,6 Kg. Je to Haro X6 z roku 2006 v original stavu, žádné měněné díly. Chtěl bych vás požádat o nějaký rady jak snížit váhu případně ho nějak vylepšit.
Popis kola je zde:
Prakticky cokoli na tom kole můžeš vyměnit za lehčí. Jde jen o to, kolik do toho chceš dát peněz.
p.s.: Tady můj starý kus. (:
Peněz není moc takže to rozhodně nevyměnim všechno najednou, začal bych u vidlice, sedla taky bych rad zkusil kratší představec.
Nevíš kolik vážila ta tvoje X6 po úpravách? A proč si měnil ráfky?
Vidlicí se dá ušetřít určitě hodně, ale bude to drahé. Současné Duro má průměr nohou 32 mm, že? Jako levná a lehká varianta je tu asi jen Epicon, ale nevím, jak ten snese drsnější ježdění. Pokud bys volil nějakou odolnější a současně lehkou vidlici, tak už v tom utopíš moře peněz (třeba za Pike, RVL, Lyrik atp.). Levnější variantou odolnější vidle (Duro FR20) si pomůžeš s funkcí, ale s hmotností ne. Ideální asi bude nějaký bazarový kousek.
Hmotnost mého nevím, v tu dobu jsem to nějak neprožíval. Ale nemyslím si, že ten rám je vyloženě těžký. Na takové to těžké enduro mi hmotnost přijde v normě. Monster EN od RB je těžší. Je fakt, že dneska už jsou některá endura jako pírka…
Ráfky jsem měnil proto, že jsem měnil celá kola při přechodu na 20mm pevnou osu vpředu.
Aha, budu kupovat urcite bazarovou vidli , uvazuju o Manitou Drake Super Air 130 asi za 3500,– sundanou z novyho kola..
Měl bych ještě jeden dotaz dyž si to kolo měl, taky se ti ,,viklala,, zadní část rámu ? I když dotáhnu všechny čepy tak to má určitou vůli…
Byl sem se v tom trochu povrtat a prisel sem na to, zpusobuje to nepresnost jednotlivejch dilu v tech cepech.. trochu pásky to spravilo
130mm vidle je na to malo… idealni bude 140,150mm…
cas od casu se da koupit za pekny peniz bazarovy Pike, prip. RVL…
hm, o takovych nevim, a to se koukam po bazarech dost casto…
tady přikládám ještě překlad anglického popisu kola http://translate.google.cz/translate…
a jak to kolo chces postavit? AM, EN nebo jak?
mel jsem ho taky a nevyplati se to podle me prestavovat, ale rovnou koupit neco novyho, protoze do toho Hara vrazis balik a furt to bude tezky…
ale pokud bys ho opravdu z nejakyho citovyho duvodu chtel mermomoci odlehcovat, tak jak pise Kubiczech, prakticky cokoliv vymenis, odlehcis… staci vzit rozum do hrsti a uvidis sam kde shruba odlehcis nejvic a za co nejmin penez…
Já bych to taky nechal tak, jak to je. Aby mělo smysl ho odlehčovat, muselo by se začít rámem. To by ale už bylo jiné kolo, že.
:D jj, AM/EN, nový kolo kupovat nechci, takže se od odlehčovaní asi přesunu k vylepšování a teď mi určitě zase řeknete že cokoliv vyměnim tak vylepšim :D. Víc by mě ale zajímalo co přesně by ste vyměnili jako první, já třeba určitě vidlici a představec. Všiml sem si že Kubiczech tam třeba nechal původní tlumič, přesto že jinak vyměnil všechno :), takže soudim, že ten bude dostačující. Jinak mi někdo radil třeba kliky ale k tomu nevidim důvod.. Možná jedině zas ta váha..
vidlici, kola, klidne i kliky… na klikach muzes usetrit docela dost g, vidlici porid funkcnejsi (osobne bych dal s pevnou osou)
jinak doma mam jeste tlumak z Hara (manitou metel R) nechal bych ho za levno, doma se mi jenom vali…
No zrovna ten tlumič bych neměnil, v čem je lepší Metel než ten x-fusion ?
to bylo jen kdybys chtel napr. rezervni…
no začínám uvazovat o jinym tlumiči :) zvážil sem toho fusiona a má 780g ale šel bych spíš do vzduchovýho, co bys chtěl za toho metela?