Help: vidlice předozadně kmitá při brždění

97 nepřečtených
  • j.zeman

    Zdravim, dal jsem nové kotouče dle BF a rad jsem zvolil XT kotouc SM-RT s hliníkovým unašečem.

    Brzdy XT kotouč XT a předek hází dopredu dozadu když brzdím a koukám na vidlici:-( na kotouči mám najeto 100 km a na deskách cca 1800 km, hlavove dotažené, třmeny seřízené…nevím si rady:-) je možné že si to sedne s novými kotouči? předtím jsem tam měl shimano základní kotouče a nic…

    a nějakého jasného řešení jsem se nedočetl ani na BF ani jinde:-(

    0 0
    • novas752  

      Desky samozrejme novy s novym kotoucem.

      0 0
    • racek_chechtavy  

      Esli to nebude vlastnost… me reba taky pri brzdeni takhle kmita. je to videt i kdyz roztocim kolo ve vzduchu a zabrzdim

      0 0
    • red.baron  

      Nevím jestli máš centerlock, ale mrkni jestli je pořádně utažený, mně to tohle dělalo.

      0 0
      • scoty  

        xt kotouč má hranatý obvod a obyč kotouče mívají kulatý : zabrousit hrany starých desek, odmastit kotouč, ještě lépe dát nové desky. Pořádně seřídit brzdu, možná desky třou kotouč na nesprávném místě…dát podložky…

        edit: na zakladatele

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • j.zeman  

      no mne to do paprsků nezasahuje, kotouče jsou nové a vrzdy jsem seřizoval a vše dotahnul, odmastit mohu cyklostarem? jarem? muze to delat mastnota jo? desky jsem uz objednal no

      0 0
      • MatS  

        Já mel něco podobného. Měl jsem obyč hydry od shimano i kotouče. Dal jsem SLX brzdy i kotouče, úplně nové. Zadní 160mm ok, ale u předního kotouče 180mm jsem cítil lehké vibrace, ale nic kritického. Kotouče na 6 díru. Brzdná plocha přesně jak má být, vše seřízené. Vyřešil jsem to tak, že jsem dal dopředu kotouč SRAM Centerline 180.

        Protože máme doma druhý bike kde jsou centerlock SLX kotouče, mohl jsem srovnávat tvar a provedení kotouče. Už jsem to tu psal jinde, ale brzdná plocha u centerlock kotouče je vyšší než u 6 děr provedení. Což za prvé znamená, že kotouče SLX a lepší na 6 díru lze použít pouze s brzdami deore a lepšími. Za druhé děrování je u verze pro 6 děr jiné, víc děravé, což občas způsobuje vibrace a v extrémním případě až kmitání vidle. Sram/Avid právě proto vyvinul kotouč centerline. Je sice dražší než Snímání, ale funguje a je velice tichý.

        Nouzově může pomoci sražení bočních hran u destiček. Ale to se mi pokaždé když měním desky dělat nechce, anebo v terénu není čím.

        Pokud ti vidle vysloveně kmitá, zkontroloval bych raději vůle ve vidlici.

        0 0
        • MatS  

          Sorry predikce psaní mi změnila SHIMANO za Snímání :-)

          0 0
    • kadlec  

      se mi stalo neco podobnyho na SLX kdyz jsem dal origo sintrovany slx desky a po jednom razantnim zabrzdeni jsem pri stani drzel brzdu a prijde mi jako kdyby se mi neco napeklo na kotouc, jen slaba vrstva, ktera ale rozsirila kotouc a vidle zacala kmitat

      taxem to chvili lestitl smirkem a ted je pokoj

      jinak srazeny hrany na deskach jsem mel a prd platny

      0 0
    • j.zeman  

      tak jsem odmastil desky, kotouč a dal je zpet a ted to prozmenu zase skrta o kotouc v jednom miste:-( ach jo ze jsem se na to nevysr.. ale o paprsky kotouce to neskrta…asi mne klepne

      0 0
      • novas752  

        Tak si pohraj se trmenem nebo kotouc narovnej (rovnak nebo klestema za paprsky). Je mozny, ze to bylo malicko krivy uz pred tim a mohlo to zpusobit vibrace.

        0 0
        • MatS  

          Pokud to nikdy nedělal a nemá v tom praxi, tak bych to raději nechal na někom zkušenějším, než si pokurvit XT kotouč.

          Jinak jsem kupoval SLX Ice Tech kotouč a už od novoty trošku házel. Ale srovnat to k dokonalosti moc nejde i tak. Stačí brzdit a on se srovná časem :-)

          To j.zeman: A při vyndavání desek si oddálil úplně pístky než si dal desky zpět? Vysouvají se oba pístky rovnoměrně?

          Když tak to vyfoť, třeba bude vidět co je špatně :-)

          0 0
          • Vilém  

            Ktery SLX kotouc je ice tech?

            0 0
            • MatS  

              No předci tento:

              Shimano SLX RT68 Ice-Tech Centre Lock Disc Rotor

              V provedení na 6 děr se nedělá. Shimano diskriminace :-(

              Shimano SM-RT68

              0 0
              • Vilém  

                Tak to je pro me novinka.

                0 0
                • MatS  

                  Moje drahá ho vozí už rok a super. Já jsem bohužel koupil SM_RT66 a to je oproti tomu legrace. Navíc jak jsem psal 180mm na vidli zlobil, tak šel taky pryč. Teď mám Sram Centerline 180 a good.

                  0 0
      • scret  

        a umyl sis ruce?:)

        0 0
    • snílek  

      Jakou máš velikost kotoučů?:) Mě to dělalo s 200mm Shimano kotoučema (s unašečem i bez) na Piku, zkoušel jsem všechno možný, i jiný desky a tak a nakonec vyměnil kotouč za 180mm (zase Shimano) a je to v pohodě.

      0 0
      • embi  

        Mam 203mm na Piku a taky to hazi… I kotouc mi v jednom miste skrta, ale takovyhle blbosti fakt neresim. To kolo ma drzet pohromade, tlumit a jet rychle z kopce.

        0 0
        • snílek  

          No jo, jenže já už mám solidní vakl v pouzdrech a solidní vibrace tam a zpět tomu fakt moc nepomáhaj si myslim:) Pro pocit…

          0 0
          • mr.antik  

            ty už máš vakl v pikovi? nějak brzo ne?

            0 0
            • snílek  

              Jojo, všimnul jsem si toho po půl roce ježdění. Je mi to vcelku jedno, jenom to způsobovalo asi ty vibrace brzdy.

              0 0
    • j.zeman  

      Dnes jsem vyndal desky, strhnul hrany, odmastil kotouč a desky a nasadil a vyladil… brzdy jsem seřídil po 5te a jel se projet… vybruje to pouze když tou přední brzdou brzdím větší silou tak se rozkmitá vidlice v předozadní ose:-(

      kotouč majijinko hazí ale tak jako hazí všechny mé kotouče už od novoty… tak nevím

      objednal jsem nové desky

      jinak seřizuju brzdy tak že samozřejmě zatlačím pístek, napumpuju, povolím třmen, zabrzdím, utáhnu třmen a lehce vyladím proti světlu tak aby byla mezera na obou stranách stejná mezi kotoučem a deskou… při stisknuté brzdě dbám na to aby desky nevyhýbali kotouč mimo osu otáčení

      asi tak a stále se vidlice vrtí:-(

      vůle a povolené šrouby jsem kontroloval

      0 0
      • snílek  

        A jakou máš teda velikost kotouče?:)

        0 0
        • MatS  

          No podle fotek v profilu bych odhadoval 180. I když tam má ještě staré SM_RT56.

          0 0
      • MatS  

        Tak pak už jedině ten kotouč SRAM Centerline https://www.sram.com/…erline-rotor

        Díky tomu, že má podlouhlé drážky a deska se po celou dobu brzdění dotýká velké plochy plechu, nedochází k vibracím a kotouč je celkově dost tichý. Ceny jsou cca od 500Kč výše a dělá se i s hliníkovým pavoukem Sram Centerline X, ale ta cena už je cca 1500 Kč.

        Ještě mne napadá, zda to nemůže způsobovat nějaká vůle desek ve třmenu. Ale ty tam jsou i tak dost na volno, tak fakt nevím. :-(

        0 0
      • kadlec  

        podle me desky mepomuzou, kdyz me to takhle na starym kole picovalo, dal jsem desky a nepomohlo to

        problem bych hledal v kotouci

        ja to nakonec vyresil nakupem novyho kola :)

        ale i na nem se mi to stalo, ale odstranil jsem to viz vyse

        0 0
        • MatS  

          Nový desky fakt nepomůžou. Jediný co mne napadlo, ale nezkoušel jsem, že hrany v otvorech brzdné plochy jsou zabroušené jen z jedné strany kotouče. Tak vzít pilník a zbrousit i z druhé strany. Jen to bude dřina s nejistým výsledkem :-)

          Už mne napadlo si na laser nechat vypálit kotouče. Můžu si vybral kvalitu oceli a pokud jich udělám 3–5 tak to bude kolem 300 kč za kus. Až tam budu pálit něco do práce, tak se jich optám :-)

          0 0
          • Vilém  

            Kdyz je tento problem, tak je nejjednodussi cesta vybrat co nejkulatejsi kotouc.

            0 0
    • hovado_cz  

      divný.. mě to dělaj fungl nový Magury. Taky mam ve předu 180 cm kotouč.. Ale napadlo mě jestli to neni ABS :D

      0 0
    • j.zeman  

      Kucí mam 180/180 bylo tam 180/160…dal jsem 180 dozadu protoze radsi brzdim zadkem…kolo neni motorka…

      0 0
    • j.zeman  

      Protoze u motorky kdyz zabrzdim predkem tak se nic nevrtí a vse je takové méně ohybné:-) kdyz vidim jak se ohejba predni vidle tak se skoro bojim

      0 0
      • Vilém  

        Koukej radsi pred sebe:)

        1 0
        • novas752  

          Jo ták. :) Neverim tomu, ze se to na motorce nekrouti. Komponenty dimenzované na násobně větší zatížení, takže vlastně podobně.

          0 0
    • j.zeman  

      u kola brzdeni zadkem kontroluju lehce ale u motorky kdyz se smekne zadek tak to je blby

      0 0
    • Lamer  

      Nerovnosti na destičkách a kotoučích bych řešil jen kdyby to vrnělo, ale pokud poznáš, že vidlice při brždění kmitá/pohybuje se, tak bych hledal spíš nějakou vůli, něco jako vyběhaný pouzdra ve vidlici apod.

      0 0
      • hovado_cz  

        mam ten samej problém jako j.zeman – na měsíc starym kole :-) všechno funglovka najel sem s nim 120 km

        0 0
      • Fredos  

        Mě začal předozadně pike kmitat Když sem osadil Koolstop organiky, S jinejma mi to nedělá.

        0 0
      • MatS  

        Mně to právě jen vrnělo, vidle se ani nehla. Ale i to mne sralo, jsem v tomto ohledu puntičkář. Holt profesionální deformace, dělám se zvukem :-)

        Myslím, že vše co jsme mohli j.zemanovi, jsme už doporučili. Téměř vše již vyzkoušel a nic. Takže ještě ten kotouč. To bych se vsadil, že pomůže. A zas takový finanční nápor to není, navíc zde na B-F bazaru může ten zánovní XT kotouč prodat, myslím, že velice rychle.

        Asi to je jen souběh výrobních tolerancí, že si nesedla kombinace kotouče, desek a brzd. Založíme podobné téma jak na sedla. „Nadbytečné kotouče uživatelů Bike fóra“ :-D

        0 0
      • Lamer  

        Ještě mě napadá, co je vlastně myšlený tim předozadnim kmitáním? Pohyb vpřed a vzad, nebo zanořování vidlice?

        0 0
        • MatS  

          Koukal jsem na zahraničních fórech a tam tomu říkají „wiggling“ což znamená vrtět se. Vidle kmitá vpřed a vzad, nezanořuje se. A podle toho kolik toho je na netu, je to častý problém a vždy vesměs u shimano kotoučů.

          0 0
    • itvostro  

      Tak se musím přidat prve mi to kolo nedělalo, ale cca po 2 měsících mi to přesně jak popisujete začalo při předním „kmitat“. Kolo ještě musím dát na garančku, tak jsem zvědavý, jestli se jim s tím něco podaří udělat :-))

      0 0
    • Tina  

      Každá vidla pri brzdení kmitá.

      0 0
      • wladeq  

        Moje ne, a nevím proč by měla. Prostě nahovno kotouče, vibrujou, nebo kombinace s deskama, chce to zajet, ale může to trvat, nebo spíš bude to trvat. By mě zajímalo, která síla, přinutí tu vidli kmitnout dopředu, při funkčním kotouči, hm?

        0 0
        • Carloss  

          +1

          0 0
        • MlokCZ  

          Tvoje taky, jen některá kmitá málo a to už nevnímáš.

          Těch zdrojů kmitání je větší množství a každý se v určité míře vždy vyskytuje:

          • nerovnoměrně tlustý kotouč v různých místech, to je vždy jen je otázkou jak moc je nerovnoměrně tlustý, pokud se to vejde do rozumné tolerance, tak to neudělá velké kmitná, ale vždy nějaké ano; a horší kusy kotoučů to dělají pak více
          • další nepřesnosti výroby v celé soustavě + vůle (vždy musíš mít v soustavě nějakou vůli jinak nezatočíš, nebude fungovat vidlice, atd.)
          • díry v kotouči (způsobuje nerovnoměrnou brzdnou sílu + navíc případně i zadrhávání desek o díry
          • podněty od terénu, každý podnět od terénu přinutí vidlice se předozadně pohnout a dle velikosti podnětu a tuhosti celé soustavy se pohne více nebo méně; a tím začne kmitání, které za optimálních podmínek (žádná další nerovnost, vše hodně tuhé, atd.) rychle zmizí
          • mikroztráty kontaktu předního kola s tetérenm: u odpružené vidlice to není tak hrozné, protože samotné pružení se těm ztrátám kontaktu snaží zabránit

          Kdo jezdil dlouhodobě méně tuhou pevnou, tak má vše hodně zvýrazněné (hlavně poslední uvedený bod + trochu předposlední + menší tuhost než odpružená) a pak se vidlice rozkmitá dost velmi snadno.

          Ve výsledku je to pak dle stavu všeho (tolerance, vůle, tuhost) předozadní kmitání menší nebo větší. Když je vše perfektní (včetně povrchu), tak už je skoro vždy tak malé, že ho ve většině situací většina jezdců nevnímá. Nic to ale nenmění na tom, že tam vždy kmitání vidlice je.

          A jakmile se jakýkoliv vliv trochu zhorší, tak se to snadno rozkmitá více. Nejčastější pak bývá právě větší rozdíly tloušťky kotouče v různých místech, což může potkat jakýkoliv kotouč.

          0 0
          • -b-n-x-  

            Myslim, ze ti chybi nejcastejsi duvod – nekulaty kotouc. Pokud teda s timhle nepocitas v prvnim bode – coz mi ale prijde, ze tam myslis neco jineho.

            0 0
            • MlokCZ  

              To jsem přímo neuvedl, ale beru to pod stejný typ problému jako díry v kotouči.

              0 0
              • wladeq  

                Ty vole, ti borci to neklepou na kovadlině, myslím že není dneska problém udělat kulatý kotouč, s jednou šířkou. Doma to schválně změřím, ale přijde mi to jako **********

                Vůle v soustavě určitě je, jinak by to nefungovalo, ale beru že nemá vytřískané hlavko, futra, nebo náboj

                Díry v kotouči nemají žádný vliv na brzdnou sílu, protože velikost styčné plochy nemá vliv na brzdnou sílu. Drhnutí o díry by bylo vidět na deskách, ale věřím že tohle je ošefované

                To další je teorie, myslím že nesprávná, ale nechce se mi to řešit, tímhle to fakt není. Prostě si povrchová úprava těch kotoučů nesedla s deskama, sjede se to. Tož tak

                Edit: zkusil bych přední kolo hodit na jiné kolo…xD…a podle toho řešil dál

                0 0
                • MlokCZ  

                  Takže s tím nemáš žádné zkušenosti, ale přijde ti to jako **********…

                  Kotoučů, kde byla různá tloušťka v různých místech jsem měl v ruce už spoustu (tzn. 10+ kusů) a šlo o kotouče různých značek.

                  Stačí mít trošku více praxe s větším množstvím materiálu. A do toho počítám jen ty, kde to šlo šuplérou změřit a samozřejmě jsem měřil jen kotouče, kde jsem u sebe/ uněkoho řešil problém (u mojich kotoučů jsem měl takové dva kousky z poměrně velkého množství odhaduju tak 40+ kotoučů co jsem doma měl na svojich kolech; jedno byl Avid kotouč, kde to bylo opravdu výrazné a byl na vyhození a druhý byl právě SM-RT86 u kterého to bylo ale jen trochu a problém byl jen občasný, ale stejně jsem ho nakonec vyměnil).

                  A pokud k tomu dojde, tak se to opravdu nesjede.

                  Ono v reálu ty úlety s přesností se stávají na kole u jakáhokoliv komponentu. A kotouče nejsou jediné, kde to může způsobovat problémy. Už jsem v rukou měl větší množství komponent, kde neseděl rozměr přesně a byl z toho problém. A takové komponenty jako rámy, sedlovky, press fit misky, hlávka a další kde to může vadit také neklepou na kovadlině a i u „slušných“ výrobců občas rozměrově ulítne (tak, že z toho je reálný problém).

                  A co chceš doma měřit netuším, když žádný větší problém nemáš, tak ani žádný problémovější kotouč s proměnnou tloušťkou mít nebudeš.

                  Zkus nějaký čas jezdit pevnou a pokud možno ještě ne zrovna moc tuhou vidlici, pak si z toho třeba uvědomíš, jak moc se může vidlice při brždění rozkmitat i když je kotouč v pořádku (tedy je takový, že na opdružené už se to neprojeví). U odpružené je to (jak už jsem psal) mnohem méně výrazné, jak pomáhá držet rovnoměrný kontakt předního kola s terénem + bývá i tužší, ale je to tam taky.

                  0 0
                • allrose  

                  co homogenost nerezu ? a máš problém!

                  0 0
                • Tina  

                  „Díry v kotouči nemají žádný vliv na brzdnou sílu“

                  Mýliš sa. Vyskúšaj deravý kotúč Ashima a porovnaj napr. so Shimano XT alebo Avid, ktoré majú brzdnú plochu oveľa plnšiu s menším množstvom otvorov.

                  „protože velikost styčné plochy nemá vliv na brzdnou sílu“

                  Toto snáď ani netreba komentovať :)

                  0 0
                  • wladeq  

                    Diry v kotouci maji vliv na chlazeni. Nesmi jich byt malo ani moc, je to vetsi fylozofie nez to vypada. Myslis ze kotouce bez dir budou brzdit vic?

                    To s brzdou silou…dala bys za to ruku do ohne? Ja si tim totiz nejsem uplne jisty, ale nevim, proc by mela velikost stycne plochy (primarne) ovlivnovat brzdnou silu…

                    btw. Mloku, meril jsem ten kotouc, na tisiciny, vented hope, kde by ty rodily mohly byt nejvetsi, kvuli slozitejsi konstrukci…rozdil je fakt az v tech tisicinach, a nemyslim ze by to na jinych bylo jinak…ale jsem schopen uznat ze mas pravdu, nemam s tim zkusenosti, to je fakt, jen mi to prijde jako blbost, pac to je pri vyrobe zaklad, mit to rovne ;)

                    0 0
    • j.zeman  

      Já si myslím že to asi bude vlastnost, jinak to nevidím…jinak XT kotouče 180 s unašečem mám tedy s deskama XT a brzdama XT…dnes zkusím vyměnit desky za ty nové s chladičem a třeba si sednou líp…vždyť na XT kotoučích Vás jezdí mraky a nikdo si nestěžuje…vidli mám Recon Gold a je na ní najeto max 3000 km což není mnoho a vuli jsem ve vidlici necítil…samozřejmě že v předozadní ose vidli ohnu respektive pruží ale to podle mne pruží každá vidlice…ale vůle jako taková tam není.

      Mám tady i obyčejné kotouče deore bez unašeče a ty mi žádné kmitání nezpůsobovali…

      Je to asi tak, že mi kamarád řekl že přední brzda na kole má větší účinnost tak jsem začal na předek vic brzdit, do té doby jsem využíval nejvíc zadek a předkem jen dobržďoval. Zadek je pro mne na kole jistější. Proto jsem dal 180 i dozadu.

      Je možné že to je těma hranatejma a děrovanejma kotoučema ale také nechápu, když se vidle takhle prohejbá, jak na tom někdo může zastavit na přední vidli se zadním kolem ve vzduchu a udělat otočku..... zajímali by mne nějaké youtube videa jak se chová přední vidlice při brždění…jdu hledat, vždyť s XT jezdí mraky lidí a kotoučúm samotným to nepřičítám, spíš tomu že jsou nové?

      0 0
    • j.zeman  

      tady je přesně popsán problém…ale nepochopil jsem v čem byl problém…ano v kotouči ale jaký?

      tak ja si koupím nové kotouče za 800 kus a ted tohle? to snad ne…

      https://www.youtube.com/watch?…

      0 0
      • MatS  

        To video je pouze reklama pro Hope. Problém způsobilo prý špatné (nerovnoměrné) zahoření kotouče (Rotor is unevenly burnt which causes pulsating feeling on the handlebars). A prý je to problém uživatele, že neumí brzdit. Řešit to výměnou de facto nového kotouče za další nový…hmm asi neví co s prachama.

        Mně to dělal fungl nový kotouč a úplně fungl nový brzdy. A to hned od prvního zabrždění. Jak píše MlokCZ, bohužel výroba kotoučů není dokonalá. Se ten kus občas nepovede a dělá bordel. Obzvlášť když jsi ty XT brzdy předtím měl s jiným kotoučem a v pohodě, tak je jednoznačně problém v tom novém kotouči. Ještě prohoď přední a zadní kotouč a uvidíš, jestli se problém přesune dozadu a jak se bude chovat přední kolo. Stejně máš oba kotouče stejný. A tento test nic nestojí, jen pár minut experimentů :-)

        0 0
      • Lamer  

        Tak přiznám se, že z toho videa neni přesně to kmitání poznat, teda spíš neni zřejmý, zda to jen nebrzdí víc/míň nebo zda to opravdu nějak kmitá. Nicméně ty klínky co maj na roztažení pístků jsou moc pěkný, takže jsem chvilku pohledal a podobný už mam doma taky. Zatim jsem je testoval jen na nepoužívaný Deore brzdě a pístky šly roztáhnout velice snadno a rychle, mnohem líp než při odtlačování plastovou montpákou.

        0 0
    • Lamer  

      Pokud se vidlice při brždění viditelně hejbe vpřed/vzad, tak by snad měl jít ve stojanu odhalit problém (křivej kotouč, špatně vystředěnej třmen, špatně sjetý destičky apod.). Pokud je to neodhalitelný a při větší síle rukou na vidlici/kolo se neobjeví vůle, tak mě ještě napadá, že se ta vidlice/náboj prostě kroutí. Doma mam dva páry XT kotoučů a jeden občas při brždění přední jakoby brzučí, ale to myslim způsobuje špatně přihnutej/narov­nanej/ťuknutej kotouč, ještě jsem se nedostal k tomu po tom pátrat (momentálně mam jezdim jiný kola). Mimochodem, ty klínky co maj v tom videu na roztahování pístků jsou moc hezký, takový bych chtěl taky.

      0 0
      • MlokCZ  

        Jak chceš ve stojanu odhalit zrovna nejčastější příčinu většího kmitání, kterou je různě tlustý kotouč v různých místech. To nemusí jít změřit ani šuplérou pokud jsou např. propady tloušťky někde uprostřed brzdné plochy. Navíc stačí poměrně malý rozdíl a stejně to nikdy nezměříš ve všech místech kotouče.

        0 0
        • Lamer  

          Psal, že koupil novej koutouč. A propady v tloušťce bude mít pravděpodobně skoro každej lehce ohnutej/ťuknutej a jetej kotouč, ale pokud má dostatečně pevnou vidlici a náboj, tak předpokládám, že by se nemělo nic rozkmitat. Nicméně je pravda, že tenhle problém jsem na kole neměl, takže asi těžko poradim.

          0 0
          • kyl  

            Ty kotouče se nejspíš brousí na magnetické brusce(dělal jsem na ni 7 let).Čím slabší materiál,tím se musí opatrněji ubírat.Není problém na rovném stole při nesprávném úběru materiálu mít ve výsledku dost velké rozměrové odchylky.On se ten broušený kus při zahřátí prostě lehce prohne(odlepí od mag.stolu) a tam to sebere víc.

            0 0
        • MatS  

          To chce dát metalický desky, rozjet to z pořádnýho krpálu a trochu ten kotouč ohoblovat a zahořet. To by bylo aby si nesed :-D

          0 0
          • -b-n-x-  

            Anebo to hodit na soustruh :-)

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
          • -b-n-x-  

            A pokud nema dotycny dost velky kopec v okoli, tak se nechat tahnout nejakym motorovym prostredkem a u toho brzdit. Zajimalo by me zd-li to uz nekdo delal? Treba kvuli rozbrzdeni novych brzd.

            0 0
    • Newli  

      Problem bych videl taake v kotoucich. Na sve meride jsem mel maguraa julia (ci tak nejak) a vse v pohode. Loni jsem byl nucen je vymenit (zacly poustet olej kolem prasatek), tak jsem na raadu servisu nechal namontovat komplet XT (765, ci jake to ma cislo), puvodni adaptery (pry jsou stejny) a kotouce XON (plus minus, nazes si nepamatuju), protoze shimana nemeli skladem. Predni vidle delala strasny brakule – vicemene to co popisuje j.zeman. Extremne neprijemne, necitil jsem se bezpecne a vidlici to taky urcite neprospivalo. Kotouce nakonec po asi 100–200 km vymeneny za shimano ice tech. Lehce bruci (magury byly proste zcela tiche), ale jedna se vicemene jen o sluchovy projev, v rukou nic necitim. Puvodni XON byly divne (agresivne) prolamovane a mam podezreni, ze to delal obvod kotouce, ktery nekdy zasahoval do desky (tj. deska chvili brzdila celym svum povrchem a chvili zase ne). Bruceni ICEtechu pricitam diram v kotouci.

      0 0
      • MatS  

        A já to tu píšu celou dobu že je to kotoučem :-) Pokud chce mít jistotu a neexperimentovat, tak Sram centerline je dělaný přesně aby to nevibrovalo. Ale aby mne někdo neobvinil, reklamu jim nedělám a ani je nedealuju :-D

        Navíc mu to dělá jen přední a zadní (identický i v průměru) to nedělá. Tak je prohodit a uvidí, jestli to byl vadný jeden ku s a když tak bych ho reklamoval.

        0 0
    • blahafi  

      Ahoj, přidávám se s dotazem. Na předchozím kole jsem měl vidlici RS Judy a brzdy Altus MT200. Brzdy jsem vyměnil za Deore a dal kotouč 180 a začala mě taky kmitat vidlice. Při nasazení kola s obyč kotoučem smrt10 nic.

      Nakonec jsem to vyřešil výměnou kola, ale začalo to dělat znovu:-( Vidlice Fox32, brzdy SLX, kotouče Hayes D. Kolo po garančce, vůle v hlávku není, při lehkým brždění je vidět, jak se horní část vidlice ani nehne a předozadně kmitá v místě pevné osy. Zkusím srazit hrany destiček a odmastit kotouč a uvidím. Chtěl jsem se zeptat, vám, co to taky dělalo, pomohl kotouč centerline? Pokud by to problém vyřešilo, tak bych ho okamžitě objednal, ale i u těhle kotoučů píšou, že jsou navržený proti vibracím (MRC (Modal Resonance Cancelation) cancels out noise and vibration via FEA-optimized modal shapes cut into the rotor). Nemáte s nima někdo zkušenosti?

      Díky moc

      0 0
      • Georrge  

        Desky mas sintr nebo organiky? Ja kdysi davno taky vibrovani vidle zazil, ale uz spoustu let jezdim jen organiky a za tu dobu jsem se s vibracemi vidle znovu nesetkal…

        0 0
        • blahafi  

          Organiky, G03S. Zkusím rovnou objednat nový G05S-RX, odmastím kotouč a uvidím. Jelikož mě to dělalo i u minulýho kola, tak o to víc mě to teď štve

          0 0
      • rejdy  

        Ahoj, mám Rebu a SLX brzdy. Zkoušel jsem Centerline kotouče, teď mám SM-RT76, destičky G03S.

        Když dám nové kotouče a destičky, zajedu je, tak je to nějakou dobu ok, ale po pár stech km se drobné kmitání v nízké rychlosti na asfaltu vždycky objeví (180 i 160 kotouč) – vůle nikde jinde na 100 % není. Je to jen vidět na pohybu osy, cítit ne. A to si dávám sakra pozor na zajetí, správnou pozici třmene, jak horizontálně, tak vertikálně – aby při brzdění nedocházelo k přihýbání kotouče ke straně, atd.

        0 0
        • MatS  

          Mám stejnou vidli, brzdy a SM-RT81 kotouče a destičky polymer G03A a bez vibrací. Pokud se to nepřenáší dál, tak bych to neřešil a jezdil. Vidle samozřejmě při brždění trochu pruží, s tím nic neuděláš.

          0 0
          • rejdy  

            Přepsal jsem se, mám SM-RT86, ale to je asi fuk :). Jo, beru to tak, že to pružení tam prostě je.

            0 0
        • blahafi  

          A máš odhad, kolik se vidlice hýbe? Mě to dělá zejména při lehkém brždění, jak kdyby to chytlo nějakou rezonanci a podle mě je to třeba 1 cm dopředu dozadu. Při ostřejším brždění jde vidlice do zdvihu, lehce se ohne dozadu a žádné kmitání nevidím.

          0 0
          • MlokCZ  

            Typický projev způsobený konkrétním kotoučem (+ případně ta níže zmíněná narovnoběžnost).

            0 0
      • kroupy  

        Měl jsem taky kotouče Hayes D na kole z výroby. Dále brzdy taky SLX a vidlici Recon. Po asi 300 km začala taky vidlice dost výrazně vibrovat. Všechno jsem odmašťoval, vystřeďoval, srážel hrany destiček a všechny rady z vláken tady na fóru… Nepomohlo. Pak jsem koupil obyč Centerline za asi 600 Kč bez krabičky a dal k tomu rovnou i nové Shimano organiky destičky a po vibracích ani památky. A to už jsem znovu min. 300 km najel. Takže u mě to ve velmi podobné sestavě komponentů problém vyřešilo, doufám že napořád.

        1 0
    • George1977  

      Ahoj. Dělá mi to taky. Do teď jsem jezdil starý kotouče Magura z bazaru za pár korun. Teď jsem dal SHM SMRT 76. S unašečem. Vibrace se opakují přesně podle těch větších děr v kotouči. Myslím že je to tím. V té větší dítě je prostě málo materiálu a klesá brzdný účinek. Kdyby byly všechny díry stejně a kotouč symetrický po celém obvodu, problém by nebyl. Je to konstrukční vada. Experimenty s destičkami a vším možným mám za sebou a nepomohlo nic. Takže kotouč bude na prodej ???? dám zase starý levný a bude klid.

      0 0
      • blahafi  

        Mě vidlice vyloženě kmitá, řekl bych klidně 1 cm dopředu dozadu. Dělá to při lehkým brždění na asfaltu, takže myslím, že to chytne nějakou rezonanci. Ale zase ty Hayes D mají díry poměrně rovnoměrně, takže doufám jenom v zamaštění:-D

        0 0
        • MatS  

          Nemyslim, ze to bude zamastenym kotoucem.

          Bud bude vule v hlavku nebo v nohach vidlice. To vse lze vyzkouset rukama, zda je ci neni. Pokud ano a kolo mas nove jak pises, tak reklamace.

          Jeste to muze byt spatnou polohou desticek vuci trmenu a spatne serizenym trmenem. Ale to by chtelo videt.

          1 0
          • blahafi  

            Když opřu kolo o zeď, abych vyloučil vůli v destičkách, tak v hlávku ani mezi nohama vidlice vůle není. Kolo teď prošlo garančkou, myslím, že tam problém nebude. Navíc v řídítkách vibrace cítit nejsou.

            Co se týče polohy třmenu, o paprsky neškrtá, ale až budu doma, fotku pošlu.

            Zmaštění si myslím proto, že ze začátku to dělalo výrazně méně, to jsem přičítal tomu, než se zajedou destičky. Navíc mě posledně přišlo, že přední méně brzdila.

            0 0
            • MatS  

              Pokud jsi si jistý, že tam vůle není a třmen/destičky jsou vůči kotouči ve správné poloze, tak zkus jedině Sram Centerline kotouče. Ten Hayes D mi tvarem přijde jak Shimano SMRT66 a ten má tendence občas vibrovat (kdysi i mně).

              1 0
              • blahafi  

                Koukám na Sram kotouče a z hlediska vibrací a kmitání teda myslíš, že nejlepší jsou ty Centerline? Nebo třeba HS2, který jich má sice víc, ale je kulatý a díry mi přijdou hodně rovnoměrně…

                0 0
            • MlokCZ  

              Vůle v hlávku to většinou ani neudělá. Aspoň tedy já to nezažil nikdy (aby to mělo při brždění stejný projev předozadních rychlých kmitů vidlice), když jsem pákrát měl vůli v hlávku, které jsem si nevšimnul okamžitě a chvíli s ní jezdil.

              Většina případů je způsobena kombinací konkrétní kotouč a případně k tomu navíc nezafrézované dosedací plochy (tedy přidá se nerovnoběžnost desek a kotouče).

              A i když typ kotouče má poměrně velký vliv a některé mají tendenci způsobovoat vibrace více, tak velmi často je to problém konkrétního kusu kotouče (kromě typu konstrukce a vlivu zejména tvaru a velikosti děr může mít nerovnoěrnou tloušťku materiálu v různých místech). Takže není nutné hned se vzdávat typu kotouče, který vyhovuje. Nejlépe zkusit jiný, který je po ruce, jestli je šance to vyřešit při zachování typu (pokud ten typ je dobrý a vyhovuje).

              A když už ten problém je, tak sintry ho zvýrazní. Tedy když to vibruje opravdu jen minimálně (a třeba jen při lehkém přibrždění) a vyhovují organiky, tak to tím lze omezit.

              A pro představu jak to může dělat konkrétní kus kotouč. Mám aktuálně dvě stejná kola, komplet totožně osazená:

              • přední kotouč 203mm RT800 (tedy typ, který je to na vibrace poměrně náchylný)
              • XT čtyřpístek
              • vidlice F36/F38
              • na jednom kole s F36 ani náznak vibrací, ani se sintry
              • na druhém kole s F36 + organiky → mírně občas vibruje (předozadní kmity), opravdu málo a jen sem tam, tedy pro mě netřeba řešit
              • na druhém kole s F36 + sintry → už bylo trochu horší a tohle bych už řešil. Sintry mi ale stejně nevyhovaly v kombinaci velké kotouče a čtyřpístky, takže jsem vrátil organiky (hlavně lepší dávkovatelnost, uvařit to nedokážu ani s organikami)
              • na druhém kole s F38 + organiky → opět mírně vibruje, ± jako s tou F36, ani tužší jiná vidlice tedy nic neřešila (samozřejmě jsem ji neměnil kvůli těm vibracím, tu původní F36 jsem slušně na šutrech zrušil vnitřní nohy a místo jejich výměny jsem se rozhodnul rovnou pro upgrade vidlice)

              Pak test prohození přední kol (jsou totožná) a vibrace na druhém kole fuč. Kotouč samotný jsem prohazovat nezkoušel, zbytečně moc práce. Ale na 99% to je tím jedním kotoučem.

              Kdyby to dělalo o něco více, tak bych kotouč vyměnil, ale při tak malém projevu to neřeším.

              0 0
        • Vilém  

          Pro zacatek zkus co nejkulatejsi kotouc, bez velkych der a vlnek na obvodu.

          0 0
          • novas752  

            Jde spíš o stejnou výšku brzdové plochy ve všech místech – to mají nejlepší právě ty centerliny, okraj se sice trochu vlní ale umístění děr to doplňuje tak že se destička vždycky dotýká stejně velké plochy + tam nejsou vysoké velké díry jejichž hrany by způsobovaly vibrace.

            0 0
        • novas752  

          Zamaštěný kotouč to rozhodně nebude. Leda blbě zajetý. Taky v tom má vliv použitý plášť a tlak v plášti.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.