Hlasuj pro cyklopruhy v Brně - čas do pátku do 20h

33 nepřečtených
  • 4fitness

    http://brnensky.denik.cz/…0091001.html

    Ať projevíme svůj názor :)

    0 0
    • RomanH  

      Sice bych si cyklopruhy v Brne pral, ale z vetsi casi souhlasim s Mackem. Brno je proste stare mesto a na uzkych silnicich v okoli stredu toho moc udelat nepujde. A taky bych nebyl pro povoleni prujezdu centrem pres Svobodak. Radeji bych to nechal tak, jak to je – tolerovano za strany MP, pokud se nechovas jak hovado.

      0 0
    • JSt  

      naprosty nesmysl. brno na to neni staveny. na kole tu nejezdi zdaleka tolik lidi, aby se to rentovalo a nejaky pruhy tento stav nezmeni. osobne neznam nikoho, kdo nejezdi na kole, pac by mu chybely ony cyklopruhy. nakonec ty pruhy vyznaci tou skvelou barvou na prechody, ze kdyz sprchne, budou se cyklisti skladat rovnou pod kola aut. god bless cyklopruhy :-)).

      0 0
    • cabbage  

      jestli cyklopruhy jsou to samé, co pozoruji v Praze, tak potěš koště – dobrovolně bych tudy na kole nejel..

      0 0
    • zbartos  

      Názor jsem tam napsal. Pro ty, kteří jsou líní se tam proklikat, ho uvedu i tady:

      "Každý zodpovídá za své chování podle občanského zákoníku a tak povolení cyklopruhů, průjezdu cyklistů jednosměrkami a po chodnících nezhorší bezpečnostní situaci chodců více, než je tomu dnes (stejně i teď spousta cyklistů jezdí jednosměrkami i po chodnících a žádné střety s chodci se v černé kronice neobjevují), ale naopak sniží nebezpečí střetu cyklistů s auty.

      Důvodem je fakt, že mnoho lidí ze strachu ze sankcí jezdí „raději“ po rušných silnicích, než by nedodržovali současná pravidla (samozřejmě mnoho lidí se kvůli tomu nedopravuje na kole vůbec).

      Proč není možné povolit smíšený provoz na chodnících např. po celé Lesné, když zřejmě bez větších problému (alespoň já o žádném smrťáku nevím) funguje již několik let smíšený provoz na cyklostezce/chod­níku na ulici Botanické (mezi ulicemi Burešova a Smetanova) ?

      P.S. Otázka na pruhy je nejasná. Co je to centrum Brna ? V centru Brna je přece pěší zóna, tam je pouze potřeba POVOLIT vjezd cyklistů.

      Zeptejte se raději cyklistů, které ulice by měly mít cyklopruhy a vše bude rázem jasnější. Já uvedu z mých častých tras např.: Okružní, Křižíkova, Malátova, Husitská, Slovanské nám., Skácelova, Charvatská, Chodská, Purkyňova, J. Babáka, Palackého, Lidická, Merhautova, M. Horákové, Drobného, Pionýrská, Lidická, Kounicova, Veveří, Minská, Křenová, Hybešova, Hlinky, prostě hlavní tahy, kde jezdí hodně aut a řidiči jsou schopni jet tak blízko obrubníku, že se tam cyklista neprosmýkne. Když to automobilistům nedá selský rozum, tak ať tam jsou tedy úzké cyklopruhy…

      P.P.S. V letech 1989–2006 jsem jezdil do práce každodenně a celoročně (celkem cca 34000 km), 2007–2009 jezdím každodenně v období duben-říjen (celkem cca 3000 km)."

      0 0
      • rock  

        Fajn, ale třeba na Milady Horákové (btw, bude se brzy kompletně rekonstruovat – a pokud vím, s cyklopruhy se nepočítá) nebo na Křenové nenacpeš cyklopruh, pokud nechceš poslat auta pod kola tramvají (nebo zrušit chodník). Na dalších bys musel zrušit parkování podél chodníku – což by šlo, ale v tom případě musíš mít jasno v tom, kam ty auta umístíš, protože ony jen tak nezmizí. To se nedá jen tak říct „tady je potřeba cyklopruh“. Tedy říct se to samozřejmě dá, ale je to zbytečné. Já osobně to v centru Brna vidím jako téměř neřešitelné, pokud z něj nechceš udělat jednu velku pěší / cyklo zónu.

        0 0
        • drtyc  

          pritom staci tak malo… vsechny silnice vcetne radial a okruhu jednosmerny ne ze bych se inspiroval ve meste s docela velkou husttou provozu, ze… akorat na to ma brno blbej pudorys a teren.

          0 0
      • quiq  

        No zrovna tu Botanickou bych za vzor rozhodne nedaval.

        Stezka je vedena po chodniku v tesne blizkosti vystupu z trolejbusu. Vystupujici netusici, ze tam nejaka stezka je klidne mohou vlitnout pod kolo.

        Navic je tam spousta krizeni od vedlejsich cest. Nektera hodne neprehledna. Drive tam byla prednost cyklistu. Pote co tam bylo nekolik srazek (cast na Chodske – i muj pripad :-/ – salto pres auto, ktere tam rychle vjelo a ja ho pres krovi nemohl videt) prednost upravili tak, aby melo prednost auto a zodpovednost za pripadnou srazku byla na cyklistovi. Krovi samozrejme nechali tak jak bylo – jen prohodili znacky prednosti.

        Botanicka byla v pohode resitelna pruhy na kraji cesty, siroka je na to dost. Bohuzel ted tam zaveli parkovaci pruhy, takze tato moznost uz neni realna.

        Od te srazky po botanicke/chodske jedu vzdy po silnici, protoze to povazuji za bezpecnejsi (byt asi v rozporu s pravidly)

        0 0
        • Howgh  

          jinej příklad : drsná past na cyklisty je na cyklopruhu při silnici – na sjezdu z Kohoutek k Pisárkám. Jede se tam rychle. Cyklopruh končí bez výstrahy šikmým obrubníkem/schodem. Divím se že se tam ještě nikdo nezabil.

          0 0
          • novcze  

            ten pruh je teď v tom úseku kde je ten barák (15m ?) strčenej do silnice

            0 0
        • novcze  

          po Botanické jezdím pravidelně, vždy po silnici, nejsem debil abych zpomaloval na každém přechodu, když vedle je hlavní silnice na které mám přednost já a můžu valit

          0 0
          • zichis  

            bych tam posadil ceduli B08 a vyřešeno. Tím by skončily veškerý dohady, zda smíšenou stezku musí kolař použít nebo ne. V pardubkách tím řeší každou rušnější silnic a věřím že tady se to brzo taky ujme. První vlaštovka už je na styku ulic Sokolova-Bohunická.

            0 0
            • novcze  

              evidentne neznas mistni situaci, tak neplacej hlouposti

              0 0
              • zichis  

                naštěstí tama nemusím každej den jezdit do školky, to je fakt, takže mi může bejt Botanická ukradená, ale za tu ceduli se ti příležitostně přimluvím, abys neplakal :-)

                0 0
                • novcze  

                  a myslis ze se neco tou ceduli zmeni? … jezdim tam na kole 20 let (pravda casteji tam jezdim autem do prace nez na kole do prirody) a tu nefunkcni a nebezpecnou pseudocyklostezku NIKDY nepouziju, to radsi pojedu po Kounicove nebo po Palackeho, moznosti je vice.

                  0 0
          • RomanH  

            RomanH

            0 0
    • Splinter  

      Radši by měli udělat něco se stávajícíma cyklostezkama. Ta má plnit funkci aby člověk z A do B dojel za co nejkratší dobu, místo toho je to promenáda všeho…

      0 0
      • drtyc  

        jestli to nebude tim, ze v brne chybi vice takovych funkcnich stezek, tak se to pak koncentruje. misto toho aby se to promenadovalo okolo baraku a posedelo v parku, tak je to rado, ze se to nacpe s kocarkem nebo bruslema do saliny a vypotaci se to na prvni zastavce nejbliz stezce a pak s ulevou, ze prezili cestu celi nateseni se vrhnou do davu, aby zjistili, ze mohli jit zrovna na do vankovky nebo podchodu u nadrazi.typicka ukazka byl prvni teply den tenhle rok. kolem svratky se nedalo jiank nez krokem a „ve fronte“. tyden potom se sice krapet o stupen ochladilo, ale nikde nikdo. uplne vymalovano jak uprostred zimy, protoze vsichni zjistili, ze takhle to fakt nejde.

        0 0
    • 4fitness  

      Projel jsem cyklostezky v Německu.

      Projel jsem cyklostezky v Rakousku.

      ……Maďarsku. Dále v Polsku a na Slovensku, kde se to tak nazývat nedá.

      Jedno mají společné, – není to nejkratší traza z bodu A do B. Filosofíí germánských stezek dokonce pravděpodobně je: „Nezáleží na tom kolik si zajedeš, hlavně že jedeš v relativně hezkém a slušném prostředí.“ To už neplatí pro mega města jako je Berlín. Tam zase mají prostor na luxusní pruhy pro cyklisty.

      Brno nemá ten luxusní prostor, ale myslím si, že Zdeněk více než dost naznačil možnosti zbudování pruhů. A tyto možnosti jsou podesetiletí podvyužívány. Kdyby tomu tak nebylo, jezdilo by tady už dávno méně aut, protože by místo nich jezdilo více cyklistů, kterým by bylo potěšením projet městem. PS. ve městě jsem přesta pravidelně jezdit v roce 2006. A v posledním roce tam zajedu jen když opravdu musím.

      0 0
    • Mirooo  

      Vliv cyklistiky na zdravotní stav populace

      0 0
      • DalajVladan  

        pěkný článek a přesně vystihuje, proč jsem začal jezdit na kole :)

        0 0
      • petrun  

        Já jsem začal jezdit poté co mi ortoped zakázal můj každodenní 14 km běh po lese kvůli zkurvenému kolenu a jeho dvěma operacím :-(

        0 0
    • Koas  

      Jen tak uplne mimo – todle me fakt zbouralo:

      „Pěší zóna je od slova pěší. Na cyklostezku taky nejezdí auta. Takže nerozumím tomu, proč by měli cyklisté jezdit po místech vyhrazených chodcům. Třeba Masarykova ulice plná lidí, kterou občas navíc projede tramvaj,…“ :-D

      0 0
      • 4fitness  

        V takhle rušném jádru města jsem nikde ve světě nezažil cyklopruhy. Model, který tam funguje je tolerance výskytu cyklistů. A jinak pojízdné chodníky!!

        Cyklopruhy po kterých tu voláme jsou jak už psal Zdeněk a znovu opakuji: „Okružní, Křižíkova, Malátova, Husitská, Slovanské nám., Skácelova, Charvatská, Chodská, Purkyňova, J. Babáka, Palackého, Lidická, Merhautova, M. Horákové, Drobného, Pionýrská, Lidická, Kounicova, Veveří, Minská, Křenová, Hybešova, Hlinky, prostě hlavní tahy“ Ve většině umístitelné na chodníky, které nejsou hustě poseté chodci. ( Taky bych je chtěl vidět na hlavních tazích )

        0 0
        • zichis  

          BTW, k těm chodníkům mám jeden poznatek – všiml jsem si, že už je skoro nikdo nepoužívá! :-O Schválně si jentak pro srandu na nějaký ulici spočítejte kolik lidí ji zdolá pěšky a kolik v autě.

          K otázce cyklopruhy jo/ne … mě to asi nepomůže, ocení to spíš důchodci, ale jsem „pro“ z toho důvodu, aby se aspoň něco dělalo, a aby se tak projektanti naučili že je s tím potřeba počítat při návrhu nových zástaveb. Že nejde centrum doplnit ani o ty pruhy, jak psal RomanH, je pochopitelny, ale ze to nejde ani v nových sídlištích, to je neomluvitelné!

          Situaci s jednosměrkama bych nechal jak je. Dneska sice není povolená žádná, ale projde to bez pokuty. Kdežto pokud by byla povolená řekněme jedna polovina z nich, tak budem samozřejmě dál jezdit skrz všecky ale v té zapovězené polovině ti to už policajti neodpustí.

          0 0
          • drtyc  

            chodniky – jak kde… chodniky maji taky svy dopravni spicky ;-)

            0 0
        • Koas  

          Mne v ty citaci vubec neslo o konkretni ulici ale o to protireceni si: Kola tam (a je jedno kam) prece nepatri, je to pesi zona, ktera je prece jenom pro pesi („Pesi zona je pro pesi“). A hned v dalsi vete „A navic tam obcas projede tramvaj“. Tak co to je za logiku?

          0 0
    • Polka  

      Netyka se to sice cyklopruhu, ale da se tam zohlednit terenni cyklistika, toz pro zajemce – http://www.brno.cz/index.php…

      0 0
      • zbartos  

        Díky za vložení odkazu. Už se na vložení chystám dlouho, ale nějak jsem pořád zapommmínal nebo neměl čas…

        0 0
      • drtyc  

        bojim bojim, kdyz se do terenni cyklistiky pusti uredni siml utrzeny z opratky

        0 0
    • Radez  

      No aspoň k tomu článku mohli dát nějaký pořádný foto toho pruhu, když už se tam o tom mele.

      Jinak si myslím, že třeba cyklopruh na kruháču může udělat jedině dement. To si např. uvědomili šašci v Šumperku, kde byly na kruháču a až po tom co tam auta sešrotovali myslím tři cyklisty, tak se zrušily – což má zase vlastně výhodu, že ten kruháč tam je pořádně širokej :-).

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.