• snílek

    Ahoj,

    nedávno jsem přešel s novým rámem na kónickou hlavovou trubku a krk vidlice a pořídil jsem si hlávko Cane Creek Forty. Při instalaci jsem použil jako obvykle hodně vazelíny na ložiska a pak jsem očekával letitou službu ve stylu ,,namontuj a zapomeň" jak jsem zvyklý z dřívějška (vozil jsem FSA The Pig Pro X let bez problému). Chyba lávky, protože už po třech měsících začalo hlávko přidrhávat a při rozebrání jsem vevnitř ve spodní misce našel místo ložiska hromadu bordelu a kuličky se spekly v monoblok rzi a nějakýho syflu. Trošku mě to rozladilo, protože hlávko nebylo uplně levný.

    Jedná se o tuhle spodní misku:

    http://store.canecreek.com/…tom-assembly?pp=8

    Doporučte mi prosím nějakou jinou alternativu. Potřebuju aby mi hlávko vydrželo aspoň rok intenzivního ježdění plynule se točící a nevaklající. Stačí mi jen spodní miska, horní je v pořádku.

    Díky:)

    0 0
    • alinceb  

      ;)

      0 0
    • tonik666  

      Jsem dost překvapenej, co jsem viděl od CC (mám na více kolech), tak všechno slušně utěsněné a třeba na Epicu jsem měl starší Cane Creek S-3 od začátku (2005) a drželo až do prodeje ve 2013.

      Pochybuju, že by The Pig byl utěsněný lépe. Takže přiznej, co jsi s tím dělal? :)))

      Podle mě nic rozumného v lepší kvalitě v ceně CC Forty neseženeš. Možná by něco víc vydržela drahá hlávka aka King nebo CC110, ale spíš být tebou koupím první levnější nádradu a neřeším, zejména pro tvoje použití.

      0 0
    • Atilla  

      Hold musíš častěji mazat a čistit, nebo dodělat neoprenový kryt na hlávko. Zítra ho nainstaluji taky páč už to konečně bude trochu klouzat:)

      0 0
    • jecnak  

      Problem bych hledal spis nez v lozisku v spodnim krouzku na vidlici, ktery je nejspis nedeleny a navic jeste s tesnenim. Vysledkem je, ze se v tom miste v ramu hromadi voda s bordelem a dostane se do sebelepe utesneneho loziska.

      0 0
      • tonik666  

        Co jsem měl CC, tak mi zatím konus vidle těsnil dobře, ale nejezdím nějaké velké bahno.

        0 0
      • snílek  

        Mám tu samou teorii. Spodní pseudotěsnění na kroužku na vidlici zadrželo vodu uvnitř:( Už jsem ho rozstříhnul nůžkama a udělal v něm odvodní otvor, ale příliš pozdě. Achjo. Takže teď potřebuju něco novýho prostě.

        0 0
      • jecnak  

        Jo a jeste se mi osvedcilo, pokud nekdy stala nad ci u loziska voda, tak ho preventivne rozdelat (opatrne vyloupnout tesneni), vycistit vsechnu vazelinu, vyfoukat a napakovat uplne po vrch cistou vazelinou.

        0 0
        • snílek  

          Tak to samozřejmě lze a taky jsem to při té rozborce udělal, ale poněkud to neodpovídá mému zjevně nedosažitelnému ideálu nízkoúdržbového kola:) Servis mě moc nebaví a radši bych jezdil. A rozebírat hlávko co měsíc, no to teda nechci ani náhodou.

          0 0
          • jecnak  

            Jasny. Myslel jsem to spis do budoucna aby jsi dal pozor na ten spodni krouzek. Chce to mit obyc bez tesneni a rozriznuty, aby voda mohla odtekat.

            0 0
    • kali222  

      a potrebujes ec44/40? protoze to tolik alternativ neni. samo jsou, ale trosku se zmensuje okruh.

      0 0
      • tonik666  

        Asi potřebuje, když má hlavotrubku 44mm a taper vidli.

        0 0
        • kali222  

          s hlavou je to jasne, ale info o tappered krku jsem nenasel. rikal jsem si, zda neni v odkazu jen prvni link na prislusnou řadu od cc. :)

          0 0
          • tonik666  

            EC44 je rozměr pro taper vidli a /40 je průměr krku taper vidle dole, tj. těch 1,5.

            Kdyby měl obyč vidli, tak bude kupovat spíš spodní misku IS44.

            0 0
      • snílek  

        Jo, nic jinýho se mi do rámu nevejde:)

        0 0
        • tonik666  

          Pokud chceš jen spodní misku, tak na výběr bude Hope, Cane Creek 40 nebo 110, King, Acros, Reset Racing plus možná někdo další, ostatní budou dělat celé hlavové (které jim nejspíš stejně bude vyrábět někdo z výše jmenovaných)

          0 0
        • Tina  

          Odporučila by som ti FSA Orbit ITA. Pre hlavu 44mm a tappered vidlu. Spoľahlivé hlávko na priemysloch.

          0 0
    • minimus80  

      ahojte …skladam svoj prvy bike a hlavove mam Canecreek,

      vrch ZS44 a spodok EC44/40 a k tomu kruzok na vidlicu 52/30

      a chcem sa uistit ci to davam spravnym smerom,

      trocha ma matie ze mi spodok pasuje tak ze su pismena hore nohami a tiez ze ak kruzok narazim na vidlicu tak mi tam ostane fuga po obvode

      davam to spravne …alebo robim nieco blbo? resp. zle som kupil hlavko ?

      0 0
      • goofy  

        Kde máš jakou mezeru?

        0 0
      • tonik666  

        Skládáš to dobře, hlávko máš taky správné. Ložisko je stejné dole jako nahoře, takže v jedné misce má prostě nápis hlavou dolů.

        co je „fuga“?

        0 0
      • minimus80  

        diky…som rad ze to mam spravne

        …tou fugou myslim vyznacene modrym …ked to narazim dole …tak mi ostane po obvode taka drazka alebo ako by som to nazval

        0 0
        • tonik666  

          To je normální. Když si prohlédneš kroužek, zjistíš, že to je dáno jeho tvarem.

          Jde o to, aby ti kroužek rovně dosedl na vidlici (aby na dosedací ploše nebyly nerovnost) a aby ti sedl dobře do ložiska.

          0 0
      • snílek  

        Ahoj, jenom doporučuju jak píše ječňák výše a na základě mých výzkumů (:D), zkus nůžkama vystříhnout malou mezeru v tom modrym těsnění na kroužku na vidlici. Ve spodní části – voda pak vyteče a nebude se tam držet – hlávku ti vydrží výrazně dýl.

        0 0
        • minimus80  

          no to som tam hore cital ze sa ti tam drzala voda

          …to ako mam fakt spravit cca 2 zaseky/dierky do toho modreho tesnenia …a tade vyjde voda ak nejaka sa tam nazhromazdi ?…respl mi tade asi bude tiect von aj prebytocna vazelina nie ?

          0 0
          • snílek  

            Nejspíš to byl hlavní důvod, proč mi ložisko za tak krátkou dobu vyrezlo. Dal jsem tam pak nový ložisko a to vydrželo (s tím průstřihem) výrazně víc (asi rok a půl oproti 3 měsícům). Já osobně bych tam malou dírku v nejspodnější části udělal, ale je to na tobě samozřejmě:) Hustá vazelína malym otvorem tolik neproteče.

            Nevím kudy se tam voda dostala, ale tipuju, že to tesnění v jednom směru těsnilo hůř než ve druhym:) Tzn. od předního kola tam nastříkalo a ven se to už nedostalo.

            0 0
            • goofy  

              by mě zajímalo co s těmi ložisky děláte. Já tam mám originály už 6. rokem.

              0 0
              • snílek  

                To by mě taky zajímalo:(

                0 0
                • goofy  

                  podle mě ti tam musí téct někde z hora, protože to jinak není normální.

                  0 0
                  • jecnak  

                    Jezdime v desti, bahne a v zime v soli. Je ale preavda, ze ted po tom, co loziska preventivne pakuju vazelinou a kdyz se mi nezdaji, tak sundam prachovky, vymyju vazelinu a nacpu novou, tak mi vydrzi nekolikanasob­ne dele.

                    0 0
                    • goofy  

                      No tak to já samozřejmě taky. Najezdím určitě méně, ale stejně… Jen v soli nejezdím, páč když už jedu v zimě, tak se cestám vyhýbám. Možná pomůže to, že to každý rok čistím a ložiska obalím do vazelíny, když to skládám.

                      0 0
        • tonik666  

          Kudy se dostane voda dovnitř?

          Krytkou horní misky – z vnitřku nebo z vnějšku?

          0 0
          • Nikovlas  

            Asi i kondenzací, ne?

            0 0
            • jecnak  

              Podle me tam tece horem kolem/pres tesneni na horni misce. I kdyz jak smerem ke sloupku vidle tak k hlavove trubce ramu je tesneni, tak stejne tam asi neco proleze a casem se tam nasbira dost vody, aby to pekne vyrezlo.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.