Ahoj.
Zdá se že rám mého kola doputoval na konec své cesty. Jde o Leader Fox Argus 29 18", osazení mě připadne celkem slušný na moje použití (delší výlety po krajině, silnice, polní/lesní cesty, tu a tam pěšina, na trail jsem jednou zabloudil omylem), ani nic nepůsobilo že by se chystalo na odchod, a rád bych ideálně našel rám se stejnou geometrií (vyhovuje mě), na který by se daly díly přeházet. Roli hrajou i sentimentální důvody, něco se mnou už objelo.
Což se zdá bude komplikovaný, výrobce mě s dotazem na schéma s geometrií rámu Argusu poslal k šípku, na jejich webu ani jinde se dohledat nedá, a mnou provedený ruční měření beru s rezervou (viz přiložený screenshot). Zatím u všech rámů, co mě zatím při hledání zaujaly (
- https://www.decathlon.cz/…_/R-p-202759?…
- https://cz.author.eu/…3-ua39903002#…
- https://www.cyklonemcik.cz/…veny-19-2021
- https://www.cyklonemcik.cz/…1-19-cerveny
zatím jsem neřešil úplně kompatibilitu) se zdá že je výrazně větší vzdálenost mezi sedlovou trubkou a řidítkama (u mě jsem naměřil TT asi 575, jinde je klidně 630), a byl bych tak dost naležato, což mám ten pocit by bylo při 4+ hodinové vyjíždce poměrně na h****.
Podobně zadní osa je 12×142 (pokud jsem měřil dobře), což se dnes asi úplně nenosí, stejně jako přesmykač (pochopil jsem ale že je možný domontovat objímku?). Hlavový složení u svýho kola nevím, nepodařilo se mě zjistit jaký tam je. Vzhledem ke své postavě (115kg, ~178cm) bude lepší se držet pevné osy, což hádám vyřazuje třeba ten scud, alespoň dle obrázků.
Kam se ještě po rámech podívat, popřípadě máte nějakej tip? Co vše, kromě geometrie a uchycení kol si hlídat (resp. co nejde vyřešit redukcema atd) z hlediska kompatibility dílů?
Pokud by se použitelnej rám sehnat nedal, připadá mě že ani výběr celýho novýho kola by teď nebyl úplnej zázrak. Zajímavě na první pohled (byť některý z komponent můžou být trochu peklo) vypadalo třeba https://www.decathlon.cz/…_/R-p-330101?…, ale mám obavy aby se 1×12, ježděná celoročně a v tu a tam horších podmínkách (už jsem jel ve sněhu nebo kolo nesl, protože bylo obalený blátem, že se kola netočily, ale zrovna tomuhle už se vyhýbám) těžkým člověkem, neproměnila v díru na peníze.
Background k prasklině: Kolo mám 5 roků, má za sebou 12,5k km. Někdy ~3 roky zpátky jsem řešil problém se zajíždějící sedlovkou (začala zajíždět po tom, co jsem ji jednou vyndal a zase vrátil), to nakonec vyřešila objímka na karbonový rámy, ale možná jsem předchozí objímku rval až moc na krev. Lehce po té jsem si na rámu na levé straně (v místě kde je vidět prasklina na fotce) všiml náznaku praskliny (jako by prosakovala vazelína od sedlovky). Dlouho byla beze změny, až během asi posledních 200km se začala rozjíždět (všiml jsem si aktuálního stavu při poslední vyjížďce, a jsem si jistej že při čištění cca 200 km zpátky to tak hrozný nebylo) a vypadat jako regulérní prasklina + na pravé straně, asi o 1 cm níž se objevilo další „prosakování“. Délka zasunuté části sedlovky je 16 cm.
Předpokládám že by byl hodně hloupej a potencionálně nebezpečnej nápad s tím ještě zkoušet jezdit? Čeká mě za dva týdny vyjížďka, kterou jsem domlouval, a mám na výběr buď tohle kolo, nebo svoje starý CrMo krosový kolo s pevnou vidlicí z roku krále Klacka.