• Jaaaan

    Zdravím, mám dotaz. Jezdím na ultegra 2×11 R8000. Po prasknutí drátu ve výpletu sem zašel do bottica, kde mně doporučili kvůli levému radiálnímu výpletu raději přepletení, tak sem přešel na dt 350 s křížením na obou stranách. Po nahození kola do rámu proběhlo seřízení v servisu a dokonce i malinké srovnání patky (rozdíl byl asi 2 mm). Seřídil se B šroubek, dorazy a i řazení. Od té doby je neskutečně hlučný řetěz. Řadí to normálně, ale řetěz je strašně hlučný. Všechny možné věci jsou nastaveny tak fakt nevím. Řetěz už má asi 3000 km, ale zdaleka na měrce nepropadá ani náhodou. Jediné co mě napadá, že kladky byly ojeté na nějaké posazení řetezu a teď to může být kousek jinde a je třeba to zase ojet. Jinak nevím.

    0 0
    • RadimCep  

      A nemáš ho jenom naopak?

      0 0
    • jIrI___  

      Co taková ta klasická servisácká chyba ze zbrklosti/spěchu – špatně provlečený řetěz vodítkem přehazovačky?

      2 0
      • Jaaaan  

        ale on se nesundával je tam už 2 měsíce a je správně…jak sem psal všecko fungovalo normálně předtím

        0 0
        • RadimCep  

          Jestli se měnil výplet a rovnala patka tak bych řekl, že byl sundaný.

          0 0
          • Jaaaan  

            Nebyl. Nevím proč. Dělal to přede mnou. Pouze se odšrubovala přehazka a nasadil rovnák. Nevím proč sundávat řetěz.

            2 0
    • roman 3D  

      já bych ten řetěz namazal

      3 0
      • Jaaaan  

        Nevím jak to mám eště napsat. To není normální. Řetěz byl normálně tichý. Po těch úpravách co sem naspal nahoře začal hučet.

        0 0
        • Singlespeed  

          A proč ho tedy nevyměníš? Má najeto 3000 km, tak si už zaslouží odejít do důchodu.

          0 0
          • DaD  

            Tři tisíce nejsou na silnici vůbec nic, když se nejezdí ve srač.ách. Já na něm běžně dávám kolem sedmi. R8000 je hlučnější sada ale dá se to trochu eliminovat 12sp. řetězem. Mazivo je pro hlučnost zásadní. Mokré to hodně utlumí, ale ten bordel na řetězu fakt nechceš. Já radši suché mazivo, trochu hlučnější, ale je to čisté.

            Tady se asi kazeta dostala trochu mimo původní osu a proto je to hlučnější. Stačí par setin a ten zvuk je prostě jiný. Po výměně náby to nikdy nebude jako předtím na totožném místě. Nechal bych to být, ono si to zase sedne. Zkus tam dát ten 12sp řetěz a uvidíš.

            1 0
            • Jaaaan  

              No právě jde mně o to že předtím to šlo normálně to je to oč tu běží. Rady jako mazání atd nepotřebuju. Jak sem psal jediné co mně napadá jsou jinak ojeté zuby na kazetě a kladkách a je třeba je znovu ojet. Ale jnak.

              0 0
              • DaD  

                Jj. klidně může být a asi i bude. Bylo to sedlé na jednu lajnu, která se teď trochu narušila. Nech to sednout a uvidíš.

                0 0
              • karel d.  

                Zkus vyměnit i ty kladky za nové +fungl nový řetěz.

                0 0
                • Jaaaan  

                  jo řetěz vyměnit možu, ale ty kladky to je na dlouho to nikdo jen tak v zásobě nemá..a ani to nedává smysl, když má ta přehazka cca 6000 km…to mosí vydržet i 50 000

                  0 0
                  • Singlespeed  

                    Abys nebyl zklamán. Manželce se po 30 000 km přehazka R8000 téměř rozpadla. Obří vůle v čepech a pružinka tak vytahaná, že to na nejmenší 3 převody vůbec neřadilo.

                    0 0
                  • KRoser  

                    Co jsem na moji r8000 zkoušel, tak nové i jiné kladky nemají vliv, jediné na co jsem přišel, že má velký vliv na je b-gap nastavení. Zkus to trochu poštelovat, oddálit, přiblížit uvidíš co zni nejlépe, osobně to mám 8mm od největšího pastorku katezy.

                    0 0
                    • Jaaaan  

                      no teď to mám co nejblíž to jde viz foto

                      0 0
                      • KRoser  

                        Tak mě to právě moc nefungovalo z pohledu hlučnosti. Zkus trochu kladku oddálit na těch 8mm (podle imbusu na oko :))

                        Jinak ještě trochu mi pomohl shimano XTR 12tkový řetěz, ten funguje fakt parádně, navíc by měl podle testů i vydržet více km jak 11tka, ale zázraky od toho nečekej ta b-gap vzdálenost děla největší rozdíl.

                        0 0
                        • Jaaaan  

                          8 z kama kam?

                          0 0
                        • KRoser  

                          právě že shimano doporučuje nejmenší b-gap vzdálenost (cca 6mm) na největší kazetě co hazka pobere (v případě r8000 s dlouhým ramínkem 34z) když tam máš kazetu menší např 32z tak aby uhel kladek na hazce zustal stejný tak vzdálenost b-gap musí být větší. Pro R8000 na 32z ta vzdálenost vychází něco kolem 10mm.

                          U nových 12tkových systémů má shimano už normální tabulku vzdáleností, tam je vidět ten rozdíl podle velikosti kazety.

                          Můžeš se řídit doporučením pro R7150 jen místo 36zR7150=34zR8000 a namísto 34zR7150=32zR8000

                          1 0
                          • Jaaaan  

                            Ja mam 11–30. To by bylo kolik?

                            0 0
                            • KRoser  

                              a máš přehazku s dlouhým ramínkem (odnažení GS) nebo krátké?

                              0 0
                              • Jaaaan  

                                Mam kratke

                                0 0
                                • KRoser  

                                  Tak to jo, to teda vše co jsem psal nahoře neplatí :)

                                  Krátké ramínko má psáno max 30z podle toho by ta vzdálenost měla být 6mm, ale můžeš zkusit těch 8mm a uvidíš.

                                  0 0
                                  • Jaaaan  

                                    Ja tam mam 3

                                    0 0
                                  • Jaaaan  

                                    Muzes tu dat fitku nebo neco. Dik

                                    0 0
                                  • Jaaaan  

                                    Zkousel sem 6 a nechce to preradit na posledni pastorek. Takze tam muzu zkouset po milimetru jestli to bude min hlucne. Ale pocitam ze ne. Spis to bude hur radit smerm dolu. Bude min opasany pastorek retezem.

                                    0 0
                                    • KRoser  

                                      tak pokud tam máš „jen“ 6mm což je předepsaná hodnota a neřadí, tak tam bude špatně ještě něco jiného, dorazové šrouby, indexace (napnutí lanka).

                                      Zkus si zařadit druhý největší pastorek na kazetě a mrkni ze zadu podle oka zda je kladka hazky přesně v linii pod pastorkem kazety, pokud ne tak dolaď nepnutím lanka (tím otočným bazmekem u přívodu lanka na přehazce)

                                      0 0
                                      • Jaaaan  

                                        Mam to nastavene dle te papirove sablony shimano. To je limit.

                                        0 0
                                      • Jaaaan  

                                        Toto je spodni limit viz fotka bliz to nejde. Muzu jenom oddalovat ciz bude znamenat mensi opasani pastorku a horsi razeni

                                        0 0
                                        • Jaaaan  

                                          Nemam tu inbus ani nic co bych tam dal ale tech 5 to bude

                                          0 0
                                        • KRoser  

                                          jo to vypadá v pohodě, ale myslím, že když ti to přestane řadit když to oddálíš, tak tam bude špatně něco jiného.

                                          Jinak jak píšeš to menší opásání znamená automaticky horší řazení, není to tak doslova.

                                          Nejvíce záleží na úhlu (viz. obrázek) pod kterým řetěz odchází s kazety, aby rampy na kazetě vůči řetězu fungovali jak mají.

                                          Právě v této části když je úhel špatně tak řetěz díky pevnému b-gap (předchozí generace měli b-gap na pružině) začne vibrovat a to je ta hlučnost, když je ten úhel správně tak řetěz nevibruje a nedělá to takový bordel.

                                          Proto např u nové 12tky máš v tabulce předepsáno u 30z kazety vzdálenost 14mm a u 34z 6mm aby ten úhel byl na obou kazetách stejný.

                                          Zkus ještě zkontrolovat tu indexaci (napnutí lanka), to je asi tak vše s čím ti takto na dálku mohu poradit.

                                          0 0
                                          • Jaaaan  

                                            Ale doraz mam znovu nastaveny spravne. Razeni opet znovu vyzkouseno. Stelovaci vslecek je v nejlepsi pozici. Radito jak masli

                                            0 0
                                          • Jaaaan  

                                            Jde o to ze to radi skoro samo. Tak ten hluk nechapu

                                            0 0
                                          • Jaaaan  

                                            Zkusim to po kouskach oddalovat co to bude delat. Predtim sem to udelal az moc

                                            0 0
              • roman 3D  

                mě suchý řetěz hlukem předčil i motor Bosch, který nepatří zrovna k nejtišším

                0 1
              • adam1  

                Většinou je ta hlučnost způsobena třením řetězu o sousední pastorky -koukni na to ve stojanu ,možná ti srovnal patku špatně nebo tak že ti to nyní dře ?Někdy jsou věci mezi nebem a zemí no :))Dotaženou kazetu máš?A zkus dát kmc řetěz dle mne lepší ?

                Ale typuji to primarně na patku a dření o pastorky?

                0 0
                • JachymP  

                  KMC bych nedával, na Shimanu jsou hlučnější než Shimano řetěz

                  0 0
                  • adam1  

                    Na mojí 105 2X11 to právě bylo opačně :)

                    Někdy je to hodně o experimentování :)

                    0 0
        • adam320  

          Tak proc se do toho nekdo stoural, kdyz to fungovalo.

          Evidentne bude problem v tom „serizeni“ jak pises nahore

          0 0
          • Jaaaan  

            Protože to nový náboj posunul jinde a bylo třeba to seřídit.

            1 0
            • adam320  

              Jasny, jsem nevyspalej sorry

              Jen me udivuje(nic proti tobe samozrejme) kolik lidi se vrati ze servisu s tak banalni veci a spatnym vysledkem

              Preji brzke nalezeni reseni

              0 0
    • Singlespeed  

      Nový řetěz je za pár korun, takže není poblém ho vyměnit.

      1 0
    • jonti  

      novy tuhy vyplet muze min tlumit vibrace a vic prenasi zvuky od kazety.

      0 0
    • Espen  

      Já použil hazku GRX 810 a 12sp řetěz. Celý pohon stichl a chodilo to parádně

      0 0
    • Jaaaan  

      Takze sem to oddalil viz fotol jednu hodinovou otocku (to je 8 imbus) a je to zas tiche a razeni vypada ze se nijak nezpomalilo. Ale uvidim az venku pro zatezi. Kdyztak to vratim o ctvrt au pul otocky zpatky

      0 0
    • Jaaaan  

      Zajímavé, ale je že na druhém kole kde mám sadu R7000 105 a dlouhé ramínko mám kladky tak blízko, že tak tak nedřou a přtiom je to tiché.

      0 0
    • Jaaaan  

      Tak to ještě otevírám to téma. V podstatě po veškeré kontrole všeho možného je ten hluk způsobený přiblížením kladky. Ovšem při řazení směrem dolů nadále trvá věc, kdy od páteho nejmenšího pastorku na čtvrtý a třetí nejmenší děje to, že jednou to zařadí normálně ale podruhé řetěz jakoby při spadnutí nadskočí nebo obskočí pastorek a teprve pak spadne na menší. Jediné co mě napadá je přitáhnout lanko, tak aby byl řetěz co možná nejlíp na středu pastorku. Ale zase k přitahování lanka není důvod protože nic necvrliká a nahoru to chodí normálně. Jinak tohle si to dělá ikdyž je kladka přiblížená dle návodu shimano so close as possible. Takže by to řazení mělo být co nejpřesnější. Nechápu prostě, že to neřadí pokaždé stejně.

      0 0
      • 123J  

        Křivá patka

        0 0
      • Espen  

        A spadne na menší pastorek jako když sebou plácne buřt o hladinu, nebo se mu spíš nechce?

        0 0
        • Jaaaan  

          Jednou to řadí krásně plynule směrem dolů a podruhé jakoby tam byla malinká prodleva a takové spíš obskočení. Možná to trošku plácne. Spíš nechce. Rychlé bácnutí směrem dolů to není.

          0 0
          • Espen  

            Jestli se mu nechce, musíš lanko uvolnit. Chce si to s tím hrát, 1/4 otáčky, atd.

            0 0
            • Jaaaan  

              jenomže pokud lanko povolím o 4 cvaky, tak už jde slyšet cvrkot, že se dotýká řetěz spodního pastorku …takže ten prostor na povolení tam je minimální…maximálně 2 cvaky a to nic neudělá…naopak na přitažení tam je prostor o jednu celou hodinovou otočku.

              takže právě nevím jestli to nastavit když slyším hluk od drhnutí o spodní pastorek a pak přitáhnout až to zmizí a nebo naopak jít až slyším hluk o horní pastorek a povolovat až je to bez hluku…

              0 0
              • rejdy  

                „jít až slyším hluk o horní pastorek a povolovat až je to bez hluku…“ takhle

                0 0
                • Jaaaan  

                  tak v tom případě bych to měl zhruba o půl otáčky ještě přitáhnout a nikoliv povolovat…a pak to řazení směrem dolů bude eště horší

                  0 0
                  • Espen  

                    Někdy je i půl otáčky moc. Chce to po milimetrech ladit. Prostě tak, aby to řadilo podle představ. Pro mě je třeba důležitější, aby to chodilo dobře dolů. Nahoru si pomůžeš delším pohybem páky.

                    0 0
                    • Jaaaan  

                      tam žádné milimetry přece nejsou…jsou tam pozice (říkám tomu cvaky) ve kterých je váleček upnutý… na celou hodinovou otočku tam je třeba cca 8 pozic (cvaků)…takže jak říkám nevím jestli přitáhnout nebo povolit…ale na povolení je minimální prostor…takže už fakt nevím

                      0 0
                      • Espen  

                        Ty milimetry byli myšlený jako ty cvaky jak ty říkáš.

                        Takže dotáhneš až začne cvdlikat řetěz o horní pastorek a pak povolujes do ticha a chodu jaký ti vyhovuje na obou prevodnicich.

                        0 0
                        • Jaaaan  

                          Takže v tom případě to musím přitáhnout jak sem psal, protože v současné poloze jaké to je, tak hluk přestal už asi před 3 cvakama…a teď je to o ty 3 cvaky jakoby povolené

                          no ale když to o 3 cvaky přitáhnu, tak to chození směrem dolů bude ještě horší ne

                          0 0
                    • Jaaaan  

                      v podstatě v jaké pozici to mám teď tak můžu jít o cca půl otáčky směrem dolů, pak už to začíná cvrlikat o spodní pastorek a nebo můžu jít nahoru cca o třičtvrtě otáčky a pak už to cvrliká o horní pastorek…takže nevím co udělat pro zlepšení…

                      0 0
                      • rejdy  

                        Tak prostě zkoušej postupně, vezmi to odshora, kdy to cvrliká, dvakrát cvakni dolů a pak po jednom cvaku a zkoušej, co bude nejlepší…

                        A jak máš teď ten B šroub? 6 mm, nebo blíž? 8:25 jsi psal, že co nejblíž to jde dle návodu Shimano – ale v manuálech k 11s Ultegře tahle vzdálenost bohužel vůbec uvedená není. Jezdil jsem 17 000 km s kladkami zbytečně blízko, posunul jsem to o 1 otáčku na těch cca 6 mm a řadí to líp nahoru i dolu a je to míň hlučný…

                        0 0
                        • Jaaaan  

                          zkoušel sem to na prostředním pastorku, tak jak udává shimano…tu aktuální pozici mám ze servisu a zjisitl sem, že prostor pro přitáhnutí je ještě cca třičtvrtě otáčky bez toho aniž by cokoliv cvrlikalo…ale pak zase nevím jaké bude řazení směrem dolů…

                          s tím b šroubem to sem psal jenom pro info, že to při so close as possible je to stejné, ale nakonec sem to dal na těch 6 mm, protože je to míň hlučné…

                          0 0
                        • Jaaaan  

                          jenomže jak říkám, pokud je problém s řazením směrem dolů, tak přece přitahovat lanko nemá smysl (bude to ještě horší), mělo by se spíš povolovat…nemám to teď u sebe, ale jedno cvaknutí směrem dolů asi nic řešit nebude a pak už by to bylo moc a začalo by cvrlikání…

                          Nebo přitáhnutí do správné polohy může znamenat i zlepšení řazení směrem dolů??

                          0 0
                          • Espen  

                            I jedno cvaknuti a může to chodit lépe. Je to hodně citlivé.

                            0 0
                            • Jaaaan  

                              takže směrem nahoru to nemám ani zkoušet a zkusit spíš směrem dolů??

                              0 0
                              • Espen  

                                Jako mám trochu pocit, že v tom dost tápeš, jak vyladit řazení.

                                Úplně nejlepší je začít někdy úplně od začátku. Odpojit lanko, spodní doraz a tak dále.

                                0 0
                                • Jaaaan  

                                  to vše mám nastavené ze servisu…dorazy fungují, řadí to, necvrliká…jenom je problém v tom co sem psal výše…pokaždé jiné zařazení směrem dolů, jednou hladké, podruhé obtížnější …ze servisu mám váleček v určité pozici a prostě nevím co je lepší, jestli co nejvíce utažené lanko hned jak skončilo cvrlikání od horního pastorku nebo spíš víc povolovat nebo někde přesně uprostřed cvrlikání shora a zespod…

                                  0 0
                                  • Espen  

                                    Píšeš, že ze servisu vše v topu, akorát to na h…o řadí :-D. Jak už jsem psal, někdy je potřeba začít úplně od začátku. Musí to řadit dobře dolů.

                                    1 0
                                    • Jaaaan  

                                      to by chtělo prostě vidět…mám to od kluka, který se mně k tomu fakt věnoval…jenomže se to těžko popisuje co to dělá…každý ostatní by třeba řekl, že to je normální a nevšimne si toho

                                      0 1
      • zdenek  

        Něco podobného jsem řešil a příčinou bylo zadrhávání při oddalování kladky do pastorků. V tom čepu, ve kterém se otáčí celá přehazovačka a který se ladí B-šroubem…

        0 0
    • Jaaaan  

      ta je srovnaná, tak jak sem psal nahoře…dělal to přede mnou…líp o srovnat nejde

      1 0
    • Jaaaan  

      to je nové kolo všecko cca 2 měsíce…nikdy nejeté v mokru, takže ani ucpaný bovden…kdyby byl problém s lankem nebo bovdenem, tak první se to projeví na řazení směrem nahoru…řetěz eště není propadlý

      0 0
      • Jaaaan  

        spíš to chce jenom vyladit, ale to chce detailně se na to podívat a zkusit a to mně žádný servis neudělá…takže já můžu zkoušet metodou pokus omyl do nekonečna

        0 0
        • rejdy  

          Hele, bez urážky, ale tohle je jak kafemlejnek dokola. Žádný zkoušení do nekonečna potřeba není. Dorazy máš správně, B tension správně. Takže vytáhnu kolo před barák, lanko utáhnu, aby začal řetěz škrtat o sousední větší pastorek, povolím 2 cvaky, projedu a pak cvakám po jednom a vždycky zkusím projetím řazení. Otázka 10 minut, nechám tak, jak to chodí nejlíp.

          0 0
          • Jaaaan  

            Ano to sem zkoušel. Oproti současné pozici sem lanko o 3 cvaky přitáhnul, pak už to dál nešlo, ale neviděl sem rozdíl. Povolit lze lanko maximálně o 1 cvak.

            Právě proto už nevím co zkusit aby to řadilo směrem dolů pokaždé stejně…leda můžu dát B tension na totální hranici 3 mm, ale ten hluk je šílený

            0 0
        • Singlespeed  

          K Ultegře R8000 svého času dávali řadicí lanka potažená tmavým povlakem. Ten se občas nepovedl, v bovdenech se vydrolil a řadilo to podobným způsobem jako popisuješ.

          0 0
          • Jaaaan  

            povlak na tom je a co mně říkali, tak ten naopak má zabránit rychlejšímu opotřebení lanka…a to lanko ultegra je nejlepší lanko co můžu mít…

            0 0
            • 01carbon  

              Vždy mi lanka potažené něčím (Shimano Jagrwire..) po nedlouhé době chodily blbě. Nejlíp mi chodí lanka sram vyleštěné ještě před nasazením smirkem 600–800, posléze vyčištěné a namazané Shimano vazelínou do bowdenů.

              1 1
              • UHU  

                asi tak, nejlepší je vyleštěné a namazané lanko. Nahoru to táhneš silou, dolů to táhne pružina a když ještě je vedení rámem tak …

                0 0
                • UHU  

                  pokud to řadí, tak bych to moc neřešil. Třeba si to sedne. Zkusit zdejší rady (nečetl jsem je všechny), vyměnit kazetu, řetěz, namazat… Sice to s..e, ale je to Ultegra8000.

                  0 0
    • Jaaaan  

      Tak znovu vyzkouseno. Utazeni ani uvolneni lanka nepomaha. Od 5 . pastrorku smerem dolu to proste radi nekdy normale a nekdy ne. Kdyby to byl bovden nebo lanko tak nejde radit nahoru. Takze jedina moznost je retez. Ale tam nevidim duvod proc by se to neukazalo i na ostatnich prevodech nebo smerem nahoru.

      0 0
      • Kouba_2005  

        Když ti bude v bowdenu lanko drhnout, tak to nepůjde dolů. Nahoru to páčkou přemůžeš, dolů to jde samo tahem pružiny v hazce po uvolnění lanka řazením. Ještě můžeš mít bordel v mechanizmu hazky – vyčistit, namazat.

        1 0
        • Jaaaan  

          Ale zase. Horni cast kazety radi porad stejne a normalne smerem dolu

          0 0
          • Singlespeed  

            To tak obvykle bývá, neboť je více natažená pružina přehazovačky.

            0 0
            • Jaaaan  

              Takze zkusit lanko povolit a znovu natahnout a seridit?

              0 0
              • Kouba_2005  

                Zkus lanko z přehazky úplně oddělat a jen za něj tahat rukou a přitom řadit nahoru a dolů, třeba nějaký přidření detekuješ. Musí to chodit naprosto hladce.

                0 0
                • Jaaaan  

                  to samozřejmě nezvládnu, takže zase do servisu. Tam su v poslední době snad víc než doma. Už mě to nebaví:-(

                  0 0
                  • Singlespeed  

                    Vnitřní vedení bovdenů a lanek občas nadělá paseku. Já se s tím u manželčina silničního kola trápil snad 10 let až jsem se opravdu nas.ral a koupili jsme novou silničku s bezdrátovým řazením. Byla to opravdu úleva. Žádná lanka ani bovdeny, žádné seřizování, dokonalá funkce, prostě nádhera, život byl hned veselejší :-) .

                    1 1
                    • Jaaaan  

                      jo to mně asi bohužel čeká, jako velký odpůrce kotoučů a el. řazení sem odolával, ale už to dál asi nejde

                      0 0
        • Jaaaan  

          Tak to mám domluvené, že mně zkusí lanko povolit a znovu natáhnout. Počítám, že to může být pouze v tom jediném místě mězi válečkem a tím koncem, protože dál už je jenom páka a mezitím nic. Pokud tam bude něco o co to zadrhává, tak stejně nevím jak to z tama dostaneme ven.

          0 0
          • Kouba_2005  

            Povolit a utáhnout lanko je k ničemu. Vyhodit lanko i bowden a dát to komplet nový, ať máš jistotu, že je tohle v cajku. Bacha na ostrý ohyby a taky naměřit správnou délku bowdenu.

            1 0
            • Jaaaan  

              to je 2 měsíce nové bovden aj lanko, které mosí vydržet třeba aj 5 let bez výměny…na starém kole mám bovden od roku 2015 a nic mu není…to je rozdělat hlávko a všecko, to ani náhodou

              0 0
              • Kouba_2005  

                oukej, poraď si tedy sám, když to víš všechno nejlíp :-D

                1 0
                • Jaaaan  

                  i tak když příjdu do servisu a řeknu vyměnit, tak to nikdo neudělá, protože je to nové…

                  0 0
                  • jIrI___  

                    Proč by to nikdo v servisu neudělal? Ty jsi zákazník a ty za jejich služby platíš, normální servis udělá co si budeš přát ;)

                    0 0
              • roman 3D  

                Už jsi ten řetěz nesmazal:-)

                1 0
          • KRoser  

            Jestli s tím půjdeš do servisu, tak takový malý tip, řekni mechanikovi ať se mrkne znova na vyrovnání té patky a vyrovná jí v místě viz. obrázek. Občas ty nástavce na shimano hazkách nejsou rovné a člověk vyrovná patku samotného rámu a myslí, že je to ok, ale jak tam přidělá hazku tak ta je stejně nakřivo a jsou s tím problémy.

            Když to vyrovnáš v místě přímo na hazce tak tam je jistota, že je to ok.

            1 0
      • adam1  

        Křivá patka a koukni na lanko u páky tam se to často láme

        0 0
    • Jaaaan  

      Ale to lanko tam nema jak drhnout. V zivote sem s tim nejel v mokru. Ten bovden musi byt uplne cisty. Leda ze by by to bylo volne, protoze pri poklepana na kliky to jde slyset nebo kdyz s nim hybnu u patky. Ale to je spis spatne vyresene vnitrni vedeni bohuzel. Jenomze kamkoliv to dam a reknu ze chcu vymenit lanko a bovden, tak mne kazdy rekne ze sem se zblaznil

      0 0
      • Slavik  

        Víc komentářů než dlažebních kostek k prvnímu servisu…

        0 0
      • Singlespeed  

        Zkus číst pozorněji komentáře. Lanko s potahem má někdy tendenci drhnout v bovdenech velmi brzy kvůli vydrolení nebo nerovnosti potahu..

        4 0
        • 01carbon  

          sice mtb, ale kdyz jsem ladil 12s pohon, tak stacilo dat posledni kus bowdenu u hazky o 20mm delsi nez optimum a neslo to dobre seridit ani za nic. a to jsem si rikal ze vetsi radiusy bowdenu budou ok – houby.

          0 0
          • Singlespeed  

            Poslední kus bovdenu je u Ultegry 8000 taky docela krizová záležitost, takže problém může být i zde.

            0 0
            • Espen  

              To zas nee. Cm sem cm tam zas roli nehraje. Ve fabrice taky nikdo ty bowdeny superpřesně necvaká.

              0 0
      • Peslezedirou  

        Prostě vytáhni lanko, vyndej koncovky, bowden a zkontroluj, jestli je vše ok a chodí hladce, jestli není blbě zastřižený bowden, prostě celý řadící mechanizmus restartuj, zkontroluj taky délku řetězu s ten namaž :-D

        0 0
    • koudak_11  

      Možná úplně mimo, ale..

      Stejně jsem se trápil s úplně novým bikem (1×11). Po ujetí 50 km jsem nemohl doštelovat řetěz,aby správně řadil. Nakonec byl rozthlý jeden článek řetězu. Jedna strana článku byla vypadlá z čepu a vyhlá do strany.

      0 0
    • Dizie  

      Mal som podobný problém s R8000. Reťaz s nájazdom 1500 km a strašný bordel z radenia vzadu aj v predu + nepresný chod. Radikálne sa to zhoršilo po umytí kola a tiež som si hovoril, že musí byť niečo špatne a riešil nastavenie prehazky. Nakoniec výmena za 12speed xtr a neviem o tom, že reťaz existuje.

      1 0
    • Jaaaan  

      Takže lanko vytaženo a vyměněno. Bovden v pořádku, protáhnuý neucpaný. Koncovka taky nová. A pořád je to stejné. Lanko s koncovkou si hned sedlo, takže sem to vyladil a nic necvrliká. Líp to už udělat nejde.

      A pořád to řadí směrem dolů pokaždé jinak. Řadí to, ale ne vždy stejně. Patka minulý týden rovnaná před mýma očima. Navíc sem viděl na druhém kole, kde byla patka mimo 1 cm a pořád to fungovalo normálně.

      Kazeta dotažená. Řetěz nepropadlý bez známek nějakých vad. Hraní s B šroubkem taky nepomáha. V různých polohách to dělá pořád. Jediný rozdíl je v hlučnosti.

      Při srovnání s druhým kolem, kde je lanko vedené bez bovdenu venkem, tak to řadí jak máslo pořád stejně.

      Tak už nevím. Nová kazeta nebo přehazka jsou další vyhozené peníze. Bral bych kdyby to bylo používané x let, ale je to nové. V servisu prý nevidí nic co by bylo mimo. Chtělo by to aby to viděl člověk jak já, který vidí ten rozdíl.

      0 0
      • Kouba_2005  

        Lanko v přehazce uchycený pod šroubkem jak má být dle návodu k tomu konkrétnímu modelu hazky?

        0 0
      • MatS  

        Tak dá se pokusně natáhnout bovden od řazení až k přehazce v jednom kuse a vyzkoušet, zda se chod zlepší. Pokud ano, tak je ten původní bovden někde přišprclý a je potřeba to opravit. Pokud to nepomůže, tak je problém třeba v kazetě nebo v pružině hazky (předpětí). Ten kus bovdenu nic nestojí, takže ten pokus je levnější než hned kupovat novou hazku, kazetu apod.

        0 0
        • Jaaaan  

          Tam je bovden v jednom kuse.

          0 0
          • MatS  

            Ale tažený vnitřkem, ne?

            0 0
            • Jaaaan  

              ano

              0 0
              • MatS  

                Takže ten bovden tažený vnitřkem je někde blbě ohlý nebo „přiskříplý“ a proto to má horší chod. V servisu ti řeknou, že je to ok, že to neřeší, protože to nějak řadí. Ty chceš sametový chod, tak se s tím musíš pohrát. To obnáší ten bovden vytáhnout a zjistit, kde je problém. A taky to úplné řešení mít nemusí, protože debilně navržený rám no.

                Nevím, zda by šlo zvýšit předpětí pružiny na přehazce a zda by to pomohlo. To budou vědět klucí jako Novas a Vilém apod.

                0 0
      • 123J  

        Není ohlé vodítko kladek?

        0 0
      • KRoser  

        Když už v tom máš utopený tolik času a předpokládám i peněz (za servis) tak pořiď ten 12tkový XTR řetěz.

        Je o něco užší než 11tka a pokud máš třeba nějaký zub na kazetě blbě ohnutý (může se stát přímo z výroby) tak by to mělo pomoct se tomu zubu vyhnout a bude to ok.

        0 0
        • Jaaaan  

          to jo, ale to by to muselo dělat furd…tady se to proste nějak zhoršilo až v průbehu doby…kdyby to dělalo od začátku nového kola, tak pochodpím, že je třeba bovden vedený špatně, ale tohle se začlo dít až v průběhu používání

          0 0
          • KRoser  

            Chápu, ale tady už opravdu nemám tucha co by to mohlo být. Myslím, že máš někde opravdu blbě ohnutý článek řetězu (třeba to ani nejde okem poznat) nebo zub kazety, ale to je opravdu všechno co mě napadá

            0 0
            • Jaaaan  

              to by muselý být ohnuté zuby na 2–3 pastorcích…a kdyby byl špatný řetěz, tak to dělá i na jiné části kazety

              0 0
              • KRoser  

                To máš pravdu, ale nic jiného mě takhle na dálku nic nenapadá.

                0 0
              • bara2  

                Ten řetěz by to nemusel dělat na všech pastorcích. Ne na každý pastorek to jde pod stejným úhlem…

                0 0
    • Jaaaan  

      Ano. když se dívám do návodu na shimano..com, tak je to stejně.

      0 0
      • 123J  

        Opravdu má řetěz správnou šířku?

        0 0
        • Jaaaan  

          ano 108 článků…a stejně jde o to , že v životnosti toho řetezu to na začátku nedělalo

          0 0
          • UHU  

            Řazení Ul8000 a ještě v kombinaci s vnitřním vedením je pro náročnějšího uživatele nevyzpytatelné. Zřejmě zatím nejúspěšnější je 12řetěz.

            0 0
    • Jaaaan  

      Kdyby tu byl někdo z okolí Uherského Hradiště, tak klidně kolo naložím a dovezu ukázat. V servisu už mně víc nepomůžou. A ani nechcou, protože se jedná o vyhozené peníze. Drobné nepřenosti přikládají vnitřnímu vedení a mechanice. Ty kluky znám a kdyby mně chtěli oškubat, tak už by to dávno udělali a vyplázl sem x peněz s nejistým výsledkem.

      0 0
      • roman 3D  

        to je na popcorn, dej to někomu kde tomu rozumí a nastaví ti to, evidentě to nedáš:-)

        0 0
      • Jakobo  

        No, tak v tomto vlakne popisujes 2 na sobe nezavisle problemy a spousta vcetne tebe se do toho uz dokonale zamotala a neodlisuji je od sebe.

        Prvni, kterym jsi zacal je hlucny chod. Pokud se ti nedari hlucnost snizit serizenim pozice prehazovacky pritazenim nebo povolenim lanka ani B sroubkem, tak tento problem nesouvisi s drhnutim lanka v bowdenu. Toto zjistis velice snadno a rychle zarazenium hlucneho prevodu a serizovanim primo na prehazovacce.

        Samozrejme to nemusi vubec souviset s nastavenim pozice. Nedotyka se klec smyku retezu? Nebo jak tu nekdo zminil, a vim, ze jsi odpovedel, ze se na to nesahalo, ale mas retez vedeny pres rolny spravne? Nech si cely retez projet mezi prsty, at se lame do Z. Vsechny clanky se museji otacet bez odporu. Nemas zohnutou prehazovacku v paralelogramu? A je ten hukot vubec zpusobeny retezem, neni to rezonance karbon ramu nebo nejde hluk z pridrenych lozisek na rolnach hazky? Nevim.

        No a pak ten druhy problem je drhnuti lanka v bowdenu. To je opet snadne, proste uplne povolit lanko, vytahnout z prehazovacky a pouze rukou mirnym tahem zkusit, zda je nekde velky treci odpor pri razeni na riditkach. To lanko musi chodit bez odporu sem a tam. Pokud ano, je uplne zbytecne menit bowden, menit lanka a srat se s tim dal, ale opet je problem nekde uplne jinde. Opet, spatne vedeny retez pres kladky, v servisu neco ohnuli, nejsou zatuhle hlavni cepy hazky a paralelogramu? Mozna problem vubec neni a jen to moc to prozivas, pripadne staci retez namazat.

        Ja vazne pochybuji, ze je na kole nutne cokoliv na kole menit, lanka s teflonem a bez, davat retez XTR ad srani. Na to musis prijit, pokud je skutecne problem a nedelas si celou dobu prdel a nejses uplne technicky blbej. Pohledem a mechanicky zkontrolovat funkci jednotlivych komponent, bowdeny prostriknout WDckem, to neni mastne a nezanese dovnitr bordel, casem vysycha. Jako opravdu skutecne hlucny retaz, na duvod musis prijit prvnim pohledem na kolo. Pokud to jde od retezu. Totez razeni.

        1 0
    • Jaaaan  

      Aby to videl i nekdo jiny, ze si nevymyslim.

      0 0
    • Jaaaan  

      Jedine co sem na retezu po baterkou objevil jsou malonkate mezery mezi valeckama vnejsim platem. Ale to je pod baterkou ve tme. Nejde ani vyfotit

      0 0
    • Jaaaan  

      https://youtu.be/CEMFEy8qi8g

      Tak sem to nahral. Youtube snizil kvalitu. Posledni 3 prehozeni smerem dolu sli hladce . Vsechno predtim hur. Ale z toho to asi nikdo nepozna.

      0 0
      • Jakobo  

        Chodi to pekne. Namaz retaz a hura na svih.

        0 0
      • Jaaaan  

        nepřesné řazení je to od 25. sekundy

        0 0
        • Jakobo  

          Pri razeni odlehcis tah na kliky, nebo tahnes stale stejne?

          0 0
      • 123J  

        O jeden cvak bych povolil lanko, v záběru to nepoznáš. Vem to ven a projeď, uvidíš že to nemá chybu.

        0 0
    • Jaaaan  

      snažím se samozřejmě trochu povolit, ale ikdyž sem třeba skoro přestal, tak to udělalo jinak

      0 0
    • Jaaaan  

      Pridavam este fotky. Nove lanko si cestou dom sedlo, takze sem musel o 3 cvaky pritahnout, protoze prostredni pastorky vydavali zvuk o spodni pastorek. Jakmile prestal zvuk, tak uz sem lanko nepritahoval dal.

      0 0
    • Myslik  

      Možná blbost, ale mě u nové R 8000 při přeřazení nahoru „na sucho“ (bez šlápnutí – větší síla) lanko proklouzlo v uchycení a rozhasilo nastavení. Ten plíšek, co to tam třením kotví byl „z másla“ a u mé hazky ani neměl prolis na lanko… Campa 11s vrčela jako Tobě na videu. Výměna za XTR, pořádné ukotvení lanka a řadí super…

      PS – ten dosud neznámý zvuk řetězu co máš na videu mě dost iritoval – Campa řetěz drhne a škube spodní rolnou, která má jiné ozubení než původní stará Ultegra. S XTR naprosté ticho…

      0 0
      • Jaaaan  

        který zvuk?? nemám tam campu

        0 0
        • Myslik  

          Ten řetěz je u Tebe hodně slyšet mezi přecvaknutím… Já pořídil novou Ultegru 8000, nechal původní, téměř nový řetěz a po prvním projetí – stejně jako slyším u Tebe. Spodní rolna nezapadala dokonale do řetězu a permannetně chvěla se šaltrem – stejný zvuk. Vyčetl jsem na fóru, že řešeí je řetěz 12s XTR CN-M 9100, dal ho a absolutní ticho. Řadí dokonale na cvaknutí včetně přesmyku. Nikdy jsem na žádném kole takto tiché převody nezažil… Třeba máš řetěz s podobnými parametry jako ta Campa…

          0 0
          • Jaaaan  

            podle mně ten hluk je daný kombinací kazety, náboje a karbonu…na hliníku to tak nebácá…mně ten 12 řetěz nebyl doporučen…

            0 0
            • Myslik  

              Prostě to funguje (nezažil jsem tišší, rychlejší a přesnější převody), tady na foru v jiných vláknech.pouze pozitivní zkušenosti. Mám karbon a ultegru 8000 stejně jako Ty…

              0 0
          • Jaaaan  

            Pal sem se v několika servisech a nikdo to nikdy nezkoušel…nebylo mně to doporučeno z hlediska možného nabíhání řetězu mezi převodníkama. 12 systém má prý jiné převodníky.

            0 0
            • 123J  

              Je užši tak se tam dostat může.

              0 0
              • Jaaaan  

                jediná vazba na to je tady na foru…žádný servisák, a že sem schválně zeptal asi 10 co znám, to nikdy nezkoušel

                0 0
                • 123J  

                  Že to žádný nezkoušel neznamená že to nejde, chodí to perfektně.

                  0 0
                  • georgej  

                    Chodí to daleko lépe než 11 a je to tiché

                    1 0
                    • Jaaaan  

                      No když je užší, tak bych spíš právě viděl problém v řazení, protože tam bude větší mezera, kterou musí ten řetěz při řazení překonat. Ale to je enom moje úvaha.

                      0 0
                      • rejdy  

                        Řetěz překonává stále stejnou vzdálenost, ta je dána krokem přehazovačky/vzdá­leností mezi pastorky…

                        2 0
                      • Espen  

                        To je fakt blbá úvaha :-D. Od chvíle kdy jsem měl 2×11 jsem dával 12sp řetěz a chodí líp, tišeji, přesněji. I jsem si chvíli říkal, že ti jeden za cenu zásilkovny pošlu. Ale v servisu ti řekli, že nee, tak přes to vlak nejede :-D.

                        Kup si něco na Di2 a budeš mít klid.

                        2 0
                        • Jaaaan  

                          Neposílej, nemám nýtovačku na zkrácení :-) Zítra nebo v pátek zkusím. Jo di2 mě nemine.

                          0 0
            • Jakobo  

              Servisy casto vedi prd, tady bych se bez obav spolehnul na doporuceni BF. Konecne muzes projet i zahranicni fora. Ale osobne neverim tomu, ze novy retez ti pomuze s vyresenim tohoto problemu.

              0 0
              • Jaaaan  

                jo to si taky myslím… poslední zůstává výměna kazety nebo nějaké jiné srovnání patky…

                0 0
                • UHU  

                  vyzkoušel jsi s jinou kazetou? Ten 11 řetěz je třeba na převodnících Ultegra 8000 dost volný (široký) a proto i hlučný, 12řetěz si tam lépe sedne, možná tak i na kazetě. Proč rovnali patku pokud to fungovalo? Nechci k tomu rozvíjet diskuzi, ale pokud není patka zásadně ohnutá po havárii, nebo vytočená mimo osu, tak to lze přehazovačkou doladit. Zkus jiný řetěz – namazaný, případně kazetu a pak bych řešil další.

                  0 0
                  • Jaaaan  

                    Patka se jenom kontrolovala (byla srovnaná po zakoupení kola) a byl tam rozdíl asi 2 mm (nevím jak se to stalo). Tak se srovnala, což by nemělo být nic proti ničemu. Mohla se srovnat špatně, všecko je možné. Ale jak píšeš ikdyby se trochu srovnala blbě, tak by to pobrala přehazovačka.

                    Kazetu a řetěz zkusit můžu, ale hned to nevyřeším. Kazetu ultegra nikdo jen tak ve forotě nedrží, takže málokdo ji má.

                    0 0
                    • UHU  

                      dej 105

                      0 0
                      • Jaaaan  

                        Nová kazeta jsou zase další peníze s nejistým výsledkem. Moc se mně do toho nechce a ani tomu nevěřím, že kazeta ultegra, která normálně vydrží 20 000 km by byla po 6 000 kaput.

                        0 0
                    • Kouba_2005  

                      Jelikož to píšeš opakovaně, tak mě to zaujalo – patka se rovnala, byl tam rozdíl 2mm – jako kde byl rozdíl 2mm? :-)

                      0 0
                      • Jaaaan  

                        no když se obkroužil ráfek, tak ten hák nebo co to je nedosedal ve všech místech stejně

                        0 0
              • Jaaaan  

                Stejně už má najeto 3800, takže stejně ho musím vyměnit, ikdyž nepropadá…radši dřív než bude už pozdě a bude ničit pastorky…

                0 0
              • Jaaaan  

                pokud je něco v celém pohonu něco špatně a nevím co, tak 12 řetěz může problém ještě víc zvýraznit nebo naopak přidat další. Pokud by bylo vše v pořádku, tak bych ho klidně zkusil.

                0 0
    • Jaaaan  

      Jeste me napada ta vlnici se kazeta na kterou sem se ptal v jinem vlaknu. Ze by to tam ruzne dosedalo.

      0 0
    • Jaaaan  

      Kdybych neviděl jak tu patku přede mnou rovná, tak bych stejně řekl, že to je patkou. To je už poslední možnost.

      1 0
    • Jaaaan  

      Tak teď ještě teda mám navíc problém s novým lankem a koncovkou co sem vyměnil. Nebo nevím jestli problém. Je možné, že ze servisu nastavené lanko si po x přeřazeních sedlo tak, že sem ho musel přitáhnout asi o třičtvrtě hodinové otáčky, aby zmizeli veškeré nežádoucí zvuky a byl hladký chod po pastorcích?? S přitáhnutím sem přestal na pozici, kde to přestalo, ale teď mám pocit, že tím přitáhnutím jakoby začal pohon vibrovat. Je to možné nebo trochu víc utažené lanko na to nemá vliv a pružina přehazovačky je prostě napnutá řetězem a to je dané?? Díky

      0 2
      • Espen  

        Místo těch tří nebo kolik dní to tu řešíš, ses to mohl z YouTube za dvě hodiny naučit sám a měl bys klid. Mě pořád přijde, že v tom dost tápeš.

        0 0
        • Jaaaan  

          Chtěl sem akorát odpověď na výše uvedené. Jestli sem si lanko vyměnil sám nebo ne to je jedno. Stejně sem ho neměl. To teď prosím neřešme

          0 0
      • MatS  

        Ano, bovdeny a lanko si po výměně sedne. hlavně si sednou třeba koncovky bovdenu, tím jak se to začne namáhat. A tak se změní i „délka chodu“ lanka a musí se trochu utáhnout. Snad jsem to popsal aspoň trochu pochopitelně.

        Ale nevím jaké vibrace máš na mysli. Lanko by na to nemělo mít vliv. Vždyť i bez lanka, když se hazka posune do krajní polohy, tak to funguje a jak by to mělo vliv na nějaké vibrace?

        Můžeš to lépe popsat nebo opět nahrát na video? Jen prosím na lepším světle, ať je taky něco vidět.

        1 0
      • KRoser  

        Jestli se bovden a koncovky pohnuly po tak krátké době, tak myslím, že ten servis neví co dělá i Shimano má v návodu postup na usazení vedení lanka.

        https://youtu.be/621wu4-SXUs?t=89

        Když to vedení „usadíš“ jak na videu tak už většinou na to nemusím celou sezonu šáhnout a vše běhá jak má.

        1 0
        • Jaaaan  

          to není krátká doba, docel dostkrát sem schválně řadil ve stojanu aby si to sedlo abych to nemosel řešit pak někde venku

          0 0
          • KRoser  

            I tak si to sedlo, takže tento krok v servisu vynechali.

            0 0
            • Jaaaan  

              Takže teď je potřeba povolit šroub a lanko ručně ještě vytáhnout nebo to můžu nechat tak??

              0 0
              • KRoser  

                Lanko vytahovat nemusíš, proveď ten krok „prestrech cable“ tím si koncovky a bovden sedne do sebe a to je vše. Podle toho o kolik si to sedne bude možná budeš muset povolit lanko u hazky a přeupnout znovu plus nastavit indexaci znovu.

                0 0
                • Jaaaan  

                  Drbat do toho nebudu, když sem to v životě nedělal. Když to nechám tak, tak se něco stane??

                  0 0
                  • KRoser  

                    Nic se nestane, jen se ti bude postupně rozjíždět indexace („cvaky“ napnutí lanka) a budeš to muset pořád štělovat a utahovat do té doby dokud si to nesedne.

                    0 0
                    • Jaaaan  

                      Ok. Takže tím že byl ten krok z předposledního na poslední převod přehození naprázdno a utažení lanka vynechán, tak to bylo potřeba o tolik utáhnout jo??

                      Půjdu stejmě měnit ještě ten řetěz, takže to přitom vyřeším.

                      0 0
                      • KRoser  

                        Je to možné.

                        Ten krok s tím přehozením naprázdno, je jen takový trik co mají v tom videu (není potřeba dělat).

                        Ten krok, v kapitole „prestrech your cable“ od 1:27 ve videu je absolutně nezbytný.

                        0 0
                        • Jaaaan  

                          tak kdyby to neudělal, tak by to vůbec nefungovalo ne??

                          0 0
                          • KRoser  

                            Fungovalo to napnutí lanka se dá nastavit v pohodě, tady jde prostě o to, že to nefungovalo moc dlouho a tím jak si bovden a koncovy sedají tak se napnutí lanka mění a tím to musíš pořád dotahovat.

                            Ten krok o přednapnutí lanka je nezbytný jen pro to aby to fungovalo pořád stejně dlouhou dobu (což myslím, že je celkem důležité)

                            0 0
                            • Jaaaan  

                              Takže když se to přednapnutí neudělá a já sem to dotáhnul na válečku bovdenu, tak už je to ok ne?? A ted to bude fungovat tak jako tak ne?

                              0 0
                              • KRoser  

                                Je to tak, je možné.

                                Zaleží jak moc si koncovky na bovdenu museli sednout, třeba ti to tak zůstane, nebo se to ještě po čase rozjede a budeš muset ještě dotahovat.

                                0 0
                                • Jaaaan  

                                  Ano ale obecně to bude normálně fungovat (dejme tomu s malou korekcí v budoucnu) tak jako tak na furd, dokud se třeba nepřetrhne lanko

                                  0 0
                                  • KRoser  

                                    Přesně

                                    0 0
                                    • Jaaaan  

                                      No každopádně nevím proč, ale tím dotáhnutím lanka jakoby ten pohon začal vibrovat. Je to sice tiché, ale brní to jak sviňa. Fakt to nechápu.

                                      0 0
                                    • Jaaaan  

                                      tak sem vyměnil aj řetěz a v podstatě se zas nic nezměnilo…na novém lanku prostě při jeho utažení, tak aby nebyly žádné zvuky, tak to brní do pedálů…bude to samozřejmě řetěz-kladka-kazeta, ale nevím proč…je to v zákrytu…když lanko povolím, tak to cvrliká…takže sem si přidal nový problém a už je to na prášky…to lanko sem měl nechat tak jak bylo

                                      0 0
                                      • Cavendish  

                                        Kup si starou Campu Record a je to …

                                        0 0
                                      • Espen  

                                        Výborný řešení těchto všelijakých otravných zvuků jsou sluchátka :-D. Pustíš si hudbu a máš klid.

                                        0 0
                                        • Kouba_2005  

                                          Vibrace do pedálů sluchátka asi nevyřeší :-(

                                          0 0
                                          • Jaaaan  

                                            všechno v zákrytu, je to tiché a řadí, ale brní to…to lanko sem nakonec musel otočit o celou hodinovu otáčku abych se zbavil všech nežádoucích zvuků a aby to bylo to v zákrytu…řetěz provešený není na nejmenším pastorku…B šroub mám na 6 mm což je norma (mělo by být 4–6)…může utažení lanka toto začat dělat?? leda že by to byl zrovna souběh náboje, ale když šlapu tak ten ratchet nepracuje ne, takže není co…

                                            0 0
                                            • 123J  

                                              Dobře

                                              0 0
                                            • karel d.  

                                              Ty vibrace jsou zmíněny ve vlákne o hlučné Ultegre R8000, někým kdo tam dal ten 12s XTR řetěz a prostě mu to nesedlo jako těm ostatním, kteří to tam chválí.

                                              0 0
                                              • rejdy  

                                                To jsem byl asi já :)) (i když teda XT řetěz 12s). Je ale třeba dodat, že jsem do nedávna jezdil s B šroubem nastaveným příliš blízko kazety, teď s těmi cca 6 mm mi to celkem ztichlo i s klasickým 11s řetězem. Tu 12ku tu ale pořád mám, takže ho výhledově zkusím znova.

                                                0 0
                                                • rejdy  

                                                  Jen teda doplním, že vibrace s 12s XT řetězem na R8000 byly opravdu při původním zkoušení způsobeny blízkou vrchní kladkou, dojel jsem teď 11s řetěz a nahodil ten 12s a při B gapu cca 6 mm (kazeta 11–34) je to paráda, oproti 11s tišší na vrchní půlce kazety při velký pile, řadí to stejně na přesmykači, lehce líp na vrchních pastorcích kazety (na microposuv jsem nešahal) + výhoda nutnosti trimovat o jeden pastorek výš díky užšímu řetězu.

                                                  0 0
                                          • Espen  

                                            Ono celkově při jízdě na jakémkoliv povrchu těch vibrací je vlastně dost, v podstatě neustále a přes ty pedály to ani cítit není. Ani ložisko misek středu v hodně špatném stavu není ani cítit.

                                            Dle indicií : vlnící se kazeta, vibrace, špatné řazení.

                                            To bude v hajzlu zadní náboj, nebo ořech. Vymačkaný patky

                                            0 0
    • Jaaaan  

      To nejde natočit. Prostě jakoby brní do pedálů a do řidítek. To myslím předtím nedělalo. Je možné že to začalo dělat zároveň teď:-) ten ratchet v náboji je kov na kov a mohlo to začít dělat. Už fakt nevím.

      Pokud je OK, že sem to posunul tak moc (třičtvrtě otáčky) tak ok. Dycky sem to totiž posouval míň po sednutí lanka…

      0 0
      • Kouba_2005  

        Vyfoť kolo z boku s řetězem na nejmenším pastorku.

        0 0
        • Jaaaan  

          Nemá to teď u sebe, ale všechno je v zákrytu a tiché. Jakmile bych to povolil, tak už je to blíž ke spodnímu pastroku a vydává to zvuky a chod není hladký. Tak sem to přitáhnul a chod je tichý.

          0 0
      • MatS  

        Dělá to na všech pastorcích nebo jen na nejmenším nebo jiném?

        Když vypneš brzdu na hazce, dělá to taky nebo je to lepší?

        0 0
      • Jakobo  

        Podobne chovani, kdy vibrace z pohonu se prenaseji na ram a do pedalu znam z kol s 1r retezem, ktery je prilis nasponovany. Staci pak posunout kolo v patkach a chovani pri slapani se hned zlepsi. Nepredpokladam ale, ze by prehazovacka dokazala retez takhle nasponovat?!? Nemas nakonec hazku s brzdou, ktera cely tento i ty dalsi problemy zpusobuje? At uz by byla brzda zatuhla nebo spatne nastavena.

        0 0
        • Espen  

          Na silniční Ultegře určitě brzda není :-D.

          0 0
          • Jakobo  

            Je to mozne, nemam uplne prehled a uz se i ztracim v tom, co vlastne zakladatel ma. A dela v tom bordel GRX pro gravel, ty ji myslim maji a lide si to ruzne mixuji.

            0 0
    • LukyCZ  

      Přidám se do mlejnku protože tohle vlákno mě donutilo řešit naprosto nesnesitelně hlučnou Campu veloce 9s s C9 řetězem.

      Řešení jsem našel v řetězu od conex pro 11 pastorků kterej sem koupil na 2×11 xt, kazeta a převodníky zbrusu nové, hazka po generálce, zaboha to nechtělo řadit(ani po zajetí ba naopak to bylo ještě horší) a dělalo to děsnej bordel … dal sem starej vytahanej na novej pohon a fungovalo to perfektně.Už jsem chtěl conex prodat!

      Ve vlákně jsem našel inspiraci takže děkuju zakladateli vlákna ted mi campa chodí bez vibrací a řadí naprosto perfektně.

      0 0
      • Jakobo  

        Chapu to spravne, ze jsi na 9r Campu dal 11r retez Connex a jeste k tomu vytahany?

        0 0
        • LukyCZ  

          je to furmulovaný jak se to ze mě v záplavě nadšení vyblilo :D Vytáhlej 11s xt jsem dával zpět na novej pohon 2×11 protože jsem už nevěděl co je blbě protože s conexem to zaboha nechtělo fungovat a najednou to chodilo jak má:

          Conex jsem tedy měl v šupliku (novej), a s campou funguje naprosto perfektně a dokonce vypadá trochu jak c9, jedná se o conex 11sx.

          0 0
    • karel d.  

      Co se děje s tím pohonem? Žádný update?

      0 0
    • Dimec  

      Resim neustale jeden problem a je fuk jakou sadu mam, dela mi to jak na Ultegra 2×11 tak i na 2×12 Dura. Jak vyperu retez poradne tak to mazu Muc Off do sucha a kvalty kdy se krizi nejvic retez ( velka velak mi dat nejde to mam upraveno v programu DI2) hlavne 3 kvalt od vrchu, to je desny kraval. Kdyz to namazu na hovado mazivem do mokra je celkem ticho. Jak mam sakra docilit tichy pohon a cisty retez a prevody? ????????p.s Hlucne to je kdyz do toho tlacim do kopce vetsi watty, lehke toceni je vpohode.

      0 0
    • Cavendish  

      A jaký vozíš řetěz? Máš tam 12sp XTR?

      0 0
      • Dimec  

        Jj to co k nove Dura Ace je. Ale delalo mi to fakt na kazdem retezu. Uvazuji o zmene mazani na jiny DRY treva Morgan Blue nebo tp snad zacnu voskovat. Dela to i zene na Treku. Jak retez zacmu jen otirat a domazavat, tak casem uticha ale po vyprani dukladnem je to maras jak spatne serizenej pohon.

        Podotykam, jsem pedant na cistotu, po kazdem svihu otru retez do cista a pripadne domazu.

        0 0
    • tomeek888  

      Zdravím, jak to vlastně dopadlo s ročním odstupem?

      1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.