Dobrý den, rozhoduji se při koupi nových kotoučových brzd mezi Hope Trial Zone/Tech3 a Magura MT7… Poradíte mi prosím? Případně doplňte vás názor… Děkuji a hezký zbytek dne :-)
Dobrý den, rozhoduji se při koupi nových kotoučových brzd mezi Hope Trial Zone/Tech3 a Magura MT7… Poradíte mi prosím? Případně doplňte vás názor… Děkuji a hezký zbytek dne :-)
na co ty brzdy chceš – tyhle jsou trochu každá jiná
Na street trialové kolo :-) je pravda, že je každá z nich jiná, ale potřebuji poradit, jaké dvě mám vzít… Prostě chci dvě brzdy do 10 000,– :-)
Ja bych vzal Saint nebo Zee a 203 kotouc.
A myslíte si, že jsou lepší než ty mnou uvedené? Děkuji ;-)
Myslim, ze jsou srovnatelne a trosku levnejsi. Jinak ale Hope je trialova klasika a ty brzdy jsou velmi dobre.
Já by je spíše chtěl na street trial, což není trial… Na ten potřebuji spíše hodně ostré… Pohotové brzdění… Ale street trial je o tom jet třeba po předním kole a pribrzdovat si… Vy by jste si tedy koupil co, kdyby jste měl na výběr? ;-)
Street trial ma pozadavky na brzdu dost podobne a lepsi davkovatelnost prave resi vetsi kotouc, Hope je klasika co funguje v lese i na betonu. Shimano je trochu levnejsi a dost vykonne, ale nebude tak tvrda jako Hope, zase davkovatelnost by mohla byt trosku lepsi.
Tak ale když porovnávám třeba brzdu Hope s dvěma pístky a Shimano se čtyřmi a ještě ke všemu za polovinu ceny, myslíte si, že se to nevyplatí? Podle mě určitě a ten brzdný účinek bude podle mě u Hope horší v tomhle případě…
Já jezdil Saint sezonu v alpach a byl jsem nad míru spokojený.
Ty brzdy maji odlisny styl. Trialova Hope je hodne tvrda, ale precizni prave pro pouziti v nizke rychlosti, skoky do hran atd. Podrzi a okamzity efekt je maximalni. V dlouhem sjezdu by jeji vykon asi nebyl uplne top. Oproti tomu Saint je brzda, ktera bez organickych desek nemusi byt tak kousava a vyzaduje trosku vyssi teplotu a rychlost napr. ve sjezdu, neni to uplne prototyp brzdy na street. Pro maximalni ucinnost Shimano potrebuje vetsi stisk. Ale s velkym kotoucem a idealne org. destickami bych se o ni vubec nebal. :-) kazdopadne optimalne by fungovaly i XTcka a bohate by to stacilo.
Kdyby jste měl na výběr si koupit na street trialové kolo jednu brzdu včetně kotouče do 5 000,– jaká by to tedy podle vás byla? Byl by jsem rád za odkaz a i kotouč, který by tomu vyhovoval, případně destičky :-)
A značku Magura jste vyloučil? Nepřijde mi, že by měli nějak špatné brzdy… Přece jenom je používají špičkový jezdci, jako například Danny Macaskill a nebo Fabii Wibmer, ale to bude asi spíše kvůli reklamě že? :-(
Ja nove Magury neznam. Urcite to ale nebude spatne. Ja bych osobne dal XTcka s 203mm originalnim Ice-Tech kotoucem na unaseci. Usetris hodne penez, protoze na streetu to vetsinou dostava dost na frak+ pady atd. a ziskas obe brzdy za cenu jednoho Hope. Na Kupkole a dalsich velkych shopech by to melo byt skladem.
Co myslíte… Většina lidí mi doporučilo MT5… Souhlasíte? :-)
Nemam s tim problem. :-) kazda uvedena brzda splni svuj ukol myslim dobre. Doporuceni je zavisle od osobnich zkusenosti a sympatii. Urcite se ale vyplati investovat do kvalitniho kotouce.
S tema kotoucema mam taky dilema, da se povazovat kotouce od Shimano SM-RT86 za kvalitni? Vzhledem k ocelovemu zevnejsku a hlinikovemu jadru…
určitě jo, otázka je jestli na tohle použití je to nejlepší volba – myslím že ne
No na trial kolo to nepouzivam, jen na svym Reignu 2016, zadni brzdu mam jeste tu tovarni Deore m615 s organickejma a chladicem vzadu a kovovy s chladicem ve predu, kotouce obe totozne 180/180 smrt86, nevim no, dost lidi si stezovalo ze se to jadro na ne usmalo az moc brzo…Tak proto jsem radsi volil organiku vzadu, jinak mam jeste dvoje kovove navic tak muzu kdykoliv nahodit. Jinak ten ve predu je kovovy o tom bezesporu :-D
Jistě proč, ne?
Mam je teprve par mesicu, brzdi super ani se mi nesjeli poradne jeste, ale tak nejak se bojim toho dne kdy se to hlinikove jadro ukaze, toho se bojim nejvic, ale samozrejme mam jeste v zasobe dalsi puvodni tovarni kotouce bez hlinikoveho unasece tak vesele se bude slapat dal :-)
Já na nich mám kolem 200km výškových a pořád mám 1,62mm
trickstuff direttissima – podle mě jestli chceš vyhodit prachy za něco jiného než za shimano, tak trickstuff.
No, ty ale nebudou za deset ☺
Jinak se mi taky líbí.
No, budou za 20 000,– :-) to si můžu koupit už rovnou celé kolo… ;-)
Co je na tom tak drahyho?
Jezdil jsem Hope V4, Saint a MT5 a zjednodušeně:
Hope brzdí z tohole průměrně, výborně se plní a mají super dávkovatelnost, páky mi sedí. Cena strašná.
Saint se průměrně plní, průměrně brzdí, průměrně se dávkují a mají průměrnou cenu. Páka je odpad a v extrému mění chod v závislosti na teplotě.
Magury nestojí nic a brzdí suveréně nějlíp. Dávkování žádný a plnit je je alchimie, pokud nemáte slzu jednorožce tak je lepší to vzdát. Páka je super. Chod se mění v extrému víc než u Shiman. Já si je z toho vybral, ale jen pro ten extrémní účinek.
Děkuji za tento názor… A vzhledem k ceně, brzdnému účinku a ostatním vlastnostem by jste mi doporučil co?
Nevím jaké přesně máte požadavky. Já vážím skoro 100kg a mám rád kousavý brzdy a k tomu mi fakt nesedí Shimano páka. Navíc se Shimana při dlouhodobým visení za přední kolo zavzdušňují (vyzkoušeno na Deore, SLX, LX, XT, Saint 810 i 820 a Zee a podotýkám, že některý jsem prokazatelně neplnil já:-) ) Takže bych volil Magury a neřešit peníze pak Hope.
Ale Shimano je ve všem průměr, nikde nejsou vyloženě špatný.
Z tohole nic není špatná volba a reálný rozdíly jsou minimální.
on to chce na trialové kolo, tam to bude o něčem jiném, osobně bych šel do brzd pro to určených.
Na street trialové… Ne trialové ;-) to mám teď a nejsem s ním spokojený.. je na něco jiného, než na něm dělám… :-)
A myslíte si, že u těch brzd Shimano páka nelze vyměnit? Konkrétně za delší, protože se vyrábějí v krátkých variantách na horská kola…
Tak to netuším, ale nenarazil jsem na to..
Tak vám moc děkuji, ale ještě by jsem se chtěl zeptat na jednu otázku a to na to, kterou brzdu by jsem si podle vás měl tedy koupit do 5 000,– za kus? Nebo kterou by jste si koupil vy, kdyby jste měl na výběr (přesný typ), vážně moc děkuji za rady :-)
Za 5000Kč bych koupil obě MT5 http://www.axit.cz/…2-prsty.html od MT7 se liší akorát v nastavení páky.
A máte odzkoušeno, že se brzdný účinek nějak moc nemění? Případně bych byl rád, kdyby jste mi k tomu doporučil rovnou i kotouč :-)
Brzdný účinnek se nemění, respektive až ve stavech kdy se z toho kouří a kotouč je modrej. Ale tohle je spíš o deskách a kotouči. Já mám Magurácký Ventidisky, jsou odporně těžký ale dobře se chladěj.
V extrémních situacích se ale mění chod páky v závislosti na teplotě. V extra dlouhejch těžkejch sjezdech (Val di Sole) to už dole znát je a je to víc znát než u Shiman. Dávám to za vinu páce, která je podle mého stejná jako pro dvoupístky.
Kdyztak na koloshopu jsem je bral za 1900 kus, ale je potreba jim napsat. Za ty prachy nemaji konkurenci.
Hmm to je dost slušná cena, ale kamarádi servisáci mě straší příhodami z dílny. Hlavně problém s odvzdušovacím šroubem
Ja jen menil desky a kratil hadice a nikdy jsem je nemusel odvzdusnovat. Predni mam rok a zadni par tydnu …
Tak si dávej pozor na závit až to budeš dělat.
Ten šroub je z plastu a utahuje se torxem a jen mezi dvěma prsty. Stačí to s přehledem a nemůže se nic stát s ohledem na stržení.
To samé z objímkami brzd. Nejdřív se utahuje horní na max až se dotkne těla brzdy a pak jen lehce utáhne spodní šroub. Jde to do plastu, a opravdu stačí minimální moment a drží to.
Když jsem jednou viděl jak to utahoval kolega z dílny, tak se nedivím, že je tolik těch brzd po smrti a to jen kvůli lidské blbosti :(
Jinak také Magury doporučím. Mám MT4. Výborný brzdný výkon, jsou lehké, mají minerální olej a záruku pět let. Za dva roky, co je jezdím, žádný problém a odzávodily si toho opravdu hodně.
A velmi důležitá věc u Magur. Stejně jako u každého šroubu, který se montuje do platu, je důležité před šroubováním a utahováním točit proti směru hodinových ručiček až šroub jakoby zaskočí do původního závitu a teprve potom ho začít utahovat. Tohle také spousta lidí neví a jedou to na prasáka, kdy do plastu vlastně vyřezávají „nový“ závit. Ono to párkrát jde, ale časem to tam může přestat držet.
Takže se tady všichni shodneme na brzdě Magura MT5? :-)
Za mě určitě. Za ty prachy s podobným výkonem nic lepšího nepořídíš.
Kluci těch brzd udělali pár desítek, takže věřím, že mají větší zkušenosti jak ty s jedním párem. Jak mile to odvzdušnuješ víckrát, tak ten závit trpí. Objímky praskají – o tom ani potom
Ale já nedělal jen jeden pár. Jak jsi na to přišel?
A pokud se k tomu člověk chová jak má, tak žádný závit netrpí. Objímka mi nepraskla ani jedna. Ono totiž při tom doporučovaném utahovacím momentu od výrobce to prostě prasknout nemůže. Jiná věc je, že jsem měl jednou brzdu, kde to přišlo prasklé už od výrobce kola, když to nějaké jelito při montáži přetáhlo.
A kluci udělali pár desítek těch posledních revizí po roce 2015? Já jen, že se tady brzdy Magura moc nevyskytují.
Objímky praskají při pádu snadno a základní magury se poměrně dost montovali na levná kola. Znám pár lidi co se jich zbavovali a co je jezdí.
Tak to ano, při pádu ty Carbotecture objímky praskali. Ty se ale už nějaký pátek nepoužívají a dávají tam Alu objímky.
S levnými sadami od Magury nemám zkušenosti, ale bude to asi jako u každé značky. Stejně jako s preferencemi jezdce. Lidé mění i XTR a třeba nové Guidy (stejně jako já)
Na závit pozor a pak to chce dva plnící šrouby. Objednal jsem teď sadu z bike 24 a najednou mají na sobě okroužky. Nicméně poslední dvě jsem naplnil bez problému napoprvé. Ale bez těch 2 šroubů to nejde. Pak je nutný během plnění a tlačení kapaliny otáčet ve všech osách třmenem. Při nasazování hadičky na třmen nejdřív trošku vytáhnout a vytvořit podtlak ve třmenu a tím vytáhnout zbyteček vzduchu. A při odšroubovávání plnícího šroubu ze třmenu držet zmáčklou páku, odšroubovat plnící šroub, zašroubovat a pak teprve pustit páku. Při tom koukat, aby bylo v páce dost oleje.
Aj karamba
Je to vopruz, máme doma 3 páry MT5 a kamarád má další 2, k tomu nějaký dvoupístky. U jedněch MT5 praskla objímka, respektive ten protikus ve tvaru U. Byla to první generace, novější mají trošku jinou. Strhnul jsem jeden uzavírací šroub, ten plastovej.
A to plnění, než jsem na to přišel tak to ženě zkazilo dva víkendy ježdění (Saalbach a Semering), naštěstí vozím u rezervy v autě záložní Avidy.
Ale i přes to všechno jsem ochotnej je vozit, Sainty mám ale pořád doma. Výhodou MT5 je hmotnost, vychází identicky jako XT.
Takže Saint, XT nebo MT5? :-)
Takže se tady všichni shodneme na brzdě Magura MT5? :-)
Pokud se nepletu, tak MT5 je vlastně dvou prstá brzda… Je problém mačkat jenom jedním prstem?
Volant se má také držet oběma rukama a velká část populace jezdí jen s jednou rukou na volantu:) Je to podle preferencí. Ta brzda má tolik síly, že to bude jedním prstem stačit naprosto s přehledem…
Mám je třetí sezonu a brzdím vždycky jedním prstem.
Takže se tady všichni shodneme na brzdě Magura MT5? :-)
na kolo se kterým se bude házet bych je nedal a šel do alu páček
Zase když je zničíš tak si za 19 stovek koupíš novou, odečteš desky za 3–4 kila a máš to opravený za 15 stovek a ještě ti zbude hadice a třmen na příště:-)
Jo takhle jsem kupoval kliky a pak mě zbyla zásoba levých:)
Nejlepší jsou asi stejně na tohle použití hydro-ráfkové
Dvěma prsty nebrzdím už od dob véček…