• romano20

    Potřebuju poradit, prodávám sjezďáka a taky peníze si chci koupit něco „normálnějšího“… Těšim se, že to pojede i do kopce, je mi jedno jestli full nebo HT, jediný co nedám sou široký řidítka, k těm sem přirost za ty roky na tratích… ale řidítka si pak vyměnim sám, takže ani nevim, proč to sem píšu…

    0 0
    • romano20  

      Jezdit mam v plánu v podstatě všechno (trailik, ale i silnice), hlavě delší vzdálenosti, nějakej ten závod typu JIZ50 atd… Sem hobbík, s omezenym rozpočtem, tak čekám na rady…

      0 0
    • Hank Moody  

      Ahoj, to je těžko. Možná bys to mohl více konkretizovat. Co chceš jezdit, jak často a tak. Ale přeci jen mi přijde případný přechod z DH na hardtail docela brutální. :)

      Za 40 se koupí moc pěkné „závodní“ HT, nebo taky full, kde bude nutné zkousnout nějaký ten kompromis.

      0 0
      • romano20  

        víkendy (přes tejden sem ve škole), nějaký odpolední vyjížďky, aby to odsejpalo, sem tam nějakou terénku, vesměs jizerky krkonoše takže asfalt, cesty…

        0 0
      • Turbo  

        Určitě nějakýho 120 fula, přechod na HT bys asi nezvládnul :-)

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • MirosPikos  

      A co si jezdil za FULLa? Nebo je ti značka putna? Hlavně aby to jezdilo…?

      Za 40 fulla, nevím… budeš shánět něco dobrého v poměru cena/výkony. V takový pozici bych asi volil nějaký RBčko. Ale určitě bude dost jiných možností.

      0 0
      • maajkee  

        Tak třeba Stumjumper FSR se dá už za ty peníze sehnat a určitě to není špatný kolo :)

        0 0
      • romano20  

        jezdil sem NORCO Atomic, ale v začátkách sem si vyzkoušel i DH-HT a nebylo to tak špatný (kromě spotřeby duší a ráfků)…

        0 0
    • McBlacky  

      třeba ted je v bazaru tady Fuel EX kdyby ti sedla velikost je to fajn kolo a mohlo by ti sedět, v rámci 120 zdvihu si nechá dost naložit i pěkně jede.

      0 0
    • Johnnyxjr  

      Koukni na tohle

      http://www.rideko.cz/…500-grey.htm

      Momentálně jezdím ghost se4000 mám na něm asi 6000km a zatím žádnej problém

      0 0
      • Azmir  

        Za hliník dát 45tis v dnešní době no nevím.

        0 0
        • Specík  

          Třebas je to hliník se zlatým práškem :)

          0 0
        • JakeF  

          Za Treka 8500 bych toho třeba vůbec nelitoval… Pokud ten Ghost jezdí podobně, tak za něj taky ne.

          0 0
          • Azmir  

            Když za 30 se dá (nebo dal) koupit carbon na stejné výbavě za 30k, proč mám kupovat hliník za 45?

            0 0
            • JakeF  

              :D Za tu cenu začínaj slušný samotný rámy a v takový výbavě to za 30 nedá ani Haibike… A protože 8500ka jde za pedálem minimálně stejně dobře, jako většina karbonů. V pohodlí už se samozřejmě rovnat zdaleka nemůže.

              0 0
              • Azmir  

                zorvna za těch 30k to byl právě Haibike ;-) a kdybych si měl vybrat mezi carb haibikem a trekem tak raději beru carbon, pokud by si samozřejmě oba sedli.

                0 0
                • JakeF  

                  Zcela srovnatelenej Haibike Q RX je za 50 v hliníku… Nemůžeš srovnávat zase běžnou cenu v sezóně (pravda, ta byla ofiko snad 48) a výprodej posledního kusu loňskýho modelu v 16" velikosti a s Rebou ;-). (nadneseně, ale nedivil bych se, kdyby to bylo přesně tak)

                  0 0
                • JakeF  

                  V karbonu je rozdíl 11 tisíc a to má Trek Fox vidli (i když jen Evo, no Hai zase Rebu jenom RL) a OCLV rám.

                  0 0
            • Necris  

              Jsi kokos. Fakt. Rada nad zlat. Karbon okolo 35 tisíc pár značek nabízí, ale s OCLV nebo Fact IS to nemá nic společného už jen při první usednutí na kolo. Nehledě na to že je ojebané i všechno ostatní a ze všeho nejvíce geometrie.

              Není to čistý karbon a nikdy nebude.

              0 0
              • JakeF  

                On to v pohodě může bejt čistej karbon, ale z horších vláken a pryskyřic, takže se vlastnostma rovnat nemůže. Ale to tady nevysvětlíš, tady panuje názor, že hliník jako hliník a karbon jako karbon… Ono i mezi těma top rámama jsou hodně znatelný rozdíly, levný karbec rámy maj akorát tak podobnou pohledovou vrstvu :).

                0 0
                • Turbo  

                  To si spousta lidí vůbec neuvědomuje, že finální vrstva je vlastně jen „na oko“ a o kvalitě rámu to nic neříká.

                  Třeba Orbea dělá u top modelů dvě verze stejnýho rámu s rozdílnou tuhostí. Navíc má kažá velikost kola podobný vlastnosti a ne, že Sko je tužší a hůž tlumí než třeba XXL rám.

                  To samý lze vztáhnout na zadní odpružení, každá velikost kola si žádá jiný přepákování a charakteristiku tlumiče, Třeba todle dobře řeší Giant a nově i Merida, kde je zadní stavba pořád stejná a vlastnosti odpružení u různých velikostí rámů podobný.

                  0 0
                • Necris  

                  Fakt jsem za poslední dva měsíce oblezl každou značku a vybíral pečlivě: Moje zkušenost je taková, že skvělá geometrie , vyhovující posed, souhra komponent je mnohem více než „nějaký karbon“ a „o třídu lepší osazení“.

                  Malý příklad. Za 40 tisíc se dá koupit karbon Author Revolt 29" nebo 29" Stumpjumper, který je Alu. Co myslíte že je rychlejší a obratnější stroj ? Na obou jsem jel, shodou okolností minulý týden v HK když otevřeli Specialized concept store. A právě ten spešlo bylo kolo, nad kterým jsem brečel radostí. I Carve za 33 tisíc to tomu a karbonovému Authoru spolehlivě nandá, a to je osazením hodně špatný.

                  0 0
                  • Vilém  

                    Ale to neznamena, ze ten rozdil v projevu kola, zpusobil prave material ramu.

                    0 0
                    • Turbo  

                      Napiš jaký vidlice, kola a pneu ty biky měli a kde jsi s nima jezdil?

                      0 0
                    • Necris  

                      Způsobil ! Protože už na ostatní věci nezbylo peněz. ;

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Ale vůbec ne. Revolt sice není osazený nijak zázračně, ale vyložený problém v osazení nemá žádný a celkem to ještě jde.

                        Problém je v geometriích těch rámů. Na to stačí ale vybrat něco jiného než ten Revolt.

                        0 0
                    • MlokCZ  

                      Přesně tak. Ve 29tkách se srovnává se Stumpem dost blbě, protože nic se stejnou geometrií na trhu není.

                      A Carve sice už nemá takovou geo jako Stump 29, ale pořád má k Revoltu hodně daleko.

                      Rámůs ± geo jako Carve je na trhu mraky.

                      0 0
                      • Necris  

                        Tj, taky si za tu geo ale nechají zaplatit. A jsme tam kde jsme. Já prostě radši vypláznu peníze za geo než za hmotnost když mi sedí o tolik lépe, že to poznám mnohem víc než hmotnost. A nemusíme furt tahat jenom toho Authora, dělá to víc kol.

                        0 0
    • drevik  

      Nemám rád flame od přispěvatelů 1 den starých-takže za mne:Kup si co chceš,kol je na trhu plná p… pardon prodejna.Na tom co chce jezdit ,si přišel skoro každý z BF sám.

      0 0
      • romano20  

        Tak nikdy předtim sem se na nic neptal, tak sem se neregistroval, vždycky jen hledám a čtu co kdo komu píše a radí atd, ale prostě teďka potřebuju poradit já, tak sem se regnul, bóže, to je toho, užij si žes tu byl dřív, no… :D Právě že kol je strašný peklo, proto se ptám, abych si nekoupil blbě, já si rád nechám poradit, zjistim kdo má s čim jaký zkušenosti atd… Tak se z toho nezblázni, od toho fórum je, ne? Jestli ti vadim tak si to dej blokovat… ;)

        0 0
        • hs74  

          Za mě FS 120mm.To mi přijde jako největší univerzál.Časem zjistíš jestli chceš větší nebo menší zdvih.Nehledě na to, že se trailbike bude na bazaru dobře prodávat :)

          0 0
      • Bish0p  

        Sám tu flejmuješ!

        0 0
      • maajkee  

        ale hovno

        0 0
    • Seky  

      Tuhle didkuzi už chvíli sleduju a nemůžu moc pochopit proč ti všichni radí full 120/120. Když se oprostim od toho, že přecházíš z DH na HT a budu číst jen to k čemu to kolo chceš tak píšeš aby to odsejpalo, sem tam nějakou terénku, vesměs jizerky krkonoše takže asfalt, cesty… nevim jak osoatním, ale mě tohle vychází spíš na krosový kolo než na MTB, na fulla už vůbec ne. Sám jezdim na celopérku a dlouho jsem zastával názor, že HT už nikdy, ale na asfaltu je full prostě za trest a s HT nedejbože se silničkou prostě neporovnatelný.

      Pokud budeš jezdit jen prašný cesty a kombinovat to s asfaltem a chceš hlavně najíždět kilometry tak moje volba by byla jednoznačne 29" HT. 29" hlavně z toho důvodu, že se na to daj hodit i úzký hladý krosový gumy. Nevim kolik měříš, pokud si malej tak radši 26", 29" za každou cenu nemá smysl. A co se týče konkrétního kola tak doporučuji ozkoušet co sedne, případně vydržet do jara určitě budou zas nějaký testovačky.

      0 0
      • romanbmx  

        Za mmě také HT. Myslím, že se mi podařil udělat docela dobrý univerzál :-)

        0 0
      • Necris  

        Protože si to sami nakoupili a teď to obsahujujou sami před sebou jak je to super.

        0 0
        • Seky  

          Za mě teda je full taky best a sám bych chtěl něco s větším zdvihem. Ale nedovedu pochopit jak může někdo poradit na ježdění po vysasfaltovanejch cyklostezkách AM fulla.

          0 0
          • MlokCZ  

            A kde jsi nabyl přesvědčení, že s tím bude jezdit jen po vyasfaltovanejch cyklostezkách?

            Já čtu od zakladatele vlákna např. toto:

            Jezdit mam v plánu v podstatě všechno (trailik, ale i silnice)

            Tím nechci říct, že má jít do AM fulla. Tohle je rozhodnutí na něm, s fully zkušeností má dost (když prodává sjezďáka).

            Naopak třeba bude po sjezďáku velmi mile překvapen, jak může letět vhodně vybraný chrtí 100mm full.

            Navíc v Jizerkách je i velké množství panelek (z těch širokých rychlých cest), které na HTčku jsou při více kilometrech pěkně otravné.

            0 0
            • Necris  

              Postni mi chrtího fulla 100mm. Toto není rejpací příspěvek. Jsem zvědav co na mě vyskočí. Třeba budu překvapen a přesvědčen.

              0 0
              • kubad  

                Scalpel, Epic, Spark 96, stačí?

                0 0
                • Necris  

                  Jj. Spešl začíná přes šedesát kolíků a skalpík je klidně i za dvojnásobek. 30–40 k…

                  Čekal jsem to. Chlapci já vím že máte pravdu, ale v cenových relacích které nejsou předmětem tohoto vlákna. Fully za 40k prostě nevyrovnávají nevýhody oproti HT ;)

                  0 0
                  • kubad  

                    a? ty tu meleš o tom že ful žere energii tak sem netahej ceny, jinak samozřejmě je full dražší.

                    třeba Anthem je rám za cca 25t.kč a jede taky parádně, toho sem zapomněl napsat :D

                    0 0
                    • Necris  

                      Psal jsem několikrát že hlavně v této cenové kategorii. To už neuhraješ. Měl jsi potřebu se se mnou jenom hádat, kdežto já alespoň přispívám k tématu. A vůbec netvrdím že mám pravdu, jenom jsem na takovém kole ještě nejel, tak soudím že to asi tak bude. A zatím se to jen potvrzuje a ty začínáš být zbytečně agresivní.

                      0 0
                      • kubad  

                        LOL fakt dobrý. o kolik si myslíš že jsou ty fully dražší? já nepotřebuju žádné nesmysly okecavat na rozdíl od bludu cos tu psal třeba o tom na čem jel MS Kulhavec

                        0 0
                      • MlokCZ  

                        Tak sem laskavě nepiš neustále o věcech, se kterými nemáš žádné dlouhodobé zkušenosti a víš o nich prd. Vůbec nechápu jak se můžeš neustále vyjadřovat k fullům, když si ani jednoho fulla dlouhodobě nejezdil. A přitom všichni ostatní na které reaguješ jich jezdily větší množství a už hodně let.

                        Není problém ani za 40tis. postavit full, který pojede parádně. Ani osazení nebude téměř horší (nebo vůbec horší, záleží jaký se dá rám na tom HTčku) než na HTčku, protože tam hodně slušný rám nebude stát o moc méně (slušný karbon i klidně více).

                        Konkrétně Cube AMS jede s vhodným tlumičem také velmi dobře.

                        http://www.bike-discount.de/…n-white.html

                        K tomu z eBay RP23 s Boost valve s HV komorou s velocity tune M nebo případně i F (s F už to bude trošku tupé, ovšem poletí to pak opravdu jako raketa i s vypnutou platformou).

                        Na závody klidně pak může jezdec přepnout na větší část tratě na platformu (páčka je velmi dobře dostupná) a s VT F pak může i dupat silově ze sedla jak se mu zlíbí (s VT M se to při ostřejším záběru ve stoje už lehce hne, ale jen decentně, žádné velké ztráty).

                        Do 15tis. bude rám včetně toho vhodného tlumiče. To je při rozpočtu 40tis. už v pohodě. Nevýhoda bude jediná (a při stejné ceně jako HT pochopitelná), oproti HT za stejnou cenu to bude mít trochu přes 1kg navíc.

                        0 0
    • vasek80  

      Jsem to tak letem světem pročetl a myslím, že můžu také něčím přispět, neboť jsem řešil také něco podobné.

      Dávám za pravdu těm co píšou, že univerzální kolo neexistuje. Buď je pohodné v terénu a nebo jede. Myslím v dostupných cenách.

      Já mám 120mm Ghosta a jakmile jsem začal koketovat s hoby sranda závodama, začal jsem být nešťastnej. Ten zadek prostě žere drahocené vaty a váha do kopce také nepomáhá.

      Řešil jsem jestli vylepšit Ghosta, nebo koupit levné HT. Nakonec proti radám jsem koupil HT Tractiona, vylepšil jej a srazil váhu na aktuálních 11.7 kg. Pocitově to kolo oproti fullu letí. Při jedné padesátce jsem tedy trpěl v terénu protože mě začaly místy bolet záda od rázů. Na sranda závody to přežiju, ale pořád jezdit na tom bych nechtěl.

      Takže jsem spokojenej. Mám rychlé, relativně lehké a danému účelu ideálně funkční HT, na které v mimosoutěžním období mám nazuté 1.3 úzké silniční pláště na rychlé silniční přesuny, když mě to chytne.

      A do lesa a na stezky mám taktéž perfektně funkčního fulla a kterého mě netrápí, že není tak rychlé, ale užívám si pohodlí.

      ZA mě tedy dvě kola, protože jakmile po jednom chceš to co neumí, budeš nešťastnej

      0 0
      • kubad  

        a teď tu o Karkulce prosím :D

        nauč se šlapat, nauč se nastavit fulla na zavody, nauč se jezdit v haku a ve finale zjistíš že na fullu si rychlejší a zajíždíš lepší výsledky než na 11,7kg HT :D

        0 0
        • vasek80  

          Já toho nelituju, nelitoval a litovat nebudu. Traction by byl na všech akcích co jsem na něm odjel rychlejší jak AMR tečka. AMR jsem nastavoval tak dlouho až jsem zjistil, že aby byl rychlej tak jsem ho dostal tam kde se necítí dobře a já na něm. Zkrátka to bylo jako předělával praváka na leváka, tedy nesmysl. A jakej je prosímtě rozdíl když jedu v háku na HT a na fullu?

          0 0
        • Necris  

          To co jsi řekl je blbost. To že full má většinou jinak posed a to že se chová jak chová, neovlivní vlastnostmi. To tu pár lidí říká, že do fullu se musí šlapat frekvenčně, tedy s co nejnižším momentem na otáčku.

          Jen to dokazuje známý fakt, že to prostě propružuje. A naprosto to souhlasí se zkušenostmi uživatelů – tedy že do kopce je to na hovno. A hádejte proč ? Jízda do kopce = vždy větší moment na jednu otáčku. Mimochodem, nastavit fulla na závody je co ? Nafoukat to jako kráva a degradovat ho ? :D

          Na tom nic nejde ukecat. Full omezuje a nazdar. Na oplátku přidává pohodlí a v těžkém terénu je prostupnější. Jenže závody se v tak těžkém terénu většinou nejezdí – proto se full taky většinou nejezdí. Vždyť je to vidět všude i u profíků.

          0 0
          • MlokCZ  

            Jo, jo, přímo z toho čiší ty roky zkušeností na fullech…

            0 0
            • Necris  

              To jsou teda argumenty jako řemen. Roky zkušeností na Fullech ne, ale alespoň základy vzdělání ano. Na to nepotřebuješ roky praxe abys toto vysledoval.

              0 0
          • kubad  

            imho víc jezdit a nepsat nesmysly to co píšu jsou roky a roky a desítky a desítky závodů zkušeností.

            kdyby to bylo jak píšeš tak by nikdy Kulhavec nebyl mistr světa na 29" fullu :D

            to o žraní energie jsou hezké pohádky, stačí se podívat na srovnávací testy kde na stejné trati stejní jezdci vozili HT a full.

            pocit z celopevnáku je opravdu obrovské zrychlení a rychlost, ale ve finále když pustíš stopky tak se člověk nestačí divit :D že to není tak jednoznačné, stačí když se mě podíváš do profilu na kola a to tam už není chrtí full tak ti to snad bude stačit k tomu že bych mohl mít dost zkušeností ke srovnávání

            0 0
            • JakeF  

              Kulhavýho bych do toho netahal… Epic není zrovna příklad „funkčního“ pružení, navíc když on ho má hodně fouklej, tak u něj přínos fullu opravdu nebude velkej.

              Co se týče výhod, tak chrtí full pro některej typ jezdců určitě dost smyslu má. Ale je to podmínka že buď nemají extra výkonnost anebo mají super techniku šlapání. Což je případ elitních závodníků na fullech. Naopak je dost jezdců, pro který bude full pomalejší, protože aby ho opravdu využili třeba nemaj techniku a odvahu. A ještě bych řek, že srovnávat chrtího fulla jako Epic nebo Scalpel se 120mm trailovým Ghostem je dost mimo, co jsem jel Scalpela, tak mi přišel chováním daleko blíž k hardtailu, než k trailovýmu bajku.

              0 0
              • kubad  

                reakce byla na 120mm Ghosta vs 11,7kg HT Author,

                celkově rozebírat co je rychlejší nemá moc smysl, vždy z toho vyšlo že full nijak extra nelimituje

                0 0
                • JakeF  

                  V tom případě jo, to bych taky asi za cenu Tractiona vzal nějaký slušný kola a celkově odlehčil Ghosta. Do Tractionu se ztratí možná víc energie, než do slušnýho fulla, jen s tím pružením je to horší :D.

                  0 0
                  • kubad  

                    jj a přesně to tvrdím a osobně bych to tak řešil,

                    0 0
              • kubad  

                naopak to je krásný důkaz těch nesmyslů co napsal o tom že full žere energii,

                0 0
            • Necris  

              On nebyl mistr světa na 29" fullu ale na HT. Fulla měl minimálně a právě na ty hodně rozbité a technické tratě. Lidi dívali jste se vůbec na čem jezdil ? I tady bylo postnuto milion videí.

              Nehledě na to že moje debata jasně směřuje ne k fullu v ceně 120 tisíc a výše, ale o 40 tisícovém chcípákovi.

              0 0
              • JakeF  

                Jsi si jistej? Já ho na hardtailu nezaregistroval ani jednou. Ale je fakt, že na videa až tak nekoukám, ale co jsem se s ním letos potkal, tak měl vždycky Epica. A jednou teda nevím, to byl jenom očumovat.

                0 0
                • kubad  

                  každopádně mistrák jel na fullu a o tom sem psal :D

                  0 0
              • kubad  

                LOL a na čem ten mistrák jel ?

                0 0
                • Necris  

                  Podívej se na web specialized a mrkni se která dvě kola na sobě tu nálepku mají. Je to zmiňovaný full a ještě jeden HT. Schválně jestli to vygoogluješ a postneš jeho jméno. Je tam u něj i fotogalerie s mistrem světa ;)

                  St…er

                  0 0
                  • kubad  

                    já se na závod MS díval live tak nemusím nic hledat, a v Novém Městě sem ho viděl na vlastní oči :D

                    0 0
                  • frederick  

                    ta nálepka znamené pouze to, že je Jarda sedlá…kdyby jsi pořádně sledoval dění kolem Specialized, veděl by jsi, že HT sedlá radši Stander a Kulhavý jezdí 99% na fullu. Že ho má doma nebo ho vozí sebou na závody, nezmená, že ho jezdí…Zadej si Kulhavý 2011 a ejhle…všechno na fullu. Jedinej závod co jel na HT byly Pražský schody…

                    0 0
                • JakeF  

                  Na Epicovi :D

                  0 0
              • frederick  

                jarda jel snad jen jeden jedinej závod na Stumpovi(HT)!!!:D jinak jel všechno na Epicovi(full), řekl bych, že máš mezery ve ,,vzdělání" :D

                0 0
      • Turbo  

        A takovej karbonovej ht s dobře udelanou zadní stavbou plus sedlovka karbon a kokpit taky a jseš ještě dál!

        0 0
        • Turbo  

          Full = karkulka, HT = vlk :-)

          0 0
        • vasek80  

          To je mi jasný, ale já jsem spokojenej s tím co mám. Našel jsem si pro sebe ideál a investice do jiného kola, resp. rámu mě už dlouho nečeká, tedy snad.

          0 0
          • Necris  

            Tady se řeší kolo na jezdivé tratě a částečně na silnici ale … on se neptal co sedláme my …

            0 0
    • Turbo  

      Tadle merida je osazením v pohodě, vůbec bych se jí nebál.

      http://www.merida-bike.cz/…-1500-d-2011

      0 0
      • vasek80  

        heh ani mě ta asociace nenapadla a to teď poslouchám Frantu při rekonstrukci bytu všechny jeho alba dokola už skoro měsíc.

        0 0
    • frederick  

      Napiš maila…nechám ti levně to svoje…do 40 se vlezeš a ještě ti zbude;)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.