• kerio

    čus, chci se zeptat… posledních 5let sem aktivně jezdil DHčko, žádný velký výsledky sem sice nezajel, ale sem zvyklej na ten styl na to kolo atd… teď s tim chci skončit – prodávám to – a za ty peníze si chci koupit horáka… chci něco na čem se neudřu, co pojede samo bude to lehoučký pude s tim jet doko kopce atd, ale zase učitě sem tam vlítnu v kudle do lesa a něco sprasim, tak abych to nezlomil, nebo tomu nějak neublížil… chci se poradit co si mam koupit… peníze tak do 35, 40… díky moc

    0 0
    • c0d3r  

      a teren? spis asfaltky nebo hlina?

      0 0
      • kerio  

        co to de tak mimo silnice, takže cesty, hlína, ale asfalt samosebou taky…

        0 0
        • Atilla  

          RB Monster HT

          0 0
          • kesu  

            to bych na obyč ježdení nechtěl ani zadarmo

            0 0
            • Buba_1  

              muzu vedet proc?

              0 0
              • JMT  
                1. Neni to ful. Ht ma smysl na xc kdyz ma tak do 9 kg max.
                2. Na normalni jezdeni prakticky nepouzitelna geometrie (argument ze se na tom

                da prezit 60km neberu)

                1. Tezky
                0 0
                • Kosta  

                  Ten prvni bod byl myslen vazne?

                  0 0
                  • Pá-dlista1  

                    To jen, aby udelal radost gramhonicum co zamrzli na HT ;)

                    0 0
                  • JMT  

                    Naprosto. K cemu je 12kg HT kdyz 12kg muze mit slusnej odolnej full.

                    0 0
                    • Kubiczech  

                      Minimálně 12 kg full bude 2–3× dražší než ono HT.

                      0 0
                      • Atilla  

                        A stejně nevydrží zdaleka tolik jako HT

                        0 0
                      • Kubiczech  

                        Ale nehledě na finance je určitě lepší mít 12 kg XC full než 12 kg XC HT. Když HT, tak fakt lehké, protože mimo ceny a váhy nemá moc co nabídnout. Teda pokud to někoho vyloženě nebaví.

                        0 0
                        • Kosta  

                          Tak. Pokud se nevezme v úvahu vyšší cena a kurvítka navíc, pak bude full dobrá volba. Ale já mít pětatřicet fíků, asi bych šel do nějakého pěkného lehkého HT. :-)

                          0 0
                          • mr.antik  

                            Navíc tam je jen tlumič a pár čepů a svárů navíc. IMHO věci tak za 5 tisíc celkem v nákladech. Nechápu co je na těch fullech tak drahý

                            0 0
                            • Pá-dlista1  

                              A na HT neni ani to. Meli by je davat zadarmo!

                              0 0
                            •  
                              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                              0 0
                          • Kubas.1  

                            Jel si někdy na pořádným pohodlným fullu? já sem se na pár svezl, a až budou finance tak HT nikdy více…

                            0 0
                            • JakeF  

                              Jel jsi ty na pořádným hardtailu s bezdušema? Já si pár drahejch fullů vyzkoušel a i kdyby mi někdo nabíd výměnu za můj výrazně levnější hardtail, tak do toho nejdu. Je to o tom, co člověk od kola chce.

                              0 0
                              • Kubas.1  

                                Na nějakým drahým HT sem sice nejel, ale vezl sem se třeba na Scaplelovi, a prostě třeba na Zesty / Teocali / Force a podobně se mi jelo daleko líp. Mám radši cesty dolů než nahorů, takže radši budu tahat pár kil navíc, ale pak se pohodlně svezu, než mít sice raketu, ale z každé rozbité cesty být vytřepanej…

                                0 0
                                • JakeF  

                                  Nojo, jenže Scalpel je lehoučkej chrtí full, pokud ho srovnáváš s tvými koly v profilu, tak chápu, že se ti na něm jede líp, protože musí být i rychlejší. Ale ono možná kdyby ses svez na Flashovi s bezdušema a tlakem pod 2atm, tak bys to neviděl tak jednoznačně…

                                  0 0
                                  • Kubas.1  

                                    Právě že Scalpel mě teda nijak neoslovil ;-) psal sem, že na těch AM fullech se mi jelo daleko líp

                                    0 0
                              •  
                                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                0 0
                            • Kubiczech  

                              Full a HT jsou dvě různé věci. Nechápu, proč by mělo být jedno lepší a jedno horší, když se to v podstatě porovnávat nedá.

                              Ale XC asi nejezdíš, takže celkem chápu.

                              0 0
                • kesu  

                  přesně tak.A tu krátkou geometrii povazuju za extrémně nevhodnou na vyjížďky

                  0 0
        • c0d3r  

          a full nebo ht??? a taky zalezi jak si predstavujes prevody (jestli chces jezdit vic dalkac >> ze budes slapat; nebo jeslti chces jezdit vic z kopce >> sjezdy)

          jinak ja mam Norco, jezdim zhruba to co chces ted Ty (akorat spis vic sjezdy.. do kopce moc nejezdim a po rovine jen obcas :-D hlavne dolu…) .. a jsem jako spokojenej :-) takze mi nezbyva nez doporucit..

          0 0
          • kerio  

            No, já právě chci i dokopce… jako dolu po trati je to supr, ale už mi to tlačení a dření se leze na nervy… chci jet třeba někam na rozhlednu a tak… p.s. taky sem měl (no eště mam) NORCO ;) a už ho nechci nikdy ani vidět :D

            0 0
            • c0d3r  

              tak asi toho Reigna od Gianta… to jsou pekny masiny a rekl bych i vhodny pro tenhle styl.. btw. co se Ti nelibi na Norcu? :-D

              0 0
          • pepino  

            No já bych hlavně doporučil konkrétní model:) Mercedes taky dělá sporťáky a náklaďáky.

            0 0
    • Joei  

      full nebo HT??

      0 0
      • kerio  

        tak jezdim na sjezďáku, full je pohodlíčko, ale zas se stim člověk nadře, pokud by byl nějakej zamykací full, tak ideální, ale zas nevim jestli nechci moc za ty peníze…

        0 0
        • Frostty  

          RB IQ6?

          0 0
        • Carlos.f  

          Pokud koupíš něco s pokročilejším systémem zavěšení zadního kola, tak zamykání není potřeba.

          0 0
          • Atilla  

            Jaký pokročilý systém máš namysli? Ještě napiš FSR a budu brečet.

            0 0
            • psedma  

              Maestro? :-P

              0 0
              • Atilla  

                S tím zkušenosti nemám, zato spešla má u nás 5 lidí a já bych tu houbu nechtěl.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tím myslíš, že když ten full funguje a dělá co má, že je to problém? :-)

                  0 0
                  • kesu  

                    no bohužel některý spešly jsou houba spíš do boku:-))

                    0 0
                    • Atilla  

                      To taky, hlavně když chceš šlápnout a jet tak se houpeš na místě.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        To nebude kolem.

                        0 0
                        • Atilla  

                          V naší partě: Big hit 09, SX trail 09, SX slope style 08, Pitch,Kona Stinky, Kona Garbanzo, Scott Gambler, RB monster Am, RB Dragster FR. Všechny tyhle kola mám projetý a říkám, že spešl nejede a už to tvrdí i jeho majtelé.

                          0 0
                          • black.horse  

                            Ale zase zobe…Nekope na kašpárka a FSR žehlí dobře, je to něco za něco, ideál neexistuje.

                            0 0
                            • Atilla  

                              To zase ano, ale bez zamykacího tlumiče to prostě nejde a o tom tu byla řeč.

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Ale jde a to naprosto v pohodě. Prostě neumíš šlapat, to je jednoduché.

                                Neříkám, že nejsou rámy, co nejdou lépe za pedálem, ale vždy je to něco za něco.

                                A je jen velmi málo rámů, co jdou výrazně lépe za pedálem a přitom stále slušně žehlí.

                                A když jezdec umí šlapat, tak se zcela bez problémů dá jet i na houpavějších stavbách než je Stump.

                                A samozřejmě i v rámci FSR/horstlinků je plno rámu jdoucích opravdu hodně dobře za pedálem.

                                Záleží na konkrétním provedení.

                                0 0
                                • Atilla  

                                  Mloku, Mloku. Se šlapáním nemám problém. V sedle to ještě jde, ale zkus se na spešlu rozjet na malém kousku, třeba před skokem a dáš mi za pravdu, že to kolo se jen houpe. I ten sjezdový scott s 230mm jde za pedálem daleko víc než SX trail.

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Řeč je to o Stump. a téhle zdvihové kategorii, chce to na XC ježdění. SX trail jsem nejel a o něm tu není řeč.

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      A každý dobře žehlící full se bude ze sedla trochu více houpat.

                                      0 0
                                      • Atilla  

                                        Pokud vím, tak se tu mluvilo o FSR a to je stejné ať máš pod zadkem 12, nebo 18cm. Ale to je jedno nebudeme to pitvat. Kamarád u Pitche 14cm propedál používá fakt hodně a ani se mu nedivím.

                                        0 0
                                        • MlokCZ  

                                          Jel jsem několik rámů od Spešlu, vše ale jen do 150mm zdvihu (vyšší zdvihy mi až tak moc nezajímají, tak se je ani nesnažím moc zkoušet) a nikdy jsem s žádným neměl problém, že by moc houpal (i když jak už jsem psal, jsou kola, co jdou za pedálem lépe).

                                          Na zdvihu při jízdě ze sedla záleží proklatě, to je asi nejdůležitější faktor. Nižší zdvih i když je to více houpavý systém se nemá kam houpat právě proto, že to je nižší zdvih.

                                          A pokud se vyšší zdvih nehoupe více při jízdě ze sedla, tak se musí naprosto nechutně zamykat (nebo ho omezovat tlumič, což klidně může s vysokou kompresí i s vypnutou platformou).

                                          Jednotlivé fully od Spešlu se proklatě liší tím jak jsou houpavé (a to i v rámci jednoho modelu a různých ročníků, zrovna Stump je pomalu co rok, to originál). Takže napsat obecně cokoliv o FSR rozhodně nelze.

                                          Lidi jsou různý, někomu vadí, že full pruží (tím narážím na to, jak Fox přidává další a další kurvítka a navyšuje neustále komprese), někdo zase chce, aby co nejlépe fungoval.

                                          Znám takové, co používají propedal pořád i na stavbách, které jdou za pedálem exceletně a naopak spoustu, co platformu téměř nepoužívá ani na houpavějších rámech než Stump.

                                          0 0
                                          • Atilla  

                                            Podle mě jde o to kolik % zdvihu ti rám sežere při šlapaní. Dejme tomu, že mám tlumič se zdvihem 50mm a při jízdě se pohupuje třeba o 3–4mm cca tak jsem to měl u monstera 140mm. Sednu na SX ss 130mm, tlumič totožný a houpe se o 7mm a při tom ve sjezdu není poznat rozdíl. To samé Dragster FR 175mm vs. SX 170mm. A ve sjezdu opět není citelný rozdíl. A i když srovnám SX 170 vs. Scott Gambler 230, tak je na tom FSR pořád hůře. Podotýkám, že jsem nikdy nejel XC spešla, takže tam nemůžu hodnotit. Jinak jsme všichni váhově i výškově skoro na stejno, takže to není o nastavení tlumiče a vidle. A znovu podotýkám, že to není jen můj pocit. Jezdíme v partě, takže si kola občas na sjezdíky prohazujeme. Zase pro spešl hraje jejich užasná geo. Na to kolo sedneš a padne ti jako ulité, pro to má asi tolik zastánců.

                                            Co se týče nastavení komprese, tak je sice pěkné když vidle chodí lineárně po celém kroku, ale u agresivní jizdy pak je problém s chodem na doraz. A HS comprese ti stejně vždy pak promluví do progresivity chodu. Takže pokud jen jezdím i když přez veliké teréní nerovnosti, tak není problém s chodem na doraz, ale stačí do toho samého terénu skočit z 1,5m a rázem je vidle na dorazu. A teď mluvím o vidlích které jsem dlouho jezdil 55, Z1, domain, pike. Prostě dokud neutáhnu kompresi, abych měl cca 1–1,5cm rezervu, tak pak dávám dorazy, což se mi vůbec nelíbí.

                                            0 0
                                            • MlokCZ  

                                              A to je přesně o tom šlapání, čímž jsem tu debatu začal. V životě jsem nejel na fullu, kde bych při jízdě v sedle rozhoupal tlumič 7mm. Takhle moc to nerozhoupu ani na houpavějších rámech než má Spešl.

                                              Samozřejmě ze sedla při ostrém nástupu lze rozhoupat tlumič bez problémů v řádu centimetrů.

                                              I ze sedla se ale dá šlapat i na houpavějším fullu tak, aby se houpal minimálně. Tohle ale samozřejmě jen při rovnoměrném šlapání a ne nějakém ostrém nástupu.

                                              Na rámech, co jdou dobře ze pedálem (třeba Stereo co jezdím), tak se mi při supercitlivém tlumiči (v rámci vzduchu) a vypnuté platformě při jízdě v sedle houpe tlumič pouze tak 1–2mm.

                                              Na hodně houpavých fullech se dostávám k těm 3–4mm.

                                              Rozhoupat na 7mm na tlumiči kolo se zdvihem do 150mm, to je pro mě jasná ukázka toho, že technika šlapání není dobrá.

                                              Ty kola co popisuješ jsem nejel ani jedno, takže nemůžu hodnotit. Ale že by mezi dvěma koly nebyl rozdíl, tomu tedy moc nevěřím.

                                              Rozdíl v chování je vždy a pro mě tedy při různých systémech obrovský (ale i různá provedení v rámci systému). Ještě jsem nikdy nejel dva stejně se chovající fully, tedy až na případy, kdy je jeden kopií toho druhého.

                                              I jen Stereo starší a novější provedení rámu se chováním hodně liší a to je totožný systém jen o malinko jinak přepákovaný + drobné změny geometrie.

                                              A při XC ježdění je hrozně důležité chování při šlapání na rovině a do kopce, není to jen o sjezdech. Tím myslím třeba situaci, kdy necitlivý full v pomalém výjezdu hůře drží trakci a v náročných výjezdech toho vyjedeš méně.

                                              V praxi je bohužel fakt, že málokdo umí opravdu dobře kruhově šlapat a pak kde kdo má problémy s větším pohupováním.

                                              Dal bych pro použití fulla povinnou aspoň jednu zimu na válcích :-)

                                              0 0
                                              • Atilla  

                                                Mloku, řeknu ti jen jedno. Přijeď a ukážeš mi to. Když máš sag na tlumiči 2,1 cm, tak pohupování 4 mm na pružinovém tlumiči je úplně normální. 7mm jsem možná přehnal o víkendu to zkouknu znova, ale 5mm je minimum.

                                                0 0
                                                • MlokCZ  

                                                  Vlákno je o XC ježdění (tazatel uvažuje i dokonce o HTčku), takže mi vůbec nenapadlo, že do toho můžeš tahat pružinový tlumič.

                                                  Vše co jsem psal je pro vzduchový tlumič, který se v probírané kategorii používá (do 150mm zdvihu se až na ojedinělé vyjímky dnes už používá výhradně vzduch a k tomu je potřeba vhodnou stavbu).

                                                  S pružinovým tlumičem se na všech rámech pohupování zvýší a posune se to někam jinam.

                                                  0 0
                                                  • Atilla  

                                                    Tak to bude kámen úrazu. Já kvůli tomu ještě večer vytáhl kolo a Dragster se hýbe o 1mm jen když se nadechnu:)

                                                    0 0
                                                  • mr.antik  

                                                    něco za něco. Zas třeba by ten spešl zkousnul vzducháč.

                                                    0 0
                        • JSt  

                          to je kolem. kdyz chces slapnout, musis stoupnout… ;-)

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Proč bys musel stoupnout? Tedy nějak častěji, když je to sem tam, tak je to fuk.

                            0 0
                  • JSt  

                    fsr problem je. ;-)

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      fsr je pro JSt problém. Navíc je tu další otázka, co vlastně všechno FSR ještě je a co už není.

                      Pokud tam budeme řadit vše co má horstlinkový čep, tak už jsem jel větší množství takových kol, co jdou exceletně za pedálem a některé znatelně lépe než třeba Maestro.

                      0 0
                    • Vegan  

                      Bozinku fixkar kecajici do Fullu AM/EN kategorie… sodomagomora :)

                      0 0
            • Carlos.f  

              FSR na Stumpjumperu se houpe jako prase, a že by to nějak polklo větší překážku, to taky ne.

              Naopak na Enduru 2010 to fungovalo perfektně.

              0 0
      • Baba-Ji  

        jako byvaly DH-lista asi bude chtit spis fulla, bych rek.

        Za mne treba Giant Reign, nebo Giant Trance, RB IQ6, neco od Specialized

        0 0
        • Atilla  

          Tak v tom případě Dragster FR, fakt se na tom dá solidně šlapat:)

          0 0
          • Kubiczech  

            Stejně jako Monster HT to do puntíku splňuje všeobecné představy o lehoučkém a pudestímjetdokopce biku. (:

            0 0
          • JMT  

            Ano, neni nad kovadlinu s vibracni zadni stavbou :-D

            0 0
            • Atilla  

              Už vidím týpka co jezdil léta DH na lehkém XC Fullu.

              Jéé to vypadá pěkně, to si dám.

              Křup, křup, křup:)

              0 0
              • Kubiczech  

                Zase na druhou stranu týpek, co léta jezdil DH na něm asi do kopce chtít jezdit nebude.

                0 0
                • JMT  

                  A hlavne u lehkejch kol to stejnak nejdriv odnesou komponenty… Nez oddelas ram musis zlikvidovat hodne rafku atd…

                  0 0
              • assassin  

                tak to je jen o pilotovi.. jsou lidi co litaj na prehistorickejch XC se 100mm zdvihu to co neda vetsina lidi na sjezdaku (treba Jirka Filip)

                0 0
                • o.1  

                  „jsou lidi co litaj na prehistorickejch XC se 100mm zdvihu“

                  :-)

                  Ono to ma aj svoj dovod – lepsie sa na tom unika dinosaurom.

                  Kedysi to bolo tak pol na pol, ale vecsinu tych fullistov uz pozrali…

                  0 0
          • assassin  

            ty jo FSR tady prohlasi za houbu a pak predlozi jednocep RB jako vzor neceho co jde za pedalem… nesmysl. jestli to RBcko pri slapani nehoupe jako ty spesly tak leda jen proto ze je extremne nafoukany/tuha pruzina nebo je tam nakej tlumic s necim ala propedal… jinak je to z principu houpavejsi nez FSR…

            0 0
        • kerio  

          nejsou ty gianty moc těžký, má to tvar jak sjezďák skoro…

          0 0
          • jIrI___  

            Snad všechny fully od Giantu jsou na tom hmotností lehce nadprůměrně :). Ale za to mají Maestro a to se počítá.

            0 0
        • Carlos.f  

          Současné maestro u Giantu mi přijde hodně houpavé a nestabilní pod brzdami.

          Starší Maestro fungovalo podle mě daleko lépe, škoda že ho Giant přestal vyrábět.

          0 0
          • Jaróš1  

            Mrkni na toho Reigna ja ho mam a sem moc spokojenej co se tyce funkce pruzeni, skoro vubec nezamykam zadni tlumic jen kdyz vim ze pujdu do pedalu tak si zapnu propedal pod kopeckem. Nejakej ten jump s tim taky das ale uvital bych vetsi progresivytu ke konci chodu obcas chodim na doraz ale to je spis spatnym jezdeckym stylem.

            0 0
        • mr.antik  

          Osobně bych šel do letošního Reigna – a jestli to chceš mít lehoučký a rychlý, tak bych trošku pogramařil (aspoň pod 13kg) a dal nějaký rychlý pláště (Racing Ralfy apod). A nebo ten trance, ale ten má víc XC geošku.

          Samozřejmě je spousta dalších možností, ale já bych z DH na čisté XC nesedlal.

          0 0
    • KRAJIC  

      IQ 6 – počítej ale s trošku postavenou hlavou.

      0 0
    • goofy  

      Je to sice taky FSR-ko a k tomu jeste pres limit, ale osobne bych sel do Stumpiho Jede to pekne a k tomu je to hezky hrava masinka… ;o)

      Jinak z tech „zamykacich“ systemu se za rozumnou cenu da sehnat nejlepe toho Reigna asi

      0 0
      • Carlos.f  

        Jel jsem na Specialized Stumpim 2010 a Enduru 2010 – to jsem pojezdil trochu víc. A lépe mi šlo za pedálem rozhodně to Enduro. Nešel jsem do toho kvůli nízkému středu (Dneska je takový trend, ale dost to limituje v rozbitých výjezdech).

        0 0
    • kerio  

      a z hardtailů, jestli se můžu eště zeptat? Ať mam z čeho vybírat…

      0 0
      • bbrf  

        Co třeba něco takového. Velká kola jen tak něco nezastaví:)

        0 0
      • black.horse  

        z HT radši nic, viz JMT…

        Taky jsem dřív jezdil ne velkozdvihové mrše a z ní byl ideální přechod na 130/130 trailbike nebo něco podobnýho, jede to, pruží, nedrncá, váha je slušná a pevnost taky… hodně zábavy a univerzál. HT je pro lidi co buď chtějí chrtit a nebo nemaj prachy na fulla :-)

        0 0
    • Bafoon  

      100. :o)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.