• rva

    Chtěl bych poradit horské kolo v uvedeném rozsahu. Přečetl jsem si historii diskuzí, ale v těch uváděných pojmech se moc neorientuji. Účel kola je převážně v lese, na asfaltu mne to moc nebaví. Prošel jsem několik obchodů, velmi vstřícní prodavači, až jsem byl překvapen. Říkali mi, že téměř všechny značky se snaží připravit kolo do určitých cenových hladin a rozdíl mezi značkami je v tom, že někde je některá komponeta levnější a jiná zase dražší. Viděl jsem i slevy na starší modely 2007 merida, kde kolo s původní cenou 58 tis, je slevněné na 46 (prý by mohl dát 43 tis). Je to rám carbon. Teď nějak nevím, jestli investovat více, peníze problém nejsou, ale stanovil jsem si nějakou hranici. Nebo vzít Trek 6700 v ceně 34 tis. Jde mi hlavně o spolehlivost, aby kolo vydrželo několik let. Ptal jsem se na výměny komponent (opotřebení v čase… jsou to prý položky do stovek kč – řeťez a pod). Možná je můj dotaz celkem zbytečný a v uvedeném rozpětí nelze prohoupit. Přesto bych si pár názorů vyslechl.
    Zdravím

    0 0
    • TheIF  

      Napiš jestli:

      • HT nebo FULL
      • Nakup vedle v krámu nebo i zahraničí
        
      0 0
      • rva  

        Předpokládám, že Full je celoodpružené, to asi ne, jenom vidlice.

        Jeden typ mne zaujal

        http://www.koloshop.cz/…-model-2008/

        nákup v krámu nebo v zahraničí ? je mi to celkem jedno, nevím jestli mimo čr je cena lepší.

        Mám na to limit, který jsem uvedl.

        Děkuji za případnou radu

        0 0
        • jIrI___  

          Tak to bych raději bral Cube LTD Race za 32 000,– nebo Sintesi 911 Marathon za necelých 40 000,–. V tvojí cenové relaci se dá mezi HT vybírat už z poměrně pěkných kousků ;-)

          0 0
          • jIrI___  

            Zapomněl jsem linky: Cube, Sintesi.

            0 0
            • rva  

              Napíšeš mi v čem se tebou uvedená kola liší s tím MTB ?

              Děkuji

              0 0
              • jIrI___  

                Mají hlavně lepší vidlici – vyšší model, tady na B-F hodně chválenou Rebu. Potom lepší brzdy – ORO K18 u Cube jsou srovnatelné s J5 na Sintesi, možná trochu lepší. Komponenty – Shimano LX/XT u Cube a Sram X.7/X.9 u Sintesi. Tady záleží na tobě co preferuješ. O sadu vyšší kliky u Cube i Sintesi. Lepší ráfky a náboje (zas o sadu vyšší) u Cube, u Sintesi zapletené Fulcrumy. Prostě snad ve všem jsou lepší než tebou vybrané KTM, to ti tu potvrdí víc lidí ;-)

                0 0
                • jIrI___  

                  Tak kliky jsou u Cube horší Deore, nechal jsem se zmást obraázkem :-)

                  0 0
        • Lišák  

          Máš nějaký důvod, upřednostňovat HT (pouze odpružená vidlice) Před FS (odpružený i rám)?

          Pokud nebudeš závodit na bednu, ale jak píšeš jezdit hlavně po lese, tak za 40kKč se dá pořídit už funkční FS s rozumnou váhou.

           

          http://www.canyon.com/…tattung.html?b=46

          http://www.mojekolo.cz/…ost-amr-5500

           
          0 0
          • rva  

            Možná se na to dívám špatně, ale pokud budu chtít i odpružený rám,  v limitu do 40 tis to asi bude znamenat rozdíl v kvalitě komponent (odpružená jen vidlice nebo obojí).

            0 0
            • Lišák  

              To je samozřejmé. Ale třeba ten Canyon má vybavení jako většina HT bajků ve stejné ceně. Přečti si tady v historii něco o Canyonech (je toho tady na čtení na mnoho hodin :-) )

              0 0
              • TheIF  

                Pokud nejsi proti nákupu ze zahraničí určitě mrkni na Canyon, jsou to kola s nejlepším poměrem cena/vybavení. Já sám jsem si objednal tuhle raketu GC 8.0 vyšlo to na 37 i s poštovným a jiné takhle osazené kolo za tu cenu budeš hledat těžko.

                Nakup ze zahraničí se vyplatí skoro vždy podívej se např na ten Cube LTD Race 2008 tady jej kopíš včetně poštovného za cca 27200kč (unás za 32000) takže ti případně zbude na „značkovější“ kliky nebo mužeš jít rovnou do vyššího modelu Cube Reaction – Oro K18 2008

                Jinak pokud nechoníš váhu, sekundy nejsi profi zavoďák a chceš si kolo užít tak se určitě zamysli nad „sportovním/chrtím“ fullem např Canyon Nerve 6.0 je také osazen hodně kvalitně a zase tolik nestojí

                0 0
                • Corbett  

                  Ty a HT, to mi nějak nesedí. S tím budeš jezdit po silnici?

                  0 0
                  • TheIF  

                    jj přece jen Torque je na silnici už trošku extrem a čistokrevná žiletka zase moc drncá, tohle je takovej kompromis :-)

                    0 0
                    • vojta  

                      Kompromis by byl 100mm full. V mezicase mezi prodejem XC a koupi AM jsem jezdil na HT a divil jsem se, jak jsou ty asfaltky hrbolate. ;-)

                      0 0
                      • TheIF  

                        Ty jo nestraš nebo začnu litovat, že jsem raději nešetřil na to FRXkooo 

                        Jinak jsou to u Canyonu nějaký fofry… nezvyk na předchozí kola sem vždy čekal v pruměru ze čtvrt roku :-)

                        16.6 Objednáno 17.6 Změna modelu 18.6 Faktura (termím 26/27 KW) 19.6 Platba kartou 24.6 Předáno logistickemu centru

                        0 0
            • kcvalin  

              Myslim si to same co ty a navic je pravdepodobne, ze bude rozdil i v kvalite ramu a vidle. Ja jsem konzervativne skoncil u HT – Trek 8000 a jsem spokojenej – je to raketa. Fulla si koupim na duchod.

              0 0
              • Corbett  

                Čemu říkáš důchod? Já na to měl stejný názor a proto jezdím HT.  

                Protože si příštím rokem budu kupovat nového bika, tak si říkám, jestli náhodou nenadešl ten důchodovej čas?

                Podotýkám, že mi full nechybí, ale přemýšlím trochu dopředu.

                0 0
                • dieegoo  

                  Já sem v celoodpruženém důchodu od 20 let a plně mi to vyhovuje :)

                  0 0
                • kcvalin  

                  Prvni poradny kolo jsem si koupil v 98 a ted znova – predpokladam, ze mi zase vydrzi tak tech 10let (mam na mysli ram a vidli) No a pak to prijde – to mi bude 40 a jestli jeste budu mit silu a chut na kolo, tak pocitam, ze uz budu opravdu pohodlny a veskere rychlostni ambice zredukuju na vylety, ktere si vic uziju na FS.

                  0 0
          • Karlos009  

            Přidám s k Lišákovi. No co pořizovat HT za 40tis. na nezávodní ježdění? A vůbec, když tě silnice nebaví a chceš jezdit hlavně po lese. Budeš mít sice vše v XT, bude to vážit 11kg, ale zadek budeš mít naklepaný jak řízek a stejně na té silnici nakonec skončíš. A že některé komponenty budou méně kvalitní? Bavil bych se pouze o rámu a vidlici, všechno ostatní je v dnešní době spotřební zboží a časem to stejně vyměníš.

            0 0
    • kali222  

      to cube ma deore kliky? :DDDDDDDDDDDDDDDDD

      0 0
      • rva  

        Zdravím,

        podle profilu jste dříve závodně jezdil, co byste doporučil Vy ?

        s pozdravem

        0 0
        • kali222  

          take zdravim, me zavodeni s Vasim zarazenim kola, nema mnoho spolecneho : ),ale ja osobne bych stavel z dilu. asi se nedostanete k „o 200%“ lepsimu vysledku,ale postavite si to vyvazene a podle sebe. viz to cube "deore kliky"najdete i u kola za 12000,– to neznaci,ze jsou spatne,ale u teto kategorie kol(40 000,–) bych si pral trochu vic .

          0 0
          • rva  

            tak určitě jsem nemel namysli závodní kolo do 40 tis. :-) Jen mne napadlo něco ve smyslu výčtu komponent, ze kterého by se slušné kolo mohlo sestavit. Nevím, co to znamená, zda to můžete nastřelit hned z „fleku“ nebo to vyžaduje nějaký čas se nad tím zamyslet.  Nemusím asi říkat, že bych tento výčet uvítal …

            S pozdravem

            0 0
            • kali222  

              muzu hned :) pro ostatni muj vycet nemusi byt vubec kvalitni :) jsou tu urcite lepsi lide pro takovehle dotazy. 

              vidlice:reba : cena od 8000,–

              kliky Xt okolo 2900,–

              prehazovacka XT 900,–

              radici packy Xt okolo 1500,–

              bzrdy nyni v akci XT okolo 4000,–+ k nim kotouce(zalezi na zapletech zda bude naboj na 6 der ci centerlock)

              kazeta Xt 1000,–

              presmykac XT 600,–


              toto je 18000,–

              jeste: ram, zaplety, kokpit

              ram:to je tezke,me se treba libi ram marin asi za 9000, na tohle nejde odpovedet tak snad no

              zaplety:na to bych tu mrknul do historie co se da postavit za kousky,ci primo poridit hotove zaplety­.naboje kdzytak XT F+R=1700,–

              kokpit uz ladit podle sveho:) snad to je alespon maly klic.

               
              0 0
    • chico*  

      za 40k poridis pekny ht, na kterym muzes z fleku objizdet maratonky a jediny, co te bude limitovat budou nohy a plice :-)

      0 0
    • honza.hk1  

      já bych to řešil taky podle posedu a prvního dojmu. Někomu prostě vyhovuje to a jinému zase něco jiného. Na kolo bych se posadil a alespoň zkusil jak se na tom člověk cítí. Ač stejný rám, třeba co do označení velikosti, tak každý výrobce má geometrii a např. délku rámové trubky malinko jinou.Komponenty jsou důležité, ale jak tady padlo, tak ne to nej. jistěže vidle a ostatní je důležité a jen tak to měnit nebudeš, ale například u řazení, tam je to o určitém kompromisu. Já mám nyní XT a před nějakým rokem jsem tam měl LX a stejně to chodilo ok. Jedu, cvaknu a kval je tam naprosto neomylně a nedávno jsme jeli v partě a kolega tam měl XTR, které asi hodně dlouho neudržoval a neseřizoval a do kopce když řadil tak to bylo jak traktor, chtěl jsem tím říct, že o pohyblivé mechanické komponenty se musíš starat tak jako tak.

      0 0
      • Vhalasta  

        Taktak. Třeba asi ještě připomenout ,bo podle dotazu je rva nepříliš zkušený začátečník, že kromě kola je dobré se také hned poohlédnout i po servise. Asi si ho nebude servisovat sám. Pak pozor, některé servisy neberou kola odjinud ale jen u nich prodaná.

        0 0
        • TheIF  

          Myslím, že těhle servisu moc nebude (a pokud jo tak bych se mu obloukem vyhnul) Něco jiného je pokud mají moc práce tak tě mužou odmítnout stím ať se staviš za týden a tomu kdo má kolo od nich tak ho udělají přednosti to je něco jiného a tohle plně chápu.

          Jinak servisu bych nepřikládal nějak důležitou roli ve výběru kola. Já si vždy nechávám dělat u nového kola placenou garančku a vyjde mě to na 300–400kč a to se pořád vyplatí.

          0 0
          • rva  

            Nakonec jsem se rozhodl pro kolo Scott Scale 40, které má slušný rám i vidlici. Jedinné s čím si ještě váhám, je velikost rámu, seděl jsem na 17 a na 19. Měřím 176, váha 65 kg. na 17 jsem si připadal trochu skrčený a na 19 jsem měl celkem dost natažené ruce.
            Podle toho co jsem se dozvěděl, tak 19 by seděla na delší tratě a 17 naopak na kratší. V tomhle nemám ještě jasno.

            jeden odkaz na kolo
            http://www.mujsport.cz/…ott-scale-40

            0 0
            • siafu  

              tak vyskove by byla zrejme optimalni 18:) – to je proste ta nevyhoda obpalcovych velikosti, coz je dnes jaksi standardem u vetsiny znacek:((

              Pokud u ty 19" nemas sedlovku z ramu vysunutou aspon 20 cm, tak by do toho ramu clovek jako ja proste nesel, pac malo vysunuta sedlovka na bajku vypada podle me dost blbe. Tech 20 centaku mam zhruba na bajku v mym profilu;) Delkove posed jeste muzes ovlivnit jinou delkou a sklonem predstavce, predozadnim posunem sedla uz moc ne, protoze tady tuto pozici musis nastavit vuci optimalni pozici pro slapani a ne tim resit nevhodnou delku ramu…

              no mozna by nebylo od veci vyzkouset treba 18" Meridu – ta je presne mezi vel. M a L u Scotta, o 1 cm delsi nez M a o 1 cm kratsi nez L…

              0 0
    • daymaker  

      BTW, zvaž ještě toho FULLA… Neprohloupíš. Taky jsem byl proti. Nakonec mě NAŠTĚSTÍ přesvědčili a jsem hodně happy. 40 peněz už je dost. Jak psal kolega nahoře. Já koupil http://www.mojekolo.cz/…ost-amr-5500 a můžu jenom doporučit!!!

      0 0
      • rva  

        celoodpružené právě nechci. je těžší. a právě to navýšení ceny při fullu chci rozpustit do lepšího rámu a vidlice

        0 0
        • daymaker  

          Je dobré zvážit, jestli 2–3 kila nahoru nějak omezí a za druhé je dobré si projet kousek terénem na HT a pak na Fullu. Ten rozdíl je markatní a člověk má z jízdy úplně jiný pocit, hlavně v pořádném terénu. Btw., marathony jezdím na fullu. Dobrý tlumič jde skoro úplně zamknout, takže únik energie je min. :-)

          0 0
        • vojta  

          Pokud mas k dispozici castku, za kterou jiz jde poridit funkcni full i kdyz ne s top komponenty a nemas vylozene zavodni sklony, pujc si nejdriv nekde testovaciho fulla a projed se po lese ( nemyslim tim ovsem po lesnich asfaltkach ) a teprve potom se rozhodni.

          0 0
          • Lasky  

            Tak tak.

            Chce to ozkoušet – projet se – porovnat. Já mám asi podobný jízdní vkus jako Ty, koupil jsem Fujinu viz profil ve slevě za cca 40k a musím řict, že bych se k HT nevrátil ani za nic. Beru že na švihání je to rychlejší, ale to pohoooodlííííí :-)

            Toť můj názor

            L(.)

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.