• Smail

    Ahoj.

    chěl bych si koupit nové kolo. Mám 10 let staré kolo, takže co by mělo dnešní kolo splňovat vůbec nevím. Proto bych prosil o radu.

    Nejedu za sezonu cca 2000km, 70% silnice a zpevněný terén, 30% lesní cesty, kameny, kořeny.

    Mám tyto požadavky:

    • horské kolo s předním odpružením, 26"
    • cena cca 14–16 tisíc
    • brzdy klasické V – jezdím pouze za sucha (pokud měnezastihne déšť)
    • míry 178cm / 90kg

    Mám pár tipů, jde mi halvně o jejich srovnání po stránce cena/kvalita. Osobně se mi líbí ta MERIDA. Pokud ale doporučíte jiné, vezmu v potaz.

    KELLYS OXYGEN blue

    http://www.mojekolo.cz/…-oxygen-blue

    AUTHOR Kinetic černá 2011

    http://www.kola-cykloshop.cz/…11–7028.html

    4EVER FEVER DISC

    http://www.mojekolo.cz/…r-fever-disc

    MERIDA MATTS TFS XC 800-V 2010

    http://www.cykloworld.eu/…c-800-v-2010

    Díky

    0 0
    • marapara  

      Z těchto žádné, kdyžtak tohle: http://www.bradsky.cz/…-p-2553.html

      V podstatě je tak 2 třídy výš, než všechny uvedené tebou. Kamarád si ho koupil a pochvaluje si ho velice.

      0 0
        Výběr z produktů
        Lapierre Edge 3.9 29 kolo, šedé Skladem 1 kus

        -20% Lapierre Edge 3.9 29 kolo, šedé

        16 199 Kč -20% MOC 20 199 Kč

        Orbea ALMA M51 29 kolo, powder black/black Skladem 2 ks

        -17% Orbea ALMA M51 29 kolo, powder black/black

        45 899 Kč -17% MOC 56 099 Kč

        Bianchi Nitron 9.3 29 kolo, white/black full glossy Skladem 2 ks

        Výprodej -25% Bianchi Nitron 9.3 29 kolo, white/black full glossy

        49 399 Kč -25% MOC 68 799 Kč

        Přejít do shopu (Kola / Horská)
      • Smail  

        Díky za tip…S těma kotoučema nemám vůbec zkušenosti. Co mám pár známých, kteří si kola s kotoučema pořídili, tak by už do nich podruhé nešli. Už jen kvůli dražšímu servisu (sami si na nich nic neopravíš), využití (ježdění jen za sucha a lehký terén), váze, ceně…jsou prý V pro běžné ježdění úplně dostačující. Tak nevím…

        0 0
        • LRRTM1  

          Tos neměl. Teď jsi píchnul do vosího hnízda :o)))

          0 0
          • Smail  

            Se mnou je to těžký :-)) 10let jsem na V jezdil, a i v horších terénech mě podržely. Když bylo potřeba si něco opravit, vyměnit, tak jsem to zvládl sám. Pro ty kotouče, bych při svém stylu jízdy neměl asi využití…Ale chápu, že kolo se dá srovnat s auty. Ke 120 ti stačily klíče, šroubovák a ledaco sis opravil sám. Teď v nových autech musíš do servisu i kvůli výměně žárovky…

            0 0
        • Vilém  

          Tak souhlas jen s tim, ze Vcka na bezne jezdeni staci.

          Jinak je to jedna vetsi blbost nez druha.

          0 0
          • Smail  

            Co je blbost? Servis je určitě dražší, díly taky, těžko si na tom sám něco opravíš, a při jízdě po silnici a zpevněných cestách, za sucha kotouče stejně neoceníš…

            0 0
            • Vilém  

              Blbost je temer vse, jak uz jsem psal.

              Sam si na nich opravis prakticky vse, akorat to jaksi neni treba, udrzba spociva v meneni desek, maximalne namazani pistku, ale to je malo kdy. Co je na servisu drazsi, netusim.

              Existuji i solidni mechanicke brzdy, ktere brzdi velice dobre, reseni pro ty co maji panicky strach ze servisu.

              „využití (ježdění jen za sucha a lehký terén“ da se to pochopit ruzne, ja to pochopil tak, ze kotouce nejsou vhodne do niceho jineho nez sucha a lehkeho terenu.

              Vaha – ano ta muze a nemusi byt krapet vyssi, je to vyvazeno treba zminovanou bezudrzbovosti, pouzitelnosti v extremnich podminkach, kdy vecka pouzitelna nejsou, neopotrebovavani rafku a nasledne preplety kola, coz rozhodne vyjde nakladneji nez obavany drahy servis kotoucu.

              Cena – da se sehnat par zakladnich modelu hydraulik od osvedceneho vyrobce za cenu cca 1500,– coz je v dnesni dobe prd. Desky jsou cenove tak jak kvalitni spalky, spis levnejsi.

              Takze zustalo jen to, ze i s veckama se da jezdit a s tim jsem souhlasil.

              Sam vozim vse od vecek, pres rafkove hydrauliky po mechanicke a hydraulicke kotouce, takze myslim, ze mohu porovnat jednotlive systemy a ne jen tlumocit reci kamaradu, kteri neumeji na vlastni kolo sahnout.

              0 0
        • Soreno  

          No tos tomu dal :-)) V brzdí líp než kotouče?????

          jen na lehký terén?????

          zajeď ti pujčim kolo z kotoučema a uvidíš

          0 0
          • Luker  

            Můžeš mi ukázat kde napsal že V brzdí líp než kotouče? Řekl jen, že Véčka jsou pro jeho ježdění výhodnější a v tom má pravdu (cena, váha, servisovatelnost..) Já přešel z Véček na kotouče nedávno a musím uznat, že brzdí líp, ale před tím jsem najezdil na véčkách několik tisíc km a nikdy jsem si nestěžoval..

            0 0
            • Smail  

              Děkuji stihl si to napsat dřív než já. Než vrážet do kotoučů, tak si raději připlatím za vidlici.

              0 0
              • Soreno  

                špatně jsem pochopil větu „využití (ježdění jen za sucha a lehký terén)“ jako že ty kotouče jsou využitelný jen takhle :-))

                0 0
    • marapara  

      Na véčkách tohle: http://www.bradsky.cz/…-p-1648.html

      Ale raděj bych bral toho kotoučového. Už jen proto, že je tam o rok delší záruka.

      0 0
    • LRRTM1  

      Dovolím si jen můj drobný postřeh:

      Švagr plánuje na příští rok novej šrot. Taky nechce moc utratit a tak jsem trochu sondoval možnosti:

      Je prakticky jedno, jestli si koupí kolo za 13, nebo za 15tis. ty kola se prakticky v ničem nelišej. Jen to levnější se nebude chlubit XT přehazkou :o). Jinak vidle a kola budou prakticky stejný. Kvalitativně se to začíná lámat až na těch cca. 16–17tis.

      To je, ovšem už hranice, kde se dá uvažovat o slušný skládačce. Jen letmo jsem kouknul a Na rámu Avalanche 1.0 nebo trailový Meridě se dá postavit kolo s Raidonem nebo Durem, X7 nábama, dutou osou, 486 hydrama a zbytek nějaká směs Truvativ/Ritchey za cca 17tis.

      Třeba Ti můj postřeh pomůže…

      0 0
      • scalar  

        U kol, skládaných na zakázku se to láme níž, za 15 tis. může být kolo s ráfkovýmí brzdami na slušném zeslabovaném rámu, s vidlicí Suntour Epicon, Deore/SLX výbava, kliky s integrovanou osou, náboje na průmyslech Novatec, lehké komponenty Cannondale C2, hmotnost tak 11,8 kg.

        0 0
        • LRRTM1  

          JJ, s véčkama určitě jo. Ale můj švagr by radši něco trochu „trail“ a na hmotnosti mu tolik nezáleží. Spíš aby to bylo odolný. Proto to Duro… a spíš nejakej ten Novatec dozadu…

          0 0
    • Hejdik  

      Zvážil bych možnost pořízení něčeho svhoného v bazaru,občas se dá najít schopnej kousek za dobrý peníz.

      Např.

      http://www.cyklobazar.cz/…pro-disc-11/

      0 0
      • Hejdik  

        edit: něčeho schopného…nějak se mi zbláznily prsty

        0 0
    • t29  

      http://www.mojekolo.cz/5287-felt-q700

      prý jim zbyl ročník 2009, velikost 19,5"

      0 0
      • scalar  

        tady ještě musíš počítat s výdajem za funkční vidlici

        0 0
        • t29  

          cena kola 11,5, limit tazatele 14–16, cena Epicona/Tory 4–5… to by se vlezlo

          0 0
          • scalar  

            …a ještě za litr prodá tu původní vidlici a může si koupit Deorkové kliky s HT II osou

            0 0
    • petrun  

      Pokud ti stačí véčka, toto je ekonomická varianta:

      http://www.kupkolo.cz/…7_4265.html

      Zbytek investuj do výživy :-)))

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce