• bfmv

    Ahoj všichni

    Prosím o radu které z těchto dvou kol je lepší v poměru cena/výkon.A v čem je lepší?Nebo jiný kolo ktery byste doporučily

    http://www.cykloworld.eu/…-1200-d-2011

    http://www.cykloworld.eu/…orr-x-9–2011

    dík

    0 0
    • pepek  

      Doporučily by toto

      0 0
    • siafu  

      obě jsou takové nemastné neslané

      za mě Haibike Challenge SL 2010, ohledně dostupnosti/ceny asi bude záležet na vel., jakou potřebuješ

      0 0
      • nox159  

        hai..carbon + 80mm vidlice ?

        0 0
        • siafu  

          ten zdvih jde přenastavit ne?

          0 0
          • nox159  

            u reby by mel jit… otazka je proc to dali na 80mm ( teda takhle mam ram na 63 nebo 80 mm a k tomu 100mm vidlu a uz to kolo neni tolik tocive… )

            tak je otazka jak je staveny ten ram…

            0 0
        • t29  

          Co se ti nelíbí na 80mm vidli? Tohle je XC, ne enduro…

          0 0
          • nox159  

            zdvih :)

            0 0
            • t29  

              proč? ;)

              0 0
              • nox159  

                to bys nepochopil ;-)

                0 0
                • šlapatko  

                  80mm bohatě stačí.Hnusí se mi jak spousta lidí mrší HT XC rámy 120mm vidlicemi.Jestli 80 nebo 100, to je fuk.

                  0 0
                  • pepek  

                    80 nebo 100 mm rozhodně fuk není. Je to značný rozdíl i u stejný vidlice.

                    0 0
                  • nox159  

                    tobe i pevna bohate stači… to neni pak objektivni… :D

                    0 0
                • t29  

                  jiní třeba jo, takže plácáš ;)

                  0 0
                  • nox159  

                    jediny pepa na to ma mentalne ;-)

                    0 0
                    • t29  

                      výmluvy, výmluvy… citlivá vidle s 80 mm je prostě lepší než polopevná 100 mm a se zvýšením zdvihu se citlivost zhorší – prakticky to ověřil DoomHammer u Tory 29, po předělání z 80 mm na 100 mm byl odtrh někde kolem 30 kg, přitom 80 mm má odtrh kolem 13 kg.

                      EDIT: a teď vidím, že se možná pletu a že se tu vlastně hádáme zbytečně, když zakladatel ani neřekl, co chce jezdit a jakým stylem

                      0 0
                      • pepek  

                        To je volovina

                        0 0
                      • nox159  

                        citlivá vidle s 80 mm je prostě lepší než polopevná 100 mm

                        ale taky citliva 100 je lepsi nez necitliva 80 :D nevim co srovnavas :D

                        jinak co mam vyzkousene tak s narustajicim zdvihem je vidlice citlivejsi… ( epikon treba…) respektive zda se mi ze lip chodi abych to uvedl na pravou miru ale aby se odtrh zvysil 2× to je blbost…

                        0 0
                        • pepek  

                          Tak pokud mluví o vidli s odtrhem v oblasti 13 – 30 kg, tak je to asi možné :-) Ovšem vztahovat vlastnosti takové „vidle“ na všechny ostatní je poněkud zavádějící. Zvýšením zdvihu je vidle citlivější, protože se tím zvětší objem pozitivky, fouká se pak na menší tlak a průběh je povlovnější.

                          0 0
                          • t29  

                            povlovnější průběh = menší progresivita, nikoli větší citlivost

                            0 0
                      • Lišák  

                        Odtrh vidlice přeci záleží hlavně na pasívních odporech. A ty se změnou zdvihu nemění. Nebo ano?

                        0 0
                        • t29  

                          Kdyby byla vidlice kolmo k zemi, tak ne. Ale protože je šikmo, tak změna zdvihu změní hlavový úhel, a síly, působící na vidlici, začnou působit v jiném směru. Čím víc je vidlice položená, a čím víc jsou nohy vytažené (obojí se zvětšuje se zvětšením zdvihu), tím větší je moment, který na vidlici působí, a tím větší je třecí síla (kolmá na osu nohou).

                          0 0
                          • pepek  

                            Teoreticky. Ty nárazy přece nechodí jen kolmo od spodu. Znáš to asi jen u té 13 – 30kg vidle. Prostě dobrá vidla se zvýšením zdvihu žehlí líp.

                            0 0
                            • t29  

                              Je otázka, jestli dominantní složkou odporu je odpor těsnění nebo odpor vodících pouzder.

                              0 0
                            • MlokCZ  

                              Přesně tak. Položenější vidlice je citlivější u větších překážek, s větším hlavovým úhlem je citlivější pro menší překážky.

                              A se zdvihem je to přesně tak.

                              U 13–30kg odtrhu se nemá vůbec cenu bavit o žehlení, nejdřív bude muset vyzkoušet aspoň jednu vidlici, která funguje.

                              0 0
                          • nox159  

                            tim padem maji sjezdove vidlice odtrh kolem 100kg ne? :D

                            0 0
                            • t29  

                              Je to možné :) Nikdy jsem sjezdovou vidli neměl v ruce a nikdy jsem tu na B-F neviděl, že by se u 160+ vidlí někdo zabýval odtrhem. Tak zkus změřit odtrh u toho svého Talase, nebo cos to měl na Anthemovi.

                              0 0
                              • nox159  

                                neni to muj talas a myslim ze cca 7–8kg ( jestli se nepletu, pokud jo tak at se majitel ozve ;)

                                0 0
                              • MlokCZ  

                                Odtrh na zdvihu vůbec nezávisí a superctitlivé vidlice se najdou v každém zdvihu.

                                36tkový Talas do 2010 byl ukázkou toho jak lze citlivost zmršit a v originále měl odtrh kolem 20kg a ani úpravou to nešlo moc pořešit (upravený se výrazně zlepšil, ale pořád dost přes 10kg).

                                2011 Talas 36 to může mít jinak, je přepracovaný a podobný 32jkovému, neměl jsem ale žádný v ruce, tak nemůžu říct, jak to přesně je.

                                Ovšem je na trhu spousta jiných vidlic 160mm+, které mají už v originále odtrh pod 10kg a upravené ještě lepší.

                                0 0
                      • Martin  

                        přesné hodnoty změřené nemám, ale tora 318 (29er) se po předělání na 100mm chovala opravdu značně necitlivě a potřebovala pořádnou šupu, aby se otevřela

                        0 0
          • malamala  

            To by mě také zajímalo jestli ta vidlice jde přestavit na 100 mm?

            0 0
            • t29  

              Koupit, rozebrat, zjistit :) Tora 318 šla nastavit pomocí spacerů a stejně šel nastavit starý Recon a Reba. Pro novější modely bych musel vidět návod nebo aspoň rozpad dílů.

              0 0
            • thesecond96  

              Ano, reba je stavitelná, tato určitě.

              0 0
    • capis  

      Já bych upřednostnil Meridu, jo a taky mrkni na gramatiku.

      0 0
    • šlapatko  

      Trošku nad limit, ale poletí.http://www­.mojekolo.cz/2726-mongoose-meteore-team

      0 0
    • wenda.simon  

      Tu Meridu matts 1200-D bych mohl sehnat cca za 26000,– mnohem zajímavější mi ale přijde matts lite 2000-D který bych sehnal do těch 35 000,– kdybys měl zájem ozvi se na wenda.simon@seznam.cz

      0 0
    • fukin  

      mrkni na tohle

      0 0
      • MirosPikos  

        Proč výrobce kol fotí kolo s takhle zařazeným převodem? Rozhodně to ve mě nevzbuzuje důvěru :)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.