Horské kolo kolem 15tis pro holku - na co se zaměřit?

139 nepřečtených
  • SnowWave

    Ahoj, sháním nové kolo, několik hodin jsem strávila procházením nejrůznějších témat na tomto fóru a přesto bych si ještě něco málo chtěla ujasnit – proto bych byla vděčná všem zkušenějším za jejich poznatky…

    Předně: Měřím 170cm, vážím 60kg, najezdím cca 1500km ročně a to 60% po polních cestách, příp. silnicích a 40% po horších lesních cestách i prudším kamenitým terénem. Doteď jsem jezdila na starém těžkém Superioru bez odpružené vidle, ale pomalu mně jeho neustálý servis začíná vycházet na dost peněz, takže bych pořídila raději něco úplně nového.

    Základní požadavky: Odpružená vidle (pokud možno nějaká, která bude funkční s ohledem na mých 60kg), pánský model (vyhovuje mi víc), nějaké středně kvalitní osazení (aby nestálo majlant, ale za rok neodešlo do kytek), cena kolem 15tis (jsem ochotná investovat i víc, předpokládám, že taky začnu víc jezdit).

    Můj favorit je zatím tenhle http://www.mojekolo.cz/…-q820-silver

    Budu vděčná za jakýkoliv typy, hlavně bych chtěla něco přiměřeně kvalitního, aby to nějaký ten rok vydrželo, zase tak extrémně přemáhat to kolo nebudu.

    0 0
    • t29  

      Tora SoloAir je sice těžká, ale můžeš si ji nafoukat tak, aby chodila podle tvojí váhy. Buď v servise, nebo za pár stovek přikoupit pumpičku na tlumiče (obyčejná nezvládne takový tlak).

      J3 jsou základní hydry, budiž. Fungovat budou.

      Kliky vydrží dost, řadit to bude taky spolehlivě, chválím že je tam devět převodů.

      Řidítka jsou dost široké – což může být výhoda i nevýhoda.

      Neznám pláště, ale to je stejně spotřebák.

      V popisu nevidím náboje – podle obrázku odhaduju Shimana 475, moc chvály na ně neuslyšíš (hlavně kvůli nic moc utěsnění), ale sám na nich jezdím a drží.

      Sečteno a podtrženo za ty prachy dobrý nákup.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • SnowWave  

        Díky moc za odpověď, přesně to jsem potřebovala :-). O té Tora SoloAir už jsem se dočetla, že je dost těžká, na druhou stranu v téhle cenové kategorii asi nic lehčího vzduchového neseženu, a je otázka, jak moc to je znát nějaký ten gram navíc, když nejsem profík.

        0 0
        • dancing dog  

          Tora není špatná vidlice a těch pár gramů navíc se vůbec neboj, zdůrazňují je tu hlavně gramhoniči, co jsou každej víkend někde na závodech, anebo sorta lidiček, kterým číkám cyklomodelové.. Pro Tebe jako někoho kdo jezdí 1500km a nemá vyloženě závodní ambice úplně v pohodě. Kolo je myslím vzhledem k ceně super, bych řekl… koupi obyč.pumpičky na vidlice bych taky doporučil, můžeš si to při vyjížďce nafouknout přesně tak jak Ti bude vyhovovat, případně pak itlak měnit dle potřeby a aktuální chuti…

          0 0
        • t29  

          Při svém ježdění ušetřené gramy nejvíc poznáš, když neseš kolo do třetího patra bez výtahu, nebo když počtvrté za den přesedáš z vlaku na vlak a táhneš kolo podchodem :)

          Krom té Tory SoloAir (2,1 kg) máš v téhle cenové kategorii na výběr jen Suntour Epicon (1,8 kg), ale ten na prodávaných kolech vidím málokdy.

          0 0
          • R4YNE8  

            U skládaných kol s Epiconem je cena většinou nad 25k, to jen u nas je cena samostatného Epicona tak nizká. Pokud slečna najezdí „pouze“ 1500km ročně, tak bude Tora bohatě stačit. Byly prípady, že vytékal olej. Ale jinak bych se jí nebál.

            Dále stojí za zmínku třeba:

            http://www.mojekolo.cz/…meteore-comp

            http://www.mojekolo.cz/…-ebs2-raidon s vidlicí Epicon.

            0 0
            • PatrikL  

              inak s tými kilometrami by som bol opatrný :) S novým bikom (+počasie vyšlo) som dal 2× toľko ako za sezónu predtým, jednoducho to bola taká radosť to jazdenie na niečom lepšom…

              s epiconom sa dajú nájsť aj lacné a dobré bicykle ako napr. http://velosprint.sk/…r-09.p.10706 , v tomto prípade asi nie je vhodná veľkosť

              0 0
            • SnowWave  

              Teh Ghost je určitě super, na druhou stranu cena je zase podstatně vyšší než u toho Felta a nejsem si jistá, jestli bych vůbec posoudila rozdíl…

              0 0
              • R4YNE8  

                Jestli tě horská cyklistika „chytne“, tak určitě nebudeš litovat. Komplet XT výbava, výborná vidlice i pro lehčí váhu, slušný rám. Véčka naprosto stačí. Cena na podobně vybavené kolo výborná.

                0 0
                • delightak  

                  Epicona mi taky nabízelo a nezávisle na sobě doporučovalo víc lidí jako nejlepší vidli v poměru cena/výkon. Dá se na něm udělat servisní přestavba za cca. 1000 a funkčně to pak je údajně ještě o něco lepší než RS Reba.

                  0 0
                  • SnowWave  

                    Ale jak jsem pochopila, to bych si tu vidli musela objednat rovnou na těch stránkách ne? Pokud bych si koupila kolo rovnou s Epicon vidlí, už by mi ji nikdo „nevytunil“…

                    0 0
                    •  

                      epicon chodí slušne i nevytuněnej, né každej tu citlivost a ochotu jít do zdvihu/propadu o­cení

                      0 0
                    • Dlabka  

                      přesněš tak

                      0 0
                    • BlickM  

                      Myslim, že ti vytuní i jinou vidli než přímo od něho, asi tři roky zpět jsem se Milana dotazoval. Jen se brání jetým vidlím, kde tunění postrácí smysl. Pokud to nezměnil, protože třeba nestíhá, atd …

                      Každopádně mu napiš a uvidíš.

                      0 0
    • maajkee  

      já myslím, že za tu cenu je to pěkně osazený kolo, navíc i na pohled mi příjde hezký, takže koupit a jezdit :)

      0 0
    • BlickM  

      já bych ti doporučil dámskou geometrii, manželka taky tvrdila, že jí pánská vyhovuje, než vyzkoušela tu dámskou …

      0 0
      • maajkee  

        záleží na kole, ten felt vypadá docela krátkej, a kdyžtak může dát ještě kratší představec, moje přítelkyně naopak po dámským přesedlala na pánksý s kratším předstacem a jezdí se jí líp.

        0 0
      • SnowWave  

        Kdybych si dámskou geometrii nevyzkoušela, netvrdila bych, že se mi líp jezdí na pánské jen z principu :-)… Samozřejmě jsem dámskou geometrii zkoušela, půjčovala jsem si několik dámských kol, ale prostě jsem si na všech připadala jako vosa na bonbonu :-).

        Nevím přesně, jak se „správně“ sedí na kole, ale subjektivně je mi pánské kolo prostě příjemnější na posed.

        0 0
        • BlickM  

          jaká kola konkrétně jsi zkoušela?

          0 0
          • SnowWave  

            Přesný typ ti nepovím, byla to Merida (Juliet myslím), Pells, Scott Contessa

            0 0
            • BlickM  

              pokud to máš vyzkoušený … OK

              (u manželky to byl konkrétně TREK 4500 v. GT Avalanche GTW)

              0 0
            • Lenka.05  

              Ta Merida Juliet nesedne snad nikomu :) Strašný kolo.

              0 0
    • jaffa  

      Urcite ten Felt je super volba, zrovna dneska sem si ho obednal uz mi volali ze ve stredu dorazi:o). Vybiral sem kolo fakt dlouho a novy za takovy penize co stoji ten Felt jen tezko sezenes, myslim ze je to opravdu hodne dobrej kauf:o)

      0 0
    • HKou  

      Spis bych se soustredil na nejakej seriozni ram + dobrou vidlici (RB, Base?), imho by se nechali ukecat na rafkovy brzdy (-2.5 tis, –0.5kg) a vidlici podle me uz Marzocchi nedavaji (asi bych volil Rebu).

      0 0
      • maajkee  

        no jen na rámu a vidli se jezdí nic moc :)

        0 0
        • HKou  

          I kdybych neco takoveho napsal :) tak jsem tim samozrejme myslel, ze zbytek je az na riditka, sedlovku a predstavec defacto spotrebni material a zase na nem tak moc nezalezi.

          0 0
    • yoggi  

      ak by nebol problem vo financiach, tak by som doporucil toto:

      http://www.mojekolo.cz/…-ebs2-raidon

      http://www.unicomputer.cz/eshop/i-13461/

      zeby si nepoznala rozdiel v bikoch tomu never, toto plati tak medzi 50 a 70t bikom, tam by si to mozno hned nepoznala, ale v kategorii nad 15t je kazde zlepsenie citit.

      zacnes jazdit viac, lebo zistis, ze sa ti lepsie vozi, pripadne sa prevezes na lepsom a budes banovat preco si nepriplatila za slusny bike.

      0 0
      • SnowWave  

        23 tis bych za toho Ghosta i dala, líbí se mi hodně, akorát škoda těch kotoučovek…

        Ten 4ever taky nevypadá marně, ale s tou vidlí bych si od toho Felta moc nepolepšila ne?

        0 0
        • t29  

          Bojím se, že 4Ever má pružinovou Toru (zkratka CL jako Coil?)

          0 0
    • K2  

      Osobně jsem příznivce lehce jetých kol – nevím co potřebuješ za velikost, ale třeba tohle je z mého pohledu paráda:

      http://www.cyklobazar.cz/…-saint-novy/

      http://www.cyklobazar.cz/…o-trek-8500/

      http://www.cyklobazar.cz/…magura-novy/

      http://www.cyklobazar.cz/…k-disk-2009/

      http://www.cyklobazar.cz/…-zaruce-top/

      http://www.cyklobazar.cz/…k-hawk-disk/

      PS: Je potřeba si sebou vzít někoho, kdo tomu rozumí a zeptat se na původ biku. Kdo doklady má, bez problému je přidá…

      0 0
      • brkoslav  

        Ten Bulls je fakt moc hezkej, ale nikdy jsem o ty znacce neslysel…jen videl tech par inzeratu tady a na cyklobazaru. Ale je pravda, ze jsem taky nikdy opravdu nehledal, co je to zac…

        0 0
    • Mamut  

      Minimalnu vahu. 14kg pre chlapa je proste iba o 3kg tazsich ako 11kg. Ale pre holku to moze byt rozdiel medzi vynesie schody a nevynesie schody. Ale mozno ta podcenujem.

      A hornu ramovu trubku co najnizsie. Aj vcelku vyjazdene holky rady v problemoch zoskakuju obomi nohami z pedalov naraz (namiesto toho, aby si pockali kam sa to nakloni a az potom tu spravnu nohu natiahli trocha do strany) a nabijaju si pindu. Ale mozno ta podcenujem aj v tomto.

      0 0
      • SnowWave  

        Kola, mezi kterýma se rozhoduju, mají rozdíl ani ne kilo (Felt 12,4kg, Ghost bez kotoučovek 11,5kg), přitom cenový rozdíl 6tis… Nemám teď problém zvednout 14kg těžké kolo na střechu auta, ani ho přenést přes spadlý kmen, ani vynést schody, nevidím důvod, proč bych měla mít problémy s lehčím kolem :-). Nejsem žádné tintítko. Z dosavadní diskuze jsem ale usoudila, že při jízdě v tom rozdíl nepoznám, jedná se akorát o větší zátěž při přenášení, což tak často nepraktikuju (nebydlím v paneláku).

        Co se týče pádů, zažila jsem jich už hodně, ale nikdy jsem neměla problémy s tím, že bych si nabila citlivé partie, takže věřím, že ani s novým kolem tyto problémy nepřijdou :-D.

        Teď se spíše rozhoduju, jestli obětovat kotoučovky (což se mi moc nechce) a připlatit si za toho Ghosta, nebo zůstat u původního Felt a raděj si připlatit třebas za rohy, příp. lepší oblečení. Zatím vítězí druhá varianta.

        0 0
        • HKou  

          Felt a Ghost maji o 2° jiny uhel hlavove trubky, tj. z hlediska chovani za jizdy to budou uplne jiny kola, coz mi prijde podstatnejsi nez hmotnost. Muj subjektivni nazor je, ze z hlediska udrzby jsou kotoucovky Shimano o poznani lepsi nez cokoliv jinyho.

          0 0
          • SnowWave  

            Jo díky za info, to bude taky dost podstatné :-)… Příští týden vyrážím po Praze na obhlídku, abych si ty kola mohla aspoň trošku vyzkoušet a uvidíme, jestli mi jedno z nich (nebo možná i úplně jiné) sedne. Zatím ani s jednou značkou zkušenosti nemám a nikdo v mém okolí bohužel taky ne.

            0 0
            •  

              za mně klidně toho Felta jen bych tam hodil bílýho Epicona (nebo černýho,dle libosti),chtěl bych vědět o kolik víc by si prodejce výměnou těžký tory za Epicona přihodil

              0 0
              • t29  

                Tora samotná přijde na 5–7 tisíc

                Epicon samotný přijde na 3 tisíce

                Nevidím důvod, proč by náhrada Tory Epiconem zvýšila cenu kola, když ten cenový rozdíl musí prodavačovi pokrýt i práci, kterou s tím bude mít.

                0 0
                • R4YNE8  

                  Tora se běžně dá sehnat za 3,5, což Epicon stojí taky v nejlepší verzi pro rok 2009.

                  Upravený stojí 5k, můžu potvrdit, že upravený chodí krásně.

                  U Tory se platí hodně za značku. Epicon je lepší vidlice.

                  0 0
                  • maajkee  

                    já můžu srovnat neupravenýho epicona s neupravenou torou a příjde mi to krom váhy na dost podobný úrovni a asi bych si netroufnul říct, co bylo lepší.

                    0 0
                    • R4YNE8  

                      Já to bral ohledně dvou věcí.

                      Tora je těžší a také měla problémy s vytýkajícím olejem.

                      Epicon se často přirovnává spíše k Reconu, takže asi tak.

                      Po vzhledové stránce je Epicon ošklivá vidlice, Tora je bytelnější, ale to asi moc lidi zajímat nebude :)

                      0 0
                      •  

                        i váha je celkem podstatný plus, bílej epicon má žena na bajku a celkem hezkej

                        0 0
                      • SnowWave  

                        To je ta Tora fakt o tolik horší než ten Epicon? Krom toho, že je cca o 300g těžší? Tomu se mi nějak nechce věřit, jasně, vytýkající olej je blbá věc, na druhou stranu to snad není pravidlem (doufám) u všech vidlí týhle značky… O vzhled mi nejde, jen se mi nechce připlácet za kolo s Epiconem, když s Torou jsou kola levnější, přitom samotná ta vidle je ještě dražší… To si raděj fakt koupím kolo s Torou a až doslouží, pořídím něco lepšího, za ty 4tis už se to dá…

                        0 0
                        • Automat_1  

                          Rozdíl bude téměř jenom ve váze..Minimálně bych toře dal šanci:)

                          0 0
                          • SnowWave  

                            Já zatím nemám s odpruženýma vidlema v podstatě žádné větší zkušenosti, doteď jsem jezdila na pevné… Takže všechno pro mě bude příjemná změna, obzvlášť když ty vzduchové se dají přizpůsobit váze/terénu. Jde mi hlavně o to, abych to za rok nemusela měnit, aby to aspoň chvíli vydrželo a plnilo svůj účel.

                            0 0
                        • R4YNE8  

                          Je neupravený Epicon, který je s chodem Tory ± srovnatelnej, ale má výhodu ve váze (RLD DISC 1720g).

                          Potom je upravená verze z http://www.tuning-test.cz/, která je znatelně lepší jak normální verze Epiconu či Tory. A dokonce konkuruje v citlivosti daleko dražším vidlicím. Je to super citlivá vidlice. Jinak Tora není dražší než Epicon! Kupkolo má dlouhodobě výrazně nižší cenu Epiconu viz. níže můj příspěvek srovnání cen.

                          0 0
                        • t29  

                          Ten doporučovaný Ghost s Epiconem nestojí 23 tisíc kvůli Epiconu, ale kvůli XT sadě ;)

                          Epicon je tady trochu modla, protože ho jeden zdejší člen upravuje (vymezení vůlí, předělání mazání pro vyšší citlivost, výměna negativní pružiny podle váhy jezdce pro lepší chod a ještě snad něco) a pod vlivem nadšení uživatelů upraveného Epicona je doporučovaný i neupravený, který krom váhy není v ničem přesvědčivě lepší než Tora.

                          0 0
                          • SnowWave  

                            No to už jsem pochopila, každopádně si prozatím vystačím klidně s tou Torou :-). A je ta XT sada opravdu o tolik lepší (víc vydrží) než Deore/Sram u toho Feltu, aby se vyplatilo investovat o 7tis víc? Špatné jsou prý ty náboje, fajn, jejich případná výměna snad nebude stát zase takový majlant, až odejdou…

                            0 0
                      • DaSnail  

                        problémy s vytýkajícím olejem mala aj reba…

                        tora je mazaná olejom, má vzduchovú negatívku a max 203mm kotúč

                        epicon je mazaný vazelínou, negatívku má pružinovú a max 185mm

                        ale to asi moc lidi zajímat nebude :)

                        0 0
                  • t29  

                    http://www.koloshop.cz/…lice-mtb-54/?…

                    http://www.kupkolo.cz/…50/tora782/

                    Vzduchovou Toru tam vidím běžně za pět tisíc.

                    http://www.kolokram.cz/…uct_info.php?…

                    Méně běžně za čtyři, ale dostupnost týden znamená spíš nedostupnost.

                    Souhlasím, že u Tory se platí za značku – RST Tora by stála tak o patnáct set míň než stojí RS Tora :)

                    0 0
        • t29  

          Felt, kterého sis vybrala, má proti tomu doporučenému Ghostu navíc cca kilo (možná kilo a půl) a kotoučovky. Rozdíl X.9+Deore u Felta vs. komplet XT u Ghosta až na detaily nepoznáš, rozdíl mezi véčkama a kotoučovkama poznáš hlavně v mokru/bahně/sně­hu.

          Detaily:

          • Deore přesmyk chytne během 2000 km vakl – funguje i s vaklem, alehrká. S XT jsem tolik km nenajel.
          • XT kliky s integrovanou osou jsou jednodušší na montáž/demontáž nežFC-M442 s octalinkem. Na druhou stranu, 442ky mají (aspoň podle obrázků)ocelový prostřední převodník, od kterého očekávám větší výdrž nežod duralového XT.
          • pokud jsou na Feltu náboje M475, půjdou do kytek rychleji než XT. Pokudjsou na Feltu náboje M525, vydrží tak nastejno (předpoklad u obou jecitlivě seřídit konusy). Z obrázku nepoznám 475/525, naživo si všímej,jestli jsou tam gumové prachovky (525) nebo ne (475).

          Za mě Felt a časem pořešit lepší kola, napadají mě Fulcrum RM5 nebo něco na nábojích Novatec 711/712.

          0 0
    • Pytlik  

      Bych zvazil neco takovyhleho:

      http://www.bradsky.cz/…0-p-667.html

      nebo

      http://www.bradsky.cz/…-p-1648.html

      Pokud ti nebude vyhovovat (popr odejde) vidle, tak za 3 koupis epicona (nebo by ti ji mozna rovnou vymenili pri nakupu) a mas vyborny kolo. Kotouce mi prijdou pri tve vaze dost zbytecny – tebe ubrzdi cokoli. V-cka budou o dost lehci (coz naopak pri sve vaze na kole hodne poznas) a na udrzbu rozhodne jednodussi (mozna jsi technicky zdatna, ale to je u zen vyjimka…)

      0 0
      • Al Stra  

        žádný prodejce se rozhodně nežene do výměny vidlice při nákupu, nechce aby mu na krámu zůstala vidle s uříznutým krkem

        0 0
        • R4YNE8  

          Navíc si nechá za vidlici připlatit a práce také nebude zadarmo. U nás jsem třeba viděl nového Epicona za 5500,– + práce a to se určitě nevyplatí.

          0 0
      • SnowWave  

        No tyhle vidlice Marzocchi by narozdíl od té vzduchové Tory byly na výměnu možná hned, prý jsou dost tvrdé i pro 90kg chlapa, tak nevim jak bych si s nima poradila já (výměna pružiny?)…

        Ty V-brzdy vs. kotouče pořád zvažuju, jde mi hlavně o jídzdu v mokru, bahně apod., kde Večka selhávají, nebo minimálně vydávají dost strašně zvuky a při delším sjezdu se to moc nedá vydržet. To by předpokládám kotouče vyřešily. Jasně že oboje má své výhody i nevýhody, možná ta váha ale stojí za úvahu no.

        0 0
        • Pytlik  

          V mokru bahne apod je to sice znat, ale:

          1. nepotrebujes brzdit tank
          2. kdyz nepocitas letosni divne pocasi, tak kolikrat za rok jedes dlouhodobe

          behem dne v mokru a bahne…(pri najeti 1500+ km, max 2500 s novym kolem))?

          1. vaha kola bude u tebe dle meho celkem zasadni – aby te to kolo chytlo,

          potrebujes neco obratnyho a lehkyho, s cim se nebudes muset tahat

          Mas pravdu, ze vidle za moc nestoji, ale zbytek komponentu je zase nekde jinde nez treba u toho felta…(kliky, naby, presmyk…)

          Navic u Bradskyho jeste obcas neco slevni. I kdyby ne, tak s epiconem jsi na lehce pres 20k za velmi dobry kolo…

          Nejslabsi cast feltu i tech mnou psanych pak budou rafky. Ale pri tve vaze neni potreba moc resit…

          0 0
          • SnowWave  

            Mne to kolo uz celkem chytlo, byla bych nerada, kdyby me zase pustilo, to je pravda :-).

            Fajn, kdybych obetovala ty kotouce, pak bych volila asi toho Ghosta (i ram Ghostu je pry celkem kvalitni, Epicon uz tam je, takze by odpadlo meneni vidle) – co XT sada oproti tem tebou nabizenych Deore XL? Horsi/lepsi/stejne?

            0 0
              • Lišák  

                Ještě + kotouče. A mají ty náby příruby? Pokud ne, tak je Tvoje rada fakt

                „zn. výhodná koupě“.

                0 0
              • SnowWave  

                Na tuhle variantu jsem koukala, ale upřímně se mi do toho nechce… Koupit si nový kolo a hned na tom vyměnit polovinu součástek, takhle jsem si to rozhodně nepředstavovala :-). Nehledě na to, že cena by se šplhala a šplhala a když už bych se zastavila někde na 25tis, to je přeci jen o 10 víc než jsem chtěla dát…

                0 0
            • Pytlik  

              XT je uz zase o tridu vys. Obecne u Shimana poradi vzestupne:

              deore, (deore) LX, (deore) XT, (deore) XTR

              Rozdil LX a XT je spise ve vaze – ve funkcnosti uz minimalni. Na XT jezdi i hodne amaterskych zavodniku..

              Ghost je uz vyborny kolo a nejslabsi casti, ktera ho paradoxne bude srazet dolu bude opet vidle. K takovymu kolu uz by prislusela aspon reba…

              Nabizi se jina otazka.

              Zvaz, jestli to ma smysl. Ja jsem taky u prvniho kola kdysi cetl recenze, nechal si radit a cena splhala a splhala. (chtela jsi kolo kolem 15 a jsi pres 23…). Nakonec z 25 jsem koupil za 40 a ikdyz jezdilo super, tak si nejsem jistej, ze jsem ten rozdil poznal (nebo spis ocenil)…

              Ale pokud si chces udelat radost, tak ho vem :)

              0 0
              • R4YNE8  

                Nejvíce toho Ghosta budou srážet zapletená kola :O

                0 0
              • SnowWave  

                To je presne ono, nejprve jsem byla nadsena z toho Feltu a z predstavy vubec odpruzene vidle, a kotoucovek, ted se z toho rysuje o poznani drazsi kolo bez kotoucovek, sic s lepsimi komponenty, ale otazkou je, jak to poznam a ocenim.

                Radost bych si rada udelala hlavne z pohodlne jizdy a primerene vydrze vsech komponentu… Pokud budu muset za dva roky menit polovinu soucastek, radost podstatne opadne.

                Na druhou stranu kdyz si koupim ram Ghost, sedne mi a bzde se mi na nem vazne jezdit lepe nez na tom Feltu, pak bych si i priplatila a kotoucovky ci lepsi vidlici doplnila postupne za par let.

                0 0
                • Pytlik  

                  To bude tezka noc :))

                  Pokud ty kola nekde uvidis, tak si na ne sedni a rozhodni se dle pocitu z geometrie. To ti totiz nejak zapomneli tady poradit – to je skoro to nejdulezitejsi. Na leccos se da zvyknout, popr doladit napr predstavcem, ale jak ti nesedne, tak to jde tezce a u novyho kola je to docela zbytecny. Teorii jsi nabusena, takze ted do terenu zkouset! :))

                  0 0
                  • SnowWave  

                    Uz mi to tu dokonce i radili, samozrejme ze to je to hlavni a jak uz jsem tu psala, pristi tyden vyrazim po Praze zkouset :-). Doufam, ze budu uspesna…

                    0 0
                    • Pytlik  

                      No vzhledem k tomu, ze se jedna o lonske modely, tak si je v Praze asi moc nevyzkousis… Spis si na strankach vyrobce zjisti, jestli zachovali geometrii i pro letosni modely a pak si vyzkousej tyto. At se pak nedivis…

                      Anebo misto Prahy smeruj spise na Ostravsko :)

                      0 0
                      • SnowWave  

                        Já vím, předpokládala jsem ale, že nějaké loňské modely by v kamenných obchodech snad mít mohli? Na Ostravsko, to už by mě to kolo vyšlo sakra draho :-D. Jsem z Krkonoš…

                        0 0
                        • Pytlik  

                          Ja vim, proto jsem ti poslal obchod z Liberce…:)

                          0 0
                        • Ossis  

                          Tohle me dostalo. Kdyz jsem si vybiral kolo, tak sem byl nastvanej, ze snad vsechny eshopy sou mimo Prahu… na severu.

                          0 0
        • HKou  

          Pro me jsou kotoucovky napriklad velka uleva. Minimalni servis, dobre to brzdi (zejmena v horsich podminkach), snazsi demontaz kola (dost casto ho vozim autem). Clovek nemusi resit zuby na rafku. Provoz je ponekud drazsi (samotne brzdy, desticky kolem 400 CZK par, kotouc vydrzi tak troje desky).

          Hmotnostni rozdil bych opet neresil, pokud si lze vybrat, tak doporucuju kotouce s duralovym unasecem (SMRT79 :), min se krouti a neni problem se skrtanim nebo cinkanim). Pokud to vidlice umozni, tak do kopcu je lepsi 180mm vpredu, mel jsem 160mm, ale bylo to nejak malo.

          Co se tyce servisu, tak doporucuju brzdy s mineralnim olejem misto brzdove kapaliny (neni to jed), olej neabsorbuje vodu a neni ho potreba tak casto menit.

          Tu a tam je treba vyndat kolo a desky (dat daleko od zbytku) a vycistit pistky, aby chodily stejnomerne. Trmen se serizuje jen jednou (na prostredek). Trmen jsem zatim vzdy plnil pres paku, prijde mi to jednodussi nez se parat s odvzdusnova­ci sadou.

          0 0
          • Pytlik  

            Nejsem si jistej, jestli jsi ji zrovna tim poslednim odstavcem od kotoucovek spis neodradil… :)

            0 0
            • HKou  

              :) snad ne.

              Imho tohle mohou delat v servisu a nemelo by to byt tak drahe. Kdyz si vzpomenu, jak jsem se vztekal s veckama, tak tohle je celkem pohoda, takova cista prace.

              0 0
              • Pytlik  

                Ja jsem na starym kole mel takovej hybrid – vepredu kotouc a vzadu V-cka (ono to ma celkem dost logiku, i kdyz to vypada divne). A s V-ckama ohledne nastavovani byly teda vzdycky mensi problemy…(asi diky paralelogramu) Zato kotouckovka furt cinkala, bylo potreba ji dostelovavat apod. Ale byla to hayeska, takze mozna i tim…

                0 0
                • HKou  

                  To cinkani (je to takovej zeleznicni zvuk – blizici se Posazavsky pacifik) resi castecne jine nez sintrovane desticky (oblibil jsem si kompromisni koolstopy) a taky ten kotouc s tim unasecem (min hazi pri ohrati).

                  Videl jsem i V brzdy vpredu a kotouc vzadu (to jeste u vidlice s patkou kolmo dolu, coz je pro kotoucovku moc nedobra vec – reakce brzdeni vyndava kolo z patky vidlice), coz se zase da resit rychloupinaky, ktere nemaji tu plastovou podlozku, ta se casem vymacka a povoli :) a to jsme uz dost daleko od tematu.

                  Za me kotoucovky urcite ano.

                  0 0
            • SnowWave  

              No nejsi moc daleko od pravdy s tim odrazenim, kdyz jsem to cetla, pomalu jsem si rikala, ze to abych si k tomu kolu poridila i soukromeho servismana :-D. „Serid, namaz, oprav, posteluj…“ :-D

              Ja jsem s Veckama nikdy nemela nejmensi problem a nikdy jsem s nima nic nedelala (cca jednou za dva roky slo kolo do servisu, ale vetsinou kvuli prehazce, ktera mi ustavicne blbla, brzdy maximalne lehce seridili). Takze pokud mi kotoucovky zacnou cinkat ci vydavat jine podobne zvuky ci dokonce zacnou hure brzdit, budu spis nastvana za zbytecnou investici…

              Laka me na nich prave ale ta vetsi spolehlivost, i kdyz otazka je, jestli to pri tech 60kg bude skutecne tak markantni rozdil.

              0 0
              • Ossis  

                Jeste bych se na to podival tak, ze kdybys v budoucnu chtela vymenit vidlici, tak sehnat neco na vecka by mohl byt problem…

                Jinak vahu navic oproti veckum bych moc neresil… Rozdil bude asi jen v hmotnosti kotoucu navic.

                A kdyz bude problem, tak je soupnes do servisu.

                0 0
              • Pytlik  

                V mokru a bahne to rozdil je. Ale kdybych mel 60 kg, tak beru asi V-cka…

                0 0
              • Lenka.05  

                Každá rada drahá, ale já už bych třeba kolo bez kotoučovek nekupovala. Případné přebudování kola s V na kotouče nese další úskalí a finance (náboje popř celá nová zapletená kola, vidlici budou hyzdit navářky na V+cena za brzdy a montáž). Podle mého názoru vyjde lépe koupit rovnou kolo s kotouči. A pak už máš jen samá pozitiva a sociální jistoty :)

                Btw co nějaký pěkný marin Určitě by šel sehnat i za lepší peníz.

                0 0
              • HKou  

                Hehe, tak to jsem nemel v umyslu, jen jsem popsal kompletni servis brzd. Kdyz si vzpomenu na trable s veckama (spinavy bowdeny, nevracejici se brzda, kvileni za mokra – to je asi nejstrasnejsi), tak jsem rad za kotoucovky. V-brzdy bych asi uz nechtel, vyjma pripadu, ze bych chtel mit co nejlehci kolo (jako treba toto , coz nechci).

                Jak jsem uz nekde psal, zameril bych se hlavne na vyber spravne geometrie ramu a funkcni vidlice. Zkusim shrnout zbytek (muj subjektivni nazor):

                • kola, smysl maji loziskove naboje, kvalitni kola dodavaji pocit lehkosti(nizky moment setrvacnosti), plaste vozim Hutchinson Python Airlight na leto(k tomu jsem dokonvergoval po temer 20 letech pokusu), na zimu Kenda nevegal2.35 (moc to ale nejede),
                • sada komponent (Deore staci, (SLX)LX je dobry kompromis, XT ma vyhody, jakotreba loziska v packach, nizsi hmotnost, vic vydrzi), XTR je, rekl bych,odlehcene na ukor trvanlivosti,
                • brzdy, urcite Shimano, jiny pokusy (treba Formula ORO), bych nezkousel,
                • sedlovka, predstavec, riditka, na tom celkem nezalezi, sedlovka s jednimsroubem rada skripe,
                • sedlo je subjektivni vec a je potreba jich par zkusit, na delsi vyjizdky(celodenni) je paradoxne lepsi tvrdsi sedlo,
                • retez Sram 971.

                Zpet k vidlici, doporucoval bych tu Rebu (nejdrazsi zminena varianta), pokud setrit, tak Toru. Mam Marzocchi MX Comp (2006), coz je, rekl bych, posledni slusna vidlice znacky, pak to nejak kvalitativne kleslo.

                Co se tyce vlastniho ramu, tak s pevnym kolem moc poradit neumim, doporucil bych Specialized (stran geometrie, problem s cenou), zkusil bych Cube (takovej nemeckej Author), pripadne bych si domluvil v RB centru testovaci jizdu toho CRR.

                0 0
                •  

                  přišel jsem zrovna z hospody, ale tohle co napsal kolega-biker nade mnou bych zrovna jako bernou minci nebral,jak jsem mohl jezdit vlastně více než 20 let na véčkách a vlastně na nich ke 100% spokojenosti jezdím na HT dodnes, nechápu,nechci pochopit ty bludy co tady někteří píšou svý zkušenosti, sorry k těm dalším píčovinám co tady dotyčnej napsal se už vůbec nehodlám vyjadřovat, jdu rači spát, však se někdo najde kdo to uvede na správnou míru,tolik kokotin v jednom příspěvku jsem už dlouho nečetl, si připadám že k tomu abych se svezl pořádně na kole vlastně potřebuju mechanika do baťohu…,teď jsem si to přečet ještě jednou, jak někdo může vyblejt takovejch konin, ten musel být vožralej jak kára a jestli byl střízlivej tak pánbůh s ním…

                  0 0
                  • HKou  

                    >> k těm dalším píčovinám co tady dotyčnej napsal se už vůbec nehodlám vyjadřovat, jdu rači spát,

                    jo, to bude lepsi :)

                    0 0
              • redbed  

                já si myslím,že při tvé váze ten rozdíl markantní určitě nebude.XT-véčka na tom Ghostu – plus další XT osazení a cena tohoto kola, ti bude naprosto stačit a vyhovovat.Brzdy zvládnou v pohodě i náročnější podmínky,než v kterých se budeš pohybovat.

                0 0
                • SnowWave  

                  Právě že jsem se občas pohybovala v podmínkách, kde mi ty V brzdy opravdu nestačily… Stačí když je po ránu rosa, jsem z Krkonoš, takže kopce všude kde se podíváš a prostě se v tom moc pak jet nedá (resp. jet se dá dobře, ale brzdit ne :-D).

                  Takže stejně dříve nebo později bych měnila Večka za kotouče a znamenalo by to zase další docela citelný výdaje.

                  0 0
                  • redbed  

                    a jaké véčka jsi na tom svém Supíkovi měla ? Určitě to nebyly XT,že? Kvalitní brzdové špalky ( např trojbarevné BBB) vyráběné v současnosti dokážou s kvalitními brzdami což XT určitě jsou a alespoň s průměrnými ráfky,slušně brzdit i za vlhka, zvláště při tvé váze.

                    Samozřejmě, pokud budeš chtít jezdit hodně často a ne jen „občas“ za deště ,bahna,popř sněhu kotouče tě neminou.Ale z pohledu komplexního, bych tak vybavené kolo určitě koupil.A teprve po svých vlastních zkušenostech s XT véčkama bych se rozhodl pro případný upgrade na kotouče.Držel bych se hesla: než průměrné kotouče, tak raději špičkové véčka se špičkovou výbavou.

                    Musíš si uvědomit,že za cenu,jenž chceš do kola investovat nemůžeš mít všechny komponety top – ale ten ghost jich má určitě více, než výše nabízené modely s kotouči.

                    0 0
                    • SnowWave  

                      To nebyly docela určitě XT, ale za sucha brzdily luxusně, problém byl jen za mokra… Máš samozřejmě pravdu, nemůžu mít všecky komponenty top, proto musím zvážit, čemu dát přednost. A ještě pořád váhám kvalitnější Ghost bez kotoučovek vs. Felt s nima. Nejvíc záležet bude na tom, jak mi to které kolo sedne. Když mi ten Ghost sedne na 100% a Felt ne, pravděpodobně kotouče oželím a dám na tvou radu zkusit kvalitní Véčka… Dík za připomínku :-)

                      0 0
                      • HKou  

                        Presne v tomto stadiu stoji za to kotoucovky zkusit :)

                        0 0
                      • redbed  

                        samozřejmě nejdůležitější podmínka,aby vše,o čem se bavíme mělo smysl je,vhodná geometrie rámu.To je základ !.Nevím, jak daleko jsi v této oblasti znalá a zdali už máš představu o vhodné geometrii pro svou postavu.Každopádně bych si před volbou nového kola, za předpokladu,že se ti na tom současném,co se týká posedu ,sedí a jezdí dobře,změřil či nechal změřit tyto hodnoty –

                        vzdálenost špičky sedla x střed řidítek,

                        délku představce,

                        vzdálenost vrcholu sedla x střed otáčení klik,

                        délku (vysunutí) sedlovky po vrchol sedla.

                        A pro jistotu vzdálenost (výšku) řidítek od země.

                        Z těchto naměřených rozměrů můžeš vypočítat jednoduchým sčítáním či odečítáním rozměry,které můžeš porovnat s rozměry,jenž nabízejí tebou vybraná kola – viz jejich geometrie rámu.Cílem je,aby se tyto naměřené hodnoty co nejvíce kryly s nabízenými u nových kol.

                        Pokud jsi trochu zběhlá v angličtině ( ale není to podmínka) můžeš si rozměry rámu a částečně i nastavení správného posedu vhodného pro tvou postavu, zjistit pomocí záložky – odkazu /fit calculator/ na těchto stránkách http://www.competitivecyclist.com/za/CCM…

                        Jinak ještě k těm kotoučovkám.Jak psali již kolegové níže,kotoučové brzdy pískají také a věř ,že často hlasitěji než véčka a to nejen za vlhka.A jako bonus navíc,předpokládám většině vlastníků( včetně mne),při určitých rychlostech hezky cinkají :-)

                        0 0
                        • Milwa  

                          Prozradíš, jestli máš posez nastavený podle toho, co ten calculator spočítal? Já se na tom webu nikde nedočetl, jak ty výsledky vyhodnocuje. A ač to může býti dosti sofistikovaný systém, tak uplně stejně nemusí.

                          Navíc někteří mluví o turistických až závodních raženích a tady ti řeknou jen jedno nastavení za každý typ určení a o požadovaných výkonech už mlčí.

                          Máš s tím zkušenost?

                          0 0
                          • redbed  

                            Prozradím.Ano mám to nastavené podle toho, co mi ten kalkulátor vypočetl.Výsledky nastavení posedu ( a z toho odvozenou vhodnou geometrii rámu) udává pro tři kategorie klasické XC,AM a ta poslední GF je myslím nastavení pro sjezďáky.

                            Samozřejmě neplatí to striktně a přesně – u každého rozměru je rozmezí.Ale nejen dle mých zkušeností to většině lidí + – sedí.Pokud si porovnají třeba svůj současný posed a velikost rámu ,s nímž jsou spokojeni a jenž si nastavovali podle svého pocitu a zkušeností s vypočtenými hodnotami dle kalkulátoru.Pro začátečníka při volbě velikosti rámu a nastavení základního posedu je to myslím prefektní pomůcka.

                            0 0
                            • Milwa  

                              Díky za reference. Právě pro výběr prvního kola bydou tyto výpočty použity.

                              0 0
    • deryl  

      ahoj. tak toto kolo má kámoš na krámě, zde odkaz. Pro tebe velikost 15,5. Vidlice RockShox bude fungovat pod tebou na jisto a hladce, nastavit tlak v komoře a již se to houpe.cena je více než přijatelná.

      a nebo ještě doporučuji kolo pells Phantom Elite D, vel. 15"

      http://www.shop-sport.cz/…elite-d.html

      http://www.shop-sport.cz/…20–2009.html

      toto jsou výborné poměry cena/výkon a dostupnost ihned.

      0 0
      • SnowWave  

        Velikost 15,5 na 170 cm? Nebude to trochu malý? Přemýšlela jsem o tý 17,5 teda…

        0 0
        •  

          s největší prvděpodobností ti malý bude, tak 17 – 17,5 možná

          0 0
        • t29  

          Hrubým odhadem si troufnu tvrdit, že ti 17,5" rám bude akorát :) velikost 15,5" bych holce tvojí výšky doporučil jedině, pokud je to její první kolo do terénu – nižší horní trubka omezí strach z bolavého rozkroku :)

          Jinak geometrii najdeš na oficiálních stránkách – efektivní délka 578 mm v 17,5" velikosti je (o 12 mm) menší než u letošního modelu, ale je prakticky stejná jako u Authoru Instinct ASL ve velikosti 17,5" – když budeš moct Instinct vyzkoušet a bude ti sedět, je šance, že ti sedne i ten Felt.

          0 0
          • t29  

            Tak mě napadlo, že je zajímavé, jak se pánský Felt délkově vyrovná dámskému Authoru, přitom Authory jednu dobu platily za kola s krátkou geometrií :)

            0 0
      • t29  

        Poměr cena/výkon u toho Pellsu je přinejmenším sporný. Co je platné SLX řazení na kole s Dartkou?

        EDIT: A vida, u toho Feltu píše hmotnost 12,4 kg. Rozdíl proti výše doporučovanému Ghostu EBS2 je necelé kilo, trochu jsem přestřelil :)

        0 0
      • Lenka.05  

        Měřím 162cm a rámy mám 15" a 15.5". Na 170cm to bude malý.

        0 0
    • Mandush  

      A co tenhle feltik

      si myslim ze za 20k je to super kolo… v poho vidla, juicy 5, XT prehazka… kamarad si ho ted koupil a spokojenost, je to lehoucky kolecko…

      0 0
      • Lišák  

        Myslím, že z nabízených je to zatím nej.

        0 0
        • t29  

          každopádně kola jsou zase na Shimano 475 nebo 525 + Mavic 117. RM5 nebo aspoň CRidy by tomu slušely víc.

          0 0
          • Lišák  

            Pár tisíc kiláků na nich odjede a zatím může šetřit na nová, lepší kola. Podle mě je to lepší řešení, než mít hned dobrá kola a šunt vidlici. Rozdíl mezi více a méně utěsněným nábojem nemá na požitek z jízdy tak zásadní vliv jako funkční/nefunkční vidlice. Aspoň pro mne.

            Na těch kolech bych ovšem hned po koupi zkontroloval dotažení konusů. Dost často jsem se setkal u Shimana s přetaženými.

            0 0
          • Lišák  

            Pár tisíc kiláků na nich odjede a zatím může šetřit na nová, lepší kola. Podle mě je to lepší řešení, než mít hned dobrá kola a šunt vidlici. Rozdíl mezi více a méně utěsněným nábojem nemá na požitek z jízdy tak zásadní vliv jako funkční/nefunkční vidlice. Aspoň pro mne.

            Na těch kolech bych ovšem hned po koupi zkontroloval dotažení konusů. Dost často jsem se setkal u Shimana s přetaženými.

            0 0
            • Lišák  

              Pardon-nejprve i po dvou znovunačteních stránky se mi příspěvek nezobrazil a teď je tu dvakrát :-(

              Vot balšája ťéchnika…

              0 0
              • Ruprt2  

                byl to dlouhý příspěvek chvilku vždycky čeká než to schválí cenzor. :-)

                zeptej se Sobiho :-)

                0 0
            • t29  

              Ale jo, fungovat ty kola budou. Jen jsem si povzdechl, že na tom dražším kole je všechno lepší – až na kola.

              0 0
      • SnowWave  

        Taky jsem na něj už koukala, líbí se mi i vzhledově možná níc než ten stříbrný nebo šedý q820… Vidle Recon je v poho? O té tu ještě nic nepadlo, i když váha koukám dost dobrá :-). Má to kotoučovky, dokonce snad lepší než tamten Felt, cena do 20 je optimální…

        Co je na těch kolech Shimano 475 špatnýho? Až odejdou, výměna by snad rozhodně vyšla podstatně míň než měnit u toho Ghosta V-brzdy a vidlici na kotouče :-).

        Vypadá to ale, že pokud mi geometrie Feltu sedne, do tohohle bych asi šla :-)

        0 0
        • Ruprt2  

          dneska má každá vidlice přípravu na kotouče, takže kvůli kotoučům výměna vidlice není nutná.

          a proč ti vlastně ty véčka vadí. Na Ghostu jsou véčka XT. To jsou velice dobré brzdy a kola má taky lepší.

          Na druhou stranu felt je o dost levnější, to chápu. Vidlice Recon je velice dobrá. Je lepší než neupravený Epicon.

          na tom feltu jsou kotoučovky Avid 5 to jsou spíš jedovaté brzdy s krátkým a tyto brzdy zpravidla ženám moc nevyhovují. Ale to nemusí být tvůj případ.

          0 0
          • Ruprt2  

            slovíčko se zatoulalo

            *s krátkým chodem

            0 0
          • t29  

            Měnit vidlici kvůli kotoučům nechce nikdo, ale nejsem si jistý, jestli na tom Ghostu EBS2 jsou náboje pro kotouče, takže případný upgrade by nejspíš znamenam zároveň kola a brzdy.

            0 0
          • SnowWave  

            Konkrétně Epicon ale má, co jsem si všimla, vidle zvlášť pro kotouče a zvlášť pro V-brzdy, tzn. nevim jak moc by šla vidle pro V-brzdy předělat na kotouče. Nerozumim tomu, ale proč by pak dělali zvlášť pro Večka a zvlášť pro kotouče, když by to šlo na obojí??

            Někdo nedá dopustit na Véčka, někdo si zase vychvaluje kotouče… Nevim co si přesně vybrat, ale vzhledem k tomu, že už se těším, až mi konečně přestane po mokrý louce tak příšerně pískat brzda, body navíc maj kotouče. Jedovatý brzdy? To se mi začíná líbit, zavání to trochou adrenalinu, to já ráda :-)

            0 0
            • t29  

              vidlice pro kotouče = pouze pro kotouče

              vidlice pro V-čka = pro V-čka i pro kotouče

              0 0
            • PatrikL  

              nechcem kaziť radosť, ale niektoré kotúčové brzdy vydávajú ešte horšie zvuky ako véčka :) Ale aspoň brzdia lepšie, to hej :D

              0 0
            • Ruprt2  

              k tomu jedu, jsou kotouče, které brzdí stejně dobře nebo lépe, ale nejsou tak jedovaté. Třeba shimano nebo Formula (trochu záleží na konkrétním modelu)

              0 0
        • t29  

          Recon je funkčně to samé co Tora, akorát Tora má nohy a krk z nerez ocele a Recon z duralu, proto je lehčí. Výše zaznělo, že Epicon by se měl spíš než s Torou srovnávat právě s Reconem.

          Znovu opakuju, 475ky náboje jsou těžké, špatně utěsněné a musíš umět seřizovat konusy (to ale u všech konusových nábojů). Jinak jsou dobré a levné :)

          0 0
        • Automat_1  

          Recon je vyšší řada než Tora-bude z nabízených nejlepší. Z kol bych strach neměl, při nejhorším stačí koupit náboje (třeba Novatec?) a nechat přeplést. Proti Ghostovi jsou ještě horší kliky, ale na 60 kilogramech bude rozdíl naprosto minimální..

          Ostatní výbavu už bych neřešil:)

          0 0
      • brkoslav  

        Tohle vypada zatim nejlip z toho vseho co tu padlo…a ty kola a naboje kterejma te vsichni strasej bych neresil, zas tak desny to nejni a nejhur, no spis nejlip, si casem koupis naky lepsi (kola).

        0 0
    • deryl  

      PARDON, JSEM PŘEHLÉDL, VELIKOSTI URČITĚ 17 ČI 17,5 PALCE.

      0 0
    • SnowWave  

      Super super super, děkuji všem za cenné rady, moc jste mi pomohli se v těch kolech alespoň trošku zorientovat :-)… Teď už zbývá jenom zkusit a koupit :-)… Tak snad se zadaří

      0 0
    • HKou  

      Kdyby to melo byt tech 15k, coz takhle GT Avalanche 1.0 Disc?

      0 0
    • jaffa  

      Tak mi dneska z mojekolo.cz dorazil ten zminovany Felt Q820. Po trosku umornem laborovanim s nasazenim predniho kola aby neskrtal kotouc sem ho sel s chuti projet i kdyz venku prselo jak svina:O).predtim sem mel hodne podprumerne kolo takze pro me obrovsky skok a prvni dojmy naprosto paradni. Nejaky blizsi nahled si na to kolo utvorim az po vice kilometrech ale zatim maximalni spokojenost, brzdy, vidle, tuhost ramu vsechno slape:o)

      0 0
      • Lišák  

        Aby kotouč neškrtal se laboruje s třmenem, ne s kolem. Až máš třmen správně nastaven, je dobré si na ose udělat rysku a vždy dávat kolo do vidlice podle ní. Pak už škrtat nebude.

        0 0
        • jaffa  

          jojo to me umorne pul hodince pak napadlo ze to bude v necem jinem:o)..BF pomohlo:o)

          0 0
    • yoggi  

      inak osobne by som sa pozrel po modeloch cube LTD Pro pripadne LTD team

      http://www.come2bike.cz/…ost-18–1984/

      http://www.come2bike.cz/…ost-18–1981/

      0 0
      • SnowWave  

        O značce Cube slyším prvně, každopádně kola vypadají doost dobře :-)… Určitě po nich mrknu. Dík za tip

        0 0
        • yoggi  

          znacka cube je nemecka, je to jedna z lepsich znaciek. dovolil by som si tvrdit z toho co som tu tak videl co padlo do vyberu asi najlepsia. to ti potvrdia aj tu na fore.

          tu je link priamo na vyrobcu:

          http://www.cube.eu/

          p.s.: myslim si, ze ak zozenes toho cube pro team tak budes nadmieru spokojna.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.