Horské kolo na 120 kg člověka

21 nepřečtených
  • David01

    Zdravím všechny bikery :)

    Chci si koupit nové horské kolo do 20.000 Kč. Jsem spíše rekreační jezdec po hospůdkách. Měřím 205 cm, váha 115 kg. Najedu cca 3.000 km ročně, 75% silnice, 25% lesní nebo polní cesty. Pročítal jsem příspěvky zde na fóru a trošku jsem se lekl, že některá kola jsou např. jen do 90–100 kg. Chci se zeptat, jaké komponenty by kolo mělo mít, aby mě uneslo (115 kg) a taky jaké cca komponenty jsou v této cenové kategorii přijatelné.

    Ještě oblezu pár cyklo obchodů, ale chci mít alespoň malý přehled před prodejci, ať nekoupím nějakou drahou rachotinu.

    Díky za každý příspěvek.

    0 0
    • David01  

      .

      0 0
    • Výběr z produktů
      Mondraker Chrono DC 29 kolo, graphite/desert grey/orange Skladem > 2 ks

      Black Friday savings Mondraker Chrono DC 29 kolo, graphite/desert grey/orange

      od 26 799 Kč savings MOC 47 099 Kč

      Liv Tempt 4 27,5 dámské kolo, black chrome Skladem 1 kus

      -12% Liv Tempt 4 27,5 dámské kolo, black chrome

      od 13 499 Kč -12% MOC 18 599 Kč

      Přejít do shopu (Kola / Horská)
    • novas752  

      Na ježdění v nenáročném terénu by mělo stačit jakékoliv horské kolo. Většina má limit právě okolo 120kg, ale to platí pro terén, tedy musí se 120kg člověkem bezproblému přežít jízdu přes kořeny, kameny apod., takže pro asfalt a polní/lesní cesty by to mělo být bezproblému. Nižší hmotnostní limit platí spíš na některých odlehčených závodních komponentech, ale to na kole za 20k asi mít nebudeš. :)

      Při volbě komponentů by měl být kladen důraz na vzduchovou vidlici (nejspíš Suntour Raidon nebo Epixon; levné pružinové xc vidle se dají nastavit jen v omezeném rozsahu cca 70–90kg), nějaké normální brzdy (alespoň Shimano Deore a 180mm kotouče; to prakticky elimininuje sériová kola, kde jsou brzdy spolu s vidlicí většinou velmi ošizené) a nějaká odolnější kola, možná s 36 dráty. Takže si nech něco postavit u stavitele. Budeš to mít lépe a vyváženěji vybavené, než sériové kolo (tam většinou zbytečně nacpou super přehazku a to je vše).

      0 0
    • Pán z Dubu  

      Tvá tělesná výška zásadně omezí výběr kola. Délka sedlové trubky plnohodnotných 23“ tedy 584 mm + 420 mm sedlovka by akorát mělo stačit.

      Kromě velikosti rámu je třeba zohlednit i ergonomii dalších komponent:

      Délka klik http://www.nettally.com/…rankset.html , odhaduju 200 mm. Abys s nimi neoral do země je záhodno zvednout šlapací střed od země – namísto vidle se 100 mm zdvihem osadit 140 mm zdvih. Pedály s delší osou http://shop.sq-lab.com/…dal-511.html

      Pracka Ti asi přerostla konfekční gripy – pohledat velké nebo namísto nich užít silniční omotávku v patřičné šíři i vyhovujícím objemu…

      Nemá význam se dívat po konfekci –potřebuješ individuální stavbu na míru.

      Podívej také sem http://www.bike-forum.cz/…kola-58.html

      Rámy se sedlovou trubkou 584 mm měla Merida a MRX.

      0 0
      • Libores  

        ty 200mm kliky mu ale sežerou 1/3 rozpočtu:)

        „Najedu cca 3.000 km ročně, 75% silnice, 25% lesní nebo polní cesty“ na to mu stačí konfekce 23' (efektivních).

        Mimochodem já mám 207cm

        0 0
        • Pán z Dubu  

          Souhlasím. Aby vyhověl ergonomii, je potřeba rozbít větší prasátko. Ona i vidle 29“ 140 mm zdvih je za víc než 100 mm zdvih. I rodla 740 mm stojí víc než 640 mm … Já jsem upozornil na velikostní úskalí a možnosti, je na něm, jak to porovná s rozpočtem. Jestli to nějak dá na kolo pro něj, nebo bude jezdit na dětském.

          0 0
          • David01  

            Doteď (asi 10 let, než mi někdo ukradl Stratosa) jsem jezdil na 21 rámu. A zvykl jsem si :D Každopádně určitě budu tedy brát 23 rám a 29 kola. Uvidím, jaká by byla cena i se všemi věcmi okolo. Pokud by se cena měla vyšplhat dost nad 20.000 kč, tak bych asi nějaké kliky atd musel oželet. Zkusím někoho sehnat, kdo skládá kola a zkusíme to nějak nacenit a spočítat.

            Díky všem za nápady a rady!

            0 0
            • michomin  

              Davide, ty máš se svou výškou jako cyklista docela smolíka. Sériový rám na skoro třímetrového obra aby fakt sednul skoro není. Jediný, který mě napadá, je RB 29 CRR ve velikosti 3XL. Má dlouhou hlavovku, správné rozměry, ale nabourá ti rozpočet.

              Dej se na jiný sport.

              0 0
              • Libores  

                právě, že 205cm je tak na horní hranici, ale 23' kolo se ještě sehnat dá celkem v pohodě. Nebude to full a bude to hliník, ale v pohodě sežene. RB CRR290 je asi největší, sám na něm jezdím. Ale tuhle jsem v krámě okukoval Cannondale s sedlovou trubkou 60cm a pak nějakou Meridu. Jestli má 205cm tak je zvyklej shánět třeba jeansy, s kolama je to stejný – jsou. Já se svými 207cm jezdím karbonovou silničku…

                A rada „dej se na jiný sport“ je fakt výron demence.

                0 0
                • michomin  

                  Ty potřebuješ za výrokem tohle :-) nebo tohle :-( abys pochopil, že?

                  0 0
                  • Libores  

                    A ty potřebuješ za výrokem tohle :-) nebo tohle :-( abys pochopil, že?

                    0 0
                    • michomin  

                      Líbí se mi, že opakuješ po svých vzorech. V Japonsku standardem.

                      0 0
    • petyn  

      Mám 200 cm a jezdím rám od Spešlu XXL – 23 a v pohodě,záda nebolí a nohy taky ne.

      0 0
    • Čipera  

      Cannondale má teké xxl velikost, která by mohla padnout. Tam by připadal v úvahu trail 4 je ale nevýhodou pružinovka xcr, nicméně na tvoje ježdění jako kompromis by to prozatím stačila a do budoucna by to určitě chtělo vyměnit.Já jsem tenkrát se svýma 110 kg objel na pružinovce i pár závodů a šlo to. Vyhodou by byl dobrý a pevný rám.

      0 0
    • David01  

      Co říkáte např. na http://www.sterba-kola.cz/…ine-300-2017 ?

      0 0
      • Pán z Dubu  

        Pevný osy kol jsou pro Tvou váhu jistější.

        0 0
        • Čipera  

          Tak ty jsou jistější pro každou váhu bohužel u takového rozpočtu si člověk moc nemúže vybírat a bude muset dělat ústupky.Rekreační jezdec po hospůdkách 75% silnice a zbytek lesní a polní cesty tam ani nepozná výhody pevných os. Za mě na tudle váhu dobrej a pevnej rám, dobrý brzdy, a vzduchová vydlice. Zvážil bych jestli na takový cesty nedat i pevnou.

          0 0
          • David01  

            ad1: Taky teď přemýšlím nad pevnou. Doteď jsem odpružení neměl a neviděl jsem v tom žádný problém (ale možná bych s odpružením změnil názor :) ).

            ad2: Jak poznám pevnou osu kol? Lze to nějak poznat na pohled? Nebo to vyčtete někde z dat o kole? Přemýšlím, že bych obětoval pérování za pevnou osu.

            0 0
            • petyn  

              Máš v tom trochu zmatek. Pevná osa je způsob uchycení kola(náboje) do vidlice i odpružené. Nedochází tak ke ,,kroucení,,noh vidlice jako u rychloupínáku 5 mm osa

              0 0
              • David01  

                Jasný, chápu. Akorát jsem to asi blbě napsal :) Nevadí.

                Jak tedy poznám, že má kolo pevný osy kol? Když se mrknu např. do nějakýho e-shopu, jak poznám, že zrovna nějaký kolo má pevnou osu? Kromě toho, že ten náboj má větší průměr (ale jako lajk to stejně nepoznám).

                0 0
                • plzakj  

                  Melo by to byt uvedene v popisu. Spis nez u naboje, tak je to vlastnost vidle a vzadu ramu. Takze napr vidle 15mm pevna osa, ram 12mm.

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.