Dobrý den, měl bych dotaz, jsou hřeby na kolech legální? Vím že u aut to není a nenašel jsem žádný jiný zdroj.
Dobrý den, měl bych dotaz, jsou hřeby na kolech legální? Vím že u aut to není a nenašel jsem žádný jiný zdroj.
Co není zakázáno je povoleno.
na hřebech toho moc nenajedeš, kdysi jsem to zkoušel a málem se vykastroval…:-) ale na ledě je to super
jinak koupit jdou s hrotama a nějakou zimní směsí – tady asi nikdo nebude řešit poškození vozovky jako u aut, nehledě na to, že to spíš ani nebude kontrolovat. Ve vyhlášce myslím není výslovně napsáno motorové vozidlo nebo kolo. Jinak na co to bude dobré? Na asfaltu je počítám životnost dost mizerná a taky to bude o hubu s vyšším tlakem.
No třeba Schwalbe Ice Spikery by se měli nejprve „zajet“ 40 km na asfaltu (bez prudké akcelerace a brždění), aby se tam ty hroty správně usadily a nevypadávaly. Životnost je v pohodě, jádro hrotu je z tvrdého kovu, jen to dělá celkem bordel (jak kdybys jel vrstvou skořápek). Naopak je třeba dávat sakra pozor na hladkou dlažbu a koleje. Jak se nemají hroty čeho chytnout, tak to podjede hned. Vyšší tlak je nesmysl, do sněhu i na led to chce nižší tlaky.
A chce to i nesmeky na patě. Jinak na ledě šlápneš na zem a ležíš :-)
Important information about Schwalbe Ice Spiker tires:
Nemas pravdu. Jezdit se na tom da uplne v pohode i za sucha. Ve predu je zivotnost „nekonecna“, vzadu se, u tezsich jezdcu, postupne hroty zatlacej do plaste a zacnes mit defekty, i tak mne vydrzel dve sezony a tisice km prevazne po asfaltu. Pisu o schwalbe marathon winter na trekovem kole. V soucasne dobe mam plast s hreby jen ve predu a vzadu mam schwalbe gt 365. Tuto kombinaci nasadim s prvnim snehem a sundam na jare. Bez hrotu si v zime nedokazu predstavit jezdit po Brnenskych cyklostezkach podel rek, ktere se v zime nijak neuklizej :-(. Ta jistota jizdy prevazi vyssi hmotnost a seveleni na asfaltu.
Na asfaltu je počítám životnost dost mizerná a taky to bude o hubu s vyšším tlakem.
Mám na zimu Kenda Klondike a jezdit s nimi po asfaltu je za trest. Jako kdybys tahal nohy z blata. Mimo asfalt pohoda – pocit sucha a bezpečí :-)
Kolik ty Kendy váží? To asi nebude 965 g jako u Spikerů s kevlarovou patkou a odlehčenými hroty :-)
Kolem 1,5 kila. :-)
Na to moje šmrdlání na HT to je dostačující. Nemám s nimi problém. Teda mimo asfalt.
Jestli je to povolene nebo neni nevim, ale na kole ot nikdo resit nebude. Ty „hreby“ jsou jen male a z plaste koukaji max par mm. Neni to ani videt. Rozhodne to neni jako hreb v plasti pro auto.
Jen taková doplňující otázka. A jak si tak představuješ, že ty hroty v pneu na auto vypadají? Myšleno normální silniční pneu, ne rally speciály.
Asi takhle :D edit: tak jo uz jsem je nasel orm mel pravdu!
takže ty hřeby pro auto jsou stejné jak na kolo?
jinak nechápu tvůj komentář
Podle toho jak to pises, jsem si asi predstavoval hreby na rally, tj. par cm dlouhe hroty. Ted jsem si vygooglil nejake obrazky a ano, vypada to podobne jako na kole, ale ty rozmery budou vetsi. Moje chyba.
staci si zajet podivat na hory, mistni to vozi
jj uplny masakr
To sis spletl s ledovou plochou dráho na motorce, ne?
vim že tu není bazar, ale kdyby někdo z Brna užil nejetý ice spikery 29 kevlar tak jsou u mne kdispozici.
Pisu SZ.
Na ledu super, ve sněhu nic moc, na asfaltu a zámkové jaks taks, na kostkách o hubu.
Jak ty hřeby (kompozit hliník/železo) reagují se solí na silnicích? Máte někdo zkušenost?
Nejdřív si zjisti z čeho jsou :D
Vycházím z tohoto: hřeby SCHWALBE Alu s wolfram-karbidovým jádrem
Ale s hřeby v soli nejezdím, tak proto se (snad normálně a slušně) ptám.
Nevypadá to, že by sůl měla negativní vliv. Ale taky se snažím v rozsolené břečce moc nejezdit.
A díky za odkaz, teď tam cpu obyčejné těžké železné náhradní hroty, tyhle budou lepší (a lehčí:-))
Jezdim s tim na zimaku ve vsem a neni s tim problem.
Hledas problem kde neni
Jezdím 3 rok a mimo ztráty 1 ks hřebu na zadním kole a trochy ojetí nevidím žádné výrazné opotřebení ani korozi – karbid wolframu i když je magnetický tak nerezaví a hliníkový obal hrotu nijak neoxiduje. Je pravda, že po každé jízdě opláchnu celé kolo vodou. Jen doporučuji na normální ježdění jak po silnici, tak v terénu hřeby jen na přední kolo, na zadním jsou téměř k prdu a strašně brzdí. Používám Schwalbe Ice Spiker na HT i fullu dle potřeby a letos jsem na cyklokrosku nasadil Schwalbe Winter 30mm a úplně to stačí. Jen upozorním na leštěnou dlažbu, koleje plech apod na těchto površích hřeby opravdu hóóódně kloužou.
Vyskytuje-li se na trase led(ovka) ve stoupání, tak hřeby oceníš i na zadním kole.
ja to nechapu jak na tom polovičním obutí nekdo muze jezdit. předek ti drzi a zadek te vytresta
80% vyřešíš volbou trasy (není přesně daná) a volbou stopy, 10% odšlápneš a 10% prostě spadneš na zadek. Ale jízdní odpor je co? Nižší, kurwa nižší! Avotomtoje.
trasa je dana velmi konkrétně, odslapavani ani padání na zadek v součtu 20% je dost o zranění v mem pripade ze snb a dob bez hřebíků uz kostrc vic nesnese, naposledy kluzkej asfalt na malorce cítím jeste od velikonoc. Odpor vyřešis zvýšením fyzické kondice a odměnou ti je jistota v každém okamžiku.
Zajimalo by me realne cislo valiveho odporu, nebo aspon porovnani s wattmetrem. Vi nekdo? Na fatbiku je to kolem 40–50W proti rychlemu MTB plasti.
Tak velky cislo jsem teda necekal…
Jel jsi někdy s fatbikem po asfaltu? :-)
Ne nejel :-)
Rychlost na fatbiku neni nic moc a je to jedno jestli na asfaltu nebo v terenu. Jede to rychle akorat z kopca. A kdo tvrdi, ze ne, tak se jeste nesvezl na chrtim XC. Ale o rychlosti fatbike neni :)
Kazdopadne se snazim maximalne asfaltu pri jizde na ohrebovanem fatu vyhybat. Huci to neskutecne. Funguje to misto zvonku spolehlive.
Ani z kopce to nejede. Kde se dalo skákat mám menší rychlost a musím to rvát pedálama. Fatbike je ale rychlejší přes odkloněné kořeny a v zatáčkách, kde pomůže obrovská trakce. Zas ale musí být jezdec, který to na tu výchozí rychlost dostane :-) Jak píšeš, je to prostě skoro všude pomalé kolo.
Tak to já mám na některých segmentech PR právě na fatu. A některé na fatu v zimě na sněhu/ledu. Takže záleží… Ale obecně je to pomalá zdechlina.
ma to svoje specifika :)
Aby nevznikla mýlka. Je to 40 – 50 W na pár kol, ne kus pláště. I tak to ale pro mnoho jezdců je hodně velká část jejich výkonu. Fatbike fakt není rychlé kolo, ale zas projede, kde jinde sotva tlačíš.
Toto jsem pochopil ;-)
No on ten fatbike taky neni všespásný. Dá to tak o 5–10cm víc než normalní mtb, podle typu sněhu.
Tak těch 10, ale hlavně s úplně jiným komfortem a bezpečností. Ale to už je asi na jiné vlákno.
Ja to tak vozim. Drive jsem vozil oba dva, ale u zadniho plaste jsem po roce zatlacil hroty to plaste a zacal jsem mit z toho defekty. Ted v zadu vozim plast schwalbe gt 365, coz je celorocni plast a vsude, krome cisteho ledu do kopce, drzi pekne. Mne osobne jde o to, aby mne drzel predek, abych z cista jasna nelezel na zemi. Kdyz uklouzne zadek, tak to vim dopredu a mam cas se na to pripravit. Vepredu s tim nic neudelam. V zime rozhodne nerezu zatacky, abych lezel kvuli zadku.
Záleží na čem to vozíš a kde jezdíš. Tím je potřeba začít. Nejsem si jist s jízdou v lese na tom GT365. Nemyslím lesní cestu, myslím spíše trailíky, lehce ušlapané od lidí, nebo po poli, kde je vstva sněhu. Za mne je jednoduší mít solidní zadní plášť se záběrem.
gt365 je trekovy plast a na trekove pouziti. Reagoval jsem na to, ze je potreba mit oba plaste s hreby a jinak to nema smysl. Myslim, ze hroty maji prave vetsi vyznam u kol s uzsima plastema nez u mtb. Tam je ten plast sirsi a lepe drzi tak nejak prirozene.
Mně to bylo jasné hned, že to máš na trekovém, ale ta diskuze se točila spíše směrem k mtb ježdění
Myslim, ze zrovna to co napsal mastihuba bylo obecne konstatovani, ktere se nevztahovalo jen k mtb. Tatranka1 psal i o cx 30mm plastich, ktere pouziva, takze si myslim, ze uplne mimo jsem nebyl :-)). Az pak se to stocilo k MTB.
Jasně, ale obecně jezdit v zimě na trekovém, silničním nebo gravelu bez hrotů je sebevražda :). Za sucha ok. Ale jinak na sněhu je ve všech ohledech prostě MTB určitě ideálnější volba.
Ja chci jezdit jen po cyklostezkach, ale v Brne se neuklizej, takze clovek nema jinou volbu nez hroty :-). Pripadne kdyz jsem drive jezdil do prace celej rok, tak jsem chtel mit jistotu, ze vzdy dojedu. Zimni MTB nemam.
A asi se to nijak měnit nebude, údržba cyklostezek není žádná priorita… neuklízí pomalu ani chodníky ve vedlejších ulicích. V Jundrově jsou uklizené pouze chodníky okolo hlavních cest… Zbytek nula, a přitom všechny chodníky vlastní obec.
Nove jsou tam cedulky, ze se v zime cesta neudrzuje. Jako chapu ze to nema prioritu jako silnice ( jak by se asi tvarili ridici na podobne cedule na hlavnich tazich?), ale nevidim problem to protahnout pak, az se uklidej cesty a ne ze to nechaj zamrznout a je z toho kluziste. Pak se ridici rozciluji, ze se jezdi na kole po silnici kdyz je vedle stezka nebo naopak ze v zime na kole nikdo nejezdi. Zacarovanej kruh.
Jakmile to zmrzne, tak už ten chodník multikára neshrábne, takže to max posypou drtí nebo pískem. Každý rok stejné, žádný progres
Souhlasim, proto je potreba to udelat co nejdrive po tom co se uklidej silnice. Ziju v Brne uz dlouho, abych vedel, ze je to marne.
Tak pokud tě to zajímá, tak zrovna dnes se uklízí v Jundrově chodníky na sídlišti :)))). To brzo…
Přitom stačilo dva dny počkat a „vyřešilo“ by se to samo :-D
To je jejich oblibenej argument, kterej jsem uz od nich take slysel :-). Vsak se to vyresi samo. To by se vyresilo i na silnici a kolik by se usetrilo!
Myslíš, dle hesla silničářů: „Sám napadl, sám sleze“ :-D :-D :-D
Vcera jsem jel takovej svuj 50km okruh smerem na jih – cejl – olympie – turany, dvorska, kobylnice, sokolnice, telnice, menin, blucina, opatovice, rajhradice a po stezce kolem ikea na cejl. Snazil jsem se jet primarne po stezkach. Kvalita uklidu stezek byla ruzna. Nekde perfektne uklizeno opatovice, rajhradice, nekde mordor, ze se nedalo ani jet napr. 1/2 stezky z menina na blucinu. Zajimave, ze ± od dalnicniho podjezdu uz to bylo drive vyhrnute, takze se jet dalo ok. V brne se konecne rozhoupali a prohnuli stezku do Alberta do Komarova (kde je to rozkopane a do jara asi bude :-(). Sice byl na stezce snih, ale jet se dalo. Peklo bylo od Makra k Olympii. Jsem fakt rad, ze uz nemusim jezdit do prace na kole, protoze bych asi radsi sedl do auta :-)).
No vidíš a dnes ráno, právě ty uklizené úseky peklo – čistej led. Tam kde neuklidili se jet dalo. Myslím, že párkrát do roka se to dá přežít ( neuklizený stezky)
Led nevadi, viz nazev vlakna, ale kdyz se to neuklidi, nataje a zase zmrzne, tak to je nesjizdne to dalsi poradne oblevy. Je to fakt peklo. Rikaj to i ridicum :)?
To co sem psal bylo cílený rejpnuti do pepka :)
Mám silničního Favorita z r. 1972. Myslíte, že se tam vejdou ty 33 pláště (kde se dají sehnat?), nebo 30–622 viz https://www.kaufland.cz/…t/321622913/ ?
Uplne v pohode.
Tam by mohly byt jedinou prekazkou blatniky, ale plast se do ramu vejde… kdyz si vzpomenu, jaky monstra jsem tam jako mladej vozil…:-)
Tam se vejde bez blatníku až 45C :)
Ahoj, koukal jsem, že mi už cca 10–20 hřebů v pláštích chybí (Ice Spiker 27,5×2,6 skládací). Rád bych to dal do pořádku, ale … podle všeho tam mám ty hliníkové a ty jsem nikde nenašel v sadě s tím jejich spěšl nástrojeml. Všude jen v kombinaci s ocelovými hroty. Taky jste se s tím setkali nebo su jen splepééé? Takhle bych si musel koupit sadu s ocelovýma jen kvůli tomu nářadí a k tomu ještě sadu alu … vyhozené peníze. Nebo se dá ten jejich dutej šroubovák něčím efektivně nahradit? Googlil jsem, ale nenašel. Taky jsem googlil instruktážní video jak se ty hroty mění, ale přímo od výrobce nic! To je mi, ale podnik …
Já jsem koupil ten jejich nástroj a byl překvapený, že ty hroty u něho přibalené vypadají jinak než ty v plášti. Ty správné odlehčené jsem koupil až letos samostatně, když jsem na ně náhodou narazil.
Těch těžkých už mi zbývá jen 20 (20 těžkých váží víc než 50 odlehčených:-)).
Při zasouvání náhradního hrotu se mi osvědčilo šplíchnout na „hříbek“ hrotu i do dírky v plášti trochu isopropylu (lepši to pak klouže + isopropyl se rychle odpaří) a krouživým pohybem tam ten novej hrot natlačit.
Diky za odpoved. Kde jsi je kupoval (letos)? Nekde tady v Brne na krame? Ja bych tam chtel radsi ty alu, tedy ty co tam mam. Ani ne kvuli hmotnosti, ale ta nejednotnost by mi vadila, i kdyz funkcne by se ten mix asi nepoznal. To je podnik to Schwalbe :)
Koupil jsem je ve Frýdecko-Místeckém e-shopu díky odkazu zde v diskuzi. Ale měli poslední kus a už nemají @:-).
Třeba axit.cz je stále má za 179 Kč (hledej kód výrobce 5508.01)
V Německu jsou taky k dispozici:
Jj, díky! Doufal jsem, že je mají někde v Brně :)
Nejhorší je, že musím ještě někde objednat sadu ocelových s tím toolem. Toto má Schwalbe teda blbě vyřešený. No nic, dost fňukání! Objednat, opravit a doufat, že to venku zase brzo zatuhne :D
Nevim jake presne mam ani jak to zjistit, ale mam tu hromadu starsich hrotu sundanych ze schwalbe marathon winter a klidne ti je dam a tool ti pujcim. Jsem z Brna.
Jaký typ hrotů máš zjistíš jednoduše:
(tipuju že máš ty těžké:-))
Je to mozne. Nedohledal jsem jaky typ hrotu se tam dava z vyroby. Ted uz to nejde poznat. Kazdopadne nevzpominam si, ze by vypadaly jako na fotkach, ani na jedne.
Díky za nabídku. Uvažoval jsem, že poprosím někoho z Brna o půjčení toho „šroubováku“. Ale vhledem k tomu, jak to opadává a že bude asi potřeba čas od času to v tom plášti usadit, tak si ten tool koupím. Naopak potom budu moct nabídnout ty ocelové :) Podle obrázků z netu hádám, že jsou ta těch ¨Marathonech ty ocelové.
Já teda doufám že to nezatuhne :)
Příští týden celý v kuse teploty okolo 6–10… Zatuhne tak leda guláš v lednici :))
U nas je jaro
Já věděl že na prodej těch plášťů mam max 2–3dny.
Muzete zacit prezouvat zpet, snih je pryc ;-)
Já jen prohodím kola ;-)
U nás je dost :-)
Pekny, ale jak to taje, tak se ten snih bori a nejde na tom jet na zadnym kole ;-)
Nahoře je stále kolem nuly, ale těch 20+ km se tam dostat :-(
Já sednu na gravel a pojedu asfalt :)