Hydraulické brzdy Shimano SLX (zkrácení hadiček a vycentrování)

69 nepřečtených
  • pekum

    Potřebuji poradit jak na brzdy Shimano SLX. Mám 2 problémy:

    1 – vedení hydrauliky je moc dlouhé

    • koupil jsem je již naplněné (to je asi normální)
    • potřebuji zkrátit vedení o cca 15 cm
    • jsou to moje první hydraulické brzdy (zkušenost žádná)

    2 – destička škrtá o kotouče

    • potřebuji je vycentrovat, tedy aby kotouč byl přesně uprostředmezi destičkami

    Pomohlo by mi, kdybyste mi to vysvětlili jako laikovi

    P.S. návod k nim nemám

    0 0
    • Tygr  

      na zkrácení potřebuješ par vjeciček, který doma určitě nemáš a brzdy zároveň budeš muset odvzdušnit… a jelikož to sou tvé první hydrauliky tak bych se do toho doma opravdu nepouštěl a svěřil to servisu… vycentrování brzd dělám tak, že povolím třmen na šroubech aby se s ním dalo pohybovat, vemu 2 papíroví vizitky a vložím je mezi kotouč a destičku ( na každou stranu jednu ). a pak už jen silně zmáčknu páku a dotáhnu šrouby co drží brzdič a je to…

      0 0
    • Luk02  

      Inspiraci můžeš čerpat tady shimano návod

      0 0
    • Honza321  

      O 15cm delší hadice? a to prodávají kde takové mrdky brzdy?

      0 0
      • pekum  

        Mám rám RB CRR velikosti M, tedy relativně krátký rám. Zadní brzda je opravdu delší cca o 15 cm, přední o cca 10 cm. Jsou to originální nové brzdy Shimano SLX, podle mě koupíš všude stejné. Chápu, že hadice musí být takové aby to vyšlo i na XL.

        Prostě zkrátit je jednodušší než prodloužit.

        0 0
        • Martin  

          nejenom na XL, ale i na 29" biky :-)

          u mých brzd XT mi zadní hadice vyšla akorát :-) a jsem rád, že shimano dodává dlouhý hadice

          0 0
        • Honza321  

          Nesmíš to kupovat tam, kde prodávají brzdy s hadicema přední 90cm a 170cm zadní (tyto délky jsou absolutně nepoužitelné pro laiky, ti sice ušetří nějakou stovku ale v zápětí s tím musí jít do servisu na zakrácení hadic a tam je pěkně zkasírují:-)…a kromě toho existuje pár e-shopů, které ti dodají brzdy v potřebné délce hadic bez příplatku.

          0 0
    • KM.1  

      Než to začneš řezat nezapomeň krom olivy, osmičky, prkýnka, taky na olej kterým to musíš naplnit a odvzdušnit není se čeho bát, není co pokazit.

      0 0
      • pekum  

        díky všem, zakoupím potřebné a pustím se do toho, věřím, že to zvládnu.

        Petr

        0 0
        • Rychlej turista  

          Tak to pak nezapomeň pořádně napsat, co a jak. Mě to čeká zítra u Formulí R1. Snad to bude stejné a nedopadnu takto :-)

          0 0
          • bruco  

            Ked sa dari, tak sa dari. :-D

            0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      • Martinson  

        Povedlo se mi přední SLX zkrátit i s minimální ztrátou oleje a téměř bez zavzdušnění. Chce to jen na to myslet a zkracovat u páky.

        0 0
        • pekum  

          bohužel potřebuji ještě poradit

          Pochopil jsem:

          • rozdělání a zadělání expanzní nádobky
          • odtranění krytky z hadičky na straně u páky

          Ale nevím

          • jak vyndat hydraulickou hadici z páky
          • mám to vytrhnout silou?
          0 0
          • Marskatin  

            zcela vyšroubovat a pak vyškubnout

            0 0
            • pekum  

              díky moc, to mi pomohlo

              musel jsem za to zarvat pořádně, ale nakonec to vyjelo

              šlo to krásně, podruhé to budu mít hned :-)

              Petr

              0 0
              • Rychlej turista  

                Nevyteklo z toho nic, když jsi tu hadici vyškubl?

                0 0
                • pekum  

                  Z páky nevyteklo nic, rozhodně jsem si ničeho nevšiml.

                  Z hadičky vyteklo pár kapek, ale to nevadí, protože jsem stejně zkracoval. Hadičku jsem ucvakl štípačkama a z toho ucvaknutého kusu vyteklo samozřejmě všechno. Při práci jsem se to snažil držet kolmo nahoru a podle subjektivního pocitu jednu brzdu ani nebudu muset odvzušnit.

                  Odvzdušnění mi přijde jednodušší, než zkrácení.

                  Až to budu dělat příště, bude to rutina.

                  0 0
    • Papuča  

      Myslim, ze keby si to zaniesel do servisu tak by si tym nic nepokazil – ja som to tak riesil presne z SLX a nemusel som sa trapit…

      0 0
      • pekum  

        Když to dělám sám tak:

        • naučím se jak se to dělá
        • je to hned
        • je to levnější
        0 0
    • Mr.Duck  

      Zdravim, tak sem si zrovna dones dom přední SLX brzdu, nasadil sem jí asi za 2 minuty, je to balada oproti mechanikám nebo V ;)

      Nicméně, nasadil sem to, vzal to projet kolem sídliště, a žádný lítání přes řídítka se nekonalo, musim za to dost zabrat aby se začalo zvedat zadní kolo, řek bych že to de jenom o málo, jestli vůbec líp než na původních Hayes MX-3. A taky u toho musim dát páku skoro až k řídítkum, když si páku přiblížim hodně blízko ke gripu tak toho moc neubrzdim. No a nýbrž mě to docela překvapilo, bo sem čekal vyšší účinek, a taky že páka nepude až ke gripu, tak se chcu zeptat jestli se to zajede, nebo jestli myslíte, že je tam vzduch?

      A kdyby to byl ten vzduch, potřebuju volakou tu sadu, nebo dovedu něco zbastlit? Vim že se tu o tom dost pojednává, jen sem tak zběžně pohledal a řikám si že se nejdřív zeptám takhle, než začnu řešit odvzdušnění, na kole si kromě servisu vidlice (teda XCM zvládnu, DJ ne ;P) dělám všechno, tak tohle bych musel zvládnout taky ;)

      0 0
      • Vilém  

        Nova brzda nebrzdi nikdy, takze dockej casu. Na zavery typu, zda je to zavzdusnene, je trosku brzo. Jinak shimano je na odvzdusneni snad nejlepsi brzda, staci kousek hadicky, oleje a klic.

        0 0
        • Mr.Duck  

          Díky, mě to zavzdušnění napadlo, bo se mi nezdá že to de domáčknout až na grip, ale tak uvidim, snad se do konce tejdne dostanu na Závist, zandám kopec po tom trailu co řikaj že je tamten DH nebo jak se to píše a uvidim co to udělá )

          0 0
        • Mr.Duck  

          Tak sem z toho jelen, vzal sem to 3× na točnou do bikeparku, blbnul s tim a brzdí to solidně, jednim prstem mě to zastaví, ale zas ne uplně zadarmo, de to dost ke gripu. Každopádně panuje spokojenost, ALE! Cestou domu dneska když sem jel Lávky, kde to kolo dostává hroznou sodu, to je samej kořen, skoky na placku a voda, tak mi ke konci začalo brzdit kolo, tak koukám proč, a zdálo se mi že se nechtěl vracet pístek jeden, zkoušel sem pumpovat pákou a tak, to pomohlo třeba na 5m a zas, tak sem zastavil, podival se na to a zdálo se to ok, rači sem zkusil znovu vycentrovat třmen a domu už sem doje bez problémů, ale neví někdo co to mohlo bejt? Že by se tak lehce zaseknul pístek?

          0 0
          • Martinson  

            Normální. Než si to sedne, tak se někdy jeden z pístků courá. Vyndám desky vytlačím opatrně trochu pístky, očistím a namažu kapkou řídkýho oleje.

            0 0
            • Mr.Duck  

              Díky, zkusim to zejtra máznout než pojedu(jestli budu schopnej pohybu ;)), si mě celkem uklidnil, já už si řikal jestli nemám ňákej páteční odpolední kus ;P

              Ale pořád mi nejde vyladit ten chod páky, chtěl bych jí mít blíž ke gripu, ale tak nezabrzdim aniž bych si skřípnul prst (brzdim prostředníčkem, tak mi to rve ukazovák když je to moc blízko), ale koukal sem že možná mám trochu šejdrem adaptér na těch kloubovejch podložkách, tak si s tim pohraju a doufám, že brzda trochu přituhne )

              0 0
      • jIrI___  

        Jestli jde páka až ke gripů, tak podle mě bude zavzdušněna. Návod jak odvzdušnit je na ivelo.cz a zrovna u Shimana je to strašně jednoduché. Takže s chutí do toho ;-)

        0 0
        • Dendakenny  

          Zdár, tak jsem taky šel do new SLX a musím přiznat že nic-moc. Předtím jsem jezdil na ráfkovejch Magurách HS33 a to nejde srovnat. Nedávno jsem i koupil new XT kotouče (dopředu 180), ale stejně mi to příde že to prostě nebrzdí jak má. Akorát to dělá strašnej randál (píská vrže a tak). Máte někdo podobnou zkušenost? Najeto na nich je cca 30km.

          0 0
          • Mr.Duck  

            Mno mě taky nejdřív přišly nic moc, teď se to trochu zajelo (km ti nepovim, ale asi 5× sem to vzal do „bikeparku“ na točný, žádnej záhul na brzdy, je to taková bikroska spíš), a je to solidní kotva. Ale randál, nemáš to šejdrem nebo tak? Mě ani nehlesnou, občas to cinkne ale na tom bude mít svuj podíl křivej kotouč, řek bych :-)

            0 0
            • Dendakenny  

              Čoveče nevim, docela sem si s tim vyhrál když jsem je seřizoval. Jediný co jsem nedělal je, že jsem nefrézoval patky na vilici a rámu, nemám na to vercajk.

              Minule sem jel docela rychle v lese z kopce a když sem za ně zabral, bylo to slišet na kilometry. Uvidím až se trochu ojedou destičky a snad to bude ok. Zlatý Magury…

              Diky ti za info.

              0 0
              • winprog15  

                Pri nadmernom piskani moze pomoct podmaznut desticky medenou pastou,predava sa v moto shopoch ;)

                0 0
              • Mr.Duck  

                Tak to já si s tim nehrál prakticky vůbec ) Prostě sem to nasadil, zmáčknul brzdu, utáh šrouby a jel, venku sem poladil vzdálenost páky jenom, a hotovo. Celkově 5 minut práce, koukal sem jak puk (moje první hydry), no kromě toho že by to mohlo bejt trochu tvrdší (když se hodně snažim, tak páka de dost daleko) si stěžovat nemůžu.

                Jinak s tou měděnou pastou to tu píše dost lidí, asi bych to zkusil.

                0 0
                • winprog15  

                  Takisto som to urobil aj ja,len som nasadil,skratil hadicu,odvzdusnil a to je vsetko ;) Uz len dnes vyskusam a uvidim ze co to bude,mam M595ky,dost podobne SLXom :)

                  0 0
    • HKou  

      Co se týče toho vystřeďování, tak je potřeba, aby kotouč byl přesně uprostřed třmene. Pokud chodí pístky rovnoměrně, tak se to dá zvládnout tím stisknutím páky a utažením (i bez papíru). Pokud stejně nechodí, tak je pak třmen křivě a dříve či později to začne škrtat zase. V tom případě je třeba čistit a mazat pístky tak dlouho, dokud nechodí stejně. Třmen stačí takhle seřídit jen jednou. U těch SLX třmenů je to jednoduché, drážka mezi půlkami třmenu má být přesně uprostřed kotouče.

      0 0
    • Seban.ra  

      Ahoj, chtel bych se pustit do zkraceni hadicky a odvzdusneni na hydrach

      Shimano BR-M445 – Dookie.cz":http://goo.gl/h1M5

      Jsou to moje prvni hydry, celkem bych si byl jisty jak na to ale neni mi jasne par veci Tucne

      Chapu to asi tak:

      • Vytahnu hadicku
      • Skubnu
      • sroub a tesneni si stahnu smerem po hadici ke trmenu [za mistocvaknuti]
      • cvaknu hadici
      • snazim se drzet konec hadicky smerem vzhuru
      • nasadim olivu [a vyjede z ni nejaka mazlavina – ja bych to dalpryc, co vy?]
      • zatlacim na trumpetku do hadicky [ma zajet az do konce hadice nebostaci spicka a muze couhat?]
      • nasadim do paky
      • zasroubuju sroub [az na doraz nebo staci jemne?]

      Zkraceni by bylo, dale odvzdusneni

      • odsroubuju viko paky, ktera je smerem zhuru
      • vytahnu tesneni [co kdyz mineral vytece? Mam do trmene natlacitdalsi az po okraj expanzky?]

      Tady jsem trochu ztracen, a pokud muzete pokuste se to doplnit, budu vam vdecny :)

      0 0
    • Ondra 575  

      Dotaz – hadička k odvzdušňování, která se nasazuje na třmen má vnitřní průměr 4 mm? viz. video

      0 0
    • Sipal  

      Včera jsem zkracoval hadičky na Shimano 596, všechno asi OK ale jedna páka zabírá blíž k řidítkům. Předpokládám, že je to zavzdušněné, ale když sundám plnící šroub nahoře na páce, je olej až po okraj. Může být vzduch ještě někde jinde? Nebo je to spíš už záležitost nastavení páky? Samozřejmě netuším, jak se to chovalo předtím a než to začnu trápit, tak se radši zeptám.

      0 0
      • Fidži_CZ  

        Předpokládám, že to bude zadní.

        0 0
      • lidumil  

        Samozřejmě, že vzduch může být kdekoliv v celé hadičce. Musíš znovu odzvdušnit.

        0 0
        • Sipal  

          Bych teda čekal že vzduch vybublá nahoru, ale beru, vrhnu se do odvzdušňování. A je to zadní.

          0 0
          • lidumil  

            Až tak pravda to není, musel bys mít hadici kolmo vzhůru od třmenu brzdy. Mám to z vlastní zkušenosti.

            0 0
          • mr.antik  

            ano, ideální je to dělat mimo kolo, ale stejně se bublina někde může zatoulat…

            0 0
            • Pedro111  

              Zdravím,

              dnes jsem zkrátil hadičku na nových Shimano SLX 675 brzdách na zadku. Brzdu jsem odvzdušňoval asi hodinu a je vždy na první zmáčknutí dlouhý krok. Zabrzdí, ale jsem na řidítkách. Na druhý a třetí je to lepší. Brzda tvrdne. Bylo to i takové, než jsem hadičku zkrátil. Nevíte, co by mohlo být špatně? Přední jsem si jen pro jistotu odfoukl a pohoda. Díky za rady.

              0 0
              • Spikelet77  

                Mel jsem podobny problem, ale u noveho kola, takze to bylo spatne odvzdusnene uz z obchodu. Normalnim odvzdusnovanim to neslo odvzdusnit. Musel se odmontovat zadni trmen, dat tu plastovou vec misto desticek a trmen pri odvzdusneni otocit „hore nohama“. Hned na pevni odvzdusneni vyleteli bublinky a bylo po problemu.

                Ja mam trmen uchyceny PM uvnitr zadni stavby a tim jsou hadicka a odvzdusnovak v nejnizsim bode trmenu. Takze malinka bublinka v nejvyssim bode trmenu nesla vyhnat.Az se trmen otocil, tak bublinka vyletela hned.

                0 0
              • krabica  

                Odvzdušňuj v takové pozici, ať je třmen v nejnižsí pozici hadičkou vzhůru a brzdová páka co nejvýše baz nějakých velkých průhybů hadičky. Prostě aby bublinky mohly stopat přímo nahoru.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.