Hydraulické kotoučovky za rozumnou cenu.

177 nepřečtených
  • DominikGT

    Nejlíp něco kolem 2600kč.

    Anketa: Jaké máte brzdy?

    3x
    3%
    0 0
      • DominikGT  

        Ty avidy mám vyhlédnuté. A Jak se to musí často ladit? Ted mám mechanické kotoučovky tektro a s tím pořád něco je a přední už po roce vůbec nefunguje.

        0 0
        • marapara  

          No pokud s nima nebude nějaký problém, tak v podstatě není třeba nic seřizovat až pak vyměnit destičky, jak budou sjeté. Jednou za čas to chce máznout pístky silikovoným olejem, aby nezadrhávaly.

          0 0
        • marapara  

          No pokud s nima nebude nějaký problém, tak v podstatě není třeba nic seřizovat až pak vyměnit destičky, jak budou sjeté. Jednou za čas to chce máznout pístky silikovoným olejem, aby nezadrhávaly.

          0 0
        • marapara  

          No pokud s nima nebude nějaký problém, tak v podstatě není třeba nic seřizovat až pak vyměnit destičky, jak budou sjeté. Jednou za čas to chce máznout pístky silikovoným olejem, aby nezadrhávaly.

          0 0
          • jIrI___  

            Na Avidy silikonový olej nepatří.

            0 0
            • marapara  

              Na pístky ano, když se zadrhávají.

              0 0
              • M13  

                NEPATŘÍ.

                odkaz

                0 0
                • marapara  

                  není problém ani se silikonovým olejem, nenažírá gumové těsnění.

                  0 0
                  • M13  

                    Já tady (nejednou) četl opak, že v kombinaci s brzdovkou škodí.

                    0 0
                    • MirosPikos  

                      Taky jsem to četl… netuším proč všichni všude cpou silikonovej nebo GT olej :)

                      0 0
                  • Marcinka  

                    Taky si myslím. Silikonový olej ideální.

                    0 0
                  • jIrI___  

                    Vazelína na brzdové pístky u aut ideál, v autoservisu mi za pěkný pozdrav kydli ze soudku hrst té vazelíny do pytlíku od svačiny :)

                    0 0
                  • StuntJ  

                    silikon s DOT kapalinou dohromady nepatří !!!!

                    na písty a brzdy s kapalinou DOT jedině :

                    http://www.obchod-praha.cz/…0g-s54999762

                    0 0
                    • marapara  

                      Tak pístky se mažou zvenku ne ze vnitř, takže by s DOT nemělo mazivo přijít do styku, ale asi bude spešl pasta lepší.

                      0 0
                      • HKou  

                        Nejde o to, aby se nedostalo mazivo do kontaktu s kapalinou, ale aby neleptalo o-kroužky v pístku. Materiál, který odolává bzdovce zpravidla nesnáší minerální olej a naopak. Jen málo materiálům vadí silikonový olej (ale kdo ví, z čeho zrovna konkrétní o-kroužky jsou).

                        0 0
                        • marapara  

                          Tak předpokládám, že budou gumové. A právě myslím, že silikon by s gumou neměl mít problém.

                          0 0
                          • HKou  

                            Ano, nicméně těch „gum“ je víc, viz např:

                            http://www.google.com/url…

                            0 0
                          • akula  

                            Předpokládáš špatně. Těsnění v brzdách s DOT jsou zpravidla z EPDM pryže, protože EPDM pryž odolává kyselinám, alkoholům a dalším sajrajtům, ale rozhodně neni kamarád s oleji a hydrokarbonáty. Naopak brzdy s min. olejem používají těsnění z NBR, ta se s oleji má ráda a konečná pro ni jsou právě estery, ketony, kyseliny a alkoholy, což jsou věci obsažený v DOT. Takže sečteno podtrženo je jedno, jestli se dostane DOT do systému určeného pro olej, nebo obráceně, v obou případech je to pro těsnění konec.

                            0 0
                            • Vilém  

                              Tak kdyz uz jsi to tak pekne rozebral, tak by nebylo od veci osvetlit, co s tema tesnenima udela silikon, ktery marapara resil.

                              0 0
                              • hovanec  

                                Promiň, ale myslím, že to je dost jasně napsané… Těsnění z EPDM nemá rádo oleje. Co na tom nechápeš???

                                0 0
                                • Vilém  

                                  Nejsem chemit, tzn. nedokazu posoudit, zda se da silikonovy olej povazovat za olej v pravem slova smyslu.

                                  Pokud ty chemik jsi, tak mi to klidne muzes osvetlit, budu jen rad.

                                  0 0
                                  • akula  

                                    Čistý silikonový olej je v pohodě, ten tomu nic neudělá, pro EPDM je použitelný jako pracovní medium. Problém je hlavně ropa a její deriváty ⇒ minerální oleje, nafta, benzín, benzínové frakce atd., s tím EPDM nesmí vůbec přijít do styku. Takže otázka je, co na to vlastně dáváte, protože v silikonových olejích ve spreji typu silkal 93 atd. je benzínových frakcí kolem 5–10%. Vzhledem k množství a k tomu, že se to na těsnění dostane z vnější větraný strany ho to rozhodně okamžitě nesežere tak, jako kdyby se dovnitř nalil minerální olej místo DOT, svědčit mu to ale asi moc nebude. Kdo by se v tom chtěl pitvat trochu víc, tak projít třeba http://www.gumex.cz/ jsou tam i chemické odolnosti.

                                    0 0
                                • obda  

                                  Silikonovy olej je pomerne dost inertni zalezitost. Take nejsem chemik, ale zajimalo by mne, kde je problem.

                                  0 0
                                  • Jenda  

                                    hlavne toho oleje se dostane k tomu tesneni tak malo ze bych z toho nejakej zasadni strach nemel. By me docela zajimalo co je vlastne slozenim zac ta spesl pasta na kotoucovky? Podle me to bude nejaka silikonova vazelina jako doporucuje Formula.

                                    0 0
    • BigKarel2  

      Shimano m596 nebo Avid Elixir 5…

      0 0
    • Azmir  

      Za tu cenu určitě tyhle nový model, nová páka, vyšší brzdný účinek, menší houbovitost a ještě ti zbyde na kotouče pokud nechceš použít ty co máš ted :)

      0 0
    • Netbike.cz  

      m596

      0 0
      • DominikGT  

        Jsou kvalitní hydry do 3000kč? Aby se mě nezačaly kazit za rok nebo 2.

        0 0
        • jachymk  

          Exixíry 5, nebo tyhle deory. Chybu neuděláš. Kotouče jsou vlastně bezúdržbový, ale jestli chceš věčný brzdy :-) pořiď si véčka. Kotouče je po něaké době nutné odvzdušnit, vyměnit desky a případně kapalinu…

          Jsem spíš pro Exixíry ale to je opravdu individuální. Elixíry ostřejší krátký chod, deorka měkčí a delší chod páky. Zabrzdí ± stejně.

          K Elixírům jsou celkem slušné kotouče (mám je) deory jsou bez kotoučů, které pokud nemáš musíš koupit. V úvahu připadají G2 nebo XT (600–1200Kč) Takže u deorů není cena finální!

          0 0
          • obda  

            Hehe, prej bezudrzbovy :) Menit desky – zato u vecek nikdy spaliky nemenis ;) A u brzd od Shimana znam par lidi, co je neodvzdusnovali a nemenili kapalinu nekolik let, bez ujmy na funkci. Kotouce klidne nove SLX, jsou take s unasecem. Do 3000 se u tech Deorek krasne vleze i se dvema kotoucema a pripadnym adapterem. Jinak by mne zajimalo, jak moc mas zkusenost s deorkama m595 a m596 :)

            0 0
            • scret  

              no to teda musi bejt, nekolik let nemenena kapalina…:)

              0 0
              • pepek  

                U Sh mám olej 8 let, nikdy nebylo třeba odvzdušňovat. Ty desky teda musím měnit, to jo. Hrozný!

                0 0
                • scret  

                  mluvim o brzdovce ne o oleji… a to ze neni potreba odvzdusnit neznamena, ze misto brzdovky nemas uz jenom nejakou sragoru…

                  0 0
                  • pepek  

                    Ale Obda mluvil o Sh.

                    0 0
                    • scret  

                      moje chyba, myslel jsem ze mluvi vseobecne o hydrach…

                      0 0
                  • marapara  

                    Já jsem třeba v J7 ještě kapalinu neměnil a to je mám 4.5 roku :). Jen jsem letos poprvé na přední brzdě měnil destičky na jaře, už byly sjeté. Ale vzadu mám ještě původní a to dám ročně tak 7–8 tisíc km na HTčku :)

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      J7 zřejmě drží fest :-)

                      Doma je máme taky a na jaře po rovných 5 letech šly na preventivní výměnu kapaliny. V tu chvíli chodily zcela ok a žádné náznaky třeba většího přehřívání.

                      Najeto ty brzdy mají tedy určitě přes 10tis. a desky jsem na nich měnil už dvoje přední a jedny zadní a už se blíží další výměna.

                      0 0
                      • marapara  

                        No já na těch svých tak určitě přes 30000 km, tipl bych tak 35000 :)

                        0 0
                    • StuntJ  

                      Hmmmm tím se teda není moc co chlubit, tím že někdo zanedbává údržbu :o)))

                      0 0
                      • marapara  

                        Jednou za sezonu sundám desky, máznu pístky, destičky kontroluju průběžně. Co jsem zanedbal?

                        Pokud vše funguje stále stejně, není jakýkoliv důvod se v tom hrabat a měnit kapalinu.

                        0 0
                        • scret  

                          tak brzdovka by se mela menit cca po dvou letech, nekde se uvadi po roce, ale to je podle me blbost…

                          0 0
                          • marapara  

                            To je možné, ale spíš než pravda to bude marketing. Pokud brzda nemění svoje vlastnosti, tak není třeba nic měnit.

                            0 0
                            • scret  

                              tak problem je v tom ze vlastnosti se meni pomalu a tak majitel treba ani nepozna, ze brzdovka je uz zrala na vymenu…

                              0 0
                              • marapara  

                                I to je možné. Ale i tak nemám důvod nechat měnit brzdovku i po 4.5 letech používání. Stále nevidím rozdíly ve vlastnostech brzdy, možná proto že jsou málo znatelné.

                                0 0
                                • scret  

                                  myslim ze ti to nekteri potvrdi, po 4letech mas z brzdovky spis gelovatou sragoru… Pocitam ze znat to bude spis az v kritickych situacich…

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Hrozně záleží kolik, jak a v jakém prostředí byly brzdy používané. Měl jsem brzdy po 4 letech s brzdovkou v hodně bídném stavu a také ve slušném stavu.

                                    Pokud ale ani po těch 4 letech ani když vyrazím do hor nikdy brzdovku neuvařím, tak je to fuk, i když třeba vlastnosti trochu zhorší a bod varu jde o něco dolu.

                                    Já jsem třeba brzdovku neuvařil nikdy na žádných hydrách co jsem jezdil. Desky ano, ale pouze organiky. Od té doby, co jezdím výhradně sintry, tak jsem už brzdy neuvařil vůbec nikdy.

                                    Někde tu byl odkaz na nějaký test brzd a zahřívání kapaliny. A srovnávaly se tam stejné brzdy pro různě těžké jezdce včetně varianty těžší jezdec + ještě k tomu vozík.

                                    A ty rozdíly teplot byly obrovské. Takže pokud je někdo lehký, tak nemusí zaznamenat ani výrazné klesnutí bodu varu brzdovky (a také zase dle stylu jízdy, velikosti kotoučů, atd.).

                                    0 0
                                    • marapara  

                                      To bude asi můj případ. Vážím něco málo pod 75 kg, jezdím na bajku, kde mám J7 poslední roky spíš do práce z práce po rovinách, občas i nějaký nenáročný terén a občas i delší pojezdy s větším záběrem na brzdy (delší a prudší sjezdy). Ale jak píšu, spíš do práce a z práce po rovinách a menších kopcích, proto s brzdovkou zatím nemám problém.

                                      0 0
                • LáďaH  

                  Olej 8 let? Já ho měl po roce a půl úplně černý… Ale je fakt, že na kopci tu brzdu chytnu a pod kopcem pustím. :-) Samozřejmě záleží na kopci…

                  0 0
                  • v POHODÌ klokan  

                    To se pak nediv, že jezdíš tak pomalu :-) Z kopce se přece nebrzdí! :-D

                    0 0
                  • pepek  

                    Já mám v motoru černý olej po 10 km. A ničemu to nevadí. V těch brzdách taky ne, vždyť je to jenom bicygl.

                    0 0
            • Martin  

              třebas moje XTčka :)

              krom desek jsem na ně zatím nemusel sáhnout a chodí krásně i po skoro 3 letech

              0 0
    • RUMcajs  

      Divej se kazdy den na chainreaction­cycles.com do sekce recycled parts.

      Ono se tam neco levneho brzdy objevi.

      0 0
    • nox159  

      deore 2012 :)

      0 0
      • DominikGT  

        Ted sem opravil moje mechanické kotoučovky takže už brzdí pěkně i ta přední a tak si říkám jestli to má smysl kupovat hydrauliky kvůli tomu že to o něco líp brzdí když stejně někde v Alpách a podobně moc nejezdím.

        0 0
    • crzcba  

      Kup kantíky a máš rezervu na špalky minimalnš po několik sezoon :-DDD

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Mr.Duck  

      Eště pár dní zpátky byly SLX 2012 na Koloshopu za 2780, podle mě jasná volba..teď vyjdou tak na trojku, ale furt bych o jinejch v týhle ceně ani nepřemejšlel..

      0 0
      • maajkee  

        Já určitě jo, za tu cenu rozhodně elixiry 5 :)

        0 0
        • Evilcleaner  

          bojím se že s novými shimano brzdami už není žádný důvod si koupit avid:-)

          0 0
          • jIrI___  

            Vidím to teď stejně, ten posun je u Shimana obrovský.

            0 0
            • Evilcleaner  

              jak se ti vlastně jezdí s těmi slx?

              0 0
              • jIrI___  

                Zatím žádné problémy, výkon dostatečný, mnohem ostřejší než předchozí ročníky, páka tvarovaná snad líp než Elixirech, jen je furt o něco gumovější, ale už to rozhodně není takový velký rozdíl jako dřív. Pokud nenastanou nějaké problémy typu tuhnutí v zimě u bývalých XT a keramické pístky nebudou potřebovat tolik údržby jako u Avidu, tak té koupě rozhodně nelituju.

                0 0
          • Mr.Duck  

            Právě :-)

            0 0
          • maajkee  

            Tak to ani nápad, co jsem zkoušel nový SLX, pořád jsou houbovitější než obyč Elixiry 5, ty jsou prostě krásně ostrý.

            0 0
    • Georrge  

      co si myslíte o těhle ?

      0 0
      • Evilcleaner  

        prostě oem páka která vychází z deore 595 a alivio třmen. funguje bezproblémů ale proč to kupovat když o pár korun dráž se dají koupit nové deore 596?

        0 0
        • Georrge  

          jsou bílý :) a navíc špulím každou korunu. Je to pro 60kg holku, vepředu bude 180mm kotouč, myslíte že nebudou výkonově dostatečné? U těch nových deorek mám trochu strach, že budou až moc silné, a shánět menší kotouč jsou zase náklady navrch.

          0 0
          • jIrI___  

            Pro holku budou dostatečné i véčka.

            0 0
            • Evilcleaner  

              nechtěl bych být tvoje baba:-D

              0 0
              • DominikGT  

                Véčka stačí.

                0 0
                • Evilcleaner  

                  tvl vy jste se tu sešli. pro holku večka stačí, ale sám si pořídím samo hydry…

                  jestli máte jenom holky které jezdí po cestě tak to je chyba vašeho výběru:-D

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                • Georrge  

                  nevím jak ty, ale já bych véčka nechtěl jen kvůli toho, že brzdí míň…vlastně to ani není prioritní důvod proč véčka nebrat.

                  0 0
              • jIrI___  

                Já taky ne :)

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
          • Evilcleaner  

            jo tak to bude v klidu;)

            0 0
      • Luk02  

        Hele mám je jetý tak 10× na prodej kdyby si měl zájem…Kdyžtak napiš na maila.

        0 0
    • hovanec  

      Kouknul bych třeba po použitých XT nebo XTR. Jeté XT v super stavu mě vyšly na 2500 s poštovným. Sice bez kotoučů, ale ty sem teda měl od Formulí.

      0 0
    • Mirek_29  

      mám elixiri 5 a 180kotouč v předu vzadu a jsem na ně jen nasra… přetím jsem měl SLX a ty byly lepší.

      Elixir mi přijde pořád na zadku nějak divný než se rozjedu musím je parkrát promáčknout aby se páčka dostala dál od gripu. Odvzdušněné jsou. Kapalina nikde viditelně neutíká. Kotouče při intenzivním zabržděni začnou cinkat a srovnají se až po další zmáčknutím páčky. Prostě mi ty brzdy pěkně serou.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • BigKarel2  

        Je to odvzušněný? Asi blbě :D Kámoš má u Elixir 5 páky tvrdý jako skála :D

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.