Nejlíp něco kolem 2600kč.
Nejlíp něco kolem 2600kč.
Anketa: Jaké máte brzdy?
Ty avidy mám vyhlédnuté. A Jak se to musí často ladit? Ted mám mechanické kotoučovky tektro a s tím pořád něco je a přední už po roce vůbec nefunguje.
No pokud s nima nebude nějaký problém, tak v podstatě není třeba nic seřizovat až pak vyměnit destičky, jak budou sjeté. Jednou za čas to chce máznout pístky silikovoným olejem, aby nezadrhávaly.
No pokud s nima nebude nějaký problém, tak v podstatě není třeba nic seřizovat až pak vyměnit destičky, jak budou sjeté. Jednou za čas to chce máznout pístky silikovoným olejem, aby nezadrhávaly.
No pokud s nima nebude nějaký problém, tak v podstatě není třeba nic seřizovat až pak vyměnit destičky, jak budou sjeté. Jednou za čas to chce máznout pístky silikovoným olejem, aby nezadrhávaly.
Na Avidy silikonový olej nepatří.
Na pístky ano, když se zadrhávají.
NEPATŘÍ.
není problém ani se silikonovým olejem, nenažírá gumové těsnění.
Já tady (nejednou) četl opak, že v kombinaci s brzdovkou škodí.
Taky jsem to četl… netuším proč všichni všude cpou silikonovej nebo GT olej :)
Taky si myslím. Silikonový olej ideální.
Vazelína na brzdové pístky u aut ideál, v autoservisu mi za pěkný pozdrav kydli ze soudku hrst té vazelíny do pytlíku od svačiny :)
silikon s DOT kapalinou dohromady nepatří !!!!
na písty a brzdy s kapalinou DOT jedině :
Tak pístky se mažou zvenku ne ze vnitř, takže by s DOT nemělo mazivo přijít do styku, ale asi bude spešl pasta lepší.
Nejde o to, aby se nedostalo mazivo do kontaktu s kapalinou, ale aby neleptalo o-kroužky v pístku. Materiál, který odolává bzdovce zpravidla nesnáší minerální olej a naopak. Jen málo materiálům vadí silikonový olej (ale kdo ví, z čeho zrovna konkrétní o-kroužky jsou).
Tak předpokládám, že budou gumové. A právě myslím, že silikon by s gumou neměl mít problém.
Ano, nicméně těch „gum“ je víc, viz např:
Předpokládáš špatně. Těsnění v brzdách s DOT jsou zpravidla z EPDM pryže, protože EPDM pryž odolává kyselinám, alkoholům a dalším sajrajtům, ale rozhodně neni kamarád s oleji a hydrokarbonáty. Naopak brzdy s min. olejem používají těsnění z NBR, ta se s oleji má ráda a konečná pro ni jsou právě estery, ketony, kyseliny a alkoholy, což jsou věci obsažený v DOT. Takže sečteno podtrženo je jedno, jestli se dostane DOT do systému určeného pro olej, nebo obráceně, v obou případech je to pro těsnění konec.
Tak kdyz uz jsi to tak pekne rozebral, tak by nebylo od veci osvetlit, co s tema tesnenima udela silikon, ktery marapara resil.
Promiň, ale myslím, že to je dost jasně napsané… Těsnění z EPDM nemá rádo oleje. Co na tom nechápeš???
Nejsem chemit, tzn. nedokazu posoudit, zda se da silikonovy olej povazovat za olej v pravem slova smyslu.
Pokud ty chemik jsi, tak mi to klidne muzes osvetlit, budu jen rad.
Čistý silikonový olej je v pohodě, ten tomu nic neudělá, pro EPDM je použitelný jako pracovní medium. Problém je hlavně ropa a její deriváty ⇒ minerální oleje, nafta, benzín, benzínové frakce atd., s tím EPDM nesmí vůbec přijít do styku. Takže otázka je, co na to vlastně dáváte, protože v silikonových olejích ve spreji typu silkal 93 atd. je benzínových frakcí kolem 5–10%. Vzhledem k množství a k tomu, že se to na těsnění dostane z vnější větraný strany ho to rozhodně okamžitě nesežere tak, jako kdyby se dovnitř nalil minerální olej místo DOT, svědčit mu to ale asi moc nebude. Kdo by se v tom chtěl pitvat trochu víc, tak projít třeba http://www.gumex.cz/ jsou tam i chemické odolnosti.
Dekuji za vysvetleni.
Jasně, nezbývá než souhlasit. Myslel jsem samozřejmě 100% silikonový olej, já používám např. http://www.panoil.cz/…atko-c23-p49 Silkal 93 opravdu není čistým silikonovým olejem.
Silikonovy olej je pomerne dost inertni zalezitost. Take nejsem chemik, ale zajimalo by mne, kde je problem.
hlavne toho oleje se dostane k tomu tesneni tak malo ze bych z toho nejakej zasadni strach nemel. By me docela zajimalo co je vlastne slozenim zac ta spesl pasta na kotoucovky? Podle me to bude nejaka silikonova vazelina jako doporucuje Formula.
Shimano m596 nebo Avid Elixir 5…
Za tu cenu určitě tyhle nový model, nová páka, vyšší brzdný účinek, menší houbovitost a ještě ti zbyde na kotouče pokud nechceš použít ty co máš ted :)
jo hned sem je posílal na reklamaci :D
Preco? Kamaratovi sluzia bez problemov
Myslim že tekly… :D
no dufam,ze mu nebudu tiect…
ano ano tekly :D děsná prdel :D
Jak velkej je rozdíl oproti starším deore? Protože ty jsou hezčí:-D
Dyť jsem to u toho psal, to je tak těžké si to přečíst?
m596
Jsou kvalitní hydry do 3000kč? Aby se mě nezačaly kazit za rok nebo 2.
Exixíry 5, nebo tyhle deory. Chybu neuděláš. Kotouče jsou vlastně bezúdržbový, ale jestli chceš věčný brzdy :-) pořiď si véčka. Kotouče je po něaké době nutné odvzdušnit, vyměnit desky a případně kapalinu…
Jsem spíš pro Exixíry ale to je opravdu individuální. Elixíry ostřejší krátký chod, deorka měkčí a delší chod páky. Zabrzdí ± stejně.
K Elixírům jsou celkem slušné kotouče (mám je) deory jsou bez kotoučů, které pokud nemáš musíš koupit. V úvahu připadají G2 nebo XT (600–1200Kč) Takže u deorů není cena finální!
Hehe, prej bezudrzbovy :) Menit desky – zato u vecek nikdy spaliky nemenis ;) A u brzd od Shimana znam par lidi, co je neodvzdusnovali a nemenili kapalinu nekolik let, bez ujmy na funkci. Kotouce klidne nove SLX, jsou take s unasecem. Do 3000 se u tech Deorek krasne vleze i se dvema kotoucema a pripadnym adapterem. Jinak by mne zajimalo, jak moc mas zkusenost s deorkama m595 a m596 :)
no to teda musi bejt, nekolik let nemenena kapalina…:)
U Sh mám olej 8 let, nikdy nebylo třeba odvzdušňovat. Ty desky teda musím měnit, to jo. Hrozný!
mluvim o brzdovce ne o oleji… a to ze neni potreba odvzdusnit neznamena, ze misto brzdovky nemas uz jenom nejakou sragoru…
Ale Obda mluvil o Sh.
moje chyba, myslel jsem ze mluvi vseobecne o hydrach…
Já jsem třeba v J7 ještě kapalinu neměnil a to je mám 4.5 roku :). Jen jsem letos poprvé na přední brzdě měnil destičky na jaře, už byly sjeté. Ale vzadu mám ještě původní a to dám ročně tak 7–8 tisíc km na HTčku :)
J7 zřejmě drží fest :-)
Doma je máme taky a na jaře po rovných 5 letech šly na preventivní výměnu kapaliny. V tu chvíli chodily zcela ok a žádné náznaky třeba většího přehřívání.
Najeto ty brzdy mají tedy určitě přes 10tis. a desky jsem na nich měnil už dvoje přední a jedny zadní a už se blíží další výměna.
No já na těch svých tak určitě přes 30000 km, tipl bych tak 35000 :)
Hmmmm tím se teda není moc co chlubit, tím že někdo zanedbává údržbu :o)))
Jednou za sezonu sundám desky, máznu pístky, destičky kontroluju průběžně. Co jsem zanedbal?
Pokud vše funguje stále stejně, není jakýkoliv důvod se v tom hrabat a měnit kapalinu.
tak brzdovka by se mela menit cca po dvou letech, nekde se uvadi po roce, ale to je podle me blbost…
To je možné, ale spíš než pravda to bude marketing. Pokud brzda nemění svoje vlastnosti, tak není třeba nic měnit.
tak problem je v tom ze vlastnosti se meni pomalu a tak majitel treba ani nepozna, ze brzdovka je uz zrala na vymenu…
I to je možné. Ale i tak nemám důvod nechat měnit brzdovku i po 4.5 letech používání. Stále nevidím rozdíly ve vlastnostech brzdy, možná proto že jsou málo znatelné.
myslim ze ti to nekteri potvrdi, po 4letech mas z brzdovky spis gelovatou sragoru… Pocitam ze znat to bude spis az v kritickych situacich…
Hrozně záleží kolik, jak a v jakém prostředí byly brzdy používané. Měl jsem brzdy po 4 letech s brzdovkou v hodně bídném stavu a také ve slušném stavu.
Pokud ale ani po těch 4 letech ani když vyrazím do hor nikdy brzdovku neuvařím, tak je to fuk, i když třeba vlastnosti trochu zhorší a bod varu jde o něco dolu.
Já jsem třeba brzdovku neuvařil nikdy na žádných hydrách co jsem jezdil. Desky ano, ale pouze organiky. Od té doby, co jezdím výhradně sintry, tak jsem už brzdy neuvařil vůbec nikdy.
Někde tu byl odkaz na nějaký test brzd a zahřívání kapaliny. A srovnávaly se tam stejné brzdy pro různě těžké jezdce včetně varianty těžší jezdec + ještě k tomu vozík.
A ty rozdíly teplot byly obrovské. Takže pokud je někdo lehký, tak nemusí zaznamenat ani výrazné klesnutí bodu varu brzdovky (a také zase dle stylu jízdy, velikosti kotoučů, atd.).
To bude asi můj případ. Vážím něco málo pod 75 kg, jezdím na bajku, kde mám J7 poslední roky spíš do práce z práce po rovinách, občas i nějaký nenáročný terén a občas i delší pojezdy s větším záběrem na brzdy (delší a prudší sjezdy). Ale jak píšu, spíš do práce a z práce po rovinách a menších kopcích, proto s brzdovkou zatím nemám problém.
Olej 8 let? Já ho měl po roce a půl úplně černý… Ale je fakt, že na kopci tu brzdu chytnu a pod kopcem pustím. :-) Samozřejmě záleží na kopci…
To se pak nediv, že jezdíš tak pomalu :-) Z kopce se přece nebrzdí! :-D
Já mám v motoru černý olej po 10 km. A ničemu to nevadí. V těch brzdách taky ne, vždyť je to jenom bicygl.
třebas moje XTčka :)
krom desek jsem na ně zatím nemusel sáhnout a chodí krásně i po skoro 3 letech
Divej se kazdy den na chainreactioncycles.com do sekce recycled parts.
Ono se tam neco levneho brzdy objevi.
Jáký je rozdíl mezi elixir 3 a 5?
deore 2012 :)
Ted sem opravil moje mechanické kotoučovky takže už brzdí pěkně i ta přední a tak si říkám jestli to má smysl kupovat hydrauliky kvůli tomu že to o něco líp brzdí když stejně někde v Alpách a podobně moc nejezdím.
má to cenu…
Jde především o komfort při delším brzdění. A ten je u hydrauliky úplně někde jinde než u mechanik (vozil jsem BB5).
Tak ono BB7 jsou taky zase o kousek dál než BB5.
BB7 brzděj prostě moc dobře. Radši bych si je dal než třeba nějaký levný shimana jako m485.
Ale chování lanko vs. kapalina neochčiješ, na tom se myslím shodneme :)
jop, lanko se nezačne vařit, nechčije ven cez okrúžky, nezničí ti lak a ked príde ten čas tak sa nanho možeš obesit jak chlap. čo z toho dokáže kvapalina? ;o)
kolega nedavno vymenil mechaniky za hydrauliky SH 596 a doteraz sa nevie spamatat zo zvysenia brzdneho vykonu :-)))
Které vám přijdou lepší avid juice 3 nebo elixir 3?
Podle mě Elixir 3.
Ty elixiry se mě i víc líbí.
Elixir 5
Tak to pod 3000kč asi neseženu.
Snad tam ještě něco bude kolem vánoc.
Kup kantíky a máš rezervu na špalky minimalnš po několik sezoon :-DDD
Eště pár dní zpátky byly SLX 2012 na Koloshopu za 2780, podle mě jasná volba..teď vyjdou tak na trojku, ale furt bych o jinejch v týhle ceně ani nepřemejšlel..
Já určitě jo, za tu cenu rozhodně elixiry 5 :)
bojím se že s novými shimano brzdami už není žádný důvod si koupit avid:-)
Vidím to teď stejně, ten posun je u Shimana obrovský.
jak se ti vlastně jezdí s těmi slx?
Zatím žádné problémy, výkon dostatečný, mnohem ostřejší než předchozí ročníky, páka tvarovaná snad líp než Elixirech, jen je furt o něco gumovější, ale už to rozhodně není takový velký rozdíl jako dřív. Pokud nenastanou nějaké problémy typu tuhnutí v zimě u bývalých XT a keramické pístky nebudou potřebovat tolik údržby jako u Avidu, tak té koupě rozhodně nelituju.
Právě :-)
Tak to ani nápad, co jsem zkoušel nový SLX, pořád jsou houbovitější než obyč Elixiry 5, ty jsou prostě krásně ostrý.
co si myslíte o těhle ?
prostě oem páka která vychází z deore 595 a alivio třmen. funguje bezproblémů ale proč to kupovat když o pár korun dráž se dají koupit nové deore 596?
jsou bílý :) a navíc špulím každou korunu. Je to pro 60kg holku, vepředu bude 180mm kotouč, myslíte že nebudou výkonově dostatečné? U těch nových deorek mám trochu strach, že budou až moc silné, a shánět menší kotouč jsou zase náklady navrch.
Pro holku budou dostatečné i véčka.
nechtěl bych být tvoje baba:-D
Véčka stačí.
tvl vy jste se tu sešli. pro holku večka stačí, ale sám si pořídím samo hydry…
jestli máte jenom holky které jezdí po cestě tak to je chyba vašeho výběru:-D
nevím jak ty, ale já bych véčka nechtěl jen kvůli toho, že brzdí míň…vlastně to ani není prioritní důvod proč véčka nebrat.
Já taky ne :)
jo tak to bude v klidu;)
Hele mám je jetý tak 10× na prodej kdyby si měl zájem…Kdyžtak napiš na maila.
Kouknul bych třeba po použitých XT nebo XTR. Jeté XT v super stavu mě vyšly na 2500 s poštovným. Sice bez kotoučů, ale ty sem teda měl od Formulí.
prodávám Xt za 2000
Jeté rekreačně holkou po silnici? :)
po silnici ne, občas i po štěrku:-)
mám elixiri 5 a 180kotouč v předu vzadu a jsem na ně jen nasra… přetím jsem měl SLX a ty byly lepší.
Elixir mi přijde pořád na zadku nějak divný než se rozjedu musím je parkrát promáčknout aby se páčka dostala dál od gripu. Odvzdušněné jsou. Kapalina nikde viditelně neutíká. Kotouče při intenzivním zabržděni začnou cinkat a srovnají se až po další zmáčknutím páčky. Prostě mi ty brzdy pěkně serou.
Je to odvzušněný? Asi blbě :D Kámoš má u Elixir 5 páky tvrdý jako skála :D