• cukerko

    caute.. idem si kupit bike v strednej triede (nejakych cca 25k) a mam dilemu.. v-cka asi nechcem, dazd a blato a potom znicene rafiky a slaby vykon, rozhodujem sa teda medzi hydraulickymi a lankovymi kotucovkami… viem ze hydro su vyssi standard, ale kamos mi radil aby som ich nekupoval, ze vraj vytecie olej a strasne drahy servis a narocna udrzba, co si mam podla vas kupit, ake su vase skusenosti s oboma typmi? dik

    0 0
    • pepek  

      Já nevím, ale zeptej se Bladea, ten Ti určitě dobře poradí :-)

      0 0
    • kubad  

      sorry ale během minuleho týdne tady jely souběžně 2 nebo 3 vlákna kde se řešilo to stejné

      takže historie.

      za mě  hydry s tím servisem to není zase tak horké, a pokud si jen trochu šikovný vše se naučíš dělat sám.

      Mechaniky taky nejsou špatné řešení, ale hydry vedou.

       
      0 0
    • Arteo  

      Mám 3 měsíce <span style=„font-size: 12pt; font-family: "Times New Roman“; mso-fareast-font-family: ‚Times New Roman‘; mso-ansi-language: CS; mso-fareast-language: CS; mso-bidi-language: AR-SA;">Shimano Deore BR-M535 a jsem spokojený.Brzdy brzdí,jak mají,nikde nic neteče a mých 90kg za každého počasí vždycky spolehlivě zastavili .S mechanickými jsem neměl tu čest,Včka bych dnes už asi nekupoval…

      0 0
    • Vilém  

      Uz neeee:) Neni to snad ani tyden, co se tu naposled, tento vecny problem, resil.

       
      0 0
    • Corbett  

      K čemu ti budou hydry na totálně aušusovém kole. Do 25k nic pořádného nekoupíš. Když na kole budeš mít hydry, odskáčou to jiné komponenty, náboje, vidla a jiné. Nechápu lidi co si kupují kolo s kotoučovkama pro estetický důvod.

      0 0
      • mathasek  

        Co to plácáš proboha? Opravdu si myslíš, že každý má na kolo za 50 kapříků, a že kolo za 25 nemá smysl ani kupovat? Nevim kde si vyčet, že kotoučovky ti oddělaj celý kolo? Jak ty nechápeš lidi co chtěj kotoučovky tak já nechápu lidi co si honěj ego stim, že maj určitě lepší a dražší kolo, a že to co nestálo jak jejich tak nemá cenu ani kupovat. Prober se

        0 0
        • Corbett  

          Nepochopil jsi mě. Kdybych si kupoval kolo za 25K, tak jidu klidně do V. Jezdím na nich celý život a nic neřeším. Nemám kolo za 50K. U mě je kolo dobrý rám, dobrá vidle, dobré kola s nábama. K čemu mi budou hydry, když mě po 1000km odejdou náboje.

          0 0
          • pižmoň  

            Proboha se prober!Na kolo za 50 tis si klidne dam vcka a budu na to hrdy naco jakesy kotouce a jeste nejake levne:-DDKotouce jedine v pripade ja rika corbett ze to neodnesou ostatni komponenty

            0 0
          • o.1  

            Ludia, uz to s tym snobstvom trochu prehanate. 10–20 000km vydrzia najlacnejsie Shimana za par sto korun. A keby aj odisli aky problem je ich vymenit?

            0 0
      • MlokCZ  

        V cenové relaci 1000euro (což je dnes i s poštovným bohatě pod 25tis. Kč) je mraky kol s Rebou a výbornými hydrami a velmi slušným osazením, tak jaképak odskákání jiných komponentů.

        0 0
        • Corbett  

          Mraky? Vím o jednom, ale to je kolo na které si před koupením nesedne, pokud si ho nepůjčí od kámoše.

          Dej mi odkaz na další.

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak jen z hlavy co mi napadá hned, ale odkazy sem fakt dávat na všechny nebudu:

            • Cube LTD Race (mimochodem, tohoto Cube tu právě teď někdo kupoval v ČR za 25,7tis. Kč, tedy i u nás se dá)
            • Radon ZR Team Only 7.0
            • Grand Canyon 6
            • Poison

            A pokud jich chceš více, tak v německém Bike magazinu byl test kol kategorie 1000 euro a bylo jich tam skoro 20, jen si vybrat (ale možná někomu dvacet kol nepřijde jako mraky, mě ano).

            A i u nás se takové kolo dá koupit jen o malinko dražší (sice horší než ty kola za 1000euro, ale i tak slušné za ty prachy). Tady příklad jednoho o malinko dražšího dostupného celý rok (tedy nehledám ani žádné slevy, kde toho bude více).

            0 0
            • MlokCZ  

              Prostě je to o tom jen se trošku namáhat a nějaká dobrá kola si za slušné peníze najít a není ani podmínkou to brát v zahraničí (i když samozřejmě tam je výběr mnohem větší).

              0 0
            • MlokCZ  

              A zkoušet HT (to konkrétní co chci koupit) jestli mi padne velikostí není podle mě nutné nikdy. Hlavový úhel a sedlový je u téměř všech stejný, takže podstatné je v tu chvíli jen délka. A tady pokud nevim, co potřebuju, tak stačí zkusit jakékoliv HT a zjistit, jak dlouhé potřebuju a pak vzít stejně dlouhé.

              0 0
      • marapara  

        To jsou zase kecy … kolem 25k máš solidně postaveného bika se solidní vidlicí, výbavou i hydr. kotoučema.

        0 0
      • JSt  

        ty jsi dobrodej :-)). z tveho prispevku mam pocit, ze kotouce jsou tvuj nesplneny sen ;-). za petadvacet uz poridis dost slusny kolo (rozumej na urovni tvyho moaba) i s kotoucama.

        0 0
        • Corbett  

          Nezkusil jsem, nevím o co přicházím a proto mi nechybí. Můžu tě ale ujistit, že moje další kolo bude s hydrama. On totiž full na večkách vypadá hrozně:(

          0 0
      • Twister  

        Vítej zpět z hibernace, to, co říkáš, platilo možná tak před 5 lety. Dneska jsou kola za 25 i s kotoučema v pohodě.

        0 0
        • Corbett  

          Jasně, v tescu i za 7 a dokonce i fulla.

           
          0 0
          • kolda  

            hele Jirko, nemas pravdu. do 30tis uz fakt koupis slusne kolo i s hydrama.

            0 0
            • Corbett  

              Já vím, že jo. Za 30 už koupíš v poho kolo s hydrama. On má ale 25 a to asi slovenských. Jediné co od kola chce, aby tam byly kotoučovky. O ničem jiném se nezmínil. Jde mu prostě o efekt a né o výkon jak tvrdí, protože kolo s kotoučovkama je prostě in. Ptá se na kolo s kotoučovkama. Neptá se na rám, ráfky, špice,  náboje, vidlici atd.

              Proto jsem se nechal nesmyslně strhnout a zapojil se do této diskuze. Vyslovil jsem svůj názor.

               
              0 0
              • cukerko  

                nj mas pravdu pytam sa len na kotucovky, ostatne totiz uz mam vybrate, vidla RS Tora, prehadzovacky Shimano deore a xt, atd atd… chcel som vediet vas nazor len co sa tyka kotucovych brzd.

                0 0
              • kolda  

                vsak to ti nikdo nebere.

                ja jsem teda z jeho prispevku nevydedukoval, ze mu jde pouze o efekt. jak pises, nechal ses strhnout:)

                0 0
                • Corbett  

                  Jsem jasnovědec-:)))

                  Podívej se na sebe. Proč jsi vyměnil svou nesmrtelnou marzošku za foxku. Proč jsi si raději nepořídil kotoučovky a vím, že to u tebe není otázka financí. Na kole už jsi strávil nějaký ten pátek a o tom co ty jako rekreační a hoby cyklista má naježděno by se tu mohlo některým rádoby cyklistům jenom zdát. Myslím si, že člověk jako ty, pokud by měl omezený počet financí, tak by ty kotoučové brzdy oželel a raději si koupil lépe osazené kolo. Copak ty véčka nebrzdí?

                  Tím nechci kotoučovky odsuzovat, protože je nemám. Budu si kupovat kolo a bude s hydrama, ale nemám na to 25sk, budu mít trochu víc.

                   
                  0 0
                  • kolda  

                    protoze budu davat kotouce na podzim :) jenom jeste nejsem rozhodnuty,zda BB7 nebo hydry. tak bedlive sleduju tyto diskuse.

                    chapu te, kam tim miris, jen to bylo spatne vyjadrene. kdybys rekl: „kup V a pritlac na jinych komponentech“, tak to vyzni jinak, nez ho obvinovat, ze to kupuje jen pro efekt a z frajeriny.

                    ted k uplne jine veci: vypada to, ze budu mit neplanovane 2 tydny volna v 2.pulce srpna…mozna bych podnikl nejakou bikovou akci, hodim sem asi vlakno a pak pres maily…

                    0 0
                    • marapara  

                      Být tebou, pokud nemáš řazení DC, tak vemu asi hydry. Sám jsem k velké spokojenosti jezdil 5 let Avidy CPS disk – předchůdce BB7. Chodily dobře, měl jsem bowden vkuse, takže lehký chod byl celý rok, ale řekl bych měly velký brzdný účinek, srovnatelný s J7 nebo J5, ale hlavně se špatně dávkovaly. Prostě brzda přibržďuje a pak už se kousne. U J7 nebo J5 je dávkování daleko lepší. Sice mají ostřejší nástup, ale pak mají hezky čitelné dávkování.

                      Co se týče servisu, tak s CPS mechanikama nebyl nikdy velký problém. Jen jsem si musel hlídat destičky a postupně vysouvat pístek s destičkou točením kolečka, podle opotřebení a délky kroku. Jednou problém byl, to jsem položil kolo v malé rychosti při sjíždění hodně prudkého svahu a kamenem přímo trefil to červené štělovací kolečko a rozbil ho. Naštěstí tam zůstala takový tyčka a šlo to regulovat a po delší době kolečko sehnal od Žitného. J7 jezdím asi rok a půl, J5 rok a krom seřízení jsem na ně v podstatě nesáhl. Taky výhoda hyder je to, že se destičky sjíždějí rovnoměrně. U mechanik se sjíždí dřív destička, která je na pevném pístku. A to často tak, že na pohyblivém mám ještě téměř polovinu směsi a pevná už je na výměnu. U mechanik jsem destičky měnil každou sezonu. U J7 je mám rok a půl a ještě mám téměř polovinu směsi. Přitom jezdím stejně, podobné terény.

                      0 0
                      • JSt  

                        to nestejnomerny sjizdeni desek jednoduse vyresis prohozenim prednich za zadni. nic zasadniho v tom nevidim ;-).

                        0 0
                        • marapara  

                          No to asi těžko, protože na obou se sjíždí stejná destička. Takže jakékoliv prohazování je ti víš k čemu … :)

                          0 0
                          •  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 0
                      • kolda  

                        s razenim problem neni, nemam kombo s brzdovyma pakama.

                        co se tyka hader, tak mam jen strach, ze kdyz se na tom neco posere, tak musim do servisu. ale asi jsou to neopodstatnene o­bavy…

                        otazka je,jestli treba to kousani uz u bb7 nevyresili…

                        0 0
                        • Martin  

                          jestli máš zájem, tak si BB7 můžeš zkusit na mym pseudobajku, stačí říct. nevím jak moc to bude relevantní test, ale něco ti asi řekne…

                          0 0
                          • kolda  

                            ok, diky za nabidku. nekdy to rad vyuziju,az spolu zase vyrazime. napr. behem zastavky na caj :)

                            0 0
                        • pitos  

                          Opravdu tady nechci znova zahajovat debaty který systém brzdění je lepší a podobně,také mi je úplně jedno co si na bike pořídíš ale přesto mi to nedá.

                          Hydraulika brzdí a bude brzdit vždy jinak než mechanika a ani ty nejlepší mechaniky nikdy nebudou brzdit stejně jak ty nejlevnější hydry.Tím neříkám že brzdí špatně jen jinak a zrovna to dávkování mechanika vyřeší pravděpodobně těž­ko.

                          0 0
                          • pepek  

                            Tak tak, taky su překvapenej, že soudruzi furt řeší co brzdí líp, ale největší přínos kotoučů vidím v kontolovaném dávkování. Večka mužeš seřídit taky na jedovato, ale když pojedeš nějaký trialový sjezd, tak při rychlosti blížící se k nule se holt bloknou. To hydry nedělají.

                            0 0
                          • kolda  

                            jasne, chce to nejlip vyzkouset, at ma clovek moznost porovnani. za kazdy relevantni nazor jsem rad, nicmene informaci je tu uz tolik, ze zadne vlakno „mechaniky vs. hydry vs. V“ zakladat neminim :) takze diky i tobe za dalsi nazor.

                            0 0
              • cukerko  

                ok jasne, nie kazdy je profik ako ty… ja si priznam, si vecsi makac ako ja, ale bol som rozhodnuty ze na svojom novom biku budem mat hydry. musis poznat moju situaciu, doteraz som mal bike s ocelovym ramom a ked sa tie trapne vecka vobec volali shimano, tak to uz bolo co povedat. Neprisiel som sa tu poradit ako si poskladat super bike, som uplne spokojny aj s obycajnou deore vybavou, takze tak..

                tak to pochop:) dik

                0 0
    • Hejdik  

      Napíšu jen ,že když mechaniky tak Avid BB7......

      0 0
    • trew.x  

      Mam hydrauliky Avid Juicy 5 a jsou v pohode..udrzba skoro nula, jen jednou za cas vycistim kotouc..ale to se musi i u mechanik..za rok pouziti jsem nemel jedinej problem s brzdovou kapalinou..a serizeni je otazka 10minut … povilit 2 srouby a pak je zase utahnout..u mechnic­kych bych tipoval ze to bude jeste slozitejsi…

      0 0
      • Martin  

        trochu větší drbačka je s instalací, pokud máš mechaniky nainstalovat pořádně. ale pak už jenom točíš kolečkama, jak postupně ubývají desky. (mluvím o BB7)

        0 0
    • coffield  

      Jednoznačně hydry. Jak je jednou na jaře seřídíš, jsou až do výměny destiček bezúdržbové…

      0 0
    • jIrI___  

      Kámoš teď koupil v Intersportu kolo ve slevě ze necelých 17k. Má tam Toru, XT přesmyk + přehazka, řazení tuším Deore, duté kliky Deore a hydraulické kotouče Shimano M-485. Za ty prachy myslím dobrá koupě. A k mojemu zděšení a překvapení se mi zdá, že ty M-485 brzdí líp než moje XT :-/

      0 0
    • Rychlej turista  

      Nechci ti ti kotoučovky vymlouvat, když jsi se pro ně rozhodl, ale nemáš pravdu v tom, co si véčkách myslíš, co se týká výkonu a spolehlivosti v blátě. Ten je v těchto podmínkách naprosto dostatečný a co týká spolehlivosti, jsou na tom véčka jednoznačně lépe.

      0 0
      • Fak  

        ale zas z vlastni zkusenosti – serizovani vecek je takova drbacka, ze uz mne to nebavilo. Ted mam rok hydry (Formula ORO K18) a naprosto bezudrzbova zalezitost, i kdyz mam defekt v lese tak nasadim a sedi to, zadne serizovani, zadne skrtani, nic, pohodicka :)

        0 0
        • Rychlej turista  

          Psal jsem o blátě. Kde kotoučáři řeší neskutečné problémy od sjetých destiček po pár hodinách až po zadřené písty, jsou véčkaři problémů s brzdami ušetřeni.

          0 0
          • MlokCZ  

            V tom máš sice pravdu. Na druhou stranu většina lidi v takových podmínkách nejezdí (minimálně z lidí co nezávodí skoro nikdo).

            0 0
          • marapara  

            V blátě s kotoučovkama není problém. Jel jsem pár závodů vyloženě na blátě a právě kotoučovky byl nakonec jeden z mála spolehlivě fungujících komponent :). Bláto kotoučovkám nevadí, ke středu se ho dostane minimum a když jo, tak to v podstatě ani nepoznáš. Ani nějaký úbytek destiček jsem po blátivém závodu nepozoroval.

            Problém byl až v závodě, který jsem jel v dešti a samozřejmě taky tím pádem v blátě. To se fakt na kotouči udělala brusná pasta, která sežírala destičky doslova před očima aniž jsem šáhl na páky. Véčka mají v takových podmínkách taky problémy. Hůř brzdí, probrzdíš ráfek a špalíky, akorát životnost je o něco vyšší, než u kotoučů. Ale v takových podmínkách asi většina lidí nejezdí.

            0 0
            • Rychlej turista  

              No kotoučovky jsem nikdy neměl, ale když to píše i Ječňák, tak na tom asi něco bude. A taky vím, že když se jede nějaký brutus bláto, tak někteří borci narychlo véčka nandávají.

              jecnak (14.07.2008 11:15:38) 205.156.117.xxx 2×> Valašská 24 hodinovka v Bystřičce (^ odpověď na 1× ^)

              Obsah tohoto příspěvku byl blokován zakladatelem vlákna

              Presne se potvrdilo, ze jak si clovek nasadi novy kliky a retez, tak jsou sracky. Zkratka a dobre takovyhle bahno uz jsem dlouho nezazil.

              V sobotu rano parak a teploty pres 30C, lucni vyjezd v rozhicovane louce byl pro me osobne opravdu narocny. V podvecer prutrz s vetrem, ktery nam odnesl a rozlamal partystan. Ochlazeni nasledovalo minimalni, takze nasledovala pradelna. Bahno jeste prozatim uslo. Po setmeni nasledovala dalsi prutrz a dlouhodoby dest snad temer do 3. Aspon, ze se ochladilo. Uzil jsem si dva okruhy v tom nejvetsim slejvaku s bleskama a moc prijemne to nebylo. Trat se potom dlouhem desti postupne promenila v bahenni klouzacku a nektere sjezdy a vyjezdy byly luxusni, kolo delalo ve vyjetycho kolejich co chtelo. Rano pak byla trat tak rozjezdena, ze jsme myli kola po jednom ujetem kole aby se nesukoval retez a cele to radilo. Doslo i na klasicke kotoucove problemy se sjetymi destickami a zadrenymi pistky. S ranem se zacinalo i oteplovat a trat zacinala vysichat.

              0 0
              • Rychlej turista  

                A to jezdil ve čtyřce, takže si toho bahna užil proti mně jen čtvrtinu.

                0 0
                • pitos  

                  Líbí se mi jak za véčka bojuješ,fakt je asi musíš mít rád.Budoucnost ale vidím černě…bohužel pro tebe:)

                  0 0
                  • Rychlej turista  

                    Nebojuju za véčka a je mi jasné, že budoucnost nemají, když výrobci vidlí i rámů s nimi už nepočítají :-(. Ale je dobré vědět, že kotoučovky taky nejsou dokonalé a mají problémy, které véčka neznají.

                    0 0
                    • marapara  

                      To je samozřejmě pravda, ale myslím že kotouče mají menší počet nedostatků než véčka. Véčka mají výhodu snad jen v nižší váze, 1/4 – 1/2 kg, podle brzdy a nižší ceně, i když u špičkových véček a špalíků je cena také hodně vysoko. Jinak ne.

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      Třeba na ty akce typu bahenní 24-hodinkvka se jednou bude vyrábět speciální kategorie kol „bahenní speciál“, které tomu bude přizpůsobené.

                      0 0
                      • JSt  

                        nevim, jak pujde skloubit rohlhoff s bubnovou brzdou :-)).

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          To ještě bude muset někdo něco chytrého vymyslet.

                          0 0
                          • drtyc  

                            normalne. zustane se u rohlhoffa s diskem a nekoho napadne zalit disk se tremenem do plastovyho pouzdra?

                             

                            jinak kolik lidi tady jezdi rohlhoffa a jak mu davate na prdel? kolik vam zatim vydrzel? mam obavy, jestli se ta draha zajimava hracka nevysype driv, nez se ojede za ty prachy…

                            0 0
                      • Rychlej turista  

                        Měl jsem kliku, že to kolo pode mnou vydrželo, protože jsem tam nic s sebou neměl a  véčka tak pro mě byly jednoznačnou výhodou.

                        0 0
                  • Rychlej turista  

                    Na svém příštím kole už je mít budu, protože vidle, co tam chci, je už jen na kotouč a rám nejspíš bude taky. Ale to bude kolo jen na machrování kolem baráku a za hezkého počasí, tak to moc vadit nebude. Na závodní plečce budu mít pořád véčka :-D

                    0 0
                    • kubad  

                      to by mě zajímalo která pevná vidle se nedá sehnat s adapterama na V-čka :-)

                      myslím že výrobci vidlice na Včka pořád dělají – spíš limituje rám než vidle, ale nevím teda co chceš kupovat

                       
                      0 0
                      • Rychlej turista  

                        PEELS XF2. Já mám XF3, ale ta je kratší o 2 cm a mám kvůli tomu trochu rozhozenou geometrii. Hlavně nízkým podvozkem.

                        0 0
                        • Rychlej turista  

                          Ještě obrázek, já mám XF3 a Zdenda Kříž XF2. Ta moje je kvůli tomu hezčí a lidi si ji navíc pletou s odpruženou :-D

                          0 0
                        • kubad  

                          rozdíl mezi XF2 a XF3 je právě v tom že jedna nemá adaptéry na V-čka jinak sou to stejné vidle

                          obě existují ve dvou velikostech odpovídající zdvihu 80 nebo 100mm.

                          Takže vidlice tě pro V-čka nelimituje :-)

                             
                          0 0
                          • Rychlej turista  

                            Tu 100 mm XF3 jsem nikde nenašel a měl jsem za to, že není. Jestli opravdu existuje, tak nějaký rám k ní vždycky ještě seženu :-). Pošli mi když tak link.

                            0 0
                            • Vilém  

                              Na strankach Pellsu jsou. Dlouha a kratka. Akorat ty fotky zrejme nesedi.

                              0 0
                              • cukerko  

                                ludia ako davate tie linky, ja to niejak neviem spravit:D

                                0 0
                                • Vilém  

                                  Napises text, v tomto pripade treba „Dlouha“ proznacis mysi, v tom okamziku se ti rozsviti symbol retezu v okne odpovedi. Po stisku na retez ti naskoci okno Insert/edit link);, do ktereho vlozis vlastni odkaz, v tomto pripade na dlouhou verzi vidlice. Zaskrtnes zda chces otvirat v novem okne, nebo stavajicim a pak vlozis. Tot vse. Vypada to slozite, ale zkus a zjistis, ze je to lehke.

                                  0 0
                            • kubad  

                              Pells

                              je to na jejich shop – máš tam XF2 standard + long a XF3 standard a long

                              XF LONG – je přímo tady

                              0 0
                              • Rychlej turista  

                                Tak to jste mě dostali, to musí být nějaká novinka, protože jsem ji tehdy fakt nenašel :-(. Každopádně je to ale dobrá zpráva :-).

                                0 0
                                • kubad  

                                  jinak stejná vidle – pod jiným logem, ale asi ze stejné fabriky se dá přes e-bay sehnat skoro o polovinu levněji

                                   
                                  0 0
          • JSt  

            vsecko chce svy. origo sh spalky ti plachnou v poradnym blate, kdyz musis brzdit nejpozdej za 50km. u nejakych tech trojbarevny bbb apod. po 50km ve stejnych podminkach pomalu nepoznas opotrebeni. a to stejny plati o oblozeni u kotoucu. kdyz nasadis nejaky desky do mokra, tak bych taky nevidel problem. ale je fakt, ze zadreny pistky moc neovlivnis. snad jen u mechanik tohle nehrozi ;-).

            0 0
          • JSt  

            a jeste po „mlokovsku“ :-)) napisu dodatek.

            velka vyhoda kotoucu je, ze i kdyz mas kolo obaleny bahnem, tak ti vpohode projde vidlici. kdyz mas vecka, tak ti nabaleny bahno drhne o celisti (jedny mam doma solidne obrouseny z drasala 05). ted bych kecal, jakej to byl zavod a zavodnice (uz je to dost let zpet), ale nejaky bahenni lazne vyhrala holka na c-dalu hlavne diky tomu, ze mela lefty a kolo se mohlo vpohode otacet.

            0 0
      • coffield  

        To je diskutabilní. Kotouče brzdí pořád stejně, i když uděláš osmu. V pořádném bahně a vodě rovněž brzdí parádně. Osobně jsem zkoušel low-end kotoučovek několik (Shimano Deore, LX, XT 4 píst), Hayes Nine, Avid Juicy 5,7. Pokud do nich nerýpeš (neměníš kotouče, nepřendaváš je z kola na kolo atd.), tak je prakticky NIC nerozhodí. Výjimkou byly ty Hayesy z roku 2004, které zlobily na tátově kole, ačkoli se na něm moc nejezdilo, ale co je vozím já a dávám jim pořádný záhul, jsem na ně rovněž nešáhl. Je to perfektní blbůmvzdorný systém.

        Jediné, co spatřuji trochu jako nevýhodu, je jezdit s nimi na delší výjezdy mimo civilizaci (Rumunsko, Ukrajina, …), protože když se TAM něco stane, není moc jak je „domácky“ opravit. Ale kdekoli v civilizované krajině bych se nebál. Navíc kamarádovi v Rumunsku napraskl ráfek, takže nemohl brzdit V a musel jet dál. S kotoučem by mohl brzdit alespoň emergenčně. Takže něco za něco.

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • R-A-D-I-U-S  

      Hydry doporučuju :-)

      No a ještě přidám příběh z natáčení: Na Točný jsem potkal borce na fulu starší koncepce a ten měl namontovaný jak V tak Hydry (kotouče), dokonce měl ve předu dva kotouče jak to vozí motorkáři, jen tam neměl ten druhej třmen (škoda). Nejspíš se mu oba brzdový systémy tak líbí že se němůže rozhodnout jen pro jeden z nich, tak vozí oba…

      Taky řešení.

      0 0
    • jojina20  

      Před 14 dny jsem přešel z mechanic. kotoučovek na hydry a můžu jen doporučit. Brzdí lépe a hlavně se tak nenadřeš. Oceníš to při delším sjezdu atd.

      0 0
    • kwaker  

      rozhodně hydraulicky kokotoučovky:-) už jen ten pocit na páčce při stisknutí máš pocit, že zabrzdíš ikdyby jsi měl 500Kg. mechanicky jsou podle mě horší jak véčka. P.S. už někdo viděl, na autě mechanicky kotoučovky na lanko.........ktery asi jsou teda lepší?

      0 0
      • Sgt.Marek  

        No ja bych mechaniky nezatracoval.Jezdil jsem 2 roky na XT véčkách, špalky sem obvykle měl takovýty trojsměsi BBB. Před nedávnem jsem na kolo dal Avid BB 7 (model08) a musim říct, že zlepšení to rozhodně je. Brzdný účinek je lepší, především v dešti, náročnost na údržbu je stejná jak u véček,možná i menší. A možnost poruchy je taktéž minimální. Když vemu v potaz, že v blátě nepoškozují ráfek + design, podle mně jsou dobrou volbou. AVID BB7

        0 0
      • mates555  

        heh to je dobrej vtip s tím autem…myslím že tam je těch důvodů pro hydrauliku přecejen víc…:-)

        0 0
        • kwaker  

          tak samozřejmě že je tam víc důvodů – například váha brzděnýho, celkova konstrukce atd. ale myslel sem to tak, že v extrémech se pozná co je dobrý a auto pro brzdy je vůči kolu extrém.

          to Markus: s mechanickyma brzda­ma sem se projel jen jednou a to s jednostrannym pistkem a to je fakt hrůza, jinak nemůžu srovnavat, takže zatracovat teda nebudu :-)

          0 0
      • voytaa  

        No asi jsi nezkoušel třeba ty BB7, proti tomu jsou véčka spíš takový přibržďovadlo…

        0 0
      • prodi  

        ale prdlajs… a konkrétně s BB7 jsem měl subjektivně větší jistotu, že zabrzdím, než teď s XTR(XT)

        0 0
        • kwaker  

          ok, ale jestli to nebyl jenom pocit  ;-) no možná jsou ty BB7 lepší než některy hydraul., ale jak člověk nezkusí na vlastní kůži, tak se tomu těžko věří. ten model 08 je vzhledově fakt vychytanej a i to nastavení je fajn, ale kapalina mě příjde prostě vhodnější než drátek:-)

          0 0
          • prodi  

            každopádně je hydra lepší, měl jsem na mysli pouze to, že BB7 dokázala mých 85kg zastavit o něco rychleji než XTR

            0 0
            • djano  

              Pridam sa – aj mne sa lepsie brzdilo s CPS ako s hydrami (mam XT a SAINT). Lenze vacsina z pritomnych nie je v nasej hmotnostnej kategorii, takze davkovanie u nich je ine, zaciatok je pre nich ostry. Na druhej strane mechaniky ma trocha stvali pri dlhsom malo prerusovanom brzdeni.

              0 0
              • marapara  

                S těmi CPS jsem měl problém s velkou kousavostí brzdy. Prostě přibržďuje a už je kousklá. U hyder J7 nebo J5 je dávkování daleko lepší. Sice mají poměrně ostrý nástup také, ale dávkování je pak daleko plynulejší, když se překoná ten první dotek desek kotouče.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.