jeden článek na vlahé jarní večery… http://cestovani.idnes.cz/…/ig_kolo.asp?…
jeden článek na vlahé jarní večery… http://cestovani.idnes.cz/…/ig_kolo.asp?…
Přečti si autora článku a hned to fandění 29" dostane tu správnou váhu :)
právě :) R. Honza, Velo :)
Honza je len jeden. ten pán z vela sa volá Hronza ;o)
Ježiši, díky !!! S Velem mé jméno nespojovat !!! :-))
Taky bych prosil!!! :-((
jenom ať fandí :)
Tak lidi co sou uplne out maji aspon o cem premyslet, prodejci treba prodaji o par 29" vic no. Jinak ty popularni ‚hura clanky‘ na idnes moc nemusim…
teď všichni šup koupit 29" karbonové celopéro :-D
ale dyt jo, to je nejlepsi varianta :)
Nejlepsi je celopero s 21" vepredu a 16" vzadu s cca 320mm zdvihem nad obema koly
víš, co by se stalo, kdyby šlo takové kolo do zdvihu? :-P
Něco takového ?
To je sice pěkné, ale nemá to ty rozměry kol :-)))
neni tá fotka nejaká divná?
Nejspíš fotili zrcadlovkou :-))
Jak to vypadá, nemáš foto? Dost by mě to zajímalo! :D :D
Pravda, to vyzkouseny nemam.
21" a 16"? to dava kdo? videl jsem akorat 21" a 18" (17", 19"). Jo a jeste honda kdysi davala myslim 23" dopredu.
houby idnes – psal to šéfredaktor Vela :)
jak že to říkal Hynas? :)
„Full, jak je tento typ nazýván hantýrkou, solidní kvality pořídíte za cenu zhruba od 22 000–25 000 Kč.“ :-)))
No když myslíš…
nemyslím, vidím voe…
to vidím taky voe… :-))
no, takže podle tebe to jsou kola na hovno?
Ne na hovno, na ježdění.
tak nevim, moc ti teď teda nerozumím :)
neřekl bych že sou na hovno, ale nějaká supr kvalita to taky nebude…prostě když bych kupoval fulla, tak by mě to přišlo podezřele levný ;-)
nikdo taky neřekl, že to je super kvalita, ale že to jsou solidní kola, ono ceny jdou prostě dolů a dolů, full za 25 není ten stejnej full za 25 jako před 5 lety.
zaplat panbuh
Zase se po dlouhé době v něčem shodnem :)
:) super
za tu cenu nahodou dobry… jen u toho Haibajku dost priskrtili hmotnost ne? :o)
jo, ta je blbě uvedená, má něco přes 13.
nejlepší je diskuze k článku, poznávám velkou učast našeho všehochytro bajk fora :)
A není to tak trochu taky tvoje všehochytrobikefórum, když jsi tu registrovaný?
však píšu n a š e h o
Nejlepší jsou příspěvky z tý diskuze typu:
„naprostý většině lidí stačí kolo do 15,000 (možná spíš do 10,000)“ … to je jako napsat, že naprostý většině lidí stačí Dacia Logan xD
A nestaci?
stačí, hodně lidí má ještě mnohem horší auta :)
Je to pravda.
Jenže většina lidí neužívá horské kolo k účelům horského kola, protože kdyby ono kolo za 10tis k tomuto účelu opravdu používali, tak by jim z toho bajku za chvíli asi moc nezbylo.
Pokud se bavíme o lidech, kteří používají horáka na 10km po cyklostezce, tak máš asi pravdu.
B-F tě prostě deformuje. Mám kamaráda, který na GT osazeném Aliviem za 10 tis Kč ujede ročně několik tisíc km beskydským terénem a kolo mu už 2 roky pořád dobře slouží. A určitě to není jediný případ.
Neni. Kdo tady poznal Hribika, tak vi, ze na totalni plecce se daji poradat neuveritelne vylety…
Na vzdálenost po asfaltu nebo v lehkém terénu se dá na čemkoliv, kdysi jsem taky jezdil na úplné plečce.
Ale jakmile se takový levný bike začne používat skutečně jako bike, tak je to konečná.
To pak byl jeden problém za druhým typu neustálé rozcentrovaná kola, zničené ráfky, problémy s náboji, občas problémy s brzdami (tohle je dnes u v-ček lepší, cantíky byly problémovější zvlášť v kombinaci s neustále lehce házejícím ráfkem).
Hribik jezdil opravdu hodně a i často velmi dlouhé trasy, ale nikdy nejezdil pořádný terén.
Souhlas
Co není v nohách a v hlavě, to kolo nedožene :-)
njn, vidlica ktorá pekne chodí, brzdy ktoré spoľahlivo a silno brzdia, utesnené náboje, slušné dvojstenné ráfky, kľuky ktorých prevodník neškrtá o presmyk…dá sa jazdiť aj bez toho
dá sa jazdiť aj bez toho, ale neni to ono. keď nemá s čím porovnať tak je asi spokojný.
btw, gt ujde, alivko je vpoho a cena dobrá 8o)
B-F mě určitě deformuje, stejně jako tebe nebo kohokoliv jinýho. Ale co jsem napsal, za tím si stojím. Taky jsem měl svůj první bike za 10tisíc a na opravdové využití to prostě není.
já si koupil svůj první bajk z brigády cca před 10 lety, Rock Machine Wildfire, rst omni vidlice, těžký hardware doplňky, přehazka alivio, přesmyk acera, stálo tehdy cca 13 tisíc. To kolo jsem měl cca 4–5 let, na žádným jiným kole jsem toho nenalítal tolik, převážně po lese, minimálně silnic, to kolo bylo chudák, za celou tu dobu jsem jednou měnil osu a jednou vyměnil zdemolovanou přehazku zase za alivio, po 3 letech jsem kladivem upravil vidlici na pevnou a jezdil vesele dál :)
Takže ono je to hlavně o elánu, chuti a fyzičce a pak o kole :)
A taky o náročnosti terénu ;) .. největším kamenem úrazu jsou na těhle levnejch kolech záplety. Ty jsem já okamžitě odrovnal. Nejdřív osmičky na kolech a pak náboje. Ale podle mě by horské kolo mělo zvládnout rychlé kamenité sjezdy, skok z obrubníku, občasný hupík ..
no jasný, tak ale HT kolo není primárně určený na nějaký skoky, tenkrát jsem sice nechával 3–4× centrovat ráfky, semtam doplnit nějaký dráty, ale jezdit se na tom dalo. Tenkrát jsem vůbec nepřemejšlel nad hmotností a nad tím že bych mohl mít něco lepšího, převládala chuť a nadšení, čim je člověk starší, tím se víc hejčká, je línější a myslí si, že to je kolem, že mu to moc nejede, tak ho pořád zlepšuje, ale ono je to furt namáhavý :)
jasně, že to bude vždycky v nohách, v tom máš určitě pravdu :)
spíš jezdí rychlejí, dál a větší terény. Alespon lidi kolem mě.
Já si to tedy nemyslím. Ano, pro někoho se zkušenostmi a již vypilovanou technikou popř. delší zkušeností s lepším kolem je to blbost, ale pro člověka kterej se teprve v opravdovém terénu jezdit učí to rozhodně stačit může – záleží aby to nebyla úplná plečka.
Svůj první bajk jsem si koupil za desítku (pravda, v roce 94), ale z dnešního pohledu šlo o klasiku Cr-Mo pevný rám, pevná vidle, páčkový Alivio a nejen že jsem se na něm tu techniku naučil, ale kolo jezdí doteď. To že dneska jezdím na fullu těžší věci rychleji a s pocitem jistoty je pro danou situaci irelevantní.
Dva roky jsem jezdil mtb závody na bajku z Hervisu za 6700 – malý Drásal, Chřibská 50, Rusavská 50, Dubnický maraton… Přežil všechno bez úhony. Pravda, ve sjezdech jsem ztrácel – s tou výbavou si člověk moc dovolit nemůže a přece jenom jsem pořád ještě svým způsobem začátečník, ale jinak jsem ho vůbec nešetřil. Třeba na loňské Rusavské i malém Drásalovi jsem s ním skončil poměrně výrazně v první stovce.
Otázka je, jaké jsou účely horského kola. Taky ne každé „horské kolo“ je horské kolo, většinou je to něčím omezený, což je napsaný v manuálu. Jsou taky kola, která vypadají jako horská, ale de facto horská nejsou… To jsou ty levná :)
naprostý většině lidí stačí kolo do 15,000 (možná spíš do 10,000)
Naprosto s tím souhlasím, ten názor se dá velmi jednoduše obhájit a každý rozumný člověk (což s ohledem na to, že se bavíme o investicích do kola bohužel diskvalifikuje 95% lidí z BF) musí uznat, že to tak je.
Vezmeme si kolo za 10 tis: pokud opravdu budeme vycházet z toho „většina lidí“, tak v tom nevidím problém. Protože většina lidí bude kolo využívat stylem 500–3000km ročně po silnicích občas odbočím na lesní cestu a opravdového terénu se jen občas dotknu. Někteří si na to sice koupí karbonového fulla za 100tisíc, ale nevidím jediný důvod, proč by tohle kolo za 10tis nezvládlo. Dané zatížení může vydržet klidně 10 let.
No a pak situace, kdy ten člověk chce kolo opravdu používat jako horské kolo a bude se většinu času pohybovat v XC terénu třeba i sportovní jízdou. Koupí si kolo za 15 tisíc. Chce mi snad někdo tvrdit, že kolo s normální těžkým a tím pádem i odolným hliníkovým rámem, osazením někde na úrovni Alivia až Deore, které brzdí slušná véčka, tohle nezvládne? Přesně na takovém kole jsem jezdil sedm let až do roku 2006, vepředu jsem měl vzduchové RST, rám byl ocelový a sada byla Deore. Na tom kole jsem i v náročnějším terénu odjezdil cca 35 tisíc km a veškeré investice do něj byly nové sedlo, pláště, řetěz, 1× výměna špalíků. Servis obnášel občasné docentrování kol. Neměl jsem pocit, že jsem v terénu nějak omezený, že si to nemůžu užít. To že vidlice byla krapet tuhá, kolo těžké, řazení ne vždy 100% a pohodlí 3× dražšího kola to nenabídlo, ještě neznamená, že to na tohle kole nejde, že to nevydrží a že to člověka nebude bavit.
Ale jak píšu – tohle je BF, tedy specifická skupina totálních magorů, takže nepředpokládám, že nejdu pochopení.
PS: původně jsem chtěl reagovat i na tu Dacii, ale nechci tady z toho zase dělat flame o autech… ale ano, většině lidem by stačila a určitě odvedla lepší práci než ty 15leté herky, co tu v průměru jezdí.
Pěkně napsáno, sdílím na to stejný názor.
ja pochopenie mám, ale oceláka na deorku so vzduchovou vidlou za 10.000 asi ani nekúpíš
4 roky jsem jezdil na pevné :-)
Navíc v tom druhém případě byl limit 15 tisíc a mezi Deore a Alivo není rozdíl – spíš Alivio je lepší…
souhlas, kdyz jsem mohl pred 12 lety (***** to ale leti) jezdit XC pohar na kole za 15 tisic(Merida Slickrock) a nemel jsem s tim problem, tak i dnes na kole podobne kvality jezdit hodne.
Ja jezdit na kole taky dobra kvalita. Rozumime si, ne ? :-)
:) hehe
No co, tady to az tak nezije, je potreba rozvirit stojate vody i jinde :)
úvodní foto mluví za vše, Ghost jede :) ikdyž 29 nevím no, nejel jsem
Tohle mě rozsekalo. Přiznejte se kdo jste to tam zkolaborovali :)
Máte někdo toho 29" horáka? Je to fakt takovej rozdíl, jak píšou?
Oni to vždycky dramatizujou, zase taková bomba to nebude. Šlapat budeš muset pořád
29 horáka mám třeba já :) a neboj, zas takovej rozdíl to není, přesně jak píšeš, šlapat se musí pořád :)
29tku jsem měl, mám a mít budu…a rozdíl tam je, jsou to strašné mrdky, pomalé, líné zatočit, těžké, nevkusné. NEBRAT!
29 NEBRAT!
(viz maajkee)
Proc tak razne ? Ja jsem 29 zkusil, nasedal jsem s tim, ze to bude na ****, ale po asi hodince jezdeni musim uznat, ze to kolo ma svy. Rekl bych ze na turisticky jezdeni je docela v pohode.
Protože VÍM, o čem MLUVÍM. Léty podpořená zkušenost. Jak pro turistické, výletnické a závodní pojetí jsou 29 na pi*u.
Aha… takže jsou tím pádem na píču pro všechny. OK.
proč viz já?
Docela mě překvapilo to,jak je ten článek napsaný.
Jednoduše,výstižně,pravdivě a bez zbytečných blábolů a nesmyslů.
Tomu kdo to psal bych dal za +1*
Že by to psal šéfredaktor VELA? ;)
že by? :-)
8o)
Moc to prožíváš.
:-)))
ani ne.