jeeee PEtan, to je hodne stara fotka :-))
muhaha! Kdyz daj do ulic vic stojanu, urcite me tim primejou jezdit na kole… :-) Pan asi nevi ze je v Ceske Republice…
mi spis prijde ze pan nikdy nejel po praze na kole :-DDD
Spíš mu ho tam ještě nikdo neukradl.
U nás to je utopie. Jak můžu jet do města na kole, když se pak od něj nemůžu ani na krok vzdálit a zámek nic neřeší? Jezdím i 1,5km na poštu autem. Štve mě to? Ano.. Nechám si kvůli tomu ukrást kolo? Ne. A některý stojany jsou kapitola sama pro sebe, buď se do nich vidlice nevejde a nebo se poškrábe.
musim zaklepat, mam tak 150 tisic po praze za cca 8 let a jeste mi kolo neukradli :-)
No ale on nikdo netvrdi, ze tam mas mit svoje zavodni kolo. Ja mam na jezdeni po meste stary krosovy kolo, v hradci to tak dela spousta lidi. Spis je problem, ze Praha je totalni dopravni bordel.
Nj, ale ne všichni mají doma místo na víc kol. Navíc mi nepřijde jako řešení pořizovat si všechno 2×, jednou pro sebe a jednou pro zloděje. Řešení je sekat ruce, ale to nikdo nepovolí.
Ale ja si to neporizuju dvakrat. To jsou dve uplne jiny veci. Na jezdeni po meste ani nechci mit kolo s SPD a zavodnim posedem, to je neprakticky.A s tim mistem nekdo muze mit problem,ale ono s parkovanim aut to taky neni jednoduchy.Proste zlodeji podle me nejsou ten hlavni duvod proc nejezdit po meste na kole.
taktak, na jazdenie po meste nejaky osarpany stary srot, napr. ukrajinu
Když si přečteš i ostatní odpovědi, tak zloději jsou pro dost lidí hlavní důvod, proč na kole do města něco vyřídit nejet, jinak by nechtěli stojany pod dohledem kamer (což stejně nic neřeší, máma dělala na pumpě, újezdy měli natočený a hádej co se vyšetřilo..), neřešili by co největší plečku který si nikdo nevšimne atd. Já pátý kolo do rodiny nechci, pro mě to je pořizovat si věci 2×, na těch pár km sem a tam nehodlám doma opatrovat extra kolo. Podle mě pomůže jediný: zloděje pěkně na nucený práce do kamenolomu a ne že si to odseděj u televize s posilovnou za zadkem. Veškerou škodu si odpracovat a dřív než to splatěj je nepustit (=čas strávený ve vězení bude čistě na nich, kdo bude makat, dřív splatí, dřív ven), když nebudou makat, nedostanou najíst (jídlo by si museli ve vězení kupovat, já si ho taky kupuju). A vono by se to brzo otočilo, pár lidí by nám dělalo v lomech drť na cyklostezky a zbytek by to odradilo :)
…zlodeji podle me nejsou ten hlavni duvod proc nejezdit po meste na kole Mas uplnou pravdu. Zlodeji jsou totiz hlavni duvod proc ve meste nemuzes ne jezdit… ale ZASTAVIT. Vlezt do obchodu. Zajit na urad. Coz jsou asi tak rozdily mezi mestem a lesem a jedine duvody, proc bych do mesta jel. (Myslim mesto jako „downtown“ – duvod, proc na kole nejezdim do prace po velkem mestskem okruhu, je zase trochu jiny.) Dokonce nemuzes mnohdy ani koupit si zmrzlinu a pri tom neprekazet nikomu/nespinit nikoho.
Chlapi ja fakt nevim, asi se u vas krade nejak vic. Tady v HK jezdej lidi masove, urcite se krade, ale ne tak aby je to odradilo. Ja ze svyho okoli znam vic pripadu kradeze primo ze sklepa nebo treba i pri zavodech z auta, nez za bileho dne pred obchodem. Ale nesmis samozrejme nechavat venku kolo za 30 tisic, kdyz si jdes zaplavat do bazenu. To me ale nijak neomezuje, stejne bych to nikdy neudelal. Pablo: No tak kvuli par km se ti to nevyplati, ale pak nema cenu si stezovat. Ja na kole jezdim denne 2×4km do prace,na sport, do hospody,obcas nakupy kdyz je neco dal. Jinak bych musel sockou nebo autem, ani jedno z toho me nebavi. Jezdim na crossu Amulet z roku 98 a zamykam nejobycejnesim lanem. Dost dlouho jsem treba pred hospodou sundaval blikacky, ale po case jsem zjistil, ze je to zbytecna paranoia.
tys nebyl nikdy v praze tam ukradnou i poklop od kanalu.....popripade cely stojan plny kol…ani nestihnes mrknout
V Bratislave majú práve preto poklopy na kanáloch betonové jadro. :)
nezapomenu jak sem jel s pritelkou k modranskymu jezu za tmy na brko (vazne – nekecam :) a byla tma a chcalo a najednou rana jak hovado a ja s Fiestou vjel pravym prednim kolem do kanalu bez vika a kdyz sem chtel vystoupit abych se kouknul co se stalo, tak presne tam kam bych slapnul byla dira jak svine, protoze tam byl druhej kanal bez vika… potkat nekoho jak to viko nese, tak ho uz nikdy nenajdou, protoze bych mu ho privazal na krk a ucil bych ho plavat po jezem :-!
Muhahahaaaa, tak tohle me vazne dostalo. Takovou vec nafilmovat …
No kdyť v podstatě oba říkáme to samý: zloději nejsou takový problém, pokud máš starou plečku. Jenže já starou plečku kvůli pár km měsíčně nechci/nemám kam dát/nehodlám udržovat/.. A taky porovnej HK a JBC – u vás se dá i na ukrajině, tady ať jedu kamkoliv, tak od baráku sjedu 100 vejškovejch, chce to mít trochu lepší kolo. Takže si na tu poštu sjedu autem a hned jsem pro některý typickej masňák.. :) Socka k nám nejezdí, na pěšky nemám čas. Zkrátka pro mě stojany v čr moc neřešej, stejně si tam kolo nedám, buď jedeme 2 a jeden hlídá, nebo holt sednu do smraďocha.
Jo, spíš než o zlodějích je to o tom, že bys to kolo nevyužil a místě kde bydlíš. Jinak věř, pokud bys měl možnost jezdit, tak si tu plečku rád pořídíš :-)
1,5 km autem ??? a to si říkáš sportovec – bych se styděl tohle vyslovit natož napsat … typickej masňák … sorry..
už sem autem jezdil i na trase cca 200m;-) tak 8krát za den…
prevazanie klad dreva na voziku? :-)
z toho by mne asi jeblo hledat 16× parking :)
jak kde, ja treba delam na Orechovce a bez problemu zaparkuju i kdybych jezdil Karosou s vozejkem :-)
Nestaví Ti náhodou MHD před barákem? Protože já mám zastávku ještě dál než poštu. A jestli Ti v práci platěj 3/4h pochůzky v případech, který se daj vyřídit za 5min autem, tak to máš dobrý. Masňák jsem velkej, najedu na kole ročně víc km než autem, můžeš říct to samý? Ale do města na kole jezdit nebudu, dokud u nás bude zlodějina tolerovaná. Nebo snad už někomu poliši našli kolo? Nebo se aspoň snažili ho najít?
delam to taky tak, ne ze bych nedokazal jit pesky, ale proste neni treba cas… a az bude sportovec na puli cesty tam, tak ja uz budu z5 v kanclu…
cetla jsem to v MF kdyz to vyslo (patek?)… a velmi usmevne to je. a levne.. dame vic stojanu a razem budeme „delat vic pro cyklistiku“ …uz vidim jak si tohle usmyslej…
Boha jeho… do mesta, jedine ve dvou, nebo s vizi, ze kolo nepustim z ruky!
ale on ma v podstate pravdu…jedina instituce kam muzu v praze dojet na kole je letni kino…z knihovny me s nim vyhodili, na urad asi taky ne.....co muzu si dat svyho bika do stojanu, no to si ce muzu ale nikdy to neudelam…ptotoze nevim o zadnym, kterej by byl pod dohledem kamer, a nevim o zadnym pripadu ze by nejakou kofolu se stipackama za bilyho dne nejaky policajti chytili.....
proste tady se jenom malujou cary na chodniky a rika se tomu stezky…ale dojet nekam a vyridit si neco nelze…protoze nevim co s kolem:(
no ano, to je pravda, ja jen ze stojany samotne to proste nevyresi. Jedine masove najit ukrajiny a vyrazit na nich… ty by nikdo krast nemusel.
potom je este dobre mat vzdy k dispozicii nejaky stary srot,napr. ukrajinu, favorita, 15–20rocneho forta dobre osarpaneho vzhladu, nieco co v krcme kupis za par stoviek a jednak to neni zlodejsky moc atraktivne, jednak by nevznikla velka skoda a v podstate ked ti take raz za cas ukradnu tak prides o mensiu hodnotu nez prejazdis inac autom na benzine. lenze vacsim problemom je to ze mesto je pycinec v ktorom sa neda nikde nejak moc bezpecne jazdit. trmacat sa po tych sucasnych „cyklocestach“ kde sa motaju zastupy chodcov, to aby si si vyhradil pol dna a nervy jak zelezne draty. po cestach to zase neni bezpecnostne nic moc.
Když on má v podstatě pravdu, když říká, že to není jen o jedné z věcí, ale o celém systému změn. Je jasné že jen stojany, nebo jen cyklopruhy to nezmění, ale pokud by se Praha rozhodla převzít tenhle systém, rozhodně to pozice cyklistů ve městě nezhorší. Jediný problém u nás je v tom, že ty asfaltové městské cesty stavíme dost často mimo města, a to jen proto, že nedokážeme prosadit ten metr z šířky městských cest pro cyklisty.
…ale on tam casto k dispozici ten metr proste neni a to ani teoreticky. bud by se tam nevesly auta nebo by zmizel chodnik. rozkopat silnice a posunout baraky taky nejde. a i kdyby to nekde slo vymezit (coz nekde urcite jde), tak na dalsi casti trasy to nepujde a takova nekompletni trasa je na prd. Treba Hradec Kralove je idealni mesto pro cyklisty se vsim vsudy a pocita se s nima, ale je to jen o vhodnych podminkach pro kolare, v Praze a jejim centru zvlast, se pri vystavbe s nicim takovym nepocitalo a dodatecne to je hoooodne komplikovany – proste neni misto a navic Praha je dost zvlnena a lidi co budou pravidelne jezdit na kole IMHO zas tolik neni – rozhodne ne jako v HK, kde si duchodci jezdej na nakup na kole. Co se Prahy tyka, tak to je IMHO utopie.
presne. co se centra tyka, nevidim to optimisticky… a kdyz uz je tam stezka ( trasa), tak je to dost divny, a peres se o uzkou silnicku s turistama, autama a semtam tramwayema :(
Jeste ze nedelam v centru"!
rozkopat silnice motoristum je jediny rozumny reseni, nechapu proc by meli pozivat vyhod mnohaproudych silnic ve meste kde casto nejsou vhodny rozptylovy podminky pro jejich smrad (o hluku nemluve)…praha je zvlnena idealne pro vznik inverznich situaci…
…no pokud mas dojem ze se vsechno vylepsi pokud zhorsime prujezdost pro auta a par nadsencum udelame podminky pro cestu na kole, tak budiz, tvuj nazor, ale ja ho vazne nesdilim.
BTW: o tom, ze bude mene aut se ti stejne muze jenom zdat, to by se muselo stat neco VELMI zasadniho – pokud se pokusis omezit dopravu, tak docilis akorat toho, ze budou vetsi zacpy a vic smradu, ale lidi budou dal jezdit autem. a co se tyka inverzi, tak tenhle jev se v Praze uz nejakou dobu (od prechodu topeni na plyn) prilis neobjevuje. sice netvrdim ze neni a ze tomu auta nepomahaj, ale takovy jaky to bylo s inverzema a smogem driv to uz proste neni.
ne mas pravdu, v praze je nejcistci vzduch v CR.......dokonce lepsi nez rekreacni zony v podkrusnohori…
to sem nikde nerek. tvrdim ze v Praze je lepsi vzduch nez pred treba 15ti lety a to i presto ze se pocet aut zvysil. Obzvlast markantni to je pres zimu. Kdyz sem asi v 13 letech (1994) naplnil doma vanu snehem ze zahrady a nechal ho roztat, tak byla vana uplne cerna. loni sem to udelal znovu a vana zdaleka tak cerna nebyla napriklad. Smogovy prazdniny uz taky dlouho nebyly a doba kdy v pocasi hlasili smogovou situaci a inverze uz je taky pryc… a ve meste nikdy nebude vzduch jako na horach, ale to snad vis.
mno jsi to pekne smichal dohromady, to cos mel ve vane byly nejspis saze ze spalovani tuhych fosilnich paliv…to je celkem minulost pac dnes je moderni topit odpadnim teplem z elektraren cimz se zlepsuje jejich energeticka bilance, co opravdu kleslo je koncentrace oxidu siry a prachu (fosilni paliva), koncentrace olova(stary motory) , co urcite nekleslo sou NOx (doprava urcite vzrostla), prizemni ozon a objevil se novy zdroj prokazany karcinogen – benzen (moderni motory, nejmin 1% v palivech)…dale ma to vliv jak take prsi a sviti slunicko…
doporucuju toto:envis.praha-mesto.cz/
rozhodne si nemyslim ze to, ze koncentrace bordelu neprekroci nekolikanasobne nejaky – uz dost vysoky – limit aby byla vyhlasena smogova situace je nejaka vyhra, staci se podivat na ty grafy – chlup pod limitem neni cisty vzduch, a ohanet se tim ze ziju v aglomeraci a tudiz mam smulu je moralne neslusny…mesto je pro lidi a auta pro dopravu mezi mesty, ostatni nazory sou jak z minulyho stoleti.....kdyz to chapou v evrope muze to dojit i do cech…provozovat benzinak v aute ma byt luxus a kdo to udela necht pocita se zacpou…
ciste pocitove je vzduch lepe dychatelnej nez byval. doprava sice stoupla, ale taky je vyrazne vic modernich aut, ktery maj produkci NOx vyrazne nizsi nez mely treba S 120…
drive se stejny limity prekracovaly celkem bezne a pravidelne…
a ze je auto pro dopravu mezi mesty je psano kde? a ze by to mel byt luxus… no nevim proc, vzdyt pro nekoho to je nutnost…a luxus zacina byt (aspon podle ceny) spis cestovani MHD. luxus jsou ruzny V8 a V12 nesmysly se spotrebou pres 20 litru a takovy auta (prevazne SUV a podobny egomasirky) bych klidne po vzoru Parize proste nepustil do centra.
ja bych nepustil do centra min jak 3 lidi v aute…to taky obcas delaji v Parizi:)
no ja z tech grafu vidim trend rustu 92–96naprosto plynule a to ten graf je este blbe udelanej, ze to neni moc videt…pak se zmenily jak limity tak i vyhodnoceni…
ja si pocity z roku na rok moc nepamatuju spis verim plynovymu chromatografu:)
hmmmm uz to vidim:
dobry den, kam jedete? CN resources, ulice Ve Smeckach. Ale jste sam, my vas tam nepustime. Ale ja mam v kufru 450 Kg kalendaru. Bohuzel, sezente si nejaky dva vocasky, abysme vas tam pustit mohli. Ale ja mam sklopeny sedacky a vejde se mi sem jen jeden clovek. Hm, tak to mate smulu, musite si to tam nanosit odtud…
IMHO nesmysl selektovat auta podle poctu pasazeru – nekdo muze jet sam a cesta je ucelnejsi nez kdyz jedou 3 lidi uplne zbytecne a to nejses schopen zohlednit.
jinak ja bydlel 22 let na Strahove s vyhledem na pulku Prahy a kolikrat nebyla videt Zizkovska vez a to se uz dobrych 8 let nestalo – vzduch je pruhlednejsi, ale je fakt ze grafy nesleduju, jenom mam proste pocit ze tam kde by bylo v roce treba 95 pro me nemyslitelne bydlet, tak dneska to jde a pocet projizejicich aut se urcite nesnizil.
hmmm to nevim kam vsichni ty kalendare davaj.....ja furt kam mizej ty pralesy a oni je vozeji prazsky ridici v aute…
samozdrejme za tyto opatreni plati i pro michlesky rohliky a sanitky......jediny hasici to maji snadny ale beda jak jich par zarve, a nezplnej auto…to pak budou muset vzit par policajtu…musi se to dodrzovat dusledne…jinak to zacnou lidi flakat.....posranci budou mit samo povoleni, bez nich by se to neschvalilo
V USA, myslim, ze napriklad v L.A., maji zvyhodneni pro auta, kde jede vic nez jeden clovek, rychlejsi pruhy a jak to dopada? Sice na jednu stranu jsou stopari a je to vyhodne pro oba, ale taky je dost lidi, co se za penize vozi tam a zpatky :-)
jo aut je opravdu vyrazne vic nz S120…az zmizel raz mesta, jak sou v kazdy ulici nastosovany az se neda chodit po chodniku
znova: envis.praha-mesto.cz/
jak mam tomu blbymu serveru vysvetlit ze to neni html?
""envis.praha-mesto.cz/„:http://envis.praha-mesto.cz/(lyfx4gyud3e4ur3mr5×y5mye)/rocenky/Pr06_htm/B1_03.htm#B1_0322“
ja mam pocit, ze vdaka obstrukciam sa pocet aut v centre Viedne celkom ucinne zmensuje. Vidim to sam na sebe. Kam som pred 15 rokmi jazdil iba autom ma dnes vobec nenapadne ist autom (este tak sluzobnym, kde ma 3,–EUR za hodinu garaze neboli).
Kopu krizovatiek skutocne zuzili napr z troch pruhov iba na jeden. Samozrejme tym znechutili soferov, ak si predtym cakal na krizovatke dve minuty a teraz cakas desat. Ale prave o to islo, znechutit soferov aby prestali pouzivat auto.
Pred par rokmi som sa stazoval na radnici, ze zuzili cestu a teraz sa na nej necitim ako cyklista bezpecne. Oficialna odpoved znela: cestu sme schvalne zuzili tak, aby nebolo mozne autom predbehnut cyklistu a tak sa zredukovala rychlost aut. Myslim, ze uz si vsetci zvykli a nerobi mi problem pocut ako sa za mnou vlecie auto 15 km/h.
Toto leto na celkom hlavnom tahu v Vösendorfe namalovali tiez siroky cyklopruh a autam nechali len asi meter a pol. Motoristi to prezili a do cyklopruhu nelezu.
Do prace jazdim posledne tri roky vyhradne a celorocne na bicykli, ak by som jazdil autom asi by som to videl inac. Predtym som jazdil 6 rokov autom denne viac ako 100 km (ale po dialnici, takze jedna cesta 50 km za 30 minut).
ano, ale v nasi maticce ted od ledna bude stat jizdenka na mhd 31,–… k ceste na postu a domu, potrebuji 3jizdenky… mam nejaky duvod proc nejet autem, kdyz uz me to vazne vyjde levneji??? Nemam. Takhle bude uvazovat spousta lidi, kteri doted jezdi „mastnou tyci“… proc platit za pohodli tolik, co platis za auto?. Magori, nazenou lidi zase do aut
No ale pokud jezdíš MHD tak máš legitku ne?:-)
Jinak ve Vídni ještě dělali jeden dobrej trik – když někde opravovali ulici, tak ubírali místa pro parkování a místo toho tam dali třeba lavičku, postupným omezováním parkovacích míst se začla redukovat doprava auty.
ano, jestli legitku za 600 (az to zvednou) nebo za 800 autem, to si budu dlouho rozmyslet.. ale to je fuk… neni to dobra strategie.
co tak si doprat dobry pocit ze jizdou MHD ulevime zivotnimu prostredi a k tomu jeste usetrime 200,– ?.....kdyby si to reklo vice lidi je vsem ve mestech hned lepe…nebudme pohodlni na ukor nas vsech. pokud chceme aby se neco zmenilo , musime zacit u sebe ;-)…
S tím by se dalo polemizovat: stará Karosa moc ekologická není. A ušetřit 200,–? MHD má tak vysoký dotace, že kdyby ty peníze dali lidem na benzín, vyjde nás to levnějc :) Pozor: v žádnym případě neříkám „jezděte autama, pryč s MHD“, já jen že levnost a ekologičnost autobusů není tak růžová jak vypadá (metro/tram má málo měst)
Hm, tak v Plzni to dělaj přesně opačně.
Řekl bych, že to je ta cesta, kterou se ty kola do města docela snadno dostanou :-) Jen je otázka, jestli naši pupkatí a populističtí páprdové ve vedení měst budou prosazovat právě tohle :-(
ve Vidni sem byl parkrat, takze nemuzu moc porovnavat, ale porad si myslim ze mezi Prahou a Vidni, potazmo Rakusakem a Cechem je proste rozdil. Navic Prahu znam dost dobre na to abych vedel co se stane kdyz je nekde nejakej problem. napriklad zuzeni do 2 pruhu misto trech kvuli nehode na Jizni spojce klidne ochromi dopravu az na letnou, Barrandovskej most je uz takhle debilne vymyslenej, ale jakz takz to funguje, ale staci malej error a stoji pulka Prahy…jinak receno pokud se nekdo bude snazit omezovat dopravu ruznejma zuzovanima a podobnejma vecma v okoli centra, tak bude situace pouze a jen horsi a muze to ochromit dost velkou cast mesta, ale stejne to lidi nedonuti jezdit na kole. Ale abych jen nekritizoval, ja nejsem uplne proti omezenim, ale za soucasnyho stavu budou vsechna omezeni kontraproduktivni…az bude most prez Vltavu pod Prahou, az bude vyresena magistrala a komplet obchvaty kolem Prahy, pripadne domyslen Barrandak a par dalsich mist v Praze (napriklad vjezd do Strahovskyho tunelu na praze6 – kdyz je na Jizni spojce plneji, tak na jednu zelenou vjede do tunelu jen asi 6 aut a kolona je az na Bilou horu a na Letnou, Petriny…), tak sem pro snizovani poctu pruhu, omezeni vjezdu do centra… ale ridici musej mit alternativu kudy jet a je spravny je cpat na obchvaty a vubec proste z mesta ven, ale to soucasnej stav neumoznuje. takze takovy naivni vykriky jako ze to jde ve Vidni tak to musi jit tady a ze zuzime a hotovo- at se treba poserou, proste neberu a nesouhlasim s tim – to reseni je mnohem komplikovanejsi a vyzaduje jeste trochu budovani a premysleni nez bude mozno pristoupik k plosnymu omezovani…
az budou ho*na sladky tak...... kdyz te tak stvou kolony je na case zmenit styl dopravy:)
a nechat sa tou kolonou uslapat, ze
me kolony nestvou. nemam problem. do i z prace me to za plnyho provozu trva tretinu co MHD a pulku co kolo. pustim si radio, zastavim si kdy a kde chci. odvezu co potrebuju, dojedu si na obed (bez auta nemozne v nasich koncinach) a po praci se stavim u nasich nebo za Pecou na brk a pak jedu dom… a to kdybych mel jezdit MHD nebo na kole, tak to proste nestihnu a kdyz si spocitam naklady, tak cesta do/z prace me stoji o malo vic nez kdybych si kupoval listky na MHD… a nervy v MHD trpej vic nez v kolone.
Prestaň, lebo začnem aj ja jazdiť autom. Tak si to pekne napísal. Len by som si musel zohnať niečo menšie. To naše rodinné vozítko žerie v meste 9 litrov.
:-D
taky jsem k tomuhle dospela. Zadne jizdni rady, zadne stani na zastavce 20minut kdyz ti ujede bus, jojo, je to pohoda. cesta misto 1:20 ve spicce trva autem 25minut a to tam mam rozkopany podjezd a musim si zajet… muzu nakoupit po ceste a neresit, ze zase potahnu nakup jako krava skoro kilometrik k domovu. Najednou odpoledne stiham premejslet i o tom, ze se vecer projedu na kole, jentak pro radost… proste ma to vyhody, to nepopiram, i kdyz kouzlo dojizdeni do prace na kole tu bylo…
ja bych na tom kole klidne i do prace obcas nebo i nekolikrat tydne jel (kdyz nepotrebuju po praci jeste neco zarizovat) ale mam to asi 18 km (Chodov – Orechovka) coz by ani nevadilo (za hodku se da), ale nemame a mit nikdy nebudeme sprchu a po ceste musim vyjet Petrin a to se bohuzel neslucuje… a k zakaznikovi proste jako smradoch prijet nemuzu…takze mam na vyber mezi MHD a autem, takze volba je jasna.
K rozvoj mestskej cyklistiky by veľmi prospeli sprchy v zamestnaní.
Inak tiež to mám do práce na bajku 18 km. Včera som to skúšal druhýkrát v živote. Budem si musieť nacvičiť tempo pri ktorom sa nepotím. ;)
podarilo se mi vyvinout cestu do prace terenem (vicemene), tam 25, zpet 35 a vice… jenze jsem si pro tuhle testaci vybrala zrovna den, kdy prselo 3 noci po sobe, a i kdyz mame sprchu, tak ten pozdni prijezd ala bahnak, ten nepreju nikomu :) doted si ze me vsichni delaj srandu, kde jsem se mohla tak zmazat, a ja jela tak opatrne… a den na to buch…sluzebni auto…
Hm, že by som to skúsil?
co skusil? Prist spinavy na biku do prace s tym, ze Ti daju sluzobne auto?
Áno, ale keď tak nad tým rozmýšľam, na to by mi asi nenaleteli.
No tak co pak tady v tý debatě řešíte? :-)
Samozrejme jsou vyjimky, kde je dopravni obsluznost spatna a MHD ti sebere hodne casu. Ale to jsou spis vyjimky. Ja vetsinou vidim, ze lidi jezdej autem jen z pohodlnosti. Presne jak tady nekdo psal, pustej si radio, klimosku, proste pohodicka. To je sice hezky, ale musej si uvedomit, ze tim otravujou ostatnim zivot. Exhalace,lidi co to skutecne potrebujou nemaj kde zaparkovat,husty provoz ohrozuje chodce, cyklisty a vsechno kolem. Misto parku,lavicek a cyklostezek,vyasfaltovany parkoviste. Restrikce daj ridicum trochu vic najevo, ze to co je pro ne pohodlny, neco stoji vsechny ostatni. Mozna kdyz lidi nebudou jezdit kazdej den pro kdejakou blbost do hypermarketu, tak se uzivi i obchodnik pobliz tveho bydliste a nebudes muset tahat nakup „jako krava skoro kilometrik“. Ja jsem v praci taky rychlejc autem a je to pohodlnejsi, ale snazim se brat auto, jen kdyz potrebuju neco odvezt, udelat velkej nakup atd. Proste to ze je to pohodlnejsi, jeste nutne neznamena, ze to budu delat. Hazet vsechny odpadky do jednoho kontejneru je taky pohodlnejsi, ale z nejakyho duvodu odpad tridime.
Tie hlavne tahy sa aj vo Viedni rozsiruju. A23 je vraj najzatazenejsia cesta na svete a stale ju rozsiruju. Ide ale nad strechami domov a v podstate ju ani nevnimas, napriek tomu, ze je skoro v strede mesta ale vo vyske siesteho poschodia. Dalej sa stavaju obchvaty. Teraz postavili S1 zo Schwechatu do Vösendorfu.
Auta sa ale vytlacaju z mesta (odtial kde su ulice s domami).
Ako tu uz niekto spomenul znizuje sa pocet parkovacich miest. Co myslis, preco tam uz ja nejazdim autom ale bikom alebo dokonca MDH? Lebo uz je to take komplikovane, pomale a otravne, ze som dokonale znechuteny a prinutilo ma to bicyklovat.
Podla mna je jedine riesenie ako ludi dostat z aut zavedenie dostatocnych obstrukcii. Cena benzinu, pripadne auta to neriesi. Potom mozno aj klesne pocet aut.
Ked to tak vezmem ako dieta som bicykloval v premavke, ktora bol 40 krat mensia ako dnes (kukni prilohu). Nie ze by som tuzil vratit sa do komunizmu ale myslim si, ze pocet aut by bolo vhodne zredukovat.
Proti obmedzeniam protestuju obchodnici – mnozstvo zakaznikov sa po obmedzeni aut rapidne znizilo.
Privrzencami obmedzeni su obyvatelia – v upravenych uliciach je zrazu klud ako pred 50 rokmi. .
Ale šlo by to, třeba v Luzernu jsou uličky taky úzký a terén kopcovitý a cyklopruhy jsou všude – na vozovce při okraji, nebo i mezi pruhy (na chodníkách, jako cyklostezky, jen v parcích). Pruhy pro auta maj o to užší (asi jiný normy, nebo na ně kašlou, v zájmu rozumu), než u nás, zvlášť odbočovací jsou uzounké. A doprava je plynulá, jen to vyžaduje trochu tolerance. Totéž v Zurichu, nebo ve městech okolo Bodamského jezera (CH,A,D).
A stojany – jsou všude (foto – před nádražím v Luzernu), kola od hrůzných rezavých vykopávek, po pěkný biky a silničky, tam stojí celý dny.
Není to tak docela pravda. Ten metr, a on to ani nemusí být metr, jízdní pás pro cyklisty je dle norem 75cm, tam je. Kdyby se naše předimenzované jízdní pruhy (až 3,5m na šířku vozidla do dvou metrů) zúžily, tak jako je tomu ve všech městech které to ŘEŠILY, navíc by to logicky přineslo zpomalení provozu (řidič automaticky jede pomaleji na užším prostoru). Jenže by současně s tím by někdo musel zakotvit a) legálnost takové úpravy komunikace b) prosadit přednost cyklisty v jeho pásu před ostatními účastníky provozu. Je zajímavé, že se tady stavějí cyklostezky jako dálnice, ale ty úzké jednosměrné pruhy co jsou všude v zahraničí kde je potíž s místem se tu ještě nevyskytly. To je nějaké divné ne?. Jako všude to rozhodně nejde, ale jde to rozhodně všude tam, kde je dnes dle magistrátu zaveden páteřní a doplňující systém cyklotras. Jenže postoj magistrátu dnes už jen k takové drobnosti jako je přejezd pro cyklisty je – je to nebezpečné, protože to řidiči ignorují, takže to radši nebudeme dělat. To mi fakt přijde jako ulítlá logika. P.S. Mluvím o tom kde to znám, o Praze, Rakousku, Německu, Anglii, Skotsku, Holandsku, Dánsku atd…
ja ako clovek co na bicykli nalietal po Viedni tisice kilometrov toto musim potvrdit.
Napr. ak idem v svojom pruhu v protismere jednosmerky a protiiduci sofer ma obavu, ze sa nezmestime, tak casto zastane a pocka kym okolo neho prejdem. Teda z cesty ktora mala tri metre kludne odrezu meter na cyklocestu v protismere a autu zostane len velmi uzky pruh. Ak ma zrazi napr. zrkadielkom precuhujucim do cyklistickeho jazdneho pruhu, tak ma problem. A podla toho sa sprava.
Praha je natolko podobna Viedni, ze by sa dali aplikovat vsetky recepty z Viedne.
Je fakt, ze krizom cez centrum Viedne som ovela rychlejsi na bicykli ako autom. Nehladiac na parkovanie, najprv hladat miesto, potom platit 40 centov za pol hodiny a maximalne mozem stat hodinu a pol.
Z Mödlingu do centra Viedne idem bicyklom presne hodinu, vzdusna vzdialenost 11 km, na tachometri 15–18 km. Autom trochu kratsie 30minut/20–25km ale zase to parkovanie…
Tym receptom je jednoducho ukrojit kus cesty a namalovat tam cyklopruh, casto maju auta taky uzky pruh, ze musia cakat kym prejde cyklista.
Dalsi recept je jednosmerkami co najviac skomplikovat cestu autom, pre bicykle ich ale otvorit aj v opacnom smere.
Dobre drziaky na bicykle su tiez dolezite.
Dobry napad su aj citybajky, zastrcis kreditku a frcis. Na inom mieste ho zase strcis do stojanu a si vysmiaty. Predtym to nefungovalo (biky sa rozkradli) ale teraz to vyzera skutocne funkcne. Osobnu skusenost ale nemam, iba ich vidim dost jazdit a mnozstvo ich parkovisk.
V poslednej dobe ale robi policia aj zatahy na cyklistov, asi sa vsetky okolite staty zacinaju inspirovat Slovenskom. Po tom ako cyklista pichol nozom chodca na cyklochodniku bola proti cyklistom uplna hysteria. .
este som si spomenul na jeden genialny sposob obmedzenia autovej dopravy, ktory ma ako motoristu pekne stve ale ako cyklistovi mi vobec neprekaza.
Na ziadost obyvatelov z niektorych prejazdnych ulic spravili slepe ulicky tak, ze do stredu ulice postavili obrubnik, pripadne nejaku fontanu. Teda jednu dovtedy priebeznu ulicu rozdelili na dve slepe ulice kam nikto okrem obyvatelov nema dovod jazdit (moze sa akurat obratit a zase vratit spat).
V podobnej ulicke byvam (je tam navyse aj zakaz vjazdu pre neobyvatelov) a je tam fakt bozsky klud.
Navyse v celom nasom mestecku je rychlost obmedzena na 30 km/h a kontroluje to mnozstvo radarov. Kolega nedavno platil 21,–EUR za fotku jeho motorky s uzasnou rychlostou 36 km/h.
Tak to je hodně úchlný
Je to sice uchylne ale funguje to.
V podstate su opravnene otazky
.
me to prijde jak automobilovy komunismus…ci sou silnice? vsech! ci je vzduch? vsech! tak ti tu muzu smrdet a parkovat do aleluja.....nemas preci zit ve meste:)
je to boj no…me proste prijde auto nemoderni, chces tu jezdit? holt si poridis karu na elektromotor nebo na vodik…ze je to drahy? holt nekdo to zaplatit musi…dyk jiny moralne stary technologie se uz taky nepouzivaji…parni stroj vidim akorat o vikendu kdyz jede vlak pro turisty…
Reaktory vytabejici levny vodik budou snad
nasazeny az 2030 :( tak sem
zvedavej esli se toho doziju nebo ne
ukaz mi prosim nejaky komercne vyrabeny auto na vodik ci elektromotor, ktery se prodava v CR a jeste nemas nahodou mapu mist kde se da cerpat vodik? pokud to neni srovnatelna alternativa (coz neni), tak je to jen vykrik a utopie. zatim.
jo kdyz zacinal jezdit mr. Benz na motorovym kocare tak byla pumpa taky na kazdym rohu…
pochybuju ze shell bude sponzorovat R&D vodikovyho hospodarstvi.....nevic sem napsal ze levnej zdroj vodiku se planuje 2030.....ale myslim ze v nejakych busech uz se to zkouselo
problem je ze takovyto motor stejne bude produkovat NOx pokud se bude brat dusik ze vzduchu......
jenom me napada ze kdyby byli vsichni jako ty, tak lovime mamuty:) proc vymyslet kolo, dyk odpruzeny bude stejna az par tisic let......
news.auto.cz/aktuality/honda-fcx-testovano-na-lidech-a-v-provozu.html
tyyjo zacnu byt optimista…:)
Tak to ano, ľudia to chcú a automobilky začínajú postupne reagovať.
pouze zastavam nazor ze vsechno ma svuj cas a s vyvojem souhlasim a verim ze
to jednou bude fungovat po celym svete, ale do ty doby to je pouze vyvoj,
nikoliv alternativa do beznyho provozu. Zadnou etapu vyvoje nebo uvadeni do
realnyho provozu nemuzes preskocit – auto musi byt prodejne a musi byt kde
nacerpat, jinak to nikdo nekoupi…
Kdyz Benz zacal jezdit se svou trikolkou, tak jezdil na tom co si sam vyvinul a
tudiz i vedel co a kde natankovat. bylo to prevratny – misto kone auto. ale
dneska bys menil pouze auto za auto, moznosti by ti zustaly stejny (tedy rozdil
od Benzovy trikolky ktera znamenala vyraznej posun vpred) akorat provozni
naklady by se mnohonasobne zvedly a porizovaci cena a dostupnost sou taky nekde
jinde a normalni clovek na to nema a tudiz zustane spokojenym uzivatelem
smradocha. kdyby byla cena a dostupnost stejna, lidi budou jezdit v tom
setrnejsim k prirode a okoli, ale dokud je vyraznej rozdil cen, tak se do
vodiku nikdo nepohrne. clovek je tvor pohodlnej a s tim nic neudelas –
vetsina bude preferovat vlastni blaho nad nejakej „vyssi princip“.
udelam…staci znemprijemnit ty cinnosti ktery znemprijemnuji zivot ostatnim.....akorat nevim esli ten balanc ma delat neviditelna ruka trhu......
treba freony se musely zakazat zakonem jinak by je nikdo pouzivat neprestal…
a klidne koupis bezfreonovej sprej za tutez cenu, co stal freonovej – tak to ma byt, kdyz neco zakazu, musi byt adekvatni alternativa. to je v poradku.
nerikam ze to musi delat neviditelna ruka trhu, ale napriklad vlada by v danym pripade mohla treba dotovat vystavbu infrastruktury pro danou technologii (az dozraje cas) a do rozjezdu dat treba danovy ulevy, dotovat auta na vodik…proste jakkoliv lidi presvedcit ze tudy vede cesta a ze ziskaj neco navic a nic neztratej – to je totiz jedina schudna cesta jak to cely nastartovat.
dneska ho koupis…ale tenkrat byla rozjeta prumyslova vyroba a freonova napln do lednice byla urcite levnejsi nez vyvoj novyho chladiciho cyklu s jinou naplni…pochybuju ale ze nova lednice stala vic nez ta stara…
kazdopadne samo od sebe, jen proto ze je to „dobry“, by se to nestalo…
staci…udelat prednostni parkovaci mista pro pokrocily technologie, zesilit opruz v centru, dusledne kontrolavat parkovani, povolit vjezd i napodzim ve smradu.......jen to trosku postouchnout. Podle poctu luxusnich SUV aut by lexus za 2mega byl este levnej :)))
parkovaci mista…to je diskriminace a to nemuze projit, stejne jako nemuze hospodskej prednostne obslouzit belocha cikanovi ******, to je postihnutelny.
to ze se to musi postouchnot…souhlas, jen ten zpusob bych hledal jinej.
jenze cikan a beloch produkujou stejny odpadni produkty pokud do nich nasypes stejny palivo......krome barvy a vzdelani obvykle jiny rozdily nemaji
cikani delaj vetsi bordel nez normalni lidi :-)
no jo ale to neni relevantni k odpadnim produktum jednoho jedince…
i kdyz moje xenofobie mi napovida ze bobek bude cernejsi.....
zkus trochu setrit:)
Nj krade se všude a všechno :-)
Kéž by třeba někdo ukradl celou Prahu na jejím místě by se dalo postavit nějaké opravdu hezké město už s cyklostezkama.
Je přece hloupost hnát lidi pomocí informačních kampaní jen do metra a autobusů, když mohou stejně dobře alespoň někteří z nich stejnou cestu absolvovat na kole. → Jenze dneska o to nikdo nestoji, kdyz jede clovek MHD, zaplati jizdenku, kdyz jede autem, tak zaplati benzin, kdyz jede na kole, neplati nic a tak neni zavysly na systemu a to dneska nikdo nechce. TO ze to ma jine dlouhodobejsi vyhody uz nikdo nevidi, protoze je kazdej urednik a politik *****, ktery vse pocita jen rok od roku v penezich a uz ho nezajima, jestli jsou s tim lidi spokojeny nebo ne
No vidíš a já bych byl spokojenej kdybych mohl s kolem třeba i do tranvaje nebo busu – dojedu si na konečnou která je často někde na okraji a pak si jedu kam chci, nemusel bych jet přes město a bát se kdo mě sestřelí.
Spokojeni by byli všichni – jáí že se rychle dostanu ven z města, úředník že má prachy za lístek…
jenze ne ti, kdo busem jezdi.. tem kolo vadi i v metru… :(
Já vim, jenže jako cyklista jsem zvyklej že v podstatě všem všude vadim – na silnici řidičům, mimo silnice chodcům, na cyklostezce chodcům a bruslařům…
Ono v některých městech to funguje že tam to kolo může být, v praze prý to nebude protože by kolo mohlo někoho zranit (takhle nějak to zdůvodnovala mluvčí DP).
Navíc se tim blbě chlubí před volbama, nahodit nějaký číslo kolik km tras bude a pak tam naflákat cedulky je efektivnější, navíc se na tom dá pěkně napakovat…
Teď koukam že sem celkem pesimista, ale divíte se?:-)
ohledne mista na jezdeni? No, vetsi pesimista nez ja uz asi bejt nikdo nemuze… cim vic nakukuju do te anti bikove politiky, tim vic zoufalstvi a pesimismu se ve me uklada :/
Napodobne, mam takovej pocit, ze nekdo chce proste cyklistiku znicit, ona se vlastne do dnesni doby moc nehodi, dnes je zajem jenom o radoby turisty, kteri nekam prijedou, tam navstivi hospodu, restauraci, mozna nejaky ubytovani a jedeou domu, cyklisti ale porad nekde jezdi a v ty restauraci toho moc neutrati, protoze neni kde
Vemte si takovy krkonose – ideal turistiky je dnes prijet autem, dat dve stovky za parkoviste, vyjet lanovkou na snezku, pak jit dolu, cestou navstivit dve restaurace a jet domu – pokud je to rodina, utrata klidne 2–3 tisice
Cyklista ale zaparkuje nekde v podhuri bez poplatku, kopec nahoru vyslape, sjezdi tam nejaky stezky, „srazi par turistu, prejede par zvirat a polame par stromu“ (takovy je nazor verejnosti), zbasti maximalne nejaky susenky co ma sebou, do restaurace nejde, aby mu nekdo neukradl kolo a zase sjede dolu a jede domu
To proste neodpovida spotrebnimu stylu dnesniho zivota, kdy clovek musi byt zcela zavisly na sluzbach ostatnich
omlouvam se za slova ktera budou nasledovat, ale proste to tak citim:
Do prd*ele a proc se proto nic nedela? Proc ma porad kazdej plnou hubu kecu, ale aby podporil CeMBU ktera se tu jedina snazi nebyt jen ten „cernej vzadu“...... to je vam tak lito tech smesnejch 200 ktery jako poplatek chteji za rok? Dyt to zauci v knajpe jako nic, kdyz si das o par piv a utopence navic… lidi, nebudte lhostejny! Ted se jedna o to, jestli se nase uzasna ceska republicka neinspiruje u slovenska. Lesaci chteji do zakona propasovat „restrikce a omezeni vuci prilisnemu rekreacnimu vyuzivani lesu“!!!!!!
Je mi k breku kdyz si uvedomim tu tupost a laxnost, s jakou my – obcane prijimame to, co si politici upecou… UDELEJTE S TIM NECO! PRESTANTE SE ZABYVAT JEN SVYM „JA“ A UVEDOMTE SI, ZE POKUD SE S TIM NECO NEUDELA, JSME V PEKNY RITI!
klidek......dokud nas nezacnou strilet nimrodi a mirit policajti bouchackou a rvat odhod kolo a ruce nad hlavu a koukat se nam do zadku esli tam nemame neco zakazanyho tak se nic nedeje...... nemuzou zakazat pulce republiky jezdit na kole po lese…to by bylo divny, zatimco nekdo dokaze kus lesa pres noc ilegalne vykacet a prodat, to samy zvladnou s rybnikem a sem tam si odtahnou i vysokou.....tak budou lovit bikery pac to delaj ve dne? To je absurdni i v tomhle bananovym kralovstvi… A i kdyz zakazou, tak staci vytahnout fotku z tezby a nemuzou rict ani N…
Nesouhlasím. Cyklisti jsou ideální skupina na chytání, navíc to působí dobře na veřejnost (ochránili jsme vás před těma adrenalinovýma feťákama).
Já nemám zájem celou dobu co jedu v lese sledovat jestli někde nevyskočí zelenej panáček a bude mně chtít dát pokutu.
Navíc si přečti zákon, už teď tě může strážce NP legitimovat, když řekneš že nemáš doklady tak si zavolá policii a má právo tě zadržet než přijedou.
A za další, co budeš dělat až na tebe fakt budou řvát s tou bouchačkou? To už bude pozdě něco měnit.
tak za 1. me musi chytit, a za 2. ja sem jel jen v jedinym NP a to je sumava…jinak se jezdim vyblbnout obvykle do CHKO…v NP je vetsinou rezim rezerevace na celym uzemi, takze jezdeni nebyva nic moc…
A i kdyz zakazou, tak staci vytahnout fotku z tezby a nemuzou rict ani N…
Tohle je dost debilní argument kterj ti bude úplně k ničemu.
nahodou nic nevypada lip nez zakaz cyklistum a za nim rozorana cesta od tezby dreva......
pokud nekdo neco takoveho schvali, tak si na kazdym takovym obrazku bulvar smlsne, jim je jedno za koho kopou hlavne ze se to da prodat…
Jenže to ti nepomůže k tomu že tě pořád někdo bude na vyjížďce prudit a pokopušet se tě zastavovat.
a kde na to vemou lidi, kdyz si ten les neumeji ani ohlidat?…do ameriky este mame daleko…
jediny ceho bych se bal sou zeleni sebevrazi…delaj to i v praze, chodec ackoli me vidi se rozhodne ze me bude napravovat a leze mi do trajektorie zamerne a ceka ze zastavim a rozbije mi hubu.....casto tak vzikaji nebezpecny situace.....ale zatim mam stesti
Hele, tohle asem si řikal když začínaly kvůli parku zákazy na Šumavě. Ochranářů tam neni moc, ale prostě na těch nejlepších místech jsou. Navíc stačí aby si pak lidi stěžovali a omezí to ještě víc, podle modelu Krkonoše.
Ale jestli myslíš že je dobrejk nápad se na všechno ****** a řikat si „ono to nějak dopadne, chytnou někoho jinýho“ tak hodně štěstí.
ja sem chtel jen uchlacholit Luku a hned sem za kokota…s timhle pristupem preju hodne stesti ja vam kucii
no, me to taky moc neuchlacholilo, me to pripadalo, ze tomu co pises opravdu veris.. jestli to je mysleno jen v nadsazce, ok, ale jestli to je mineno vazne, tak to asi nechapu
no, zkus si predstavit jak te v pravnim state zacnou odstrelovat nimrodi......je nerealny a nadsazeny, uz jen proto ze to pisou kudlanky
No v právním státě to asi je nereálný, v ČR bych se tomu nedivil:-)
no tak to jo.. priste, pro nas nechapave ne-kudlanky prosim smajliky :)
ale i tak, dekuji za snahu o uchlacholeni… snad me uchlacholi drtic, konene se vyblbnout a nemuset myslet nepozitivne
tohle by se dalo docela pouzit na ofic propagaci cemby:-))))
pekne jsi to napsala
dekuju. ale tohle nebylo ani tak za cembu, jako za me. takovej vykrik do tmy. Strasne me mrzi, kolik lidi se do toho na zacatku zblaznilo a jak je to super, a skutek utek. Kdyby pulka lidi co je tu registrovana se prihlasila k cembe, to by byl uspech, ale takhle? Dyt je to smesny… 3mesice existuje a clenu porad pomalu. Uz aby se otevrely oci lidem a uvedomili si, ze kecanim na bikeforu se dira do sveta neudela…
Jsem člověk, který se s odporem staví ke všem pokusům být organizován a zařazen do lajny – mí vrstevníci a starší asi dobře chápou důvody. Ale když jsem to tak od Tebe četl, a navíc mi zrovna včera došla na účet výplata… no ale že bych si kvůli tomu nemoh dát na Lysé zelňačku, to néé :-)
tak pod toto by som sa podpisal
nahodou nekde sem cetl studii ze ve firmach kam jezdeji lidi na kole sou lidi vic v pohode.....je jedno jak a kolik km…proste to melo pozitivni vliv i na tu firmu…
kde jinde nez v londyne.....
dalsi bomba clanok o skodlivosti sportu www.sme.sk/…e-autom.html
Většina příspěvků zde ukazuje na typicky českou povahu :o) furt jen remcat, kritizovat a dělat hovno :o)
pokuď jen kecaj a dělaj hovno zelení mužíčci v NP tak jsem naprosto spokojen;-)
z čehož vyplývá: „Všichni češi do parků“ :o) nebo taky „Co ochranář, to zahraniční tůůůrista“ :o)