Instinct 29, co na něm vyměnit?

190 nepřečtených
  • Almighty

    Plánuji v dohledné době pořídit nové kolo, zatím jsem měl nějakého supermarketového Madisona, takže jsem jezdil spíše turistickým způsobem. Z toho jsem i nejdřív vycházel při výběru nového kola, chtěl jsem krosové kolo, ale jak čas běžel, začal jsem si říkat, že bych třeba časem chtěl zkusit i nějaký ten lehčí terén. A tak se zrodila myšlenka na 29" horské kolo, které by(třeba po přezutí) mohlo klidně fungovat jako kros s nepatrně jinou geometrií a zároveň by se člověk nemusel bát do terénu.

    Výběr konkrétního modelu se trochu zkomplikoval mojí výškou (170 cm), protože Superior 929, který se mi hodně líbil, se dělá až od velikosti 19". Nic zajímavého ve velikosti 17", ceně do 30k a s možností nákupu v Praze se mi najít nepovedlo, takže jsem skončil u Instincta 29 od Authora. Chápu, je to Author, krásy moc nepobral, takže přílišné nadšení z vaší strany nečekám, ale připadá mi jako celkem použitelně vybavené kolo za rozumné peníze. Měl jsem dneska možnost se na hodinku projet na 17" Traction 29, které by mělo mít shodnou geometrii jako Instinct a byla to celkem příjemná vyjížďka, takže o Instinctovi celkem vážně uvažuji.

    Napadlo mě, že by možná nebylo od věci vyměnit některé z komponent (domluva s prodejcem, popř. koupit na netu a sundané střelit třeba na aukru). Konkrétně mě padly do oka brzdy, které zde na foru mají rozporuplné ohlasy a dále se mi celkem zamlouvá X.9 řazení (pro svůj údajně kratší chod). Zajímalo by mě co si o tom všem myslíte, zda mají výměny smysl, popř. na co se zaměřit.

    Díky

    0 0
    • Polka  

      Ty komponenty docela prevysuji kvalitu ramu. Za tu cenu celkem pouzitelny kolo dokud se neco neposere.

      0 0
    • Rychlej turista  

      Osobně bych vyměnil kola za 26". K nim bych dal i odpovídající rám a samozřejmě i vidli. Ostatní bych měnil až co odejde.

      0 0
    • petryk  

      Koupil jsem tohle kolo po krádeži mého celopéra jako nouzovku hlavně kvůli komponentům, který za ty peníze nejsou špatný. Nejezdí to špatně, jen posed je poněkud turistický – to se dá ale lehko vyřešit. Nicméně geometrie mi ve srovnání s Fisherem úplně nesedí.

      Rám má dvě kritický místa – šíleně málo prostoru pod převodníky – stačí trohu bláta a sukuješ řetěz – Rám mám dosekaný jako na žándém kole, to jsem zatím jezdil. A málo prostoru u šlapacího středu – zadní vidlice + vzpěry v kombinaci s pláštěma, co tam jsou.

      Jinak za ty peníze slušný spotřební materiál (teda já to tak beru).

      0 0
      • gard  

        Tak to sukování řetězu musím potvrdit, taky se mi to už několikrát stalo, ale myslel jsem, že problém je v přesmykači, který byl z výroby asi 1 cm nad převodníky.

        Tu zadní stavbu jestli jsem pochopil dobře, tak oproti SUPu je tam místa na rozdávání, ale u Garyho to možná bude ještě lepší.

        0 0
      • Almighty  

        Začal bych dotazem, co si mám představit pod sukováním řetězu, jedná se o nějaké zasekávání řetězu na převodnících? Jsou popisované problémy opravdu tak zásadní?

        GF jsem zkoušel (X-caliber) a nemůžu říct, že by mi geometrie zásadnějším způsobem sedla, kolo to bylo moc pěkný, ale jak už jsem psal, moje cenová představa je trochu níž, zároveň mi přijde už trochu víc do terénu, než Instinct, rád bych někdy na kolo nahodil nosič a jel se toulat někam na dýl, což by u Garyho nemuselo být tak snadné (vycházím z absence závitů a toho, co mi řekl prodejce). Cobii se mi nepodařilo v 17" nikde k vyzkoušení najít, ale tam se mi stejně moc nelíbí osazení (radši bych vzduchovou vidlici).

        Spotřebák – ano, nekupuju si kolo na doživotí, a rád bych aby spíše posloužilo k rozšíření mých obzorů, zkusit si nějaký terén a třeba za dva roky koupit něco slušnějšího, třeba terénějšího, nebo silničnějšího, prostě podle toho, jak se vyprofiluju. Ale i přesto bych rád odstranil některé potenciální neduhy (brzdy), popř. si zpříjemnil jízdu (řazení).

        0 0
        • TurboLama  

          Cobia má vzduchovou vidlici. Je fakt že úchyty pro nosič na rámu nejsou, ale vyrábí se nosiče s přichycením přímo na rám objímkou.

          0 0
        • gard  

          sukování = řetěz se jakoby nalepí na převodník a zespodu se kolem něj obtočí. Protože je mezi převodníky a rámem opravdu málo místa, tak se tam řetěz zasekne a poškrábe rám.

          0 0
          • Almighty  

            A je možné jako prevenci použít nějaký ten neoprénový chránič zadní stavby, co se dává na trubku pod řetěz? Nebo dochází k poškrábání trubky do které je zasazena sedlovka?

            0 0
            • gard  

              Sukování jsem zažil za 1300 km, pouze 4× a z toho 1× před seřízením přesmykače a 1× při řazení v záběru. Moje blbost. Nejsem si jistý, jestli to málo místa je příčina sukování, nebo za to můžou spíš převodníky.

              Je to na zadní stavbě, ale v tom místě asi bude neoprén vadit. Přikládám foto z mobilu.

              0 0
              • Almighty  

                Díky za fotky, ještě mě napadla nějaká samolepící ochranná věc, ale ta by asi taky zabírala moc místa, asi to nebudu řešit, stejně si to člověk dřív nebo později nějak škrábne…

                0 0
                • DaSnail  

                  duša+zippásky?

                  0 0
                • gard  

                  Já dnes koupil takové jako karbonové samolepky proti odírání rámu od bowdenů. Až kolo někdy umyju, tak je nalepím.

                  0 0
            • Dlabka  

              tam neopren nedáš, už tak je tam málo místa

              0 0
    • gard  

      Jediné co bych po pár stech ujetých kilometrech doporučoval na Instict 29 vyměnit jsou brzdy. Nijak super nebrzdí a pořád škrtají. Taky by to chtělo i pevnější kola. Ale tady bude možná problém v mých 97 kilech :-) Já zatím vyměnil pouze řazení za Shimano, protože mi prostě vyhovuje víc.

      Na rozdíl od ostatních tady na bike-foru nedokážu pohledem zhodnotit kvalitu rámu, ale obecně ti tu všichni doporučí z 29 Garyho nebo SUPa. Garyho jsem vzhledem k ceně ani nezkoušel a SUP mi geometrií a úzkou zadní stavbou nevyhovuje. Každopádně Instict 29 má jiný rám než Traction 29. Geometrie je stejná, ale je lehčí.

      A nakonec, pokud nebudeš jezdit většinou asfalt a do terénu se vydáš jen občas, asi bych volil při tvé výšce raději 26". Já říkám, že všechny výhody 29 jsou jen jinak formulované nevýhody. Pokud máš možnost, vyzkoušej si více kol a vyber si to, které ti napoprvé sedne nejlíp.

      0 0
      • Almighty  

        Do teď jsem jezdil převážně asfalt (horší silnice – prostě to, čemu se u nás říká „cyklostezka“), proto byla taky první volba trekking/kros, od 29" si slibuji, jak jsem již psal, podobné jízdní vlastnosti jako má kros, byť by třeba byla vhodná/nutná výměna plášťů.

        0 0
      • kubad  

        V uvodu napsal ze by bral treking a premysli o 29" aby mohl obcas i do terenu. Tvou poznamku o 26" nechapu proc? I kdyz neni velky vetsi kola budou urcite prinosem.

        0 0
        • gard  

          Přesně jsem napsal …pokud nebudeš jezdit většinou asfalt a do terénu se vydáš jen občas,…, právě kvůli původnímu zadání. Pokud by ho jízda v terénu do budoucna chytla, větší kola sice poberou nějakou tu technickou chybičku, ale také jsou prostě méně točivé. Což u jeho výšky a běžné odpovídající váze může být narozdíl od 100kg chlapa problém. Jak psal Petryk, tak podle něj má Autor posed poněkud turistický. Já mám velikost 21" a vidli zvýšenou z 80 na 100mm a i s vlaštovkama mám gripy u nezatíženého kola 10cm pod úrovní sedla. U menších velikostí s tím může být opravdu problém, který bude muset vyřešit rovnýma a negativním představcem a možná to pořád nebude ono. A to se předpokládám projeví na stoupavosti kola, kdy techničtější prudké výjezdy prostě nedá kvůli zvedajícímu se přednímu kolu. V kombinaci s menším výběrem a vyšší cenou 29er komponent oproti 26 nevidím moc důvodů pro 29. Jinak souhlasím, že pro „turistiku“ je 29" díky možnosti širších plášťů univerzálněšní než cross.

          0 0
          • kubad  

            Vse jasne blbe sem pochopil. S timhle naprosto souhlasim.

            0 0
          • Twister  

            S tvýma argumentama musím nesouhlasit. V odvalování je 29 o poznání dál než 26, je i pohodlnější a jistější ve sjezdech i výjezdech. Ovladatelnost závisí na geometrii a ta může být nastavena stabilní stejně tak u 26 jako u 29. A menší výběr komponentů tu objektivně stále je, ale i tak je dost široký, aby si každý vybral a dále se bude jen rozšiřovat.

            0 0
            • maajkee  

              V odvalování je 29 o poznání dál než 26, je i pohodlnější a jistější ve sjezdech i výjezdech.

              Ježiš marjá chlapi, všichni mluvíte jak reklama :)

              Já osobně jsem ve sjezdech ani výjezdech s 29kou rozhodně jistější nebyl, pohodlí oproti 26ce přinesla víc maximálně tak o 5% :) stejně to vzadu na kořenech poskakovalo, o pohodlí se dá mluvit až u fullu. A to odvalování mi taky není pořád nějak jasný, rychlejší jsem na 29ce na silnici určitě nebyl.

              0 0
              • Twister  

                Jezdím oba průměry. Když srovnám průjezd kořenovým polem, jasně vítězí 29. Výjezd po kořenech či na hranici proklouznutí, opět 29. Rozbitý sjezd – 29. Prostě to lépe nerovnosti přejede a líp drží.

                0 0
                • maajkee  

                  He he, jasný 29 je jasná volba! Hurá, všichni pojďme jezdit na 29kách a zahoďme 26ky.

                  Líp drží – juhůůů :)

                  0 0
                  • Twister  

                    Nevím, proč z toho děláš frašku. Jediné, o co mi šlo, bylo vyrovnat trochu poměr hlasů. Pokud se pozorně podíváš, zjistíš, že všichni ho tu zatím jen zrazovali od 29.

                    0 0
                    • maajkee  

                      aha, to je zajímavý, já mám zas pocit, že tady právě většina lidí hlásá že 29 je jediná volba :)

                      0 0
                      • Polka  

                        Dej si kybl studene vody majkle. Neni to jedina volba, je to ta lepsi volba! ;-) „29 – lepší volba“ – paradni reklama ne?

                        0 0
                        • maajkee  

                          A ty si dej kýbl horký vody. Ne, tohle není reklama, to je prohlášení. Nevyzdvihuješ tady do nebes všechny lepší vlastnosti 29tek :)

                          0 0
                          • Polka  

                            Bohuzel se nejedna o hole prohlaseni, ale o fakt :-P Btw. cos mel z fyziky?

                            0 0
                            • Martin  

                              kdyby platil vztah menší kolo = lepší jízdní vlastnosti tak silničáři jezdí na 20" kolech :-)

                              0 0
                              • Polka  

                                Jj.

                                0 0
                              • Skicross  

                                Fyziku trošku znám. U silničky (a nejen u ní) je velikost kola vypočítaná/vyz­koušená v závislosti na všech faktorech. Tzn. velikost vs. hmotnost, odpor, styčná plocha(tření), moment setrvačnosti …

                                Takže optimální je ta velikost, která se už cca. 20 let jezdí. Pokud by větší kola = lepší a rychlejší, pak by silnička měla 35" kola :)

                                0 0
                                • Polka  

                                  Evoluci nezastavis. Vzdyt v historii to tak vzdycky bylo, ze konzervativni zastanci do posledni chvile hajili to zavedene. Az pak jim to konecne doslo ;-)

                                  0 0
                                • maajkee  

                                  Jo jo, přesně tak, navíc pokud vím, tak se na silnici na horský etapy jezdilo i s menšíma kolama.

                                  0 0
                              • maajkee  

                                tady nikdo ale neřekl, že čím menší kolo, tím lepší jízdní vlastnosti. 26 je akorát nevypadá to jako obluda ani jako bmx, míň i víc je prostě na hovno :)

                                0 0
                                • Polka  

                                  Zase spatne. Na hovno je mit pri 192cm prtavy 26" kolo. To je na hovno! :-P

                                  0 0
                                  • maajkee  

                                    No, takže je to prostě jen otázka image, já si to stejně celou dobu myslel :)

                                    Ty hlavně nechceš na 26ce blbě vypadat.

                                    0 0
                                    • Peslezedirou  

                                      Si v práci a nemáš co dělat, co?

                                      0 0
                                    • Polka  

                                      Zase spatne. Ta hmota dole by mela odpovidat te hmote nahore. Kapis? (nejsem zastance, ze 29 je i pro „pidi“ lidi)

                                      0 0
                                      • maajkee  

                                        hmota? no tak to stačí pořídit nějaký oceláčka 26ku a jeto :)

                                        0 0
                                        • DaSnail  

                                          že ty si frustrovaný z toho že už nemáš 29ku a teraz ťa velký chlapci nechcú zobrať na ten chřibský zraz?

                                          ešte by si možno stihol predať ten cannondell a kúpiť niečo normálne… ;o)

                                          0 0
                                        • Polka  

                                          Zase spatne.

                                          0 0
                                          • maajkee  

                                            ne, dobře.

                                            0 0
                                            • Pebe  

                                              myslel jsem si, že jsi jenom zhulenej idealista, ale asi seš fakt blbec, který nikdy nepochopí, že když k tématu nemá co říct, tak by neměl ani nic psát. Bohužel pro nás všechny

                                              0 0
                                              • maajkee  

                                                hmmm, to ti to trvalo měsíc než jsi tohle vyplodil jo? :)

                                                a prosím neurážet mně…

                                                0 0
                                                • Pebe  

                                                  to trvalo mnohem déle, dával jsem ti mnoho šancí, ale nemá to smysl

                                                  0 0
                                                  • maajkee  

                                                    Co to meleš, jakých šancí, já od tebe žádnou šanci nepotřebuju :)

                                                    0 0
                                                  • Pebe  

                                                    šance chovat se aby to odpovídalo tvému věku, místo toho se cháš jako zhruba 15-ti letý pomatenec

                                                    0 0
                                                  • maajkee  

                                                    Máš to nějaký pomatený, já znovu říkám, že od tebe žádnou šanci nepotřebuju a je mi uplně putna jak tobě připadá, že já se chovám. Chovám se tak jak se chovám, jestli se ti to nelíbí, tak problém je na tvojí straně, nemusíš si mě vůbec všímat. Já ti taky necpu jak mi připadáš. Tak.

                                                    0 0
                                                  • Pebe  

                                                    jj, egoistický sobec, to jsem taky pochopil

                                                    jenom by jsi měl pochopit, že to hodně lidí nezajímá, ty tvoje kecy…i když tobě je to vlastně putna, marná snaha

                                                    0 0
                                                  • maajkee  

                                                    Ne, zase špatně chápeš :) Mě nezajímá to co si o mě myslíš ty, u některých ostatních mě to zajímá. U těch co mě neurážej a jsou schopni se mnou nepovýšeně diskutovat, mezi které rozhodně nepatříš.

                                                    Sám mně tady vyčítáš zbytečný kecy, přitom sám jich máš plno, takže se trochu zamysli a nech mě žít.

                                                    0 0
                                                  • Pebe  

                                                    ve zbytečných kecech ti zdaleka nesahám ani po kotníky :-)

                                                    0 0
                  • Peslezedirou  

                    :-)

                    0 0
            • kubad  

              Skus si to znovu precist. Nesrovnava 26 a 29" ale popisuje problemy ktere pravdepodobne cekaji 170cm vysokeho bajkera s 29" kolem.

              Tady to bude hodne o tom jakou 29" by poridil.

              0 0
            • Rychlej turista  

              Moje 26 valí fest :-)

              0 0
              • maajkee  

                no a teď si představ, že bys začal jezdit na 29ce, to bys pak najel minimálně dvojnásobek toho co najezdíš :)

                0 0
                • Rychlej turista  

                  jj, rezervy je třeba hledat a využívat neustále :-)

                  Vždycky jsem měl za to, 29 se dělají pro veliké lidi, aby na tom kole nevypadali směšně. Proto nechápu ten záměr pořizovat ji pro 170 cm.

                  0 0
                  • maajkee  

                    Protože prej maj lepší průchodnost terénem :)

                    0 0
                  • kubad  

                    Vsak chce treking. Tak proc ne 29" pokud se jedna o jezdeni po cyklostezkach tak proc ne?

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      Přijde mi to zbytečné a asi i na tom bůhvíjak vypadat nebude. Jezdit na tom určitě půjde, ale na co mít kolo zbytečně těžké, velké, neohrabané, s horším výběrem dílů… fakt nevím, co ho k tomu vede.

                      0 0
                      • kubad  

                        Tak jasne silnicka pojede nejlip. Ale pak by me zajimalo proc se vlastne trekkingove kola delaji :-)

                        0 0
                        • Rychlej turista  

                          Protože je někteří lidi kupují :-)

                          0 0
                        • MlokCZ  

                          Tak ono je to taky u trekingových kol těžké. Kdyby se trekingová kola s užšími plášti stavěla na bikových 559 (ETRTO) ráfkách, tak budou mít průměr už o hodně menší než biky a silničky.

                          Na silničce to taky vychází, že i při 622 ráfku je výsledný průměr kola stejný jako na biku (mám teď dokonce na silničce o 5mm menší obvod kola než na biku s 2,4 NN).

                          A teď kam tedy měli nacpat trekinkgová kola, tím myslím na jaké ráfky, aby se průměrem (obvodem) kol přiblížili silničce a biku? Na to by se musel použít nějaký ráfek něco mezi, což je už zase zbytečné zavádět kvůli tomu další průměr.

                          Tak se použil ten rozměr 622, což je podle mě asi rozumnější než použít 559. Přeci jen s hodně úzkými plášti by to už byl na 559 ráfkách rozměr hodně malý.

                          0 0
              • Peslezedirou  

                To jo, protože má pořádnej motor :-)

                0 0
                • Rychlej turista  

                  Nene, to kolo je prostě primárně udělané tak, aby jelo. A ta troška, oč je pomalejší oproti silničce (zejména řídítka a pláště) je ve prospěch toho, že s ním dá jet i v terénu. Proto vypadá jako bajk, ale je to v podstatě silniční kolo, které dokáže proletět lesem. Proto je i rychlejší, než trek, protože trek si, jako správný hybrid, ze silničního kola i bajku vzal to horší (křesloidní posed a pružení na silnici a úzké pláště v terénu).

                  0 0
                  • Peslezedirou  

                    Koukal jsem na bikebase na ty tvoje výlety, paráda.

                    Praha-Hradec Králové-Olomouc-Potštát-Odry-Fulnek-Bílovec-Poruba :-)

                    Napadlo mě, jestli se snažíš na takových trasách jezdit plynule, jestli by pro tebe nebyla lepší odtučněná 29ka, s nějakýma rychlýma pláštěma WTB vulpine, nebo nějaké podobné.

                    0 0
                    • maajkee  

                      hehe, jo, to je ten pravej pro 29ku :D

                      0 0
                    • Rychlej turista  

                      Tohle kolo je fakt rychlé, i když na asfaltu ty převody chybí. A když budu chtít jet na silnici opravdu rychle, vždycky můžu ze zdi sundat silničku.

                      0 0
            • gard  

              O odvalování jsem nenapsal ani písmenko :-)

              Ale odlož ty reklamní prospekty Garyho a běž si vedle sebe dát 29" a 26" kolo obuté na stejně širokých pláštích, nebo si aspoň spočítej obvod kola. Vidíš ten „obrovský“ rozdíl ? A teď mi prosím přesně vypočítej jak se to projeví na odvalování. Já to vypočítat bohužel neumím a v reálu to nějak moc nepoznám. Co ale poznám, že těžší kola s větší hmotností na vnějšku mají větší setrvačnost (to je to: „jede jako tank“), ale taky musím vynaložit více síly abych je rozpohyboval, zastavil, nebo je donutil změnit směr.

              Nejsem žádný odpůrce 29er, zvlášť když na nich jezdím od r.2005, když počítám starý cross v NR 2.1. Taky ale nejsem žádný slepý zastánce. Prostě má své pro i proti a myslím si, že pro menšího jezdce spíš proti pokud ho chce opravdu používat v terénu. Toto je přesně ten případ když už 29 opravdu ne.

              0 0
              • maajkee  

                pěkně a bez fanatickýho zastávání se 29tek napsáno :)

                0 0
              • Polka  

                Opet spatne :(

                • proc beres v potaz pouze tezsi kola? Ja mam napr. kola lehci nez na 26 acelkova vaha je o 1,5kg nizsi. Takze jem si i presto pohorsil? :-D
                • odkaz je samozrejme zcela mimo a total hnus
                0 0
                • maajkee  

                  jo, pohoršil :)

                  Ale jestli jsi golem, tak není asi lepší volba :)

                  0 0
                • gard  

                  A ty kola na 26 i 29 jsou ve stejné cenové relaci, stejná tuhost a stejný ročník výroby???

                  Pro všechny to napíšu ještě jednou. Pokud je někdo „přerostlík“ jako já s 197cm a nemá ambice na nějaký tvrdší AM, je 29er skvělá volba. Pokud kdokoliv uvažuje o crossu, je 29er lepší volba. Pokud někdo s menší postavou uvažuje o kolu opravdu do terénu, je 29er horší volba než 26.

                  0 0
                  • Polka  
                    • Crossride 07 vs. AC-29 09. Proc? Budes najednou vymyslet dalsipodminky?
                    • ten druhy odstavec je aktualne z vetsiny pravdivy, ackoliv budoucnost jehopravdivost brzo zmeni si myslim.
                    0 0
                    • gard  
                      • Nevymýšlím podmínky, ale je vhodné vždy porovnávat věci ve stejnékategorii. Obecně platí, že 29 kola jsou těžší a méně tuhá.
                      • Ano, aktuálně, co bude za X let netuším. Navíc je to pouze můj názor.Nikoho se nesnažím přesvědčit, že je to to „jediné správné“.
                      0 0
                      • maajkee  

                        Jasný, to je přeci čirá logika, větší kolo ze stejnýho materiálu bude jasně těžší a evidentně míň tuhý.

                        0 0
                      • Polka  
                        • tak ty moje kola jsou holt lehci a tuzsi
                        • nikoho nepresvedcuju, ze je to jedine spravne (mozna Majkkeho, ale ten tosvina dela stejne natruc)
                        • uz jsme to zde v jedne debate spolecne s Pebem resili, ze neni problemudelat lehkej 29er. Diky te lehkosti se z toho pak stava „raketa“ a uplnemeni tvoje zavedena pravidla a nazory ;-)
                        0 0
                        • maajkee  

                          mozna Majkkeho, ale ten to

                          svina dela stejne natruc)

                          hehe :) ale stejně si nejseš občas jistej :)

                          0 0
                          • Polka  

                            Jako ten preklep s nickem? Jeeezismaaarja :)

                            0 0
                            • maajkee  

                              ne, uplně vedle :) o to mi fakt nešlo

                              jako že si není jistej tím, že to dělám na truc.

                              nehledej ve všem pořád konflikt, bude se ti lépe žít :)

                              0 0
                              • Polka  

                                U tebe si nejsu nikdy jistej :) Ja su holt neduverivej.

                                0 0
                        • blesk888  

                          Není to problém postavit lehký, ale musí si člověk připravit ranec peněz a nebo dát pevnou vidlici

                          0 0
                          • Polka  

                            Vsak odpruzenou na 29er nepotrebujes.

                            0 0
                            • maajkee  

                              chachá :D

                              0 0
                            • blesk888  

                              Nepotřebuješ, pravda, pevnou jsem chvíli vozil a dá se s tím jezdit, ale přecijen po přechodu na pevnou si můžu dopřát sjezdy určitě rychleji než s pevnou a šetří to klouby

                              0 0
                              • maajkee  

                                po přechodu na odpruženou samozřejmě :)

                                0 0
                              • Rychlej turista  

                                Které klouby to šetří?

                                0 0
                                • maajkee  

                                  ty na prstech, v nějakým větším terénu nějaký ty otřesy na ruce asi fakt budou a klouby všeobecně nemaj rádi otřesy.

                                  Jinak na jiný klouby asi těžko.

                                  0 0
                                  • Rychlej turista  

                                    Já na kloubech nic nepozoruji. Pokud ne pevné vidli něco trpí, tak to jsou dlaně a předloktí.

                                    0 0
                                    • maajkee  

                                      no vida a v předloktí jsou klouby, takže přeci jenom nějaký klouby trpěj :)

                                      Tak ty ale většinou nejezdíš žádný velký terény ne? :)

                                      0 0
                                      • Rychlej turista  

                                        Nejezdím :-)

                                        Předloktí jsem myslel jako předloktí – to, co je mezi loktem a zápěstím, ne klouby, s těmi fakt problém není.

                                        0 0
                                      • DaSnail  

                                        keď máš v předloktí kloub, tak len dúfam že přicházíš v míru a nevyhladíš všetkých pozemšťanov na 29kach paprskometem.

                                        a v tom prípade je jasné aj to, prečo sa ti páči canondejl 8o)

                                        0 0
                        • gard  

                          Mavic Crossride 2009,24 drátů,1950g,329­0,– Kč

                          vs.

                          American Classic 29 disc Crest, 2009,32 drátů,1650g,860­0,–Kč

                          Ano máš pravdu jsou lehčí, vzhledem k tuhosti Crossride i tužší, jako téměř jakákoliv kola, ale taky více než 2,5× dražší a stojí více než 1/3 ceny kola, o kterém je tu řeč.

                          0 0
                          • Polka  

                            Ale ja psal o svym kole. Nevztahuj to proto na Instincta.

                            0 0
                            • gard  

                              Omlouvám se, v případě tvého kola je to skoro polovina ceny :-)

                              0 0
                              • Polka  

                                Ale to neni moje kolo :) Resp. takovy bylo jen na zacatku a stalo o 6 tis. min nez uvadis ;-)

                                0 0
                                • gard  

                                  To chápu, kdo by ho taky za ty peníze koupil :-)

                                  0 0
                        • MlokCZ  

                          Nechápu, proč ta kola vůbec srovnáváš, to je zcela nesmyslné srovnání, když jsou to úplně jiné cenové kategorie kol.

                          Srovnávej s 26tkovými koly stejné kategorie.

                          29tku můžeš postavit jen relativně lehkou. Když budeš za stejné prachy stavět 26tku, tak bude prostě vždy výrazně lehčí. A když postavíš 29tku s opravdu už slušnou váhou, tak 26tka bude ve stejné kategorii oproti tomu super lehoučká raketa.

                          Tohle tak vždy bude a nikdo s tím nic neudělá.

                          Tím nechci vůbec obecně hanit 29tky, pro někoho vhodné jsou, pro někoho nejsou. To si každý musí ujasnit sám.

                          0 0
                          • Polka  

                            Nechapu proc to musime resit znova. S timto zaverem nemel nikdo problem. Slo jen o to, ze jde postavit lehkou 29, lehci nez vetsina 26 treba, tot vse. Neresili se v tom penize. A btw. imho ty penize uz dnes nebudou tak rozdilny.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Vrátím se k tomu teď když stavím 29tkového celopevňáka. Dlouho jsem rozmýšlel, jestli postavím 26tkového nebo 29tkového a tedy srovnával už konkrétní osazení a varianty.

                              Vidlice + rám dohromady cca 400g navíc při stejné ceně. Kola 135g navíc při ceně o 2tis. vyšší. (Cmaxy 29 x Cmaxy ST, tedy srovnatelná kola odolností, zaměřením, stejně široký ráfek).

                              Dát tam opravdu lehká UST kola nemůžu vůbec, protože nejsou vůbec k mání (tedy i kdybych byl ochotný si ještě připlatit). Na 26tku budou na 2011 superlehoučké Red Metal Zero XRP s 19mm ráfkem a 1470g. K tomuto není alternativa vůbec žádná.

                              Pak 120g navíc na pláštích (totožné pláště ve stejném rozměru, cena podobná). UST pláště nejsou vůbec, což mi trošku mrzí. Ale chápu, že by byly už těžké jako prase, takže by to už moc použitelné stejně nebylo.

                              A to jsem se rozhodnul to postavit na devítce s tím, že když je to celopevňák, tak mi i na 29tce snad bude stačit 22/34 převod (na 26tce celopevňáku mi stačil 22/32 akorát; 22/34 teď bude na 29tce ještě nepatrně těžší, ale jen malinko, tak to snad bude ok). Takže váha oproti 26tce bude za převody v podstatě stejná (jen rozdíl pár gramů mezi 11/32 a 11/34 kazetou, to je ale zanedbatelné).

                              Budu mít ale nepatrně těžší nejlehčí převod + malinko horší odstuňování. Kdybych to chtěl pořešit srovnatelně, tak bych musel dát desítku s kazetou 12/36 (devítka 12/36 je ještě horší varianta, tam existuje pouze jediná supertěžká HG61 kazeta) a tím by opět cena i váha šla nahoru.

                              Dohromady tedy bude skoro 1kg navíc a z toho i ne úplně málo na rotačních částech a i tak mi to bude stát nepatrně více peněz. I když opravdu jen o málo a v celkové částce by se dalo říct, že ten finanční rozdíl není už moc podstatný.

                              A kdybych chtěl postavit srovantelnou funkci při stejné váze, tak to nepůjde ani kdybych připlatil dalších dost peněz (některé věci by větším připlacením pořešit šly, třeba rám a vidlice, ale ty rotační části ne).

                              Mám tedy po praktickém vyzkoušení pořád stejný názor, postavit opravdu lehkou 29tku problém prostě je.

                              Já nejsem gramař a to kilo navíc pro použití na které to kolo chci mi opravdu nezabije, takže s tím nemám problém, proto nakonec vyhrála 29tka kvůli svojím přednostem.

                              0 0
                              • Polka  

                                S tou cenou…Kubad by ti k tomu asi rekl svoje. Imho pokud by si s tim clovek praci dal (neni muj pripad) a nakoupil vse za dobry ceny (Ebay a buhvi kde), poshanel co to jde, tak je zase jinde. Samozrejme ze normalniho beznyho smrtelnika vyjde srovnatelna 29tka o neco draz, ale ty rozdily se porad snizuji, je videt ze je ve 29tkach cim dal vetsi konkurence, pomalu ale jiste, vetsi nabidka a objevuje se vic a vic veci.

                                btw. vratim se jeste k tem tvym specifickym pozadavkum na geo…ja driv myslel, ze to vyplivalilo z tve pohodlnosti (nemyslim nikterak spatne) a ne ze zdravotnich duvodu, takze castecne chapup proc resis kazdej mm, i kdyz i tak mi to porad prijde prehnane :) treba s tou tocivosti (offset) apod. to uz nema vliv na zdravotni problemu, ale jedna se o male niance…

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Tak to je jasné, že pokud vezmeš věci na ebay, tak to bude hned o něco levnější. Ale to můžeš i pro 26tku.

                                  A ten jeho Niner celopevňák vyšel váhově parádně a nestál až tolik. I přesto, že budu mít lehčí rám i vidlici, tak odhaduju, že váha bude tak o 0,5kg vyšší než ten jeho celopevňák (mně to ale zvyšují na váze věci jako Ergon gripy, těžké sedlo, které tam rozhodně přijdou i přes vyšší váhu).

                                  Nějaké části geometrie opravdu niance jsou a na posed mít vliv nebudou a zase až takový rozdíl v chování neudělají.

                                  Ale když už stavím poměrně drahého celopevňáka a možnost výběru tu je, tak proč bych ho nepostavil co nejlépe to jde.

                                  U vidlice se ale stejně uvidí až časem po delší praxi, jestli to nebude chtít mírně delší (zatím ale u těch delších je stejně mizerný výběr). Naštěstí ta OnOne, co tam teď budu dávat vychází velmi slušně (těsně přes 4tis.), takže kdybych náhodou musel v budoucnu dát delší, tak to nebude tak drahá výměna. Proto taky zatím nechci připlácet za extra drahou Ninerku (která má téměř stejné rozměry).

                                  Co se týká posedu, tak to je u 29tky pro mě mnohem jednodušší, protože tam lze mnohem snáze dostat řídítka výše a není třeba na to ani žádný moc specifický rám.

                                  A k tomu posedu, nejen zdravotní důvody, ale taky ty moje proporce. Já ve výsledku až tak moc narovnaný posed mít ani nebudu. Spousta turistů, co chce pohodlný posed, tak má o dost narovnanější než já. Na takový bych já musel mít už třeba řídítka o 5–6cm výše než sedlo, což už by bylo brutální rozdíl.

                                  0 0
                                  • Peslezedirou  

                                    Nechci ti brát iluze, ale u 29ky není problém dostat řízení výše a ani to špatně nevypadá, ale je fakt problém dostat řízení směrem opačným. Desetistupňový představec negativně otočený zrovna moc pěkně nevypadá. To co jsem napsal platí zejména pro konfekční velikosti 19 a 20 palců.

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      To já vím, že je obtížné je dostat níže. To ale opravdu můj problém nebude, s tím ať se potýkají chrti :-)

                                      Co jsem to přibližně odhadoval dle geometrie a jak potřebuju řídítka vysoko, tak mi to s vybraným rámem vychází zhruba nízké hlavové (takové je dodáváno s vybraným rámem) + 0–1,5cm podložek + pozitivně otočený 6st. představec + vlajdy se 4cm zdvihem. Takže bych měl mít ještě rezervu snadného posunu řídítek jak dolu, tak nahoru (do 3cm podložek včetně hlavového je to pohoda a na druhou stranu kromě dovyhození podložek ještě můžu otočit představec, 6st. vypadá negativně ještě ok).

                                      Já se teprve dostávám do stavu, kdy se zbavím hodně podložek (na 26tkovém celopevňáku jsem při stejných řídítkách měl 2cm vysokou podložku hlavového + další 2cm podložek).

                                      0 0
                                      • Peslezedirou  

                                        Podle tvého požadavku ti fakt bude 29ka vyhovovat, i bez podložek budeš mít s vlašťovkami hodně pohodlný posed.

                                        Pokud nebudeš drtit moc těžký terén, tak si můžeš kola odtučnit plášti od Bontrageru, ale nevím jestli jsou i v TN verzi.

                                        http://www.bontrager.com/model/07798

                                        0 0
                                        • MlokCZ  

                                          Uvidíme, je možné, že to akorát vyjde bez podložek, možná s něco málo podložkami. V každém případě to vyjde narozdíl od 26tky rozumně. Jak jsem ještě rozmýšlel 26×29, tak jsem aspoň kvůli tomu našel rám s extra vysokou hlavou, kde by to bylo o trochu lepší.

                                          Pláště budou nejdříve Marathony Dureme 2,0 na ježdění více po asfaltu. A pak to chci zkusit s RR snake skin 2,25, váha není tak špatná (pořád jsou o pár gramů lehčí než 26tkové UST 2,25) a teď když budou od 2011 tubeless re­ady…

                                          0 0
                                    • DaSnail  

                                      možno to bude trochu aj tým, že pevné vidlice sú tak vysoké aby sa dali zameniť za odpružené pri zachovaní geometrie.

                                      keď je rám a vidla urobená podla filozofie s pevnou na večné časy a nikdy inak , tak výška nemusí byť problém a neni nutná ani extrakrátka hlava.

                                      0 0
                              • Peslezedirou  

                                Lehká 29ka jde postavit, hlavně kola, ale funkce takových kol bude dost tragická. Náboje DT 240, ráfky ZTR 355 nebo FRM, dráty by se museli použít nějaké 1,5. Tuhost kol u 29ky je už při drátech zužovaných na 1,8 problém.

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Moje požadvaky na tuhá, odolná a UST kola by to ale moc nesplňovalo.

                                  A když podobná kola postavíš u 26tky, tak opět budou o něco lehčí a problém s tuhostí takový nebude.

                                  0 0
                                  • Peslezedirou  

                                    No vždyť to píšu, že pokud by jsi chtěl fakt lehký kola tak budeš mít u 29ky problém s funkcí. Prostě se člověk musí smířit, že pokud chce podobnou tuhost jako u 26ky , tak bude mít 29ku poměrně těžkou.

                                    0 0
                                    • Polka  

                                      „fakt lehky kola“ = jaka vaha? Pod 1.6?

                                      0 0
                                      • Peslezedirou  

                                        Standard kola jsou asi tak 1,75g – 2.0, lehký kola budou pod tuto hranici. Vím, že máš lehký AM, ale ty jsem ze svého výběru vyřadil jako první, protože nejsem přesvědčený o tom, že to jsou dobrá kola, alespoň dle hodnocení lidí, které znám :-)

                                        0 0
                                        • Polka  

                                          O moje kola mi ani neslo, spis o tu hranici :) Ja je tehdy kupoval hlavne kvuli vaze a posun vuci crossrideum, ktery sem mel predtim tam je dost, takze pro me dobry, ale urcite jsou lepsi kola, s tim nemam problem. Vlastne musim rict, ze se divim, ze jeste pri te jejich vaze a mym praseni drzej :)

                                          0 0
                                          • Peslezedirou  

                                            Jsem telepatil a říkal jsem si, že je nadhodíš, tak jsem si chtěl předejít dalšímu psaní :-)))

                                            Líbí se mi Cmax, nějakých 1750g, tuhost snad bude lepší než na současných kolech a gramy se ušetří tmelem, ale to je pro mě hudba budoucnosti :-)

                                            0 0
                              • Peslezedirou  

                                Nevím kam to zařadit :-)

                                Kdyby ti z jakéhokoli důvodu nestačila kazeta 11 – 34z a chtěl by jsi kazetu s 36z a k tomu devítku, tak můžeš použít tuto konverzi, váha je fajn. Kazetu musíš použít 11 – 32.

                                http://www.frmbike.biz/index.php…

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Tohle už jsem letmo někde viděl. Problém tohoto řešení je ale v tom, že 36tka nebude na společném unašeči.

                                  A to nebude zrovna dobré na hliníkovém ořechu. Jinak by to řešení bylo dobré.

                                  0 0
                                  • kubad  

                                    ta šířka pastorku 36z je dostatečná, toho bych se osobně nebál.

                                    0 0
                                • gard  

                                  Kazeta 12–36 se „běžně“ prodává, ale jen SLX bez AL unašeče.

                                  0 0
                          • Pebe  

                            a proč pořád řešíte finanční kategorie? Třeba někdo neřeší finance ale váhu, tak má váhové kategorie.

                            Tyhle debaty jsou nesmyslný

                            0 0
                            • maajkee  

                              tak je nečti a zklapni…

                              0 0
                              • Pebe  

                                kdybych je nečetl, tak bych nevěděl že jsou nesmyslné ;-P

                                0 0
                                • maajkee  

                                  No, argument jak ze školky, to se na mě nezlob…

                                  0 0
                                  • Pebe  

                                    kdybych měl tohle napsat pod všechny tvoje stejně smysluplné příspěvky a dostal za každý korunu, tak budu velmi rychle milionář

                                    0 0
                                    • maajkee  

                                      a další jeden ze školky :)

                                      a další zbytečnej kec…

                                      0 0
                                      • Pebe  

                                        schválně jestli umíš nemít poslední slovo nebo se pořád chováš jako dítě … :-)

                                        0 0
    • Almighty  

      Ještě bych možná mohl dodat nějaká ta čísla, vážím 60 kg (takže by rám nemusel dostávat až tolik zabrat), roční nájezd (alespoň za letošek) předpokládám tak 2 500 km.

      Pak bych chtěl rozvinout diskuzi směrem k případné výměně brzd. Jednak by mě zajímalo, zda mohu ponechat stávající kotouče. A pak samozřejmě čím brzdy nahradit, celkem sympatické se mi zdály 595 od shimana, ale ty mi prodejce rozmlouval (kritizoval měkčí chod, resp. pomalejší nástup – což bude asi spíše vlastnost shiman obecně), prý mám spíše koukat alespoň po SLX nebo po XT, ostatní výrobce jsem zatím moc nezkoumal, takže budu rád za každý podnět.

      0 0
      • kubad  

        595 sou naprosto v pohodě, priplacet za vyssi model je celkem zbytecne. Brzdi to srovnatelne.

        Ale klidne brzdy nech je zbytecne to menit.

        0 0
      • petryk  

        Já osobně s brzdama nemám problém, zatím ubrzdily vše. Dal jsem v nich dva blátivé závody a fungují velmi slušně.

        0 0
    • petrun  

      Jediné co bych měnil jsou ty vlajdy za rovná řídítka s rohy a sedlo. Obojí je ale čistě subjektivní záležitost a každému vyhovuje něco jiného.

      0 0
    • BigKarel2  

      Já bych měnil brzdy…

      0 0
      • makimaki  

        Brzdy mě vyhovují, zatím nikde neškrtají, pouze klepou páky.

        Sedlo jsem chtěl vyměnit ale nakonec jsem si zvyknul, gripy jsou trochu tvrdší, ale taky zůstávají.

        Sukování jsem prověřil už několikrát, musím říct, že je to nepříjemné překvapení, člověk na to musí dávat pozor.

        Nejlépe se kolo cítí asi na širších lesních cestách nebo asfaltkách, přešel jsem na 29 z krose, jezdím to samé jako dříve + nové lesní terény, hlavně mě méně bolí záda, to přikládám z části geometrii, z části vidlici a plášťům, které mám nahuštěné na 3 atm, což je možná dost…

        0 0
    • dancing dog  

      Já jsem teď strávil na Sázavě pár dní se ženou, trochu zahnat spleen a měl jsem tam možnst jezdit jedno odopoledne na Author Traction 29 v původním osazení. Kolo i na mě gramnehoniče mi přišlo dost těžký, ale to je asi jediná velká výhrada. Samozřejmě by vidlice mohla fungovat líp a kola být o něco tužší( ale vzhledem k ceně v akci ucházející), ale posed, řiditelnost mi vyhovovaly, překvapivě i brzdy, ač low-endové, brzdily slušně, jen by na mou váhu asi chtělo mít vpředu větší kotouč…

      Co se rozdílu oproti 26 týče, tak bych řekl, že pohodlí vyšší je zaznamenáníhodné, ale nijak vehementně, kořeny a menší kameny přejíždí o poznání ochotněji a bez tak velkejch pecek do zadnice, ale hlavní rozdíl se mi zdál v záběru do kopce, kdy to šlo podstatně líp, řekl bych, že minimálně o 1 převod vždy na menší pastorek než bych jel na 26.

      0 0
      • gard  

        add brzdy

        ty brzdy nejsou úplně špatné. Co se týče dávkovatelnosti tak to si nestěžuji, ale ten max. brzdný účinek není nic moc. Což si sám potvrdil, když ti 185 kotouč na takovém typu kola připadne malý. To by jsi tam chtěl dát 203 ? Teda pokud nemáš přes 150kg :-)

        add „minimálně o 1 převod vždy na menší pastorek než bych jel na 26“

        ony ty větší kola toho asi víc poberou, jen si nejsem jistý o kolik % to je. Na druhé straně proč se teda dělá 29er specifická kazeta 12–36?

        0 0
        • DaSnail  

          čo je zlé na 203?

          0 0
        • dancing dog  

          Já bych se skoro vsadil, že na tom Traction 29 jsou vpředu i vzadu jen 160mm kotouče, neměřil jsem to teda…

          Co se týče pastorků- proč se dělá kazeta na 36 zubů fakt nevím, možná kvůli vyšší hmotnosti bajků 29, ale fakt bych řekl, že jsem jel např. 4 odzhora, kde bych na 26 jel třetí spíš druhej, je fakt, že nevim, jak to bylo odstupňovaný…

          Nejsem nějakej zastánce 29, jen pocity někoho, kdo na tom seděl po druhý v životě…

          0 0
          • Polka  

            Co kdyby nahodou bylo tech 36 zubu kvuli tem vetsim kolum? :)

            0 0
            • maajkee  

              tak tak pan táto :)

              páč hůř jedou, taky aby se to dalo vůbec ušlapat v tý nízký rychlosti :D

              0 0
            • dancing dog  

              No jasně, to jsem taky předpokládal, přeci jen, roztočit je je o něco větší záběr- teoreticky, já jsem nějakej velkej rozdíl nezaznamenal…ale rozjíždím pomalu všechno- 26, 29, snowboard, koloběžku, běžky i freebord .-)

              0 0
              • MlokCZ  

                Tady nejde vůbec o roztočení těch kol, ale o to, že díky většímu obvodu kol je ten převod o to těžší.

                36tka pastorek u 29tky ± odpovídá 32jce u 26tky. Tedy pokud má někdo 34tku na 26tce, tak na 29tce má úplně smůlu a tak lehký převod mít jednoduše vůbec nemůže.

                0 0
                • Peslezedirou  

                  36tka pastorek u 29tky ± odpovídá 32jce u 26tky.

                  Tak tady se musím ohradit, papírově asi ano, ale v praxi ten rozdíl není tak velký. Doteď jsem na 29tce jezdil 11–32 a pocitově to je jako když jsem měl na 26tce 11–30.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    No doufám, že ten rozdíl bude v praxi pocitově opravdu menší (i když třeba na asfaltu nevím proč by měl být, když budu mít navíc ještě mírně těžší kola), protože stavím 29tkového celopevňáka a rozhodnul jsem, že bude stačit nejlehčí převod 22/34 (na 26tkovém jsem ke spokojenosti jezdil 22/32 nejlehčí převod). Nechtěl jsem stavět na desítce a jediná dostupná devítková kazeta HG61 12/36 je hrozný ingot.

                    0 0
          • gard  

            Áha, já přehlídl ten Traction. Tam jsou opravdu 160 a Tekra. Beru zpět a sypu si popel na hlavu :-)

            Na Instinctu jsou Hayesy s 185 kotoučema.

            Kazeta proto, že díky většímu obvodu kola ujedeš na stejných převodech oproti 26 o něco větší vzdálenost, ale o to taky pak musíš vynaložit větší sílu. A jak někomu nestačí na 26" kole 32 zubů, tak stejně někomu nemusí stačit na 29" ani 34. Osobně bych ocenil nejmenší 12 a menší odstupňování. Převod 44–11 použiju opravdu jen z kopce na silnici.

            0 0
            • dancing dog  

              V poho, já zas přehlídl, že máš Instincta…s těma převodama- asi jak každému vyhovuje…na 26 jsem měl většinou 32 a stačilo to, protože i tak jsem stavěl bajka na zadní. Někdo na silničce jezdí 53/39 + 11–21, někdo 50/34 nebo 3tác a vzadu 13–28/29 , třeba já .-)

              50/11 nebo 44/11 jsem snad v životě nepoužil..

              každému podle jeho gusta, že jo…

              0 0
    • kukin  

      Asi 3 týdny jezdím toho instincta(21000,–)a mám z něho dobrej pocit.Nemám teda srovnání s 26,jezdil jsem krosa,ale je to poráda.Jen mě připadá author trochu delší jak ostatní značky.Možná že mě to jen připadá,su zvyklej na toho kratšího krose,no nevím.Ale jinak co se týká jízdních vlastností paráda.Kolo mám 19",měřím 181cm,vážím 78kg.Řidítka mám skoro zároveň ze sedlem a nevidím v tom problém.Komponenty jsou v pohodě,na řazení sem si zvyknul,vidla šlape jak hodinky,brzdy jsou taky v pohodě.Řetěz se mě taky už jednou zasekl ale jen proto že jsem nějak blbě rychle přehodil.Asi nejsem takovej"závod­ník"jak ostatní co ti radí ale já sem spokojenej.Rok se to vybíral a dobrý.Neváhaj a jdi do toho,jen si to pořádně projeď,si docela malej,ale když ti to sedne…

      0 0
    • Peka  

      Teď bych zatím ani moc neřešil výhody či nevýhody 29, ale s tvou výškou mi tahle volba přijde tak trochu ukvapená. Posaď se někde na něj a ať tě někdo ze strany vyfotí. Myslím, že budeš mít hned jasno zda 29 ano či ne. Pokud dojdeš k závěru, že je to to pravé ořechové, tak začni řešit komponenty.

      0 0
      • kubad  

        Takže Treking jo a 29" ne?

        Nebo myslis ze bude na 29" vypadat debilněji než na trekingu :-)

        0 0
      • Almighty  

        Nevybírám kola jenom podle seznamu komponent a obrázků na internetu. Jak už jsem psal, tak jsem asi hodinku zkoušel Tractiona 29, kterej má geometricky stejnej rám a přišlo mi to v pohodě. Je pravda že z boku mě nikdo nefotil ani nezkoumal, uvidíme…

        Jinak momentálně inklinuju k variantě, kdy na kole nic měnit nebudu, a vyměním až co mně nebude vyhovovat.

        0 0
        • maajkee  

          Jinak momentálně inklinuju k variantě, kdy na kole nic měnit nebudu, a vyměním až co mně nebude vyhovovat.

          hurá a můžeme to tady zamknout :)

          0 0
          • Rychlej turista  

            Nezbývá, než věřit, že ví, proč to kolo (při své výšce) potřebuje. Aby nedopadl takto.

            0 0
            • maajkee  

              ale jen ho nechcme, já jsem 29ku taky chtěl a nikdo by mi to nevymluvil :) a po prodeji jsem defakto nic netratil :)

              0 0
              • Almighty  

                neštvěte mě :) už takhle to kolo vybírám moc dlouho…

                0 0
                • dancing dog  

                  no, voni teda dost rejpaj, ale i já bych doporučil, abys to při svý výšce ještě zvážil…

                  0 0
                  • Almighty  

                    Ještě začnu mít se svojí výšky deprese… :) Takhle, když si to shrnu, tak chtěl jsem crosse, protože s největší pravděpodobností budu jezdit tak jako doposud. 29" od crosse podle mě zas tak daleko nemá a můžu si s tím občas zajet do lesa a když mě terén osloví, tak si pořád myslím, že mám na 29" lepší šance než bych měl na crossovi, ale i tak se necítím na nic přehnaně technického.

                    Jak už jsem psal, bude to moje první „použitelnější“ kolo, takže uvidíme jak se budu chtít dál profilovat. Třeba zjistím že to není ono a přespříští sezónu budu shánět 26" a nebo třeba silničku :)

                    0 0
                    • Almighty  

                      …ze svojí… (samozřejmě)

                      0 0
                    • DaSnail  

                      čo sa týka výšky, tak napr Niner vo svojich doporučených veľkostiach začína pri výške 1,6m

                      keď sa rozhoduješ medzi krosom a 29 tak by som bral bez váhania 29. keď prezuješ tak ny 29 môžeš krosiť kolko chceš, ale naopak to moc nejde.

                      0 0
                    • gard  

                      Určitě raději 29 než crosse. Instinct 29 je za ty prachy skvělá koupě. Vše co na něm já kritizuji, jde na vrub mé váhy.

                      No a pokud se ti v terénu zalíbí a zjistíš, že tam ti velká kola vadí, nasadíš na něj tenké pláště a uděláš z něj crosse na ježdění po městě a koupíš si 26 :-)

                      0 0
        • kukin  

          už to neřeš,jak já celej rok.Když ti sedí tak do něho jdi(za kolik ho můžeš mít?) a pak napiš.Jak jsem psal jsem spokojen a s crosem to nemá nic společného,je to ůplně jiná geometrie.V terénu je to paráda a s crosem to nezažiješ.Jdi do 29.Každej ti stejně poradí prd.Tady každej radí jak největší odborník a pak se to stejně zvrhne v podivné kecy.Nejvíc ti poradí ten co to kolo má,takže to kup a jezdi…

          0 0
          • Almighty  

            Kupuju u cyklo prag za katalogovou cenu, tedy 23k (mám je celkem blízko domova a byl jsem u nich na testovacim dni, tak mi to přišlo fér). Dneska se na to jdu naposled podívat a snad koncem týdne by mohl být doma.

            0 0
            • makimaki  

              Máš recht, já si takhle projel tractiona29 u nás v krámě a přišlo by mě divný pak koupit kolo jinde o něco levněji. Prostě ho kup, já zklamanej z AI29 rozhodně nejsem, kros je zaparkovanej v dílně, pláště měkký, nikdo ho nechce …

              0 0
    • t29  

      letošní Instinct 29 patří k nejlíp vybaveným kolům, co se tyká sladění úrovně jednotlivých komponent. Takže vyměňuj jenom to, co odejde, a navíc si pořiď pumpičku na vidlice, nášlapné tretry a pláště Schwalbe Marathon Racer 622×35 + crossové duše :) Případně teda, pokud jezdíš opravdu jen turisticky, si nech vyměnit nášlapné pedály za obyčejné a ušetříš za tretry.

      Co se týká 170 cm a 29", je to na hraně. Dobrý dojem z nového kola je fajn, ale je otázka, kolik z toho dělá psychika (vím, i ta se počítá :) a jestli ten dobrý dojem vydrží. Ideální by bylo, kdyby sis mohl projet Instincta 26 a 29 naráz, krom jiného je Instinct 26 asi o 3 cm kratší, což je velký rozdíl.

      0 0
      • Almighty  

        Kolo už je nějaký ten týden doma, zatím ze všech pocitů co mi působí převládá spokojenost. Časem možná přehodím brzdy, ale zatím jsem se do toho rozhodl nehrabat.

        Pumpičku jsem pořídil s kolem, tretry jsem měl už na tom supermarketovém, takže žádná změna, teď jen pořešit oblečení do chladu. Rozhodnutí o pláštích zatím odkládám, až si ujasním co chci vlastně jezdit :)

        Jinak děkuji všem zúčastněným za názory.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.