• Bike-o-Noor

    Tak nějak dost zbytečně jsem zabředl do představ o „svém posledním kole“. Chtělo by se napsat „asi něco koupím“, ale originál je jen jeden a MaFra to nebude. Takže za tím účelem – a taky při prokrastinaci – brousím v recenzích na bajky. Snažím se ale eliminovat statě hodné módní policie nebo baby influencerů, takže spíš mi jde o jízdní testy. Bikeradar, Bikeperfect, Biketest, Dolekop, MTBS.cz apod., znáte to. Nejdůkladnější a dosti objektivní se mi zdají srovnávací testy v Enduro-mtb a mají u nich vždycky dva grafy!! Ale i tady mi někdy něco nesedí. Jak může během pár měsíců jeden model s téměř totožným osazením (rozdíl v délce představce nebo šířce plášťů sice něco ovlivnit může, ale jestli spíš nebude zakopaný pes v chybějícím jménu autora či cenovém nárůstu). Ta geo se též nemění. Ledaže bych to četl tak, že Evostumpík mezi enduro modely kraluje, ale ztrácí v zástupu trailových „univerzálů“.

    Mám na mysli toto:

    1. https://enduro-mtb.com/…2021-review/
    2. https://enduro-mtb.com/…roup-review/
    3. https://enduro-mtb.com/…2022-review/

    Jak to vůbec máte s recenzemi vy, ctění spoluuživatelé b-f, prosím? (Ano, vím, že se tu pravidelně opakují prosby o radu při výběru toho, či onoho).

    0 5
    • Fazzy  

      K tomu, aby člověk zjistil, čim je kolo osazený netřeba číst recenze, stačí popis kola. Jediný co u recenzí má smysl, je poukazování na jasný nedostatky konkrétního kola – např, debilní řešení vedení bovdenů, zámku sedlovky atp. Zbytek je obvykle jen snůška subjektivních plků, který sou úplně k ničemu. Většina recenzí, je stejně ryze komerční, tzn. zbytečná.

      9 1
      • LM  

        Recenze komponent mají smysl. A když na dané kolo přečteš víc recenzí a pak ještě koukneš na zahraniční fóra na diskuze, tak taky.

        Ale úplně bezchybné to není. U nového kola skoro všechno super, ale že se mi tam rozumně vleze jen 450 ml Fidlock flaška, jsem zjistil až doma…

        2 0
        • Fazzy  

          Komponenty a doplňky ano, ale řeč byla o recenzích kol. Tam se to obvykle smrskne v konstatování, čím je kolo osazeno. Nikdo tam nenapíše, že sada NX stojí za vyliž proto a proto. Za to se to tam hemží balastem o tom, jak jde kolo za pedálem, jak skvěle se ovládá atd. atd. blabla

          , což má nulovou hodnotu. Zatímco přesně těch informací „z praxe“, o kterých mluvíš, bývá v recenzích jako šafránu.

          3 0
          • TK75  

            Tak to ctes nějaký mizérie zaměřený na road :))

            Třeba recenze jezdcu z North Shore na https://nsmb.com/

            jsou at na komponenty nebo rámy/geo vzdycky az když se s tím delší čas jezdí (a to ještě u nich v náročným terenu) a bejva tam dost jasně jak plus tak v čem to stojí za hovno

            1 0
            • Fazzy  

              Taky neříkám, že neexistujou, jen že sou v naprostý menšině a není úplně snadný na seriózní recenzi narazit. Sem samozřejmě rád, že sou. Máš ale pravdu, že recenze na kola z výše uvedených důvodů už prakticky nečtu a tím míň o mtb.

              0 0
              • TK75  

                Ja ti rozumím…klasika „jde to za pedalem“ to je styl místního Mtbs :)) tam jsou teda obecně plky

                No čtu rád NSMB a Blisterreview…na jutubu mám rád recenze co dělá Jeff Kendall-Weed (obecne mtb…a umi jezdit) a potom Hardtailparty

                Tam vidím nadhled a schopnost opravdu něco posoudit, poradit

                Rád jsem se podival/přečetl recenze co dělá Guy Kesteven z UK, ale u nej je problém ze jezdí tak rád na kole, ze vlastně všechno je úžasný :)) nejspíš i Eska by ho bavila

                2 0
                • vaclaw  

                  Ještě je dobrý v jedny recenzi jak je super, že je kolo moderně dlouhý a hned v další jak je jiný kolo krásně oldschool krátký a ne jak ty moderní autobusy :)

                  1 0
                  • va-bo  

                    Někdo má rád holky, někdo zase vdolky. :-)

                    2 0
                    • novas752  

                      100 lidí 100 chutí. Navíc na těch kolech s vyšším zdvihem stačí změnit nastavení kokpitu a odpružení a hned se to chová úplně jinak… Dáš to 2 lidem, každý si to nastaví podle svého…

                      2 0
                      • va-bo  

                        Tak tak. Znám ladice, které experimenty vyloženě baví, ikdyz jsou to někdy slepé uličky. Taky to tak mám.

                        0 0
                        • vaclaw  

                          To já mám pocit, že si kolo spíš náladí mě a po chvilku si zvyku na cokoliv, kromě teda sklonu sedla, na to já jsem pes…

                          2 0
                          • Venda  

                            Mam to uplne stejne. Ted si hraju s predni vidlici, bo jsem dal lepsi Charger a at to nastavim jak to nastavim, tak se mi jezdi furt stejne. Jen obcas pozoruju, ze treba uplne netrefuju stopu a jedu treba par cm jinak (ze se proste nekde nevejdu), ale druhou jizdu uz to je pryc (uz si me to kolo proste naladilo).

                            Asi to nastavim vse na stred a vybodnu se na to…

                            2 0
                      • Bike-o-Noor  

                        Vyšší zdvih je co? Odhaduji, že do nedávna to bylo hodně jednoduché a celkem jasný předěl se dal cítit např. na hranici 160/150 a 170/170. Ale to je fakt jen odhad, nemohu dávat na stejnou úroveň kolečka před prodejnou na Sightu A2, testovací projížďku v lehčím terénu na Sightu A3 a dvě hodiny v Anthroposu na Slashi 8 Gen5, atp. Co jsem i já, jako běžné poleno, cítil, je rmax. rozdíl na ose pohodlí/agilita. Ale to bylo předloni.

                        No a v současnosti? Jak s tím např. zahýbaly experimenty s high pivotem? Norco to dává i na nový Optic A právě z Endura-mtb vyplývá, že čtyřletý Sight bude pořád in v trailově/all mountain spektru, kdežto ten nový docela ztrácí pozici.

                        Takže když nemohu mít zkušenosti a nenajdu (momentálně) jízdní testy sestav (komplet biků), které mne zajímají, jak si udělat takový svůj „mentální srovnávací test mezi pár generacemi mtb“? YT industries i Canyon ubrali v této třídě na zdvihu, přidali na fičurách v rámu a jeho ochraně… (ale zároveň už to nebude tak jednoduché, aby si člověk řekl „včerejší enduro, dnešní trailovka“).

                        Absolutně neprahnu po nejnovějších trendech, ale jasnou výhodou je přímý prodej. Ledaže by opravdu starý Sight (např. C2) za .stejné peníze byl nezpochybnitelně lepší než např. nová Jeffsy Core4 nebo Spectral 2024 (proč ale nenabídnou u CF8 možnost vybrat pružinu dle váhy jezdce nevím).

                        0 2
                  • Georrge  

                    Tak záleží, kdo recenzuje. Objektivní recenze neexistuje, vždy je to subjektivní podle autora. Pokud máš rád podobný styl, jako autor, bude ti kolo podle jeho recenze sedět. Pokud máte jiný vkus, tak ti to sedět nebude a budeš se divit, proč to v recenzi vychválili do nebes. Dopídit se k tomu, jaký vkus autor recenze vlastně má, je někdy to nejtěžší :)

                    0 0
                    • Bike-o-Noor  

                      Tak na tom Enduro-mtb se to snaží objektivizovat. Proto u těch parametrů v grafech mají i vysvětlivky. Jen se to v některých prohlížečích nezobrazuje. Mají třeba u „zamýšleného použití XC“ uvedeno, že nejde o závodění, ale o efektivitu. Což doplňuje i procentické vyjádření na škále „do kopce“ ve vedlejším grafu. Ale také se to vyvíjí, ještě při srovnávání enduro biků 2023 připouštěli i XC použití, letos už to raději vypustili úplně.

                      Jen úplně přesně nevím, co si představit pod tou „makovostí“ ve faktoru zábavy. Že by opojení…?

                      0 3
          • LM  
            • Třeba enduro-mtb.de/en má dobré srovnávací testy komponent a kol.
            • A na pinkbike.com je dobrá diskuze. Tam když něco přechválí nebo naopak „zapomenou“ zmínit, tak jim to v diskuzi pod článkem dají sežrat :-)
            1 0
    • va-bo  

      Dobré testy byly v časopisu Biker, kdy porovnavali třeba 10 vidlic nebo brzd. Ale nevím, jestli ten časopis ještě vychází. Na webu toho moc nemají.

      0 0
    • Tomcat  

      Recenze které jen citují pamertry , které jsou v technické specifikaci na stránkách výrobce nejsou recenze, ale primitivní PR.

      Důležité jsou pasáže/informace, které právě poznáte použitím a ne jen zhoupnutim na pumptracku za prodejnou. Tedy takové to …vrže, křupe, povoluje se , nejde dotáhnout… případně …kua kdo proč to sem dal…

      1 0
      • Tatut  

        Ni chtělo by to obdobu světa motoru tam jsou ty recenze aut poměrně obsáhle a třeba rozmery interiéru se jinde hledání marně.

        1 0
    • Potkan007  

      Recenze moc neřeším, kouknu na seznam součástek, rozměrové parametry rámu, ideálně si na to sednu a koupím, mnohdy ani to ne (Canyon, Sava). Jak už tu zaznělo, kola jsou v podstatě skládačka dílů pár výrobců a majitel loga na rámu dělá v lepším případě ten rám, v horším ho objedná podle katalogu a nalakuje.

      Pročtu recenze součástek, abych tušil, jak to asi může řadit, brzdit, pružit a tlumit. To je za mě to zajímavé. Recenze kol jako celků už jsou akorát o tom, jestli autor rámu při vývoji něco totálně nepohnojil s geometrií, s tuhostí. Na nějaké dlouhodobé zkušenosti nedojde ani tam, takže i kdyby měl rám nějakou výrobní vadu typu nekvalitní lakování, špatné sváry, namáhaná praskající místa, recenze tohle nemusí zachytit.

      0 0
    • Bike-o-Noor  

      S těmi disliky stejně Facebook nedoženete…

      No, vypadla mi ještě jedna možnost odpovědi: „stále kupuju ode mnou prověřených značek“, což ale nevadí, protože ani Trek, Giant nebo Spešl neznamenají záruku kvality a jistotu. Ale na druhé straně nepomůže ani hrubší dělítko – „řadovka/kultovka“. Jak u megaznaček, tak u známějších „neřadovek“ hrozí, že na lowendu je to na pšouk a high end je vyhypovaný. Dost věřím na přístup (obhajovaný právě Enduro-mtb) „jizdní projev se nedá vyčíst ze seznamu osazených komponent“. Proto mají asi ty skutečně osvědčené modely dost konzervativní vývoj geometrie a custom ladění pružení apod.

      0 3

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.