Jak dořešit uznanou reklamaci s nedostupným rámem

40 nepřečtených
  • plzakj

    Potrebuju poradit, jak postupovat s reklamaci. 3.12. Jsem reklamoval kolo kvuli prasklinam kolem pouzder cepu. Dnes jsem se telefonicky dozvedel od prodejce, ze vyrobce reklamaci uznal a dostanu novy ram, ale bude k dispozici az v breznu, protoze vyrobu meho modelu uz ukoncili (BMC FS 02). Tudiz si mam prijit pro sve kolo a v breznu mi udajne vymeni novy ram.

    Ted ale nevim, co bych mel po prodejci vlastne pozadovat? Reklamaci evidentne do 30 dnu nevyresil, ale na druhou stranu, ja s nabidkou pozdejsiho reseni souhlasim, protoze kolo mi vyhovuje, bylo za super cenu a nechci shanet jine. Akorat nechci prijit o tu jistotu, ze se to v breznu doresi atp. Mam chtit neco pisemne? Nebo mate nekdo nejakou zkusenost ci radu?

    Diky

    0 0
    • jannk  

      to jsem resil pred casem – do 30 dnu musis mit reklamaci vyresenou, staci uzavreny reklamacni protokol, v tomhle pripade s tim, ze ram bude dodany do 31.3. Asi bych si jen tak neodvezl stare kolo bez zadneho papiru, aspon teda pokud toho prodejce velmi dobre neznas – jinak muzes v breznu resit vsechno znova (aspon u nekterych prodejcu urcite, mnozi jsou na druhou stranu urcite v pohode)

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Barak  

      Určitě bych to po prodejci chtěl písemně. Sorry, ale trochu dětinský dotaz. Ať tam specifikuje, že jde o kladné vyřízení reklamace formou výměny za nový kus, cca termín, kdy dostaneš nový rám a požadoval bych, aby specifikoval i typové označení. Může se kroutit, ale na tohle máš zákonné právo. Druhá věc je, že nejde o málo peněz, tak by to měl pochopit.

      0 0
      • plzakj  

        Jo, diky. Musim se priznat, ze v 35 letech toto resim poprve :-) Tak se ptam i na banalni vec no :-) Nevedel jsem,ze jde reklamaci uzavrit s doresenim o x mesicu pozdeji. Bike forum, studnice vedomosti.

        0 0
    • Rowdy  

      Obecně platí, co je psáno, to je dáno. Telefon sice taky platí, ale dost blbě se prokazuje obsah telefonátu, pokud není nahrávka. Což bude asi tvůj případ. Možná tedy je požádat, aby ti na mail zaslali návrh dohody řešení reklamace. Předmět reklamace, termín a parametry řešení. Nemusí to být přímo cvičení z práva, ale musí být zřejmý předmět a důvod reklamace, uznání reklamace a vyjádřen návrh k řešení tou výměnou v pozdějším termínu. Načež jim na to odpovíš souhlasem – pokud s tím tedy budeš souhlasit. Tím je dohoda uzavřena a platí a je prokazatelná, i když by potenciálně mohli tvrdit, že mail není zabezpečený protokol atd. Zas ale, nepsals, že bys měl podezření na nekalé úmysly a spousta věcí se dá vyřešit normálně „na důvěru“. Oni vlastně taky potřebují takovou dohodu, jestli to je v rámci dvouleté záruky a ne v rámci záruky na rám, pak pro ně platí těch 30 dnů a potenciálně bys je mohl prudit, že to nesplnili a odstoupit od smlouvy. Takže když si to vzájemně potvrdíte alespoň mailovou formou, bude to ku prospěchu obou stran.

      Nejsem právník, tedy moje rada vychází pouze z obecné zkušenosti.

      0 0
    • kubad  

      Jedná se o zákonnou záruku v rámci 2 let?

      0 0
    • plzakj  

      Davam update. Ram prisel z nove generace – TOP model full carbon vcetne Fox factory tlumice, hlavka s blokaci proti protoceni a integrovanou sedlovkou. Zadni kolo a dvojprevodnik nepasujou, ale to jsou ty nejmin problematicky polozky a dohodli jsme se.

      Nakonec nebylo potreba se nejakym papirem ohanet, ale nejdyl se cekalo, nez BMC bude mit novy ram k dispozici. Komunikace s BMC CR teda strasna a nikomu tuto znacku u nas nedoporucuju. Nechci tady rozvadet detaily.

      Nicmene kladne hodnotim pristup nejmenovaneho prodjce v Plzni na Lochotine, kde jsem tu reklamaci resil.

      Detaily o prasklinach Vedle ve vlakne

      0 0
      • embi  

        Nojono N Distribution a Loffelman

        0 0
        • sis  

          NJ, s Ndistr. je to na dlouhe lokty, bohužel. Taky řeším.

          0 0
      • plzakj  

        Tak cela vec mela pred rokem jeste nemilou dohru.

        Bohuzel jsem zjistil, ze novej ram nekdo zprasil pri a predali mi ho s prasklinama na hlavovy trubce, kterych jsem se vsimnul, az kdyz jsem ho cistil na polepeni folii.

        Takze jsem ho odnesl druhy den zpatky. Prodejce ani dovozce vinu nechteli uznat. Prodejce to hazel na dovozce, kterej castecne ram osazoval. Nastesti jsme se dohodli na vraceni penez a odstupu od koupi puvodniho kola…

        0 0
        • vt  

          To jsou silene storky. Ocekaval bych to u kola z Kauflandu, ale toto? WTF?

          0 0
          • milan.v  

            Přesně, BMC? :-o

            0 0
          • plzakj  

            Hm, jinak teda, to co je videt na fotce je udajne jen konec toho, co bylo uvnitr. Ja hlavko nesundaval, ale servisak rikal, ze to bylo krachly skrz. Nechapu, jak nekdo muze takhle dokurvit takovou strelu ram.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.