Tak jsem rozhodl koupit nové pláště (cca 1100,– jeden), vidlici (cca 6000,–) a pár doplňků plus servis a nastavení, počítám vše tak za 11.000,– Kč. Kde to realizovat? Na Praha 9, kousek od metra Kobylisy, je www.bike-eshop.cz, kde mají i prodejnu a servis. Hned je tam i Helia Sport, mám to kousek, ve dvou prodejnách/servisech se určitě domluvím. Tak jsem vyrazil. Přijdu do Helia Sport, tam za pultem asi 5 lidí, očividně se nudí, zákazník je obtěžuje. Na dotaz na konkrétní pláště ani neví, o co se jedná, pán v pestrobarevné plážové košili za mnou otráveně šmajdá v pantoflích… Raději odcházím a pokračuji do bike-eshop.cz . Prodejna tam je, servis také. Za pultem ale funguje jen jakási otrávená paní výdejní. Na stojanu mačkám tlačítko „Potřebuji poradit s výběrem“, protože chci některé věci ještě konzultovat a domluvit přímo s technikem. Věnuje se mi ale paní výdejní. Žádám tedy o technika. Za chvíli něco jako servisák opravdu přichází, jen vypadá, jak když jsem ho vytáhl od oběda. O pláštích nemá ani poruchy, bezradně krčí ramena. Ok, objednám přes web, nějak si poradím. A přecházím k vidlicím. Říkám mu přesně, co chci. Je úplně dezorientovaný, absolutě neví, o čem mluvím. A cpe mi stále jednu vidlici od Suntouru. Znám jejich nabídku, přesně vím, co chci, a tato vidlice je nevyhovující. Pán jen mlčí a kouká, pak se dozvím, že se vzduchovou vidlicí s možností V brzd mám smůlu, mám si dát disky. Když mu odpovím, že disky nechci, že chci V brzdy, tak opět jen odpoví, že to chápe, ale že mám smůlu. Nezájem, prostě tam jen tak stojí a stojí a čeká, až vypadnu. Tak jo, tak jdu. Představa, že toto by mi mělo servisovat kolo, by mne zřejmě strašila ještě dost dlouho.
Po cestě zkouším ještě dát šanci Helia Sportu. Třeba jsem se jen spletl, nesmím být tak přísný. Pán souhlasí, že pláště by šly objednat. Sice chudák vůbec neví, jaké chci, ale je mu to jedno. Tak pokračujeme. A chci vidlici. Dozvím se, že nemají. Ptám se, zda ji nemohou objednat. A prý asi mohou. Pán se otráveně ptá, co že to chci. Tak mu to diktuji. Něco si píše. Když dopíše, ptám se na ceny. To nevím, pokrčí rameny pán, prý to musí zjistit. Ještě jednou si nechá nadiktovat, co chci, píše to na nějaký ušmudlaný papírek, pak chce kontakt na mne. Ptám se tedy, zda mu údaje stačí. A prý ano. No, to by mne zajímalo, když si sice napsal hlavní názvy, ale už ne detaily, co by vlastně nacenil a objednal… Znechuceně odcházím, prodavači jsou rádi, že mají zase svůj klid.
Naštěstí si vzpomínám, že na Kobyliském náměstí je ještě prodejna, EuroBike. Zajdu tam. U pultu je aktivní prodavač, který si vyslechne kompletní požadavek na nové věci i servis, na prodejně to neměli, ale vzal katalogy, našel konkrétní položky, probrali jsme vhodnost a případné alternativy, přesně mi vše nacenili, řadu služeb nabídli navíc v rámci zakoupení nových věcí (výměnu, přehození, seřízení)… Za 20 minut odcházím spokojen, vše vybráno a domluveno…
Děs a běs – vůbec by mne nepadlo, že v dnešní době je ještě přístup, který předvedli Helia Sport a bike-eshop.cz, možný. Zřejmě 10 – 15 tisíc není mnoho, asi jim ty peníze za tu námahu nestojí. Jen doufám, že si to tu třeba přečtou i majitelé, mám manželku a 3 náctileté děti, takže budu kupovat elektrokolo a 3 další kola, takže tam už půjde o částky zajímavější, ale po současných zkušenostech rozhodně mé peníze neskončí u nich.