Měním na MTB vidlici se systémem pružina-elastomer za vidlici Rock Shock SID RLT ( http://www.kupkolo.cz/…-logo_z4750/ ) …a vůbec nevím jak začít s nastavením tlaku ..odskoku…poradí někdo ?
Měním na MTB vidlici se systémem pružina-elastomer za vidlici Rock Shock SID RLT ( http://www.kupkolo.cz/…-logo_z4750/ ) …a vůbec nevím jak začít s nastavením tlaku ..odskoku…poradí někdo ?
Tlat stejny v pozitivni i negativni komore tak, aby sag byl priblizne 20–25 procent. Potom se zkus projet a podle pocitu pridej nebo uber.
Odskok co nejrychlejsi tak, aby to jeste nekopalo.
Mam tuhle vidlici na Superior G7. Vazim 75kg a mam 100psi v pozitivce a 120psi v negativce. Toto jsou hodnoty kdyz odpojuji pumpu. S timhle nastavenim jsem max spokojen. Pri stejnych hodnotach v obou komorach (zkouseno 100–120psi) byla necitliva a hodne progresivni. Ale kazdemu muze sedet neco jineho.
No nevim ale v manualu je: NEGATIVNÍ TLAK NIKDY NESMÍ BÝT VĚTŠÍ NEŽ POZITIVNÍ.
..nebylo by možné uvedený manuál zaslat na email ?
dole v popisu je odkaz na manuál klik
…díky,ale koukám , že manuál není na SID-a …
negativka je ale objemově menší než pozitivní komora a tak při sundávání pumpy uteče více vzduchu. Nastavuji cca podobně při svých 80 kg. Pozitivní na 105 a negativní na 115.
odkud by ten vzduch mel podle tebe utikat?
pokud neni vadna pumpa tak uzavre ventilek driv nez prestane tesnit a co utika je jen vzduch z pumpy :-)
jsem blbec, máš pravdu :-) blbě jsem se vyjádřil. Možná to nastavuji trochu komplikovaněji, ale nafoukám to na ty tlaky, co jsem psal a potom ještě jednou přeměřím, čili potom ten tlak uteče z komory do pumpy a jsem cca na těch 100.
aneb jsem popsal jen jednu fázi hledání správného nastavení. Čili jako bych nic nenapsal a raději se budu dovzdělávati. S tím mírným přefouknutím negativky je to teoreticky možné? V návodu je, že by nemělo, ale slyšel jsem, že trochu může. Předpokládám,že modely 2011 a 2012 se v samotném systému neliší…díky za odpověď
20 psiku tomu neuskodi, takze klidne jo :-)
no já zkusil negativku na 130 a v pozitivce 120 (na pumpičce) …a po prvních 40 km jsem celkem nadšenej …ale je to úplně o něčem jiném tak budu ještě ladit a ladit … po té s pružinou a elastomerem je to dost šílená změna …asi jako skočit ze Š
Škody 120 do nového BMW …
esli ti při sundávání pumpy utíká vzduch, tak je nečo špatne…
No v mem navode je, ze se muze lisit az o 15psi. :-) Jenom upozornuji, ze se pozitivka nesmi vypoustet s natlakovanou negativkou.
a to proč?
100 a 120 ale není stejný tlak :-)
Tak to bych se hádala :), nafouknu 120psi, sundám pumpičku, zkontroluji raději znova a hle 100psi a tak pořád dokola, takže 100 je 120psi. :)
měla by jsi udělal alespoň 3 měření a výsledek způměrovat.
takže našrubovat změřit, sundat a ještě 2×
..jen doplním informace …je to na hliníkový hardtail …a momentálně vážím 97 kg…
Tabulkove hodnoty bych bral jako pocatecni nastaveni, ale kazdy ma jinak rozlozene teziste, staci ze nekdo ma na predku 40 a jiny 30% a uz to chce pri stejne hmotnosti uplne jiny tlaky.
Dej tam 130psi a uvidis, jestli ti to vyhovuje.
..díky …určitě vyzkouším …
..ještě jeden dotaz…jak je to se servisními intervaly a rozsahem oprav na uvedenou vidlici ? … jezdím tak 5000 – 6000 km za rok středně těžkém terénu (kořeny, lesní a polní cesty…)
1–3× za rok
Kdyz se jako vetsina lidi vyhybas blatu a jizde v desti, tak staci jednou rocne. Jinak 2–3× rocne.
Tak to je pro mě nemilé zjištění:D Blátu se rozhodně nevyhýbám a letos sem jí ještě nedal zrepásnout..:D Jeden týpek v servisu mi totiž říkal že to stačí 1× za rok, i když jezdim v hnusech…že já těm servisům ještě věřím:)
a novou vidlici rozebrat nejlépe po ujetých 200km