• baldin

    prosím o návod step by step pro totální lamu, jak udělat bezdušové kola z následující sestavy, ráfky Fulcrum Red Metal 29XL disc F15 (R12) a obuto mám Schwalbe Racing Ralph Evo 29 . Potřebuji návod fakt pro amatéra, jaké ventilky a jiný materiál potřebuji a případně pak i návod jak na to, díky moc za konstruktivní přístup

    0 0
    • bruco  

      Moc konstruktivne to asi nebude, ale vyhladavanie si skusal?

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • tonik666  

      Já to zkusím:

      1. podíváš se na ráfek zevnitř. Pokud má díry k niplům, potřebuješ

      pásku. Pokud ne, nepotřebuješ pásku.

      1. Pokud potřebuješ pásku, zakoupíš pásku dle vnitřní šířky ráfku.

      Pokud máš do 19mm, koupíš 19mm pásku, pokud nad, tak 25mm pásku. Varianty: Tesa 4289 od hanaktrade.cz, NoTubes.

      1. Zakoupíš bezdušové ventilky – např. Notubes, Specialized, Superstar,

      CaffeLatex

      1. Zakoupíš mlíko Notubes
      2. Zakoupíš redukci galuskového ventilku na autoventilek
      3. Zjistíš si, kde je benzínka s výkonným kompresorem
      4. Nalepíš pásku do ráfku. Začneš před ventilkem, pásku hodně

      napínáš a jedeš dvakrát dokola a skončíš za ventilkem. Pásku v průběhu vyhlazuješ nebo taky ne :)

      1. ostrým nožem uděláš co nejmenší křížek přes ventilkovou díru a

      prostrčíš ventilek a co nejpevněji z druhé strany došroubuješ kolečkem

      1. Nasadíš pláště
      2. připravíš si mýdlovou vodu
      3. Sbalíš montpáky, mlíko, redukci a mýdlovou vodu a houbičku

      na nádobí a jedeš na pumpu

      1. sundáš kus pláště a naliješ mlíko (tak 70ml, třeba) a

      nandáš zpět.

      1. Namydlíš patky pláště houbičkou
      2. přes redukci nafukuješ kompresorem, srovnáváš ventilek aby ti to nikde

      nefučelo a doufáš, že se plášť chytne.

      1. Pokud se chytne, nafoukneš natolik, aby naskočily patky do ráfku

      (většinou hlasitý zvukový efekt)

      1. Zkontroluješ zda jsou patky zaskočené po celém obvodu a zase plášť

      ufoukneš.

      1. opakuješ pro druhý plášť
      0 0
      • jIrI___  

        Tolik práce a zbytečně, protože se zjistilo, že ráfky jsou UST :D

        0 0
        • Pan.Fazole  

          tak tohle se určitě hodí někomu jinýmu

          0 0
          • bruco  

            Pokial pouzije hladanie…

            0 0
            • danny.key  

              Ano hodilo se díky moc, zatím tady na bf, jeden z velmi hezky popsaných návodů. Taky mě to čeká a už se toho bojím teď.

              0 0
      • baldin  

        díky za kuchařku

        0 0
      • Amoondre  

        „Teda, to muselo dát příšernou práci. … Přitom taková blbost, co?“

        0 0
      • pee.tr  

        Někde jsem se tu dočetl, že mlíko z rubena kitu moc nefunguje. Je to skutečně tak a mám raději přikoupit mlíko jiné a rubenu zahodit? Děkuji.

        0 0
    • Džey Ár  

      Doporučil bych použít ventilky z kterých se dá vnitřek vyšroubovat. Pak nasazuješ bez mlíka a až po nahození patek mlíko naliješ přes ventilky a nafoukneš. Před našroubováním vnitřku ventilku je třeba akorát dávat pozor ať ti tam nezůstane kapka mlíka, pak se ventilky blbě foukají. Jinak pokud nebudeš brát tuhle dražší verzi ventilků, tak ti stačí použít ventilky vystřižené ze starých duší :-).

      0 0
      • baldin  

        jaký typ je ten nej a jak je na webu poznám, čím se liší? asi je nutno řešit průměr ventilku, nebo je to vše v jednom průměru?

        0 0
      • Kubiczech  

        Hlavní výhodu ventilku s vyšroubovatelným vnitřkem bych viděl v tom, že je možné kolo nafučet přímo, tedy bez tohoto vnitřku. S pořádným kompresorem se tak povede nahodit leccos.

        0 0
        • baldin  

          to jsem pochopil, ale nevím jak je poznám na netu, díval jsem se a označují je pouze jak UST ventilek, max ještě s délkou, ale průměr?? či provedení??

          0 0
          • tonik666  

            Ventilky na bezduše jsou většinou šroubovací, všechny co jsem jmenoval výše jsou.

            0 0
      • tonik666  

        Dvoudílné ventilky jsou samozřejmostí. Mlíko leju rovnou, protože pak se dá utěsňovat za jízdy protřepáním (např. když netěsní ventilek) a taky to není potřeba znova vypouštět a foukat.

        0 0
    • oldmans  

      Ahoj všem

      Moje zkušenost:Ráfek 27,5";díra pro autoventilek,jo taky jsem se divil proč ne galuskáč(kolo LAPIERRE loňský model),plášť MAXIS Crossmark,žlutá páska NoTubes,ventilky Caffe Latex-výrobce uvádí možnost instalace jako autoventilek,chemie Caffe Latex.Postupoval jsem přísně dle návodu a výsledek velmi mizerný.Objel jsem tři pumpy-komresor slabý.Zvítězil jsem až v pneuservisu.Po nafoukání vzduch ucházel kolem ventilku a nepomohlo ani „mlíko“a ani barbarské přitažení ventilku kleštěma,mlíko teklo proudem.VELKÉ ale opravdu velké zklamání,vyhozený prachy.

      Někdo tady píše,že lze použít ventilek ze staré duše,fajn,ale autoventilek nijak nezafixuji k ráfku(nemá závit).

      Má někdo konstruktivní radu?

      Dík

      0 0
      • Vilém  

        Nikde neuvadis co to ma za rafek. Treba pouziti zlute pasky pro jeho profil nebylo vhodne, totez muze platit o ventilku.

        0 0
      • oldmans  

        Pro upřesnění uvádím ráfek: http://www.mach1.fr/…s/jante.aspx?…

        0 0
        • Vilém  

          Tak zrovna tento profil vhodny neni. Tam by bylo asi lepsi pouzit nejakou gumovou pasku.

          0 0
          • oldmans  

            Dík,moc jsi mně nepotěšil,máš tip?

            0 0
            • Vilém  

              Neco ve stylu pasky, ktera se dava k rubena sade, to je asi nejlevnejsi reseni. Pak takoveto pasky dela treba no-tubes, ale cena je silena. Vyrobcu je povicero.

              Neni s tim vsak tak snadna prace, jako s zlutou NT paskou.

              Nejlepsi reseni by bylo preplest to na rafky a vhodnejsim profilem, nebo poridit kola na toto konstruovane.

              0 0
              • nox159  

                kompresorem to foukne jak nic jiný problem s tim profilem neni jen u foukani nebo se pletu… nahazoval jsem bezduše i na podobne rafky a bez problemu, max problem s foukáním kdyz nebyl kompresor

                0 0
                • oldmans  

                  problém je s těmito ventilky:http://www.velohanak.cz/…fe-tubeless/?…

                  Ať jsem usazoval a utahoval furt to netěsnilo,plášť jsem po problémech nakonec v pneuservisu silným kompresorem nahodil,mlíko netěsnosti kolem patek utěsnilo,ale kolem ventilku ne.Toť vše

                  0 0
                  • Kubiczech  

                    Problém je, že když tyhle ventilky utáhneš na krev, tak prostě nefungují a jejich základna se vymačká tak, že už ani nikdy fungovat nebudou. U autoventilu tím spíš.

                    0 0
                    • oldmans  

                      …nefungovaly od samého počátku

                      0 0
                      • nox159  

                        umyl sis predtim ruce?

                        0 0
                        • oldmans  

                          vidíš na to jsem nepomyslel naposledy to bylo,tuším,před 15 lety ale nevím to jistě…

                          Odmastil jsem je benzinem(myslím ty sedla ventilků).

                          0 0
                      • Kubiczech  

                        Možná to bude tím autoventilkem, anebo vážně rukama. Stejné ráfky jsme na bezduše dělali a problém s tím nebyl. Žlutá páska, caffé ventilky, notubes tmel…

                        0 0
                        • oldmans  

                          Ahoj

                          Máš servis nebo doporučení pro Prahu či Prahu východ?Vidím,že bych toto měl svěřit odborníkovi.

                          0 0
                  • nox159  

                    pouzivam jen ty z odkazu… pouzito cca 20 paru a s netesnosti jsem problem u zadneho z nich nemel…

                    Utahuju dost

                    0 0
    • Arty22  

      Zdravím, přiživím se

      chci se ujistit jestli bude bez problému tato kombinace

      ráfek – remerx masterdisc 29

      vnitřní šíře 18mm

      plášť – ikon 29×2,2 3c exo

      notubes tmel, caffe latex ventilky a notubes páska šířka 21mm (širší asi nemá smysl ne ?)

      bezduše sem ještě neměl tak se radši ptám, jestli tato kominace bude funkční, jelikož je to fakt lowcost ráfek

      další dotaz jestli se plášť nebude žvýkat v zatáčkách, tlak vozím cca 2 bary (1,8 – 2,2), vážím 75 kg, doteď jsem vozil nobby nic performance 2,25 s duší a problém nebyl

      • ještě, v případě defektu, když plášť trochu ujde než to tmelzalepí, lze jej dohustit ruční pumpičkou ? (lezyne HV) nebo bez většípumpy nemám šanci
      0 0
      • nox159  

        k tomu poslednimu… pokud patky zustanou zaskocene v rafku dofoukas cimkoliv…

        jinak za me kombinace ok nemel by byt problem :)

        0 0
      • R4YNE8  

        Pásku vem 21mm, širší v tvém případě nepotřebuješ.

        Kombinace Masterdisc + Ikon kevlar + CafféLatex + NoTubes by měla být funkční.

        Jediná komplikace může nastat při počátečním nahuštění plášťů. Vzduch utíká kolem ráfku a je třeba trochu trpělivosti, než si plášť sedne a tmel začne fungovat. Také doporučuji před prvním nahuštěním pořádně promazat patky pláště mýdlovou vodou, aby si plášť správně sednul a neházel.

        Po nahuštění pořádně protřepat kola a jet se projet poblíž domova. Během jízdy několikrát zkontrolovat tlak pneu a popřípadě dohustit malou pumpičkou. Kompresor už potřebovat nebudeš, pokud si vše správně provedl a kola ti neujdou někde po cestě.

        Zadní plášť se mi na Remerx Viking (šíře 1,7 mm) ráfku při nízkém tlaku malinko žvýkal, je potřeba to doladit. Uvidíš potom sám.

        0 0
      • hardy.boy  

        Nazdar, já jsem teďka nahazoval Ikon 29er (obyč kevlar) na remerx sting – myslím, že to budou hodně podobné ráfky a nepodařilo se to ani na benzince. Vzduch utíkal kolem pláště ven. Použil jsem notubes ventilky + pásku. Nahodil jsem to až s gumovou vložkou z rubena tubeless kitu. Jestli se ti to podaří, tak dej vědět..

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Tina  

          Ja som na zimáka nahodila Ikon 29" 3C EXO na ráfky Notubes iba pumpou. Chytili okamžite a tesnili okamžite. nebolo potrebné ani nahadzovať jednu patku dušou. Už sú nafúkané cca 2 mesiace a stále držia.

          Problém bude asi v tom Remerxe. Možno by pomohlo namotať viac resp. hrubšiu vrstvu pásky na ráfik.

          0 0
          • Mr.Dan  

            Souhlas, na jinejch slušnejch TLR ráfkách tatáž guma taky bez problémů, drží i při prakticky nulovym tlaku (vyzkoušeno omylem, když mi při dofukování vylítnul ventilek :)).

            0 0
    • Pablo  

      Taky se přiživím:

      Budu mít DT Swiss X 1700 SPLINE TWO 29 a dostal jsem od výrobce kola (Canyon) info, že na to NoTubes ventilky (které má v nabídce) nejdou (takže jsou asi potřeba DT Swiss). Co jsem přečetl v X vláknech, lidi tady do ráfků cpou ventilky jakýchkoliv výrobců včetně vystřižené z duší. Na druhou stranu si pak pár lidí stěžovalo, že jim to okolo ventilku ucházelo. Takže opravdu radši jít jen do originál DT Swiss ventilků? Tady jsem našel celkem slušnou fotku ráfku s ventilkem kde je vidět vnitřní profil a možná by tam ten ventilek s kulatou gumou fakt neseděl.

      0 0
      • tonik666  

        Pokud máš ráfek se žlábkem, tak ty ventilky budou lepší. NEmusíš nutně DT swiss, Mavic dělá podobné.

        0 0
      • Mr.Duck  

        Pouzival sem v ruznejch rafcich NoTubes, DT a American Classic, a vzdycky v pohode. Kdyz mi to utikalo kolem ventilku, tak byla dira v pasce v rafku, akorat ten vzduch jde ven z rafku cestou nejmensiho odporu, coz je kolem ventilku, ale kde ma ventilek tesnit, tam tesnil, a tesni dodnes :)

        0 0
    • Tehu  

      Uz kolikatym jarem uvazuji ze to zkusim. Nemam s tim zatim os. zkusenosti a je jasne ze odolnost vuci defektu ci zaceleni ran je lepsi to chapu, ale je ten rozdil v tlacich tak propastny ? Jezdim full 26" 140mm ted prechazim na 27,5 150mm plaste mam doted NN 2,4/2,25 a foukam 1,8/2 to clovek muze jit jeste niz aby se s tim dalo jezdit bez nutnosti upravy tlaku (z kopce/do kopce)? Nebo naopak se budou vice odvalovat a pojede o tolik znatelne lepe ze by bylo vyhodou spise zachovani tlaku a vetsi jezdivost… ? O nejaky uspore vahy ani neuvazuji pac v ni moc neverim :-D

      0 0
      • tonik666  

        Úpravu tlaku z kopce do kopce neprovozuju (a nedělal jsem ani na XC). Záleží jaké budeš mít ráfky, každopádně cvakání se pomocí bezduší skoro stoprocentně eliminuje.

        U bezduší je z mého pohledu podstatné mít odolné pláště se zesílenými boky, protože jakmile řízneš hodně, tak to neopravíš. A také v nich lépe drží knoty na opravu plášťů, a opravy probíhají výrazně snáze než u duší.

        0 0
      • Jarda636  

        Při váze cca 80 kg vozim na normální ježdění 1,2/1,4–5.

        Na enduro závody radši přidám na 1,4–5/ 1,8.

        Pláště maxxis verze exo tr.

        Defekty nemám jen občas dofukuju a kontroluju mliko.

        Jo a ráfky flowex.

        0 0
      • deekay  

        Ja jsem po premlouvani se letos taky nahodil bezduse.

        Vozim EXO gumy od maxxisu.

        Vetsinou byva udavana nejvetsi vyhoda, ze muzes vozit nizsi tlaky a necvaknes dusi.

        Ja osobne jsem zpozoroval neco jine a sice ze pri stejnem tlaku jako s dusi je guma poddajnejsi (logicky – chybi tam vrstva gumy), takze naopak nemusim pro lepsi grip zbytecne snizovat tlak a vystavovat se vyssimu riziku napaleni rafku o naky sutr.

        Taky to lepe odvaluje pri stejnem tlaku.

        Vozim ted P/Z cca 1.7/1.9.

        Zkousel jsem i nizsi tlaky kolem 1.5 a to se mi uz nelibilo (mozna na podzim/zimu do marastu), protoze i pres siroky rafek a pevnou EXO gumu uz to bylo znat.

        Jen doplnim ze s vybavenim mam asi 90kg.

        0 0
    • 01carbon  

      přifařím – nebylo by někde nějaké porovnání třeba i subjektivní mezi tmely NoTubes, FRM, Joes, Zerflats, Schwalbe DocBlue..

      0 0
    • Tehu  

      zeptam se prosim nekoho kdo tomu rozumi, nez se zeptam v krame :-) co bezduse v tehle kombinaci ? Bylo-by to bezproblemove… ?

      rafky : Roval traverse original nasazeny od Speslu na letosni model

      plaste : Specialized Butcher Control a Porugator Control

      0 0
      • Atilla  

        Na spešlácké ráfky stačí jen nalepit pásku a fungují v pohodě. Nahození bez problému a ještě jsem to nevyzul.

        0 0
    • Pedro404  

      Snažim se tu přes PETkovej vzdušník nahodit Ardenta, a vůbec to nechce jít. Zvenku vypadá, že plášť je v patkách, ale když do něj pustim vzduch, tak se ani nezačne nafukovat. Když sem tam zkusil dát butylovej sjezdovej plášť, tak se to chytlo napoprvý, takže problém je patrně v patce toho Ardenta. Mejdlovou vodu sem zkusil. Je možný tomu eště nějak pomoct?

      0 0
      • tonik666  

        Někdo tu psal o vlepování gumové pásky. Sám jsem to zatím netestoval.

        A nebo silnější kompresor nebo víc nabombený vzdušník (btw kolik PSI tam máš a v jakém objemu?)

        0 0
        • Pedro404  

          2L petka, 50 PSI, dřív sem nahazoval pláště i s 30 PSI. Trochu se bojim to nějak výrazně víc nabombit:)

          0 0
          • mrozu  

            Já do 2l Coca Coly dávám 70 PSI, to je podle mě rozumné maximum, ale měl jsem tam i 100 a OK. Co jsem tak zkoumal, tak exploze nastává až kolem 140 PSI, to už jsem nezkoušel :)

            Každopádně k tomu nahození, zkus ručně nahodit jednu patku po celém obvodu (nebo alespoň co nejvíce okolo ventilku), druhá pak už jde relativně snadno.

            0 0
            • Pedro404  

              Já právě nevim, jak jí víc nahodit, ten plášť vypadá, že je všude úplně v patce.

              0 0
            • tonik666  

              Já tam rval 60PSI, pak už mi to fučí pod víčkem i z hadičky. S tím jsem Ardenta nahodil.

              Máte nějaké odkazy na nějaký vhodný uzavírací kohoutek na hadičku?

              0 0
            • Rudyshy  

              smazano > reakce na stare prispevky

              0 0
      • Chlebovnik  

        Můžeš zkusit ten plášť po obvodu zkusit stáhnout co nejblíž ke žlábku ráfku (duší nebo nějakým provazem) a pak to tam fouknout.

        0 0
      • Mr.Duck  

        To je strasne moc o rafku, ted sem nahazoval mlady gumy na EX721, coz je dost nuznej rafek na bezduse, a ac to na pohled vypadalo dost natesno, musel sem tam nacpat 100PSI a bez jadra ventilku, aby se to chytlo.

        0 0
        • Pedro404  

          Jak řikam, na tom samym ráfku butylovou gumu nahodim při 40 PSI.

          0 0
    • lukasmcl  

      Ahoj, na dírách k niplům mám drobný otřepy od vrtání, mám to začistit, aby mi to po nafouknutí neškublo pásku, nebo se na to vybodnout? Dík..

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.