Zdravím chtěl bych vědět jak mám upravit kolo (nafouknutí gum, nastavení pružení atd.) aby se mi jelo co nejlíp. Mám horské kolo.
Zdravím chtěl bych vědět jak mám upravit kolo (nafouknutí gum, nastavení pružení atd.) aby se mi jelo co nejlíp. Mám horské kolo.
Koupi silnicniho.
v kole to většinou neni
Já chtěl vědět jestli mají být gumy nafouklé co nejvíc, jestli to má vůbec smysl nebo jestli se vyplatí vypnout tlumiče. Mají tyto věci nějaký vliv na jízdu?
tak určitě, když toho natlačíš do plášťů co jde, tak by ti to teoreticky mohlo jet rychlejc po silnici, ale najedeš na kořen a vystřelí tě to ze sedla, nebo pojedeš po dlažkách a budeš cvakat zubama. To s tlumiči nevím, mám odpruženou jenom přední vidlici a nezamykám ji.
Nejlepší jsou vlastní zkušenosti,tedy jezdi,zkoušej a nakonec se dobereš toho co ti sedí.
A co kdybys nám laskavě sdělil, co máš přesně za kolo a třeba kolik vážíš? Pak by Ti mohl někdo spíš poradit.
Co přesně je název kola a jak ho zjistím? Našel jsem akorát na přehazce acera shimano a na rámu altrix storm. Vážím 56–58 kg.
asi nic nepomůže
:)
Tady už nic nepomůže.
co nejhladší gumy, co největší tlak, co nejefektivnější posed, vidlice a tlumiče znehybnit
Aha já chtěl jen tak vědět jestli se to nedá nějak zlepšit.
Když nikdo neví co vylepšovat,tak ti nikdo pořádně neporadí.
Ideální by bylo foto.
Je to vcelku srot. HT s XCM vidli.
…šetři na jiné
Vy jste z Dačic?
Foto udělám až přestane pršet :)
Jinak zas takovej šrot to není jen vrže a dá se na něm ujet 40 km za 3 hodiny. A má pěkně měkkou sedačku kterou mi všichni závidí :D
:-D
Ale tak… Je mu 14, tak se nesmějte. Má zájem jezdit, má materiál, jaký má. Třeba z něj bude jednou dobrý jezdec, třeba bude kolo láska na celý život. Proč se hned smát? To může jednoho leda odradit, a to je v případě cyklistiky nebo jakéhokoliv sportu škoda, nemyslíte?
svatá pravda
Na vek jsem se nedival, jsem v praci, v rychlosti jsem tu pri telefonovani prolitnul ty prispevky :)
Jinak souhlas.
Dobře Ty :)
Čím víc budeš jezdit, tím líp to pojede.
Já bych jezdil ale počasí mi to moc nepřeje.
Na počasí nečekej lepší je v nedohlednu ,já si říkám když zmoknu stejně už neporostu.
Mě ten déšť rozčiluje a pak si to tolik neužiju. V sobotu dopoledne má být hezky a celý příští týden taky.
+1
Podle mne jsi zvolil fajn přístup – jak využít materiál, který máš momentálně k dispozici.
i znatelně.
pedály, náboje…
posun, sklon. A poloha úchopu – tzn. výška řidítek. To vygooglíš.
Vedle kondičního efektu pravidelného ježdění zapracovat i na technice šlapání.
škodu). Jednak to méně vyčerpává organismus a druhak se bude méně prohýbat materiál než pod silovým šlapáním.
povolené?
Dráty mají být správně napnuté. Používáním=ježděním se mohou rozvolnit. Kvalitní výplety mívají niple=matky a dráty v závitu slepené. To u Tvých kol neočekávám.
Šlapat kulatě – zabírat po celém obvodu šlapání. Alespoň klipsny tomu znatelně pomohou.
Pak udělám ty fotky
hlavně bych se podíval co tam je za gumy, často tam jsou hrozný traktory na ježdění po asfaltu a pevným povrchu akorát brzdí.
Já jezdím na horákovi, kterého jsem koupil před 13. lety jetého. Takže mám praktické zkušenosti.
Pořádně si seřiď výšku sedla a předozadní pozici sedla. Osobně mi přišla hodně důležitá i poloha řídítek.
Pláště jsem přehodil na šířku 1,5 s hladším vzorkem. Všechny středy (přední, zadní, šlapátka atd.)doporučuji rozebrat a vyměnit kuličky, případně kónusy – to je za pár korun. Zkontroluj jestli není vytahaný řetěz, případně vyměň, jestli to bude třeba, tak i s vícekolečkem. Dej nová lanka a bowdeny, to je taky pár korun. Kolo bude jezdit jako nové, a budeš mít pocit spolehlivosti. Pak už to chce jen hodně jezdit. Postupně vycítíš sám zda s kolem vydržíš nebo raději začneš šetřit na nové. Nenech se přesvědčit, že se na takovém kole nedá jezdit – dá.
A on ho tady nekdo o necem takovem presvedcoval?
Samo, ze da jezdit, akorat vzhledem k tomu co je to za kolo a k tomu, ze asi nebude mit zrejme penez, tak nema moc smysl do toho nejak zvlast investovat.
Kdyby aspon udelal foto v jakem je stavu, co je tam obute atd., ale jemu dela problem i precist napis na ramu.
Než ho pošleš rozebírat náby, je dobré upozornit, že bude potřebovat speciální ploché klíče na kónusy – aby je při sestavování festovně zakontroval.
No jo, s tím nářadím máš pravdu. Nějaký ten klíč je třeba, já bydlím na baráku a nářadí mám fůru, tak mi to ani nedošlo.
a já si hlavně myslím, že si z Vás všech dělá někdo jenom srandu :D
Nebo jde o líný dítě..
Jak líný? Ujede 40km za 3 hodiny :D.
Náhodou, jestli jede tři hodiny do pořádného kopce a proti letošním větrům tak to není vzhledem k tomu kolu špatný průměr :-)
Tady mám tabulku jak jezdím
člověče, začínám ti fandit.
Myslim, ze na tvuj vek to neni vubec spatnej vykon:)
dík
Dle čeho soudíš, že je líný? Některé dedukce na B-F mě nepřestanou asi nikdy překvapovat :D
Tak tady mám ty fotky
ještě jedna
a co ze bys rad? to nevypada tak desive, jako zaklad by melo jeste slouzit.. vidlici asi nic nepomuze, tu nejspis neres, jinak jak nekdo psal vejs, vycistit, namazat, seridit, eventualne novy lanka a bowdeny..
plaste podle toho, co jak a kudy jezdis, foukat podle potreby, vetsinou nema cenu nijak moc (pres 3 bary – 43PSI – 0,3MPa), lip uz to nejede, ale vic drnca a v terenu nedrzi, lehci plaste pomuzou, ale zas bejvaj dost drazsi a rychlejc mizi..
Sundej z toho věci co tam nemusí být,stojan,ta kabela na rámu,odrazky atd a máš kilo dole určitě.poznáš to,je rozdíl rozjíždět 14 kilo nebo 13.
Jakej terén jezdíš? Pokud nějakej lehčí typu lesní cesty, šotolina apod., tak bych ti mohl věnovat dva zánovní pláště Ritchey Innovader (najeto asi 200 km), určitě ještě nějakej ten tisíc vydrží. Od loňský výměny mi akorát leží ve sklepě a tvrdnou, takže aspoň by někomu posloužily.
Jezdím spíš na silnicích a občas po nějaké polní cestě. A s tím věnováním to se jen tak nevidí :)
Napiš mi mail, dohodneme se:)
ok
Na mým plášti už jsou praskliny tak už dlouho asi nevydrží.
Jestli Ti je opravdu 14 let a ty materiály, které jsi na sem BF vložil jsou Tvoje práce, tak to je tedy SUPER a nenech se odradit některými komentáři. Do tréninkového deníku se sice zapisují věci trošku jinak, ale se svým systematickým přístupem a schopností používat Excel se v životě asi neztratíš.
Na velké „upravování“ se vykašli, prostě musíš hlavně jezdit, zlepšení přijde. A maličkost, ty průměry v xls nemáš na den, ale na jízdu.
O těch průměrech vím ještě to budu muset nějak vymyslet.
Buď můžeš do buněk napsat nuly, nebo sumu km vydělit počtem jízd(suma neprázdných buněk).
Pokud bych chtěl tohle poladit s minimálníma nákladama, tak bych:
+1
tak tak, boty a pedály, obje klidně jetý. Zbytek, pokud funguje (nikde nic nedrhne) tak v pohodě.
Jinak spousta lidí tu má různě doma krabice s různýma nepotřebnýma komponentama (řidítka, sedla, apod) takže se tu na fóru dá splašit spousta věci zadarmo nebo za kus čokolády :-)
Tretry a nášlapy nedoporučuji, protože ve 14 nemáš dokončený růst a byla by to půlsezónní záležitost. Klipsny ano a netřeba je pořizovat nové – v okolí je někdo v nejzazším šuplíku bude mít.
Ve čtrnácti mne bavilo motovat/štelovat svého favorita – ten byl vybaven některými atyp klíči, tak to šlo. Kdyby Tě to lákalo, netřeba se do toho pouštět pokus–omyl, ale využij postupy uvedené na http://www.ivelo.cz/ i jinde a techdoc z ofiko stránek např. http://techdocs.shimano.com/…cs/index.jsp
Pomůže i Birell cykloškola http://www.youtube.com/results…
Co se týče tréninkového deníku tak např. toto http://www.mytreneek.cz/…