• staclu

    Zdravím chtěl bych vědět jak mám upravit kolo (nafouknutí gum, nastavení pružení atd.) aby se mi jelo co nejlíp. Mám horské kolo.

    0 0
    • Vilém  

      Koupi silnicniho.

      0 0
    • Jamin  

      v kole to většinou neni

      0 0
      • staclu  

        Já chtěl vědět jestli mají být gumy nafouklé co nejvíc, jestli to má vůbec smysl nebo jestli se vyplatí vypnout tlumiče. Mají tyto věci nějaký vliv na jízdu?

        0 0
        • Jamin  

          tak určitě, když toho natlačíš do plášťů co jde, tak by ti to teoreticky mohlo jet rychlejc po silnici, ale najedeš na kořen a vystřelí tě to ze sedla, nebo pojedeš po dlažkách a budeš cvakat zubama. To s tlumiči nevím, mám odpruženou jenom přední vidlici a nezamykám ji.

          0 0
          • hawrda  

            Nejlepší jsou vlastní zkušenosti,tedy jezdi,zkoušej a nakonec se dobereš toho co ti sedí.

            0 0
        • RUSH  

          A co kdybys nám laskavě sdělil, co máš přesně za kolo a třeba kolik vážíš? Pak by Ti mohl někdo spíš poradit.

          0 0
    • mr.antik  

      co nejhladší gumy, co největší tlak, co nejefektivnější posed, vidlice a tlumiče znehybnit

      0 0
    • staclu  

      Aha já chtěl jen tak vědět jestli se to nedá nějak zlepšit.

      0 0
      • couffy  

        Když nikdo neví co vylepšovat,tak ti nikdo pořádně neporadí.

        Ideální by bylo foto.

        0 0
        • Vilém  

          Je to vcelku srot. HT s XCM vidli.

          0 0
        • staclu  

          Foto udělám až přestane pršet :)

          Jinak zas takovej šrot to není jen vrže a dá se na něm ujet 40 km za 3 hodiny. A má pěkně měkkou sedačku kterou mi všichni závidí :D

          0 0
          • JDF  

            :-D

            0 0
            • Člověk a jeho svět  

              Ale tak… Je mu 14, tak se nesmějte. Má zájem jezdit, má materiál, jaký má. Třeba z něj bude jednou dobrý jezdec, třeba bude kolo láska na celý život. Proč se hned smát? To může jednoho leda odradit, a to je v případě cyklistiky nebo jakéhokoliv sportu škoda, nemyslíte?

              0 0
              • Martin  

                svatá pravda

                0 0
              • JDF  

                Na vek jsem se nedival, jsem v praci, v rychlosti jsem tu pri telefonovani prolitnul ty prispevky :)

                0 0
              • JDF  

                Jinak souhlas.

                0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
          • KubaBajk  

            Dobře Ty :)

            0 0
    • jIrI___  

      Čím víc budeš jezdit, tím líp to pojede.

      0 0
      • staclu  

        Já bych jezdil ale počasí mi to moc nepřeje.

        0 0
        • Phaeton  

          Na počasí nečekej lepší je v nedohlednu ,já si říkám když zmoknu stejně už neporostu.

          0 0
        • staclu  

          Mě ten déšť rozčiluje a pak si to tolik neužiju. V sobotu dopoledne má být hezky a celý příští týden taky.

          0 0
      • kmfdm  

        +1

        0 0
    • Neunzikger  

      Podle mne jsi zvolil fajn přístup – jak využít materiál, který máš momentálně k dispozici.

      1. Pokud by byly povolené výplety, tak jejich dotažení by Tě porychlilo

      i znatelně.

      1. Odstranit vrzání – zejména pokud jej vyluzuje pohonný systém: kliky,

      pedály, náboje…

      1. Vozit boty s tvrdší podrážkou.
      2. Optimalizovat posed – tzn. zejména poloha sedla: výška, předozadní

      posun, sklon. A poloha úchopu – tzn. výška řidítek. To vygooglíš.

      Vedle kondičního efektu pravidelného ježdění zapracovat i na technice šlapání.

      1. Učit se šlapat „kulatě“.
      2. Šlapat frekvenčně: cca 70 – 90 otáček za minutu (více nebude na

      škodu). Jednak to méně vyčerpává organismus a druhak se bude méně prohýbat materiál než pod silovým šlapáním.

      0 0
      • staclu  
        1. Výplety jsou ty dráty co vedou ze středu kola na kraj? Proč nejsou

        povolené?

        1. Co znamená šlapat kulatě?
        0 0
        • Neunzikger  

          Dráty mají být správně napnuté. Používáním=ježděním se mohou rozvolnit. Kvalitní výplety mívají niple=matky a dráty v závitu slepené. To u Tvých kol neočekávám.

          Šlapat kulatě – zabírat po celém obvodu šlapání. Alespoň klipsny tomu znatelně pomohou.

          http://www.youtube.com/watch…

          0 0
          • staclu  

            Pak udělám ty fotky

            0 0
          • staclu  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
            0 0
      • mr.antik  

        hlavně bych se podíval co tam je za gumy, často tam jsou hrozný traktory na ježdění po asfaltu a pevným povrchu akorát brzdí.

        0 0
    • jirkous3  

      Já jezdím na horákovi, kterého jsem koupil před 13. lety jetého. Takže mám praktické zkušenosti.

      Pořádně si seřiď výšku sedla a předozadní pozici sedla. Osobně mi přišla hodně důležitá i poloha řídítek.

      Pláště jsem přehodil na šířku 1,5 s hladším vzorkem. Všechny středy (přední, zadní, šlapátka atd.)doporučuji rozebrat a vyměnit kuličky, případně kónusy – to je za pár korun. Zkontroluj jestli není vytahaný řetěz, případně vyměň, jestli to bude třeba, tak i s vícekolečkem. Dej nová lanka a bowdeny, to je taky pár korun. Kolo bude jezdit jako nové, a budeš mít pocit spolehlivosti. Pak už to chce jen hodně jezdit. Postupně vycítíš sám zda s kolem vydržíš nebo raději začneš šetřit na nové. Nenech se přesvědčit, že se na takovém kole nedá jezdit – dá.

      0 0
      • Vilém  

        A on ho tady nekdo o necem takovem presvedcoval?

        Samo, ze da jezdit, akorat vzhledem k tomu co je to za kolo a k tomu, ze asi nebude mit zrejme penez, tak nema moc smysl do toho nejak zvlast investovat.

        Kdyby aspon udelal foto v jakem je stavu, co je tam obute atd., ale jemu dela problem i precist napis na ramu.

        0 0
      • Neunzikger  

        Než ho pošleš rozebírat náby, je dobré upozornit, že bude potřebovat speciální ploché klíče na kónusy – aby je při sestavování festovně zakontroval.

        0 0
        • jirkous3  

          No jo, s tím nářadím máš pravdu. Nějaký ten klíč je třeba, já bydlím na baráku a nářadí mám fůru, tak mi to ani nedošlo.

          0 0
    • Maštík  

      a já si hlavně myslím, že si z Vás všech dělá někdo jenom srandu :D

      0 0
    • staclu  

      Tak tady mám ty fotky

      0 0
      • staclu  

        ještě jedna

        0 0
      • fousac  

        a co ze bys rad? to nevypada tak desive, jako zaklad by melo jeste slouzit.. vidlici asi nic nepomuze, tu nejspis neres, jinak jak nekdo psal vejs, vycistit, namazat, seridit, eventualne novy lanka a bowdeny..

        plaste podle toho, co jak a kudy jezdis, foukat podle potreby, vetsinou nema cenu nijak moc (pres 3 bary – 43PSI – 0,3MPa), lip uz to nejede, ale vic drnca a v terenu nedrzi, lehci plaste pomuzou, ale zas bejvaj dost drazsi a rychlejc mizi..

        0 0
      • couffy  

        Sundej z toho věci co tam nemusí být,stojan,ta kabela na rámu,odrazky atd a máš kilo dole určitě.poznáš to,je rozdíl rozjíždět 14 kilo nebo 13.

        0 0
      • nitraq  

        Jakej terén jezdíš? Pokud nějakej lehčí typu lesní cesty, šotolina apod., tak bych ti mohl věnovat dva zánovní pláště Ritchey Innovader (najeto asi 200 km), určitě ještě nějakej ten tisíc vydrží. Od loňský výměny mi akorát leží ve sklepě a tvrdnou, takže aspoň by někomu posloužily.

        0 0
    • pelhrimov  

      Jestli Ti je opravdu 14 let a ty materiály, které jsi na sem BF vložil jsou Tvoje práce, tak to je tedy SUPER a nenech se odradit některými komentáři. Do tréninkového deníku se sice zapisují věci trošku jinak, ale se svým systematickým přístupem a schopností používat Excel se v životě asi neztratíš.

      0 0
    • Tomahomo  

      Na velké „upravování“ se vykašli, prostě musíš hlavně jezdit, zlepšení přijde. A maličkost, ty průměry v xls nemáš na den, ale na jízdu.

      0 0
      • staclu  

        O těch průměrech vím ještě to budu muset nějak vymyslet.

        0 0
        • Tomahomo  

          Buď můžeš do buněk napsat nuly, nebo sumu km vydělit počtem jízd(suma neprázdných buněk).

          0 0
    • akula  

      Pokud bych chtěl tohle poladit s minimálníma nákladama, tak bych:

      • přezul na nějaký jezdivější jako třeba Continental Race King 2.0(tlak cca předek 1,5 až 2,0bar, zadek 2,0 až 2,5bar)
      • sundal veškerý balast, který není nutně potřeba (stojánek, zvonek,blatník, brašnu, odrazky), nechal bych akorát zadní bikačku
      • komplet vyčistit, promazat, seřídit, popřípadě vyměnit lanka abowdeny
      • dál můžeš pořídit SPD nebo alspoň klipsny
      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Chroman  

        +1

        0 0
      • mr.antik  

        tak tak, boty a pedály, obje klidně jetý. Zbytek, pokud funguje (nikde nic nedrhne) tak v pohodě.

        Jinak spousta lidí tu má různě doma krabice s různýma nepotřebnýma komponentama (řidítka, sedla, apod) takže se tu na fóru dá splašit spousta věci zadarmo nebo za kus čokolády :-)

        0 0
    • Neunzikger  

      Tretry a nášlapy nedoporučuji, protože ve 14 nemáš dokončený růst a byla by to půlsezónní záležitost. Klipsny ano a netřeba je pořizovat nové – v okolí je někdo v nejzazším šuplíku bude mít.

      Ve čtrnácti mne bavilo motovat/štelovat svého favorita – ten byl vybaven některými atyp klíči, tak to šlo. Kdyby Tě to lákalo, netřeba se do toho pouštět pokus–omyl, ale využij postupy uvedené na http://www.ivelo.cz/ i jinde a techdoc z ofiko stránek např. http://techdocs.shimano.com/…cs/index.jsp

      Pomůže i Birell cykloškola http://www.youtube.com/results…

      Co se týče tréninkového deníku tak např. toto http://www.mytreneek.cz/…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.