• jamizo

    Zdravim vsechny bikery a obracim se na vas s prosbou o radu.

    Chci si poridit jiz delsi dobu kolo. Cca dva roky se divam a vybiram a prebiram, az jsem se rozhodl, ze si kolo poskladam sam.

    Chci kolo na jezdeni do prace, na caste cyklo vylety a zaroven na expedicni turistiku. Zkratka abych na kolo mohl nalozit

    nosic s tezkyma brasnama a vyrazit na mesic pod sirak a pritom se nebal, ze me kolo necha nekde ve stychu. Tedy vahovy paramatr

    je pro me az na poslednim miste. Rozhodl jsem se pro CrMo rám, který bych si chtel nechat udelat u Bareše. (krom mrazka nevim kde jinde sechnat CrMo ram, je bares dobra volba?)

    Vzhledem k tomu, že jizda v lese ma u me cca 5% podil, pujdu asi do 29" kol a pevne predni vidlice (odpruzit predek nakonec muzu kdykoli potom). Ted bych se chtel zeptat, jak nejlepe osadit takovehle kolo s ohledem na moje požadavky? Chtel bych, aby kolo v pohode zvladlo hrube zachazeni a hodne dlouho a hodne toho vydrzelo.. Není zbytecne to dát cele do XTcka na moje potreby? Na komponentech nechci setrit ale zaroven nechci kupovat zbytecne vsechno v XT/XTR, kdyz bude plácnu SLX ve stejne kvalite ale o pár deka tezsi. Vahu neresim takze sahnu po SLX, penize zase nechci vyhazovat zbytecne. To jsem placl jen jako priklad. Jake byste mi poradily stredove slozeni, kliky a hlavove slozeni? Brzdy mam vyhlidle Elixiry R (160 mm kot.)

    Prevody (uvazuju o 2×10) atd planuju deorkovy. Náboje tam chci dát XT, ale už nevím jaké zvolit ráfky pro moje potřeby (mám 187 cm, 95 kg, tedka na to dam ty tezky brasny). Popř. neporadili byste mi nejakou alternativu celá zapletená kola? Zkratka bych potreboval poradit, jak to kolo osadit. Je to takový obsáhlejší dotaz, ale verim, ze mi poradite. Chci si vymazlit svoje kolo, osadit ho pro moje potreby nejlip jak to jde, ale pritom nevyhazovat prachy zbytecne. Diky moc za reakce.

    0 0
    • pee.tr  

      Nevím, kolik stojí rám na zakázku, ale vzhledem k tomu, že píšeš, že nechceš zbytečně vyhazovat peníze, tak mi trošku uniká, proč si nekoupit něco sériovýho. Leda že máš svý důvody pro úchyty na ty nosiče. Osobně bych na rasování kola výdrž s minimem nároků na údržbu sáhl po V brzdách, zapouzdřeným středu na čtyřhran a nějaký převodníky s ocelovými zuby. Náboje kol s konusem.

      0 0
      • jamizo  

        praveze bares vari ramy okolo 4 000,– hlinik nechci a kdyz jsem se ptal v kamennym ksefte na CrMo ramy, tak mi poradily akorat Ritchieho za 20 :-)) Prej uz se CrMo skoro nedelaj..

        0 0
      • karliner  

        Také bych s uvedeným zadáním zvolil spíše véčka.

        0 0
        • jamizo  

          obsezonu si vyjedu na Grossglockner.. nevim jestli bych ty Vcka neutavil.. i kdyz je fakt ze spalky za kilko muzu vymenit vzdycky.. Co rafky resp. kola? nemate nejaky konkternejsi tipy?

          0 0
          • kolda  

            natěžko jsem sjížděl glockner, stelvio a fůru jiných kopců a špalky jsem neutavil.

            0 0
          • JSt  

            s brasnama uvaris kotouce. vecka brzdi sice hur, ale furt. ;-)

            0 0
            • jipík  

              jo a to jsi slyšel kde, jezdím natěžko kolo naložené váží i se mnou 150kg a má už 20tis km a kotouče jsou originál dokonce i destičky a to od 5tis vozím náhradní, že je vyměním, DOTku jsem měnil po 8 letech a to byla stále funkční, když jsem měl kolo na véčkách tak jsem po 10tis. měnil probržděný ráfky.

              http://jipi.rajce.idnes.cz/Mysliborice/…

              http://jipi.rajce.idnes.cz/Lomy/…

              0 0
              • JSt  

                to jsem neslysel nikde, nybrz jsem se toho dopocital. kdyz uvarim brzdy ja nenalozenej se svyma 75kg, s kabelama to pujde jeste mnohem snadnej. ;-) a na pekara se nalozeny kolo brzdi hur. to jsem teda taky neslysel, jen jsem o tom presvedceny. ;-)

                0 0
                • jipík  

                  co máš za brzdy, na tom giantu jsou origo MPH giant, což jsou starý hope a je fakt, že nejsou nijak hezký ani lehký, ale výdrž mají neskutečnou a proti uvaření ji asi pomáha bytelná expanzka se seřizovacím kolečkem přítlaku resp. chodu páky, no na dalších kolech mám avidy džúsy a shimana jak deore tak XT ale nejsem si jistý že by zvládly ubrzdit naložený kolo nebo zapřahnutý malamuty, na těch blbnu jako správný bajker zablácený až za ušima :-) no teď už moc ne :-(

                  0 0
                  • obda  

                    Z pořádnýho kopce mimo asfalt na expedičním kole (kdy nemůžeš jet rychle, takže musíš neustále přibrzďovat) kotoučovky uvaříš raz dva. I ty tvoje. A věř mi, že Shimana (deore i XT) mají brzdnou sílu dostatečnou. Problém je to uchladit (malá plocha kotouče), ráfek je tak velkej, že s chlazením není problém :)

                    0 0
                    • jecnak  

                      No jestli brzdis stylem nahore na to hamtnu a dole pustim, tak te neubrzdi ani ten rafek. To ti pak totiz bouchne duse.

                      0 0
                      • obda  

                        Taky pravda :) Já tak rozhodně nebrzdím, brzdy jsem neuvařil ani se 160mm kotouči na obou kolech ;)

                        0 0
                    • mr.nikdo  

                      Uz jsem videl dusi prdlou kvuli rozpaleni rafku V-Brake…

                      0 0
                    • jipík  

                      nějaký kopec jsem už takhle naložený sjel a nic jsem neuvařil a kotouče jsou jenom 160, mám už na všech kolech co mám a co jsem měl objetou tak 2×zemegulu a to převážně s báglama jelikož s nima jezdím pořád na nákuopy, do práce a to do práce není jako přejet dvě tři ulice, ale třeba trasa Svratka Jihlava přes Žďár nad Sázavou a zpět přes HavloBrod a Hlinsko, tak si to hoď do mapy ají s převýšením ať vidíš co denně jezdím, no a neříkám že shitmana nemají dostatečnou sílu já jsem s nimi spokojen, akorát ty nový brzdy jsou tak jako titěrný takový hračkovitý jestli to chápeš jako když postavíš kindr kamion http://www.driving.ca/…2/story.html vedle klasického Macka http://www.macktrucks.com/default.aspx…

                      0 0
                      • obda  

                        Ok, trasu znám, ale to mluvíš o asfaltu, který jsem schválně zmínil. Já myslím prudké rozbité polňačky/lesní cesty, kde tu brzdu prakticky na expedičním kole pustit nemůžeš. Typu sjezdy z Ukrajinských polonin, nebo třeba, poblíž tvé trasy, sjezdy z Tisůvky a Žákovy hory (byť třeba s trochu lepším povrchem a širší, ale zhruba stejně prudké).

                        0 0
                        • jipík  

                          no takhle naložený kolo můžeš max. po spevněných cestách, jenom jednou jsem jel šotolinou a naštěstí do kopce ale sil mě to slálo jako na Grossglockner po asfaltu a tisůvka a žákova hora to nic není tam jsem trénoval v zápřahu malamuty nahoru i dolu, které jsem měl na Fryšavě pod žákovou horou, na fotce je ještě dema na véčkách ale už kvůli těm psům jsem všechny kola překopal na hydrauliky když jsem si to vyzkoušel s giantem rainierem který jako jediný v mé stáji zůstal

                          0 0
                          • JSt  

                            pes malamut a stan husky. jak se to snasi? :-)

                            0 0
                            • jipík  

                              no docela dobře, jsou to oba seveřani ne, jenom rozděleni beringovým mořem :-)

                              0 0
                        • JSt  

                          sak jsou sjezdy, kde se bojis aji nenalozenej pustit brzdy. ted v tech vranich horach jsme sesoupavali sutovisko prudky jako prase, kde jsem si nelajzl pustit ani jednu bremzu a jen to povoloval, podle toho, ktery kolo slo zrovna do smyku. O:-)

                          vecka to daly vpoho, na hydry bych nevsadil. ;-)

                          0 0
                      • JSt  

                        na tve trase neni zadnej zaznamenanihodnej sjezd. abychom zustali u nas zkus, nalozenej sjet lysou, strane… pak poreferuj o 160mm kotouci vepredu pod 150-ti kilama. ;-) na dzujsynach to bylo pri polovicni vaze na hrane, spis lehce pres. ;-)

                        0 0
                        • jipík  

                          no ze svratky směrem na železné hory to máš pořád z kopce a s naloženým kolem to jsou docela fofry http://jipi.rajce.idnes.cz/Lomy/

                          0 0
                          • JSt  

                            dyt o tom mluvim prave. pro tebe jsou fofry na vysocine. na horach davas kopce o bratru 500m vyskovych vyssi. cili jsou delsi a prudsi, ze. ;-)

                            0 0
                            • jipík  

                              jj škoda že dřív jsem neměl foťák, ale zase jsem měl VHSku kameru Panasonic, kde mám natočený na VHSCéčku, ty alpy hlavně italský, tam jsem kdysi bydlel, no a potřeboval bych to zdigitalizovat, no není na to zatím mašina

                              0 0
                        • jecnak  

                          Takze Glockner s kotoucema je jasne nesjetelnej :-D

                          0 0
                          • JSt  

                            se 160mm vepredu a 150kg vahy to imho v kuse nedas. u zigula nam tam zaclo smrdet oblozeni, s jinacima kotoucama z toho kopca zkusenost nemam. :-D

                            0 0
                            • pepek  

                              Obložení mi smrdělo ze všech prudšíchích kopců v okolí, to není měřítko. Když začne smrdět, tak je dobré přestat topit pod kotlem a začít trochu brzdit motorem.

                              0 0
                              • JSt  

                                sak to bylo sjizdeny jako clovek. tady v okoli 2105 nikdy oblozeni citit nebylo. od te doby se takhle projevil akorat trance s dzujsynama. :-D

                                0 0
                          • jecnak  

                            Tak tomu rikam statisticky vzorek.

                            0 0
                      • jipík  

                        tak a veliký shaman shitmana si to přečetl a potrestal mě resp. se potvrdilo co jsem výše psal shitmano po 20km, když si vezmu kolik salt a držkopádů bylo na gintu a nic a tady první delší vyjížďka a brzda mě zůstala v ruce co zůstala odpadla :-(

                        0 0
      • kolda  

        100% souhlas. pokud to chce jako expediční kolo, tak co nejjednodušší, tzn. Včka, klasický 4hran atd. prostě co si opraví člověk sám multiklíčem, případně servis někde na vsi.

        2×10 bych nedával vůbec, klidně 3×8 nějaký alivio. vydrží vše a nebude to dráždit.

        0 0
        • JSt  

          co si opravis na 4-hranu multiklicem? :-D

          0 0
          • kolda  

            ty nic, ale servis v každé prdeli bude mít náhradní osu, kliku, atd. stahovák se ti do brašen taky vleze.

            moje zkušenost se 4 hranem je, že jsem na tom odjel asi 10 tis km natěžko a ani jednou na to nešáhnul. kromě údržby doma, kdybys chtěl chytat za slovíčko.

            0 0
            • JSt  

              ja te nechytam za slovicko. tys napsal, ze si opravis ctyrhran multiklicem. ;-)

              kdyz mas stesti, tak vydrzi dlouho, to je fakt. na starym shimanu mne to hodilo pres 30k na mtb, akorat dneska uz to moc neplati. ale da se s tim jet aji kdyz je to v kasi a cvaka a mlati, to je fakt. kdyz se ti pridre lozisko u ht2, obrousis si osu. :-/

              0 0
          • pepek  

            Když tam dá nový, tak na tom objede svět a pak ho vyhodí.

            0 0
            • jipík  

              no mě osa prdla po 8tis. km kolem světa to máš 40075 km tak to bych sebou musel vést 4 náhradní osy

              :-D

              0 0
              • pepek  

                Musíš mít v zásobě kvalitní osy tak z roku 1995 – 1998.

                0 0
                • Vilém  

                  Tj, takova XT, z te doby, je vecna.

                  0 0
                • jipík  

                  jj to jsou ještě ty kuličkový to je pravda stačí jenom osky kuličky když nevysypeš do blata můžeš používat vesele dál :-D

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
        • jipík  

          4hran dopadne takhle http://www.bike-forum.cz/…o-kopru.html , nejlepší je dutá osa

          http://www.kupkolo.cz/…90–9s_z5337/

          0 0
          • JSt  

            podle me je podstatny, ze nahradni misky s loziskama se daji vpoho vzit do kapsy a na vymenu ti staci petka bambus a kleste, ktery nekde vyptas. platovy klic na shimano matku muzes pribalit k nahradnim miskam, ale taky lze alternativne nahradit. ;-)

            0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • DaSnail  

      véčka, 4hran, ráfky napr wtb dual duty fr

      0 0
    • snílek  

      Ahoj,

      u toho Bareše si dej pozor na následující věci:

      1. Sedlová trubka s dostatečně tlustou stěnou
      2. Hlavová trubka s dostatečně tlustou stěnou nebo s naletovanejma

      kroužkama na obou koncích (jinak ti může prasknout její okraj jak na něj působí hlávko)

      1. horní trubky zadní stavby přivařený nahoře až k horní rámový

      trubce, ne jen k sedlový (jinak to praskne časem)

      1. pořádně závitníkem protaženej střed, výstružníkem sedlová trubka

      a zafrézování úchytů na kotouč. brzdu (pokud to bude na kotouče)

      1. jestli nebude štrejchat převodník o zadní stavbu
      2. jestli nebudou kliky štrejchat o zadní stavbu
      3. jestli nebudou malý pastorky kazety štrejchat o zadní stavbu
      4. doporučuju okopírovat geometrii nějakýho stávající kola

      Zní to absurdně, ale se vším nahoře jsem měl problém a nebo budu mít problém časem (někde to praskne). Barešovi to musíš všechno říct, jinak na to nebude myslet. Na rám mi zezačátku nešly namontovat kliky, kazeta, sedlovka ani pořádně střed a brzda byla nakřivo. Asi umí silniční kola, ale MTB mu opravdu nejdou:) Ty chyby pro mě byly docela šok, vzhledem k tomu, že vaří rámy asi milión let. Normálně mi dělá rámy Mrázek a tam nikdy nebyl s ničím problém. Nemá ale nikdy čas.

      Abych navrhl konstruktivní řešení, tak tady je další možnost – Inbred

      Navářky na nosič to má, na véčka ale ne…

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • gorre  

        Che che… já měl u Bareše i křivou zadní stavbu a chuťovku v podobě výztuhy u kotoučovky z držáku dynama vod velamosu… :)) přestože jsem v zakázce uved, že tam chci „trubičku“, nicméně bylo to v roce 2002 a pro odborníky z Brandejsa nad Labem v tu dobu kotoučovky ještě nebyly standard… možná nejsou ani dneska.

        Jinak stejný závady se vyskytujou i u jiných českejch CR-Mo výrobců, i u těch co vařej ze značkovýho materiálu a tvářej se na webu jak největší borci co si podávaj ruce s Benem Serrotou i Chrisem Chancem :))

        0 0
        • snílek  

          Jo, no křivý to mám taky, ale to už je v podstatě drobnost oproti tomu ostatnímu a při jízdě to nepoznám:D

          Jinak třeba těch závad jako jsou sváry na špatnejch místech nebo slabší trubky než by měly být apod. si jako laik nevšimneš a pokud nevážíš 100kg nebo tomu nenakládáš, tak je to asi jedno. Ono to je i na spoustě taiwanský konfekce.

          0 0
    • Rubi  

      kazdopadne jestli tam budes davat kotoucove brzdy, tak bych volil neco od shimana rocnik 2012 a vys, s avidem si leda tak uzijes nervy

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • oddie  

      Od Bareše jsem měl v minulém století svařeného expedičního silničáka…

      Na to zadání, jak už tu zaznělo, bych volil také V-čka, ale pokud budeš chtít časem odpruženou vidlici, na V-čka se použitelná nekoupí. A tuhle volbu, jestli odpružená někdy ano či vůbec ne je dobré udělat předem i kvůli geometrii.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • scret  

      vyprdni se na vecka, jak tu mnozi radi a kup mechaniky Avid BB7…

      0 0
    • Kamikaze 591  

      Brzdy avid BB7, řazení xt, zbytek slx. Jak psal Jura, tak náhradní misky není problém si s sebou vézt.

      řidítka, představec sedlovku nějaký základní hliník.

      0 0
    • Neunzikger  

      Expediční kola dělá Rotor http://www.rotorbikes.com/de/ . Dost jich osazuje Rohloffem – převody schované v olejové lázni jsou méně náchylné na zasvinění i poškození. Je to méně starostí o kolo na cestě. Zajeď si do Lipska to okouknout.

      0 0
      • scret  

        otazka jakej ma rozpocet a navic, co bude delat, kdyz se mu rohlik nekde v pustine rozsype?:)

        Nestava se, ale…

        Precijen, chce to i jako expedicni kolo…

        0 0
      • alinceb  

        Jojo…známej si taky myslel, že Rohlík je nesmrtelnej. Teď se vrací vlakem z Kopky. Ujel 150km a porouchalo se mu řazení. Detaily neznám, ale asi to bylo v tamních podmínkách nepravitelné, jinak by to nevzdal…

        0 0
    • jecnak  

      Na Barese bych se vykaslal. Nemam s nim dobry zkusenosti jak co do kvality, tak co do rychlosti a jednani. Nemluve o tom, ze ocelaku se da sehnat velka spousta. Osobne bych ani na ocelaku netrval, ale je to tvuj boj. Proc? Protoze ocelak se hrozne krouti v zaberu pri nalozenem kole (predni, zadni brasny, brasna na riditkach). Neni to vubec prijemne. Pokud budes mit na vyber, tak vzdadu doporucuju aby mel ram solo uchyt na blatnik a solo na blatniky. Vpradu je dobra vidlice s uchytem primo na bocni drzaky brasen.

      Na 2×10 zapomen, protoze pri nalozenem kole neuslapes kopce. Doporucuju 3×10 a vzadu 11–36.

      Nejsem sice holka, ale hlavovku (s prumyslovymi lozisky kvalitniho vyrobce) a stred (Hollowtech 2 + nahradni loziska s sebou) ti poradim takovy, ktery bude pasovat do tebou vybraneho ramu. Brzdy Avid BB7. Samozrejme blatniky. Sedlo dle preferenci. Riditka spis klasicky 25,4 prumer a 60 sire aby se na ne veslo svetlo, navigace, zvonek atd.

      0 0
      • Pac029  

        Neni to zas tak moc prehanka s tim kroucenim? Vetsina fy zamerena na expedicni bike stale dela hlavne z CrMo. Ale na Barese bych se taky vykaslal, pokud custom tu, tak SB, Delfyn a pod., nebo treba On-One, Surly apod. Taky co znamena mesic se toulat a kde? Podle toho bych volil jak to bude vypadat, pokud to bude univerzal, jak je v zadani a expedice bude spise ve vicemene civilizovanejch krajich a zas tak moc jich nebude, moc bych to nehrotil, mix Deore-XT a BB7 bude ale v poho. Jinak ale jo.

        0 0
        • jecnak  

          Jel jsem na ocelaci v plny nalozi (vic jak 30kg bagaze) a jizda ve stoje byla velmi neprijemna, jelikoz se kolo kroutilo jak pidalka. Urcite bych nejezdil ve stoje delsi useky, ale obcas jsem si chtel ulevit zadku a nebo se protahnout. Samozrejme jet s na tom jinak normalne dalo.

          Taky si myslim, ze zakladatel vlakna to moc proziva a bohate by mu stacila nejaka konfekce. Na jezdeni po Evrope je to uplne fuk, kdyz obchody s kolama jsou v kazdy dedine. Spis je dobry nemit na kole neco specialniho.

          0 0
          • pocestny  

            Ječňák má pravdu s tou tuhostí. Na cesty do práce je to fuk, ale na ty expedice s naloženým kolem bych bral radši hliník. U něj nebudou problémy s tuhostí. Já jsem kdysi jezdil cykloturistiku s CrMo silničním rámem a CrMo horským rámem. A u obou kol jsem měl problém s tuhostí rámu, s tuhostí nosiče, na kterém byly brašny a s tuhostí výpletu zadního kola. U toho horáka to samozřejmě „plavalo“ méně, ale i přesto. Takže dneska bych na cykloturistiku šel do hliníku a nechal si udělat pořádný tvrdý výplet zadního kola. Sériových rámů je výběr jak prase…

            Ty mu jako doporučuješ trojplacku 22–32–42 a s kazetou 11–36? Nebo co přesně? To by jel „na kašpárka“ asi dvakrát pomaleji než pěšky. Nejmenší placku bych si na expediční kolo dal 26 zubů a kvalitnější 8mikolečko s 11–30 zuby. To někde v pustině sežene mnohem snáz, stejně jako 8mirychlostní ře­těz.

            Joo, a taky bych se vysral i na kotouče, odpruženou vidlici a kola 29", bo shánět někde za Uralem nový 29" plášť může být problém. I ty véčka v pustině opravím takřka kusem dřeva, drátu a tkaničkou do bot. Čím jednodušší, tím míň problémů. Záleží, kam bude jezdit, v Evropě je obchod v každé vesnici.

            0 0
            • JSt  

              na krouticim se ramu furt muzes jet, narozdil od prasklyho. kdyz se tu ohanis uralem a 29er. a tam ti povari spis ocel nez hlinik. ;-)

              0 0
              • pocestny  

                S problémem svařování hliníku v pustině máš pravdu. Nemyslím si, že by nějak hrozilo, že by při cykloturistice rupl rám (zažil jsem ruplé nosiče, nebo utrhnuté šroubky od nosiče, nebo vytrhnuté nyple z ráfku, podělané osy, podělané středy, ruplé sedlové ližiny, atd., ale žádný ruplý rám.). Nicméně pokud sežene fakt tuhý CrMo rám, tak prima – jo, klidně. Mě je to fuk. Jízda na plovoucím kole je nepříjemná jak prase.

                Btw. jezdil jsi už někdy s nosičema na těžko?

                0 0
                • JSt  

                  kdysi davno jednou a uplne to stacilo, abych pochopil, ze tudy cesta nevede. :-)

                  0 0
                • oddie  

                  Jezdil jsem kdysi dávno s nosičema na těžko na kole s ocelovým rámem svařeným u Bareše, s nosičem Sport Arzenal (tehdy zrovna nějak začínali, takže v podstatě novinkou), a nekroutilo se mi ani jedno.

                  0 0
                • Pac029  

                  A to ja teda zase verim, ze to prdne jak nic i pri cykloturistice… pech je pech, stejen jako par blbe projetejch der. A 29er plast v nejakym prdelakove? Proc ne, vzdyt tam pasuje krosovej 622, coz je kdekoliv dost rozsireny rozmer rafku.

                  0 0
            • MlokCZ  

              To by jel „na kašpárka“ asi dvakrát pomaleji než pěšky.

              22/36 s obvodem kola 208cm, kadence 80ot/min → 6,1km/h. Chodíš běžně pěšky do prudkých kopců rychlostí 12km/h? :-)

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
      • karliner  

        Jeden ze solo úchytů vzadu byl asi myšlen na nosič – pod to bych se podepsal, pokud mají brašny větší váhu (nebo hmotnost, no..) je to hodně důležitá věc. Imho důležitější než véčka vs. mech. kotouče. Jinak tedy co se týče brzd, můj expediční bike brzdily kantíky a taky to šlo, jak už tu někdo psal, s kolem v plné náloži se přeci jezdí o dost opatrněji.

        0 0
    • jamizo  

      Tak ted v tom mám guláš úplný. Volal jsem ted jeste panu Mrazkovi, ktery mi sdelil, že vaří rámy jen z duralu. Oceláky prej vůbec. Tak ještě uvažuju jestli nejít do nakonec do duralu od Mrazka. Říkal jsem mu na co to kolo chci a on povidal,že dělají tandemy a kola do nejtěžšího terénu takže by v tom materialu pro moje potreby nevidel žádný problem. Chtěl jsem CrMo protože hlinikove slitiny v čase degraduji a ztraci sve vlastnosti (aspon co tak rikaji kluci vypočtařský u nas v praci ze po sedmi letech je to docela jiny material).. No to je dilema. Jinak Kluci diky moc za prispevky.

      0 0
    • scota  

      RB CRR s navářkama na nosič. Je to sice hliník, ale je otestován na expedici do Afriky – Uganda. Uvažoval bych ale o jiné vidlici než Epicon.

      0 0
    • Jenda  

      jen zbezne, brzdy bych dal BB7, vyhoda kotoucovek a snadna opravitelnost Vecek. Zas pokud neplanujes jezdeni nejak zasadne mimo civilizaci tak je to skoro jedno. Veckum bych se vyhnul, nalozeny kolo s tvym skoro metrakem by mohl byt problem. Navic kdyz sance ze ponicis rafek tak ze nebudes moc poradne brzdit je imho daleko vetsi nez ze zkurvis neco na kotoucovce.

      0 0
      • pocestny  

        No to je vlastně pravda – poškozené ráfky jsou docela velký *******, asi je rozumnější vzít na cestu pár náhradních dílů na BB7, než řešit podělaný ráfek.

        (Takže beru zpět to své doporučení na véčka.)

        0 0
        • JSt  

          tomu nerozumim. jako kdyz mas kotoucovy brzdy, tak nemusis jezdit po rafkach nebo to rafky nejak imunizuje vuci poskozeni? ;-)

          0 0
          • pocestny  

            Ty seš troll. Každý to pochopil, že véčka obrušují ráfek.

            0 0
            • JSt  

              nadavas mi a jeste pises nepravdu. :-P

              ja to teda pochopil tak, ze ma strach z nakoplyho rafku, kdyz neprojde skrz celisti. jenze pokud se nevleze rafek do celisti, neda se na nem ani moc seriozne jet – co nejdriv vymena at mas brzdy jakykoliv. ;-)

              kolik km trva, nez probrzdis rafek? 20–30k km? :-)

              0 0
              • alinceb  

                V jednom měl ale pravdu: Ty seš troll. :D

                0 0
              • fousac  

                S trochou „štěstí“ se daj ráfky odepsat na 80km závodě..

                0 0
                • JSt  

                  jo, kdyz to treba narves do stromu, tak odepises raf ani ne na pul metru klidne. :-)

                  ted trosku z vaznejsi jamky. to se ti nekdy stalo, ze bys probrzdil raf po 80-ti km?

                  0 0
    • Jakobo  

      Kdo vybira prebere, Taky bych rekl, ze to moc hrotis.

      Ja jsem mel jeste do nedavna Trek FX 7.2 za 10.000 Kc. Na tom kole jsem projel pulku Norska, jenom loni najel 8000 km do prace a po horach. Bohuzel mi nevyhovovala geometrie, mel jsem velikost 22.5" s delkou 570 mm, coz bylo pro me malo, jinak nejlepsi kolo, co jsem kdy mel.

      Neuveritelne odolne kolo, lehky, ale tuhy ram, ani s brasnama ve stoje se moc nekroutil. Vyhoda – jednoduchost, drzak 3×8, vidlice s ockama -snadna montaz predniho Arsenalu. Doporucene modifikace pro cestovani – plaste aspon 622–42 (ale do ramu se vlezou v pohode i nejake 29"), koolstopy spalky a casem jsem dal pevnejsi kola. Po zkusenostech bych dnes dal kliky s dutou osou, ac ta vydrz 4hranu je neprekonatelna, je tam dodnes puvodni.

      Porid si co ches, ale jestli budes jeste dalsi 2 roky premyslet a vybirat, tak toho moc nenajedes.

      0 0
    • Milvus888  

      Single Be

      0 0
    • Kosta  

      Jenom taková zkušenost, měl jsem přehazovačku XT 09, jak se do ní dostalo trochu bordelu, přestávala řadit, navíc byla strašně citlivá na „křivost“ patky, na trochu křivé patce ji nebylo možné normálně seřídit. Výměna za 8sp SRAM X4, vyměněno na NErovnanou patku, 2 roky absolutně bez problémů, zhruba 2 pády na přehazovačku, po dvou letech výměna vedení, seřízené v rychlosti za 5 min bez nějakého ladění a jede opět bezproblémově.

      0 0
      • Vilém  

        Nj. to je proste vlastnost starsiho shimana s tahem 2:1. Tam sram chodil lip, nebylů tak nachylny na serizeni atd.

        Ted u 10sp je to uz i u shimana podstatne lepsi.

        0 0
    • gorre  

      Pokud bys využil velikost S, je stále v ČR skladem za cca 10 Salsa Fargo 29er i originální pevnou vidlicí, což je ultimátní expedition bike… vlastně si lepší neumim představit co se týká zpracování a image.

      0 0
    • dancing dog  

      Mam podobne zamerenej bike, ocelovy ram I s pevnou vidlici,od "www.delfyn.cz, kvuli nosnosti z nezeslabovane oceli.Sada alivio 9sp, 4hran,pevna sedlovka,zatim Vecka,ale naboje na kotouc,na podzim prijdou BB7,urcite s orig.avid SDpakama..

      0 0
    • kamaro  

      Jezdíme tato kola: http://www.kamaro.cz/index.php…

      Nedávno jsme se vrátili z třítýdenní cesty po Švédsku – 1620km, natěžko (zadní brašny, přední brašna, jedno kolo navíc s připojeným nákladním vozíkem – kopie monoportera, ale domácí výroby). Kola jsme si stavěli právě pro podobné cesty, loni jsme je trochu provětrali v Rumunsku a Ukrajině, letos s podstatně větší zátěží ve zmíněném Švédsku – měli jsme s sebou jídlo na celé dva týdny.

      Kola fungovaly bez problémů, ale tři týdny byly limitní pro řetěz. Pouze jsme dvakrát přimazávali, ale nebyla možnost řetěz pořádně očistit. Třetí týden už nebylo řazení tak spolehlivé jako na začátku. S brzdama nebyl problém, ale jižní Švédsko je rovinaté (ale ani na Ukrajině nebyl problém).

      Po zkušenostech by naše kola vypadaly trochu jinak. Cr-Mo rám s pevnou vidlicí, přední i zadní nosič by byl přímo součástí rámu (tzn. byl by přímo navařený na rám a byl by vytvořený z Cr-Mo trubek). Excentrický střed, rozebíratelná zadní stavba, Alfine 11s a řemenový pohon. Vzhledem k výše uvedenému by byl rám vyrobený na zakázku. Brzdy bych už asi taky volil kotoučové, hydrauliku. Kvůli použití Rapidfire řazení Alfine a hydraulických brzd bych i oželel neuvěřitelně pohodlná řidítka Salsa a vyměnil je za nějaké turistické bullhorny.

      Jakýkoliv nosič přimontovaný na rám bude vždy měkký, když se naloží brašnama. Používáme ocelový expediční s nosností 30kg, ale stejně se při jízdě ve stoje kroutí. Z tohoto důvodu bych nejraději nosič přímo integroval a použil silnější trubky.

      Pozor na možnou prostorovou kolizi kotoučových brzd a nosiče, na některých rámech (v podstatě na všem co doma mám) by svislá trubka nosiče byla v kolizi s kotvením brzdového třmene v rámu.

      Odpruženou vidlici bych nechtěl, je to akorát zdroj problémů a s naloženým kolem stejně nemůžeš jet tak rychle, abys odpružení využil. Nemůžeš nikam rychle vletět, protože zničíš zadní kolo silně zatížené brašnama. Moje zadní kolo zatížené brašnama a s připojeným vozíkem nejde odlepit ze země, pokud kolo chytnu za sedlovou trubku nad přesmykačem a pořádně zaberu, tak ho stěží posunu stranou o pár centimetrů, zvednout ho třeba na obrubník je nemožné.

      Jinak si myslím, že na podobné trasy je zbytečné dávat sady z vyšších řad. Deore bohatě stačí. My máme kombinaci Sora/Alivio a funguje to precizně. Až na výše zmíněný problém s totálně zasraným řetezem, kdy už byla v řazení prodleva.

      0 0
      • Jakobo  

        To, cos napsal ma smysl, je videt, ze mas zkusenosti.

        Rozebiratelnou zadni stavbu bys chtel kvuli privarenemu nosici, aby se vesl do krabice nebo do auta? Jinak je to imho zbytecne, nikdy jsem to nepotreboval. Do krabice se ram vleze i se zadnim nosicem, s prednim ne, v tom bych taky videl problem v pripade nerozebiratelnosti.

        Pak s tou prevodovkou si taky nejsem jist. Jak sam pises, Alivio funguje obstojne, Rohloff bych na takove kolo nedaval uz kvuli riziku kradeze a s Nexusem/Alfine budes mit proti 3×8 nizsi rozsah a navic budou chybet lehke (a tolik potrebne pri jizde na tezko) prevody (mas-li dodrzet spravny nejnizsi pomer a rozlousknuti kolecek bych pri cestovani radeji neriskoval).

        Ja odjizdim za 2 tydny na Korsiku a Sardinii natezko, zacinam stavet kolo primo pro tuto akci. Chci klasiku MTB kvuli tezisti (drive jsem hodne jezdil na trekovi), 2× zeslabovany ram z Tange CrMo (neni to uplne idealni, ale nic jineho ted nemam, doufam, ze vydrzi, nebal bych se ani hliniku). Osazene bude zachovalou sadou Exage 3×7 (vydrz) a po 2 tydnech budu preventivne menit retez, pocitam, ze to bude akorat.

        Jednu chvili jsem i premyslel, ze bych dal silnicni rodla a dualy, na kole budou kantiky. Jenze doma mam jen nejake 2×7 RSX a s tema bych 3placku nerozchodil, nakonec rovne rodla a delsi rohy. Uvidim, jak se to osvedci. Mimochodem, jen samotne kola maji asi 6 kg! Schwalbe Marathon po 1.2 kg, RMX Dragon 36 dratu, tezke duse… Hodim sem pak fotku.

        0 0
        • Vilém  

          Rozebiratelnou zadni stavbu potrebuje kvuli nasazeni remenu.

          0 0
          • kamaro  

            Přesně tak, v případě použití řemenového pohonu je potřeba někde v zadní části rámu vytvořit rozebiratelný spoj pro protažení řemene, který se na rozdíl od řetězu nedá rozpojit.

            U řemenového pohonu nechci využívat kompletní systém od Gates Carbon Drive (komplet cca 6000,–), ale vlastní systém s využitím standartních řemenových pohonů. Měl bych se vejít do cca 1500,– za komplet.

            0 0
            • Jakobo  

              rozebíratelná zadní stavba – kvuli remnenu jasne, ale me to prave spis pripadlo, ze chces neco jak dela Ritchey, komplet odmontovat zadni stavbu.

              0 0
      • jecnak  

        Alfine se da kombinovat s dualama http://www.sussex.com.tw/versa.html

        0 0
        • kamaro  

          Ano to vím, bohužel páky jsou dost drahé (cca 5000,– oproti rapidfirům za několik set) a dobré mechanické kotoučovky na silniční páky jsou také dražší než běžné hydrauliky na rovná řidítka. Za tu cenu by mi to asi nestálo.

          Offtopic: Pro budoucí silničku chci osadit Alfine Di2, ale pro expediční kolo bych volil klasiku. http://www.bike24.com/p252060.html

          0 0
          • alinceb  

            BB7 Road zas takovou ránu nestojí a nic lepšího pro dualy stejně asi neseženeš…

            0 0
            • Vilém  

              No zrovna ta co odkazujes neni zrovna levna, treba Axit je ma o litr levneji.

              0 0
              • alinceb  

                Jen sem to hodil do googlu. Individual je jednu dobu měl taky za super peníze…

                0 0
      • kamaro  

        Připojím ještě dvě fotky mojí soupravy, se kterou jsem jezdil ve Švédsku. A doplním krátký popis:

        Kola jsou popsána na našich stránkách (odkaz výše), oproti popisu je doplněný přední nosič a konstrukce s pevným plastovým boxem na zadním nosiči.

        Na předním nosiči je brašna s karimatkou a spacákem. Určitě by bylo lepší použít přední boční brašny kvůli stabiltě (takhle je těžiště moc vysoko).

        Na zadním nosiči je vytvořená konstrukce do které zezadu zasouvám stativ (aby to neklepalo a dobře se s tím manipulovalo tak je tam vytvořený takový tubus z karimatky obšité pevnou látkou).

        V plastovém boxu se ukrytá zrcadlovka + 4 objektivy. Na fototechniku takového rozsahu je to ideální řešení, nenateče do toho, je to mechanicky chráněné a rychle přístupné, navíc se to dá celé zamknout. Manželka používá podobný box na doklady, mapy, průvodce,… Její provedení je navíc odnímatelné, takže se dá celý box vycvaknout a vzít s sebou jako zavazadlo (má to i ucho na přenášení).

        Zadní vozík je homemade kopie monoporteru narychlo spíchnutá před cestou. Krabice je IKEA, víko drží perfektně, oproti brašnám krabice dobře drží tvar a lépe se v ní hrabe, dělají navíc dvě velikosti (toto je ta větší). Za boxem je ještě na rámu ve vodotěsné krabici 12V baterie, která se nabíjela solárním panelem. Panel se připínal na víko boxu (na fotkách není, ale jsou možná vidět miniaturní přesky na krajích víka). Měli jsme s sebou i malý měnič 12VDC/230VAC pro nabíjení baterií a pod.

        Odhadovaná hmotnost kola s brašnama cca 30kg, vozík s nákladem cca 25kg, já vážím 60kg. Nejlehčí převod 22–25, nejtěžší 44–12, což je rozsah 416%. Rozsahu Alfine 11s bych se nebál, protože je v podstatě shodný – 409%. Lehčí převod nemá cenu, to už je opravdu lepší tlačit, těžší převod nepotřebuju. Pro rychlost 35km to stačí bohatě, rychleji nemám potřebu jezdit (jsem přece na dovolené, navíc vozík se někdy chová nevyzpytatelně a dokáže s kolem dost zacvičit).

        0 0
        • Vilém  

          Rozsah Alfine 11 je mozna stejny, ale nekde si nastuduj maximalni povoleny primarni prevod. Kdyz to osadis, tak abys vyhovel vyrobci, tak celkovy prevod vychazi hodne do rychla. Kdyz das lehci primar, tak zase hrozi, ze odrovnas planetova kolecka.

          0 0
          • kamaro  

            Doporučený primární převod je 1.9. Nejlehčí převod poté vychází 1.9×0.527=1.000

            Jak jsem psal již výše, na kolech máme nejlehčí převod 22/25=0.88

            Přišel bych tak o jeden nejlehčí převod, což neberu jako tragédii, když jsem ho měl za celou cestu zařazený asi třikrát. Jinak na většinu kopců stačil prostřední převodník.

            0 0
            • jecnak  

              Zalezi kam jedes. Jestli relativni roviny a nebo treba Alpy. Ja bych se s lehkymi prevody jen nerad loucil.

              0 0
            • Vilém  

              Tak pro tve pouziti a tvoji vykonnost to asi bude OK, kdyz s tim pocitas. Pro pouziti na beznem horaku, me toto omezeni odradilo, chtel jsem Alfine jako nahradu za rohloffa, o ktereho jsem prisel.

              0 0
        • jecnak  

          Jen jeste uvaha, ktera me od cykloturistickeho pouziti prevodu v nabe odrazuje. Co kdyz se ti na tom naboji ci razeni cokoli rozbije? Nahradni dily prakticky nikde nemaji. Totez remen, ktery nema neomezenou zivotnost. Na klasiku koupis aspon zakladni soucastky na zprovozneni pomalu v kazdem mestecku.

          0 0
          • kamaro  

            Je to samozřejmě na zvážení. Stát se může cokoliv. V Rumunsku jsem třeba vybral díru, proseknul jsem plášť na zadním kole, byla tam díra asi 5mm. Prohodil jsem pláště, přední není tak zatížený. Po nafoukání se v tom místě vytvořil hrbol, duše pomalinku vykukovala skrz plášť, bylo to z boční strany, ne přímo na běhounu (prostě proseknuté o ráfek). Úkolem bylo co nejdříve sehnat plášť, standartní rozměr 622–35. Podařilo se to až třetí den. A přitom to byl pouze standartní plášť. Takže ona i ta dostupnost standartních součástek může být problematická a rozhodně se nemusí podařit sehnat přehazovačku v každém malém městečku.

            Řemen se pochopitelně dá vzít náhradní, váží pár desítek gramů. Navíc jeho životnost je větší, běží v přímé lince a nemůže se trhnout při neopatrném řazení. Celý problém se tak přenáší na zadní náboj, kde s tím opravdu v případě poruchy nic neuděláš. V nejhorším případě bych sháněl cyklo obchod, kde bych musel kolo osadit standartním systémem s přehazovačkou. Myslím si, že výše uvedené komponenty bych sehnal ve stejném krámě jako ty tu přehazovačku.

            Ideální řešení neexistuje, je to vždy kompromis.

            0 0
            • jecnak  

              Jeste si zive pamatuju, jak jsme shaneli v nedeli v Rakousku stejny plast o kterem pises, protoze praskla patka. Nakonec jsme ho koupili v nejake garazi u benzinky :-)

              Co se tyce remenu, tak bych volil spis retez, protoze klasicky siroky k Alfine/torpedu sezenes opravdu vsude.

              0 0
              • kamaro  

                Ano, ale o řetěz je třeba se starat, mazat, čistit. Na cestě na to nemám vybavení jako doma v garáži a taky se tím na dovolené nechci zabývat. Navíc když se řetěz jenom domazává tak je časem celý ulepený, řazení nefunguje tak jak na dokonale čistém řetězu, celé to povrzává a manželka má každou chvíli otisk převodníku na lýtku (mnohdy i na levé noze, jak to dělá opravdu nevím). Sice se u řazení v náboji dost těchto negativ ztrácí (řadí to pořád stejně), ale přece jenom je řemen čistější řešení – třeba i při opravě defektu se sice zašpiníš o prach na ráfku, ale aspoň nejsi umazaný od řetězu.

                0 0
                • Vilém  

                  Nj, ale rec je o retezu v kombinaci s vicerychlostni nabou. Tak pak vetsina popisovanych problemu odpada. Zustava jen mazani a to bych nevidel jako nejaky problem, pripadne se daji sehnat domazavaci zarizeni, dela to myslim i rohloff.

                  0 0
                • Jakobo  

                  Hele, neco delas blbe. Trocha oleje nebo v nejhorsim! nejaky krem na ruce se vzdycky vezme, retez otrit a manzelce dej kliky s plastovym krytem, zabrani nejhorsimu. Ja ani doma retez necistim.

                  0 0
            • Jakobo  

              Ja jsem byl taky nadseny do prevodovek (Sachs, Nexus, Alfine), ale uz jsem trochu vystrizlivel. Je to super na mestske preibizovadlo, ale na takovehle pouziti porad nejlip vychazi treba to Alivio 3×8, sam to konecne pises, ze krome vytahaneho retezu nebyl problem. Cenove se vlezes do 3000 Kc, velka variabilita prevodu, temer neznicitelne, pokud nekde neutrhnes hazku (namontujes klec) atd. U prevodovek bych se opravdu bal nejake neopravitelne zavady, u toho Alivia snad muze jen prasknout orech.

              Deravy plast jeste na dlouho zachranis podlozenim kouskem stareho plaste nebo aspon duse, bezne se to dela.

              0 0
              • alinceb  

                Známý jel letos Kopku a Rohlík mu „odešel“ po 2 dnech – nějaká banální závada, ale na východním Slovensku prakticky neřešitelná. Nakonec to zabalil a jel domů vlakem.

                PS: Na půli cesty (v Ostravě) mu jiný kamarád půjčil své MTB a dovezl ho zpět na Slovač, takže nakonec celý závod dojel, ale už mimo pořadí kvůli porušení pravidel.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse