jak rozdělat vidlici?(bazmek překáží)

35 nepřečtených
  • blisterexist

    Ahoj, neptejte se jak a proč se to stalo, ale z toho táhla mi vylezla taková tyčinka. Boužel nejde ani z5 do táhla ani ven. Prosím o radu jak ji z tama dostat, abych mohl vidlici rozebrat. Celé táhlo bude nové, takže jakýmkoliv způsobem rozebrat vidlici, a nepoškodit závit ve vnějších nohách…?

    dík za rady

    0 0
    • blisterexist  

      napadlo mě to ufíknout flexou, a ten zapuštěný zbytek odvrtat

      0 0
      • akula  

        a nebo ufiknout a zbytek pomocí důlčíku, starýho ventilu z motoru nebo něčeho podobnýho natlouct dovnitř

        0 0
    • blisterexist  

      opravdu nemá nikdo nějaký jiný návrh?

      0 0
    • Carloss  

      co vyšroubovat celou patronu?

      0 0
    • xshreck  

      vidlici jsem měl rozdělanou a to ještě pod dohledem :-) jetli se nepletu, je to v noze kde je pružina?

      být tevou, tak si sundám první kolo, sundám představec a sundám celou vidlici ( nechtěl jsem to taky dělat ale radši jsem to na radu zkušenějšího udělal a byl jsem rád.).

      Potom zkus povolit drouhou stranu vidlice ( nevím co máš zač… ale já mám jakousik toru ). Nejlepší je si najít manuál, jak se to má dělat.

      A potom by se do toho mělo klepnout ( do obou stran) a celá vidle by měla vyjet nahoru.

      ty tyčinky asi budou tohle. Opravdu nevím ale, jestli ti nekecám :-)

      tora

      0 0
      • xshreck  

        hm tak kecám jak se na to koukám … :-)

        0 0
      • blisterexist  

        no jde to z nohy kde je tlumení, a předtím to tam nebylo, a bouchat do toho nemá cenu, to bych první musel povolit ten šroub coš jaksi přes tu věc nejde:-(

        0 0
    • blisterexist  

      takhle vypadá rozebraná vidlice(foceno před tím než se to pos…)

      to táhlo ze kterého to vylezlo je podtržené červeně

      0 0
      • milan1  

        Tohle je přeci náramě jednoduché, už když se na to podíváš.

        pístnice je ocelová trubka, na koncích jsou dva uzavírací díly z Al, které jsou zajištěné zalisovanou drážkou a čtyřmi důlky proti otáčení. Uvnitř je díl (ta tyčka s šestihranem na konci) ovládající expanzní útlum. Tohle je prostě nerozebíratelný celek, který se vede jako náhradní díl i s pístkem tlumiče, jinak nelze získat, alespoň u Manitou, tato konstrukce je totožná. Manitou uvádím proto, že vím, že tyto díly byly dostupné u RST to nevím jistě.

        Vnitřní tyčka, která vyjela je následkem pořádného rázu na zamčené vidlici a vrátit vše zpět nic nevyřeší, těsnost bude ztracena a vrátit vše zpět je o výrobě většiny poškozených dílů nových, bylo by to zakázkové a daleko dražší, než originál. ( Tohle bývá také cena za extrémě tvrdě zamykající vidlici u jezdce, který zamyká všude) Tyčka ovládání kromě lehkého pohybu by měla zaručovat i těsnost a to současné provedení je přesný opak. Pohybovat s tím nejde, protože vnitřní ovládání prolisovalo pořádnou silou do spodního Al dílu.

        To je celé – oprava jedině výměnou.

        0 0
        • blisterexist  

          TO VÍM že jediná oprava je výměnou, tohle je staré foto když ještě byla ok, pokud máš rozkes dílů na tuto vidlici, tak dovozce dodává celý díl č 20, což je ta tyčka v červeném obdélníku a ta trubka o 1 díl níž, takže uplně nové, stojí to kolem 600kč

          0 0
          • milan1  

            Když tohle víš, tak v tom případě nerozumím tomuto vláknu.

            Jak jde rozebrat, musíš vědět, když máš foto tohoto typu. Které díly zachovat a které není třeba šetřit také. Jak budeš postupovat je tvá věc.

            Důležité je nedoku… spodní monoblok.

            Za rozhodující považuju informaci právě tu, kterou jsem psal, že to musíš nahradit komplet a když jsi měl rozděláno už dříve a víš co je uvnitř, tak není co řešit.

            0 0
    • juli  

      Asi budeš muset napsat, jak se to stalo. Ta šestihranná tyčinka tam totiž nepatří. Že vy jste se v tom zase vrtal pane doktore?

      0 0
      • d69  

        Nazrál čas ,tak se ptám i za ostatní „jak a proč se to stalo"?

        0 0
      • blisterexist  

        ano, ta má být vevnitř ale praskla a vyjela a už nejde z5

        0 0
        • juli  

          Jó takhle. Takže celá spodní část olejového tlumiče bude nová.

          Prostě to tam opatrně naklepej zpátky, až bude prostor pro nasazení inbusového klíče. Nic jiného nezbude, asi je to trochen ohnuté, proto to nejde volně zpět.

          0 0
          • blisterexist  

            už jsem zkoušel, nejprve jemně a z toho se vivinulo zběsilé flákání kladivem do té věci, ale ani ťuk

            0 0
            • juli  

              Když to šlo tam, musí to jít i ven. Musíš počkat, až erekce pomine.

              Jinak bych to viděl na provrtaný inbusový klíč, nebo péči servisu, který bude mít ochotu se tomu věnovat.

              0 0
              • juli  

                Ještě by se možná dal použít trubkový klíč s patřičným vnějším rozměrem.

                0 0
            • Vilém  

              Nesly by tam narvat nejake pasky z plechu? Ustrihnout si z cca 1mm plechu pasky siroky jako hrana vnitrniho sestihranu a strcit je mezi kulatinu co ti kouka ven a sestihran. Pak to za ty plisky chytnes treba do klesti nebo sveraku a vysroubujes.

              0 0
              • blisterexist  

                to mi říkal kamarád, a myslím že je to supr nápad a že by to mohlo jít, uvidíme

                0 0
                • Ruprt2  

                  pak to dej do bazaru, jako novou vidli jetou 200km dívkou na asfaltu :-)

                  0 0
                  • blisterexist  

                    tak supr vidlici neprodám

                    0 0
                    • gargamel  

                      jj, ta je neprodejná

                      0 0
                      • blisterexist  

                        proč myslíš? je to necelý rok jetá vidlice, nově přetěsněný vzduchový píst,a bude mít téměř celé, uplně nové tlumení, teda spíš tlumení odskoku, včetně regulace

                        původní cena 6500, má nepodřené vnitřní nohy a ty vnější také moc ne

                        pujde do bazaru

                        0 0
                        • Ruprt2  

                          nehledě na to, že tady nejsou žádné terény, jetá na asfaltu a vážím 50kg :-)

                          0 0
                          • blisterexist  

                            no jsou tady taky terény, někdy tě vytáhnu a pujdem se projet:-)

                            ale nic extra to není:-D

                            0 0
                            •  
                              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                              0 0
    • StuntJ  

      a co to tlumení rozdělat z vrchu, vylít olej a podívat se co se přihodilo ?

      0 0
      • blisterexist  

        nic neuvídím, je tam prasklé táhílko štelování odskoku, protože se protáčí

        0 0
    • Peslezedirou  

      Vypadá to na takovou Wojtkovinu, co? :-)

      0 0
    • Kamikaze 591  

      Jak ta vidle dopadla? VIdím ji právě na bazaru.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.