Jak roztahnout zmacklej konec sedlove trubky na hline

28 nepřečtených
  • tromboonen

    Stavím CX kolo/zimaka, sehnal jsem peknej pouzitej hlinikovej ram, je to na sedlovku 27,2, ale vrsek sedlove trubky je zmacknuty, jako v tomhle vlaknu

    Asi to nekdo jezdil s uzsi sedlovkou, nebo stahl objimku bez sedlovky.. presne jako v tom vlaknu tady je videt, ze ta skvira se smerem nahoru zuzuje..

    Chtel bych to trochu roztahnout, bude tam karbon sedlovka tak at se nekurvi pri posunovani.. u ocelaka bych tam vrazil nejakej kuzel a bylo by, ale u hliny si nejsem jistej, jak moc to snese aby to neprasklo.. sroubovak jen do te mezery mi pripada malo, navic to resi jen zasunuti, ne pak posouvani/mani­pulaci se sedlovkou.. predstavuju si spis tu nasadu ze smetaku, respektive drevenej/plastovej kuzel, at se to pekne roztahne do puvodniho tvaru..

    Nahrivat to je asi blbost u hliniku?

    Nejake napady/zkusenosti?

    0 0
    • kubad  

      protáhnout výstružníkem na požadovaný průměr

      0 0
      • McBlacky  

        pokud to nějaký prase ohnulo použitím menší sedlovky, tak bys ubral dost materiálu a mohlo by to pak pod objímkou prasknout.

        Ono stejně to bude mít asi naloženo, jestli to je zdeformovaný dovnitř.

        0 0
        • kubad  

          tak pokud jde o desetiny problém nebude, pokud to bylo fakt prase tak trochu srovnat a pak protáhnout, jinak se s tím stejně nedomluví

          0 0
        • tromboonen  

          Jak rikam, je to jen ten konec, kdovi co tam bylo za sedlovku, ale ram jinak moc peknej, kupoval jsem na eBay jako ze dvojka, jedno co, ale docela se mi libi, Nemec se to nenamahal ani ocistit tak to vypadalo hrozne, ale trocha redidla a tempo a je jak novej… znacka CENTURION, myslel jsem ze total no name ale ukazuje se ze je to docela germanska tradice, hlavne v CX

          Ubiranim materialu to rozhodne nevyresim, leda ubiranim napric, viz vyse :) Zatim rozmyslim..

          0 0
      • tromboonen  

        To nee, to by z toho nic nezbylo, tloustka steny nemeril jsem, ale vic jak milimetr to nebude.. ja potrebuju jen zpatky roztahnout horni cast te trubky, cca 1 cm, pak uz je to OK, ten rozparek je cca 25 mm a jen ten 1cm plus minus je stazenej..

        Dalsi varianta by byla ten centak ufiknout, nad horni ramovkou to ma celkem cca 35 mm, asi by se to dalo o tech 10 mm zkratit a tim bych se dostal do te zony kde uz je primer puvodni.. ale nez na to vezmu flexu chtel jsem pouvazovat..

        Hlinik je docela *****, rad si praskne, bojim se ze kdyz se to pokusim roztahnout tim kuzelem, mohla by se u paty toho rozparku udelat trhlinka.. mozna jsem jen predposranej, jde o 2 mm max.. treba to ta hlina da, a i kdyby tam ta prasklinka vznikla, teoreticky by se dala zastavit zavrtanim minidiry (na letadlech se to tak dela), stejne pak kdyz tam bude dalsich 10+cm sedlovka uvnits rat v tom miste zadny extra namahani nebude..

        No zkratka zatim mam dve moznosti, bud tam ten kuzel opatrne nabouchat a cekat co se stane, nemuselo by to rupat ale jeden nikdy nevi…

        … nebo to rovnou fiknout o ten centak, aspon ten karbon bude lip pruzit, ze?

        Jen me zajimalo, jestli nekdo nema vetsi zkusenosti, jestli to treba nekdo z mistnich servismanu nedelal a prdlo/neprdlo jim to, opakuju ze jde o kousek, neni to zadna traga, jen kdybych tam tu karbon sedlovku rval a pak s ni hejbal tak se dorasuje..

        0 0
    • Radovan84  

      No určitě bych to nezeslaboval nějakým výstružňíkem.Napadá mě udělat kužel ze sylonu a opatrně zmáčknout pod lisem.Pokud máš tu možnost.

      0 0
      • McBlacky  

        osobně bych se s tím na zimáka nijak nepáral a roztáhnul to velkým plochým šroubovákem v tom rozříznutí.

        Pokud by to nešlo, tak bych vzal klidně ocelovou tyč menšího průměru a pomocí ní to po obvodu roztahoval páčením.

        Teoreticky by to mohlo jít i tak, že by vzal sedlovku, jeden člověk by roztahoval tím plocháčem rozříznutí a druhej ji nasadil na kousek a pak bych v kombinaci roztahování a paličky zvrchu ji tam nacpal na požadovanou délku a hotovo. Se zimákem netřeba se moc ***** :)

        0 0
        • Lahvis  

          Základní problém bych viděl v definici „zimáka“. To co tu někteří označují za kolo na cestu pro rohlíky, tomu já říkám to nejlepší, co sem si mohl dovolit. A vzhledem k tomu, že do toho chce rvát karbonovou sedlovku…

          0 0
          • McBlacky  

            tím druhým způsobem, pokud to budou dělat dva šikovný lidi tak to klapne i bez poškození sedlovky. V servisu by to tam nervali jinak. Samozřejmě že dvě dřeva po deseti pivech zlomí jak rám tak sedlovku

            0 0
          • tromboonen  

            No ona to bude zaprve „dvojka“ protoze pote co jsem poridil jednici v uhliku bych to nevzal nikam kde hrozi bahno, sutry, ale i prevazeni s hromadou dalsich kol nebo pobyt nekde kde by to moh nekdo stipnout.. zadruhe CX kdyby me to nahodou zaclo bavit, potazmo neco kam se vejdou vetsi gumy a blatniky… no a treba na tom pak budu jezdit vic i v zime..

            I kdyz ram jsem koupil levne, bude to myslim pekne kolo a ja odchovany Favem se k nemu stejne budu chovat hezky a vazit si jej :) Komponenty tam davam co zbylo ze stavby nove jednice, plus zbytek bazar, karbon sedlovku aby to bylo mekci, jinak zadne vystrednosti, Ultegra/105.. jeste jsem se nedostal do bodu kdy bych takove kolo pokladal za plecku a asi ani nedostanu :)

            0 0
      • tromboonen  

        To presne me napada taky, bude stacit i z dubovyho dreva (silon nemam po ruce) – a misto lisu gumova palice, jen jsem to u kola nikdy nedelal a u placateho ruralu s tim lamanim nejake zkusenosti mam, proto se ptam.. tech par mm by to ale melo dat, jeste to necham ulezet, komponenty stejne castecne na ceste… pak si dam nejake to pivo a vrazim to tam… nebo to fiknu

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Asi bych se trochu pojistil proti prasknutí a zkusil na sedlovku před léčbou palicí zvenčí nasadit nějaký kousek trubky odpovídajícího průměru, aby se měl chudák hliník o co opřít, až se bude roztahovat. Takový ‚ghetto technoforming‘.

          0 0
          • tromboonen  

            To je dobrej napad, to by mohlo zabranit i tem potencialnim trhlinam na konci rozparku, necim to stahnu.. dik

            0 0
            • Tomáš  

              Než do toho ***** gumovou palicí, tak bych tam ten kužel zkusil lisovat nějak jemně a vyhl bych se rázům, lisoval bych třeba velkou stojanovou vrtačkou, frézkou, nebo i na soustruhu…

              0 0
              • jIrI___  

                Jo, stroje takových rozměrů má doma 90% lidí, minimálně.

                0 0
                • Vilém  

                  Tak vis prd kde dela, nebo jaky ma moznosti.

                  Mohl by ten kuzel v ose provrtat, prostrcit zavitovou tyc sedlovou trubkou a pak dotahoat. Moznosti je proste dost.

                  0 0
                • Tomáš  

                  Hodně lidí má známé, kteří s nimi dělají, nebo kteří je doma mají, než něco zprasit, tak si je lepší třeba dát chvíli práci s obvoláváním známých…

                  0 0
                  • tromboonen  

                    Scottman: taky dobrej napad, dik, stojan na vrtacku mam jen takovej mensi, ale zkusim..

                    Vilem: delam doma, mam slusnou dilnu, ale nic profi, ta zavitova tyc taky super napad, tu bych tady dokonce i moh mit, protahnu ji az do stredu, tam to opru nejakym vetsim dlouhym necim, nahore ten kuzel a matice – to zni jako plan… je to fakt par mm, nebude to takove dramo – ale tohle je fakt dobry, mohlo me taky napadnout… dik

                    0 0
                    • Tomáš  

                      Ta závitová tyč je super nápad a pro většinu lidí přístupnější, mě napadlo akorát použití strojů, protože k nim mám stálý přístup a pro mě by to tak bylo nejsnazší.

                      0 0
    • Vrci  

      Staré závitové hlavové složení o rozměru 1 1/8 mělo vnitřní průměr 25,4. Když seženeš starý odpovídající představec a omotáš několikrát plechem a pak utáhneš mohl by ses zbavit nejhoršího.

      Dalším řešením by mohl být ahead adaptér. Ale protože nepoužívá roztahování naříznuté trubky, ale dva šikmo řízlé díly, znovu bych použil mezi adaptér a sedlovou trubu vložku, ale tentokrát o něco pevnější (třeba naříznutou sedlovku průměru, který půjde do sedlové trubky vložit).

      0 0
      • tromboonen  

        Same dobre napady, tak ja se taky pridam, zavitovou tyc ale jen kousek, mezi dve matky a podlozky dva tlustsi krouzky z tvrde gumy, ktere se stahovanim budou roztahovat (jako ten gumovej „jezek“ co tady propagoval Blacky nedavno, nebo ty Hrochovy dve zatky od Chianti), to by taky mohlo jit, ne?

        0 0
        • McBlacky  

          je otázka jestli u té gumy dosáhneš takového tření aby to drželo

          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Neunzikger  

      Jestli máš starou favoriťáckou ocelovou sedlovku, upni ji do svěráku tak, aby ti čouhal kousek jaký potřebuješ, nasaď na to rám a přiměřeně s citem to rozvakluj.

      0 0
    • tromboonen  

      Tak zacal jsem od nejjednodussiho a slo to rychle a jednoduse – Neunzikger vyhrava, sedlovka nebyla ocelova ale hlinikova a byla uzsi nez Favacka, ale jinou jsem nemel, sedlovka do sveraku, ram do ruky, nasunout a vaklovat, slo to docela lehce..

      BTW ony ty trhliny asi nehrozily, na konci toho rozparku je predvrtana dra asi o mm na kazdou stranu sirsi nez rozparek samotny… maj to zvladnuty, kluci nemecky..

      No ale kdyby nekdo resil neco podobneho ve vetsim gradu tak zdejsi napady urcite poslouzi, dik vsem..

      0 0
    • kyl  

      Do nového rámu mi nešla jak hliníková tak karbonová sedlovka,konec sedlové trubky byl lehce oválný.Na hliníkové jsem konec obrousil do delšího kužele a za mírného tlaku stálým kvedláním kolem podélné osy sedlovku postupně zasunul.Vytáhnout šla už lehce a karbonová tam pak zajela sama.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.