Jak se zije cyklistum v londyne...

26 nepřečtených
  • Dubys

    <span style=„font-size: 12pt; font-family: "Times New Roman“; mso-fareast-font-family: ‚Times New Roman‘; mso-ansi-language: CS; mso-fareast-language: CS; mso-bidi-language: AR-SA;">Predem se omlouvam tem, kterym to bude pripadat jako bych popisoval dojmy z nove cyklostezky na zbraslav ….. je to asi mesic, co jsme navstivili londyn. Nebylo to sice poprve, ale jako pravidelny navstevnik bf jsem ho tentokrat vnimal trochu jinak. Pravdepodobne by si to ale drive nebo pozdeji uvedomil i nekdo mene zapaleny, nejde si totiz nevsimnout mnozstvi lidi ((z pohledu pritelkyne (rozumej necyklisty) silencu, z meho o neznatelne malo situaci take)) prepravujicich se po nem na kole. Na tvrdo rikam: kam se hrabe praha ….. hrubym odhadem typuju 1 kolo na 10 aut. Kdyz to prezenu, tak s vyjimkou naplavky v praze na ulici cyklistu nepotkate. Asi to fakt prehanim, ale tam jsem mel pocit, ze motivace lidi pouzivat kolo jako prostredek kazdodeni potreby je proste vetsi a ze je to zaroven soucasti jejich zivotniho stylu nebo jsem aspon nemel ten pocit, ze by to delali proto, ze jim nic jineho nezbyva…. Na jednu stranu je nutno priznat, ze tam maji vytvorene lepsi podminky (viz foto a zaroven velka zavist), zdaleka ne na vsech mistech jsou ale pruhy pro cyklisty, semofory, stezky, atd.. Zaroven podotykam, ze jsme se pohybovali prevazne v centru mesta, kde je doprava v porovnani s prahou nepomerne hustejsi a hlavne sviznejsi….. Dalsi zajimava vec je skladba kol (take viz foto) – 1/5 silnicky, 1/5 ht, 1/5 ruzne alternativy citybajku, 1/5 skladacky, 1/5 drahova kola, 0/5 full…..ostatni fotografie na http://dubys.rajce.idnes.cz/london_bikes/

    0 0
    • hribik A1  

      mesto ktore je kopcovite (vacsina u nas, casto kopce nad 12%) a s podnebim so znacne nizkymi zimnymi teplotami, snehom a ladom, bude mat cyklistov ako sposob dopravy vzdy menej, nez rovinate mesto s miernejsim podnebim, aj pri stejnych ostatnych podmienkach

      0 0
      • Darius  

        s tou zimou bych to nevidel tak tragicky… treba ve Stockholmu to frci o106

        0 0
      • georgio  

        Myslim že zima není rozhodující faktor…jsem teď studijně v Trondheimu, a přestože je polarní kruh jen 300km severně a kopce s Prahou nesrovnatelný, cyklistů je tu nečekaně hodně…když přijde zima a s ní někdy neskutečně zledovatělé chodníky, nasaděj hřebíky a jezděj dál…neodvážim se odhadnout poměr aut a cyklistů…ale tady si cyklisti vedou hodně dobře:)

        0 0
        • hribik A1  

          tam je asi taka zima ze miestnym nestartuju auta :-D

          napriek tomu si stejne myslim, ze by to u nas hned tak nefungovalo len tym, ze tu postavis cyklochodniky. to, co pre nora od polarneho kruhu neni problem, by nasinec ako problem videl. predsa len musis brat do uvahy mentalitu a dlhodobe zvyklosti naroda (sotva tu moc ludi presvedcis aby v –10 na zladovatelom chodniku takto isli dvojkolakom, a ked, tak jedine na neupravenej ukrajine do krcmy alebo do obchodu a par extremistov. casto pocuvam argumenty typu „ja som sa v zivote, na vojne aj vsade nazmrzal dost, nebudem zmrzat na bicykli pri +3 stupnoch“ aj ked je inac krasne a slnecno – s takymi asi vyrazne rozsirenie cyklodopravy nehrozi) , kriminalitu (pravdepodobnost, ze ked niekam pojdes na biku, ti ho ukradnu, z toho vyplyvajuce pouzivanie dvojkolakov najnizsej kategorie – bez radenia alebo s mizernym radenim) atd. a tak to co niekde neni problem, by inde problem bol. staci sa pozriet u nas na rozdiel medzi mestom v kopcoch a mestom na rovine

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • Forx  

      Prispejem svojou troškou do mlejna. Na poslednej fotke vidno ako sa dá v Londýne prísť k bicyklu. Podobne som aj ja prišiel k mojej F 600vke, na ktorej som tam najzdil 11.000 Km :)

      0 0
      • juli  

        Chces rict, ze tvuj Cannodale lezel pohozeny mezi odpadky, jako ta supermarketovka?

        0 0
        • Forx  

          Skoro – bol zamknutý o zábradlie „mierne“ obratý, ale chýbajuce súčiastky som pozbieral z rubbishu po meste. Akurát kotučovku a predstavec som si musel nechať poslať z domu.

          0 0
          • juli  

            A jo, snad puvodni majitel prilis neronil slzy :-)

            0 0
            • Forx  

              Určite ronil, ale myslím, že keď som ja našiel to torzo, už ich mal dávno suché…

              0 0
              • juli  

                Treba si ho jen tak na chvili odlozil…a pak umrel. Nestastnik.

                0 0
                • Forx  

                  … môj scenár je skôr taký, že si bike zamkneš pred domom a ráno ho najdeš ošklbaný (zvlášť predné kolesá su  obľubené) a ešte aj poškodený rám, ako sa niekto pokúšal odlomiť zámok. Myslíš, že nejaký Anglán to bude reparovať? Ten rám sa mi na tých pomliaždených miestach pár krát praskol, tak som to nosil vyvárať.

                  Tak sa už zmier s tým, že som  ten rám so zadným kolesom, sedlovkou, prehazkou, prešmykom a klukami neudrbal a že to fakt bolo tak ako píšem, OK ?

                  0 0
                  • juli  

                    Ale no dyt jo. Vubec jsem tim nemyslel, zes ho cornul. Miiiir.

                    Vzdycky me jenom zarazi, kdyz nekdo necha na ulici slusne kolo, byt zamcene.

                    0 0
                    • Forx  

                      No ono je to v Londýne velmi bežný jav. V mnohých domoch, hlavne bližšie k centru nie je iná možnosť.

                      0 0
      • Forx  

        Kam zmizli fotky???

        0 0
    • náčelník  

      MFDnes, 14.5.2008:

      „Nový londýnský starosta a vášnivý cyklista Boris Johnson se ústy svého mluvčího omluvil za sérii dopravních přestupků, které spáchal cestou do práce. Britští novináři ho nafilmovali, když během dvacetiminutové cesty na kole šestkrát projel na červenou a nezastavil na přechodu pro chodce. Podobné přestupky jako on páchá denně podle britských novin většina londýnských cyklistů.“

      0 0
      • náčelník  

        Tak znova:

        „Nový londýnský starosta a vášnivý cyklista Boris Johnson se ústy svého mluvčího omluvil za sérii dopravních přestupků, které spáchal cestou do práce. Britští novináři ho nafilmovali, když během dvacetiminutové cesty na kole šestkrát projel na červenou a nezastavil na přechodu pro chodce. Podobné přestupky jako on páchá denně podle britských novin většina londýnských cyklistů.“

        0 0
      • Mamut  

        Co len dokazuje, ze BJ povazuje vlastnu dorpavu na biku za uplnu samozrejmost. Vratane toho, ze pouziva vsetko mozne, aby to bolo co najrychlejsie. Keby si Bem vyrazil po Prahe na biku, tak ho urcite pri nicom nenachytaju, pretoze to pojme ako divadelne predstavenie.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • kcvalin  

      Me se po Praze jezdi docela dobre. Vadi mi kour a arogance az blbost nekterych ridicu. Ale stale me to vychazi jako nejlevnejsi a nejrychlejsi zpusob dopravy – jeste v kombinaci s metrem.

      V Londyne je zejmavy, ze lidi maj treba 2 kola – jedno na cestu z domova na metro, nebo vlak a druhy od metra, nadrazi do prace – a tak je tam asi dost rychly kolobeh kol – clovek se musi casto smirit s tim, ze mu nekdo kolo ukradne… a musi schanet podobny kram za 10£.                                   Ja tedy ziju na vesnici ve Walesu, kde muj flatmate nechava tak 400£ kolo opreny o vrata do garaze – aby to nemusela kazdej den odmikat a zamikat.

      Pak se mi hodne libi program ride to work http://www.evanscycles.com/…E8B4D2CC.tc7 kde se da na kole hodne hodne usetrit – to si myslim, ze by byl v Cechach krok spravnym smerem – asi by to nemotivovalo dalsi lidi jezdit na kole, ale kazdopadne by to podporilo stavajici cyklisty navic by se tim mohla naka politicka strana (mozna zeleni) dobre a levne – hadam ze levnejc nez budovani cyklostezek – zviditelnit . Krome par vyjimek se mi zda ze cyklostezky v Praze jsou nefunkcni a tohle by bylo pekne zadostiucineni cyklistum.

      0 0
    • Krys  

      Bol som tam minulý týždeň. Vnútorný Londýn je úplný masaker. Žiť by som tam nechcel. Veď tam bol občas problém prejsť aj pešo. Ale cyklistov tam bolo fakt dosť. Ani nie bajkeri, ale normálni civilisti, ktorí bicykel používali ako dopravný prostriedok. Dorazil ma chlapík, ktorý sa presúval po frekventovanej ulici pri Toweri na elegantnom cesťáku, v obleku, kravata viala okolo krku, sako rozopnuté, taška cez plece a na tvári úsmev. Cyklistov s helmou som moc nevidel.

      Zaujali ma také tie pásy pred svetelnými križovatkami s veľkou ikonou bicykla – cez celú šírku pruhu. Neviem, či som to pochopil správne, ale asi sa tam pri čakaní na zelenú musí autom nechať miesto pre cyklistov, asi dva tri metre pred semaformi. Ale nevidel som ani jedno auto, ktoré by tam to miesto nechalo, tak neviem.

      0 0
      • kofolka  

        Co jsem viděla, tak helmy docela vozili a někteří dokonce měli i roušky asi proti smogu či co. No ani se jim nedivím… A nejlepší byly ty obložené stojánky na kola. Všechny kolem dokolo obklopené, neviděla jsem ani jeden prázdný… Dobrý byly taky ty zbytky kol pohozených na ulici – bez sedlovky, bez šlapek, bez plášťů, bez gripů… :o)

        0 0
      • přišlapávač  

        kravataku na RVHP kolech v Londyne nebo Berline je vic nez pozehnane :-)

        0 0
    •  

      666er for ever!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.