Jak servisovat Cannondale zakoupený v Německu?

66 nepřečtených
  • Vaz

    Prosím o radu,

    koupil jsem kolo Cannondale Scalpel H1 na německém eshopu Biker-boarder.de na podzim.

    Teď po půl roce a necelých 2tis km už nějakou dobu při jízdě praská. Pravděpodobně praskání vychází ze zadní stavby – čepy k zadnímu tlumiči a taky někde u klik. Tzn. jedno praskání je při šlapání, jiné při pérování na nerovnostech.

    Kolo je v záruce, ale je pro mě sakra problém vzít kolo a zavézt jej do Chemnitzu, to je pro mě 450 km daleko jen cesta tam, bydlím až na česko-slovenské hranici. Poradí někdo jak to co nejlépe vyřešit v rámci záruky?

    V servisu mě předtím radili, abych kolo řádně umyl, jemně ovabkoval, odmastil, ale ani jednou na tento typ praskání to nepomohlo.

    0 0
    • puka  

      Pošli jim ho. Hádám, že jsi ušetřil hromadu peněz, ta troška za poštu tě asi bolet nebude :)

      Příště zkus podpořit lokální obchod, který ti podrží záda v takových situacích.

      1 6
        MTBIKER doporučuje
        r.s.p. Slick Kick vazelína, 50 ml Skladem > 2 ks

        Black Friday savings r.s.p. Slick Kick vazelína, 50 ml

        216 Kč savings MOC 309 Kč

        SRAM Butter vazelína, 29 ml Skladem > 2 ks

        savings SRAM Butter vazelína, 29 ml

        278 Kč savings MOC 398 Kč

      • Vaz  

        Já vybíral kolo stylem – dal jsem svou představu na FB do skupiny Kolo a vše okolo pro radost a po několika příspěvcích bez reálného doporučení kde lidé valí svoje značky se tam ukázal jeden výjimečný, který psal:

        V Německém eshopu mají Cannondale Scalpel, nový stál 280tis, pak jej slevňovali během roku na 220tis, teď ho mají za 122tis, protože dělají výprodej starších modelů. Toto jsem srovnal s českýma eshopama a bohužel nic co by se tomuto blížilo nenašel. Takže tak.

        0 1
        • puka  

          A garanční servis zažilo? Doručili ti ho složené nebo v originální krabici?

          Bohužel u Cannondale,byť je montovaný v Nizozemsku, se po první vyjížďce povolí šrouby zadní stavby. Občas niple nebývají správně dotažené…

          0 0
    • gemini  

      Jestli tomu rozumím, chceš záruční servis u kola koupeného ( zřejmě se slušnou slevou ) v Německu a ptáš se na doporučení nějakého českého prodejce, který by to udělal ( a předpokládám ) zdarma?

      8 0
      • Vaz  

        Záruku platí výrobce a logicky by mohlo být jedno, jestli za záruční servis bude výrobce platit němci od kterého jsem to koupil, nebo čechovi co se živý servisem. Ale asi jsem narazil a vypadá to, že je to vždy limitované na země a nepřenositelné do zahraničí.

        0 3
        • gemini  

          Prodejci Cannondalu tady v česku mají plný prodejny kol, který nemůžou prodat, právě proto, že v Deutschlandu jsou ceny ( především ) Scalpelů takový, jaký jsou. Takže jejich ochota řešit ( nedejbože záruční ) servis tam zakoupených kol, je absolutně nulová…A nedivím, se, protože když prodáváš model kola za cenu nákupu a v Německu je přitom ještě o řadu vyšší model o 15 tisíc levnější, tak je to celkem na prd…

          3 0
          • gemini  

            A hlavně úvaha, že oservisuješ kolo, který nemá žádnou vadu, ale je spíš otázkou údržby a fakturu pak pošleš výrobci, protože „záruční servis“, tak ta je trochu mimo…Osobně jsem nedávno koupil kolo v Praze, protože bylo dostupný a za lepší cenu, ale tu drzost jít k prodejci stejné značky tady v Brně, že chci udělat garanční prohlídku, která byla nabídnutá „zdarma“, tu teda nemám..

            3 0
        • Tomcat  

          Záruku ano, ale tohle fakt na záruku nebude :) . Mimo záruční servis a reklamace – uplatnění záruky se vám krapet pletou.

          1 0
      • embi  

        Rozumíš tomu blbě. Doufá, že bikovej svět není plnej neschopnej gumáků (je, čest výjimkám) a normálně můžu kolo reklamovat kdekoli v distribuční síti i napříč státy. Stejně tak jako když si koupím BMW v neměcku, tak ho můžu reklamovat u dealera v ČR.

        3 2
        • puka  

          Bohužel to je trošku něco jiného. Když ti jednu značku prodává dealer za dvojnásobek, avšak dělá mizerný servis, proč by měl za to pikat dealer s vyšší cenou, ale lepšími službami zahrnuté v ceně kola?

          Kolo snad všechny obchody musí smontovat na vlastní triko, což už od začátku znamená rozdíl v kvalitě. Menší obchod nejspíš dá péči každému šroubků, velkoobchod nasadí přední kolo a hodí do toho vidle.

          Občas výrobce pošle dealerovi zákazníka, řekne aby s ním domluvil termín, našel díly, strávil hromadu času a na konci dealerovi nabídnou kupónek na 50eur. Jen protože supermarket prodává na kvaltitu.

          0 2
          • embi  

            Protoze rozdil jsou desetitisice? Jaky servis nabidne ten dealer s vyssi cenou aby to bylo v hodnote desitky tisic? Kezby se kola uz jenom prodavali pres internet a servisy delaly servis. Protoze prumerny bikeshop / servis v CR by neprodal ani vodu v pousti.

            0 0
          • Tatut  

            Ještě jsem neslyšel že by k Prodejci chodila kola rozložená v krabici na prvočástice.

            Nepleteš se?

            To by pak stačilo objednat díly v krabici A z každého prodejce by se stal výrobce kol.

            0 0
            • novas752  

              Některý značky tak choděj. Například Santa. Většinou ale smontovaný.

              Jenže kvalita montáže se velice liší jak mezi značkami tak mezi modely a do jakého stavu to uvede prodejce před prodejem už je na něm. Někde se s tim nemažou, během 20 minut to maj hotový a čau, někde se s tim mažou 2 hodiny, spoustu věcí znovu rozeberou a domažou, lépe zkratí hadice/bowdeny atd. Hádej který prodejce ty kola bude nabízet levněji…

              0 0
              • J1RKA  

                mas naprostou pravdu, ale doma to kolo stejne radsi rozeberes jeste jednou sam, abys mel jistotu, a rekni ze ne?

                0 0
                • puka  

                  Kdyby tak udělal zakladatel vlákna, vlákno neexistuje.

                  0 1
                • theedge  

                  U zákazníků značek jako Cannondale to nebude bežným zvykem :-)

                  3 0
              • Tatut  

                ok u prémiovek to tak asi bude ale u kol za 15–30t, kterých se prodá nejvíc?

                0 0
        • enjoy  

          Neber to zle, ale k soukromému podnikání jsi asi zatím moc nečuchnul že?:-)

          Pro mě je třeba máloco takovou satisfakcí, jako když si někdo koupí kočárek Thule(reklamuje se téměř každý kus. Ale ono je to lidmi, protože reklamují i píchlé kolo) z Německa „zalevno“ a u nás pak chce reklamovat. To odmítnutí si až skoro vychutnávám.

          Samozřejmě něco jiného je, když výrobce vytvoří nějakou funkční síť, kdy má nasmlouvané partnery i na takovéto záležitosti. Ale to je spíš sci-fi.

          3 0
        • Tomcat  

          Jako ROFL…

          0 0
    • novas752  

      Jéj to je překvapení, Cannondale a praská!

      V rámci záruky něco takového budeš řešit asi těžko – za nic takového neručí.

      Rozebrat zadní stavbu, vyčistit, namazat/zelepit patřičná místa a zase složit. Obvykle to jde z uložení spodního/zadního oka tlumiče. Rozebrat kliky, vyčistit, namazat. Tam to většinou bývá bordel mezi ložisky a osou klik, nebo na sucho uložený převodník v pravý klice.

      3 0
      • Vaz  

        Cannondale často praská? Je o tom nějaké vlákno? Něco málo jsem hledal a zatím nenarazil.

        1 0
        • Tatut  

          Zvuky vydává často. Nepraská. To jen vytahuje pracěk.

          0 0
        • J1RKA  

          uz jsi vtom servisu davno mel byt :D z vyroby jsem mel suchej tlumic a v jedny leftyne taky moc oleje nebylo, ani ne po 2tkm mi odeslo u obou lozisko v predni nabe. nevim kdo tu psal, ale taky tipuju na cep tlumice, ten promaz co nejdriv a koukni jak jsou utazeny vsechny cepy, nebo budes plakat :D a kliky snad sundas doma sam ne, a vycistis

          0 0
    • Azmir  

      Já myslel, že v servise ti oservisují zadní stavbu, ložiska/střed a oni ti místo toho řekli, že máš kolo umýt? Asi bych prvně změnil servis…

      0 0
      • Slavik  

        Ty servisuješ zaprasený kola? :-)

        0 0
        • Shaby  

          Nikdy jsem nedával kolo do servisu, kde by mi řekli, že si jej mám nejdřív umýt. Mají to jako standardní položku v ceníku. Naopak jsem se už párkrát setkal se servisem, kde mi přímo řekli, ani to nemejte, my to stejně ještě umyjeme pořádně, tak by to pro vás byla zbytečná práce.

          Ale pravda, nedávám kolo do servisu, kde maj hodinovku za stovku :)

          1 0
    • Tomcat  

      Buď si zaplatíte dopravu do Německa , nebo si to zaplatíte tady servis.

      Ono nic jako „lokální servis zdarma“ si v ceně neplatíte, ani u Cannona za 150+

      Vzhledem k tomu, že neznáme přesnou příčinu. Tak ještě jednu optimistickou, ani ten servis v Německu by nemusel být zdarma…

      1 0
    • Vrci  

      Koupils opičku, musíš mít na banány. Takže jakýkoliv servis za peníze. Nejméně kysele se budou tvářit tam, kde neprodávají, ale jen servisují (kolofix). Nebo mít vlastní banánovník (servisovat sám).

      3 0
    • Shaby  

      Každý den tu jsou tipy na dobrou koupi, převážně ze zahraničí, ale běda, jestli si to někdo koupí a pak si to neumí celý sám oservisovat, protože jsi vlastně okradl českýho prodejce. Tvl, slušnou sadu jsi tady dostal :-D

      Jako nevím, jestli ti, co tě zde hejtujou jsou ukřivděný prodejci kol, nebo co to má být?

      Běž zkusit jiný servis, nebo se aspoň do pár jiných zeptat, a věřím, že ti někdo poradí, jak se servisem, tak i případným použitím záruky. Nicméně „že ti to někde lupe“ já osobně moc na reklamovatelnou závadu taky nevidím.

      4 5
      • Vrci  

        Pokud přijde do českého servisu, je logické, že tam upřednostní, co se třeba lhůty na opravu týče, svého zákazníka. A dá se očekávat, že za každý úkon v tom servisu zaplatí, protože z něčeho být živí musí. Neprodali kolo, prodají znalosti a schopnosti.

        0 1
        • Azmir  

          každý normální servis má ceník a zaplatíš úkony stejně, jestli si u nich koupil kolo nebo ne

          3 0
          • Vrci  

            Dost servisů, ale k novému kolu dává nějakou slevu na servisní práce.

            0 1
            • Azmir  

              No, což se jej netýká, jelikož u nich nenakoupil, takže se bude řídit ceníkem.

              1 0
          • puka  

            To už taky není úplně pravda.

            K tomu jsem se setkal i s příplatkem 20% za expresní servis.(Zní smysluplně)

            0 0
    • becis  

      Pánové tu vlnu hejtu snad nemyslíte vážně ne? :D Borec koupil kolo za super cenu z DE a teď se ptá co s tím má dělat, když mi v tom praská.

      Je to jednoduché, vem to do nejbližšího servisu kde ti to opraví. Na tohle by se na 99% stejně záruční oprava nevztahovala.

      PS: Nevidím jediný důvod proč podporovat lokální cykloobchody, když mají absolutně nekonkurenceschopné ceny. Z Německa vyjde většinou levněji i to poštovné a o případném bezproblémovém vracení ani nemluvě.

      6 5
      • gemini  

        Cetl jsi zakladajici prispevek? Borec levne koupil v DE, ale chce uplatnovat bezplatny servis na zaruku u ceskeho prodejce. Pokud by dotaz znel mam cannona z Nemecka, kde mi ho oservisujou ( za kacky ) nikdo nerekne popel. Jenze tazatel chce mit vyhody levne koupe na obou stranach hranic= v DE levne koupit a v CR gratis vyresit svuj trabl…

        9 1
        • embi  

          Ja jsem to cetl a kdyby to co se mu deje bylo na zaruku (neni) tak je to uplne v poradku. Predstava, ze me cesky BMW dealer odmitne s pozadavkem zarucni opravy na vuz zakoupeny v DE je absurdni, to by s nim zastoupeni rychle vymetlo dvur.) Bohuzel cyklo branze je plna zoufalcu a evidentne to spousta zakazniku jeste trpi a ohne hrbet.

          0 0
          • Vrci  

            Ale když s tím autem přijedeš s něčím, na co se záruka už nevztahuje, tak pokud si to auto koupil a servisoval u toho opravce, možná dostaneš kulanci. Pokud tě tam uvidí poprvé v životě, platíš vše.

            0 1
            • embi  

              Ale my resime zaruku. Ano kulance muze fungovat jak naznacujes. U kol pochybuju.

              0 0
              • Vrci  

                Ale tady se jedná o vrzání (bordel ve středu, kazetě, čepech…). To má blíž ke kulanci nebo servisní prohlídce než ke garanci.

                0 0
                • embi  

                  jj, ale jestli s tim jezdil rok a pul bez zasahu servisu, tak spis ne.) Ja reagoval na pozadavek na zarucni opravu jinde nez u prodejce, coz tady spousta pisatelu vidi jako absurdni pozadavek.

                  0 0
                  • novas752  

                    Tak je to trochu neslušné. U víceméně jasných věcí jako prasklý rám to je asi v pohodě, ale aby si v jinym obchodě otravoval, že ti tam něco lupe po 2000 a že to rozhodně nechceš platit…

                    Navíc, podle jakých zákonů se taková reklamace bude řídit?

                    1 0
                  • Vrci  

                    Je to požadavek nad rámec zákona. Je jen na obchodní síti, zda mu vyhoví. Dle české legislativy prodejce reklamaci zboží koupeného jinde přijmout nemusí. Je jen otázkou nastavení podmínek řetězce (výrobce – import – prodejce) jestli a v jakém časovém horizontu do toho prodejce půjde. Důležitý může být i takový detail jako garanční hodinová sazba jakou import dealerovi proplácí.

                    1 0
                    • Tomcat  

                      …jako že v minulosti bylo hodně firem které to neproplácely. Dokonce se snažili neproplácet i náklady reklamací.

                      1 0
                  • Tomcat  

                    Tak to by chtělo číst o začátku je jasné že si to představuje dotyčný jako hurvínek válku a plete bežný servis\údržbu a reklamaci.

                    0 0
          • kejda  

            Samozřejmě, že ti to opraví…ale co termín? Vlastní zkušenost, auto z DE nové, záruční oprava, auto nejelo, autorizovaný servis mi nabídl záruční opravu s termínem za měsíc, že toho mají moc :)))

            0 0
            • adam320  

              Jestli maji termin uz za mesic, tak toho opravdu moc nemaji:)

              1 0
            • novas752  

              No jo ale tohle je zrovna v cykloservisech teď v sezóně zcela běžný. Domnívat se že všude čekaj zrovna na mě až tam přijdu a dám jim práci je poněkud mylný. Zvlášť teď v hlavní cyklo sezóně kdy je ta poptávka 300%. Sotva se stihají reklamace a nějak objednané servisy.

              1 0
    • kubad  

      Napiš na CZ zastoupení Cannondale zda ti uzná záruky na kolo koupené v Německu, mělo by a nech si doporučit servis. Tam už se pak domluvíš, ale netuším jak budou řešit vrzání, spíš si to zaplatíš, záleží čím to bude.

      1 0
    • Funnysek  

      V rámci záruky nevím, co bys tam chtěl uplatňovat. Nejspíš je potřeba servis, za který normálně zaplatíš, takže se zeptej nějakého mechanika, který bude ochotný Ti vyčistit střed – pokud to nedáš sám a případně povolit a dotáhnout a domáznout čepy – pokud to nedáš sám. Cenu za takový servis odhaduju v čr na 4000,– v De na 7000,– a začínají dovolené, tak se obrň trpělivostí :-)

      2 0
    • oddie  

      Kolo koupené v Německu si servisuju úplně stejně jako kolo koupené tady, jen aby to nepoznalo a neurazilo se, tak u servisu toho německého nadávám německy :)

      Hodně štěstí v hledání servisu teď před dovolenými…

      8 0
    • JakeF  

      Nejspis hlavni cep nebo uchyceni tlumice potrebuje promazat.

      Standardni udrzba, nic na zaruku.

      Pokud to neumis sam, zaplat si servis.

      4 0
    • černápole  

      no podíval bych se i na zámek sedlovky-)

      0 0
    • Pikaču  

      Jak servisovat cannondejl zakoupeny v Německu?

      Odpověď: stejně jako cannondale zakoupený v Česku.

      Zajedeš do servisu, vysvětlíš problém. Zaplatíš a odejdeš.

      1 0
    • LukyCZ  

      Co popisuješ není ani omylem na záruku nebo nedej bože garančku ,ale na základní údržbu kterou se bud naučíš nebo ji zaplatíš.

      2 0
    • KoudakT  

      Je to úplně jednoduché. Zaplatíš tak jako tak…

      Buď za dopravu a servis zdarma nebo to tady někomu hoď v okolí a zaplatíš servis. Finančně na tom budeš pořád v plusu, vzhledem ke slevě, kterou je předpokládám dostal.

      Bohužel, velmi málo značek funguje globálně a národní entity jsou od sebe organizačně oddělené, takže pochybuju, že bude někdo servisovat v rámci záruky kolo, koupené v zahraničí. Nejsem si dokonce jistý, že bys uspěl v Brně s kolem, koupeným v Praze…

      0 0
    • tigermoth  

      Tenhle problém se standardně řeší doma v garáži, obýváku, pokoji, na dvorku nebo kdekoli, kde se dá rozebrat kolo. Hodinku a máš klid. Zadarmo. Navíc poznáš svoje kolo a příště budeš vědět.

      0 0
      • Vrci  

        Když za něco nepatříš penězma, platíš za to něčím jiným. Nic není zadarmo.

        1 0
      • puka  

        Vsichni máme doma momenťák, montážní stojan, dostatek místa a klidu. Víš kam ho mechanik pošle se samodomo amatérským servisem. Stačí se jen podívat, kolik kutilů dokázalo zničit hlavní čep na novějších Cannondalech.

        Hodinka na umytí kola, nachystaní placu, nachystaní nářadí, zhlédnutí manuálů,… ,… většině stačit nebude.

        0 1
        • JakeF  

          Protoze nebudu to delat, dop*ceeee, na kazdym normalnim kole nasadis imbus a cep povolis, ale na Cannondale ani imbus nenasadiiis, protoze to je za prevodnikem, musis cely traktor rozebrat…

          6 0
        • jakub_kencl  

          Ale zase ta radost z poznání :-) :-) :-)

          0 0
        • J1RKA  

          momentak snad ano? jinak stojan na uplne zakladni servis potreba neni < aby dotahnul cepy napr > a tu kontrolu udelas kdyz kolo umyjes, to predpokladam mejes castejc nezli servisujes :D

          jinak jeednou za rok je potreba to kolo rozebrat na prvocinilete

          0 0
        • oddie  

          Momenťák a montážní stojan je na tom asi to nejmenší, v porovnání s cenou kola i servisu jsou to v podstatě drobné. Místo je horší, no a šikovnost a schopnost se to naučit je asi to klíčové. Ale zase pak ta výhoda nebýt odkázaný na servis je především v sezóně k nezaplacení, když je něco potřeba náhle řešit…

          2 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.