Ahoj, má někdo zkušenost z těchto dlouhých závodů na silnici a podělí se o zkušenosti? Jak se posunout dál a ne to jen odjet?
Ahoj, má někdo zkušenost z těchto dlouhých závodů na silnici a podělí se o zkušenosti? Jak se posunout dál a ne to jen odjet?
dá se na to trénovat tak že jedeš v unavě. Třeba 4dny po sobě kolem 120km. Pochybuju že byses v treninku donutil jet tak 250 nějak pravidelně.
To teda ti nevím ale jedu do práce a z práce cca 100 kilců denně. Mezi směnama když mám dva tři dny volna zařadím jednou 200 km jednou 250 jednou 100 km. A nohy to dávají v pohodě.
Zatím jsem se tím nějak v průměrné rychlosti neposunul.
Můj týden vypadá takto pondělí 100 km (z práce a do práce)
uterý 100 km (z práce a do práce)
středa 250 km ten den nic jiného jen kolo
čtvrtek 100 km
pátek 200 km
sobota 60 km nebo nic
neděle 50 km na maximum co to dá.
Pokud jedeš 100 km jaksi na 2× jak jsem tedy pochopila tak to není 100km ale 2× 50km a to je obrovský rozdíl. Pokud tě zajímá jak jsem trénovala SYSTEMATICKY na ultra můžeš se podívat na moje www.Ten rozepsaný trénink je ale po 10ti letech kdy jsem každý rok najezdila přes 20000km.Čili to je asi to co ti bude chybět. Na ultra se trénuje roky 5 a více a ne rok.jinak pro info určitě neřeš kilometry ale hodiny v zátěže v jednotlivých zónách, které ti určí sportovní lékař.Pokud jezdíš od boku jak píšeš není to trénink.
http://www.hankaebertova.cz/index.php…
trénik ti klidně můžu napsat ale je to dlouhodobá záležitost spolupráce a určitě ne zadarmo.
Diky to je po dlouhé době smysluplný příspěvek, já to letos vidím mezi tema 12000–14000 km. To by se mi mohlo podařit to, je na první sezonu slušný. Další sezonu už je asi nutné vedení někým zkušeným. Tvoji nabídku si nechám v záloze. Na Zlatém kole jsem popovídal na čele pelotonu s Standou Prokešem ten je dobrej. Ovšem i u něj vidím že nic není za 1 sezonu. Ale o dlouhodobém tréninku.
To nějak nesedí s tím, že týdně najedeš přes 800 km. 12 – 14 000 ročně je celkem málo i na hobby závodění na silnici, kde se jezdí řeba 70 – 120 km závody. A celkový dlouhodobý objem je na prvním místě i tady, natož na delších tratích.
Není každej týden stejnej někdy je času víc jindy méně. Myslím že víc jak těch 14000 letos nedám. Pro začátek si myslím že to bude stačit.
Takže 750km/týden je vlastně 300?
Na prví rok je to v pohodě. To není rok, kdy by se měly očekávat nějaké extra výsledky. Tady jde zejména o to, se do toho dostat, zjistit o co jde a jezdit, jak člověk umí, podle chuti a nálady. Nejdůležitější je vyvarovat se fatálním chybám, takže si spíše zahypochondrovat (jak by řekl můj doktor), když tě někde píchne, než si hrát na hrdinu. Česky řečeno, zůstat raději nedotažený, než přetažený a takto ve zdraví dojezdit sezónu.
Další rok už by to chtělo dát tomu trošku systém a to bych poradil ty švihy s grupou dementů, jak jsem psal dole.
No co mne napadá jako první věc, manžel mé trenérky je bývalý trenér Favoritu Brno, tam by byly rady nejcenější.
Ještě se tě zeptám, chci zkusit ten Kuršnoton 10.8 tu dlouhou trať 250 km. Určitě to ujedu, toho se nebojím. Ale jak na to lépe natrénovat. Jezdit těch 250 km častěji? Trasa Zlatého kola se mi zdá docela kopcovitá a mohla by to částečně nasimulovat. Je to tam slušně nahoru a dolů. I kopce pěkné.
Pokud máš najezděno, co píšeš, tak to stačí. Zaměř se na jízdu ve skupině a taktiku jízdy ve skupině. To ti dá v takovém závodě nejvíce. Stačí, když ti z nezkušenosti nebo chybnou taktikou jízdy zkraje závodu odjede (výkonnostně) tvá skupina a ve výsledku to pak zpravidla udělá i o mnoho desítek minut horší čas.
Na tom Zlatém kole jsem se utavil na špici po prvních 40 km, kdy jsem sice jel jako závodník s pokecal se Standou ale od toho bodu už mi ti nejlepší poodjeli. Pak jsem jel do cca 95 km ve skupince asi 7 lidi to ještě šlo. Pak ve dvojici. Od 140 km jsem jel sám do cca 160km a někoho dojel, předjel. A byl předjet. Na 208 km jsem v kopečku do Rudy předjel posledního závodníka i v tom žalostném stavu. Což mi docela potěšilo.
Den před závodem byla taktika taková vydržet do 100 km s těma lepšíma. Pak už jet svoje sólo.
Těch prvních 40, kdy si jel jako závodník, někteří vnímají jinak.
Cituji: „…Na trať byl náš balík vypuštěn v sedm ráno a prvních čtyřicet kilometrů se jela vysloveně pohoda…“
http://www.standaprokes.cz/…fotogalerie/
Teda, pro mě by to pohoda rozhodně nebyla. Já, abych takovouhle trať dala a nebyla totálně zničená, čemuž se chci i při závodech vyhnout, musela bych jet od začátku svojí rychlostí, balík nebalík. Pokud bych se sjela s někým do dvojice a nemusel jet na smotku, brala bych to jako bonus. Takže bych měla mlčet. Ale nedalo mi to, když jsem četla tenhle článek, vzpomněla jsem si na tvoje slova. :-)
Já jsem chtěl udělat srandu tak jsem vyrazil do čela a jel na max. co jsem stačil. A za tu srandu to stálo i po tom nevyspání. Sice jsem pak umřel na trati ale víc se od toho čekat nedalo.
Sranda anebo machrovani, ze jsi chvili vedl?
Sranda, zkasit se a nedojet kvuli tomu svuj prvni zavod, fakt neni…
Tak já to dojel a ani ne poslední tak to sranda byla.
sranda je to, jak si to namlouvas
No tak kdybych nedojel tak bych tam byl asi nekde dole. Prober se umyj obličej vodou, koukni na výsledky a uvidíš že za mnou ještě někdo dojel. :-)
to byla reakce na to, ze sranda je, ze si namlouvas ze to byla pro tebe sranda, kapis? ne ze si dojel, 200km na silnici dojede kazdy…
No ti nevím jsou i tací borci co to nedojeli, stačí se podívat na výsledovky z předešlých let. Jo chápu, když někoho přejede bagr nebo lokomotiva že nedojede. Ale jinak, pokud nemá po technické stránce problém s kolem tak nedojet to? Neznám takový slova.
Tak by ses ho mel naucit – jak ti psal Rychlej Turista…
Ve chvili, kdy zacne pichat v kolenu, tak volim trasu nejkratsi/nejrychlejsi domu. A byt to na zavode, tak to balim.
Telo mam jen jedno a abych ho odepsal, za to mi fakt dojeti zavodu nestoji.
Já už z armády neznám slovo nejde. Nemůžou svaly ale když hlava může tak se jede dál. Ta hlava je na tom dojetí nedojetí důležitá asi nejvíc. Byl jsem v posádce v Prostějově a tam se děly věci. Když na to vzpomenu tak si říkám že to tehdy byly neuvěřitelný výkony. Ale to mi bylo 20 to byl jinej čas.
Ze ty se jmenujes Pepin a jsi takovy stryc?
Anebo jsi Prudic Special?
Nedělej tu ze sebe frajera a pojed na ten Krušnoton, toho 10.8 abys mi naložil ty 3 hodiny. Já když jsem ten pepin tak budu určitě horší. Jinak nemám rád kecy ale činy. Pokud mi bude udělena dovolená co uvidím tento týden tak to jedu na 100 % procent.
Se toho nebojím.
Jake 3 hodiny?
Nikam nejedu, protoze jsem posledniho pul roku nemel na kolo cas. Dostal jsem se na nej tak 1 x za 14 dni. Tudiz nemam najeto nic – psal jsem to nize/vyse?
Ja se Ti jen drze smeji do oci…
Právě smát se to jo, ale něco dokázat to ne.
Nechci ti do toho moc kecat, ale mě vždy zajímal především odstup od vítěze. Absolutního.
Příklad:
čas vítěze 5:24:08 hod.
čas můj 5:42:18 hod. = čas vítěze + 5,6%
Ty jsi tady ovšem už dva dny až číslo dvě.
Taky se na to časem dostanu pokud tomu dám všechno. Já jen že nedojel, tak napsal na vysvětlenou. Myslím že pokud byl čas vítěže +/- 6,5 hodiny, tak jsem schopen pokud bude patřičný trenink se dostat do 3–4 let na čas stejný. Vše je jen o tom co tomu člověk dá, a jak moc chce. Pokud teda neselže to zdraví.
To se Ti nepovede, pokud nejsi extra talentovaný. Uvědom si, že absolutní vítěz i amatérského závodu je člověk, který svůj talent rozvíjel už od dětství a často prošel sportovními centry mládeže, pak jezdil třeba ve Spartě nebo Dukle. Jsou to lidé, kteří k těm výkonům mají vrozené potřebné dispozice.
Zkusíme uvidíme. Jednoduše. Jezdíš taky?
no jasný, 3–4 sezony nájezdu 30 tisíc pod trenérským dohledem a jsi tam.
Prosim, prosim. Ja bych ted mel problem.
Nemam osezenou rit a najeto mam prd odtamtud… :-(. Ale po mesici jezdeni by to slo :-D.
Tam se běhalo do mrtva, chodilo, nonstop. Dělalo 300 žabáků, borec tam udělal 1000 leh sedů aby se k nám dostal. O tom se leckterým může zdát.
Machr přes armádu, války a zbraně je tu serža. Najdi si jiný obor.
:) :)
A to sem ještě nenapsal Ječnák a vůbec pár nenápadných týpků, co už zářezy 500+ mají za sebou ale nějak nemají potřebu to rozmazávat.
Jinak dej to příští rok jako ženská a budeš na bedně a to myslím stoji za to ne? Myslím letos to jely dvě ženské, tak budeš třetí a to by za to stálo. :-)
a co to je za závod mít bednu za účast?
Věř mi, že to fakt sportovce nebaví odjet výlet a pak jít na bednu.
Jezdim do Hlinska na pivo, nedáme někdy sraz tam že bychom si dali výšlap? Vypadáš jako slibná bajkerka a těch je tak žalostně málo. :-)
Aneb co je pro Standu pohoda pro jiného být nemusí:-)
Měsíc před závodem jsi zde psal – cituji: …co jsem koukal z lonska, měl bych to zvládat okolo 7 hodin. Tak jistě poslední nebudu…
Tři dny před závodem – cituji: Jinak padla sázka po vypití nějakýho toho piva u grilu, že to dám do 10 místa…
Den před závodem – cituji: …byla taktika udržet 100 kiláků s nejlepšíma…
Realita – prvních čtyřicet kiláků jsem jel v závodnickém tempu. Očima tvého guru se však jela totální pohoda :).
Říkám si, že na podobné příspěvky nemá smysl reagovat, ale když už komedie, tak pořádná :)
Tak tak, neco jsem tu napsal a pak si docetl zbytek vlakna a dal uz plytvat casem nema smysl :-)
Ja si ty dobré rady beru k srdci neboj. Ale jsem i pro tu srandu. Ta musí bejt za každý situace.
mi jen stale neni jasny jestli si je hlavni postava vedoma, ze hraje komedii a ne drama :)
Komedie musí bejt i kdyby Nečas jezdil na praseti. Já jsem zastáncem toho že humor léčí…
To si nemyslím. Loňský (nebo předloňský ted nevím ) mistr čr v juniorech nalítal jen 11 000. Byl hodně nemocný, nemohl švihat. Spíš je rozdíl jezdit a trénovat, sám to moc dobře vím tedka …
jo se standou spolupracuju docela úzce a je na tom fakt dobře. v současný době je v Čechách jasně nejlepší na ultra.
Taky si myslím. Něco jsem se dočetl o sportovních testech, laktátová křivka atd. Ale jsou to věci co bych rád zařadil až další sezonu. Myslíš že je to nutná záležitost, pro to posunout se dál?
určitě.bez systému kdy budeš jezdit hlava nehlava se budeš určitou dobu zlepšovat, ale můžeš si i ublížit-přerténovat třeba.pokud pojedeš v systematickém tréninku toto hrozí výrazně méně a zlepšuješ se postupně déle a do vyšší úrovně
Tak ono první věc co jsem udělal koupil jsem slušné kolo na začátek, cvičím ve fitku s trenérkou hlavně břicho, záda, běhám. Na kole jsem si nechal udělat BG fit- posed je parádní velmi vyhovuje vydržím na tom dlouhé hodiny. To je myslím uplný základ, bez toho bych se neposunul nikam. A hlavně pořád je chuť jezdit a být lepší. Za letošek jsem to posunul z toho když jsem jel 100 km poprvé za 4:20:16 na nějakých skoro 3:15. Což je myslím velmi dobrý posun. Ovšem na 200 km a víc si myslím i ted je čas pořád nad 8 hodin. A když jsem to zprasil i nad 9 hodin. Ale co člověk se učí. I ze špatného výsledku si dokážu vzít, pěkný bod. A to třeba ten, že letos – Zlaté kolo 210 km za 9:23, příští rok zkusím 8:00 až těch 8:23, a další rok kolem 7:23. Myslím je to reálné a možné.
A kdy pojedeš do Jugoslávie?
Netuším, to v plánu zatím nemám. Ale nebylo to v těch básnících jinak? :-)
Ještě otázka na tu nejpovolanější jezdí se u nás něco delšího něž těch 250 km? Nemyslím 24 myslím klasika závod.
víceméně všechny závody nad 250 jsem někdy jela a vše je na webu.musíš hledat:)i proto ten web dělám.mimochodem dá to dost práce:)nejlíp to najdeš ve statistikách:)nejela jsem jen krušnoton a ten pojedu letos i když už to není můj šálek kávy a budu jen testovat koleno zda vydrží příští rok další ultra
Myslím sportawe nebo jak se to píše. Tam by to mohlo být.
A jede někdo i třeba 300 km závod když s kolem před pár měsícema začal?
na mejch www.hankaebertova.cz myslím:)
Asi vím, kde je moje chyba dnes jsem se nikam ze začátku nehnal, jel pohodu, po rovince kde je možno to rozjel, z kopců dolů na maximum a hezky jsem dorovnával průměr. Dal jsem 206 km za nějakých 7,5 hodiny. Nebyla to ale vyloženě kopcovitá trat. Takže průměr okolo 27 mi jde. Jak to ze začátku rvu víc halvně do kopců chci udržet hezká čísla, tak po 4 hodině jízdy jde průměr hodně dolů.
To je asi ta nejvíc zásadní chyba. Průměr HR byl dle hodinek 143 a max byl 205. Myslíš že by se tam našla ještě rezerva že bych ty tepy mohl jet vyšší?
A poradila bys kontakt na nějakého sportovního lékaře co to vyšetření dělá. Napadá mne pouze Mudr. Martínek to je jméno co jsem hodně slyšel.
Zkus Conconiho test
Zajímavé.. pořečtu zkusím. Dík.
Nebo MUDr Pozdíšek v Brně, tam jsem byl já kdysi
takze tady chces rict, ze bezne najedes az 850km tydne a pak jedes 200km silnicni zavod skoro 9.5 hodiny?
:)
chtel rict ze sprinterum natrhne prdel co jsem cetl vedle :D
Není týden co týden stejný, někdy je to jen 400 km jindy víc. Podle času a chuťi šlapat. Uznávám že ten závod byl mnou zprasený, tím nevyspáním a v konci jsem to uplně už vypustil. Tím není řečeno že na jiném závodě může být výsledek lepší. Každý má jak dny dobré tak dny vyloženě špatné. Jde o to si par prvních závodů zajet, i tím se získají zkušenosti.
Takže se chceš jenom pochlubit :-)
Rád bych rady borců zkušených co tyto tratě jezdí a jak na to trénují. O chlubení tady nebyla řeč. Pokud jezdíš tyto tratě, a máš sem co napsat uvítám to.
fajn počtení :DD Jen sem chvílemi nevěděl o jaký druh cyklistiky se vlastně jedná, ale jo, fajnový večerní počtení :DD
Lepší než večerní program na Nově ne? :-) I když teď je slibná ta TDF.
Tak po 4 měsících věnování se cyklistice celkem slušné ambice a sobevědomí, ale jak říká klasik „malý ten, kdo zná jen malý cíl“, tak proč ne ? :)
To je sice krasny, ale 100km je pro nekoho 3h a pro nekoho 5h. To neresis?
Myslíš záleží na tom jak je těch 100 km najeto.? Jedu 50 do práce na noční a 50 zpět po práci po 12 hodinách z noční. Tam nemůžu válet průměry protože bych v práci nevydržel. Tam jedu, lehkou pohodu. Ano, já se těm 5 hodinám na uplném začátku blížil. A nohy mne z toho bolely dva dny. Teď 100 km nohy skoro nepoznají. A jsem blíž těm 3 hodinám. Jinak je lepší jet těch 100 km asi v kuse než před prací a po práci. Ale kde jinak vzít ten čas. Cesta do práce je dobře zužitkovaný čas.
Ale kde vzít ten luxus že dva dny dělám a pak mám 3 dny volna. Na to kolo je to myslím ideál.
Myslim to treba tak, ze muzes nakroutit 100km pod 3h s minimalnim usilim na rovine v baliku a nebo totez za 5h na biku v totalnim srotu. Oboji muze byt treninkovy motiv. Zkus si procist fyziologickou poradnu na kpo.cz. Rozmysli co a jak chces vlastne jezdit, porovnej se svyma casovyma a financnima moznostma a pak se rozhodni. Obecne placani tady na foru je podle me k nicemu. Spis se pak zeptej na neco konkretniho.
Co se tyce tveho dotazu v zacatku, tak bych si zjistil sve telesne parametry a ty pripadne upravil. Jelikoz mluvis o skupinovem zavode, tak je treba vedet, jak se ve skupine chovat, takze minimalne castejsimu jezdeni v baliku se nevyhnes. Pak asi klasika jarnich objemu a motivu, ktere ti nejdou.
Co je možno považovat za tělesné parametry. Asi hloupý dotaz ale jsem člověk uplně neznalý?
Vykony na prazich, hmotnost, mnozstvi tuku apod.
Moji trenérkou po poradě s manželem bylo stanoveno že bych měl jet na tepy mezi 140–152. Hmotnost je ted nejakých 82–83 kg, výška asi 182–3 jak se nahrbím. Nohy mám jak arnold tomu se i profesionální trenérka co závodí na mistrovství světa ve fitnes podivovala že tak vymakaný se jen tak nevidí. :-) Ale jinak břicho povolený, proto s ní cvičím. A už je výsledek znát. Na začátku roku bylo téměř 90 kg proto jsem už s tím řádně pohnul.
Ale jak zaberu a jedu na průměr tak jdou tepy do čudu a jde to hodně nahoru. I na 209 do kopce a víc.
:D – za stavoneni treninkoveho pasma
:D – za nohy jak arnold
:D – za to jak nas tady bavis
Ty o těch nohách to říka každej co to viděl. Tak v tom něco bude. To pásmo je stanoveno tak abych redukoval váhu, spaloval tuky. :-)
:D – za stavoneni treninkoveho pasma
:D – za nohy jak arnold
:D – za to jak nas tady bavis
Moji trenérkou po poradě s manželem bylo stanoveno že bych měl jet na tepy mezi 140–152.
no LOL. Manžel se podíval do křišťálové koule a podle toho ti určil prahy? :-DD
manzelka se podivala na koule a podle toho urcili :D
Ne prahy pouze tepy na spalování tuku nic víc. Prahy jsem zatím neřešil, a řešit budu až příští rok, do té doby budu jezdit jak to snesu.
A ty chceš spalovat tuky nebo trénovat? A podle čeho teda ty tepy určil když nemáš změřený prahy?
A jak se tedy urcuji tepy na spalovani?
Myslím že trenér at ve fitku nebo cyklistiky by to měl přibližně spočítat. Netuším jak. Ale evidentne to funguje. Tuky jdou dopryč a váha se lepší.
Ano jak píšeš – „přibližně“. To je právě ten problém. Trénovat podle tepů které jsou spočítané jen přibližně (a nemusí vůbec sedět) je nesmysl. Kór s dávkama které trénuješ ty. Přibližně spočítané tepy jsou dobré tak pro baby co jsou na hodinu spinningu, ale né na 200 km tréninky. Takže doporučuju si zajít na testy pokud to bereš tak vážně
Určitě je to plán na další rok ale letos toto nechám plavat. Pojedu podle toho jak se budu cejtit.
Osobně – než jezdit podle zhruba spočítaných tepů tak radši nechám tepák doma a jedu podle pocitu
No já to tak dělal asi 14 dnů a pak jsem začal praktikovat tvoji metodu a už to sebou nevozím. Takže v tom se shodneme.
spatny pristup, kdyz uz se chces zlepsovat, tak by to chtělo jezdit „presneji“ a ne jak se citis (subjektivní pocity stranou), jinak ztracis cas a preslapujes na miste mozna i zpet…
Jak jsem napsal prostor na výzkum a opravdové odborníky jak na trenink tak na testy bude po této sezóně,uvidíme jestli do dám do prosince nebo až leden. Podle mne to dřív nemá smysl, žádný čelní místa si myslím letos neutrhnu.
Jinak máš nějakej odkaz kde dělají testy a dobře mi to spočítají?
Pokud tam sází dvoustovky, jako se kupujou rohlíky v sámošce a nečiní mu to problémy, tak co se ohledně těch tepů řeší?
rika ze tam sazi dvoustovky…
No právě. Přece kdyby jezdil moc vysoké tepy, tak ty dvoustovky v pohodě dávat nebude.
polemizuju nad tim ze rika… a jestli rika znamena jezdi to uz je otazka…
jen vime ze sprintery zarizne v pohode, nohy ma jak arnold s trenerka vesti z kouli mazela, k tomu ze zavodi po nocni a tam ho zarezavaji 40ky
samozrejme ja se v tom prst vyznam ty jiste lepe ale arnold nebyl vytrvalostni cyklista ne? a taky nevazil 80kg/na 180cm :D
Ted jsi tomu dal štavičku dobrý…:-) Jdu na kutě. Ráno jdu točit klikama tak at je síla.
ja to jen shrnul vsechno co tady zaznelo :)
dobrou noc :)
Já bych to tak neprožíval, Spící je prostě viditelně vybočující svéráz a ti jsou, pro dnešní politicky korektní společnost s naprosto přesně nadiktovanými pravidly pro úplně cokoliv, nebezpeční a proto po něm B-F Ideopolicie tvrdě jde, ale vycházím z toho, že základní údaje, které tady dal, jsou správné a nevidím v nich rozpor.
Jde na to, jak to prostě cítí. Důležité je, že mu to nečiní problémy a touží po dalších a dalších dávkách endorfinů. Výsledky se časem zákonitě dostaví, tak nějak samy :-)
A ono to tak opravdu s tou váhou funguje můžu potvrdit. I když jsem předtím běhal cvičil tak váha nic moc nedělala. Ale s tím silničním kolem to je bruální stroj na hubnutí. Dneska 206 km a podle hodinek 6720 kalorií. To by mohl posoudit někdo, kdo těm kaloriím rozumí, jestli je to na ubytek váhy i když člověk normálně jí nebo ne. Ale já bych řekl že jo .
Dneska těch 206 bylo naprosto pohodových, po doražení domů jsem se musel odměnit 6 palačinkama se šlehačkou a litrem pití na ex. Vůbec necítím že by byly nohy unavené. A to je signál že je to lepší a lepší.
No jo, ale zase sis nevymýšlel, jak jezdíš 400 km.
To, cos napsal, absolutně beru. Absolutně neberu to, že si někdo něco cucá z prstu, ať už je důvod jakýkoliv. Taky nemám rád silácký řeči, např. že jako začátečník dojedu do desítky etc. To je podle mě zbytečné a celkem to devalvuje jinak třeba sympatické snažení jinak třeba normálního borce. Takhle mám prostě pocit, že zde lítá baron (kníže) Prášil. Kníže, tak to prostě je. Jestli tohle odbouráš, bude to lepší i pro tebe, to mi věř. Pokora a respekt se hodí.
Ale zase je slušný, nikoho nenapadá, nikomu nenadává…
A to ostatní se srovná, dá pár kvalitních švihů se zběsilou cháskou a uvidí věci jinak :-)
Asi jo ;)
Ted už je těch 400 km velmi reálných jen najít den kdy bude počasí a jde se na to. Samo že druhý den odych, bazén dobré jídlo pití, masérka k tomu.
v kompenzaci to taky ujedu:) pro rohliky a zpet…
jo spočítala to 220 – věk a procenta z toho, což je absolutně nedostatečné, kor s tvými ambicemi, rozsah zdv široky a ne 12 tepů:)
209 tepů a více, tak to je nejspíše způsobeno tím, že je tepák rušen nějakými elektrostatickými výboji.
Nemyslím, když jedu kopec Veverská Bítýška- Lažánky což jedu i vícekrát po sobě. Tak tam udělám i 198 tepů a víc. A tam nemá co rušit.
to znamena, ze mas slabou ZV
pasmo je uplne mimo:)
z treninkoveho hlediska o nicem, akorát prohlubuješ unavu (po nočnízvláště) radši bych vyhranil čas, kdy mas opravdu cas a dal souvisly trenink treba 4 a vice hodin nez takhle, na ultra potrebujes mega zakladni vytrvalost a tu 50km treninkama nenatrenujes… a spatna regenerace te driv nebo pozdeji dozene…
zni to lip kdyz napises dal jsem 100km nez placal jsem se na kole 5h :D
teda u lidi neznalych cyklistickych pomeru to zni lip :D
Asi dělám něco špatně :(
To já taky :-) Z toho si nic nedělej. Vono se to časem vyladí:-)
vic by si to tady mistnim mazakum, ktery se snazis o necem presvedcovat, nandal, pokud by te tady bylo min videt a pak ses objevil s vysledkem. :)
tak ono od klavesnice 1000ku najedu tydne taky a zavody vyhravam kdybych nebyl po sexu zrovna :D
Přidej se ke grupě silničářů a jezdí s nimi. Klasika je 2 x v týdnu. Naučíš se jezdit v balíku, pobereš rozumy z teorie i taktiky a celkově ti tyto švihy efektivním způsobem pomůžou k nenásilnému výkonnostnímu skoku.
+1
Přidej se ke grupě silničářů a jezdí s nimi. Klasika je 2 x v týdnu. Naučíš se jezdit v balíku, pobereš rozumy z teorie i taktiky a celkově ti tyto švihy efektivním způsobem pomůžou k nenásilnému výkonnostnímu skoku. Vždy se v takové grupě najde zkušený pardál, který tě může i tréninkově usměrňovat.
Pro mne je dost špatný že nejvíc času je v týdnu, víkendy až na pár vyjímek dělám. Zkusil jsem to takto párkrát s pár lidma. Někdo lepší než já a někdo horší. Ovšem nikdy jsme nejeli víc než těch 140 km. A tempo nebylo valné mezi tema23– 26 /km/hod. Ale i tvoje rada je fajn.
já výrazně preferuju individuální trénink občas proložený balíkem aby ses naučil v něm jezdit.tak třeba trénuje standa prokeš a velice úspěšně jezdí všechny i krátké závody.
Jezdit v balíku, to je docela věda.. Než si člověk vychytá to správný místo, kde se dá nejlíp flákat, to neni jen tak… ;)
No a ta znaková řeč, to je naprosto šílený, by jeden potřeboval 8 rukou, aby jakž takž stíhal komentovat stav českých silnic.. Existuje na to nějaká příručka?
ja znam jen leva, prava, vstávám ze sedla a díry všude. :) co máš na mysli dalšího? ještě jsem zaregistroval díry napříč, ale to mi přijde zbytečný.
Sám a bez zkušeností velmi brzy výkonnostně ustrneš. Na příští rok už ty společné švihy budou bezpodmínečně nutné. Není třeba, aby to byli borci jezdící ukrutně dlouhé, ale nudné štreky. To můžeš jezdit sám a je to tak i lepší. Ve skupině pro tebe bude lepší pravý opak, kdy ti nejvíce dají sice kratší, ale rychlé švihy se splašenými mlaďochy, nástupy a spurty na cedule :-)
Jo podle toho se hodlám zařídit.
Jj. Že začátku člověk z takovejch svihu jezdí sám, ale jednou to třeba přijde. … :)
Já Spícímu věřím, že ten šok přežije :-)
Myslíš šok jménem Krušnoton? Jo to přežije, pokud tam dojede, postaví se na start tak přežije. :-) A bude o další zkušenost víc.
Ne, myslím šok z krátkého, ale rychlého švihu se splašenými mlaďochy, nástupy a spurty na cedule :-)
Pokud se z těchto švihů nebudeš vracet sám, dá se uvažovat o tom, že v tobě něco bude :-D
Ja o tom dycky jen slyšel, samotnýho by mne na takovej trenink jet nenapadlo a shodou okolností jsem se namotal při cestě z jeseníků do situace kdy jsem 40km ze 170 plandal na chvostu a pak si nuceně vystoupil, abych nemusel za dalších 20km na vlak. :)
samotnýho by mne na takovej trenink jet nenapadlo He he!
nj chrti si potřebují dokazovat jak jsou dobří, tak si na mně spravují ego :)
. . . . ale že se necháš vždycky po pár pivech přemluvit :-)
tak v zimně na SNB už se mi tak nejak nechce a na to pivo a teplo mne dycky dostanou :)
Tak dneska jsem potkal slibného silničáře měl jsem natočeno 150 km. A říkám mu kousnem to k ceduli na max. bylo to ze směru od Jihlavy na Brno kousek za Velkým Beranovem a chtěl jsem s ním pozávodit ke křižovatce na Vysoké Studnice, do kopečka jsem zabral na max, on odpadl tak jsem zpomalil, a pak jak se jede ta rovina dal jsem tam 50–52 km/ hodině. No nevydržel ani 500 metrů. :-) Tak pak si s někým dej sprint na cedule. Ale kolo měl pěkný to jo. Ale abych chlapíkovi nekřivdil měl tak o 20 kg víc než já a byl menší. :-) Tak první pozávodění nic moc. Potkal jsem i mladíky z Favoritu Brno s těma by byl sprint asi lepší.
nepotkal jsi Mensika? :-)
No ti nevím, postavička se tomu podobala. Ale nebudu hnusný, někdo za to nemůže. :-) Ale jinak on řikal že by to chtělo 20 kg dolů a jelo by se mu líp. Já tomu věřím a říkám mu. Tak je potřeba s tím něco udělat ne? Jinak on tvrdí že jezdí – z Jihlavy do Studnic a zpět. Tak na tom váhu moc neposune.
spis smeruju k tomu, ze to byl take vypravec, tak jestli jsi neco nepochytil;-)
Už vidím, jak někoho potkám a bude mi říkat, ať s ním jedu špurty na cedule, to budu nadšenej :)
Proč to tě přece nemůže vykolejit, jedeš svý temtpo dáš 2–3 kilometry na max možná i míň a pak pojedeš zas svý tempo. Myslím že za tu srandu to stojí ne? To tě přece nemůže pohřbít chvíli se vymáčknout.
Tak jako určitě. V dobách, kdy jsem závodil, tak bych si asi i zablbnul. Ale když jedu na kochačku turisticky třeba po týdnu bez kola, tak jsem rád, že jedu :)
Proboha, proč bych něco takovýho dělal? :D
uplne to vidim. at si jede, picus a vysles ho dopredu masturbovat. :-D
:))
:)
+1
Již jsem Ti to psal v jiném vlákně, zapomeň letos na to, že pojedeš dlouhý Krušnoton na umístění, mluvil jsi o něm jinde. Budeš bojovat s tím, aby jsi vůbec dojel závod v limitu a je ve hvězdách jestli se Ti to povede, protože jsi neukázněný co se týče tempa. Moc nechybělo a na maratonu Tě zařízla čtyřicítka, která jezdí pro radost a to co ty jezdíš ve středu v tréninku, tak v životě neujela :) Buď netrénuješ to co zde píšeš nebo děláš někde strašnou chybu.
konecne vyslo na povrch, ze knize neumi nastavit tachometr :)
Tachometr kníže nenastavuje ten takový věci nedělá. Nastavoval to BG fit technik a je to nastaveno naprosto přesně. Na ceduli kde se měří rychlost to ukazuje naprosto stejný udaj jaký je na tachu. Navíc, je tam přednastavený rozměr tak jen pako by to nastavilo blbě. Pak je taky možno změřit stopu kola a dát tam rozměr. Tak nevím kdo by to nastavil blbě ikdyž vyjímky se najdou. :-)
nevim, jak ti pomuze zmereni stopy pri nastavovani tacha. ;-)
No, že postavíš kolo na zem udeláš čáru, otočíš kolem otáčku uděláš čáru a změříš tu délku té stopy. To jsi nikde nečetl.? Pak se tam hodí rozměr.
Ale jak jsem napsal, kníže takový věci nedělá ten jenom jezdí o kolo se staraj jiní. Jo když by náhodou měl defekt tak by nechtěl přenocovat v lese. Ale jinak nevidím důvod do toho šahat.
Asi myslí obvod kola, ne stopu – jeden z klíčových údajů geometroidů :-)
Tak tak jen se to špatně napsalo.
Co to video má společného s tím tématem?
Nic a vsechno :-D
Uz z dalky a z blizka…
S tématem nic, ale s tebou. On ten Vašek Mlýnek z Kuželova byl známý lidový vypravěč, tak jako ty.
Asi někdě dělám chybu já těch 200 a víc jezdím celkem často.
Tak jsi závod přepálil, ta Ruda je hrozně těžká a i delší Král Šumavy má v propozicích uvedeno menší celkové stoupání.
Jel jsem těžší štreku v Rakousku kde jsem celkem často, a dal jsem to líp. A tam jsou brutální kopce. Řekl bych kombinace, nevyspání, nadšení a snažení se vydržet uplně na špici a jet tempo s tema nejlepšíma. Na co jsem neměl. Ale zas jsem si pokecal se Standou a jel chvíli první, šou byla. :-)
Tý jo, z toho pokecu se Standou jsi nemohl dlouho usnout, že? V tomto tématu to čtu už potřetí :-)
Ale tak je dobrej, popovídali jsme o 24 cítce to si nechám na příští rok. O tom co dělá, jak trénuje co jel a tak. Témat bylo více a u toho se pěkně šlapalo. Pokecal jsem s ním daleko lépe než s většinou co potkám po cestě.
Já jel kdysi na špici na Králi Šumavy. Stalo se to tak, že po prvním kopci zaváděcí auto zabloudilo a když to zjistili a zaveleli otočit, rázem jsem se po otočení dostal na špici závodu :-D Jenomže, když jsme se vrátili zpět na trať, náš balík už první nebyl :-(
Tak to je taky usměvné.. jako to moje závodění a přepálení toho začátku. Ale i to je život na kole:-)
Tys to nědy jel?. Já si ted jezdím tu trat jako trenink. Pojedu zítra. Je pravda že ten kopec jak bylo těch 18% stoupání nebo kolik mne dal víc práce. A tam mi čelo ujelo.
Jo tak, ja to viděl jako těžké poprvé, když jsem si to zajel vícekrát už mi to tak nepřijde. A ty tu dámu z té Kamenice nad Lipu nějak znáš?
Nebo obojí ;)
Ale strašlivá chyba tam bylo to nevyspání, spousta lidi by to kvůli tomu neodjela. Za to si sebe vážím že jsem předtím neutekl.
na takovou banalitu, jako je 200km na silnici, neni treba spat. ;-)
Ahoj po vyspání je to ale přeci jen lepší je větší sranda, a člověk má chutě stále větší a větší. Já jsem nevyspanej totál mimo takže u mne to tak nefunguje. Vím to z toho že jedu do práce těch 55 nebo 50 a to se mi jede fajn ale jak jedu z práce po noční po 12 hodinách jede se mi těžko není chuť šlapat. Zlvášt když chčí..a je zima. Ale když už od těch 6 ráno svítí sluníčko a jsou nějací borci na trati nebo třeba pán na elektrokole to se překonám a předjedu ho, pán nevěří svým očím. :-)
Kvalitní a dostatečný odpočinek a regenerace jsou nedílnou a velmi důležitou součástí přípravy. Unavený nemá smysl jet na trénink. Pokud nebudeš dostatečně odpočívat, tělo se ti dříve nebo později pomstí. Klasika je nemoc, když to začíná jezdit a blíží se forma. A proto:
Raději nedotažený, než přetažený!
Pokud toto dodržíš, tělo ti bude vděčné a odměna tě nemine :-)
Ano v tom je velká pravda znám z posilovny. Když to přetáhneš tak se pohřbíš a něco se ti vyvalí.
Je velká chut dát zítra zas 200 nebo 250, ale dám pohodových 100 a půjdu na kafe a zákusek. :-)
Není problém dát dva dny po sobě dvoustovku, pokud se člověk cítí dobře a má chuť. Chyba je cítit se unavený, nevyspaný a přesto se vykopat ven a nutit se do toho. Tohle je o ničem.
Podle týhle teorie bych vyrazil na kolo asi tak 2 krát ročně.. ;)
Myslím, že děláš dost velkou chybu, že bez předchozích let soustavného budování (nejen) objemových základů, si hned nakládáš dvoustovky jak na běžícím pásu ve fabrice – a ještě unavený (800 km týdně a do toho noční 12ky…zajímalo by mě kolik toho naspíš) Možná jsi přepálil začátek a snažíš se ve svém věku hned dohnat věci, které se budují dlouhé roky. To nejde – už tím, že vrchol tvého tréninku je počet ujetých km, než počet hodin v sedle. Ale každopádně tvůj elán je záviděníhodný. Tak mnoho zdaru brachu.
Tak dokud to bude bavit, ta budu přikládat ty dvoustovky. I když i rychlý pade ma svoje. Za chvíli je splněno. Máš jistě pravdu v tom co píšeš. Jen já tak nějak z toho co jsem zkusil jsem došel k závěru že jezdit i třeba denně 40 nebo 50 km. Mne nikam neposune. A ty roky nechci dohnat za rok. Potřeba rozběhnout motor a udržovat ho v chodu. Když jsi ten časovkář dovolím si otázku. Jaké jsou předpoklady dobrého jezdce na časovku?
Poradny stehna a rychlý vlákna ve svalech nezhuntovany dvoustovkama. :)
Stehna má prý jako Arnold :)
Myslím, že splňuješ všechny předpoklady a s tvou houževnatostí a talentem se může za 2 roky otřásat český rekord v hodinovce na dráze. Spousta bývalých dráhařů jsou dobří časovkáři, třeba u nás to byl Sosenka nebo B. Wigins, který je mimo to i výtečný vrchař – tato spec. disciplína je zpravidla pouze o technice než o fyz. kondici, pokud pominu typy kopcovitých nebo horských časovek.
Ahoj nevím to jistě, ale co už jsem s pár lepšíma lidma objel. Tak všichni tvrdí že mám velmi dobrou RV neboli rychlostní vytrvalost na někoho kdo jezdí 4 měsíce. Vydržím točit větší točky nohama dlouhé hodiny. Už je to i slušné tempo na delší trať ovšem, co mi chybí, tak je hospodaření s tempem. Do kopce dám takovou nálož že to mají problém uviset i ti s lepším a několikaletým treninkem ovšem v půlce musím zpomalit. Za chvili (cca 10–20 sekund) se z toho dostanu a rozjedu to dál. Co je však zásadní problém, tak na trati nad 50 km když je prudké stoupání, tak už není síla v tom stoupání dát spurt na max, jen točím pořád stejný průměr prostě to ze sebe už nevymáčknu. Tězko se mi popisuje jak to nazvat. Ale jak mi pár lidí řeklo, chybí tam víceletý trenink. Prostě dám spurt ze začátku, docela na krev, ale jak mám natočeno třeba těch 50 a víc ve vyšším tempu hlavně víc točím nohama než by bylo dobré, už jen mírně zrychlím na spurt není síla. Ale průměr více méně udržím stejný. A točky nějak nepoklesnou. Ví někdo kde je chyba? Spurt co jsem zkoušel i dnes tak dám na 250 km trati tak 6 krát do kopce za sebou, během prvních 2 až 2,5 hodin, poměrně na krev pak už jedu stejný průměr a už ho nedám i kdybych chtěl.
problem vidim v tom, ze chces jet neco, na co nemas. proto v puli kopce zacouves.
v kopcu je dulezity pretahnout kolo nahore pres hranu jeste v tempicku, jedine tak neztracis.
Ahoj jo to se mi povede ale kopec nedám rychlostí 30 ale třeba 25 až 26 to ho utočím a tempo neklesne a jak se dostanu přes hranu můžu zrychlit. Ovšem jde mi o to kde je problém že v tom kopci třeba po 80 km už nedám spurt na max prostě nevymáčknu ze sebe už vůbec nic navíc a nedám tam třeba větší točky a spurt. Zkoušel jsem s pár lidma, kde jsme šli na spurt pravě do kopce na max. A to opakovaně každý kopec, zkusit zaspurtovat. Já prostě dal spurt asi 3–6 krát a pak už v nohách nebylo nic. Jo dalo se jet dál tou 25 nebo 27 ale už jsem nic jak je dole psáno nad to nedostal v nohách prázdno. Žádná síla. Asi jak mi zde radi mikikuba je to nedostatečným treninekm nebo jedu moc nad svoje možnosti a pak už tam nic prostě dostat nejde.
cyklistika je o rocích tisících hodin tréninku ne o měsících a desítkách hodin.pokud budeš spěchat tělo se sekne a přijde třeba únavovej syndrom.zažila jsem to také.pak je v lepším případě jedna sezóna v kelu
tady máš místní „hnoják“ http://connect.garmin.com/…ty/337804019 – taky už nemám na to vyjet kopec 6% 25kou a pak za horizontem vsadit hned kaši a rozjet to na 35–40km/h, takže si vyslechnu něco o ču*ákách a hold musím doufat, že mi to někdo sjede za mě. Amatérská cyklistika u nás je hodně o max intenzitách – kor kratší závody typu UAC apod se prostě jede kaše do kopce 1–3minuty a kdo na to nemá, ten na to nemá … Pak samo lajna na bočním větru atd, ale to se nedá natrénovat za měsíce, pokud nejsi vyloženě talent. Byl jsem 3× kolem 65místa na Glocknerkoenigu – závod 27km kopec 1690m up, přičemž 1300m je na posledních 13,3km a mohu ti říct, že tam si tolik nehrábnu jako u nás na „brdkách“, které prostě někdo umí vyspurtovat a pak hned založit, jenže pokud jedeš 10tepů pod max, tak už si prostě nepřiložíš, což bude asi tvůj případ.
jeho problém je úplně jinde.jezdí teda prý 4 měsíce…je třeba jezdit roky.u tebe je pro změnu problém že netrénuješ.bez systému v tréninku právě už nahoře nepřiložíš…
spurt na krušnohoru potřebovat nebudeš:)
a co progres? nebudes mit kam…
Kouzlo lidské schránky je právě v tom, že co by jednoho zabilo hned na první pokus, tak druhý snáší bez problémů. Jenomže jak to zjistit? Proto je klasika, že první rok se tomu dává víceméně volný průběh a člověk si může naložit, na kolik se cítí a má chuť. Důležité je akorát si ohlídat, aby to nepřehnal, nedělal kraviny a ukončil sezónu ve zdraví. A tady by už měl nastoupit někdo, kdo to vyhodnotí a naordinuje další, tentokrát už systematický postup.
Jo lidská stránka je neuvěřitelná věc, desetkrát ji naložíš a ona se přizpůsobí. A pak už to nebolí. Fantastické.
Ale věřím tomu že ten kdo to netáhne hlavou a není v pohodě. Tak to tělo se položí. Hlava je tak 70 % výkonu.
…na oběd do Kerska jediné rovnou z Flédy ;-)
kdovi co tam do něj nasypali. :)
jak nedas 500 denne tak je to k h*vnu:-)
Sováka na něj
tihle dva na to maji :-D
Určitě je hodně důležitý spánek. Já když mám jet 300 km autem, taky se na to musím pořádně vyspat, jinak bych to neujel.
Tak tohle vlákno je slušná masturbační one-man show :-DDD
hele, a nemáš nějak blbě nastavený cyklocomputer? kontroluješ si ty ujeté kilometry i podle mapy?
já jen abys nežil v nějakém bludu třeba :)
Tohle spíš zavání těžkou závistí :-)
Tak tak, jsem zvědav kdo se reálně přilásí na ten spurt na ty cedule. :-) Hlavně bych rád aby to byl někdo výrazně lepší než já. Ne jako dnes. Nemám problém s tím bejt druhej třetí. Ale mám problém s tím ujet 500 metrů a aby ten kdo jezdí 3–4 roky byl za mnou to je ostuda.
A to už ti přestal stát ve 33, že sis tak náhle začal dohánět ego na kole?
Napsat takový dovětek, to už chce slušnou dávku arogance…
Dnes to bylo z Velké Bíteše kus po městě Jihlava k nákupáku City Park na Hradební a zpet. To bych řekl že sedí i podle mapy. Ne nežiju v bludu neboj. Cestu do Bíteše do toho nepočítám. To jsem jel na přehradu, dal si párek v rohlíku. Ujel asi 15 km, sedl si psal sms, pak pokec s par lidma. Pak zas pár kolimetrů, telefonování za jízdy. Teprvé z té Bíteše se jelo už v tempu.
Kdybych sem napsal celý číslo to by někomu praskla cévka tak radši těch 206 :-) to je ještě takový hezký číslo. :-)
To nic neni, já na mtb s nosičem tahám silničáře do kopce.
Tak jeste ze tam mas ten nosic a maji se chudaci zac chytnout.
Příští týden v sobotu se jede v Beskydech jeden silniční závod přesně pro tebe, i když to asi na tebe bude trochu krátký, jen 182 km. Podle té diskuse tady by to mohlo vyjít i na bednu, přihlášená konkurence vypadá minimální. Navíc vloni to vyhrál obyčejnej bajker. Když tak pro zajímavost dej vědět, jak to dopadlo.
Ale je na něm jen 5 kopců – Pustevny, Soláň, Kasárna, Bumbálka a Smrček :-D
Jo, a všechny max. tak druhá kategorie. :)
no tak přinejhorším to tam vezme na kole, odjede maraton, dá nějaký špurty na cedule, zjistí, že konkurence je slabá a pojede zase na kole domu …
Jestli ale bude kníže po noční, balík by ho chvíli uviset mohl…
Koukám do startovky – samej hobik, myslím že peloton nemá šanci. Možná snad Hruška, ten je už ale taky hobik, snad Čert, trochu neznámá jsou asi ti Poláci. Já Spícímu věřím, vidím to od Pusteven v sólo úniku.
:))) a ještě jednúc repete :)))
A kdo psal že to pojedu? Já přes většinu víkendů makám. Takže bohužel je to smutné ale na každý závod si musím vzít volno. Jinak to nejde.