Jak vybrat nový ráfek namísto původního, alternativy

85 nepřečtených
  • MartinBS

    Ahoj, poprosím o radu.

    Mám na kole praský ráfek, je to u Croosového Authora.

    Ráfek je pro velikost kola 28 palců, má výšku 18 mm, je v něm 32 děr, díry jsou bez nýtů a označení na něm je 622×17 (dvoustěnný (doublewall)) 6061H-T6.

    Eshopy jsem prohledal a připadne mi, že hledám jehlu v kupce sena. Rád bych měl i možnost výběru a taky za rozumnou cenu.

    Ještě než se budu ptát v nějakém cykloobchodě, poprosím o radu od zkušenějších.

    Kam se můžu pohnout s některými parametry toho ráfku, abych se dostal na nějakou více obvyklou velikost, ale přitom aby počet děr a obutí zůstalo stejné?

    Díky moc předem.

    Martin

    0 0
    • Vilém  

      Jehly v kupce sena? Takovych rafku jsou mraky. Zalezi zda chces zachovat puvodni vyplet pak musis vybirat neco se stejnym ERD. Pokud bude vyplet novy, tak cokoli.

      0 0
    • az8  

      Prečo trvať na 32, ak hmotnosť (jazdec + výbava) dovolí, kľudne i 28. 622×17 znamená , že vnútorná šírka rafku je 17mm, trochu širší (19mm) by nemal byť problém. Pri výbere zohľadni správny typ brzdy a náboj ;-)

      0 0
    • MartinBS  

      Jedná se o zadní kolo a proto řeším jenom ráfek a ne celé kolo.

      A nejradši bych si vypletl já sám, ale to se asi takhle bez stroje nedá, co?

      Klidně bych zachoval původní výplet, záleží, co bude levnější a praktičtější řešení.

      Když mi poradíš, kde hledat, moc rád si ten ráfek 622×17, 32 děr, 18 výška, 22 šířka (je to cca 21,5 v reálu) vyhledám sám.

      Zatím jsem našel jen 2 takové ráfky a oba měly olemované dírky, což já ale nepotřebuju.

      0 0
      • oddie  

        Na vypletení žádný stroj nepotřebuješ. A ty „olemované dírky“ jsou lepší.

        0 0
      • novas752  

        Dá, žádný stroj na to neni potřeba, výplety se kromě velkosériové produkce vyplétají ručně. Nářadí na to neni potřeba v podstatě žádné, nutný je pouze centrklíč vhodné velikosti.

        0 0
      • scalar  

        Přilepíš si lepící páskou nový ráfek ke starému kolu, aby lícovaly dírky a pak jen posouváš dráty ze starého do nového. Stejně to ale budeš muset dát vycentrovat.

        0 0
        • oddie  

          Sakra, to je fikaný :)

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
        • jeniiiik  

          A pokud je ráfek vrtaný excentricky, je potřeba dát bacha na to kam směřujou otvory. Občas je to i u levných ráfku. Několikrát jsem to po domácím prepletani viděl napletene naopak.

          0 0
          • Mr.Duck  

            Na poslednim dost high end kole co jsem pletl jsem ten offset nejak opomnel. Mel jsem kliku ze jsem to zapletl dobre ale asi bych se musel vyhodit kdyby ne :D A nebo cely preplest ale spis vyhodit..

            0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Marskatin  

      Brzdy jsou ráfkové?

      0 0
    • tompca  

      Nepíšeš jaký diskový nebo na V-brake. Ofoť štítek co je na rafku ( tam je asi i jeho označení) a napiš do Authoru nebo Author prodejcům jestli se jim někde neválí stejný.

      https://cz.author.eu/komponenty?…

      0 0
    • Prazak0  

      Krosové kolo Author taky mám, než ráfek mi odešel ještě dříve náboj. Obávám se, že náboje na těchto kolech jsou nevalné kvality. Dle mého názoru se nevyplatí přeplétat na starý náboj. Ráfek bych vzal HIT nebo Dragon, snad budou i nýtované, což znamená lepší kvalitu. Tyto ráfky jsou malinko širší, což je spíš lepší, pro treková kola se běžně používá šíře plášťů 37mm, širší 19 mm jak ty uvedené výše jsou určitě lepší.

      Na zadní kolo bych pořídil náboj Deore a nechal dát dráty z nerezu. Ty původní, těžko říci, jestli jsou nerezové. Některé jsou jen poniklované, ale drát jako takový je obyčejná ocel. Nerezová legovaná ocel je pevnější. Na kole (výpletu) je možná nejdražší ta práce, současná slušná cena by byla nějakých 400Kč. Zas to chce nechat udělat někde, kde to dělají spolehlivě, dokonale vycentrované a správně vypnuté dráty. Ne někde levněji, ale mizerné centrování.

      Prodávají i hotové výplety, stojí to o něco méně než to nechat dělat. Zpravidla to je vycentrované velmi dobře, mnohdy strojní výplet je lépe vycentrovaný než když to někde moc neumí.

      0 0
    • MartinBS  

      Ahoj, jsem tu nováček a podle pravidel je tu limit počtu zpráv. Omlouvám se tedy, že píšu až teď.

      1. Jedná se o zadní kolo s vícekolečkem, takže mi přijde lepší náboj s dráty zachovat původní. Mimochodem, značka náboje je Quando, tak nevím, jestli jde o kvalitní značku. Brzdy jsou V-styl.
      2. Co se rozměru týče, tak u šířky 622–19 je hloubka (ne 18 jako u šířky 622–17, ale) 20 mm, a v tom případě se změní ERD a bylo by potřeba jiné dráty a jiný náboj, není to tak?
      3. Co se týče samotné výměny, rád bych to zvládl sám. Myslím, že ruce mám celkem šikovné, takže se toho zas tak moc nebojím. Jen jsem to nikdy nedělal, takže nevím, co přesně čekat. Předpokládám, že pokud to vypletu správně, tak bych centrování mohl zvládnout i sám. Centrování už jsem dělal, klíč mám.
      4. Prosím, pokud má někdo z Vás nějaký fajn zdroj pro komponenty na kolo, tak sem s ním. :-) Mé vyhledávání nebylo zatím tak šťastné, abych narazil na aspoň nějaký výběr. Našel jsem asi jen 3–4 případy těch rozměrů, a ty ceny byly trochu vyšší.

      Díky mockrát. :-)

      0 0
      • Prazak0  

        Pokud je vzadu vícekolečko, tak náboj radši vyměnit za kazetový. Jinak existují hotové výplety pro zadní kola se šroubovacím vícekolečkem, stávaly před pár lety 4–5 stovek. Takže když bych nechal vzadu šroubovací vícekolečko, tak koupil rovnou hotový výplet, tipuji tak 600Kč. Což je o málo víc, než co stojí vypletení, ráfek samotný stojí tak 300.

        ERD je pro výpočet délky drátů, je hezké znát ERD u nového ráfku, ale pokud tu není jasně dané ERD stávajícího ráfku, tak dle čeho se pak řídit?

        Vypletení není tak složité, pokud by to bylo jen s přesazením výpletu do ráfku, tak to je jednoduché. Ale co člověk sám nezvládne je vycentrování. Leckde v servise účtují za centrování prakticky totéž jako za nový výplet vč. centrování.

        Jinak tady je odkaz, vypletené zadní kolo pro vícekolečko, Remerx Dragon, za 499Kč. https://www.cyklodiskont.cz/…pinak-108991

        0 0
    • scota  

      Ráfky:

      https://remerx.cz/…gbs-nyt-32_2

      https://remerx.cz/…gbs-nyt-32_2

      https://remerx.cz/dragon-l-719-2

      Kola:

      https://remerx.cz/…rx-v-brake_2

      tato kola osobně již několik let používám na svém hospodském speciálu ;-)

      0 0
    • MartinBS  

      Díky všem za reakce. Porozhlédnu se.

      Jaké jsou Vaše zkušenosti se značkou Alexrims?

      Od té značky jsou ty původní ráfky.

      0 0
      • Prazak0  

        Asi jsem je taky zažil. U levných ráfků je asi jedno, jestli to je Remerx, Rodi nebo nějaká jiná značka. Ten levnější sortiment od Remerx mi přijde docela kvalitní a za dobrou cenu. Zahraniční značky asi nejsou horší, bývají o něco dražší. Author tam dal Alexrims asi proto, že je někde levně nakoupil, hlubší důvod to nemělo.

        0 0
        • MartinBS  

          Tak nakonec mi kdosi poradil ráfek Mach1 810 (32 děr), který by mohl sloužit jako náhrada.

          Přitom jsem byla ale zároveň jiným prodejcem varován, že používat staré dráty je riziko. Že praskají v ohybech a niply to nemusí vydržet.

          To mě trochu zneklidňuje.

          Nevím, jestli tu má někdo zkušenosti s použitím cca 5 let starých paprsků. :-D

          0 0
          • Atilla  

            Pokud to přeplete jenom přendáním drátů, tak jsou dráty ohnuté správně nic praskat nebude. Niple bych, ale dal nové určitě.

            0 0
            • MartinBS  

              Tak to jsem rád.

              A koukám, že niple se montují ideálně po obvodu ráfku, že je tam drážka na šroubovák.

              Měl bych pro jistotu objednat i tu ochrannou gumu?

              0 0
              • popokatepetl  

                zanesl bych to do servisu. Tam ti ale řeknou, že celé nové kolo (asi to bude nějaký základ) vyjde stejně nebo levněji.

                Jako bonus nový náboj a dráty.

                0 0
                • MartinBS  

                  No, to si úplně nemyslím.

                  Pro rekapitulaci: Je to zadní kolo, takže tam mám i vícekolečko. Přehození vícekolečka je práce navíc, pro ten servis, já to neumím.

                  Já si koupím ráfek (cca 450 kč) a 32 niplů (á 2kč = 64 kč) a přehodím si to sám. Návody jsem našel a není to zas tak strašný. Kola si servisuju sám normálně, auto taky. No, a otázka je, jestli nebudu potřebovat vyměnit tu gumu. Ale asi ji preventivně koupím, protože asi nepůjde stáhnout z kola, aniž by se neroztrhla.

                  0 0
                  • Prazak0  

                    Tak vícekolečko nebo kazetu si člověk musí umět sundavat sám. Vícekolečko se oběhá, tipuji životnost tak 10 tis. km. Vydrží déle, z hlediska volnoběžky, ale oběhají se pastorky, co se nejvíc jezdí. Pak to ničí i řetěz.

                    Gumou asi myslíš ráfkovou vložku. Jestli máš jednostěnný ráfek, tak takové hotové výplety jsou za 300Kč celé, s dvoustěnným ráfkem o stovku dráž. Vložka pak musí být vysokotlaká, textilní nebo plastová, lépe o něco širší než vnitří šířká ráfku. Tj. pro ráfek 18 mm vložka 20 mm ap.

                    0 0
              • Prazak0  

                Zřejmě o tom moc nevíš. Guma se dává u jednostěnných ráfků, jako ochrana duše před proražením od niplů nebo když přečnívá kousek drátu. To by se předtím mělo upilovat. U dvoustěnných ráfků musí být ráfková vložka vysokotlaká, gumová nestačí. Není to nic tak drahého, stojí od 20 Kč výše. Chrání duši, aby se nezničila u otvorů pro dráty, ty jsou takto zakryté tou vysokotlakou vložkou.

                0 0
            • xtonda  

              Tohle nechápu, mě už několikrát praskl drát na různých zadních kolech, hodněkrát u příruby, asi dvakrát u niple, ale nikdy mi neselhal niple. Proč dráty nechat a niple měnit?

              0 0
              • oddie  

                Dtto, taky nad tím kroutím hlavou.

                0 0
              • Jenda  

                Leda že by byl zvyklej na hliníkový, ale ty mi praskali po tak krátký době, že tahle věc už mi na kolo nesmí :-)

                0 0
              • Prazak0  

                Osobně bych měnil niple, pokud by byly buď ožvejkané, což může snadno docílit domácím centrováním, nebo nebyly nerezové (mosaz), ale jen poniklované nebo pozink ap. a rezavěli by. Niple lze sehnat za 2kč, zas taková položka to není. Ale dráty bych měnil prvně.

                0 0
          • Prazak0  

            Tak toho ráfku bych se nebál, jen co jsem koukal, tak mi přijde dosti dražší, fungovat bude zcela stejně jako Dragon, Hit nebo třeba nějaký krosový od Rodi. Jen jde o to, by měl stejné ERD.

            5 let staré dráty můžou ještě 10 let vydržet, ale nějaké prasknutí tam bude častější. Psal jsi, že jezdíš 200 km týdně, takže najeto něco mají. Mohly by posloužit ale ke zkušebnímu zapletení, že sedí jejich délka, pak tam dát dráty nové. Obávám se, že dokonale to nevycentruješ. Jestli investuješ do dražšího ráfku Mach1, tak bych si to nechal docentrovat na dílenské stolici. Ve vidlici nebo levné vidlici k centrování za tisíc to moc přesné nebude. Centrování a správné dotažení drátů, tj. správné napětí drátů, to je důležitější jak značka ráfku.

            U drátů je další otázka, co jsou zač. Určitě ne pozink, vyměnil bych i dráty s černým galvanickým nátěrem. Jednak obojí jde dolů, potom hlavně pevnostně jsou lepší dráty, kde je hmota drátu z nerezu, tj. pevnější ocel. Jestli bylo vzadu vícekolečko, tak to superkolo nebylo, spíš nějaké levnější. Osobně bych tam dal nějaký hotový výplet od Remerxu nebo Force za 499, bývají velmi dobře vycentrované. Dráty tam jsou pozink nebo černé, u nových bych se toho nebál. Hotové výplety nejsou o tolik dražší než materiál tj. nový ráfek, náboj, dráty.

            0 0
            • MartinBS  

              K tomu kolu, které řeším, jsem přišel jako slepý k houslím, úplně zadarmo. Takže ho pořádně vyčistím, promažu a seřídím a opravím to, co je potřeba. Moje situace kvůli koroně je taková, že teď sotva zvládám řešit občasné tisícové opravy na autě, takže pro kolo se bohužel snažím vymyslet co nejlevnější řešení.

              Tuhle cyklotématiku řeším sotva týden a myslím, že na to, že jsem to nikdy neřešil, se celkem chytám.

              Takže sorry, že přesně neznám rozdíly mezi ochranou duše u jednostěnných a dvoustěnných ráfků, a že to nenazývám tak, jak by se mělo. :-D

              Takhle říkáš, že vypletené kolo je levnější a vícekolečko bych si uměl vyměnit sám? Koukal jsem, že je k tomu potřeba minimálně 2 nástroje, pak i vazelínu na ložiska v kolech, ale tu mám svoji. Takže by to zase nebylo tak úplně zdarma, když si musím kupovat nářadí.

              Ale když budu uvažovat o tom, že bych si to kolo sám nevycentroval, tak u vypleteného bych zase ušetřil na vypletení.

              Teď je tedy klíčové, jestli si to kolo opravdu nezvládnu doma vyplést a vycentrovat. Podle mě bych to mohl zvládnout, metodiku centrování znám. A pokud jsou dráty na zadním kole délkově už od výroby nastaveny tak, aby to vyosení ráfku bylo správně, tak by i prvotní počet otáček závitů u niplů měl být u všech drátů shodný.

              Takže k tématu „vlastní centrování po vypletení“ bych opravdu přivítal více názorů.

              0 0
              • Prazak0  

                Plně chápu, že nechceš moc investovat, proto si myslím, že by stačilo kolo už vypletené, snad by bylo i s černými dráty a rychloupínákem.¨

                Na nové kolo nasadíš nové vícekolečko rukou, sundavat se musí pomocí stahováku, to ano. Sedmikolečko by mohlo stát kolem 200Kč, asi se vyplatí dát nové. Stahovák stával dřív asi 50Kč, dnes možná bude stát o 20 kč více.

                Nešlo i o to někoho peskovat, že něco nezná. Ale nasazování duše a pláště je daleko jednodušší než centrování. To možná vypadá jako jednoduché, kdo to neumí, tak to jsou hodiny práce a nejspíš to stejně nesvede. Nové vícekolečko je dobré na závit máznout nějakou vazelínou, kvůli sundavání.

                Já centrování dělám tak že to zhruba vypletu, lehce dotáhnu šroubovákem a nechám docentrovat, ten člověk to dělá levně. Jinde běžně stojí centrování až stejně jako výplet. K centrování to chce centrovací stolici, k pořádnému vycentrování dílenskou ta stojí 4–5 tisíc nejlevnější. Dokonale vypnuté dráty a správné centrování je velmi důležité, není na místě šetřit. Zadní kolo se centruje asymetricky, mnohdy dráty na jedné straně bývají kratší o 2 mm, nebo utaženější. Kvalitní výplet i déle vydrží, nerozcentruje se.

                0 0
                • MartinBS  

                  Dobře, ale já bych tam asi přece jen dal to původní osmikolečko, pokud mi ho někde sundají. Psal jsi, že nasadit lze rukou, takže já si ho nechám sundat, doma ho vyčistím od těch nánosů špíny a pak ho tam jednoduše nakroutím rukou.

                  A jak zjistím, jestli je tento původní ráfek Alexrims 622×17 6061H-T6 velký 27,5, 28 nebo 29 palců? Potřebuju nějaký pevný bod, od kterého se odpíchnout při hledání toho vypleteného kola.

                  Dopředu dík.

                  0 0
                  • Prazak0  

                    Stáhnout jde stahovákem, sundání bude stát zhruba stejně, ne-li více.

                    Krosová kola mívají jedině 28 palců. Což je i rozměr 622. Stejný rozměr ráfku je i pro 29 palců, tam jsou jen širší pneu, takže o coul více, ráfek též 622. Je to asi nejběžnější ráfek pro V-brzdy, pro krosová/treková i silniční kola a i pro MTB 29. Hlavní musí být s broušenými boky pro ráfkové brzdy, tj. ne pro diskovou brzdu. 17 je vnitřní rozměr, dnes je tendence dělat ráfky širší. Krosové i silniční, tam bývalo dřív 13, 15, dnes se nově užívá i 17 mm. Pro krosové je 19 mm lepší, leda bys chtěl dávat silniční plášť 28 mm, pak radši těch 17 mm. U ráfku jde o rozměr 622, na šířce tolik nezáleží, tam jen musí vyhovovat pneumatice. Pro 35(37) mm je asi ideální ráfek 19 mm vnitřní šířky, použít jde i užší nebo širší.

                    Pokud bys kupoval hotové vypletené kolo, tak bude vyhovovat v zásadě kterýkoli krosový ráfek, šířkou se liší nepatrně, obvyklých je 19 mm. Výběr ráfků je třeba tady, https://www.global-sport.cz/…krosova-kola#…

                    Je celkem jedno, jestli Dragon nebo Rodi Scorpion, český je jen o něco levnější, horší není. Ráfků mám vyzkoušených více, rozdíl jsem nijak nevnímal. Hlavně aby byl dvoustěnný, ten vydrží lépe vycentrovaný, je pevnější. Jednotlivé ráfky se můžou trošku lišit váhou. Tj. z výběru první dva ráfky ne, další ano. U ráfků tam uvádějí i jejich výšku. Pokud bys měl použít stejné dráty a náboj, pak to chce asi stejně vysoký ráfek, což by mohl být Dragon, možná i Rodi Scorpion, tam akorát neuvádí výšku. Bude ale podobná, jestli přesně stejná nevím.

                    0 0
                  • oddie  

                    Ráfek není velký palců. Nemotej si hlavu zbytečnýma hovadinama. Ráfek (původní) je 622×17, to jej specifikuje dostatečně. Abys na to nazul stejnou gumu, musíš zachovat stejný průměr 622, šířku 17 úplně dodržet nemusíš, může být o kousek širší, 18 nebo 19mm na tom crossu klidně může být.

                    0 0
                    • Prazak0  

                      Na velikost v palcích se ptal. Pro 28 palcové duše je ráfek menší, ale beru, že je 28 palcový. Tak se to běžně používá, pro 28 nebo 29" má rozměr 622.

                      0 0
                      • oddie  

                        Velikost v palcích je zastaralý blábol, který už dávno nemá žádné uplatnění a jen mu plete hlavu. Pokud se bude držet pouze označení v mm, udělá nejlíp.

                        0 0
                        • Prazak0  

                          Co vím, tak MTB se odlišují právě dle velikosti v palcích, 29 nebo 27,5 nebo 26. Těch 29 je klidně 28 když obuje užší pneu. Já to nevymyslel, běžně se to užívá.

                          0 0
                          • MartinBS  

                            Hoši, díky. Ty palce jsou dost užívané na těch eshopech, takže proto jsem to chtěl vědět.

                            Po důkladném průzkumu jsem ale zjistil, že ty ceny za vypletená (zadní) kola v té velikosti začínají zhruba na tisíci korunách, takže nakonec přece jen zvolím vlastní přepletení a pak to profesionálně nechám vycentrovat. Nedá se nic dělat.

                            https://www.axit.cz/…x19_32d_nyt/

                            Díky všem moc za pomoc. :-)

                            0 0
              • xtonda  

                Na to aby ráfek byl ve středu se používá tzv. centrovací pravítko, což je v nejlevnější variantě nástroj za 800 Kč

                https://www.kupkolo.cz/…1930_z93367/

                Takže pokud je to pro tebe jednorázovka, tak se ti to nevyplatí.

                Já si kola docentrovávám sám, na jednom zadním kole mi postupně popraskalo pět drátů na straně kazety, takže sem se rozhodl dráty na této straně vyměnit komplet, dělal sem to po jednom, tj. vždy sem vyměnil drát, kolo docentroval až pak šel na další. Koupil sem si levnou centrovací stolici (1400 Kč), tenzometr (1000 Kč) sem měl už dřív. Ekonomicky to úplně nevychází i když sem to kolo s pár prasklými dráty dostal zadarmo, ale chtěl sem se to naučit a mít možnost problém se zápletem řešit kdykoliv nemuset být závislý na servisech kde to v sezoně může i trvat.

                Nicméně do kompletní výměny ráfku bych se bez pravítka nepouštěl. Čili ve tvém případě bude nejlevnější přehodit ráfek a centrování nechat na servisu.

                0 0
                • oddie  

                  Donedávna jsem veškerá centrování dělal prostě v rámu nebo vidlici. Není na to potřeba žádné pravítko ani nic jiného, jen je to trochu větší opruz a trvá to o něco déle. Stačí si do rámu nalepit lepící štítek nebo pásku a na ni si udělat čárku. Udělal jsem takhle desítky výpletů, stolici jsem koupil až teď. Pokud bude dělat jen jednu výměnu ráfku, nepotřebuje na to nic, než centrklíč, může to udělat úplně přesně tak.

                  0 0
                  • Prazak0  

                    jistě, jde to i bez pravítka, ve vidlici kolo otočit. Centroval jde i mezi brzdovými špalíky nebo v rámu. Pochybuji, že se dostane s přesností pod jeden milimetr.

                    Přitom jsem mu zasíla odkazy na hotové výplety za 500Kč bez jedné koruny, někde to mělo i dráty s černým eloxem, nechápu, proč to nechce. Měl by to velmi dobře vycentrované i utažené.

                    0 0
                    • oddie  

                      Není problém se s přesností dostat na úplně stejný výsledek jako se stolicí, jen to trvá déle. Stačí nebejt levej.

                      0 0
                      • Prazak0  

                        Tak pokud srovnáme s nejlevnější stolicí za tisícovku, tak tam to moc přesnější než ve vidlici kola nebude, to jistě ano. Nějaká dílenská stolice umožní přesnější práci a pokud se tam přidá měření odchlky, zas posune možnosti.

                        V řadě případů měže centrování do 1 mm stačit, kdo mí diskové brzdy, široké pneu.

                        0 0
                        • oddie  

                          Ty jsi fakt specialista na blábolení o věcech, o kterých nemáš ani vzdáleně páru.

                          0 0
                    • jeniiiik  

                      Tak ty hotové výplety taky nebývají kdoví jaké terno ohledně vycentrovani. U takových levných kol se na mm fakt nehraje. :)

                      0 0
                      • Prazak0  

                        Před rokem jsem kupoval výplety Force, levnější i když ne za 500Kč, už nevím přesně, kolik oba stály, jestli 2500Kč. Vycentrované perfektně. Před lety hotové kolo z koloshop.cz, opět velmi dobře vycentrované, vydrželo řadu let bez docentrování, taktéž před více lety koupil i levný výplet pro vícekolečko s pozink. dráty, vycentrované velmi dobře. Strojní vycentrování fakticky lepší než objedané výplety nebo centrování z cykloobchodů nebo cykloservisů. Global sport poslal vycentrované, že to viditelně skáče, ne moc, ale výrazně horší než strojní výplety, podobně před mnoha lety cykloprodejna na Karlově náměstí i některé další cykloservisy.

                        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • xtonda  

      Dotaz do pléna, jak moc kvalitní sou dráty a niple od Remerxu? Maj tam nerez dráty za 3 Kč niple za 1 Kč, což mi přijde jako pěkná cena.

      0 0
    • MartinBS  

      Jen bacha na jednu věc.

      Ten výprodejový ráfek od Remerxu za 85kč je ve stříbrném eloxu, ne v černé tak, jako na fotce.

      Sháním černý, takže jsem pak musel přeobjednat za jiný. I tak za dobrou cenu. ;-)

      0 0
      • Prazak0  

        Taky tam je svažčitý výplet a ne rovnoměrný výplet, kde jsou otvory pro dráty v pravidelné vzdálenosti a ne po skupinách.

        0 0
        • xtonda  

          Taky sem koukal, že někde píší 14×2 děr. Je to nějaká výhoda nebo nevýhoda? Je složitější to zaplést?

          0 0
          • Prazak0  

            Nevím, já zaplétal jen klasický výplet. U svazčitého předpokládám, že tam bude i různá délka drátů. A asi jiná než u běžného výpletu.

            0 0
      • xtonda  

        Za ty prachy by mi bylo jedno jakou to má barvu :-)

        Mě tam zaujal 20" ráfek za 85, že bych si udělal nový kolo na skládačku, teď mám jen na sedmikazetu. Ale maj tam jen 28 děr a na to nenacházím levný náboj na 9sp na V brzdy.

        0 0
        • oddie  

          Na Ali tutově bude.

          0 0
        • Prazak0  

          Myslím, že menší ráfky budou mít méně drátů, z hlediska pevnosti to není horší než ráfek s větším průměrem a více dráty, spíš naopak.

          0 0
          • xtonda  

            Teď mám 28 a míň bych nechtěl. Dvoustěnný 406 ráfky na eshopech jsou od 200 Kč a drtivě 32 a 36 děr, stejně tak levný náboje, takže pokud nenajdu levnej náboj 28d k tomu ráfku v Remerx výprodeji, tak dám 32 nebo 36, i když je to na 20" kolo asi zbytečný.

            0 0
            • Prazak0  

              Ve sklepě starou skládačku mám, tipl bych si, že drátů tam není 36, taky výplet není třikrát křížený. Ale pochopitelně bych tam dal nejlevnější variantu, tj. dle levného náboje. V kalkulaci to chce pak zvážit i cenu drátů a niplů, i když dráty asi předpokládám pozink.

              Normálně jsem proto, dávat spíš kvalitnější náboje, případně levný náboj s výměnnými ložisky, ne kónusový, to pak levný náboj nemusí vůbec vadit. Ale u kola, kde je výrazně malý nájezd, tak to nemá cenu řešit stejně jako u běžného kola k ježdění.

              0 0
    • MartinBS  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován moderátorem.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.