Rád bych znal názory na úskalí při výměně představce u Favorita. Zejména se jedná o manipulaci s kónusem v trubce, do kterého je zašroubovaný hlavový šroub, aby nedošlo k poškození kónusu a jak postupovat při demontáži a jak při zpětné montáži.
Rád bych znal názory na úskalí při výměně představce u Favorita. Zejména se jedná o manipulaci s kónusem v trubce, do kterého je zašroubovaný hlavový šroub, aby nedošlo k poškození kónusu a jak postupovat při demontáži a jak při zpětné montáži.
Hombré, já jsem Tě zatím i bral, jako fandu F ka, ale tohle je už tro´šku moc, néééééé ? Za chvíli založíš vlákno – kterou nohou u rozjezdu na F-1 šlápnout do pedálu ? levou nebo pravou ???
Už jsi to někdy dělal bez toho, aby jsi věděl jak ? Potřeboval bych vědět postup, abych to nezničil.
Potřeboval bych spíš fundovanou radu a ne tohle. Ví někdo jak se to dělá ?
Povol 10kou klíčem, klepni 1/2kg kladivem po šroubu abude to. Konus vyskočí z drážek a máš vyhráno.
Je žady na tohle tema rekl bych historicky hodnotne vlakno :-). Nedavno bylo par prispevky oziveno.
Tak hledej smudlo ;-)
Povolíš šroub a trošku ho vytočíš, přes prkýnko do něj bouchneš, aby se uvolnil zarostlý konus, a vydnáš představec.
Montáž probíhá opačně a bez bouchání, tedy vstřčíš a utáhneš.
Díky. A ten konus nechám při vyndavání představce ještě částečně přišroubovaný v šroubu a půjde mi to vyndat ?
Tak už mám hotovo, šlo to jako po másle :) Klepnul jsem na to přes gumovou násadu velkého šroubováku a hned to povolilo.
Já se totiž na to dnes ptal jednoho v servisu kol v Praze a ten mi tvrdil, že se musí šroub úplně vyšroubovat a s ním pak vyrazit ten konus a to se mi nezdálo, protože by se při tom mohl poškodit závit jak šroubu, tak i případně konusu.
Tak tady na foru jsou lepší informace než v odborném pražském servisu !!!
To by mě zajímalo, v jakém servisu ti dali tak výtečnou radu :-D Není možný, žes to jenom blbě pochopil?
Adresu servisu radši nebudu uvádět :) Mám se servisy jen ty nejhorší zkušenosti a pravděpodobně i oni se mnou.
Třeba žádný servisák nemůže pochopit a všichni až na vyjímku odmítají to, abych byl přítomný opravě kola. Kolo a žnu nepůjšuji ani na chvíli :) Jednou na mě dokonce manželka jednoho majitele vystartovala s ještě plnými ústy sousta večeře, že prý mám po dobu opravy odejít, aby mě v krámě nemusela hlídat (!!!) Já myslel že se mi to zdá :)) Tak tam už jsem víc nešel.
Další servisák mě u kola sice nechal, ale začal předvádět herecké etudy, jak prodloužit čas opravy a dělal úplně zbytečné věci a to opakovaně. Kolo pak stejně nejelo pořádně.
Ať to tento servisák myslel třeba správně, neupozornil mě na to, že nesmím šroub vyšroubovat úplně, že hrozí zničení závitu jak u šroubu, tak i u konusu. A to měla být zásadní informace od něj, aby nedošlo při opravě ke zničení kola.
Tak ještě namontuji nový představec s novými rovnými řidítky se sněhobílými zářivými páčkami a můj zářivý Favorit F1 CityBike bude moct zítra brázdit pražské ulice :)))
Nová chromovaná zářivá řídítka jsou namontovaná, trochu jsem je zvednul oproti původním beranům, vypulíroval jsem chromy na hlavě a s novými sněhobílými páčkami a v černo-vínové metle rámu s vínovým koženým sedlem San Marco vypadá Favorit F1 CityBike parádně. Tohle jsem chtěl a takhle jsem si můj projekt představoval.
Až dodělám nové bowdeny a nazuju nové zářivé reflexní barevné galusky, tak sem hodím foto :)
Hod foto hned, at to vsichni vidi :-))
Hele to ti žádný umělec neudělá, aby předčasně zveřejnil svoje umělecké dílo před tím, než bude dokončené a perfektní.
No ale dobře, na četná přání udělám jednu fotku té části mýho Favorit F1 CityBike of Prague Mach III, která už je téměř hotová :)
Tady je foto horní části, která už je téměř hotová. Bowdeny budou ještě vyměněné za barevné.
Jak se vám líbí, popřípadě má někdo nějaký návrh na zlepšení ?
Kouzlo tohoto kola bude spočívat v celkové subtilní siluetě s jednotlivými výraznými prvky, jako sněhově bílými páčkami, barevnými gumami a pod. Musí mít výraz ušlechtilého arabského hřebce s vyrýsovanými svaly a ani s gramem tuku navíc. :)) Prostě Favorit :))
Prostě plačka do města s bílýma pákama…prd hřebec.
Ty máš v profilu taky upraveného Favorita, nebo co to je s těmi bílými klikaticemi na rámu. Ten taky není špatný.
to jeho je hrebec a to tvoje je splacanina :)
Chtěl jsem zachovat co nejvíc originalitu Favorita, hlavně původní lak, výplet kol a máš pravdu, je to kompromis. :)
Až budu dělat style-bike podobný tomu jeho, vezmu si na to tuhle F1, která nemá už to nejcennější a tím je původní lak. Viz. foto:
Dík:-))
Má někdo ještě do půlnoci nějaký návrh, či konkrétní kritickou připomínku ? :)
čas 0:42