• ksanda

    Dobré ráno,

    povedlo se mi na kole totálně deformovat zadní kolo, takže potřebuju koupit komplet nové (tedy i s výpletem).

    Netuším ale, jak zjistit velikost.

    V brožuře, kterou jsem ke kolu dostala, to není (je to obecně o kolech této značky).

    Vím akorát, že mám velikost plášťů 700×35

    Jedná se o tohle kolo: http://cykl.cz/…log2007-trek

    S tím, že můj rám je 17''.

    Podařilo se mi vygůglovat, že rám velikosti 18 (stejného typu kola) má velikost kol 28''.

    Ještě by snad mohla být relevantní čísla na obalu od duší, které na moje kolo kupuju v Německu, stojí tam:

    28×1 1/8×1 1/4 28–622

    28×1 5/8×1 1/4 32–622

    28×1 3/8 × 37–622

    28×1 1/2×1 5/8 40–622

    27×1 1/4 28–630

    27×1 1/4 32–630

    Takže 28 nebo 27…?

    Případně dá se to zjistit nějak jinak? Tím myslím v reálu, na internetu asi nic konkrétního nenajdu, protože tahle kola se už dávno neprodávají.

    V podstatě ani nevím, k čemu bych měla přihlížet – ty velikosti v palcích jsou asi průměry? To ale asi není jediný parametr (co třeba šířka?)?

    Budu moc vděčná za radu.

    Jen na mě prosím nechrlte nějaké technické termíny, jsem technický antitalent a totální diletant (to už je asi každému jasné ;)).

    Hezký den,

    Kateřina

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • mirage  

      Na pláště 700×35, tak rafek 622×19.

      0 0
      • mirage  

        je to city kolo, na krosových ráfcích ,tak klasika 622. Vem si už ale dvojitý rafek třeba remerx dragon nebo něco od remerxu, bude Ti to stačit. Rychloupínák 550, na šroub 480.Jen se možná trochu upraví pozice špalku vůči ráfku.

        0 0
        • ksanda  

          Tak to jste mě docela zmátli, čekala jsem, že to bude nějaká velikost v palcích…

          Teď jsem našla docela dobrý článek: http://kolo.cz/…ostatni-rady

          „Tajemná čísla“ – to je, jako bych to psala já :D

          Ale nejsem si úplně jistá těmi pojmy…

          „průměr ráfku 700 mm (28 palců) respektive vnitřním průměrem 622 mm dle evropské normy“

          znamená „vnitřní průměr“ průměr mezi těmi vnitřními plochami obruče, kde jou dírky?

          A ten „průměr ráfku 700 mm (28 palců“ je tedy vnější průměr, tedy stejná velikost, jako u pláště a duše (ten poslední údaj na obalu)?

          A vy tím 622 myslíte který…?

          Vidíte, já jsem ani doteď netušila, že se ta obruč jmenuje ráfek :) To je pak mnohem snažší něco smysluplného vygůglovat. Třeba ten obrázek zde: http://www.bike-eshop.cz/…her-622-x-19

          Jinak, jak zde někdo psal, vzít celé kolo ukázat do servisu, tak já zas netrvám na tom, aby to kolo bylo úplně stejný. Jen jde o to, aby se dalo namontovat. Jenže to já právě nevím, které parametry jsou důležité a které ne.

          Jinak uvnitř (myslím ten šroub uprostřed, kterým se kolo nasazuje do rámu) to bývá všechno stejné? Nemůže to mít nějakou jinou velikost toho šroubu?

          Každopádně díky moc za reakce, to jsem fakt ani nečekala :)

          Hezký večer,

          K.

          0 0
          • kubad  

            622 = 28" je to jen hodnota uvedená v jiných jednotkách :D

            (jen doplnění 622 = i 29" aby to bylo ještě komplikovanější, ale tím se nezatěžuj :D)

            0 0
            • ksanda  

              Jo, presne techhle zmatku jsem si taky vsimla, takze jsem z toho byla radne zmatena.

              Ten clanek dava myslim dost dobre tusit, ze v tech znacenich je dost tezko se vyznat.

              Ted jsem jeste trochu guglovala a koukam, ze u tech „zapletenych kol“ pisou proste prumer – takze nebudu patrat, ceho je to prumer a proste koupim 622 :)

              Doufam teda, ze uz opravdu neexistuje zadna moznost prehmatu…

              Ted kdyz uz v tom mam trochu jasno (fakt jste mi pomohli!), tak mozna zkusim i nemecky ebay nebo amazon, mozna to ani nebudu muset dovazet z CR. Zjistit, jak je to nemecky, to uz snad nejak zvladnu (v tom jsem mimochodem profik (to abyste si nemysleli, ze se nevyznam vubec v nicem ;)).

              Tak jeste jednou diky,

              K.

              0 0
              • kubad  

                už sem ti to někde psal, je dost možné že za výměnu dáš víc než za to kolo, apokud ti to někde budou dělat komplet bude cena možná i lepší, než něco koupíš zajdi se zeptat do servisu

                0 0
          • ghostbiker  

            Na té fotce jsou rychloupínáky, ty jsou lepší než „šrouby“ o kterých píšeš.

            0 0
            • ksanda  

              jj, rychloupinaky bych radsi.

              Ja pouzivam „srouby“ v laickem vyznamu, ktery zahrnuje i rychloupinaky ;)

              K.

              0 0
    • winter78  

      Ak si chceš byť na 100% istá, tak zober zničené koleso a odnes ho do cyklopredajne (servisu) a povedz že presne také, ale nové, chceš.

      Prípadne odmontuj predné,ktoré má rovnaký priemer a šírku ráfiku, a podľa neho ti poskladajú nové zadné.

      0 0
      • ksanda  

        Jo, to by bylo hezky jednoduché.

        Jenže já jsem doufala, že to kolo objednám přes internet. Žiju v Německu a chci ho koupit v Česku, jelikož tady mi přijde, že jsou jen ty dražší (kvalitnější – já vím, ale řekněte sami, jestli se to hodí na tohle kolo ;) Počítám, že za pár roků stejně doslouží).

        No a pak jsem plánovala, že ho zanesu sem do servisu a nechám si namontovat (to bych nezvládla ani náhodou).

        Dovezu si ho sama, s poštovným by to samozřejmě žádná úspora nebyla.

        K.

        0 0
        • kubad  

          chápu, ale tohle vůbec neřeš je to nesmysl, zajdi do servisu a poptej se na cenu kola + výměny možná budeš fakt překvapená,

          navíc na nettu se tyhle levné kola moc neprodávají není na ně odbyt,

          0 0
        • ghostbiker  

          Přines to zdeformované kolo do německého cykloservisu a oni ti udělají montáž zadarmo, když to nové kolo u nich koupíš :)

          0 0
          • ksanda  

            To byla první věc, co jsem udělala – tedy zeptala se v cykloservisu, za kolik by to bylo.

            A byla jsem překvapena, spíš nepříjemně – tedy vzhledm k tomu, kolik vím, že tu stojí ojeté kolo, které by pro moje účely bylo akorát (každodenní (i v zimě) projížďky velkým městem).

            Ona ta cena bylo vyssi prave kvuli cene kola – ne prace. Kazdy vi, ze Nemci si potrpi na kvalitu, tak v normalnich obchodech moc sunt nenajdete. Takze jsem usoudila, ze bude lepsi koupit si sama horsi kolo a pak si to nechat namontovat.

            Jo, kdybych mela vic penez, tak bych do toho kola asi byla ochotna docela i investovat, protoze ho mam holt rada, pres vsechny nedostatky :) Ale bohuzel, mame tezkou dobu ://

            0 0
            • ghostbiker  

              Přesně tenhle případ jsem řešil letos v létě. Při nasedání na kolo jsem o něj zakopl a udělal si vzadu osmu.

              Tak až budeš zase v Praze, tak se ozvi a já ti to udělám. :-)

              0 0
              • ksanda  

                Teda ty mas asi kristalouvou kouli ;)

                Ale zrovna s kolem v Praze, ani jinde v CR nebyvam. To jsem si jednou dovezla sem a vickrat uz to martyrium nehodlam absolvovat.

                Jinak diky za nabidku :)

                0 0
    • mirage  

      na tom ráfku to bude i někde vyraženo, ten rozměr. nebo jak píšou, vem to celé a máš klid.neboj zas budeš krosit :)

      0 0
    • Vilém  

      622, radsi dvoustenny.

      Akorat nechapu proc to chces vedet. Zaplitat to evidentne nebudes, tak to nech na servisu.

      0 0
      • borda  

        Rekl bych, ze to chce vedet pro to, ze si chce koupit cely kolo, ne to nechat zaplitat.

        0 0
        • ghostbiker  

          Může si to kolo vyplést sama, tady má jednoduchý návod v němčině, když žije v Německu.

          Holky jsou šikovný na pletení a háčkování :-DDD

          http://www.youtube.com/watch…

          0 0
          • ksanda  

            nee, na to nebudu ani koukat :)

            a jeste sakra nemecky, to je za trest? za co?! ;)

            0 0
    • borda  

      Potrebujes 28" kolo

      0 0
    • borda  

      Jo a dalsi parametr, jak tak na to koukam, je naboj pro sestikvalt. Jinak je to fuk.

      0 0
      • ksanda  

        Jo, koukam, ze o nejakych nabojich se v tech e-shopech pise, ale moc netusim, co to je.

        Nebo je to prave ta cast, kterou se kolo nasazuje do ramu, na kterou jsem se ptala v prispevku pred chvili?

        "Sestikvalt: ma neco spolecnyho s prevodovkou, teda s tema koleckama, co jsu namontovany na zadnim kole…?

        Jde snad o to, ze jich tam je sest (to na mem kole je)?

        V tech popisech v e-shopech jsem ale zatim na zadny popis, ktery by to popisoval (nebo tak, abych to ja pochopila), nenasla… Jak to tedy poznam, jestli je dane kolo vhodne pro sestikvalt (teda za predpokladu, ze to znamena to, co si myslim)?

        Diky moc,

        K.

        0 0
        • ksanda  

          Jo, myslim, ze uz to chapu… naboj je ta tyc, ktera se prostrci uprostred a pak se sroubuje, aby se kolo upevnilo? A je prave na rychloupinak nebo sroub.

          Neni ale mozne koupit kolo bez naboje, tedy pouzit naboj z toho staryho?

          Podle fotek na eBayi koukam, ze nektery jsou bez. Bude se pak ten stary naboj hodit do kazdyho kola ty velikosti?

          K.

          0 0
          • pepek  

            Ta práce v servise tě tam přijde dráž, než když půjdeš někam na Flohmarkt a koupíš celý bicygel.

            0 0
            • ksanda  

              Neni pravda, to uz mam zjisteny.

              Na Flohmarktech jsou povetsinou kradeny kola, coz je pro me jeste jeden argument pro vymenu kola v tom starym.

              Z kradeze kola mam docela strach (jesteze je to moje uz v takhle nevnadnym stavu ;)) a hajzly, co tohle delaji, bych strilela.

              Sama jsem tu za rok prisla o svetla (sunt za par euro, nechapu) a pumpicku (ta byla docela kvalitni).

              K.

              0 0
            • ksanda  

              Nasla jsem neco na amazonu (tam mam zrovna i voucher :))

              http://www.amazon.de/…8/ref=sr1_1?…

              Dokazete posoudit, jestli je to ono?

              „5–7 8* fach Hinterrad Schraub“ znamena, ze je to pro peti- az sestikvalt? Co ta osmicka…?

              „empfohlene Reifenbreite: 28 – 47 mm“ to je dobry? Viz (asi?) ta cisla, co jsem pracne opsala z obalu od dusi.

              Zdravim,

              K.

              0 0
              • ghostbiker  

                To máš správně, šroubovací kolečko 6 sp. ale nevím jestli je to rychoupínák (RU) – po jejich Schnellspanner.

                Tady jsou ty kola v ČR:

                http://www.cyklosen.cz/…2–630-a-635/

                0 0
              • ghostbiker  

                Já být tebou, tak tohle kolo z Amazonu vezmu, hodí se pro tvé kolo, jen tam asi nebudeš mít rychloupínák, ale dvě klasické matky, což ničemu nevadí. Rozměr souhlasí a pošta je zdarma. :)

                0 0
                • ksanda  

                  Matky vadí zlodějům, což vítám :)

                  Navíc jsem si ale všimla, že ten prodejce nabízí, že v případě koupě toho systému koleček (pastorky se tomu říká? myslím Zahnkranz, tohle: http://www.amazon.de/…A/ref=sr1_3?…) to celý namontuje za 1 euro. Znamená to, že pak by to kolo stačilo jen nasadit a můžu jet? To by byla asi úplně nejlevnější alternativa.

                  Ale nemůže být třeba nějaký problém s měničem nebo řetězem, já nevím… nebude to třeba celý nějak seřídit?

                  0 0
                  • ghostbiker  

                    No to by bylo fajn, kdyby to poslali hned s novým 6-ti kolečkem. Měla by jsi jistotu, že dostaneš kompletní kolo i s převody, co k sobě bude perfektně pasovat.

                    Jinak můžeš použít i to staré 6-kolečko, když je ještě dobré. Potřebuješ ale speciál nástroje. V servisu to mají za 3 min. hotové.

                    Pak už jen rozpojíš nýtovačkou řetěz, vyndáš staré kolo, nasadíš duši a plášť na nové co ti poslali, provlíkneš řetěz přehazovačkou, nasadíš na 6-kolečko vzadu a talíř vpředu, znovu spojíš řetěz nýtovačkou (pokud máš řetěz Shimano, jinak se u ostatních výrobců řetěz spojí spojkou bez nýtování) a jedeš.

                    Nýtovačka na řetězy, kterou se rozpojí a spojí řetěz:

                    http://www.amazon.de/…_sb_ss_i2_5?…

                    http://www.youtube.com/watch…

                    řetěz bych vzal taky nový, pro 5/6/7 kolečko

                    http://www.amazon.de/…A/ref=sr1_1?…

                    http://www.amazon.de/…f=dp_olp_new?…

                    0 0
                    • jonti  

                      Když dáš nové šestikolečko, dej i nový řetěz, jinak to není nutné ani rozpojovat.

                      0 0
                      • ghostbiker  

                        To je pravda, s původním řetězem jen nasadí to nové kolo a frčí :-D

                        0 0
                      • ksanda  

                        Ted jste me teda zmátli (proč nemůžu reagovat na příspěvky od ghostbikera?)…

                        Já žádný nový řetěz ani nic dalšího nechci.

                        Jen mám dojem, že mě to šestikolečko vyjde levnějc (je to jen nějakých 12–13eur)než kdybych platila servis, aby mi nasadil to starý.

                        Tak teda šlo by to použít se starým řetězem (a měničem) nebo ne? Pokud jo, bude třeba udělat ještě něco jinýho než jen to kolo nasadit?

                        Já se obávám, že nic víc nezvládnu.

                        Jó, nafoukat a naolejovat, to ještě jo.

                        0 0
    • winter78  

      …čítam,čítam…a človek aby sa v tom vyznal :-DD. kolo=koleso a kolo=bicykel. A potom raď :-D. Táto téma mi hlavu zamotala :-DD…

      0 0
      • ksanda  

        Diskutujeme tady o „kolese“, milý čitatěli ;)

        K.

        0 0
      • ghostbiker  

        No je škoda že jinak slovenčina, jazyk hýřící barvitými nápady, jako ťava, čučoriedka a chrbtica, musí používat pro jízdní kolo cizí výraz bicykeľ :)

        I Němci mají svůj výraz – Fahrrad a kdo na něm jezdí je Trittbrettfahrer :)

        0 0
        • ksanda  

          Náhodou je to moc hezký, takový tradiční ;)

          A ještě hezčí je švýcarský Velo. Skoro důvod k ním přesídlit, představte si to, prohánět se po Zurichu na Velu!

          0 0
          • robertoblanco  

            Švýcaři mají vůbec zajímavé věci. Já mám od nich kolo Coronado a je to kvalitka, jede se na něm výborně :)

            Oni taky říkají: „Kdo všechno vynalezl, no přeci my Švýcaři“ :D

            0 0
    • jonti  

      Bude nejlepší se telefonicky domluvit s nějakým servisem v ČR, to kolo tam poslat na servis a nechat si ho poslat spravené zpátky? Nebo jestli nechceš použít náboj, tak si nechat takhle vyrobit celé nové zadní kolo.

      0 0
      • ksanda  

        Nehledě na to, že by mě to stálo asi víc než nové kolo (slovensky: bicykl či jak se to píše ;)) srovnatelné kvality, nevím, proč bych měla posílat kolo do servisu v ČR.

        0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce