Vážím 75 kg, jezdím lesní cesty, těžší terény, ale silnicím se taky nevyhejbám.
A rád bych si nechal poradit, jaká zapletená kola koupit. Rád bych UST, pokud možno na center lock, ale neni to nutný.
Limit cca do 8tis.
Díky za tipy.
Vážím 75 kg, jezdím lesní cesty, těžší terény, ale silnicím se taky nevyhejbám.
A rád bych si nechal poradit, jaká zapletená kola koupit. Rád bych UST, pokud možno na center lock, ale neni to nutný.
Limit cca do 8tis.
Díky za tipy.
Fulcrum RM3 a nebo záplety na DT350 + WTB Frequency i19 + dráty a niple do limitu.
Vzal bych ty fulcumy.
Já zas třeba ne…
Fulcrumy vypadaj supr. Proč by jsi je nebral?
Mám radši klasický ruční výplety. Hlavně teda proto, že nejsou tak uniformní jako tovární zapletená kola…
Jinak na ty RM3 sem tady nečetl žádné negativní ohlasy…;)
Po znicenych kolech XT 775 sem dlouho vybiral jaky koupit novy. Jezdim XC az AM a byly mi doporuceny prave Fulcrum Red Metal 3 a Mavic Crosstraily. Cenove sem nechtel nic drahyho, tak po precteni mnoha nazoru zvitezily prave Fulcrum RM 3. Po designove strance to jsou hezka kola, velkou vyhodou jsou vymenitelna loziska a vubec moznost sehnat na ne dily. Mam je na biku cca mesic, hned jsem je vzal do Dolomitu a to prezily bez uhony:-) Samozrejme na podronejsi hodnoceni je dost casu, ale prvni poznatky jsou pozitivni. Tuhost i pres jejich specificky vyplet je super. Takze si tak…;-)
vymenitelne lozisko maji snad kazde kola ne? :D
Třeba proto, že dovozce už od června nemá náhradní dráty…
A tak ty by šly nahradit i něčím jiným, ne?
povrzuji, prave shanim a nemam.
Jazdím ich asi 2 mesiace a zatiaľ spokojnosť. Šetriť to moc nešetrím a zatiaľ držia. DT 350 náboje, full UST ráfik, váha okolo 1700 gramov.
Ja ich mám tiež. Pomer cena/výkon je super.
Objednával som ich tu:
http://www.bike-discount.de/…5mm-x12.html
Cena ešte nižšia, dvoz prebehol v poriadku.
Ještě mě tak napadly Superhvěždy – ale ty nebudou na CL…
Shimano XT WH-M785 Disc
Díky všem za tipy. Zdá se, že to Fulcrumy vyhrály! :)
Ještě bych se chtěl zeptat, jestli jsou ZDE součástí balení i UST ventilky??
zeptej se tam kde kupuješ!
ano
Jezdim RM3 a jsem moc spokojeny. Mam je druhy rok, najeto maji cca 3–4tis a doposud nebylo potreba nic resit. Snad jen dotazeni loziska jsem udelal, pokud si pamatuju – tohle maji vyreseny dokonale.
Na druhem kole mam RedPower XL a taky to nejsou spatna kola. Jen nejsou UST, maji nizsi rafek, jsou o neco tezsi a nejsou tak hezka :-)
Vyhoda RM3 je take v tom, ze na ne dovazi i nahradni dily. U tech RedPoweru je to o dost horsi, tam pry treba nahr. rafky vubec Fulcrum nedodava.
Cena 8tis je ale docela dost. Ja je kupoval tehdy ve vyprodeji na KK a i letos tam tusim ve vyprodeji byly za 6,5 nebo tak.
Tak tu akci jsem prošvihl, škoda :)
Mám v plánu jet na BikeBrno. Nemá někdo zkušenosti, jak je to s cenama? Je nějaká možnost koupit tam RM3 za lepší cenu, než je na KupKole teď?
Jako, ze by tam vystavovalo kupkolo a dalo jeste lepsi cenu? :)
Jinak co koukam, tak se v CR daji za cca 7600,–.
Edit:Ted koukam, ze to neni 2013:) Jestli je rozdil nevim.
Nene tak jsem to nemyslel.
Jestli je tam NĚKDO bude mít za lepší cenu, než je na kupkole :)
jasné 30% slevu dostaneš na výstavě
Takovou cenu ti nedá nikdo, protože nikdo, kdo není úplněj blázen ty kola nebude dotovat…
Čaute trochu to tady ozivim.....jelikož mi odešel zadní náboj tak Uvažuju o nových zapletených kolech na 29" MTB…chtěl bych něco s širšíma rafky tak kolem 21mm…chtěl bych neco na průmyslech ale aby to zas nestalo majlant…cena tsk do 4–5tisíc max…Zadne závodní ambice nemam takže spíš jen do práce a výlety s kumpány po Beskydech…díky za rady.
Zdravím všechny, mám dotaz ohledně výběru zapletených kol, bo se vůbec neorientuju. Hledám něco do 10 tis., ideál tak za 8. aby to bylo rychlejší a lehčí než původní stav, moje kolo http://www.bike-forum.cz/…rtak-vyletak
Zdravím všechny, mám dotaz ohledně výběru zapletených kol, bo se vůbec neorientuju. Hledám něco do 10 tis., ideál tak za 8. aby to bylo rychlejší a lehčí než původní stav, moje kolo http://www.bike-forum.cz/…rtak-vyletak
Čekám na Scotta, který má stejné ráfky jako ty a nic o nich nevím. Jsou opravdu zralé na okamžitou výměnu?
Jinak mám vlastně úplně stejný dotaz. Uvažuji zatím o Mavic Crossride, pár kolem 6000,–, nebo Shimano XT, ale s těmi je asi opruz se servisem.
Nemám moc srovnání, zatím spíš všechno ohledně kol objevuju, ale vzhledem k tomu, že ty ráfky dávají i na dost levné a nevybavené modely, moc si o nich iluze nedělám a doufám, že si novýma kolama udělám nejen radost, ale že to i poznám ☺️
prvne bych kola sundal z plastu a dal na vahu a pak bych se podival kolik muzu usetrit, pokud muzes na kolech udelat 400–500g, pak to bude pri jizde urcite poznat, (viz. spousty prispevku zde)…pokud budou mit kola bez kazety cca 2100g pak za 8tis koupis kola s vahou 1600–1700g…rozhodnuti je na tobe…jo a je treba vedet jakou sirku rafku, podle toho jake plaste pouzivas a co jezdis, tedy min. 19, lepsi 21,23mm
Tak ty ráfky Syncros X37, potažmo X21, jsou ve skutečnosti ALEXRIMS a váží asi 1910g/pár. Zatím Googlím, v ruce je budu mít až příští týden. Ušetřit váhu asi tedy bude dražší, protože např.záplety Mavic Crossride váží prakticky stejně. Jinak 19mm šířka nových ráfků by na běžné ježdění měla stačit a obout se na to dá plášť až 2,25" šířky. Zatím jsem jezdil na 17mm a v pohodě.
Já osobně bych byl s vahou do 2000g spokojený a sháním jiné protože se bojím, že Syncros/Alexrims se budou kroutit, nebo rozcentrovávat.
Alexy jsou v pohode, tam bych problem nehledal.
Díky za názor, já je vyzkouším a uvidím, nicméně Filip v tomto vlákně začal hledat lepší náhradu za tyto ráfky. Dotaz, jaké záplety, tedy stále platí.
Ahoj, chtěl bych vyměnit kola na novém kellys gate 50 (profil) na vsehochuť lítání s partou, nějaký ten hobby marathon. Současná kola mají váhu k 2100 g, ráfek 19 mm. Chtěl bych něco na využití pro pláště 2,0 – 2,25, většinou jezdím 2,1, vážím 75 – 80 kg, víc snad nebudu :) Ale něco přidá voda a bagl při turistění. Zvažuju DT SWISS X 1900 SPLINE (7 800 kč), fulcrumy spíš ne kvůli dostupnosti dílů, ale pokud by se dalo v kvalitě DT zaplést něco levněji, třeba do 7 000 Kč, šel bych do ručně vypletených kol. Pokud by se ušetřil kromě peněz i nějaký gram, jedině dobře. Zajímá mě, jestli má vůbec s uvedeným předpokladem cenu posílat někomu na ruční záplety poptávku. Jinak se omlouvám za druhé vložení, ale předtím jsem hodil asi pod nevypovídající téma, tak snad tady dostanu nějakou odpověď. Díky.
Právě řeším také nová kola.Preferoval bych Force team náboje (15 a 10mm), Sapim race a Black jack ready 23. Jsem zvědavý jak to dopadne, jelikož ještě diskutuji :-)
Přes rok vozim XC kola s 771/772 Novatec nábojema (nevim jestli to jsou stejný jako Force) a jsem si nima spokojen. Kdybych chtěl levný XC kola, tak sáhnu po zmíněných Novatec nábojích a Black Jack Ready 21 ráfcích (ty jsem nevozil). Kupovat za cenu přes 7000 Kč XC kola s hmotností kolem 1900g mi nepřijde moc výhodný.
Tak já se moc nevyznám. Ta váha mi přišla u těch DT taky dost, ale říkal jsem si, že je to klasika, co by měla vydržet. Za ty peníze jsou ty ráfky Black Jack na tu váhu dost levné. Díval jsem se do historie a moc zkušeností s nima není, váhový limit jsem na webu nenašel, přeci jen já 80 kg, kolo, voda, bagl, ale je dost lákavý do nich jít. Dík za tip, asi to tak i dopadne :)
Kdyz uz resis nova kola, tak bych se snazil dostat aspon na nejakejch 1700g, kdyz das novatec naboje, 32 dratu, kulaty 1,8 nebo 2,0 draty, mosazny niple a rafek podle sve svedomi jak jezdis (pro tebe bych volil zhruba neco kolem 430g na rafek), tak se dostanes na zajimavou hmotnost, cenu a slusnou odolnost.
Hotovy DT zaplety jsou nesmysl, pokud uz nejsou na hotovem kole.
Cemu rikas zajimava hmotnost?
Pro me osobne? Aspon 1450g :D
Vsak pisu, pro nej takovejch 1700g, to je myslim realny s tim setupem co pisu, ale zvazeny to nemam.
Myslel jsem to vazne. Protoze i tech 1700g mi prijde jako rise snu, podle setupu, ktery navrhovals.
Nevim, na CX kole mam 1650 zaplety Axis 4.0 a to maj docela tezke naboje. Ale je pravda, ze 1,6 draty, to udela dost.
Ono je to fuk, kdyz nevezme zbytecne tezkej rafek, tak pocitove to kolu dost pomuze a ty novatec jsou lehci nez DT 350.
A nějaký tip na lehký ráfek k tomu Black Jacku, co nestojí dardu a má slušnou pověst stran výdrže? :)
Ja prave v tydnu pletl na „silnicku“, DT350, 32× Sapim Race, mosaz niple, WTB i19 rafky a dela to nejakych 1850g.
430g se mi zdá spíš skoro na trail bika než na XC co má v profilu. Na XC vozim „starý“ Cresty s drátama 2 – 1,65 – 2 a ty mi držej v pohodě, takže bych se ani na 29" nebál dát lehčí než 430g. Taky záleží jak kdo jezdí, jaký vozí tlaky atd. Co se týče zmíněnejch Black Jack ráfků, tak jak jsem psal nezkoušel jsem je a nevim jestli je dostupná alternativa v týhle cenový relaci, ale výrobce má na webu o trošku vyšší hmotnost než jsem našel v českých eshopech…
Jako je to moc, ale vim jak lidi prasej, zase sem mu nechtel doporucit papir, coz zrovna ten crest docela je, navic drahej. Black jacky znam jen velmi matne, rakze nemuzu slouzit.
Bohužel, stále čekám na jakékoliv info od „vyplétače“. Předpokládám, že jsou dovolené a nikdo nemá čas – bohužel já bych vážně chtěl jezdit a kolo mi stojí…
Čauvec, využiji toto vlákno.
Chtěl bych si příští měsíc pořídit nová zapletená kola na moje HT. Požadavky jsou:
Dost mě zaujaly tyto PanchoWheels XC29. Máte s nimi někdo zkušenost? Popřípadě můžete poradit něco jiného, co splňuje mé požadavky, děkuji.
napiš těmhle, jak jim držej: http://www.bike-forum.cz/…els-xc29-set
novatec náby jsou lehký, fungujou, DT350 je lepší, ale mimo tvůj rozpočet…
Dikes! Jj, DT bych bral hnedka, ale to je mimo no…
Čau, mám obdobný dotaz. Vybírám nové záplety pro bike, moc bych ocenil nějaké doporučení. Na netu je toho kupa, ale co je osvědčené? (DT, Mavic, Fulcrum, Crankbrothers, Shimano …) Očekávám od toho tuhost, přijatelnou váhu, bezdušáky, pevné osy, moje váha cca 83kg, ořech sram, cena 5–10tis. díky
Dt swiss 331 rafek nebo 361. Mosaz niple idealne, ale je moznej hlinik, pokud bude uz u kopenejch rafku, kulaty 1,8 draty, 32 dratu, naboje dt swiss 350, pripadne novatec naboje kvuli setreni financi. Do 10 by ses mel vejit.
Na co bych se vykaslal – ploche draty, ktere jsou zbytecne drahe na dany rozpocet.
Zdravím Vás,
potřeboval bych poradit s výběrem zapletených kol na MTB 29 pro vyšší váhu (110kg). Nejezdím ve větším terénu ala kořeny atd, většina jízd polní lesní cesty. Minulý rok jsem něco udělal dost špatně a prasknul mi rám u sedlovky a zadní ráfek. Rám mám nový, z řady Cube Attention (tuším základní rám Cubu) a zároveň přemýšlím o upgradu přední vidlice, aby alespoň přední kolo mohlo mít pevnou osu. Tudíž si myslím, že jakýkoliv set kol asi padá, protože přední pevná osa a rychloupínák se pořídit asi nedá.
Potřeboval bych:
Předem děkuju za rady.
Přmo pro tebe vyrábí DT Swiss tuto sadu kol . Kola jsou s pevnými osami na rozteč 100/142, ale součástí balení je redukce na rychloupínáky 100/135. Ořech je Shimano.
Teď už je to na tobě, jestli ty peníze dáš, nebo nedáš.
Tj už poměrně dost no…
Jsou perfektní, s ukrutnou nosností, ty tě nevyšplouchnou. A universály s možností změny rozteče.
Navíc můžeš dát kotouče 6 děr i CL, sada obsahuje redukce. Když to všechno sečteš, tak to není tak hrozný.
Pořád to je skoro třetina ceny kola. Osobně jsem se chtěl dostat do 5k.
Tak za tu cenu to budou dost těžký kola a nic moc… Možná bych zkusil bazar
Těžký kola by mi nevadily asi, měl jsem tam sériový kola cube a vydržely mi 5 let (nedělám si představu, že by byly nějaký zázrak). Nejde mi úplně o upgrade, jako spíš o výměnu.
Dej typ na jiná s tím, že zakladatel má tyto požadavky: vysoká nosnost, možnost změny koncovek – pevná osa vs. rychloupínák.
O změnu ani nejde, jde mi o přední pevnou osu (na novou vidli – kteoru taky musím vybrat :D) a zadní s rychloupínákem.
Dt nic moc nepřekonal ale třeba tyhle by šly https://m.cycology.cz/…ne-p1267613/
Díky za tip, shimana mají konusy že?
Proč na něco takovýho dávaj alu niple.
když ti to nevyhovuje tak to nekupuj
Ještě takový dotaz – pokud bych sehnal boost kola 12×148mm, tak ty jsou asi mimo, protože by se mi nevešly do zadní stavby že? (pokud mám rychloupínák). Změřil bych si to, ale bohužel nemám kolo u sebe… :/
Hlavne jde o pozici kotouce. Na RU potrebujes nonboost a spravny koncovky.
To vypadá, že s tím kolem budu muset někam zajet a nechat si poradit :D Považoval jsem to za lehčí problém
Není to žádný problém. Rám máš s roztečí 135, takže zadní kolo je dané. Dopředu potřebuješ kolo podle toho, jakou si koupíš vidlici. Kdybys třeba vybral vidlici s roztečí 110 mm (boost), tak si budeš muset kola nechat vyplést, protože sadu kol vzadu rychloupínák vepředu boost nekoupíš.
Takže, nejdřív se rozhodni pro vidlici. Do té doby nemá smysl řešit kola.
Jj, rám nemá tapered takže půjdu asi do nejakyho raidona, tudíž 15×100mm. Boost mají tapered hlávový složení jak jsem koukal.
Ale treba na b24 muze koupit kola 1 a 1.
Kde kupujete DT swiss Aero Straight Pull dráty v jednotkách kusů pro servis stávajících (továrních) zápletů?
Mám obě kola kombinací Aerolite a Aero Comp, navíc vzadu jedna strana s 1mm větší délkou a zrovna ten mi teď kamínek zlomil. Tak řeším kde nakoupit drát na výměnu + něco pro příští opravy. Na koloshopu by snad šly Aerolite v 286 ale raději bych možná ty Aero Compy v 284.
Přední kolo
SACS20284S05000253 AEC 2.0/1.25/2.3 X 284 SP S 14 ST
SATS20284S05000164 AEL 2.0/0.9/2.3 X 284 SP S 14 ST
Zadní kolo
SATS20285S05000164 AEL 2.0/0.9/2.3 × 285 SP S 14 ST
SACS20284S05000253 AEC 2.0/1.25/2.3 X 284 SP S 14 ST
To vypadá nadějně, Díky! :-)
Dovozce Bottico ti je neprodá?
kubad: Abych pravdu řekl, vůbec mne nepadlo že by dovozce byl ochotný řešit kusovky drátů, ale nakonec vyřízení objednávky u Bottico bez jakýchkoliv problémů. Ono i za těch pár drátů a niplů to bylo za 800kč, takže ne úplně korunová objednávka :-) Dík za tip.
Mladej odrostl na současných 150cm a 24" už přestala stačit. Řeším přeskládání na 27,5". Bohužel asi v nejnevhodnější dobu kdy se aktuálně přeplétáním kol asi nikdo nechce zabývat. Dřív si mladej střihnul i nějaký závod takže 24" tomu bylo přizpůsobené. Náboje Novatec, dráty DT Alpine III 2,34–1,8–2,0 ráfky Remerx dvojstěnné nýtované. Chtěl jsem využít ty náboje, které nemají moc najeto (mladého fotbal neumožňuje vysoké nájezdy) a nechat přeplést na 27,5". S tím asi neuspěju. Rozhlížím se po zapletených kolech a něco v rozumné cenové relaci jsem viděl u Remerxu (Sting 584 zapletená kola – 32 děr, 6-ti děr, redukované špice) Náboje jsou tam psané jenom jako RX disc. Ale někde tady na fóru jsem zaznamenal ne úplně dobré poznámky k zapleteným kolům od Remerxu. Protože se teď ne zrovna moc orientuju mám otázku na zkušenější: Je moc velký rozdíl mezi nábojema Novatec 711 a 712 SB a těmi od Remerxu?
Tak borci…Mám doma ráfky Mavic Reflex 32 děr.
Předek bych zapletl na radiál s dráty Sapim Laser a alu niple Sapim s nábojem Novatec A171SB
Zadek 3× křížený výplet Sapim D-Light a alu niple Sapim s nábojem Novatec F482SB-SL
Váhově kolem 1450g. Nevím, jestli to půjde na silnici nebo na CX. Co vy na tuhle kombinaci? To půjde pro 80Kg jezdce ne?
Uvažuji o nových zapletených kolech. Byla by to dobrá volba https://www.bikepart.cz/…apim-cx-ray/ ? Jezdím spíš lehčí terén, často i asfalt. Akorát moje váha je cca 113kg, tak nevím zda to ty ráfky poberou? Nyní mám REMERX RX 2027 s náboji Deore. Jde mi o to zda bych si nějak výrazněji pomohl, budu rychlejší :-D ? Ta cena je adekvátní? Kolo je cca 6 let staré a ty výplety jsou cca polovina nákupní ceny toho kola. Proto taky váhám zda to má smysl.
XR391 nejsou ráfky pro tebe :) je to papír pro 80kg borce. Chtělo by to opravdu karbon
Původně jsem je chtěl taky, ale sami mi raději doporučili 421 a udělal jsem dobre. Bikepart za me ok.
Souhlas, XM421 nebo karbon.
Mám už 4 sezóny tyhle https://www.bikepart.cz/…s-29--boost/. Jen teda DT350 náboje a spokojenost, vážím lehce pod 100kg a za 3 roky v lehkém terénu se to vůbec nehloupněte, nebylo třeba centrovat. Teď už na tom kole jezdím jen do práce. Na kole do terénu mám karbonová kola a to je zase jinej vesmír, pokud rozpočet unesla karbon šel bych do nej, ale jinak ty statusy drží.
Mám už 6 let 391 a úplně v pohodě i při váze 90 kg taky od BikePart. A|e budu měnit za karbon, jen tak.
Díky za odpovědi.
Jaký je rozdíl mezi verzí straightpull a bez?
vzhledový