Jaké crossové kolo do 5 000 Kč?

130 nepřečtených
  • honzic

    Potřeboval bych poradit s výběrem crossového kola. Prošel jsem plno obchodů i nabídek na internetu a mám omezené finance na kolo do 5 000 Kč. Jaké kolo za tuto cenu, abych prohloupil co nejméně, je to jen na víkendové ježdění po okolí, žádné pravidelné ježdění a časté.

    Koukal jsem na některá kola: Olpran Stork za 4499 Kč, Genesis Atlanta 4999 Kč, Madison Richmond 3980 Kč, Madison El Paso 5090 Kč, Heavy Tools Zefyrus za 4390 Kč a Heavy Tools Perses za 3890 Kč. Poslední mne zaujalo cena ku výbava, záruka 7 let u Mountfieldu a pojištění proti krádeži. Na druhou stranu prodávají to sekačkáři z Mountfieldu.                                                                                                                                                          Je lepší řazení Revoshift Shimano nebo páčkové řazení TX-50? Na zpevněné cesty je lepší ocelový rám nebo duralový a je nutná přední odpružená vidlice, když nepojedu moc do terénu, ale spíše po polních cestách lepšího charakteru a silnicích?                                                                                                                                                                           Díky za každou radu. Honza

    0 0
    • t29  

      Do 5000 korun by se dalo koupit přední i zadní kolo, ale tos asi slyšet nechtěl :)

      Z tvého výběru bych vyřadil Olpran Stork (hrozná slátanina) a nejsem si jistý Genesis Atlantou. Mountfieldových kol bych se nebál za předpokladu, že sekačkáři budou skutečně ochotní a schopní provést slibovaný záruční servis.

      Revoshifty jsem si nechal namontovat na starého crosse a jsem s nima spokojený, mají příjemný chod a dobré rukojeti. Páčky TX-50 neznám. Rozhodni se podle toho, jak jsi zvyklý řadit, nebo si v prodejně vyzkoušej obojí a vyber, co ti bude pasovat.

      Ocelový rám je těžší než duralový, na druhou stranu ocel víc vydrží a líp pruží. Odpruženou vidlici klidně vynech, v téhle cenové kategorii většinou není moc funkční a ještě se kvůli ní šetří na ostatních součástkách.

      0 0
    • Lišák  

      Být Tebou, tak požádám nějakého kamaráda, co se v kolech vyzná, aby se Ti podíval po nějaké bazarovce. Nové kolo za 5kKč nebude žádná sláva.

      0 0
    • Tlusoch Jacky...  

      Olpran stork je kolo které je mezi koli v Tescu – šmejd. ty ostatní nevim, já jsem koupil krosa za 8000 ročník 2006 koupil jsem ho v Cyklopragu v lednu 2008. Dobrá koupě defekty jsem vyřešil tlustším zadnim pláštěm (doufám) viděl jsem plášť který má na sobě olpran stork  to je tak nekvalitní a tenký – prostě na prd.

      když krosa tak kolem 8000 a více tisíc, když do 5000 tak MTB. na vidlici se vys.. já mam normální RST (40mm) a to pružení neni zrovna nej.  Ten bazar – tam buďto budeš mít štěstí nebo pěknej křáp. Kámošův kámoš koupil za 20000 kolo v ceně  40000 jen pro to že se jel na něm před tím závod. J8 měl před tím Olpran phantom z tesca za 2900kč MTB a vydržel 7let proč? protože sem s nim jezdil skoro jen po silnici.

      já mam ten Revoshift je to pěkný a pohodlný vypadá to hezky.

      Osobně ti tedy doporučuju, ze svých skušeností, authora skus stránky: www.cykloprag.cz

      0 0
    • Tlusoch Jacky...  

      Ale pokud chceš opravdu křápy tak sem rkni sem http://www.horska-kola.cz/…la-c-21.html

      0 0
    • Arteo  

      http://www.aukro.cz/…ist_19_.html href=„http://­sk.aukro.cz/i­tem386723257_au­thor_egoist19_­.html“>

      0 0
      • Vilém  

        No tak to je cross jak capa:)

        0 0
        • Lišák  

          To je přece kros kántry. Nebo ne? ;-)

          0 0
          • Arteo  

            jj,no trošku jsem to popletl,ale zase trochu barvy a šikovné ruce a při troše štěstí pokud to bude v pořádku,tak by měl slušné kolečko za cca 5.000 .....:-))

            0 0
    • sejnohaf  

      Řeším teď také koupi nového crossového kola s cenou do 5000Kč. Jsem student a víc dohromady nedám. Co byste mi doporučili? Jezdím sem tam a většinou žádný štreky, spíš jen takový popojíždění do města a zpátky.

      Podmínkou je, aby kolo mělo odpruženou přední vidlici a abych se na něj vešel:) Měřím totiž 192 cm, vážím zhruba 70 kg a nevím, jestli by mi stačil rám 20 nebo 22. Zatím jsem rozhodnutý spíš pro 22".

      http://shop.sportisimo.cz/…00–28/10309/

      http://shop.sportisimo.cz/…it-28/10310/

      Tady jsem našel kola, který se mi vzhledově líbí, ale protože se v tom nevyznám, potřeboval bych poradit ohledně výbavy, spolehlivosti,…

      Díky moc všem.

      0 0
      • JakeF  

        Vyber si v obchodě, co se ti za tu cenu líbí. Na odpruženou vidlici v týhle cenový kategorii zapomeň, akorát s sebou budeš tahat o kilo víc a funkce bude o ničem, použitelný vidle začínaj na ceně, za kolik ty chceš celý kolo. Pokud chceš něco použitelnějšího, risknul bych bazar. Velikostně jsi na tu 22"ku.

        0 0
        • sejnohaf  

          Já jsem do teď měl jakýsi Favorit Spider, který jsem před 4 lety kupoval za 5000Kč, odpruženou vidlici měl a doteď jsem s ní neměl žádný problémy. Když sednu na ségřina Authora, který tehdy stál 11000Kč a odpruženou vidlici nemá, tak je to hrůza – prostě jsem si na vidlici zvykl a kolo opravdu nijak extrémně nezatěžuju.

          0 0
          • JakeF  

            Je to tvoje volba. Mám na Authoru RST Gila a i do terénu by byla vhodnější pevná. Tyhle vidle nemaj citlivost na pobrání drobnejch nerovností a nemaj ani chod na pobrání těch větší. Je to akorát tlumítko proti nejhoršímu, když třeba trefíš díru, kterou jsi neviděl. Pokud koukáš na cestu před tebou, tak to kolo s pevnou bude mít jen výhody.

            0 0
      • v POHODÌ klokan  

        Na 192cm rozhodně tu 22". Jinak kola, co máš v odkazech žádný zázrak (ale co bys taky za ty peníze chtěl). V takhle levných kolech ti tady asi moc neporadí, neboť místní uživatelé s nimi nebudou mít žádné zkušenosti :-)

        0 0
        • sejnohaf  

          A ty komponenty, kterýma jsou ty kola osazený, jsou úplně naprd? Mně jedin, co na těchto kolech trošku vadí je, že nemají Revoshift – podle mě je to super věc.

          0 0
          • v POHODÌ klokan  

            Tahle kola mají páčkové řazení. Je to jen o zvyku, fungovat to bude oboje. Jinak ty komponenty ti asi něco vydrží, když budeš jezdit jen po silnici nebo velkých cestách. Na terén radši zapomeň. Jak už tu psali jiní, vidlice na těchto kolech fungovat skoro nebude. Kolik toho vydrží ráfky apod. je těžké říct. Převodníky se taky lehce ohnou. Ale na nákup nebo na koupaliště se s tím bez problémů dostaneš :-)

            0 0
            • sejnohaf  

              A který z těchto dvou je lepší?

              Nebo byste našli i jiný typy za podobnou cenu?

              0 0
      • scalar  

        http://www.cyklo-labus.cz/produkt.aspx…

        aspoň dobrý rám a použitelná vidlice, zbytek můžeš časem vyměnit…

        0 0
        • t29  

          velikost L bude málo :(

          0 0
          • scalar  

            L, značené jako 19" má sedlovku 54 cm a horní rámovku skoro 60 cm (na crosse dost)

            0 0
      • stan99  

        Vem toho Esprita.

        http://shop.sportisimo.cz/…it-28/10310/

        Za ty peníze nic nevymyslíš.Použité ráfky Rigida ZAC200 jsou dobré (Superior je dává do čtyřikrát drahších modelů).Na večkových brzdách není co pokazit.Přinej­horším tam dáš fajnovější špalky.Kdyby se něco pos… tak máš záruku 2 roky.A osobní reklamace ve Sportisimu bude pohodlnější než u nějakého webového obchodu.

        0 0
        • sejnohaf  

          A nevíte, jestli tyhle kola mají tu odpruženou vidlici nastavitelnou? Já se v těch jednotlivých modelech nevyznám.

          0 0
          • t29  

            Snad se dá nastavit předpětí pružiny podle váhy jezdce (v omezeném rozsahu), jinak asi nic.

            0 0
          • stan99  

            V rámci možností asi jo

            http://www.rstmtb.cz/…doprodej.pdf

            0 0
          • JakeF  

            Nastavení u elastomerovejch vidlí je prakticky nulový. Na funkci to nijak výraznej vliv nemělo a když jsem to rozebral, tak jsem pochopil proč, ono to prakticky vůbec tu vidlici neovlivňuje. Pokud chceš nastavitelnou funkci, musíš buď mít správnou pružinu (což ale u RST stejně moc nepomůže, to je mizérie pořád) anebo vzduchovou vidli a tam platí, co píšu výš. Podívej se schválně, kolik lidí tu jezdí na MTB s pevnou vidlí MTB závody (i na můj „Author“ půjde s velkou pravděpodobností pevná karbonová vidle), tak proč by to na tvoje ježdění byl problém? Do měsíce si zvykneš a to odpružení ti chybět nebude.

            0 0
            • stan99  

              On je asi rozdíl v tlumení mezi karbonovou vidlí + širokým pláštěm na MTB a duralovou vidlicí + tenkým pláštěm na crossu.

              I levná odpružená vidlice bude na fungovat líp jako pevná AL.

              Jak také potvrzuje zkušenost tazatele:

              Já jsem do teď měl jakýsi Favorit Spider, který jsem před 4 lety kupoval za 5000Kč, odpruženou vidlici měl a doteď jsem s ní neměl žádný problémy. Když sednu na ségřina Authora, který tehdy stál 11000Kč a odpruženou vidlici nemá, tak je to hrůza.

              0 0
              • JakeF  

                Taky ale na tý pevný karbonový se jezdí normálně v terénu. Na nějaký nerovnosti typu nájezd na chodník vidlici nepotřebuješ a lehký podněty jako jsou kostky nebo vibrace od rozbitý cesty ti levná odpružená stejně nepobere. Po pár letech ježdění RST Gila můžu prohlásit, že na ježdění po cestách je lepší pevná. V terénu se občas hodí, že ta vidle utlumí tu největší ránu, ale pořád bych se bez ní obešel, v týhle kategorii vidlic znamená pevná úsporu 1kg+, což je výraznej posun k lepšímu a podle mě to stojí za absenci mizerný funkce olej-elastomerový vidle.

                0 0
                • sejnohaf  

                  Tak jsem našel ještě tato kola – myslím, že by už mohla něco vydržet:

                  http://www.kola-online.cz/…-2009/d2217/

                  http://www.bike-eshop.cz/…mb_cmp=zbozi

                  http://www.kola-online.cz/…-2009/d2206/

                  Co vy na to? Jsou lepší než ta uváděná předtím (Keller)?

                  0 0
                  • sejnohaf  

                    Jo a tady jsou ještě dvě kola, který jsou podle poměrně slušný:

                    http://www.kola-online.cz/…-2009/d2359/

                    http://dandy-alea.cz/…ndy-3×8.html

                    Ten dandy je za slušný peníze, ale vzhled je nic moc – rám je totiž od firmy FORT, takže je už asi starší. Reálně kolo vypadá takto (je to jiná barva, poté s barvou na obrázku):

                    http://img408.imageshack.us/gal.php…

                    Výhodou tohoto kola je váha 12,6kg, kola Remerx, barva odolná vůči poškrábání. Vidlice je ZOOM RST-630.

                    Tyhle údaje vím, protože jsem si psal s prodejcem.

                    Tak a teď, babo raď.

                    0 0
                    • JakeF  

                      Prodejce radí evidentně stejně, jako umí pravopis (odpružená vydlise, přesmik). 12.6kg, to tak možná bez vidlice. No, ale zase proč ho nevzít… Ze všech kol, co jsi tu poslal, žádný výbavou nijak nevyčnívá. Pokud nechceš bazar, tak tady asi nic lepšího nevymyslíš.

                      0 0
                    • DaSnail  

                      to GT čo dával scalar.

                      0 0
                    • sejnohaf  

                      Tak jsem se dneska byl v tom sportisimu na ta kola mrknout. Čekal jsem bídný zpracování a celkově hrůzu a děs – a ono prd:) Kola jsou vážně pěkná, dokonce jsem si je i vyzkoušel a jede to, řadí to a je to navíc krásně pohodlný.

                      Tady v Olomouci neměli ten Keller Race 400, ale jenom toho Esprita ve velikosti 18". Navíc jsem tam ale našel tohoto krasavce:

                      http://shop.sportisimo.cz/…le-28/10312/

                      Na to, jak je tohle kolo levný, tak je vážně super a líbilo se mi mnohem víc než Esprit.

                      Potom jsem zašel do cykloservisu a tam jsem jim ukázal leták s parametry těchto kol. Na obyčejné ježdění to prý stačí naprosto bez problémů.

                      0 0
                      • sejnohaf  

                        Akorát mě upozornili, že ta vidlice je nahoře s matkou, zatímco teď je prý modernější a lepší upevnění bez této matky. To jediný mě trošku zarazilo v nadšení.

                        Jo a nevíte někdo, jestli se dají dokoupit krytky na středy kola? Myslím tím prostředek toho kolečka, kde jsou upevněný kliky (na nich jsou pedály). Díky moc.

                        0 0
                        • t29  

                          To modernější upevnění se nepřesně označuje Ahead a vypadá takhle:

                          http://www.bikenet.cz/…avec_LRG.jpg

                          Nahoře je krytka, chycená jedním šroubem, vzadu jsou další dva šrouby, které drží představec na vidlici.

                          Staré (klasické nebo též závitové) upevnění je s maticí na krku vidlice a představec se do něj upevňuje rozpěrným klínem.

                          Srovnání zde:

                          http://www.cyklo-sport.cz/…/riditka.jpg

                          0 0
                          • sejnohaf  

                            A je to závitové upevnění opravdu o tolik horší?

                            0 0
                            • juli  

                              Funkčně pro pohodové ježdění snad ani né, ale dneska je to známka retra, nebo totálního LowEndu. Prostě tohle upevnění setu představec/vidlice je už moc let překonáno modernějším A-headem.

                              0 0
                        • sejnohaf  

                          A nevíte, jestli se dají koupit ty krytky? Byl bych nerad, aby do kola lítal bordel.

                          0 0
                          • juli  

                            O co jde? Kryt největšího převodníku?

                            0 0
                            • sejnohaf  

                              Asi – prostě jak jdou ze středu kliky, na který pak navazují pedály, tak uprostřed toho kola.

                              0 0
                              • sejnohaf  

                                Tady je obrázek, co myslím:

                                http://img696.imageshack.us/i/koloq.png/

                                Ani na tomhle obrázku to není zakrytý, ale jinde je taková krytka.

                                0 0
                                • juli  

                                  Na tom obrázku to zakryté je :-) Je tam šroub s prachovkou.

                                  Pokud budeš mít matici, nebo šroub se šestihrannou hlavou, tak krytku koupíš v každém cykloschopu. Za korunu kilo.

                                  0 0
                            • DaSnail  

                              imho toto

                              0 0
                              • sejnohaf  

                                Jojo, přesně tohle. V tom sportisimu mi říkali, že to jde určitě sehnat, ale jistí si tím úplně nebyli. A já bych tam chtěl nějakou krytku dát. Takže, dá se to koupit?

                                0 0
                                • DaSnail  

                                  asi dá, ale keď tam máš šrob s 6hran hlavou, tak ja by som to vymenil za imbus. keď je tam matka tak asi nič.

                                  0 0
                      • sejnohaf  

                        A jak je možné, že to levnější kolo (Landale) má mnohem tišší pohyb řetězu než ten Esprit? Pokud jsem na obou kolech jakoby šlapal dozadu, Landale bylo tichoučké, zatímco Esprit hrčel.

                        Díky moc za rady.

                        0 0
                        • t29  

                          Je možné, že řetěz o něco drhnul (napadá mě vodítko přesmykače), ale to bys poznal i při jízdě dopředu. Pokud byl řetěz při jízdě dopředu tichý, pak zvuk, který slyšíš při šlapání dozadu, není od řetězu, ale od volnoběžky („cvrček“)

                          0 0
                          • sejnohaf  

                            Jo to bude asi tím cvrčkem. Prostě mě jen zaujalo, že levnější kolo v tomhle ohledu o dost lepší než dražší kolo.

                            0 0
                            • t29  

                              nejhlasitější cvrček je na nábojích Hope, které stojí tolik, co chceš dát ty za celé kolo, a lidi si pochvalujou, že nepotřebujou zvonek :)

                              0 0
                • Igor Hnizdo  

                  můžu prohlásit, že na ježdění po cestách je lepší pevná

                  u vas bych chtel bydlet. tam musite mit cesty jako v raji. nebydlis nahodou ja nejakym zavodnim okruhu motorek – nebo si to pletu s horicema…

                  ono taky neni cesta jako cesta a vzhledem k tomu, ze „koukat pred sebe a dira kterou si nevidel“ pri kombinaci se silnicnim provozoem dost dobre nejde jet pulku cesty v protismeru nebo klickovat na stredove bile…

                  ocividne tu radi lidi, kterym je kolo za 5 papiru k smichu, ale hlavne pro rohliky do kramu a do putyky jezdeji asi pres kopec lesem. aspon, ze par lidi tu ma rozum :)

                  0 0
    • xshreck  

      Vyplatí se vůbec kupovat kolo za 5k? :-) moje staré je za 3500 z hypernovy. Ale vrazilo se do toho ( i s běžnou údržbou) cca dalších 7000 :-) Nové přehazky, nové ráfky, kazety… prostě zbyl jen rám, řídítka a sedátko :-D Radši bych si našetřil do těch 9000+ a koupil něco lepšího.

      0 0
      • xshreck  

        :-D koukám že se tu řešilo i moje bývalé kolo – olpran stork :-D

        0 0
    • šlapatko  

      Tak se přidám do pranice:-) Za mě Bergamont rephlex.Cena 5500kč.Za ty love je slušný.Prodávají je ve sportisimu.

      0 0
    • sejnohaf  

      Tak teď mě napadlo, zkusit si sehnat třeba lehce jetý díly a kolo si sám postavit.

      Ještě nad tím pouvažuju, ale můžete mi poradit, jaké všechny součástky kolo obsahuje a co bych teda musel všechno koupit?

      Díky moc.

      0 0
      • Lenka.05  

        Součástek je tam moc. To máte: dvojlinky, „trojlinky…“http://w­ww.youtube.com/wat­ch?v=-W5UNus6Lao

        0 0
        • Lenka.05  

          Sakra ty odkazy! http://www.youtube.com/watch…

          0 0
        • pepek  

          Tak krytku už bude mít, ten zbytek už nějak doskládá :-)

          0 0
          • Lenka.05  

            Krytka je nejdůležitější.

            0 0
          • sejnohaf  

            No základní části bych určil podle toho, co je vždycky psaný u prodávaných kol, ale nevím různý drobnosti, který to třeba drží pohromadě. Kde třeba seženu šrouby,…? Jsou tam nějaký speciální nebo úplně normální sehnatelný v každým cykloshopu?

            Jo a jaké je potřeba nářadí? Aspoň na základní sestavení – seřízení bych případně nechal na známým mechanikovi. Stačí třeba něco takovýho?:

            http://aukro.cz/…kladaci.html

            A dá se to kolo sestavit, i když jsem to v životě nedělal ani neviděl? Nebo se na tomám radši vykašlat. Levej snad úplně nejsem:)

            0 0
            • juli  

              Děláš si srandu asi. Co?

              0 0
              • sejnohaf  

                Já fakt netuším. Vždyť říkám, v životě jsem na kole nic nemusel opravovat. Maximálně spadlý řetěz nebo píchlý kolo.

                0 0
                • Lada,s  

                  V tom případě si kup kolo už složené :-)

                  0 0
                • juli  

                  Reagoval jsem na ten multiklíč v odkazu. Takový ti dozajista nebude stačit na stavbu kola. To by byla revoluce v servisech.

                  Potřebuješ pár kousků speciálního nářadí. Tvůj známý mechanik ti to jistě rád poví.

                  V každém případě by tě to nezákladnější vybavení pro stavbu kola vyšlo na pár tisíc.

                  0 0
                  • JSt  

                    chtel jsi rict, par set, zejo ;-)

                    0 0
                    • Patar  

                      Juro . ty si tady z nás děláš asi pr..l. Jen pro kvalitní přípravu rámu k montáži se nevejdeš nářadím do DESETI TISÍC. Tvoje příspěvky se už tady nedají číst.

                      0 0
                      • JSt  

                        urcite souhlasim,ze ruzne frezky a zavitniky jsou drahe. ale ty jsou zapotrebi jen pokud je neco vylozene spatne. a to u drtive vetsiny nove koupenych ramu nebyva ;-).

                        pokud beres moderni kolo, neni na jeho sestaveni opravdu zapotrebi moc specialniho naradi. klic na stred, na kazetu, nytovac a to je tak vsecko. coz je opravdu par set. zbytek jsou standardni klice, kleste, sroubovaky, ktery ma temer kazdy doma. opravdu bych slozeni kola nijak nedemonizoval.

                        0 0
                        • juli  

                          Původně jsem si i já myslel, že si děláš srandu.

                          Měl jsi někdy v ruce totální LowEnd (o tom je tady řeč)nový ocelový rám? Já jo a můžu ti říct, že všechny závity jsou zakydané barvou, včetně hlavovky, tak, že hlavovku a středové složení tam bez přípravy nedostaneš. Na patkách nerovnoměrná vrstva barvy, klidně 2mm.

                          Bez fréz, se prostě neobejdeš. Leda, že bys použil pilník.

                          0 0
                          • JSt  

                            tak jestli neumis dostat bervu ze zavitu jinak nez nakupem draheho zavitniku, pak jsi v cykloservisu na svem miste ;-)).

                            0 0
                            • juli  

                              Tak povídej, rád se poučím. Začni středovým složením.

                              0 0
                              • JSt  

                                jednak uz to tu probehlo nekde v drivejsi debate na podobne tema a druhak – tebe samotneho vazne nic nenapada? ;-)

                                0 0
                                • juli  

                                  :) kladívko a majzlík, barvožrout?

                                  0 0
                                • juli  

                                  Nebo toho radši nechme. Asi jsem na tohle moc velký puntičkář ;-)

                                  0 0
                                  • JSt  

                                    vlakno o kole do 5000,–. nahodis tu nejlevnejsi ocelovy ram… souhlasim jsi puntickar.

                                    lide v zivote casto vykonavaji nejakou cinnost jen pro sebe – ne jako profesi – u ktere by se pri pohledu na jejich pocinani zarytemu profesionalovi zjezily vlasy. a jsou s jejim vysledkem casto spokojenejsi nez kdyby si zaplatili toho profika. napada me treba vareni. urcite nejakou takovou cinnost ve svem zivote taky najdes a mozna taky pripustis, ze zakladni specializovane naradi na slozeni kola pro domaci pouziti opravdu nejde do tisicu. ;-)

                                    0 0
      • t29  

        http://www.cyklobazar.cz/…-jet-vel-20/

        a máš rám, ovšem za polovinu peněz na celé kolo. V téhle cenové hladině je nejlepší prohledat výprodeje celých kol nebo mít štěstí na bazarové kolo v dobrém stavu.

        Třeba tohle by mohlo být zajímavé – Wakity jsou dobře vybavené, záleží na stavu a jestli ti sedne velikost.

        http://www.cyklobazar.cz/…ache-wakita/

        0 0
    • Mobidyk1  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • sejnohaf  

      Tak nakonec koupím kolo, které jsem uváděl už výše:

      http://dandy-alea.cz/…ndy-3×8.html

      přičemž nechám vyměnit přehazovačku za Alivio a uvažuju i o výměně vidlice za zamykatelnou. Jinak rám je český FORT, česká kola Remerx a osazení Altus.

      Cena za komplet (i s tou vidlicí) by byla 4800Kč.

      Teď mám jen dva dotazy:

      • kterou velikost vzít? Měřím 192 cm, přičemž tělo mám krátký anohy naopak dlouhý. Na výběr jsou velikosti 21" a 23". V jiném obchodějsem zkoušel 22" a byl to ideál.
      • má cenu dávat zamykatelnou vidlici? Teď mám nezamykatelnou a je tov pohodě. V téhle otázce se fakt nemůžu rozhodnout.

      Díky za rady.

      Dole jsou reálné fotky tohoto kola (je ve dvou barvách).

      0 0
      • sejnohaf  

        Nikdo nic?

        0 0
        • juli  

          Ohledně velikosti tolik: Vezmi to na kterém se budeš cítit lépe. Větší výška rámu zpravidla znamená i větší délku a to řeší, jak moc budeš natažený.

          Vidle: pokud lock nezvýší cenu, tak to ber. Jinak bych raději volil pevnou vidlici – v téhle cenové relaci bych odpružení viděl jako zbytečné, nefunkční těžítko,které do budoucna navodí jen problémy.

          0 0
          • sejnohaf  

            No, to kolo je standartně s odpruženou vidlicí – a tu chci stopro (na současném kole ji mám a jsem vážně spokojený). Akorát se prostě nemůžu rozhodnout, jestli zamykatelnou nebo ne. Příplatek za zamykatelnou je přesně 440Kč. Takže nevím, jestli ji vzít nebo se na ni vyprdnout a koupit za ty prachy raději blatníky, stojánek,…

            0 0
          • sejnohaf  

            Jo a mně nevadí větší hmotnost kola – nikde ho stejně zvedat nebudu a do terénu s tím mockrát nepáchnu – spíš jezdím jen po silnici.

            0 0
            • Carloss  

              na zamykatelnou se vykašli.. stejně to na tak malým zdvihu používat nebudeš a je to jen další hejble, který se může porouchat..

              0 0
    • Babec  

      Kolo do 5.000,–? A myslíš přední, nebo zadní?

      0 0
      • sejnohaf  

        Ha ha – tak jsme se zasmáli. Každý nemá na drahý kola.A mně bude stačit i tohle. Minulé kolo bylo ve stejné cenové kategorii a stačilo bohatě.

        0 0
    • sejnohaf  

      Tak je ještě změna: výrobce toho kola Dandy 3×8 (obrázky výše) prý vyrábí i kola Red Fox, přičemž by mně za super cenu udělal stejné kolo jako je Dandy, ale s rámem Red Fox (vypadá podstatně moderněji – obrázky dole). Nevíte někdo, jak jsou na tom kola Red Fox s kvalitou,…? Tu značku totiž neznám a nemůžu na netu nic najít (ani stránky výrobce).

      0 0
      • pepek  

        Zajdi do Intersparu.

        0 0
        • sejnohaf  

          Bohužel v blízkém okolí žádný Interspar není. Jinak, našel jsem na netu jednu recenzi, kdy ale zákazník spíš kritizoval přístup obchodníků (kolo mělo výrobní vadu a obchod ji nechtěl uznat). Nemáte někoho v okolí, kdo byměl zkušenosti s těmito koly? Je to třeba srovnatelné s Authorem, Meridou,… nebo je to spíš na způsob Olpranu (hrůza)?

          0 0
          • pepek  

            Furt mám podezření, že si děláš prdel. Pokud se nic nezměnilo, tak myslím, že Olpram je proti tomu ®Foxu eště luxus.

            0 0
            • sejnohaf  

              Tak prdel si vážně nedělám. A co byste brali vy? Ten Red Fox nebo Dandy (rám je Fort)? Výbava je prakticky stejná, akorát se liší vzhledem.

              0 0
      • maajkee  

        Pokud vybíráš z takových kol, co vybíráš, tak by se ti mohlo líbit tohle

        a ještě ti zbydou chechtáky na pozdější upgrade :)

        0 0
        • sejnohaf  

          Na tohle jsem se taky díval, akorát má klasický upevnění vidlice, zatímco já uvažuju spíše o Ahead. Stejně je zajímavý, že kolo, který má známý a je asi 5let staré a stálo 5000Kč, má Ahead a novější kola to nemají.

          Ještě popřemýšlím, ale vidím to na ten Red Fox, kde bude duralový rám, přehazka Alivio, řazení Altus, odpružená vidlice. Cena je asi 4500Kč. Sice ten Red Fox asi není žádný top, ale oproti jeho prodejcům ze supermarketu, ho budu mít přímo od jeho výrobce – osobní jednání, správné seřízení,…

          0 0
          • COCO(t)  

            Bože lidi Red Fox ani jiné „špárovky“ ne já měl tu čest jim rok dělat servisáka a to je horor, peklo a mam špatné spaní eště dnes. Ačkoli to bylo přímo proti smlouvě tak jsem lidi posílal do speciálky jelikož mi jich bylo líto ani si neumíte představit co jsou ty kola zač. Fuj Fuj.

            0 0
    • BigKarel2  

      Nové? Žádné…

      0 0
      • šlapatko  

        Několikrát jsem psal Bergamont, původní cena 8000kč.Nyní 5999.

        0 0
        • sejnohaf  

          Jo, na toho Bergamonta jsem se taky díval, ale bohužel překračuje můj limit a vzhledově to taky není žádný krasavec:( Teď jemi jasné, že každý začne rejpat,že chci koupit kolo za minimum a ještě si vyskakuju.

          0 0
          • šlapatko  

            Myslím že nikdo vyskakovat nebude :-). Tobě se musí líbit ne? 5000 není mnoho, ale dá se něco sehnat.U bergamontu je slušný rám, náboje mají prachovky.Kdybych vybíral kolo do 5tk, chtěl bych slušný rám, zatěsněné náby,dvojté ráfky a nejspíš pevnou vidlici.Vyhnul bych se kotoučovkám,šte­lovacímu představci a odpružené sedlovce.V téhle třídě jsou to kurvítka.

            0 0
            • sejnohaf  

              Aha, díky za rady. U toho kola je právě odpružená sedlovka – takže ji mám raději vyměnit za klasickou pevnou?

              Dvojitý ráfky to má – Remerx Grand Rock.

              A s tím nasavitelným představcem – jsem si právě říkal, že si aspoň nastavím pozici, která mi bude vyhovovat. Takže raději opět klasiku?

              Jaký je rozdíl mezi normálními náboji a náboji s prachovkama? Je tam i nějaký větší cenový rozdíl?

              0 0
              • šlapatko  

                Prachovku uvidíš na okraji náby.Je to vlastně těsnění proti hrubým nečistotám.Ráfky Grandrock vydrží hodně.

                0 0
            • sejnohaf  

              Jo a znáte někdo vidlice značky Mode? To kolo by jidle obrázků totiž mělo mít.

              0 0
              • t29  

                Vidlici Mode neznám a pravděpodobně ji tady nezná nikdo. Bohužel u levných kol se většinou objevují komponenty neznámých firem, případně levné komponenty známých značek, které se s nimi ale moc nechlubí, takže zkušenosti jsou slabé.

                Ještě jednou tě zkusím přesvědčit, abys tisícovku přihodil:

                Superior RX 540, model 2008

                Apache Teepee, model 2008

                Obě kola zbyly ve velikosti 21,5" což pro tebe bude akorát, a obě mají výbavu, která si tu tisícovku navíc zaslouží.

                0 0
              • šlapatko  

                Jak už psali jiní, vidlice v téhle ceně jsou značky neznačky.I značková vidlice v téhle ceně bude nic moc, proto radím pevnou.Bude alespoň lehčí.

                0 0
        • maajkee  

          hoď odkaz prosím.

          0 0
    • sejnohaf  

      Tak už jsem koupil to nové crossové kolo – jedná se o Dandy Racing, rám Fort (jeden z největších,jaké se vyrábějí – 23"), přehazka Alivio, řazení Shimano Altus ST-EF29 (3×8), kola Remerx Grand Rock, pneu Longus, vidlice Zoom Swift 195 (nejsem si jistý) s Lock-out, kovové pedály, rohy, odrazky, stojánek, blatníky,… Cena komplet 5500Kč.

      Rozhodně mohu doporučit firmu Dandy z Lanškrouna – dandy-alea.cz Kolo vám upraví na míru (přímo je vyrábějí), jsou ochotní a u každého kola, které si u nich koupíte, neplatíte při servisu práci (nikdy!), jenom materiál.

      Fakt jsou super.

      Zatím jsem s kolem moc spokojený – snad bude dobře sloužit.

      Foto dodám během zítřka.

      0 0
    • cyklohlidka  

      Ahoj, koukám, máme obdobný problém. Akorát že já čekám kolik se mi podaří na kolo vyčlenit peněz… rozmýšlel jsem se ale mezi favoritem nebo např. Giant rock 2008 za 4999, našel jsem stále místo kde mají zánovní. rovněž jsem uvažoval o GT aggressor model 2009 za 5549 kč… stále ale nemám peníze v ruce tak uvidím. zrovna tak obcházím prodejny a padlo mi do oka kolo „tajfun“ což je lidovější řada rakouského genesisu a co jsem koukal na osazení tak pro moje účely asi zcela vyhovující. nejsem nijak náročný, jezdíval jsem ještě v dobách Esky,favoritů a liberty… pokud to kolo bude splňovat mé požadavky na spolehlivost a trvanlivost tak mi stačí. i když musím přiznat že kolo na kterém jsem focen je poněkud lepší třída.doufám že mě nevypískáte pro moje zaměstnání. s pozdravem Charin

      0 0
      • t29  

        Pokud chceš kolo jen jako dopravní prostředek, pak skoro nezáleží na výbavě, hlavně když nakoupíš v cykloobchodě (ne hypermarkety, ne Sportisimo). Jediný požadavek u takového kola je schopný servisák.

        Pokud si chceš na kole užít trochu zábavy, hledal bych kolo s dvoustěnnýma ráfkama, bezzávitovým upevněním vidlice a 24 převodama (8kolečko vzadu).

        (opíšu svůj příspěvek z 13.04.2010 19:26:10)

        To bezzávitové upevnění se nepřesně označuje Ahead a vypadá takhle: http://www.bikenet.cz/

        Nahoře je krytka, chycená jedním šroubem, vzadu jsou další dva šrouby, které drží představec na vidlici.

        Staré (klasické nebo též závitové) upevnění je s maticí na krku vidlice a představec se do něj upevňuje rozpěrným klínem. Srovnání zde: http://www.cyklo-sport.cz/

        A teď proč:

        Pro staré závitové upevnění se dneska vyrábí jenom nejlevnější typy vidlic a když tě kolo začne bavit a budeš chtít vidlici vyměnit za lepší, máš smůlu. Když budeš mít bezzávitové upevnění, můžeš si vybírat ze spousty lepších typů.

        Podobně se dneska nedají sehnat lepší náboje pro 7kolečko, zatímco pro 8kolečko ano (náboje pro 8– a 9-převodové kazety jsou stejné), takže když se ti rozsype náboj pro 7kolečko třeba po 2000 km, necháš si ho vyměnit za stejný a za další 2000 km řešíš to samé, zatímco když se ti rozsype náboj pro 8kolečko, pořídíš lepší a už to víckrát řešit nemusíš.

        U převodů je to trochu lepší než u vidlic, 21 rychlostí na 24 předělat jde, zatímco vyměnit závitovou vidli za bezzávitovou ne.

        Dvoustěnné ráfky jsou pevnější než jednostěnné a nebudeš muset tak často centrovat kola (samozřejmě, když šikovně trefíš obrubník, zboříš jakýkoli ráfek).

        Giant Rock a GT Agressor jsou podle výbavy nastejno, jenom jsem ani u jednoho nenašel informaci o ráfcích, jestli jsou dvoustěnné. Giant je mi trochu sympatičtější.

        Genesis/Tajfun tady asi moc známý nebude, sám jsem sice předloni koupil Genesis Ruler a spokojenost, ale to je kolo v jiné cenové kategorii.

        0 0
        • šlapatko  

          Seřizoval jsem pár kol s cykloobchodů a všechny měly přetažené konusy.Co mi na tohle povíš.Viděl jsi ve Sportisimu kola Bergamont, nebo corratec? U značky Bergamont jsou v dané třídě slušné komponenty.Každý kšeft dělají lidi,i v cyklok­šeftech dělá spoustu hovádek co se s levnějšíma kolama neserou.

          0 0
          • t29  

            V cyklokšeftech dělají mechanici, co to umí/neumí/chtě­jí/nechtějí, ale v Sportisimu jsem viděl jenom prodavače, mechanik žádný. Ty Bergamonty jsou s dobře seřízenýma konusama?

            Jo, kupoval jsem toho Rulera v Intersportu, na první projetí fungoval, potřeba seřídit dorazy vzadu a ok. Pak jsem ho rozebral a po sundání klik a osy mě zarazil neskutečný bordel v rámu, ani se nenamáhali vyfoukat špony po řezání závitů. Kdybych takovou špínu nechal ve výrobku v práci, tak mám v lepším případě po prémiích.

            0 0
            • šlapatko  

              Jak píšu vše je jen o lidech.Ve Sportisimu dělám a trošku jsi mě zdvihl ze židle:-) Je to mé hoby a s koly si hraju.Bergamonty jsou slušné.Některé značky no koment.Logika téhle společnosti, je boužel jen hrabat prachy:-( Jistota stálé práce a dobrý kolektiv je věc druhá.

              0 0
              • cyklohlidka  

                A ve kterem sportisimu ze to delas?? pokud jsi opravdu fanda tak bych navstivil prave tvoji prodejnu pokud bych to nemel moc z ruky. docela stojim o kolo ktere bude spravne pripravene k prodeji.

                0 0
              • cyklohlidka  

                A ve kterem sportisimu ze to delas?? pokud jsi opravdu fanda tak bych navstivil prave tvoji prodejnu pokud bych to nemel moc z ruky. docela stojim o kolo ktere bude spravne pripravene k prodeji.

                0 0
              • cyklohlidka  

                A ještě něco, pokud je to možné. když děláš v tom sportisimu, zkus mi zjistit něco o tom tajfunovi. myslim ze je v nabidce rovnez mate. ja jsem se zajimal o model horsky, puvodni cena asi 7tis, po sleve kolem 5,5tis. bylo mi receno ze ma dvojite rafky, vidlice byla odpruzena zoom. jde mi o to zda to opravdu patri pod genesis, jak si asi tak vede,jakou ma nosnost. uprime receno, jsem sice laik protoze jsem vyvoj kol dlouho nesledoval, nicmene z kol kolem 5 tis. se mi nejvic zamlouvalo prave toto. cyklo me bavi, patri mezi me oblibene sporty ale jsem takrka nenarocny uzivatel. staci mi 18 prevodu, zakladni odpruzena vidlice, a klidne uvitam hi-ten ram, na vaze mi ani tolik nezalezi.jsem omezen, prozatim penezma. a to kolo o kterem pisu jsem videl v drapa sportu na cernaku. myslis ze bys mohl neco zjistit? vim ze kazdy nad kolem do 12 tis krouti hlavou, ale ja sice tyto nazory respektuji, nicmene je to otazka kazdeho uzivatele. ne ze by se mi nelibilo mit doma kolo za dvaciase… dik, charin1

                0 0
                • šlapatko  

                  Dělám v Olomouci 1, Olomoucsity u Globusu.Tajfun mi nic neříká.V nabídce na e-shopu je spousta kol, druhá věc je co máme na krámě.Prodejny jako je Brno, Praha mají větší nabídku.

                  0 0
                  • šlapatko  

                    Díval jsem se na nabídku a žádný tajfun tam není.Jsou tam dva slušné Bergamonty za 6–6500.Problém je že ani u jednoho nejsou dvojté ráfky.Co se nosnosti týká, nebál bych se o rám ani vidlici.Jednoduché ráfky jsou horší na rozcentrování a celková výdrž je menší.Minulý týden jsem s kamarádem kupoval GT avalanche za 5000kč.Kolo bylo staré pět let a jeté jen párkrát.Takřka nové, měrka ukázala na řetězu druhý zub.Byl to nevhodný dárek, pán měl i doklady od koupě.Skus hledat po bazarech,máš šanci trefit na slušné kolo.U jetého kola mrkni vizuálně na rám, klidně sundej kola a protoč je v ruce, jestli nějak více nepřidrhávají, nebo nemají vůli.Mrkni na vidlici, nemá li velkou vůli v pouzdrech, většina nových už od výroby:-( U staršího kola je dobré počítat s výměnou, lanek, bovdenů,brzdových špalků a možná celé řetězovky.Když trefíš na dobrý kousek, neměníš nic a spokojeně jezdíš na kole v hodnotě třeba 15000kč.

                    0 0
                    • cyklohlidka  

                      Jo, díky za rychlou odpověď. zkusím se rozhlédnout po nějakém cyklobazaru. Jinak pokud se vrátím ke značce tajfun tak tuto znacku – šlo o krosové kolo – jsem viděl v prodejně sportisimo ale pravda, jsem pražák. a horskou verzi jsem viděl právě u vaší konkurence drapa sport, zaujalo mě konstrukčně, tj. žádnej hnusně tvarovanej rám, hnusná barva nebo trapná vidlice tipu olpran spider která vlastně vůbec nepruží. zkrátka to kolo se tvářilo jako kolo za cca 10 tisíc… tak jsem se na něj optal prodávajícího co je to zač a podal mi právě to vysvětlení které jsem udal v minulé konverzaci. ještě malá otázka. zaujal mě docela i favorit VIPER, MODUS SX, Formula SX. jaký je tvůj názor na tohoto výrobce a kvalitu? Je to ještě stále taková kvalita kol jak ji pamatuji z dob kdy jsem snil o kole této značky a jako náhradu jsem ušetřil na dostupnější verzi Esky Cheb se 4kolečkem za tenkrát 1260 kčs? Favorit byl dostupný pouze pokud jsi měl známého v prodejně a nebo jsi k ceně kola přihodil ještě pár stovek navíc…:-D Ach to byly časy:-D Tak zatím dík a budu se rozhlížet dle tvé rady. Zatím se měj a já popádím do práce. třeba se dnes v práci opět projedu na authorovi, díkybohu cyklohlídku nikdo moc nechce… přitom je to tak super když je hezky jako dnes.

                      0 0
                    • cyklohlidka  

                      PS: a ještě co se týká nosnosti kola tak dost výrobců uvádí do 90 kg, a na přetížení se samozřejmě záruka navztahuje… já sám mám 85 kg na 185 cm výšky, plus oblečení, povinná výbava kola + nosič a něco na něj, a to nepočítám pokud bych se chtěl vydat na plánovanou cyklostanovou dovolenou po ČR, tak jsem rázem na cca 110 – 115 kg, což je trochu moc. a mluvím i o výrobcích vyšší cenové skupiny pokud vůbec výrobce nosnost uvede.no pokud půjdu okolo drapa sportu, kolo tajfun vyfotím, zjistím více případně vezmu nějaký papír od výrobce a dám ti vědět, pokud chceš.

                      0 0
                      • šlapatko  

                        Klidně tady něco nahoď.Své váhy se vůbec neboj, vážím stejně jako ty a vozíval jsem lehké ráfky 400g, stenčované dráty a nic se nedělo.Značka Favorit už není co bývalo, taky prodávají hlavně v hypermárketech­.Zase na to pohodové ježdění ti taky postačí.Jak už jsem psal, rám bude snad jakýkoliv ok.Stejně se tyhle levné rámy plácají na taivanu a posléze si každý výrobce nalepí svou nálepku.Vidlici vem s průměrem 1,–1/8 ahead.Snad jsem to napsal dobře:-) Vidlu se šroubovacím krkem neber, bo časem neseženeš lepší náhradu.No a ještě dvojté ráfky a snad máš vyhráno.

                        0 0
                        • cyklohlidka  

                          Jo,diky. Urcite si dam pozor na to co mi rikas. A ten prumer vidlice ten najdu kde? To je prumer toho „tlumice“ nebo kde a jak se to meri, zjistuje? Jsem v tomto ohledu dost bez informaci tak nevim…

                          A vystihl jsi uplne presne muj zamer a pozadavek na kolo. Takoveto pohodove jezdenicko……k tomu koopim orbitky na pohodove zveekaaniicko a budu v poho az vymetu diru, spadnu z kola a spolknu tu za… zvejkacku:-D ne, zertuju ale urcite budu jezdit jen tak, pro zabavu, zadne zavody, seskoky a sjizdeni skal a kopcu. A pokud se vratim k te nosnosti tak to beru tak ze pokud vyrobce pocita se zatezii do 120 kg a ja mam 85, mel bych teoreticky mene casto centrovat kola a celkove by kolo melo dele vydrzet nez olpran ktery pocita max 90… ale myslim ze stejne asi uvedou do 90 ale pocitano je pro jistotu vic ze? Pak vlozim kdyztak foto a me nazory a poznatky pokud dam konecne ty penize dohromady. Vzdy uz to skoro mam a bud mi utece nabidka nebo se neco vyvine a ja do tech penez musim sahnout a kolo se nekona…:-D

                          0 0
    • šlapatko  

      Starší typ vidlice mívá spojený krk vidlice s představcem (naoko to tak vypadá).Dnešní vidlice mají představce uchycený na krku vidlice.No nevím, zda ti to popisuju srozmitelně:-)

      0 0
      • cyklohlidka  

        Jo jo, asi tusim o co jde. Dik za vysvetleni. Ja jak rikam si pamatuju jeste neco z toho kdyz jsem se „hrabal“ v eskach, favoritech a libertach ci velamosech, ale toto jsem doufam pochopil spravne. Nojo. Jde to dopredu…:-) snad to odhalim, a proto jsem vlezl sem abych ziskal nejake nove info a trochu rozhled. Jsem rad za info od tebe i ostatnich, diky. Pak dam urcite vedet.;-)

        0 0
      • cyklohlidka  

        Tak se mohu,doufam ze pochlubit, koupi kola. Neni to sice model letosniho leta, nicmene myslim ze i tak to byla dost vyhodna koupe. Tedy alespon z reakce kolegy ktery tam byl se mnou. Jeli jsme hlidku, vidim kramek a servis a tak se zastavime. Kdyz jsem obsluze naznacil o co mi jde, kolo nove mi v teto cene moc nedoporucil, nabidl mi vsak za 4000 tis. kolo specialized rockhopper. Vypadal velmi zachovale, je pry 3 roky stary, najeto ma ale pomalu a jen 2 roky… no az vyfotim, ulozim sem fotku. Jedine co mam dojem ze by melo mit kotoucovky a ne celistovky… na tom ale nesejde, za kolo teto kvality teto vybavy byc urcite dal mnohem vic. Co ty na to???

        0 0
        • šlapatko  

          Za 4000kč určitě dobrý kup.

          0 0
          • cyklohlidka  

            No poznat by ho nikdo nemel, je to kolo koupene v normalnim obchode s koly, bylo udajne vykoupeno protiuctem od majitele ktery chodil do teto prodejny se servisem pravidelne na servis a to od pocatku co jej koupil jako nove… tak doufam ze to tak je… a koupe z meho pohledu urcite vyborna. Risknul bych a foto prilozil nicmene se mi nedari z telefonu vlozit.. nicmene projizdka super.

            0 0
          • cyklohlidka  

            Tak jsem na počítači a konečně mohu přidat fotku. Musím říct že jsem naprosto spokojený, jízdy na tomto kole si naprosto užívám a mám pocit že je to kolo lepší než jaké máme v práci… Uznávám samozřejmě rozdíl mezi mým mtb a pracovním crossem…

            0 0
        • zichis  

          fotku radši nedávej, ještě by ho někdo poznal :o)

          0 0
          • cyklohlidka  

            no doufám že si podle fotky max. pozná kolo majitel který jej dal protiúčtem do prodejny aby si koupil kolo nové. mám ke kolu všechny papíry a nevěřím že prodejna kde jsem kolo zakoupil má zapotřebí kazit si solidnost svého jména kradeným nebo kolem neznáého původu…

            0 0
    • KOMOÒ  

      Jen se zastanu levných elastomerových vidlic,měl sem kdysi jednu na cross kole,zdvih 3cm,elastomer,mys­lím že to bylo rst,ale jistej si nejsem,kamarád to kolo dodneska má na cestu do hospy a vidlice chodí velice slušně,je citlivá a schopná brát i opravdu malý nerovnosti(mám epicona od tunningtest.cz),je to dáno tím,že má strašnej vakl,ale tím pádem má taky minimální odpor a chodí fakt supr-musí být aspoň trochu namazaná,ale to není problém.Ten kamarád si to moc pochvaluje :-D

      Sám bych na něčem takovým jel fakt max do hospody,ale na polňačku a rozbitou silnici je to supr a na ten vakl se dá zvyknout velice lehce,ona pevnost tý vidlice je taky velice slabá takže v součtu se to strašně kroutí ,ale pokud to není v terénu člověk si snadno zvykne.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.