Jaké crossové kolo vybrat pro ženu 45 let na jízdu párkrát týdně cca 30km?

32 nepřečtených
  • kairos.dike

    Vybírám mezi těmito koly: http://www.wheeler.cz/…oss-6.3.html

    a http://www.sapabike.cz/…V–women.htm

    a http://www.merida-bike.cz/…ay-TFS-400-D

    Mám prosbu, jestli mi můžete poradit – jezdím cca 3× týdně kratší vzdálenosti 30km, o víkendu i delší, o prázdninách plánovaná cyklodovolená ne moc v kopcích. Jezdím nejvíc na vesnických asfaltových silničkách, sem tam se dostanu na lesní nezpevněné cesty.

    Děkuji moc za jakoukoliv radu. Jsem ze všech těch shimano alivio, deore a ještě různých dalších upřesnění úplně mimo…

    0 0
    • Sitic  

      z těch 3 jednoznačně MRX ;)

      0 0
    • kairos.dike  

      ještě mi další lidi radí jako dobré kolo Authora Stratos:

      http://www.author.cz/…stratos-asl/

      Může mi někdo porovnat, co jsem tu dávala odkazy? Mockrát děkuju.

      0 0
      • Azmir  

        Ten MRX je z nich nejlepší a ten Author je pěkná šunka ber MRX a nerozmýšlej dál nebo přebereš ;-)

        0 0
    • t29  

      Meridu 400-D bych z výběru vynechal kvůli kotoučovkám, které akorát zvednou váhu a cenu – nepředpokládám, že bys jezdila v dešti, bahně nebo na sněhu, kde mají svoje opodstatnění. Navíc Strokery Ryde nepatří k dobrým brzdám.

      MRX Alu Deore je horské kolo, vybavené je líp než všechny crossy, které máš ve výběru, ovšem dotaz byl na crossové kola. Navíc v popisu jsou tři různé vidlice, tak je otázka, co na kole vlastně bude, resp. pokud si budeš moct nějakou vybrat, kolik to pak bude stát.

      Z dvojice Stratos vs. Wheeler 6.3 by vyhrál Wheeler, díky lepší výbavě za nižší cenu, ale nikde u něj nevidím info o vidlici.

      0 0
      • scalar  

        Wheeler má NEX 4610, tedy rozhodně vyloučit z výběru.

        0 0
        • kairos.dike  

          to je neskutečná věda: proč je ta vidlice špatná?

          už jsem se chtěla hnát pro Wheelera, je za 8tisíc ve slevě, teďka nevím

          prý se mám držet hlavně osazení – tam je shimano – kombinace alivio a deore.

          0 0
          • t29  

            Bohužel, u crossových vidlic jsou jenom čtyři možnosti – Suntour NRX, vidlice pro 29" MTB (a kotoučové brzdy), pevná vidlice, nebo těžký a nefunkční šrot.

            Sériové vidlice mají obvykle pružiny pro jezdce kolem 70–85 kg, pod těžším jezdcem se propadnou a na překážkách jdou na doraz, lehčí jezdci mají zase problém, že pod nima vidlice vůbec nepruží. Předpětí pružiny jde trochu poladit, v reálu to ale moc nepomůže, takže zbývá jenom shánět tvrdší nebo měkčí pružinu, případně připlatit za vzduchovou vidlici, kterou si každý může nafoukat podle potřeby.

            Slušná vidlice má jít při nárazu na překážku rychle do zdvihu, aby pobrala energii nárazu, a vracet se pomaleji, aby tu energii nekopala do řidítek. Tohle by měl zařídit tlumič, ideálně s nastavením rychlosti odskoku (to je ten návrat) aby si to každý člověk mohl nastavit podle chuti. Levné vidlice mají místo tlumiče kurvítko a jakékoli nastavení je pro ně neznámý pojem.

            Vzduchová vidlice s možností nastavení odskoku a v-brake čepy pro crossové kola je ta zmiňovaná Suntour NRX – RLD (se zamykáním na řidítkách) nebo existuje ve variantě LOD (se zamykáním na korunce). Pozor na varianty RL a LO, které nemají nastavení odskoku.

            0 0
            • scalar  

              Zkopíruji ještě jednou můj nezodpovězený dotaz ze včerejška, pro výběr vidlice je důležitý:

              Ještě chybí jeden zásadní údaj, hmotnost uživatelky :-)

              Jde o to, že u crossových kol v této cenové relaci bývají pružinové vidlice, nastavené na cca 75 kg. Pokud by jsi vážila výrazně méně, bylo by vhodné hledat něco se vzduchovou vidlicí, případně volit přestavbu nebo zakázkovou stavbu.

              0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • cace  

      Zdá se mi, že mám podobný problém. Po odcizení svého starého kola sháním nějakou náhradu. Jezdím ne na rychlost, ale na krásu, ráda v terénu nebo na Šumavských cestách a cyklostezkách, 46 let, 62kg, 170 výška. Měla jsem horské, 26 palců kola. Co teď. Co třeba říkáte na cube analog 2015?? Budu ráda za jakýkoli tip.

      0 0
      • Erknold  

        Záleží, jak moc chceš určitý design kola :) Ale pokud by sis vybrala z toho, na čem staví stavitele, tak mrkni do tohoto vlákna http://www.bike-forum.cz/…o-15000.html#…

        Na nějakém rámu scud, nebo force to vypadá, že by se nechalo postavit i se vzduchovou vidlicí (kterou si nastavíš přesně podle své váhy), dutýma klikama (jsou lehčí a hodně citlivý lidé tvrdí, že je lepší přenos sily), dát tam véčka, pokud to umožní rám (tím se ušetří). A pak je jen na Tobě jestli HT26, nebo moderní 27,5, nebo kros. No a zároveň bys prubla cestu stavby, až by potřebovaly děti ;) Za relativně dobrý peníz jsou schopni stavitele poskládat slušná a vyvážená kola. Kolo pak přijde PPL až k baráku.

        0 0
        • cace  

          Dlouho jsem nic nevybírala a mám trochu obavu to dopředu nevidět – docela dobře jsem se cítila na tomto kole http://www.sport-bilek.cz/…/analog-2015

          Mám obavu, že stavitel chce vědět, co chci – neporadí. Já spíš potřebuji poradit, co ba mohlo být vhodné. Je to se mnou těžké…

          0 0
          • Erknold  

            Jemu stačí vědět rozpočet, co jezdíš, jaké proporce ma Tvá tělesná schránka a jaký RAM z nabízených se Ti líbí nejvíce. Jelikož je to blázen do kol a postaví ročně desítky až stovky kol, tak ví a poradí, za co má cenu utrácet a za co ne.

            Jinak ty jsi lehká a nehodlá s jezdit blátem a mrazu předpokládám. Takže v rámci úspor peněz bych bral klidně vlečkový brzdy. Budou spolehlivější, než levné hydraulické. Tebe zbrzdí jakékoli. Stejně tak kola nebudeš huntovat stema kily. Problém u lehkých holek, ženských je spíše vidlice. Na pružinovou jste lehké a jezdíte moc na pohodu, takže Vám pruží třeba jen na půl zdvihu. Vzduchová se nastaví podle potřeby jezdce. Pružinu nevymenis, tlak vzduchu upravíš pumpickou.

            Cube je takový základ. Má sice dobrou pruzinovou , ale furt pružinovou, zbytek je také spíše základ. Já třeba jezdím na klasických pedalech a proto preferují kliky s krytem, pak si nespinim boty o řetěz a kliky. Ale ty se na sériové MTB také moc nedávají.

            0 0
            • cace  

              Vlečkový brzdy, to jsou ty, co byly dřív na všem?? To mi připadá roumný názor, nepotřebuju ani stát okamžitě, z kopce se neřítím závratnou rychlostí. Tak jakého toho „skladatele“ bych měla oslovit? A ještě jesli není s těmi vzduchovými vidlicemi moc práce se seřizováním, jestli se to musí nechat nastavit odborně nebo to zvládne i manžel?

              0 0
              • nitraq  

                Nastavit vzduchovou vidlici je podobně komplikovaný jako nafouknout kolo. Připojíš pumpu, nafoukáš na vhodný tlak, který pro začátek najdeš v tabulce dle hmotnosti a pak budeš během nebo po jednotlivých jízdach tlak, aby vyhovoval tvému jízdnímu stylu – váha, rychlost najíždění na překážky… Pak už jen zbývá nastavit odskok, pokud vidlice bude mít jeho nastavení. To je obyčejné otáčení kolečkem na spodku vidlice, které určuje, jak rychle se vidlice vrátí zpět po stlačení najetím na nerovnost. A brzdy to jsou véčkové, překlep.

                0 0
                • Erknold  

                  Tablet opravil véčkové na vlečkové :-) jinak na tu vidlici je třeba speciální pumpička, kterou by ti dodal stavitel za rozumnou cenu.

                  Můžeš zkusit pisnout mejla uživateli maajkee, Scalar, nevím jak Hnoj, nebo Bluma na kola za 15. V zalozce users je najdeš. A pokud někdo další chce poslat nabídku, at se ozve. Všechny si nepamatuji.

                  0 0
                  • Erknold  

                    já mám dobré zkušenosti se Scalárem, kterého mam kus od baráku, ale ostatní jsou to samé se dá říci :)

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.