• michalscupak

    Čau lidi prolezl jsem to tu a nemám z toho nějaký závěr. Potřebuju koupit 2 duše a když už tak nějaké pořádné, tím myslím dobré váhou i odolností. Mám doma jednu Schwalbe Extra Light ale ještě jsem jí moc nejel takže nevím jestli u ní zůstat a dokoupit stejné nebo radši sáhnout po něčem jiném.Takže máte nějaké zkušenosti která vám dlouho vydržela nepíchlá atd. Jezdím vepředu RocketRon a vzadu RacingRalph.

    0 0
    • kubad  

      nejlepší duše je ta kterou nepíchneš – takže žádná :D

      0 0
      • michalscupak  

        to mi došlo ;).. FOSS a SLIME nechci, jedině nějakou lehkou duši a do toho náplň.. Ale nejradši bych chtěl normální duši která dost vydrží a neváží půl kila :)

        0 0
        • pelhrimov  

          Když už propíchneš plášť, tak to duše většinou nezachrání. Jestli máš velkou spotřebu duší, tak to ber podle ceny. K těm lehčím cenově dostupným patří Rubena Light, převážil jsem Ti ji. Verze 1,5–1,9 (stačí i na pláště 2,1) má bez čepičky a matičky s dvěma většími záplatami po píchnutí 131,5 gramů. Rubeny mi vydrží nafoukané i přes zimu. Light verze si kupuji i pro dojíždění do práce, lépe se nacpou do podsedlové brašny. A ještě poznámka, která se týká lanek, duší, brašen a třeba stahováků na kliky: V kameňáku na vsi občas tyto věci koupíš laciněji než na netu, protože i Kupkolo musí na něčem vydělat :)

          0 0
          • michalscupak  

            jasne .. no asi pudu do dvou http://www.kupkolo.cz/…-sv14_z3842/ … nějak sem se už rozhodl a hlavně mám už jednu doma, moc jsem ji nejel ale z toho co sem četl tak se na ni nenadává … pláště mám 2.25 takže bych to nechtěl až tak natahovat z té rubeny z 1.9 na 2.25, není to moc asi by to šlo ale radši :)

            0 0
          • michalscupak  

            jinak velkou spotřebu duší nemám ale když už chci něco koupit tak chci ať to vydrží … většinou mám tak 2 defekty za rok … takže nic moc …

            0 0
            • pepek  

              Tak to máš na deset let.

              0 0
              • michalscupak  

                zas na tolik ne ale teď jsem zrovna štípl duši u ventilku a nedá se to tam zalepit tak chci koupit novou a nechci koupit hned první co uvidím :)

                0 0
            • pelhrimov  

              A ty duše nelepíš? Kup si k 3× tomu toto, když už budeš platit poštovné, to lepidlo je před prvním použitím uzavřené, tak Ti to několik let snad vydrží. 5 minut práce a máš 150 Kč doma, to Ti v Tvém věku na brigádě nikdo nedá.

              0 0
          • michalscupak  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
            0 0
        • Mr.Duck  

          Duše která dost vydrží a neváží půl kila je Foss. Jinou sem prostě nenašel…

          0 0
          •  

            mám doma dvě bikový, Fossky 171 a 172 g … To není moc lehký

            0 0
            • Mr.Duck  

              Myslim v poměru k odolnosti. Poslední dvě co sem vážil měly kolem 160..a řek bych, že vydržej cca jako sjezdový duše od Maxxisu, který vážej 3× tolik, takže to neni špatný, řek bych. Ale fakt dost záleží na tom ,co si kdo představuje pod odolnym no, v požadavku nebylo uvedený, na co je chce :)

              0 0
    • michalscupak  

      Jo a ještě bych se chtěl zeptat co teda kdybych dal do duše jako prevenci nějakou tu náplň máte s tím zkušenosti ?

      0 0
      • kerim  

        Hutchinson protect air – cena cca 200,–/ks,je v nich taková zelená srajda, váha nic moc ale zase už jsem dva roky nepíchnul a nebo o tom nevím. Doufám že sem si o to teď neřek :-)

        0 0
    • michalscupak  

      jo ještě sem tu našel že toto je dost dobré lepení.. http://www.kupkolo.cz/…-Velo_z1677/ ..

      tak bych se chtěl zeptat jak dlouho trvá uschnutí lepidla, prostě zalepení… :)

      0 0
    • siafu  

      zatím dávám Flyweight a FF – záleží co, kde a jak jezdíš :)

      0 0
    • Hnoj  

      Jediné reálné řešení je No Tubes…

      0 0
    • maedva  

      Využil bych téma a zeptal bych se na zkušenosti s latexovými, silničními dušemi – díky.

      Třeba Michelin A1 Aircomp Latex

      0 0
      • kubad  

        jede to o fous líp, ale je potřeba to pokaždé foukat

        0 0
        • maedva  

          Hmm to sem si myslel, mel sem pred tim galusky Gomitalia a sice se na nich jezdilo suprove, ale skoro pred kazdou jizdou bylo treba foukat… :-(

          Ale tak jestli tam bude vahova uspora + nejake lepsi jizdni vlastnosti, tak by to za zkousku asi stalo :-)

          0 0
    • jIrI___  

      Jak psal kubad, nejlepší duše = žádná duše. Já vozil obyčejné za 80 Kč a bez problémů. Teď vozím pro jistotu jako náhradní Maxxis Flyweight, hlavně kvůli tomu, že je skladná. Trvale bych neměl asi odvahu je vozit, je to oproti těm obyč celkem papír :)

      0 0
    • BigKarel2  

      K čemu tam cpát duše, když to jde i bez nich?!

      0 0
      • singl-trip  

        Tohle už řeším nějakou dobu a po přečtení několika vláken tady mám misky vah pořád stejně.

        Bezdušáky, nebo s nima??

        Zatím vidím jedinou přednost No Tubes(ust nepočítám) v tom, že zacelí malé defekty. Přitom váhově v tom není nijak výrazný rozdíl. Zato cena na pořízení setu je vyšší, než u koupi duší za babku. Taky mě hodně odrazuje oprava případného defektu v terénu(zapatlané ruce apod.), což se může lehce stát.

        No a aby toho nebylo dost, tak stejně sebou musíš vozit 2 duše pro případ,že píchneš/sekneš oba pláště!!Tím se váhová výhoda, byť ne tak velká uplně ztrácí. No a kde je teda sakra ta výhoda bezdušáků??!

        Když máš duše, tak tohle přece neřešíš. V batohu vezu jednu náhradní duši a lepení, ale pokud nejezdím na výkon, tak vlastně ani tu náhradní duši sebou brát nemusím. Prostě zalepím defetk a jedu dál. U No Tubes to takhle přece nejde.

        0 0
        • kubad  

          historie

          aspoň si počteš a nastuduješ spoustu informací :D

          0 0
          • singl-trip  

            Tam jsem zatím nic co by jednoznačně zvýhodňovalo No Tubes nenašel, takže pořád stejná písnička.

            0 0
            • jIrI___  

              Pro mě je hlavní důvod bezdušáků to, že můžu vozit nižší tlaky. Já tady v kamenitých Beskydech měl převahu procvaknutí duše nad klasickými defekty. V tomhle ohledu jsou bezdušáky fakt úplně někde jinde. Cvaknout plášť se mi podařilo jen jednou :)

              0 0
            • kubad  

              1,nižší valivý odpor

              2,možnost vozit nižší tlaky – lepší grip

              3,výrazně nižší riziko defektu zacelí i větší defekty, velké opravíš knotem

              4,stejně snadná případná oprava výměnou/vložením duše

              (NoTubes není lepivé)

              5,váha srovnatelná, ale bod 1.

              0 0
              • Alibaba  

                ad 1. – to mi musíš vysvětlit, prosím.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Už se to tu řešilo mnohokrát, zřejmě to více lidí stále nečetlo, níže znovu pěkná tabulka měření pro stejný plášť pro různé duše a bez duše. Pouze latexové duše se už hodně přibližují řešení bez duší.

                  0 0
                  • Alibaba  

                    Nebyl by k tomu ždibec fyziky? V tý tabulce vidím identické duše Schwalbe 13 a jedna má hodnotu 25,8W, druhá 34,7W což je rozdíl větší než u zbytku tabulky – tak nevím, no moudrej z toho nejsem…

                    0 0
                    • kubad  

                      typl bych že pod červenou čarou je to měřeno s jiným pláštěm :D

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      Poslední tři řádky té tabulky ignoruj. Jsem to už nekomentoval, když jsou jinou barvou. Bez celého článku to ale není asi moc jasné.

                      Poslední dva řádky to je s jiným pláštěm. To byl takový dodatek testu, kde chtěli přidat srovnání sjezdové těžké duše a nechtěli ji cpát do toho RaR. Tak je testována v FA 2,4". Tedy poslední dva řádky jsou samostatné srovnání dvou duší mezi sebou (a také je z toho vidět, že pokud je už hodně pomalý plášť s pořádným vzorkem, tak už samotná duše takový rozdíl neudělá jako u rychlejších plášťů typu RaR).

                      Ta sjezdová byla zajímavá v další části testu odolnosti. Jako jediná z klasických duší dopadla v odolnosti o hodně lépe (ještě dobře dopadla Eclipse, což je poyurethanová du­še).

                      A třetí řádek od spodu (červený) je RaR galuska. Ta mi jediná překvapila z toho testu (že dopadla tak špatně).

                      První řádek, těch 20W je to bez duše s 50g tmelu.

                      0 0
                      • kubad  

                        jj MTB galdy nijak extra nejedou, tam jde hlavně o grip

                        0 0
                • kubad  

                  nemusím :D na to mám Mloka

                  0 0
        • michalscupak  

          no asi ještě zůstanu u duší… na bezduše přejdu až budu pořizovat nové ráfky, či celé kolo …

          0 0
        • BigKarel2  

          nemáš na to mentálně, té jedinej problém…SPD sem neměl, teď je mam a nechápu jak sem bez nich mohl jezdit…duše sem měl, teď nemam a taky bych je už nikdy nechtěl :D

          0 0
          • michalscupak  

            jasne s SPD to mám podobně no … ale teď ještě pošetřím a nebudu do toho dávat prachy ale jak se budou kupovat buď pláště nebo tak něco tak asi pudu do bezduší :)

            0 0
        • MlokCZ  

          A teď zkus nějakou realitu.

          Proč bych proboha měl vozit bez duší sebou dvě duše, když jsem už přes 4 roky neřešil jediný defekt během vyjížďky, natož abych za ty 4 roky použil i jen tu jednu duši co raději vozím (a to ještě vozím jen 95g duši).

          U kol kde jsem vozil nebo zase budu vozit UST pláště, tak jsem uvažoval nevozit duši vůbec. Ta jedna ultralightka je ale malinká a lehounká…

          Vyjímečně se stát může, že budeš řešit defekt a bude to horší o ten tmel. Jednak ale NoTubes tmel není nijak velký bordel a druhak to se stane jen opravdu vyjímečně (zvlášť když se nevozí úplné šlupky, ale třeba aspoň snake skin verze, takže nejsou problémy s boky, kde tmel mívá větší problémy).

          A nižší valivý odpor jako nic? Možnost foukat nižší tlaky taky nic? Neřešit pořád nějaké defekty v terénu taky nic?

          Pokud bereš duše za babku, tak jsou těžké a váhová úspora bez duší tam je.

          S jedním kamarádem jsem letos odjel tak sotva 300km, on už na duších stihnul defekty dva (jeden trn a dneska cvaknul duši).

          0 0
          • singl-trip  

            Díky. No a co kamarád, už se taky rozhodl pro NoTubes?

            0 0
            • MlokCZ  

              Zatím ne, teď koupil kolo a zatím nechce dávat další prachy. Origoš tam měl NN/NN ale v performance verzi, ty nejsou TLR. A do varianty obyč ráfek + neTLR plášť ho rozhodně nepobízím, to je často víc starostí než užitku.

              Takže třeba časem na nových pláštích.

              0 0
              • singl-trip  

                Tak až projedu moje 2 náhradní pláště RR(taky ne TLR), tak vyzkouším No Tubes a třeba se budu tlouct do hlavy, že jsem to neudělal dřív ;-)

                0 0
          • mi-psi  

            no když zas uvedu svojí realitu, tak sem foukal na 1,2atm s dušema z lídlu a necvak sem, nepích sem, akorát sem si asi po 800km trochu poničil pláště, jak se furt prohejbali boky, tak se odřela guma a je tam vidět plátno (ne, že by to nějak extra vadilo). Píchnu tak jednou maximálně dvakrát do roka. Ale to bude spíš tim, že se nehonim za váhou a nemám takový pitomý drahý šlupky, jako všichni, co maj bezdušáky :-D (Schwalbe black shark zima, fast track/black jack léto)

            Jo a valivej odpor tim nijak neovlivníš. Ten je danej nafoukáním, vzorkem a povrchem po kterym jedeš.

            PS: po silnici téměř nejezdím, z těch 800km tak 80max.

            0 0
            • jIrI___  

              Valivý odpor tím ovlivníš, zmizí odpory při tření mezi duší a pláštěm. Teda aspoň tak si to představuju já, Mlok by to určitě popsal mnohem detailněji a přesněji :)

              0 0
            • MlokCZ  

              Jo a valivej odpor tim nijak neovlivníš. Ten je danej nafoukáním, vzorkem a povrchem po kterym jedeš.

              Vtipálku. Ovlivníš a hodně a čím se vozí nižší tlaky, tím větší rozdíl. Samozřejmě to bylo i mnohokrát změřeno. Nejzajímavější měření je z testu duší, kde bylo hezky vidět i rozdíly jednotlivých duší a pak rozdíl oproti použití bezduše. Už jsem to sem dával, opakování je zřejmě nutné, přiloženo (je možné že duše z lidlu by dopadla ještě hůře než ta nejhorší duše v testu…).

              A jestli vozíš 1,2atm. s dušemi, tak to nejezdíš v terénu nebo jezdíš krokem, protože bys neustále cvakal.

              0 0
              • mi-psi  

                pěkná tabulka, asi taky nějakou udělám. nicméně to nevyvracuje to co sem napsal, že to nemění valivej odpor. Zkus si najít definici, co to je valivej odpor :-D

                Jinak tvoje smůla, že neumíš jezdit tak, abys necvakal duše. Já sem jí totiž ještě v životě necvak, vždycky jen trn, či hřebík :-) Hlavně mě nepřesvědčuj, že to neni pravda, vim mnohem líp, jak ty, co , kde a jak jezdim.

                Já totiž třeba nechápu, jak vy všichni takový čupr cyklisti neumíte jezdit tak, abyste nemuseli každou vyjížďku spravovat duši/eventuelně že vám frká ven ten tmel

                0 0
                • Alibaba  

                  No, k těm defektum se vyjadřovat nebudu…já jsem defekt neměl tři sezóny, ale někde po skalách či závodech se nedrápu…K valivýmu odporu – to mě právě taky zajímá, z technického/fy­zikálního hlediska (viz nahoře). Přečíst se to dá na mnoha místech, ale vždy narazím na „snížený valivý odpor“ a prd dál. Já myslím, že valivý odpor je součin mnoha faktorů a prostý přechod na UST je jedním z nich. Pokud zachovám stejný tlak, tak asi ano, ale všichni uvádí „možnost ježdění nižších tlaků“ (případně dodatek – „lepší grip“), ale tím se dostávám zase na vyšší valivý odpor…

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Tak ano, na tvrdém povrchu typu asfalt se při použití nižšího tlaku nemusí dojít k žádnému snížení valivého odporu (oproti vyššímu tlaku s duší). Hlavní tady je, že i na tom tvrdém povrchu to jede rozumně a valivý odpor ani při hodně nízkém tlaku příliš nenarůstá.

                    To ale platí jen pro tvrdé povrchy, kde vyšší tlak znamená nižší valivý odpor. Na měkkém povrchu je to přesně naopak, tam to pojede lépe s nižším tlakem.

                    A často se vyskytující takový hraniční povrch typu šotolina, tam na tlaku nezáleží téměř vůbec (měření z praxe ukazují, že na šotolině je valivý odpor pro různé tlaky ± pořád stejný), tedy je to někde na rozhraní toho opačného chování.

                    0 0
                • kubad  

                  a kde a na čem jezdíš? na cyklostezkách asi moc cvakat není o co

                  jinak s tím odporem to myslíš vážně? proč teda nárůst výkonu když se nemění valivý odpor?

                  0 0
                  • Alibaba  

                    Tak snad kvůli snížení rotační hmotnosti…

                    0 0
                    • kubad  

                      ta první latexova duše Michelin není z nejlepších, tím to nebude

                      0 0
                • xshreck  

                  kpž ještěd tour – zkopec po kamenech – cca 3–5 defektů pod každým kopcem. Ale ty by jsi jel určitě o dost rychleji, s polovičním tlakem na obou kolech jak ostatní a ještě by ses jim smál, jak můžou defektit :D

                  tady někdo kecáááááá

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Tak to někdy můžem zkusit. Dámě nějaký opravdu terénní sjezdík, udržíš mojí rychlost (nebo mi případně ujedeš) a předvedeš jak nebudeš s tím uvedeným tlakem cvakat, to bude velmi zajímavé…

                  Ono je to hrozně jednoduché. Kdo nikdy necvaknul (při použití duší), tak prostě nejezdí opravdu terén nebo jezdí všude krokem. Případně musí extrémně přehušťovat, ovšem pak zase zcela ztrácí grip a jsme zase na začátku, že pak těžko jezdí rychleji (i když excelentní technik by to jistě dal i na přehuštěných pneu).

                  Cvakají i mnohem lepší technici než jsem já a to i s mnohem odolnějšími plášti (a že plášť FR pláště s výztuhou proti cvaknutí hodně pomohou) a to foukají pořád jistě více než 1,2atm. (a to ještě na výrazně objemnějších pláštích). Jen je to o tom, že i oproti mě jezdí více pořádné terény a jezdí to rychleji než já.

                  Já jsem nikdy necvakal nijak moc, vozil jsem takové tlaky, abych to minimalizoval. Ovšem ten tlak byl do terénu příliš vysoký a grip kvůli tomu výrazně horší. Bez duší nemám ani problém s defekty, ani problém s příliš vysokým tlakem.

                  Ovšem když ± stejně dobří technici jako já s dušemi při stejné rychlosti prorážení ne zrovna málo, tak na tom asi něco bude :-)

                  Nebude to o tom, že bychom tady nikdo neuměli jezdit, ale spíš o tom, že jsi asi zřejmě v životě nejel opravdu terénem.

                  A valivý odpor se samozřejmě s duší zvětšuje (stejně jako se musí při jízdě deformovat pneumatika, tak se deformuje i duše a dochází k přeměně energie na teplo). Ten výkon potřebný k překonání valivého odporu v té tabulce nenarůstá jen tak ze srandy :-)

                  0 0
                  • Richi  

                    Já třeba jezdím spíše turisticky a tedy s ohledem na své kolo.

                    Mám duše, ale moc necvakám, protože takové úseky fakt jezdím pomalu.

                    Foukám v rozmezí tlaku mezi cvakáním a odstřelováním šu­trů.

                    0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • pelhrimov  

          Tak třeba na dojíždění do práce je bezdušový systém drahý a složitý na údržbu. Je to zatím jen pro hračičky, kteří na tom závodí nebo to mají jako koníčka vylepšovat kolo a chtějí se na v terénu pořádně vyblbnout.

          0 0
          • MlokCZ  

            Pokud často neprohazuješ pláště a máš jednodušší řešení se kterým nebývají nikdy žádné komplikace, tak to rozhodně není složitější na údržbu. Naopak je s tím práce o hodně méně než s dušemi.

            Ale je pravda, že taková opravdu spolehlivá a jednoduchá varianta je znatelně dražší za kola (ráfky). Takovou variantou myslím UST ráfky nebo ZTR ráfky + UST nebo TLR pláště (u těch nejlépe snake skin verze nebo podobná, která nepotřebuje delší zatěsňování).

            0 0
      • Mr.Duck  

        Třeba kuli přezouvání :-/ Jedině si koupil druhý kola na mokro :-)

        0 0
    • TREK6700  

      Asi tady na sebe svrhnu hromadu zla, ale napsat to musím. Taky jsem měl bezdušáky. RoR na Red Metal3 a tmel Schwalbe. Přední kolo dva defekty na 300km a ten druhý, malá díra a všechen tmel jsem měl na sobě, zadek podobně.K tomu velký roblém nasadit rovně duši do bezdušáku, byl to horor. Takže vozím klasiku lehké pláště a duše bontrager xxx i jako rezervu. Záplaty samolepící Park Tool a jsem max spokojenej :-) Při průměrných cca třech defektech za sezónu je to pohoda. A u většiny defektů se ani nemusí sundavat kolo z rámu, takže se nerozhodí brzda. Zatím jedině dušáky :-)

      0 0
    • Necris  

      Nejlepší jsou ty gumové ;) Od té doby co nekupuji tu nejlevnější Kendu (měli jí jako jedinou v místním shopu), tak jsem neměl problémy.

      0 0
    • michalscupak  

      Jo a co říkáte na Tmel v duši, např. slime nebo caffelatex … nemáte tu s tím někdo zkušenosti ?

      0 0
      • michalscupak  

        nebo ještě třeba schwalbe doc blue …

        0 0
        • Vilém  

          resilo se to minuly tyden. Velky smysl to nema, funguje pouze na malicke vpichy typu trn.

          0 0
          • MlokCZ  

            A i na ty jen někdy.

            0 0
          • michalscupak  

            a existuje nějaka jednorazovka ze to tam dáš když máš defekt a ono ti to nafoukne a zalepí, něco jak u aut, motorky. kterou doporučujete ..

            0 0
    • Mark-H14  

      Čím lepit LATEXOVÉ duše? Myslím, že jsem tady někde zachytil, že se to dá lepit klasickou sadou, ale jistý si nejsem.

      Díky moc.

      0 0
    • Mark-H14  

      V sobotu malý pojezd po Beskydech, trocha kamení atd. Večer uložím kolo, vše OK.

      V neděli se chci projet, vytáhnu kolo, přední prázdné. Aha, tak přeci ty Beskydy nebyly bez defektu.

      Kolo nafoukám na 3Bar a nechám tak. Teď je to cca 24h. a kolo je pořád tvrdé. Projel jsem se na něm jen tak po ulici pár set metrů a kolo pořád plné.

      Kde je problém?

      Nejprve jsem podezříval manželku, že mi to vypustila, abych nikam nejezdil, ale to už vylučuji. (nepřiznala se ani po hodinovém mučení)

      0 0
    • vacuto  

      Zdravim,

      nechci zakladat nove tema, tak to pisnu sem. Vcera jsem najel na patnik a prorazil jsem si dusi, tak, ze uz nejde zalepit. Jakou tedy koupit novou dusi? Plast mam tento: Schwalbe Smart Sam 29 2.1

      Diky

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • scret  

        idealni je samozrejme dusi vubec nekupovat a prekopat to na bezduse:) ale to predpokladam jsi nechtel slyset…:))

        0 0
    • prochm  

      Nechci zakládat nové téma tak to píšu sem.

      Nedávno jsem si kupoval v jednom cyklo obchodě nové duše do plášťů velikosti 700×35. Prodavač měl ovšem skladem jen širší na mtb, a pak úzké na silničku ale tvrdil mi, že si mám vzít duše na tu silničku, že se to tak běžně do trekových plášťů dává kvůli úspoře hmotnosti. Na krabičce byla napsaná hmotnost duše 60g. Nabízel mi nějaké latexové o velikosti 700×19–28 s tím, že to do těch plášťů 700×35 klidně dát můžu, že se to nafoukne víc a ta duše se prostě víc roztáhne. Mě se to ale moc nezdá. Myslíte, že to opravdu nevadí dát do 35mm širokého pláště duši, která má horní limit v šířce 28mm?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • vt  

      Pokud jeste nekdo jezdite ne-latex duse – jaky kupujete ? nebo to je jedno ? Rubena, Schwalbe ? Jaky mate zkusenosti s tema light ? Nikdy sem to neresil, ale ted jsem v nouzi musel koupit 29 od Force a nahodou tu mam light Rubenu a prekvapuje mne jaky je to velky vahovy rozdil … dost mozna ale vyvazeny tim, ze light nic nevydrzi ;-)

      0 0
      • MlokCZ  

        Odolnost duší se moc neliší mezi 0,9mm a 0,6mm dušemi. Ani ty 0,45mm nejsou na tom o moc hůře, pokud se u nich nepoužije příliš malý rozměr.

        Až stejzdové extra těžké mají znatelně větší odolnost.

        Tady je to hezky vidět v testu odolnosti duší.

        Čím se ale liší je valivý odpor. Nejmenší mají latexky, u butylek pak čím tenčí stěna, tím menší valivý odpor.

        0 0
    • jenda95  

      zrecykluji tohle tema: jak moc velky problem je dat do 33mm plaste dusi, ktera je urcena na 19–28plaste? Nebo dusi 25–32?

      Nebo obecne, jak moc se tohle musi dodrzovat? Vetsi duse chapu – ty tam poradne nenarvu, ale trochu mensi duse se proste jen vice nafouknou a budou tenci ne?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.