Ahoj přátelé, rád bych si koupil nové kolo abych mohl jezdit do práce a výlety s dcerou. Výlety silnice příroda les. Já 180cm 100 kg. Cena do 30 tis. Vůbec kolům nerozumím a rád bych od Vás nějaké tipy, poměr cena výkon. Děkuji Vám za tipy. Honza
Ahoj přátelé, rád bych si koupil nové kolo abych mohl jezdit do práce a výlety s dcerou. Výlety silnice příroda les. Já 180cm 100 kg. Cena do 30 tis. Vůbec kolům nerozumím a rád bych od Vás nějaké tipy, poměr cena výkon. Děkuji Vám za tipy. Honza
Tady to ti s klidem postačí
Judy vs 100 kg, uff…
Nedělal bych z toho drama.
Píše do práce a na výlety s dcerou. Nepíše, že bych s tím chtěl sjíždět černou ;)
Tak určitě lepší vidlice jen na černou, hlavně nad 30 to jen pro profík a závodníky.. A jak psal jeden v jiném vláknu takové ty dnešní módní výstřelky jako pevné osy, bezduše to vlastně zbytečně prodraží …
Máš pravdu, neuvědomil jsem si skutečnost, že i já mám vidli 34mm abych mohl jezdit s dcerou. Pevné osy a bezduše je samozřejmost. Ona má ráda takové náročnější cyklostezky. :)
Tady je jen o něco dražší se skvělým popisem v češtině. Takhle nějak si představuji vstřícný přístup k nic netušícim zákazníkům.
A dokonce je tam i geometrie…no to snad spolknu fajfku :)
KELLY'S Gate ve výprodeji, Quayron RAM ve výprodeji Merida, nějaký Superior…
Ale pozor rozhodně se vyhnout velkým značkám v ČR a dlouho hnijicim modelům na skladu, které i po kosmetické slevě jsou drahé. Často tam padá i Author, Rock Machine, Sup
Přední nebo zadní?
Procaliber 9.5 za 30 nemá konkurenci. Jde sehnat i v šedé. Jen si pohlídej, ať má Shimano kazetu která začíná 10 kolečkem. Pokud má Sunrace černou s 11 kolečkem tak ti ji prodejce většinou vymění. Jde o kola z covidu kdy byl nedostatek dílů Shimano, ale musíš se ozvat.
To tu kazetu prodejce vymění i s nábojem, nebo celé zadní kolo?
Edit: pokud tedy tím „kolečkem“ myslíš počet zubů nejmenšího pastorku.
Ano Sunrace náhrada začíná 11 zubým pastorkem a to je dost naprd na rovině na 32 převodníku
A dostaneš nový ořech, nebo celé zadní kolo?
Mělo by to mít klasický Bontrager standart zadního náboje, tak že stačí vyměnit kazetu a ořech.
Vzhledem tomu kolik na tom kole prodejce má a kolik má za práci. Ne není to operátor účtování po minutách nemá, tak se může na podobné ladění vyprdnout.
Mě na 9.8 vyměnil celé kolo, měl všechny 3 barvy a jen moje barva měla e13 kazetu a ostatní XT. U 9.5 vyměnil ořech a kazetu a manželka má 9.7 se sram brzdama, kde mají být Shimano, ale to jsem nechal tak, protože Shimano byli základ a horší, později tam dám nějaké Deore/slx.
Nebo tohle https://www.bike-discount.de/…rbon-n-white
Teď mi řekněte, jestli příští podzim budou kola levnější nebo ho mám koupit teď. :-) Kluk vyrůstá pomalinku z emka a já mám pocit, že levnější to nebude:-)
Gufera, těsnění, pneu starnou takže úplně nešetříte. Pak každý rok jsou nové modely, takže nad systémem nevyhrajete. V lepším počkáte jen na výprodeje.
ne
A co ta je špatně?
Je to těžký trailovy starý kolo to není XC kolo na pohodové vyjížďky. KELLY'S Gate 30 nebo až 50. za 30 byl ve slevě.
Netuším, jak chodí ta vidla, ale kolo na Deore, s teleskopem a brzdama vyššíma, než MT200 za 28 000,– není úplnej průůser. Nebo jo?
Ne ještě horší než ten Pells
Za 30–35 hledej ve výprodejích 22–23
Vidlici Judy/recon, karbon rám pokud možno (jde to), průmyslová ložiska, hlavně ne základní konusy se 100kg a sadu aspoň GX nebo deore 1×12 a ráfky s možností na bezduše. Všechno to do budoucna oceníš.
Jde to, ale musíš hledat a snažit se. Scott na hlíně a SX/NX je šrot
Každý rok jsou kola dražší a hůře osazená, buď rád, že máš možnost sehnat kolo z 22/23 v karbonu okolo 30 spoň na průmyslech a v karbonu. Rady ohledně vidlice od místních vůbec neřeš. V této cenovce bohatě stačí, že je vzduchová. Tady co ty Pellsy, Kellysy, Qayrony a podobné hrůzy jsou i v těch ,,slevách" kolem 30 neprodejné a vůbec se na to ani nedívej. Koupí to jen blázen v dnešní době. Qayron a Pells za 30 má dokonce 11 převodů, což je uplný prales, Pells je na trail a všechny mají zakladní náboje z bláta za 10 euro na konusech co se dávají na dětské kola…a ty se 100 kilama zlikvidujes na počkání
A jaké kolo mi doporučuješ.?
Za mě teď aktuálně kdybych tohle řešil do limitu 30 tak vezmu procaliber 9.5 2023. Jde sehnat za neuvěřitelných 27 myslím…dám na něj 34 převodník(nevím proč je tam 30) a lepší aspoň slx kotouče. To je jediná slabina kola ty brzdy. Máme doma 9.5, 9.7, 9.8 a všechny kola super. 9.5 se kupovala ještě před 2 měsícema za 34.
Doporučit 100kg borcovi kolo s brzdami MT200 a vidlici co má jen 30mm nohy? Dobrý no…
Jo ale získáš špičkový rám, a ve ceně koupíš nové brzdy a vidlí.
Je to hobík, ne bike-forista. Jak to kolo koupí, tak ho i dojezdí, max vymění řetěz.
Vidlice 10 a brzdy 3 tisíce :) hobík tohle určitě řešit nebude. Sedne na kolo a bude jezdit. Proto by to kolo mělo od začátku fungovat poradně. K čemu ti je ,,špičkový” rám od Treku, když tě brzdy nezastaví a vidlice se hroutí a mizerně tlumí.
Tak jinak kup debilní rám se super vidlí a super brzdami. A pak vyměň jen rám to dává Smysl .
Na cesty do práce a výlet s dcerou ho to nebude absolutně nijak limitovat.
Já na stejných komponentech koupil BMC Twostroke a nějakou dobu jezdil.
Limit brzd jsem výjimečně pocítil(začaly dělat takový nešťastný zvuky), ale limit vidlice jsem na běžném XC neobjevil. Asi neumím jezdit dostatečně drsně.
Trochu soudnosti by se hodilo. To kolo je na výlety s dcerou a cestu do práce. Nepsal o trailech, DH, EN. Ta Judy bude na toto určeni OK. Trek navíc jako jediný udává celkovou nosnost 136 kg.
Jediný problém je, že to kolo je pěkný, takže ho bude kdekdo chtít ukrást.
Já mám 110–115kg podle ročního období :-D a jezdím na tom Treku (9.8) hrozné věci a ten rám je boží. Dokonce se divím co vše vydrží a člověk s vysokou váhou ten isospeed ocení, nádherně to tlumí. Jezdím na kole dlouho nad 100kg a vím, že kónus znamená neustálé řešení problémů s dotahováním a vydrenými pouzdry od kuliček a to jsem jezdil vždy minimálně XT řadu.
Ja taky o trailech a DH nemluvil, kde si to vzal? Z vlastní zkušenosti vím, že na nijak náročný XC jsou MT200 a 30mm vidlice málo a to mám 85kg.
V té ceně je vždy kompromis. Nohy 30/32 on nepozná, jelikož nejezdí. Brzdy jsou naprd, ale lepší kotouč mu stačí. Doporučit mu Kellys na hlíně s mt400 nabojema se 100kg je taky úlet se trosku zamysli. Se na zatáčku jen podívá a už bude psát na fórum jak se dotahujou konusy, protože se mu klepe kolo
Má tu návrh na kolo za 25k na Sidovi, Sramu GX, fajn kolech i obutí, Magura MT trail brzdy(4 píst vepředu). Pro hobíka, navíc 100 kg ideální. Žádný kompromis tam není, pokud se za něj nepovažuje hliníkový rám, v tom má Procaliber bez debaty navrch. https://bike-forum.cz/…-do-30-tis-1#…
Jaké kolo myslíš?
Neumíš klikat na odkazy? To ti asi nepomůže, když tu hodím třetí odkaz, pokud si nebyl schopný kliknout na předchozí dva… https://www.bike-discount.de/…ous-al-9.0-4
Musím říct, že mě na tom kole dost fascinuje vnitřní i vnější vedení zároveň :-)
Za ty prachy naprostej top bez nutnosti cokoliv měnit. Tohle kolo se tu opakuje v dotazech furt dokola a stejně pořád někdo něco vymejšlí
Naprostá bomba za 1000€ pokud mají velikost skladem tak bych objednal ještě dnes.
Ale bude to na hraně nosnost 115Kg.
Na jezdění do práce a s dcerou, pokud dcera nejezdí enduro, tak to bude na pohodu.
Nosnost bych vůbec neřešil a ještě na hlíně na normální ježdění. 70kg borec co by na tom lítal v lese a skákal, tak tomu dá daleko víc zahulit jak 120kg borec co s tím bude jezdit po polňačkách a lesních cestách
To si jenom myslíš, podceňuješ zátěž při záběru, kdy se to bude kroutit jako užovka.
Já na Canyon AL papírové silničce na které zmáčknu rámové trubky rukou jezdím naložený se 120kg oblečený s batohem + asi 10kg kolo + 15kg vozík na ose+ cca 5–10kg věcí v kufru + 12kg dcera takže celkem hrubě přes 160kg a jezdíme i 100km celodenní výlety, tak mi tady nevykládej nic o kroucení. Nic se pode mnou nekroutí a pod ním se 100kg se nebude kroutit už vůbec nic. Kolo má přes 1500km a tahá jen vozík a už bylo parkrát i v lese a cajk. Pravda ze začátku jsem čekal ze srandy kdy uletí zadní trojúhelník, ale ani se nehne ani při záběru. Přikládám foto, ať mi věříš :-)
Klidně si za tím tahej valník, je mi to úplně jedno. Každý máme jinou zkušenost a s tím se se smiř. ;)
Jestli se pod tebou se 105kg a s tvými posedy na kolech co máš v profilu něco kroutilo, tak to muselo být něco uvnitř tebe. Jak si psal o podceňování zátěže a kroucení kola jak užovka při záběru, tak když se dívám na ty krásné Treky co máš v profilu i ty staré, tak se mi chce brečet co si té 9.8 xc raketě udělal s předkem. S tak nakoplýma posedama, kde jsou řidítka ve výšce sedla jak na trekovém kole alá jedu na nákup máš vlastně úplně špatný typ kola pro tvoje záda a o nějakém pořádném záběru, natož kroucení rámu nemůžeš mít ani páru. To technicky není ani možné se v tomhle posedu opřít do pedálů. Dobrou
Máš pravdu, Procaliber 9.8 co mám v profilu byla špatná volba. Posed co jsem měl na 26" jsem si kdysi udělal podle Fit Calculatoru a vyhovoval mi. Sedlo ve výšce gripů a dlouhý rám. Když jsem přešel na 29" prošel jsem více prodejen různých značek a nechal jsem se přesvědčit, že „Lko“ na mých 181cm bude ideál. I když jsem byl na pochybách, nechal jsem se přesvědčit o správných trendech posedu atd. Na můj posed se to Lko dalo upravit, tak jsem do toho šel. Maxímálně jsem si říkal, že prodám. Nakonec jsem skončil u představce 100mm do positivu a rodla se zdvihem 25mm abych se dostal cca skoro na výšku sedla. Vypadalo to hrozně, ale aspoň se na tom dalo jezdit. Já ročně moc nenajezdím, jsem takový ten sváteční jezdec co jede o víkendu nebo svátcích, přes týden na to nemám čas, tak že za roku najedu na MTB jen cca 5000km. Jelikož jsem si na tom připadal jako na dětském kole, tak jsem zašel do Triexpertu a nechal jsem si zaměřit posed na jejich „GURU FIT SYSTEMU“ a vyšlo mi to samé co před 15 roky. Neutrální posed gripy ve výšce sedla , agresivní –20mm, na pohodu +20mm. Závěr byl asi takový, že můj optimální posed na XC se podobá posedu na trailovém biku. Mysli si co chceš, je mi to úplně jedno.. Každý jsme narostli jinak , tak že asi nebudeme nosit stejnou konfekci.
To je hodně na hraně a rám pojme pouze pláště 2,25" :(
Se 100kg není na hraně nic. Se 120kg naložený + kolo jsem jezdil na karbonu i s karbon koly. K těm plášťům. Ten zakladní Ray/Ralph je tak tvrdý, že ho ani nesjede, tak je to jedno a vlastně na co měnit za větší na normální ježdění. Má to širší jak 99% gravelistů co vyměnilo mtb za gravel a snaží se tam nacpat aspoň 45–50mm aby z toho zase udělaly mtb a dalo se na tom v lese aspoň trochu jezdit a nikdo to nehejtí a dávají to jako přednost až 45–50mm pneu :D a to na 50mm musíš mít u většiny 27,5 kola :-D . Sám jsem byl majitelem kostitřasu s až 50mm pneu…Tady má 57 mm pneu, nemusí řešit nikdy nic
Mám 105kg a jezdím Trek z toho důvodu, že se při záběru nevlní. Chvilku mi trvalo než jsem se k tomu dopracoval zkoušením různých rámů různých značek, už to bude cca 15 roků a zatím nebyl důvod to měnit. Hliníkový rám není moc pohodlný, tvrdá zadní guma v 2,25" tomu také moc nepřidá. Z důvodu pohodlí jezdím na HT 2,35–2,4" jenom na Supercalibru mám vzadu Conti RK 2,2" na jednich zápletech. A záplety mám také v karbonu a ty jsou u Treku bez limitu. ;)
Tady skládá kola scalar stačí mu napsat nebo se podívat na www.cyklobazar.cz