Poraďte jaké nejvhodnější kolo na maratony a etapaky typu MTB Trilogy,MTB Trophy ,Sudety Challange atd.
Chci 29 full.
Trek Superfly fs, Santa Cruz Tallboy,Ibis Ripley,…???
¨Cenový strop 100000,–
Jaký máte zkušenosti,typy?
Poraďte jaké nejvhodnější kolo na maratony a etapaky typu MTB Trilogy,MTB Trophy ,Sudety Challange atd.
Chci 29 full.
Trek Superfly fs, Santa Cruz Tallboy,Ibis Ripley,…???
¨Cenový strop 100000,–
Jaký máte zkušenosti,typy?
Ripley… santa bude asi drazsi a trek je shit :-)
proč shit??
Jezdil jsi ho?
trek je vseobecne na hovno a jedno co je to za full :-)
Taky názor ;)
pan je znalec.
nesouhlasím !!!
Co od toho cekam? No hlavne spolehlivost ,funkcnost a jednoduchost. Nechce se mi porad precvakavat nastaveni tlumice. Jel jsrmTallboy a tam se nic nenastavuje na rozdil treba od Scottu.
Tak vezmi jednočep (ideálně něco, kde pruží řetězové vzpěry), vidlici a tlumič dle uvážení s fidlátkama typu CTD, pohon 1×11 (ideálně se Shimano klikami), brzdy od Shimana a zbytek je rybíz…
Jednoduché to bude, spolehlivé stejně tak, a jestli funkční, to je na dlouhou a nikam nevedoucí debatu na téma jednočep v. vícečep. (:
Ok.Nějaký konkretní typ?
Canyon Lux, Cannondale Scalpel, Giant Anthem,…
hmm,ani jedno se mi nelíbí … :-(
Dá se vůbec Ripley nebo Tallboy postavit nějak rozumně? Když vezmu v potaz, že uvalíš šedesát a více procent rozpočtu za rám… Osobně bych se díval po hotovkách a tyto eventuálně dotáhl podle vlastních preferencí.
epicon, slx, EC70 a a zbytek nějaký solidní kola 350+i21 :)
ale notak, přece nebude na rám Ripley nebo santa cpát epicona a slx. Vždyť je to zvěrstvo. Ale omlouvám se, že jsem se tady opřel do modly, epicona.
já bych to tam taky nedal, ale šlo spíš o to jak se vejít do rozpočtu. Jde to, ale není to nic extra.
epicon mi stačil jeden před pár lety, vyzkoušel jsme to a na moje ježdění to není vhodný. Dost lidem to ale sedí a nestojí to zase tolik
Třeba Specialized Epic, nově tam dáš i dva bidony, to se velmi hodí, a jezdí výborně.
Superdrahý rám jako Tallboy bych nebral, pokud nechceš i zbytek výbavy stejně drahý(XTR, Enve) a dokážeš ho brát jako spotřebák, který za rok nebo dva zničíš. Když se něco nepovede tak i během jednoho etapáku.
Pokud nejsi opravdu rychlý, tak bych nebral jednopilu, ani XX1 nemá dostatečný rozsah.
Taky bych se podíval a vyzkoušel kola od Meridy, není je poslední dobou moc vidět a špatná kola to nebudou.
souhlas, ten superfly taky určitě stojí za úvahu:
epic resp. spesl vseobecne ma len jednu nevyhodu – teda to aspon na zaklade skusenosti ludi z okolia tak vyzera. prilis mnoho proprietarnych a nie moc spolahlivych rieseni.
btw ja spesl(silnicku) vlastnim a nemenil by som nicmenej ich proprietarne kolesa (roval) som z vyssie uvedenych dovodov vymenil uz tiez.
By mě zajímalo, kde jsi vzal to s těma ložiskama, když na karbon Rovalech jsou DT240 a na nižších DT350, který s ložiskama problémy nemaj… Je fakt, že nevím jak s výměnou, nikdy mi žádný totiž neodešlo :D. A dráty by taky měly být normální DT s přímou hlavou.
asi myslel v ramu, ale to je trend dnesnich zavodnich kol…
kazdopadne ja znam taky 4 lidi s s-worksem a nikdo na karbonove rovaly nemusel sahnout… z toho jedno kolo bylo po kristianu hynkovi a ten ho moc nesetril…
trek vypada dobře. nějaky další typ??
Bianchi ?
Třeba Rocky Mountain Element…
Lapierre XR, Scott Spark, možná bys uhádal i Niner nebo třeba Yetiho v základu, je toho mrak. Napiš, co od toho čekáš. Když máš takový rozpočet, tak musíš aspoň tušit.
Odpoved mas nahore. Nejak mi to neslo dat sem.
ja som o loziskach na kolesach nic nepisal. ale davat na do all mountainoveho stumpa na 29 kolesa draty co maju niple nie beznych 2.0 ale 1.8 aby sa usetrlilo 5g je ale tiez super napad. neviem aky je to model ani ci to pre nich robi DT alebo niekto iny ale kamos hovori ze sa to vyborne servisuje, staci prejst 150km k dealerovi a tam si vypocut ze tam daju klasicke 2.0 lebo tie origo 1.8 sa nedaju zohnat. akurat tie niple bude treba do rafiku trocha silnejsie narvat.
aby bolo jasne ja proti spelu nic nemam, naopak, ale zo skusenosti ludi co na spesl. fulloch vyssej az top cenovej kategorie jazdia to teda neni ani lacny spas ani to moc nesetri cas.
1,8mm i 2,0mm niple jsou zvenku stejné, tak nechápu co by kam chtěli rvát
neviem, jak som pocul tak podavam. podstatne je to co pisem ze su to nie bezne a casto propietarne riesenia.
ja som sa tych cestnych rovalov zbavil hlavne pre to (teda okrem toho ze to bol v danej kategorii hmotnostny priemer a tuhostny podpriemer), ze vdaka ich unikatnym niplom ktore sa dotahovali cez diery v rafiku(to by som este snad aj zhltol ale neviem k comu je to dobre) bolo treba specialny kluc ktroy sa kupit neda a som musel behat do spels. servisu.
thanks.
Nějak nevidím, kde je s těma niplema problém .
Jinak celkově kola fakt nechápu, co by bylo za problém… Máš to normální ráfky zapletený na DT Swiss zbytku, žádnej atyp jako třeba Mavic, CB, Fulcrum, atd atd…
Mě osobně štvou spíš s atyp uchycením a rozměrem tlumiče na Enduru…
ja som si tym neni uplne ist ze tam mal standartne bezne zohnatelne niple, vyzerali byt o dost dlhsie ale hadat sa nejdem, moje kola to nesju a nijak extra som to neskumal.
a k zapletom – mavicy su asi tak dostupne jak bezne spice aj v hornej dolnej alpskej dedine, FR alebo CB je uz horsie, viem o tom svoje. a to u vas je to este o dost lepsie jak u nas.
ono je to složitější
pokud vím tak se používají niple DT Swiss Pro Lock Hexagonal Alu
a skus je najít na 1,8mm dráty
a když srovnáš nipl co s dal a co já pochopíš kde je problém, proč nejdou ty tvoje použít
Jo, tak to by mohlo být ono… O tom jsem nevěděl.
Brain 2014 a novější používá jiný mechanismus, takže ohnutá jehla je pasé. A je naladěný víc do měkka (alespoň u Comp verzí).
Se staršími Brainy bych ho nesrovnával.
Spesl fakt ne.
Hlavně by si to kolo měl nejdřív pořádně vyzkoušet. Každýmu sedne něco jiného a konkrétně Epic by mohl byt to co hledáš. To kolo prostě jede a nic jiného neřešíš, což jak píšeš výš hledáš.
Teď jsem našel Orbea Oiz http://www.orbea.cz/…
Celkem se mi libi.Jen nevím,jestli nevadí že je to jen jednočep. Máte s tím někdo zkušenost??
a u Treku ti to nevadí?
:-) Nepsal jsem přeci že mi to vadí u Treku. ptam se jestli je to problem všeobecně.
pokud by to byl všeobecně problem, tak by se to nedělalo
Tak jinak.Je to ohodně pozadu oproti čtyřčepu,nebo virtualu?
Respektive funkčnost…
u kola v kategorii kterou hledáš je to celkem fuk.
ale samo čím víc čepů, nebo VPP tím víc addidas :D
samo u značek které mají vývoj a ví co dělají.
takže jinak řečeno 1 čep může být lepší než blbě udělaný 4 čep nebo VPP
Aha. A náhodou zkušenost s tímhle kouskem nemáš??
Kdyby jsi to porovnal třeba s Tallboyem? Dá se to vůbec srovnat? Vím že Tallboy je v odpružení genialní.Ale tohle bude asi větší „raketa“.
přesně, na etapáky bych bral raději cf ht-čko, nebožtík Burry Stander by mi dal jistě za pravdu:)
Jednočep je návrat do minulosti.
aaaa další chytrej :DDD
Rozved to.
Treba takova jednocepova yetina je uplne nepouzitelna a zastarala. :)
tak třeba, že dobře udělanej jednočep je mnohem lepší, než blbě udělanej virtuál, nebo 4-čep… spousta výrobců se pořád k jednočepu vrací a to i u velkých zdvihů se složitým přepákováním… každý má svý a když je to dobře udělaný, tak to prostě funguje… a zvlášť u malých zdvihů budou rozdíly v dráze zadního kola velmi nepodstatné a pro funkci výrazně důležitější křivka pružení daná kinematikou přepákování ;-)
A co třeba BMC ??
http://www.speedweaponry.cz/index.php…
I když já mít ty peníze tak bych uvažoval o Epicu nejspíš Elite Carbon 2014 nebo Spark 910 2014.
A když by mi něco zbylo tak bych se pokoukl třeba po Garminovy bude se ti na etapáky hodit ;)
Proc navrat do minulosti? Proc zavodnici svetoveho poharu jezdi na jednocepech?
Protože za to dostávaj zaplaceno.
1 čep je dost houpačka ale u Scottu je výhodou právě TwinLock který má 3 polohy. Výhoda 1 čepu je ta že je to hodně aktivní systém, pruží i na šilnici proto je potřeba tlumič přizavřít nebo uplně zamčít.
Sis přečet katalog Scottu, co? :)
A ty myslis ze nekdo chce rvat prachy do spatne fungujiciho systemu?
Tvrdím snad někde něco takovýho? To jeho tvrzení bylo hooodně zjednodušený a obecně ne moc platný… Třeba i podle tebe „geniální“ systém Tallboye je dost aktivní a houpavej systém, přitom to je virtuál. Stejně tak máš i aktivní čtyřčepy. A ohánět se nějakou výhodou 3 poloh zamykání… To má každý CTDčko, Pike má dokonce utahování plynulý…
Ty jsi me asi spatne pochopil. A nevim jestli mi dokazes vubec poradit. Jezdil jsi Tallboye?
Nejezdil, ale znám tu dost lidí, co SC jezdí a nejen Tallboye. Ty se hlavně sám musíš rozhodnout, jestli chceš závodní raketu a jet na výsledek nebo si ten závod prostě užít a dojet. Stejně tak jestli chceš kolo spíš stabilní nebo víc hravý. To jsou daleko důležitější věci, než jestli tam máš jednočep nebo VPP.
A co jsi zmiňoval Trilogy, tak to jsem loni na 29" fullu objel. Ale byla to trochu jiná kategorie, než tě asi zajímá :).
Jaka kategorie?
160mm Spešl Enduro.
tak to je fakt někde jinde. :-)
blběs to napsal :) jo jednočep u Scotu je houpačka… a TwinLock funguje naprd, protože když potřebuješ špapat, aby to nehoupalo, ale pobíralo větší nerovnosti a dáš polohu 2, tak přestane fungovat vidle výrazně víc, než zadek a bouchá to do ruk :))
dáš polohu 2, tak přestane fungovat vidle výrazně víc, než zadek
To je pekná blbosť :) ja teda nič také nepozorujem.
Zboží ze Švýcarska by mělo rapidně podražit cca o 15–20%
Tak s tou cenou bych moc nepočítal…
Tovar nie len zo Švajčiarska bude drahší. Písala som o pripravovanom zvýšení cien kol a komponentov pre sezónu 2015 kvôli neustálemu rastu USD voči Eur už na podzim tu na B-F v nejakom vlákne. Bola som mnohými vysmiata, že to nebude tak žhavé. Ale je to tu. A dovozcovia a výrobcovia už zmenili alebo menia cenníky.
Takže ak máte niekde vyhliadnutý bajk a cena je ešte pôvodná netreba váhať a kúpiť.
A jakým stylem to chceš odjet?
Ekonomicky nejvýhodnější bude dobře vybavené, asi karbonové HT.
Pokud full, pak třeba epic za cca. 90 tis., ovšem s tím, že na servis nebude možná stačit ani 10 tis ročně, a to nepočítám spotřební materiál.
Proč proboha 10k ročně za servis?! Kdyby to bylo se spotřebním materiálem, tak neřeknu, ale takhle… Dle potřeby poslat na servis vidli a tlumič, sem tam něco, co si doma neumí udělat sám a o tolik dráž jak HT to nevyjde. Rozebrat a vyčistit zadní stavbu, to je poměrně jednoduché. Jedině netuším, jak často je třeba měnit ložiska. Ale jo, kdybych pokaždé, když jsem loni musel rozebrat a vyčistit zadní stavbu, běžel do servisu, tak bych se asi trochu prohnul. Tuším, že jsem to musel udělat asi 4× a ještě mě teď čeká nějaká zimní rozborka. Každopádně při nějakém závodním použití ten materiál určitě bude odcházet, ale stejně tak na HT.
Jestli pojedes etapaky poprve, tak ber neco ekonomickeho, protoze tam material fakt hori..:-))
A tak jak komu… Pamatuju si borce mám pocit s Epicem S-Works, co tam materiál celkem pošetřil :D.
Je mi skoro ctyricet, takze chci fulla. Ale rozhodne ne Epic :-)Mate nekdo zkusenosti s Orbea Oiz?
Nechci aby to vyznělo jako reklama… Projel jsem si Epika na sudetech (Dlouhých) To nej. dělo za 220k byl jsem z toho kola fakt unesený a hodně nemocný kde na něj vezmu prachy :)
Pak jsem si od kámoše půjčil lapierre XR 729 Nejdřív dobrý,
ale takový líný, pořád jsem váhal, až jsem si tam na podruhé dal svoje kola, najednou to kolo bylo o dvě třídy jinde. Když odmyslím brain dá se naprosto srovnat s epikem v hodně rozbitých výjezdech a sjezdech má LP i navrch.
Pokud by byl tlumák na dálkové ovládání je to super bajk… ten vyměním za monarcha…
Ten letošní je docela dobře osazený v základu pod 11kg i s pedály téměř není potřeba nic měnit, pokud nejsi vyloženě náročný. Těch 10k bys asi i uhádal, ale o LP je všeobecně dost zájem, některé modely už jsou rozprodané a ani už nebudou…
sem si všiml, že už je tam dotovaná cena 94k tak to slevu už neukecáš ani náhodou…
Potvrzuju, co píše žvejk o XR 729. Jinak nový XR 729 2015 je teď k dostání těsně pod těch 100 tis. Kdyby ses spokojil se starším, tak jednoho jsem dal nedávno tady na bazar za méně než půlku.
Dik za typ. A co treba ta Orbea nebo Bianchi?
něco je tady: http://www.bikerumor.com/…race-rocket/
Ta M20 třeba vypadá moc dobře.
Orbea z obrázku i podle hodnocení v článku a specifikace vypadá velmi dobře (třeba ten OIZ M-team :), ale víc k ní psát nebudu, jelikož jsem na ni nikdy neseděl. Podle info z katalogu bude třeba počítat s vyšší cenovkou za odpovídající konfiguraci v porovnání s tím zmíněným XR.
Ono ta Orbea asi u nas neni moc rozsirena, co?
On dovozce moc nechce, aby se na tom tady jezdilo :)
Jak to myslis? :-))
Když tak zavolej ORBEA.
V MTB asi ne. Pamatuju si na závodech akorát nějaké Poláky na téhle značce, jinak nevím, že bych si ji někdy všiml.
jezdil z vás někdo Trek superfly 100?
Nikdo…
Osobne som ho nejazdila, ale v testoch bol vychválený systém zadného pruženia. Pokiaľ sa chystáš na kúpu tak drahého bajku tak si vytipuj nejaké testovačky. Osobná skúsenosť je na nezaplatenie a čo tu niekomu na fóre vyhovuje tak tebe nemusí.
Na začiatku by som si ujasnila geometriu, čo ti vyhovuje. Potom systém zadného pruženia (jednočap, 4 čap, virtuál, …), výbavu (Shimano, Sram, RS, Fox, …) a stanovila priority. A ujasniť si akú úlohu resp. aký dôležitý je pre teba Wow! efekt u bajku ;)
Vydis velky rozdil mezi jednocepem a ctyrcepem? Myslim pro maratonsky kolo.
Tvl, ty už si tady děláš z lidí prdel…
Už od založení vlákna. Myslíš že někdo chce koupit kolo za kilo a pokládá ttyto dotazy?
Osobne by som túto otázku pri zdvihu 90 – 100mm riešila až ako úplne poslednú.
+1
Ahoj, ještě bych do výběru dal Cannondale Scalpel (http://www.koloshop.cz/…el-2015.html). Na jaře jsem ho měl půjčený jako testovačku a byl hodně dobrej (zdálo se mi, že se houpal o něco méně než full Superfly).