Jaké pláště na MTB (rychlost / trakce)

58 nepřečtených
  • nikeid

    Jaké mtb pláště by jste mi doporučili na kombinaci občas silnice/pole/jemný štěrk/sem tam les … žádné kruté bahno, jen když se mi povede zmoknout. Abych aspoň trochu držel na štěrkovině a pevné půdě a přitom nebyl slimák z kopce. Pokukoval jsem po Schwalbe Smart Sam, či Schwalbe Racing Ralph Performance, oboje 26×2,1. Doteď jsem jezdil Kenda: http://www.mojekolo.cz/…a-k-879-drat a po takových 1000 km už jsou dost sjeté. Zas si ale říkám, že Kendy jsou 1,95, tak jestli nebudu o moc pomalejší na silnici s 2,1. Ročně dám takových 1000–1500km.

    Díky předem za odpovědi.

    0 0
    • campijozo  

      Jezdil jsem Samy a jsou to perfektní pláště. Skoro všude tě podrží.. i na tý silnici. doporučuji.

      0 0
    • saddik  

      Příhodný dotaz, o gumách tady na fóru skoro nic není..

      1. Širší pláště nemají horší odvalování než úzké! Při stejném tlaku teoreticky dokonce o chlup lepší. V praxi ale foukáš širší na menší tlak, takže jsou při stejném odvalování pohodlnější. Jediná nevýhoda je hmotnost, tedy akcelerace.

      Předpokládám, že jezdíš duše a jsi ochoten kupovat top verze (buď evo – případně s ochranami – u Schwalbe, nebo RS / ProTection u Conti). Pak bych bral buď Conti XK/RK (případně RK/RK, pokud víš, že bude sucho a dobrý podklad převládat a budeš počítat s rizikem horší trakce předku) Případně Schwalbe RaRa/RaRa. Schwalbe RoRo/RaRa už jsou na Tvé použití IMHO overkill.

      Smart Sam je dobrý leda v nejnižší verzi performance, a to kvůli dlouhé výdrži. Jinak ale moc nejede ani nedrží (ani EVO), jak říkal maajkee.

      0 0
      • jonti  

        K tomu tlaku a odporu je nutné dodat, že pocitově na stejnou tvrdost gumy stačí u širšího pláště nižší tlak, a proto se širší pláště tolik nefoukají.

        Tak nakonec při stejném pocitu pohodlý a trakce jede širší plášť o něco hůř.

        0 0
        • saddik  

          „Tak nakonec při stejném pocitu pohodlý a trakce jede širší plášť o něco hůř.“

          To mi nesedí (krom té hrubky), ale zatím nemám argumenty..

          0 0
        • saddik  

          Argument jedna: U různě širokých plášťů (jinak identických) nikdy bude stejné pohodlí a zároveň trakce. Pohodlí si definujme tak, že je přímo úměrné prosednutí pláště při zatížení (tedy třeba že střed kola po zatížení poklesne u obou šířek pláště identicky o 1 cm). Zanedbáme-li vliv šířky pláště na obvod kola, tak stejné pohodlí (prosednutí) znamená stejnou délku kontaktní plochy (dejme tomu eliptické) pláště s povrchem. Pro širší plášť ale bude tato kontaktní plocha širší (pochopitelně to znamená nižší tlak huštění, protože musí vyvolat stejnou sílu na větší ploše), takže při stejném pohodlí má širší plášť nižší tlak, větší kontaktní plochu a díky tomu lepší trakci (předpokládáme-li, že trakce je úměrná kontaktní ploše).

          0 0
        • saddik  

          Dalším faktorem je, že úzké terénní pláště vůbec nemusí umožnit dostatečně pohodlné huštění (tedy stejnou výšku prosedu jako širší pláště), protože jsou prostě moc nízké a byl bys v podstatě na ráfku nebo v méně extrémním případě často prorážel/cvakal.

          Užší pláště jsou také náchylnější na prorážení z důvodu, že v momentu, kdy se dostane do kontaktu s povrchem celá šířka běhounu už další stlačování pláště nevede ke zvětšování kontaktní plochy, odpor pláště je jakoby „proražen“ a snáze se cvakne.

          0 0
          • saddik  

            Myslím odpor pláště vůči rozplácnutí, nikoli valivý odpor.. A samozřejmě, že kontaktní plocha roste i tak, ale už ne do šířky, jen do délky, takže výrazně pomaleji.

            0 0
        • saddik  

          Tady je asi nejprofláklejší test na toto téma.

          http://www.mtbonline.co.za/…ustrated.pdf

          Bohužel u grafu 2 nevidím, jak to bylo s tlakem, jestli byl stejný, nebo jestli foukali širší míň a pokud ano, podle čeho ty tlaky stanovili.

          0 0
    • marapara  

      Continental X-King 2.2" RaceSport.

      0 0
    • kOmE  

      Me se osvedcili Maxxis Larsen TT.

      0 0
    • Daf  

      Zkus Hutchinson Python.

      0 0
    • JakubV  

      Conti race king je podľa mňa dobrá voľba.

      Mimochodom, nejazdíte niekto wild race'r od michelinu (ultimate tlr)?

      0 0
    • nikeid  

      No já právě asi nemám finance na vyšší řady (evo). Ročně toho zas tolik opravdu nenajezdím, do 2000km max. Ty Racing Ralph Performance se mi hodně zamlouvají, ale teda nechci aby se mi po pár set kilometrech začly pláště za 400 odlupovat (ne že by 400 bylo nějak moc, ale moje kendy za 200 se neloupou, akorat se zadní plášt už docela sjel)

      0 0
      • saddik  

        Tak s těma obyč verzema tu asi moc zkušeností nebude. Já jsem teda jel dva kousky obyč drátových RaceKingů a dá se to – nejsou těžký, celkem jedou a v rámci Tvého použití by Ti mohl stačit i grip (na zadek), ona je to leckdy dobrá škola techniky. Já s nima mám největší problém v odolnosti boků, na obou kouscích jsem je na bocích prořezal (a sešil :) ) a na jednom z nich třikrát prorazil duši. Jezdím ale hodně šutry, nezpevněný cesty atd. Dopředu bych pak dal obyč verzi XK, ale tu jsem nezkoušel.

        Jinak trhání figur jsem pozoroval na conti XK RS – kvůli tomu jsem ho odepsal. U Schwalbe nikdy.

        Obyč verze RaRa je pro mě velká neznámá, hlavně jak to pojede ve srovnání s tím obyč RK.. Pokud bys chtěl ještě zrychlit a troufáš si, tak bych přemýšlel o Sammy Slickovi dozadu, ale ten už bude v terénu dost kompromisní.

        Jinak v téhle cenové hladině a s dušema máš výběr dost velkej.

        0 0
      • Memphis22  

        Hele, 2000 se na Ralphovi dá ujet v pohodě, a kupovat jeden plášť za sezonu není moc. Navíc ušetříš váhu tam, kde se počítá nejvíc ;-) A dopředu dej třeba Nobby Nic, rozdíl v rychlosti nepoznáš, ovšem lepší grip už jo. A vydrží dýl, mám ho na předku třetí sezónu a pořád skoro novej.

        0 0
        • saddik  

          Na jeho použití bude vepředu NN podle mě nejen zbytečný, ale třeba na silnici i horší (přilnavost, hluk) než RaRa.

          0 0
          • Memphis22  

            No já ti nevim, podle mě to nároky na tu jeho „kombinaci občas silnice/pole/jemný štěrk/sem tam les“ splňuje naprosto ideálně, páč sám jezdim podobně. ;)

            Ten NN vepředu opravdu skoro nepoznáš.

            0 0
            • saddik  

              NN jsem vepředu jezdil a zase jezdit budu. Vepředu horší odvalování možná nepoznám (nikdy jsem nezkoušel přímo porovnávat jen různé přední gumy, vždy jsem měnil obutí komplet), ale hluk a ne úplně ideální chování v náklonu na tvrdém podkladu rozhodně ano. Jet se s tím samozřejmě dá i asfalt, ale má to smysl, pokud Ti to za to stojí kvůli terénu. Pokud NN nepotřebuje, je to zbytečné. To použití sice napsal trochu nejasně, ale pokud mu jde o rychlost a nebude preferovat technický terén s měkkým podkladem, měl by mu RaRa v klidu stačit.

              0 0
        • pold  

          Hmmm, já jsem ralpha na zadek zkoušel (2,25 SS PcS), a rychlejší to je – na asfaltu o dost. Ale rozdíl v terénu je nesrovnatelný, takže RaR šel dolů a mám tam pro mne ideální kombo 2,4 NN SS TsC vpředu a 2,4 NN SS PcS vzadu. Pomalejší to je, ale já se stejně s ohledem na bídnou fyzičku vleču jak želva, nezávodím a návraty dom po asfaltu jsou tak jako tak rána z milosti a to už je mi většinou jedno jestli se domů motám o pár minut dýl.

          Pokud jde o výdrž:

          • na předku byl NN v PcS směsi po 2000km byl jak novej (pak jsem na němdal jště cca 1500 na zadku a to jsem ho měnil ve stavu kdy by ještě tak500km snesl),
          • NN v TsC na předku směsi po cca 1000 nějaký opotřebení má, aledrží furt na 100%, počítám že celkem 3000–4000 vydrží.
          • RaR na zadku po cca 1000 km měl jen lehce olámané „brzdící hrany“na středu běhounu, furt byly na všech špuntech viditelný zářezy, celkověOK, myslím že 2000 – 2500 by to celkem vydrželo naprosto v pohodě.
          0 0
    • scret  

      variant je spousta – bud Hutch. Pythony nebo Kenda Karmy, pripadne RaRa anebo XK/RK od Contiku…

      0 0
    • mikrocz  

      co by jste páni odborníci doporučili na převážně asfalt, ale přitom spousta času na trasách drásala a rusavské 50tky, přemýšlel jsem o předek RoR zadek RaR

      0 0
      • mikrocz  

        ještě dodám každý den doprava po asfaltu 8km tam 8km zpět do práce, snažím se vždy co nejrychleji dostat z asfaltu na terén

        0 0
    • kali222  

      UPíček! super-rychlá kombinace v super-socka verzi(drát) na super-tvrdý povrch? :) X-king 2.2" + race king/air king? Nebo NN+RoR/RaR?

      0 0
    • zalman  

      Ahoj, potrebuju new plast na bika 26×2.10, velice se mi libil Schwalbe Smart Sam Performence nebo Maxxis CrossmMark Exo (nevim jestli mam jit do dratu nebo kevlaru). Zkousel uz nekdo oba dva typy plastu? Potrebuju aby plast dobre drzel na silnici (prejezdy apod.) a i v terenu. Dulezite pro me je taky aby dobre drzel i za mokrych podminek.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • tom xtr  

        Měl jsem kdysi 1 sezónu dušový SS 26× 2,1 v kevlaru ve verzi Snake Skin. Za mne v terénu omezeně požitelný, jediná přednost IMHO dlouhá výdrž + odolnost, jízdní vlastnosti byly hodně naprd.

        0 0
    • Aldis  

      Ahoj, koukám po nových pláštích, ty staré (Schwalbe Racing Ralph)vzaly za své. Mám 27,5, jezdím pár maratonů za sezonu, ale jinak jezdím i dost po asfaltu, zhruba 50na50, tak bych ocenil, kdyby něco vydržely. Zaujali mě tyhle od Ritchey http://www.bikesport.cz/…vlarovy_3909 má s nima někdo zkušenosti? Případně doporučte jiné, díky za každou radu :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.